SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
altijd gedacht dat het alleen voor de sex wasquote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:58 schreef popje het volgende:
Nee op de camping bij een festival kom je niet om te slapen hoor, daar kom je om drie nachten lang wakker te blijven.![]()
Zo te zien vandaag weer een aardige stijging in de ziekenhuizen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Kom eens met argumenten waarom dat niet zou kunnen dan? Ik kan het namelijk oprecht niet bedenken.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich kan je dit ook omdraaien natuurlijk? Accepteren dat het normaal van vroeger niet meer terug gaat komen.![]()
Als dit zou kloppen was er dus geen pandemie. Dat mag nu wel duidelijk zijn. En in alle plannen blijft het virus de onvoorspelbare factor.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ons hele leven inrichten naar een virus waar de meeste mensen alleen een snotneus of een kuchje aan overhouden?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
We hebben intussen vaccins om de meest kwetsbaren adequate bescherming te geven, die pandemie brak uit omdat we geen bescherming hadden. De kaarten liggen nogal anders dan in maart 2020.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als dit zou kloppen was er dus geen pandemie. Dat mag nu wel duidelijk zijn. En in alle plannen blijft het virus de onvoorspelbare factor.![]()
Nu de meeste mensen gevaccineerd zijn/de kans hebben gehad zal het natuurlijk wel steeds meer daarop aankomen; dat verreweg de meeste mensen het zullen ervaren als een fikse verkoudheid of griepje. Als ze er al iets van merken.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als dit zou kloppen was er dus geen pandemie. Dat mag nu wel duidelijk zijn. En in alle plannen blijft het virus de onvoorspelbare factor.
Moet een keer klaar zijn met deze ''what if'' onzin, kom op zeg; ze zijn allemaal totaal vergeten waar het om ging in het begin: het aantal opnames. De zorg die overspoeld werd door Corona patienten.
Nu alweer tekenen dat ze in willen gaan grijpen omdat er wellicht wat meer griep patienten zorg nodig hebben in de winterJe blijft echt bezig op die manier.
![]()
Ik kan jou natuurlijk het zelfde vragen. Grappig jou plan wordt al in andere landen gestest met niet altijd even positieve resultaten. In de UK gaan de cijfers weer omhoog.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kom eens met argumenten waarom dat niet zou kunnen dan? Ik kan het namelijk oprecht niet bedenken.
https://www.bbc.com/news/uk-58249469Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Dat jij weet wat het virus nog gaat doen in de toekomst. En dan op FOK zitten verbazend.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu de meeste mensen gevaccineerd zijn/de kans hebben gehad zal het natuurlijk wel steeds meer daarop aankomen; dat verreweg de meeste mensen het zullen ervaren als een fikse verkoudheid of griepje. Als ze er al iets van merken.
Moet een keer klaar zijn met deze ''what if'' onzin, kom op zeg; ze zijn allemaal totaal vergeten waar het om ging in het begin: het aantal opnames. De zorg die overspoeld werd door Corona patienten.
Nu alweer tekenen dat ze in willen gaan grijpen omdat er wellicht wat meer griep patienten zorg nodig hebben in de winterJe blijft echt bezig op die manier.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Het aantal besmettingen is niet meer zo relevant. Het gaat erom dat de zorg het aan kan. Ik de UK lijkt dit prima het geval te zijn dus wat is je punt?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik kan jou natuurlijk het zelfde vragen. Grappig jou plan wordt al in andere landen gestest met niet altijd even positieve resultaten. In de UK gaan de cijfers weer omhoog.
https://www.bbc.com/news/uk-58249469![]()
Ik denk dat we moeten gaan accepteren dat het virus niet het enige is in het leven, zeker nu we grotendeels gevaccineerd zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat jij weet wat het virus nog gaat doen in de toekomst. En dan op FOK zitten verbazend.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik zeg niet dat ik weet wat het virus gaat doen. Er zijn tig onderzoeken waar naar voren komt dat gevaccineerden veel minder merken van een besmetting.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat jij weet wat het virus nog gaat doen in de toekomst. En dan op FOK zitten verbazend.
Daarnaast kun je niet altijd in de ''what if'' houding blijven zitten. Telkens maar weer uitgaan van het ergste, dus maatregelen maar lekker rekken ''voor de zekerheid''.![]()
Niemand weet wat de toekomst is, maar dat wil niet zeggen dat je maar eeuwig in de 'wat als' modus moet blijven hangen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat jij weet wat het virus nog gaat doen in de toekomst. En dan op FOK zitten verbazend.
We passen ook ons leven niet aan op een meteoriet die mogelijk gaat inslaan.![]()
Dat "de cijfers" "omhoog" gaan is niet per definitie een negatief resultaat. Of althans niet één op grond waarvan we zouden moeten concluderen dat we niet zouden kunnen terugkeren naar normaal.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:14 schreef Megumi het volgende:
Grappig jou plan wordt al in andere landen gestest met niet altijd even positieve resultaten. In de UK gaan de cijfers weer omhoog.![]()
Vergeet niet dat daar praktisch alle maatregelen losgelaten zijn en een lichte stijging te verwachten was.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik kan jou natuurlijk het zelfde vragen. Grappig jou plan wordt al in andere landen gestest met niet altijd even positieve resultaten. In de UK gaan de cijfers weer omhoog.
https://www.bbc.com/news/uk-58249469
Ze gaan overigens niet door het dak.
De ziekenhuisopnames blijven vrij constant en daar gaat het om.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Schuilkelders in!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niemand weet wat de toekomst is, maar dat wil niet zeggen dat je maar eeuwig in de 'wat als' modus moet blijven hangen.
We passen ook ons leven niet aan op een meteoriet die mogelijk gaat inslaan.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dat het virus een onvoorspelbare factor is. En zeker gezien de vaccinatie graat in andere landen er nieuwe varianten gaan komen. En vindt 1.8 miljoen mensen die een vaccinatie weigeren toch wel een voedingsbodem voor een nieuwe variant. Mij persoonlijk maakt het niet uit trouwens. Wat er gaat gebeuren.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen is niet meer zo relevant. Het gaat erom dat de zorg het aan kan. Ik de UK lijkt dit prima het geval te zijn dus wat is je punt?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Daar is men trouwens wel degelijk jaren al mee bezig. Met een pandemie en de gevolgen daarvan duidelijk niet.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niemand weet wat de toekomst is, maar dat wil niet zeggen dat je maar eeuwig in de 'wat als' modus moet blijven hangen.
We passen ook ons leven niet aan op een meteoriet die mogelijk gaat inslaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Sportwielerrondes gaan niet door
De straatrondes zijn kort en spectaculair – gemaakt voor het publiek. Toeschouwers mogen gratis komen kijken, het is laagdrempelig. “Nu moesten we extra hekken plaatsen, iedereen registreren, officiële kaartjes verkopen. Het leek ons, kortom, niet mogelijk om er een groot buurtfeest van te maken. En dat is wel wat we willen.”
bron: Parool.nl
En weer een gezellig buurtfeestje een stille dood gestorven. Maar de F1 gaat door hoor!Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
F1 levert geld op een buurtfeestje niet. Logisch dus.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:26 schreef popje het volgende:
Sportwielerrondes gaan niet door
De straatrondes zijn kort en spectaculair – gemaakt voor het publiek. Toeschouwers mogen gratis komen kijken, het is laagdrempelig. “Nu moesten we extra hekken plaatsen, iedereen registreren, officiële kaartjes verkopen. Het leek ons, kortom, niet mogelijk om er een groot buurtfeest van te maken. En dat is wel wat we willen.”
bron: Parool.nl
En weer een gezellig buurtfeestje een stille dood gestorven. Maar de F1 gaat door hoor!Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Dat is niet logisch, dat is krom.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
F1 levert geld op een buurtfeestje niet. Logisch dus.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Eigenlijk al een tijdje geen vaccinatieranglijsten meer voorbij zien komen
Staan WE nog steeds vrijwel BOVENAAN?![]()
![]()
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik snap je punt. Zelf denk ik dat voorbereid zijn op het ergste altijd het beste is. Maar daar was voor corona al geen sprake van. Maar afwachten maar ben altijd wel in voor een expiriment.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik weet wat het virus gaat doen. Er zijn tig onderzoeken waar naar voren komt dat gevaccineerden veel minder merken van een besmetting.
Daarnaast kun je niet altijd in de ''what if'' houding blijven zitten. Telkens maar weer uitgaan van het ergste, dus maatregelen maar lekker rekken ''voor de zekerheid''.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Nee veel belangen van de burger worden opzie gezet als er flink verdient kan worden. Dat is logisch geworden.quote:Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Nee. Ik ben een hypochonder (geen grap, gediagnosticeerd en behandeld door een psycholoog) en ik heb nog steeds wel episodes waarin ik uitga van het ergste. En dat is níet hoe je je leven wil leiden. Zeker niet als hele samenleving. Je moet van het idee af dat je alles kunt controleren en sturen. Je moet loslaten en accepteren.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Zelf denk ik dat voorbereid zijn op het ergste altijd het beste is. Maar daar was voor corona al geen sprake van. Maar afwachten maar ben altijd wel in voor een expiriment.![]()
Zoiets?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:28 schreef Caland het volgende:
Eigenlijk al een tijdje geen vaccinatieranglijsten meer voorbij zien komen
Staan WE nog steeds vrijwel BOVENAAN?![]()
![]()
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
In een normale situatie moet je uitgaan van een gemiddeld scenario, rekening houden met het slechtste en hopen op het beste.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Zelf denk ik dat voorbereid zijn op het ergste altijd het beste is. Maar daar was voor corona al geen sprake van. Maar afwachten maar ben altijd wel in voor een expiriment.
Je kunt toch niet je hele maatschappij inrichten op het proberen te voorkomen van elk risico?![]()
Ondertussen in Australië
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
https://www.kevinweijers.(...)s-en-gemiddeld-levenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Zelf denk ik dat voorbereid zijn op het ergste altijd het beste is. Maar daar was voor corona al geen sprake van. Maar afwachten maar ben altijd wel in voor een expiriment.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Wappieland is het ook hè, dat Australië. Als ze zoveel aandacht schonken aan het vaccineren als ze doen aan dit soort maatregelen hadden ze er wellicht beter voor gestaanquote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in Australië
[ afbeelding ]![]()
![]()
volkomen normaal. alles is geoorloofd in een pandemiequote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in Australië
[ afbeelding ]![]()
![]()
"the Centre for National Resilience" is wel een mooi staaltje Newspeak.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in Australië
[ afbeelding ]Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
"the Centre for National Resilience" is wel een mooi staaltje Newspeak.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Wat is er trouwens gebeurd met het Australische doel om tegen het einde van het jaar iedereen ingeënt te hebben?
Dat detentiecentrum wordt eind 2021 pas opgeleverd.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Ik denk dat je daarmee je antwoord al hebt?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:52 schreef MichaelScott het volgende:
Wat is er trouwens gebeurt met het Australische doel om tegen het einde van het jaar iedereen ingeënt te hebben?
Dat detentiecentrum wordt eind 2021 pas opgeleverd.![]()
![]()
Ik weet niet of ik met deze vraag hier goed zit maar ik wil dit weekend naar een Belgisch evenement waar een Covid Safe Ticket geld, kan ik daar met mijn Nederlandse (internationale) QR-code gewoon naar binnen lopen?VIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016![]()
Weet iemand wat de actuele status is van Frankrijk? We gaan er komende week naar toe (volledig gevaccineerd), maar op sommige sites lees ik dat je ook nog een erewoordverklaring nodig hebt? Op andere sites zie ik dat dan weer niet staan. Beetje verwarrend![]()
![]()
Liever mensen opsluiten en daarmee beschermen dan ze echt beschermen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarmee je antwoord al hebt?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ga maar gewoon uit van de ANWB. Die is gewoon goed geïnformeerd.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Weet iemand wat de actuele status is van Frankrijk? We gaan er komende week naar toe (volledig gevaccineerd), maar op sommige sites lees ik dat je ook nog een erewoordverklaring nodig hebt? Op andere sites zie ik dat dan weer niet staan. Beetje verwarrend
Of : https://www.gouvernement.fr/en/coronavirus-covid-19wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
hoe gaan ze naar dat detentie centrum, met de trein?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in Australië
[ afbeelding ]![]()
https://www.rijksoverheid(...)r-moet-je-aan-denkenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Weet iemand wat de actuele status is van Frankrijk? We gaan er komende week naar toe (volledig gevaccineerd), maar op sommige sites lees ik dat je ook nog een erewoordverklaring nodig hebt? Op andere sites zie ik dat dan weer niet staan. Beetje verwarrend“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Toch zo'n bewijs nodig dus. Goed om te weten, want we dachten dat een vaccinatie genoeg was.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)r-moet-je-aan-denken
https://www.gouvernement.fr/en/coronavirus-covid-19
Al staat er in die link van Serial dan weer niks over.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2021 14:03:39 ]![]()
0 uitstroom op de IC, dat is wel beetje gek.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
0 uitstroom op de IC.
Bijzonder."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Hier welquote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Toch zo'n bewijs nodig dus. Goed om te weten, want we dachten dat een vaccinatie genoeg was.
https://www.interieur.gou(...)international-travelwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mesures de contrôle sanitairequote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Weet iemand wat de actuele status is van Frankrijk? We gaan er komende week naar toe (volledig gevaccineerd), maar op sommige sites lees ik dat je ook nog een erewoordverklaring nodig hebt? Op andere sites zie ik dat dan weer niet staan. Beetje verwarrend
Si vous êtes vacciné, vous devez présenter un justificatif du statut vaccinal et une déclaration sur l'honneur attestant d'une absence de symptômes d'infection à la covid-19 et de contact avec un cas confirmé de covid-19.
https://www.interieur.gou(...)t-et-de-voyage#from2
Het is niks meer dan een verklaring dat je in de laatste 48 uur geen symptomen hebt gehad.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Lijkt me bijna een storing..quote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
0 uitstroom op de IC, dat is wel beetje gek.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Interessante technische briefing. Over (aan)deel confirmatietesten bij de GGD, ziekenhuisbezetting per leeftijdsgroep over de tijd en de overwegingen van het OMT.
Van Dissel heeft minstens vijf keer benadrukt dat het doel NIET is om ziekte te voorkomen, maar ziekenhuisopnames. Kunnen we ook wel stoppen met roepen dat er alleen maar naar de besmettingen gekeken wordt.
Ook interessant de (grove) berekening van de potentiële zorglast. Naar schatting dus nog zo'n 20k ziekenhuisopnames en 4k ic-opnames.![]()
Dan maar regelen voor de zekerheid.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier wel
https://www.interieur.gou(...)international-travel
Is het denk je genoeg om hem op de pc in te vullen en het bestand naar ons zelf te mailen of is printen verstandiger? Zie zo snel niet staan dat het op een specifieke manier aangeleverd moet worden.![]()
Nee hoor, die daalt nauwelijks. In de afgelopen week is die gelijk gebleven.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:05 schreef Shaar12 het volgende:
Instroom gaat toch wel redelijk de goede kant op![]()
De kans dat je gecontroleerd wordt is > 0,1%.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan maar regelen voor de zekerheid.
Is het denk je genoeg om hem op de pc in te vullen en het bestand naar ons zelf te mailen of is printen verstandiger? Zie zo snel niet staan dat het op een specifieke manier aangeleverd moet worden.![]()
Wel nodig, maar alleen voor controle als je land binnenkomst. Zit op dit moment in Zuid-Frankrijk, en mondkapjes op als je een winkel binnengaat, en je QR code paraat voor een restaurant. That’s it.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Toch zo'n bewijs nodig dus. Goed om te weten, want we dachten dat een vaccinatie genoeg was.
Al staat er in die link van Serial dan weer niks over.![]()
Met Fransen weet je het nooit.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is het denk je genoeg om hem op de pc in te vullen en het bestand naar ons zelf te mailen of is printen verstandiger? Zie zo snel niet staan dat het op een specifieke manier aangeleverd moet worden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik heb hem uitgeprint.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met de bus.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:58 schreef QAnonn het volgende:
[..]
hoe gaan ze naar dat detentie centrum, met de trein?![]()
Dit artikel geeft een inkijkje in het leven in zo'n centrum: https://www.washingtonpos(...)aca955bb9_story.htmlOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Weet niet waar je heen gaat, maar let op de bosbranden als je naar het zuiden gaat.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Weet iemand wat de actuele status is van Frankrijk? We gaan er komende week naar toe (volledig gevaccineerd), maar op sommige sites lees ik dat je ook nog een erewoordverklaring nodig hebt? Op andere sites zie ik dat dan weer niet staan. Beetje verwarrend![]()
Ja, maar we gaan met de trein, daar zullen ze het vooraf wel controleren.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De kans dat je gecontroleerd wordt is > 0,1%.
We vullen hem wel gewoon op de pc in, dat zal wel goed genoeg zijn.Parijs.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:14 schreef Freudie het volgende:
[..]
Weet niet waar je heen gaat, maar let op de bosbranden als je naarder zuiden gaat.
[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2021 14:14:53 ]![]()
Dit kunnen we toch wel een detentiecentrum noemen ipv een quarantainehotel?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:11 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Met de bus.![]()
Dit artikel geeft een inkijkje in het leven in zo'n centrum: https://www.washingtonpos(...)aca955bb9_story.html![]()
Ook op plekken waar je het zou verwachten (trein, vliegtuig) wordt er nauwelijks gecontroleerd als ik de verhalen van anderen mag geloven. Bedenk ook dat je uiteindelijk gecontroleerd zou moeten worden door receptioniste Jannie die het ook weinig boeit of je getest bent of niet, en geen zin heeft in gezeik.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ja, maar we gaan met de trein, daar zullen ze het vooraf wel controleren.![]()
Heb je geen printer? Anders print je het toch gewoon uit, dan is het altijd goed. Anders zit je de hele weg nog te twijfelen of het wel oké is.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar we gaan met de trein, daar zullen ze het vooraf wel controleren.
We vullen hem wel gewoon op de pc in, dat zal wel goed genoeg zijn.
[..]
Parijs.![]()
Let wel even op dat er ook een handtekening op moet, dus misschien ben je toch beter af als je het even ergens uit print.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar we gaan met de trein, daar zullen ze het vooraf wel controleren.
We vullen hem wel gewoon op de pc in, dat zal wel goed genoeg zijn.
[..]
Parijs.![]()
Wat een artikel, al die bizarre regels en 'het als een mogelijkheid en uitdaging zien om jezelf te ontdekken'... Echt, Australie heeft me als land echt teleurgesteld met dit beleid.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit kunnen we toch wel een detentiecentrum noemen ipv een quarantainehotel?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Nop, die moeten we nog altijd een keer fixenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Heb je geen printer? Anders print je het toch gewoon uit, dan is het altijd goed. Anders zit je de hele weg nog te twijfelen of het wel oké is.Hebben hem eigenlijk nooit nodig - verreweg de meeste dingen kunnen digitaal.
Zag 't inderdaad. Met paint opgelost.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Let wel even op dat er ook een handtekening op moet, dus misschien ben je toch beter af als je het even ergens uit print.
[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2021 14:24:20 ]![]()
Grills and Blakely argue that the return of “tourism, education, and trade” will depend on the “level of residual risk we accept from the virus” that will come with reopening borders. They say health experts, including themselves, are working to model how much widespread vaccination the country would need to achieve to responsibly open its borders. Initial findings, they say, suggest that vaccinating 70 percent of adults could be the threshold for containing sporadic outbreaks.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:23 schreef popje het volgende:
[..]
Wat een artikel, al die bizarre regels en 'het als een mogelijkheid en uitdaging zien om jezelf te ontdekken'... Echt, Australie heeft me als land echt teleurgesteld met dit beleid.
Australie gaat met het volhouden van dit beleid zich zo erg in de vingers snijden...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Blijkbaar werken de volgende certificaten samen, dus zal het geen probleem opleveren. (via spagrandprix.com)quote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:56 schreef mabo11 het volgende:
Ik weet niet of ik met deze vraag hier goed zit maar ik wil dit weekend naar een Belgisch evenement waar een Covid Safe Ticket geld, kan ik daar met mijn Nederlandse (internationale) QR-code gewoon naar binnen lopen?
COVID Certificate Check
France : tousanticovid
Belgique : Covidsafebe
Italie : Immuni
Norvège : Helsenorge
Allemagne : CovPass
Pays-Bas : CoronaCheck
Suède : Covidbevis
Finlande : My Kanta
Portugal : SNS24
Danemark : CoronapasVIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016![]()
Smiley op getekend?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nop, die moeten we nog altijd een keer fixenHebben hem eigenlijk nooit nodig - verreweg de meeste dingen kunnen digitaal.
[..]
Zag 't inderdaad. Met paint opgelost.![]()
Vind het wel wat weggestopt op die rivm site. ipv dat ze het gewoon bovenaan zettenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
"dit en dit is nodig" punt![]()
Nee hoor, de laatste week was het aantal covid patiënten bij mij op de IC stabiel, namelijk vrij weinig. Zeker niet genoeg om een deel van de IC weer covid cohort te maken. Maar de druk begint in mijn regio wel weer degelijk toe te nemen, een hoop vergaderingen in het hogere segment. De periferie hier zitten aan hun tax qua covid bedden (zomervakantie personeel, inhalen en dus verdienen aan een vorm van zorggarantie voor de reeds uitgestelde zorg), de aantallen zijn laag en ik begrijp ook dat dit niet te snappen is voor 'buitenstaanders'.quote:
Maar het leeft ineens wel weer en ik merk aan mijzelf dat ik me afvraag of ik dit nog een ronde trek.
Niet zeggende dat dit gaat gebeuren, maar bij eerdere golven waren we ook allemaal opgelucht en steeds bleek dit van korte duur.
Dus ja, ik ben blijkbaar toch een zorgelijk typetje, en ik hoop vooral dat de, en ook mijn, vaccinaties afdoende blijken. Dan zou het toch ergens wel goed moeten komen.
![]()
Excuus voor lang lulverhaal, maar mijn vingers gingen als vanzelf even over mijn toetsenbord.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben benieuwd of de start van Louis al invloed heeft op de cijfers.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dat kan niet anders. Die man heeft de vaccinatiebussen eigenhandig gemaakt.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:01 schreef OProg het volgende:
![]()
![]()
Ik ben benieuwd of de start van Louis al invloed heeft op de cijfers.![]()
De QR code is zojuist verlopen, een derde Pfizer prik is nodig voor een valide QR code. Graag even sneltest doen.quote:![]()
Shit. Kan dat bij jou?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
De QR code is zojuist verlopen, een derde Pfizer prik is nodig voor een valide QR code. Graag even sneltest doen.![]()
En kan je me meteen ff prikken ook dan?![]()
![]()
Dit is een forum waar ook kinderen welkom zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:16 schreef Mammietje het volgende:
En kan je me meteen ff prikken ook dan?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Laatste update: 18-08-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 2824
Gemeentes met +5 besmettingen:
233 Amsterdam
150 's-Gravenhage
136 Rotterdam
77 Almere
54 Utrecht
37 Tilburg
35 Enschede
34 Zaanstad
32 Amersfoort
29 Eindhoven
29 Groningen
28 Zwolle
28 's-Hertogenbosch
28 Nijmegen
26 Deventer
26 Haarlemmermeer
26 Haarlem
25 Venlo
21 Hardenberg
21 Hengelo (O.)
21 Apeldoorn
21 Lelystad
20 Almelo
19 Hoorn
19 DelftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
37 gemeentes met 0 besmettingen
41 gemeentes met 1 besmettingen
121 gemeentes met 2-4 besmettingen
24 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
*proest!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:17 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit is een forum waar ook kinderen welkom zijn.![]()
![]()
Mark Hamill op instagram.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Tuurlijk. Kom maar mee naar mn kamertjequote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Shit. Kan dat bij jou?![]()
En kan je me meteen ff prikken ook dan?![]()
![]()
*volgt gedwee....quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk. Kom maar mee naar mn kamertje![]()
![]()
WoWoensdag is altijd hoger dan dinsdag...quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ah, stijging.
Lockdown, avondklok, kappers dicht, niet meer tegen je buren praten... Haal de hele rambam maar weer uit de kast![]()
Wie zijn die mensen nog die besmet zijn? Ik hoor het echt van niemand meer (terwijl ik er eerst altijd wel een aantal kende in elke periode).![]()
Ali en Fatima...quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Wie zijn die mensen nog die besmet zijn? Ik hoor het echt van niemand meer (terwijl ik er eerst altijd wel een aantal kende in elke periode).Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
*pakt de ratel er weer bij. Hup AZ en PSV.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:27 schreef Benny het volgende:
Ah, stijging.
Lockdown, avondklok, kappers dicht, niet meer tegen je buren praten... Haal de hele rambam maar weer uit de kast![]()
Het probleem is niet dat het hoger dan gisteren is. Het probleem is dat het hoger dan vorige week is.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:25 schreef popje het volgende:
Wo
[..]
Woensdag is altijd hoger dan dinsdag...
Het échte probleem is trouwens de IC-bezetting die maar niet wil zakken.![]()
Goede cijfers, tijd voor een onnodige F1 race
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Voorgoed Australische lockdown. dan hoeven we ook niet meer die onzinnige coronacijfers te bestuderen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:27 schreef Benny het volgende:
Ah, stijging.
Je kan de genoemde getallen niet vergelijken met vorige week. Teveel storingen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat het hoger dan gisteren is. Het probleem is dat het hoger dan vorige week is.
Het échte probleem is trouwens de IC-bezetting die maar niet wil zakken.
Plus dat de genoemde getallen niet de getallen van 1 dag zijn maar van +/-10 dagen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Verbazingwekkend eigenlijk dat de cijfers maar niet verder willen dalen en zelfs weer stijgen. Iedereen die dat wil is 2x gevaccineerd.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Tuurlijk, maar dat is eigenlijk altijd, toch?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan de genoemde getallen niet vergelijken met vorige week. Teveel storingen.
Plus dat de genoemde getallen niet de getallen van 1 dag zijn maar van +/-10 dagen.![]()
Dat duurt nog wel even hoor.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:30 schreef 4-elements het volgende:
Verbazingwekkend eigenlijk dat de cijfers maar niet verder willen dalen en zelfs weer stijgen. Iedereen die dat wil is 2x gevaccineerd.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Tja, ik hoop niet dat ze er van uit gaan dat we pas kunnen versoepelen als die besmettingscijfers instorten...gezien het vaccin er voornamelijk voor zorgt dat je minder merkt van de besmetting. Je word er minder ziek van. Die besmettingen zullen blijven komen; helemaal als ze er op blijven staan om jezelf nogal vaak te testen. + ongevaccineerden natuurlijk.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:30 schreef 4-elements het volgende:
Verbazingwekkend eigenlijk dat de cijfers maar niet verder willen dalen en zelfs weer stijgen. Iedereen die dat wil is 2x gevaccineerd.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2021 15:33:03 ]![]()
Volgens de site van ons aller Yorick ligt het percentage volledig gevaccineerd nu rond 62 procent. Dat valt nog aardig tegen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:30 schreef 4-elements het volgende:
Verbazingwekkend eigenlijk dat de cijfers maar niet verder willen dalen en zelfs weer stijgen. Iedereen die dat wil is 2x gevaccineerd.![]()
En wat hadden al die mensen gemeen?!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Wie zijn die mensen nog die besmet zijn? Ik hoor het echt van niemand meer (terwijl ik er eerst altijd wel een aantal kende in elke periode).![]()
![]()
5 september is iedereen die dat wil volledig gevaccineerd (datum die het OMT aanhoudt), plus 2 weken dan erbij is 19. Dus de komende 3 weken komen er voornamelijk nog ongeveer 2,5 miljoen tweede prikken van jongeren bij.quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Als je het debat volgt is de strekking duidelijk:quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tja, ik hoop niet dat ze er van uit gaan dat we pas kunnen versoepelen als die besmettingscijfers instorten...gezien het vaccin er voornamelijk voor zorgt dat je minder merkt van de besmetting. Je word er minder ziek van. Die besmettingen zullen blijven komen; helemaal als ze er op blijven staan om jezelf nogal vaak te testen. + ongevaccineerden natuurlijk.
VVD: Werkgevers moeten kunnen vragen naar je vaccinatiestatus
D66: Werkgevers moeten kunnen vragen naar je vaccinatiestatus. Indien je in de zorg werkt moeten patiënten kunnen weten of je veilig bent
Ik heb niet het idee dat besmettingen nog heel erg spelen op dit moment. Dit lijkt het nieuwe stokpaardje te zijn.![]()
Maskerfanatenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:18 schreef speknek het volgende:
Mark Hamill op instagram.
[ instagram ]![]()
![]()
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Aantal DON/DOO/DPL per dag
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php
Datavertraging:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php
Dagelijks getest vs percentage positief:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php
Aantal positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php
Bedden verpleegafdeling
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php
Bedden IC
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php
Duiding van vandaag:
- Eergisteren werden er 7200 testen meer gedaan dan de dag ervoor
- DPL is slechts 50 hoger dan gisteren
- Datavertraging 5-10 dagen is opgelopen tot 574
- Datavertraging 0-5 dagen is opgelopen tot 1723
- Er zijn dus vandaag vandaag voornamelijk bijna 1800 oudere besmettingen gemeld dan gisteren.
- Percentage positief heeft eergisteren een duikvlucht gemaakt waarschijnlijk door meer testenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ook op besmettingen heeft vaccinatie een significant effect hoor. Niet voor niets zien het aantal besmettingen naar leeftijdscohort duidelijk aflopen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tja, ik hoop niet dat ze er van uit gaan dat we pas kunnen versoepelen als die besmettingscijfers instorten...gezien het vaccin er voornamelijk voor zorgt dat je minder merkt van de besmetting. Je word er minder ziek van. Die besmettingen zullen blijven komen; helemaal als ze er op blijven staan om jezelf nogal vaak te testen. + ongevaccineerden natuurlijk.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
NOS start de fear porn alvast weer opwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
NOS start de fear porn alvast weer op
[ twitter ]![]()
![]()
NOS is toch een tijdje bezig geweest met rolling averages. Zijn ze daar weer mee gestopt?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]![]()
Haha, nee ik zelf niet, dus daar ligt het niet aan.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En wat hadden al die mensen gemeen?!![]()
Blijkbaar.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
NOS is toch een tijdje bezig geweest met rolling averages. Zijn ze daar weer mee gestopt?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Fearporn?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Valt tegenwoordig al het nieuws dat niet goed is daaronder ofzo?![]()
![]()
Deze stagair is nog niet zo ver.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
NOS is toch een tijdje bezig geweest met rolling averages. Zijn ze daar weer mee gestopt?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Oh no!1!! 😱quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.![]()
Nee, maar ze suggereren met dergelijke berichten dat er een grote stijging aan zit te komen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Fearporn?
Valt tegenwoordig al het nieuws dat niet goed is daaronder ofzo?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nadat iedereen de kans heeft gehad, moet je volgens de tweede kamer nog mensen de kans geven om nog een tijd gevaccineerd te worden en te bereiken met info (die kans heeft men echt wel gehad hoor), en dan pas kun je testen betaald maken.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
vermoeiendquote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]![]()
Paternotte had wel een punt dat een grote groep mensen die de taal niet voldoende machtig is e.d. het gewoon niet zo ziet zitten. Die informatiecampagne is denk ik wel belangrijk.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:46 schreef popje het volgende:
Nadat iedereen de kans heeft gehad, moet je volgens de tweede kamer nog mensen de kans geven om nog een tijd gevaccineerd te worden en te bereiken met info (die kans heeft men echt wel gehad hoor), en dan pas kun je testen betaald maken.![]()
Hoe lang moet je nog wachten om iedereen de kans te geven?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:46 schreef popje het volgende:
Nadat iedereen de kans heeft gehad, moet je volgens de tweede kamer nog mensen de kans geven om nog een tijd gevaccineerd te worden en te bereiken met info (die kans heeft men echt wel gehad hoor), en dan pas kun je testen betaald maken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mensen komen al weken terug van vakantiequote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:47 schreef KingRadler het volgende:
Ik verwacht ook dat cijfers verder gaan stijgen, mensen komen terug van vakantie
Er zijn echt wel prikbussen de wijk ingegaan. Als mensen dan niet willen, is het op een gegeven moment klaar (en in achterstandswijken zullen ze niet zo snel een test halen om naar een festival/evenement te gaan).quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Paternotte had wel een punt dat een grote groep mensen die de taal niet voldoende machtig is e.d. het gewoon niet zo ziet zitten. Die informatiecampagne is denk ik wel belangrijk.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Tja, ongevaccineerd NL moet linksom of rechtsom toch aan antistoffen komen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Zolang je niet aan verplicht vaccineren doet, is het laag houden van besmettingen alleen maar uitstel van de pijn.I'll give you something to do![]()
1 november Freedom Dayquote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe lang moet je nog wachten om iedereen de kans te geven?Isn't it ironic, don't you think
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.![]()
Geen nood, @AlwaysHappy gaat het virus nu naar Frankrijk exporteren.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:47 schreef KingRadler het volgende:
Ik verwacht ook dat cijfers verder gaan stijgen, mensen komen terug van vakantie![]()
Tweede Kamer: D66/Paternotte Nog steeds op paard bezig met semantische spelletjes hoe mensen hun integriteit te ontnemen door ze te dwingen - betalen voor testen e.d. - tot vaccinatie. Hij erkent dat er mensen/situaties zijn die het niet kunnen maar duikt weg hoe daar mee om te gaan."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Oh daar ben ik het ook wel mee eens hoor. Wat mij betreft stoppen de maatregelen 20 september gewoon en gaan die prikbussen door. Dat betalen voor testen vind ik maar een onzinnig idee.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:49 schreef popje het volgende:
[..]
Er zijn echt wel prikbussen de wijk ingegaan. Als mensen dan niet willen, is het op een gegeven moment klaar (en in achterstandswijken zullen ze niet zo snel een test halen om naar een festival/evenement te gaan).
In een samenleving betaal je samen, vaak voor een minderheid. De hoeveelheid geld die het testen van ongevaccineerden kost is dan echt beperkt ten opzichte van de proefballonetjes die eruit gesmeten zijn.![]()
Maakt het weinig fearporn imo, grote stijging is maar net hoe je het leest maar dat het niet daalt maar stijgt kunnen we hier zelf ook wel concluderen. Of het uitmaakt is natuurlijk een ander verhaal.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, maar ze suggereren met dergelijke berichten dat er een grote stijging aan zit te komen.
Ben niet per se groot fan van de NOS maar dit is wel echt speld in hooiberg niveau.![]()
Klap in het gezicht van de Fransen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen nood, @:AlwaysHappy gaat het virus nu naar Frankrijk exporteren.![]()
Niet als je daarna de stokbroodvariant gewoon importeert, net als je vanuit Portugal hebt gedaan.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de Fransen.![]()
Gewoon nog heel even volhouden. Een week of 3 en dan kijken we verder.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe lang moet je nog wachten om iedereen de kans te geven?
Ja het gaat mij om de maatregelen die anders zouden moeten blijven, niet het betalen voor testen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh daar ben ik het ook wel mee eens hoor. Wat mij betreft stoppen de maatregelen 20 september gewoon en gaan die prikbussen door. Dat betalen voor testen vind ik maar een onzinnig idee.
In een samenleving betaal je samen, vaak voor een minderheid. De hoeveelheid geld die het testen van ongevaccineerden kost is dan echt beperkt ten opzichte van de proefballonetjes die eruit gesmeten zijn.
Een vader van een vriendin van mij (gepensioneerd huisarts) stond laatst met een prikbus in het Laakkwartier in Den Haag en op een hele dag kwamen er welgeteld 6 mensen langs om zich te vaccineren.
Als mensen echt niet willen, willen ze niet.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
De toegangstesten kosten z'n 140 miljoen per maand. Als belastingbetaler zou ik het toch wel prettig vinden dat dat niet te lang door gaat. Wat mij betreft schaffen we toegangstesten zsm gewoon af.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh daar ben ik het ook wel mee eens hoor. Wat mij betreft stoppen de maatregelen 20 september gewoon en gaan die prikbussen door. Dat betalen voor testen vind ik maar een onzinnig idee.
In een samenleving betaal je samen, vaak voor een minderheid. De hoeveelheid geld die het testen van ongevaccineerden kost is dan echt beperkt ten opzichte van de proefballonetjes die eruit gesmeten zijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik deel wel heel veel klappen uit dan.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet als je daarna de stokbroodvariant gewoon importeert, net als je vanuit Portugal hebt gedaan.
Maar hey, een vakantie is het helemaal waard.![]()
Als ik het lokale nieuws zo een beetje lees, zijn er ook wel heel veel gemeenten die zich er heel makkelijk vanaf maken door gewoon geen vergunningen voor evenementen te verstrekken. Categorie we hebben er ook niet zoveel zin in als je het mij vraagt. Of zoveel hoepels opstellen dat kleinschalige organisatoren uit zichzelf wel afhaken.![]()
Hier komende week gewoon kermisquote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als ik het lokale nieuws zo een beetje lees, zijn er ook wel heel veel gemeenten die zich er heel makkelijk vanaf maken door gewoon geen vergunningen voor evenementen te verstrekken. Categorie we hebben er ook niet zoveel zin in als je het mij vraagt. Of zoveel hoepels opstellen dat kleinschalige organisatoren uit zichzelf wel afhaken.![]()
![]()
Er worden per jaar miljarden weggesmeten waar jij en ik niets over te zeggen hebben, dit is gepruts in de marge in het totaal. Het is veel geld en het is vervelend, maar de hoeveelheid tests kan ook omlaag op dat moment. De groep die niet gevaccineerd is zal (hoogstwaarschijnlijk) beperkt gebruik maken van TVT, zeker als ze principieel tegen zijn. Als je daardoor 10% van de capaciteit over houdt ben je ook al een eind.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De toegangstesten kosten z'n 140 miljoen per maand. Als belastingbetaler zou ik het toch wel prettig vinden dat dat niet te lang door gaat. Wat mij betreft schaffen we toegangstesten zsm gewoon af.
Natuurlijk kunnen we het er ook over hebben dat het complete kolder is om TVT of testen voor reizen in stand te houden terwijl GGD's afschalen.![]()
Ja, dat gaat / ging hier ook wel door, geloof ik.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:57 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Hier komende week gewoon kermis
Maar er wordt echt door heel veel dingen ook een streep gehaald hier in de regio, variërend van wielerrondes en hardloopwedstrijden tot rommelmarkten en kofferbakverkopen.![]()
Trouwens, er werd gesproken over 3400 IC opnames die nog kunnen komen uit die 1,8 miljoen mensen die niet gevaccineerd zijn. Als ik geen enkele rekening hou met andere variabelen is dat 0,2% of 1 op de 530 mensen. Elke andere variabele meenemen wordt dat alleen maar hoger.
Dat vind ik nogal hoog eerlijk gezegd, het risico op IC opname voor de leeftijdsgroep die het meest vertegenwoordigd is is toch zo rond de 0,1%?
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2021 16:03:10 ]![]()
Hier in het dorp anderhalve maand terug met een tolk en weet ik het wat allemaal 700 personen in 2 dagen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:54 schreef popje het volgende:
[..]
Ja het gaat mij om de maatregelen die anders zouden moeten blijven, niet het betalen voor testen.
Een vader van een vriendin van mij (gepensioneerd huisarts) stond laatst met een prikbus in het Laakkwartier in Den Haag en op een hele dag kwamen er welgeteld 6 mensen langs om zich te vaccineren.
Als mensen echt niet willen, willen ze niet.
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANrU77?ocid=msedgntpquote:Mensen die kampen met langdurige klachten na een coronabesmetting, vechten mogelijk nog tegen een ander virus dan Covid-19.
Uit een recente Amerikaanse studie blijkt dat de meerderheid van mensen met long covid ook last heeft van de reactivering van het Epstein-Barr-virus (EBV). Het zou weer actief worden door de coronabesmetting.
EBV is een van de meest voorkomende virussen op de wereld. Bijna iedereen is ermee besmet, maar het wordt na de eerste infectiefase inactief en blijft sluimeren in het lichaam. In periodes van psychische of fysieke stress kan het weer actief worden en griepachtige verschijnselen veroorzaken.
“We ontdekten dat 73 procent van de mensen met long covid ook positief testte op de reactivering van EBV,” aldus bioloog Jeffrey Gold. Bovendien zijn de verschijnselen hetzelfde: vermoeidheid, huiduitslag en gezwollen, rode vingers en tenen.
Ook in Europa en China zijn studies gedaan die aantonen dat EBV bij sommige mensen gereactiveerd wordt door het coronavirus.
Bron(nen): Science Alert
Misschien al gepost hoor, maar ik ga geen hele topics teruglezen![]()
![]()
Hoho twee weken is de norm hier.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Gewoon nog heel even volhouden. Een week of 3 en dan kijken we verder.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hoezo? Een vaccinatie geeft geen immuniteit tegen het virus hé.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:30 schreef 4-elements het volgende:
Verbazingwekkend eigenlijk dat de cijfers maar niet verder willen dalen en zelfs weer stijgen. Iedereen die dat wil is 2x gevaccineerd.![]()
Stijging en volgende week starten de scholen al weer in een bepaald deel van Nederland. Jippie!Zonder wrijving geen glans![]()
Wat klopt er niet?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]![]()
Ter compensatie stadions dicht.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:05 schreef Haags het volgende:
Stijging en volgende week starten de scholen al weer in een bepaald deel van Nederland. Jippie!![]()
HANS! De besmettingen stijgen!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:05 schreef Haags het volgende:
Stijging en volgende week starten de scholen al weer in een bepaald deel van Nederland. Jippie!Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Voor de zekerheid de horeca maar weer een uurtje eerder laten sluiten.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:05 schreef Haags het volgende:
Stijging en volgende week starten de scholen al weer in een bepaald deel van Nederland. Jippie!![]()
Geen alcohol na 8 uur.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor de zekerheid de horeca maar weer een uurtje eerder laten sluiten.![]()
En natuurlijk de bibliotheken dicht.quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Supermarktkarren weer desinfecteren!quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Nee de boeken in quarantaine!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:08 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En natuurlijk de bibliotheken dicht.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Oh god ja, boeken in quarantaine. Die maatregel staat in mijn hoofd wel met stip op nummer 1 van de meest belachelijke maatregelen tijdens deze pandemie.quote:![]()
OH HANS! Houdt het nou nooit op met corona!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:05 schreef Haags het volgende:
Vergeet niet het halfuurtje minder avondklok van D66quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh god ja, boeken in quarantaine. Die maatregel staat in mijn hoofd wel met stip op nummer 1 van de meest belachelijke maatregelen tijdens deze pandemie.
Ik ben ondertussen ook stukgelezen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:03 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANrU77?ocid=msedgntp
Misschien al gepost hoor, maar ik ga geen hele topics teruglezen
De relatie die ik leg met Covid19 is dat het de afweer (nadelig) beïnvloed waardoor idd andere onderliggende aandoeningen en ook sluitende infecties de kop opsteken.
Bijkomend probleem van Covid19 zelf is dat die ook het de zenuwcellen van aantasten die dan de weerstand sws als minder maakt waardoor andere aandoeningen de kans krijgen.
Ook zijn er relaties te vinden (en onderkend, sws bij andere infecties) dat juist specifiek gekweekte cq uitgelokte antilichamen kunnen bijdragen in een verhoogde risico's op andere ziekten die dan minder goed bestreden worden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Is de vaccinatiegraad 94% zoals Wilders nu zegt?
OPEN DIE HANDEL DUS!NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
TK: Volgens D66/Paternotte moet het geen financieel probleem zijn om financieel bij te dragen in testen wanneer je niet gevaccinneerd bent. Op de prijs van een toegangskaartje zal het niet veel uitmaken.
Zie hier de leef -en denkwereld van D66.
Nee, Wilders had het over de combinatie vaccinatie + doorgemaakte besmetting. Weet niet hoe hij bij dat cijfer komt.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:15 schreef Bocaj het volgende:
OPEN DIE HANDEL DUS!![]()
Volgens mij Sanquin cijfers.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, Wilders had het over de combinatie vaccinatie + doorgemaakte besmetting. Weet niet hoe hij bij dat cijfer komt.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Daar heeft hij wel een punt.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:15 schreef Vallon het volgende:
TK: Volgens D66/Paternotte moet het geen financieel probleem zijn om financieel bij te dragen in testen wanneer je niet gevaccinneerd bent. Op de prijs van een toegangskaartje zal het niet veel uitmaken.
Zie hier de leef -en denkwereld van D66.
Als je lekker dwars wil liggen heb je dat er wel voor over. Maar wat mij betreft blijft dat testen gratis tot de lente van 2022.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Tja als we nu al panisch doen over (kleinschalige) evenementen buiten dan wordt het weer een lange winter ben ik bang...![]()
Het grappige is dat Paternotte zelf voorbeelden gaf van mensen die niet dwars willen liggen maar het niet voldoende begrijpen of niet voldoende verbonden zijn met de overheid om zich ertoe te zettenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar heeft hij wel een punt.
Als je lekker dwars wil liggen heb je dat er wel voor over. Maar wat mij betreft blijft dat testen gratis tot de lente van 2022.![]()
Hij bedoeldet de generieke immuniteit van meer dan 90% (hier 94%) van de mensen die zijn gevaccinneerd, de ziekte doorgemaakt hebben en van zichzelf immuun zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:15 schreef Bocaj het volgende:
OPEN DIE HANDEL DUS!
Hoe dan ook: het zijn herhalingen van zetten die kapot botsen op een tot spiegel gepolijste betonnen muur die onafwendbaar afkoerst op drang en dwang.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 18-08-2021 16:27:10 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik heb een boek dat zich niet wilde laten vaccineren maar het zijn kleine lettertjes en het leest zo shit op anderhalve meter.quote:
Je boek goed poetsen met chloor, dan wordt het veel beter leesbaar op anderhalve meter.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:19 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb een boek dat zich niet wilde laten vaccineren maar het zijn kleine lettertjes en het leest zo shit op anderhalve meter.![]()
Het hellende 'narratief' is dat dwarsliggen het uitgangspunt of doel zou zijn zich - nu, nog etc. - niet te laten vaccineren.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar heeft hij wel een punt.
Als je lekker dwars wil liggen heb je dat er wel voor over. Maar wat mij betreft blijft dat testen gratis tot de lente van 2022.
Wat is er met iemand gebeurd die meent dat omdat iets kan, het dus ook mag en zelfs moet.
Makkelijk denken dat iemand het best kan of lust maar niet wil of eet om een ander te plagen. Kansloos deze kleuterdiscussie. Het is geen drang of dwang maar je moet er (straks) wel voor betalen wanneer je je niet prikt. Welke afslag mis ik hier."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Haha, wat was dat dan? Die heb ik denk ik gemist...quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh god ja, boeken in quarantaine. Die maatregel staat in mijn hoofd wel met stip op nummer 1 van de meest belachelijke maatregelen tijdens deze pandemie.
Edit: al gezien inmiddels. Wat een farce...![]()
De eenvoudigde slider is zorg aanpassen <-> vaccinatie dwangquote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:26 schreef Vallon het volgende:
Makkelijk denken dat iemand het best kan of lust maar niet wil of eet om een ander te plagen. Kansloos deze kleuterdiscussie. Het is geen drang of dwang maar je moet er (straks) wel voor betalen wanneer je je niet prikt. Welke afslag mis ik hier.
Hoe vals het ook is om de maatschappij achter een vaccin/paywall te zetten, is het alternatief, gezien de beperkte zorgcapaciteit, alleen om de zorg te verminderen. Dat vind iedereen nog slechter te verkopen blijkbaar.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dat, dat voor veel dingen geldt. Of het nu de aankoop van een paspoort is om te reizen of servicekosten voor de aankoop van een ticket.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het hellende 'narratief' is dat dwarsliggen het uitgangspunt of doel zou zijn zich - nu, nog etc. - niet te laten vaccineren.
Wat is er met iemand gebeurd die meent dat omdat iets kan, het dus ook mag en zelfs moet.
Makkelijk denken dat iemand het best kan of lust maar niet wil of eet om een ander te plagen. Kansloos deze kleuterdiscussie. Het is geen drang of dwang maar je moet er (straks) wel voor betalen wanneer je je niet prikt. Welke afslag mis ik hier.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:11 schreef popje het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)-weer-open~ad6ad5ab/Was dat echt? Niet De Speld of zo? Compleet gemist...
![]()
TK: Denken dat prikbussen en laagdrempeligheid van een apotheek gaat bepalen of je je laat prikken.
Wellicht leef ik ook in een abstracte of vreemde wereld maar onze huisartsen hier zijn zeer toegankelijk.
En als ze dat niet voor iedereen zouden zijn, wordt het tijd dat ze voortaan als Artsen zonder Grenzen de wijk ingaan."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Dit idd.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:33 schreef GemMagic het volgende:
[..]
De eenvoudigde slider is zorg aanpassen <-> vaccinatie dwang
Hoe vals het ook is om de maatschappij achter een vaccin/paywall te zetten, is het alternatief, gezien de beperkte zorgcapaciteit, alleen om de zorg te verminderen. Dat vind iedereen nog slechter te verkopen blijkbaar.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:33 schreef Vallon het volgende:
TK: Denken dat prikbussen en laagdrempeligheid van een apotheek gaat bepalen of je je laat prikken.
Wellicht leef ik ook in een abstracte of vreemde wereld maar onze huisartsen hier zijn zeer toegankelijk.
En als ze dat niet voor iedereen zouden zijn, wordt het tijd dat ze voortaan als Artsen zonder Grenzen de wijk ingaan."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
In bibliotheken legde je de boeken die je inleverde in een groot krat bij de ingang van de bibliotheek. De bibliotheekmedewerkers lieten de boeken als voorzorgmaatregel enige tijd staan voordat deze weer in het systeem van de bibliotheek verwerkt werden.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, wat was dat dan? Die hb ik denk ik gemist...Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'![]()
Nee je zou het denken he... maar boeken zijn zwaar besmettelijk.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Was dat echt? Niet De Speld of zo? Compleet gemist...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
En mevrouw Attje Kuiken reageert op Lilian Marijnissen die zegt dat de maatregelen ergens dit najaar verdwenen zijn... 'ja dat weten we nog helemaal niet, de scholen gaan open, nog niet iedereen heeft de kans gehad om zich te vaccineren (ja mevrouw, nog 2,5 weken), en de besmettingen stijgen... dus wie zegt dat we de maatregelen kunnen versoepelen. En eigenlijk zijn we pas echt veilig als de hele wereld gevaccineerd is en dat is voorlopig nog niet.'
Zij wil volgens mij geen gewone wereld meer.
Oh en waarom gaat het kabinet in tegen het advies om de scholen te openen zonder afstand? En moeten we de quarantaineplicht ook voor gevaccineerden niet in stand houden?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Daar doe je het RedTeam wel mee tekort.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:39 schreef groenen het volgende:
Man man man, die linkse partijen zijn echt niveau RedTeam.![]()
Helemaal eens dat dan ook aplomb moet worden gezegd ipv van dat daar omheen met een - overigens vermakelijk - toneelvoorstelling te draaien.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:33 schreef GemMagic het volgende:
[..]
De eenvoudigde slider is zorg aanpassen <-> vaccinatie dwang
Hoe vals het ook is om de maatschappij achter een vaccin/paywall te zetten, is het alternatief, gezien de beperkte zorgcapaciteit, alleen om de zorg te verminderen. Dat vind iedereen nog slechter te verkopen blijkbaar.
Dat zeggen om te gaan stellen, mag/kan echter niet omdat er grondwetjes zijn die dat simpelweg verbieden en men die dus via achterdeurtjes probeert bewust te vers(t)ieren. Ik snap de wens maar begrijp niet dat partijen hier welbewust opzettelijk bezig zijn om het fundament van rechten en plichten via een omweg te ondergraven. Accepteer dat de wet er met een bedoeling - in good & bad times - is en denk dan vanuit dat gegeven. Wil je testen* 'opleggen' impliceert dat ze voor iedereen 'kosteloos' zijn Het is dan de keuze van het bestel dat met lasten komt.
*Met testen is het ook handig dan het personeel zonder aanzien des persoon, mee te nemen zodat de zij-ingang van de voordeur ook wordt bewaakt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Formule 1 is de koningsklasse, dat moet gewoon doorgaan! Had van mij niet in NL gehoeven, maar deze mensen gun ik het wel zo hard dat ze nog járen door de zandvoortse hagedissen scheuren.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dat was nog dat mensen hun boodschappen desinfecteerden en pakjes van Ali openden alsof er explosieven in konden zittenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Was dat echt? Niet De Speld of zo? Compleet gemist...
![]()
#nostalgie![]()
Was een mooie foto van een dame die een brocolli waste in zeepsopach ja, de mooie jaren '20.
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ook eens maar het is & blijft met twee maten meten, en dat "kannie & magnie" stellen anderen zeer terecht.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:46 schreef GemMagic het volgende:
Formule 1 is de koningsklasse, dat moet gewoon doorgaan! Had van mij niet in NL gehoeven, maar deze mensen gun ik het wel zo hard dat ze nog járen door de zandvoortse hagedissen scheuren.
Het moet niet eens een discussie zijn, maar goed ik kijk al een tijdje niet meer naar de optochten.
Rij die godvergeten race zonder publiek, bied stream kaartjes aan. #streamf1"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Mokerslag weer voor de rugstreeppad en de zandhagedis.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:46 schreef GemMagic het volgende:
Formule 1 is de koningsklasse, dat moet gewoon doorgaan! Had van mij niet in NL gehoeven, maar deze mensen gun ik het wel zo hard dat ze nog járen door de zandvoortse hagedissen scheuren."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Er is een varieteit aan maten, voor voetbal, voor F1, voor protesten, voor alles geldt een aparte ogenschijnlijk willekeurige maat. Ik zal de F1 wel streamen, als ik er aan toe kom, mij veelste te druk daarquote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook eens maar het is & blijft met twee maten meten, en dat "kannie & magnie" stellen anderen zeer terecht.
Het moet niet eens een discussie zijn, maar goed ik kijk al een tijdje niet meer naar de optochten.
Rij die godvergeten race zonder publiek, bied stream kaartjes aan. #streamf1
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Yep, over smaak - nofi- valt idd niet te discussieren waarom juist die afweging moet worden weggenomen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:55 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Er is een varieteit aan maten, voor voetbal, voor F1, voor protesten, voor alles geldt een aparte ogenschijnlijk willekeurige maat. Ik zal de F1 wel streamen, als ik er aan toe kom, mij veelste te druk daar
Het moet niet niet eens worden overwogen of gevraagd wanneer een andere optocht - ieders andere behoefte - geblokkeerd worden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
En voor hardloopwedstrijden... die gaan niet door omdat de anderhalve meter niet gegarandeerd kan worden als er meer dan 750 mensen in het startvak komen staan. Maar in het supportersvak van het voetbalstadion zijn die zorgen er niet...quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:55 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Er is een varieteit aan maten, voor voetbal, voor F1, voor protesten, voor alles geldt een aparte ogenschijnlijk willekeurige maat. Ik zal de F1 wel streamen, als ik er aan toe kom, mij veelste te druk daarHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Kan dat kuiken niet gewoon naar Australië emigreren? Dan moet ze wel nog een paar weken in quarantaine in zo'n coronaconcentratiekamp, maar dat heeft mevrouw er vast voor over.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:40 schreef popje het volgende:
En mevrouw Attje Kuiken reageert op Lilian Marijnissen die zegt dat de maatregelen ergens dit najaar verdwenen zijn... 'ja dat weten we nog helemaal niet, de scholen gaan open, nog niet iedereen heeft de kans gehad om zich te vaccineren (ja mevrouw, nog 2,5 weken), en de besmettingen stijgen... dus wie zegt dat we de maatregelen kunnen versoepelen. En eigenlijk zijn we pas echt veilig als de hele wereld gevaccineerd is en dat is voorlopig nog niet.'
Zij wil volgens mij geen gewone wereld meer.
Oh en waarom gaat het kabinet in tegen het advies om de scholen te openen zonder afstand? En moeten we de quarantaineplicht ook voor gevaccineerden niet in stand houden?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Potdomme die besmettingen stemmen we weinig positief richting eventuele versoepelingen.. nu alweer richting een langzame stijging en dan moeten we nog op gaan starten qua werk en school. Dit wordt een vervelend najaar ben ik bang
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Deprimerende besmettingscijfers als je de steeds hogere vaccinatiegraad in het achterhoofd hebt.
Als we straks in het najaar weer in lockdown moeten dan gaat dat mentaal denk ik wel hard aankomen bij de mensen. Want als de vaccinaties niet voldoende zijn om de samenleving weer helemaal te openen dan hebben we voorlopig geen licht meer aan het einde van de tunnel en zitten we hier nog jaren aan vast.
Ik hoop dat de vaccinaties nog het extra laatste zetje kunnen geven als men bij de jeugd straks ook klaar is met de vaccinatiecampagne.![]()
BBB: Live de niet beantwoorde vragen beantwoorden!
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Maar het gaat niet alleen om besmettingen...quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Potdomme die besmettingen stemmen we weinig positief richting eventuele versoepelingen.. nu alweer richting een langzame stijging en dan moeten we nog op gaan starten qua werk en school. Dit wordt een vervelend najaar ben ik bangHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
quote:RIVM maakt zich zorgen over corona in de herfst: 'Cijfers dalen niet'
Het aantal nieuwe coronagevallen daalt niet of nauwelijks meer. Met het einde van de zomer in zicht is dat ongewenst, want juist in de herfst gaat het coronavirus rond. "De circulatie van het virus stabiliseert en blijft aanzienlijk", zegt RIVM-directeur Jaap van Dissel.
Van Dissel heeft de Tweede Kamer vanochtend opnieuw bijgepraat over de ontwikkelingen rondom de coronacrisis in Nederland. "Het seizoenseffect op het reproductiegetal is 10 tot 15 procent. Dat gaat zich tegen ons keren", aldus Van Dissel, die ook voorzitter is van het Outbreak Management Team.
Uitbraak onder niet-gevaccineerden
Volgens de RIVM-baas zijn er nu in feite twee uitbraken aan de gang in Nederland: een onder gevaccineerden en een onder mensen die niet gevaccineerd zijn. "De belangrijkste verspreiding is onder de groep die niet immuun is. Voor een deel loopt dat over naar de groep die wel immuun is."
Van de mensen die nu in ziekenhuizen worden opgenomen vanwege coronaklachten, is bijna driekwart niet of nog niet helemaal gevaccineerd. Zo'n 15 procent van de opgenomen coronapatiënten is volledig gevaccineerd. Bij een deel werkt het vaccin niet goed door problemen met hun afweersysteem.
'Doe een zelftest'
Van Dissel roept mensen op om zelftesten te gebruiken. Als die zelftest positief is, wordt dit in negen van de tien gevallen bevestigd in de teststraat van de GGD. Inmiddels gaat het bij de helft van alle nieuwe gevallen om mensen die eerst een zelftest hadden gedaan, daarbij zagen dat ze positief waren en vervolgens naar een testlocatie gingen om zekerheid te krijgen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)est-covid-ziekenhuisSteun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
die smiley kan weer van stalquote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Potdomme die besmettingen stemmen we weinig positief richting eventuele versoepelingen.. nu alweer richting een langzame stijging en dan moeten we nog op gaan starten qua werk en school. Dit wordt een vervelend najaar ben ik bang![]()
Maar wat gaan we met dat vervelende najaar überhaupt nog bereiken?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Potdomme die besmettingen stemmen we weinig positief richting eventuele versoepelingen.. nu alweer richting een langzame stijging en dan moeten we nog op gaan starten qua werk en school. Dit wordt een vervelend najaar ben ik bang
Er zijn na het vaccinatiedebacle (men heeft zichzelf wijsgemaakt dat vaccins een wondermiddel zijn die 100 procent immuniteit zouden opleveren en nu wordt paniek gezaaid omdat dat niet zo blijkt te zijn) nu nog maar twee keuzes overgebleven: de samenleving opengooien en zien waar het schip strand of de hele samenleving verbouwen tot een dystopisch gedrocht waarin alles in het teken staat van het voorkomen van coronabesmettingen.
Dat uitzichtloze aanmodderen wat men nu doet heeft geen enkele zin meer.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
We vragen inmiddels aan alles en iedereen die klachtenvrij is om voorafgaand aan iedere sociale activiteit een zelftest te doen, dus dat zorgt sowieso voor enige aanwas in de besmettingsaantallen en het percentage positieven lijkt me (indien men bij een positieve zelftest doorgaat naar de GGD)![]()
Wat Sylvana wil kan moeilijk... Er vallen altijd mensen buiten de boot...
Bij mensen waar het vaccin niet werkt is vervelend maar kun je niet de rest van de samenleving verantwoordelijk voor maken...NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Weet ik, maar lees wat voetbalmanager post - dat gaan we dus krijgen de komende tijd..quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:17 schreef popje het volgende:
[..]
Maar het gaat niet alleen om besmettingen...“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
eens, het houdt een keer opquote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat uitzichtloze aanmodderen wat men nu doet heeft geen enkele zin meer.![]()
We moeten anders zwaar geschut inzetten.
Een coupon voor een Gratis Happy Meal bij de Mac voor tieners.
Als ze een spuitje laten zetten.![]()
Zo lang bestuurders te laf zijn om knopen door te hakken gaan we nooit meer uit deze uitzichtloze situatie komen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet ik, maar lees wat voetbalmanager post - dat gaan we dus krijgen de komende tijd..“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik ben wel heel benieuwd hoe lang we dat vol kunnen houden als alle andere landen wel zo veel mogelijk open gaan en wij als een Gallisch dorpje heel krampachtig blijven vasthouden aan maatregelen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo lang bestuurders te laf zijn om knopen door te hakken gaan we nooit meer uit deze uitzichtloze situatie komen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ja precies, stimuleren die obesitas!!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:23 schreef KingRadler het volgende:
Als ze een spuitje laten zetten.Zonder wrijving geen glans![]()
Het is natuurlijk ook de vraag hoe uitbraken van besmettingen zich straks gaan verspreiden onder de groep niet-gevaccineerden als je de samenleving helemaal open gooit.
Als dat nog steeds een exponentiele curve is dan is de groep van niet-gevaccineerden natuurlijk nog groot genoeg om voor problemen te zorgen in de ziekenhuizen.![]()
Ik vraag me vooral af wat het idee achter dat hele vlees noch vis corona "beleid" is, volgens mij doet men echt maar gewoon wat.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik ben wel heel benieuwd hoe lang we dat vol kunnen houden als alle andere landen wel zo veel mogelijk open gaan en wij als een Gallisch dorpje heel krampachtig blijven vasthouden aan maatregelen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Wat zegt Sylvana?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:22 schreef Bocaj het volgende:
Wat Sylvana wil kan moeilijk... Er vallen altijd mensen buiten de boot...
Bij mensen waar het vaccin niet werkt is vervelend maar kun je niet de rest van de samenleving verantwoordelijk voor maken...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik verwonderde me een tijd terug al dat het nota bene partijen als de SGP en Denk moeten zijn die de voice of reason belichamen wat betreft het coronabeleid. Althans in mijn optiek dan. Op een gezonde manier tussen het antivax-geneuzel en WO2 vergelijk van FvD, van Haga, etc en de toch wel merkwaardige wending omtrent avondklok, vaccinatieplicht en ander maatregelfanatisme van de gevestigde (liberale) partijen in de 2e kamer.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:39 schreef groenen het volgende:
Man man man, die linkse partijen zijn echt niveau RedTeam.
Aan de andere kant mogen we m.i. over de hele linie nou ook niet heel hard klagen hier als ik met een schuin oog naar andere landen kijk.I'll give you something to do![]()
die bereidheid valt toch ook best wel mee schijntquote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:23 schreef KingRadler het volgende:
Als ze een spuitje laten zetten.![]()
Wat we hier van leren is dat we ondanks vaccins en lockdowns dit najaar moeten starten met accepteren dat er mensen gaan overlijden, die zonder corona langer te leven hadden gehad. Het virus is niet uit te bannen en voor altijd opsluiten is geen optie. Ik leef mee met iedereen die iemand verloren is of gaat verliezen, maar we zullen deze realiteit moeten omarmen en het normaal moeten hervinden.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
91 procent, maar in de praktijk hebben we 'pas' 62 procent gevaccineerd.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
die bereidheid valt toch ook best wel mee schijnt
[ twitter ]![]()
Helaas heeft deze situatie weinig met logica te maken maar met emotie. In t najaar begint de fearporn weer en dan zijn mensen weer zo bang dat ze een lockdown willen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:35 schreef GemMagic het volgende:
Wat we hier van leren is dat we ondanks vaccins en lockdowns dit najaar moeten starten met accepteren dat er mensen gaan overlijden, die zonder corona langer te leven hadden gehad. Het virus is niet uit te bannen en voor altijd opsluiten is geen optie. Ik leef mee met iedereen die iemand verloren is of gaat verliezen, maar we zullen deze realiteit moeten omarmen en het normaal moeten hervinden.![]()
Ze is van BIJ1... dat zegt genoeg. (inclusieve samenleving)quote:
Ze zet zich in voor de probleemgevallen... (Waar het vaccin niet werkt of andere problemen.)
Het is erg als je dat overkomt maar kun je dat de rest kwalijk nemen?
Ze wil blijkbaar pas versoepelingen als Cojona helemaal onder controle is... (En iedereen beschermd.)
Ze vindt de huidige versoepelingen veel te snel gaan... (Gezien het Deltavirus.)NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Er is zoveel mis met deze post.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:35 schreef GemMagic het volgende:
Wat we hier van leren is dat we ondanks vaccins en lockdowns dit najaar moeten starten met accepteren dat er mensen gaan overlijden, die zonder corona langer te leven hadden gehad. Het virus is niet uit te bannen en voor altijd opsluiten is geen optie. Ik leef mee met iedereen die iemand verloren is of gaat verliezen, maar we zullen deze realiteit moeten omarmen en het normaal moeten hervinden.
Om te beginnen wordt er vooral gewaarschuwd dat er nog veel mensen in het ziekenhuis gaan belanden en de besmettingen niet dalen. Het aantal sterfgevallen komt niet ter sprake.
Het vaccin beschermt voor >90% ook daartegen. De reden dat er nog veel besmettingen en ziekenhuisopnames te verwachten zijn is dat niet iedereen gevaccineerd is en sommige mensen een probleem hebben met hun immuunsysteem waardoor het vaccin minder effectief is.
Er wordt wel gewaarschuwd dat de ziekenhuizen vol kunnen blijven gedurende het najaar en winter. Dat kunnen we niet 'gewoon maar accepteren' want dat is een doemscenario. Een doemscenario wat te voorkomen is.
En tenslotte: 'voor altijd opsluiten' is al helemaal geen realiteit meer sinds een half jaar. Op de clubs en grote evenementen na is alles gewoon open.Steun het Kiva Fok! team!
Nog vijf regio’s ‘zeer ernstig’, drie regio’s scherpen risiconiveau juist aan.
En dan daarboven: "Ongeveer 5.000 mensen geëvacueerd in 24 uur tijd."
Zo ernstig hebben we het hier, corona, killer no.1.![]()
![]()
De acceptatie van overlijdens was er volgens mij al. Daar heeft men ook nooit de focus gelegd volgens mij.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:35 schreef GemMagic het volgende:
Wat we hier van leren is dat we ondanks vaccins en lockdowns dit najaar moeten starten met accepteren dat er mensen gaan overlijden, die zonder corona langer te leven hadden gehad. Het virus is niet uit te bannen en voor altijd opsluiten is geen optie. Ik leef mee met iedereen die iemand verloren is of gaat verliezen, maar we zullen deze realiteit moeten omarmen en het normaal moeten hervinden.
Ik denk dat de acceptatie eerder op andere gebieden moet komen. Bijvoorbeeld dat je - net als tijdens een griepgolf - als land je tijdelijk een hogere IC-bezetting moet kunnen veroorloven zonder dat de doorsnee burger daar last van heeft. Daarnaast dat we ook een X aantal besmettingen per dag normaal gaan vinden. Of dat we uitbraken op bepaalde locaties accepteren en niet in een paniekreflex schieten, simpelweg omdat de meeste mensen nou eenmaal goed beschermd zijn.I'll give you something to do![]()
In een perfecte wereld?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een doemscenario wat te voorkomen is.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Als dat werkelijk is wat iedereen wil, dan sluit de winkels en restaurants maar.. zo lang ik thuis maar kan doen wat ik wil zonder bemoeienis van de overheid.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:38 schreef QAnonn het volgende:
Helaas heeft deze situatie weinig met logica te maken maar met emotie. In t najaar begint de fearporn weer en dan zijn mensen weer zo bang dat ze een lockdown willen.Oh, dus het is nog even afwachten, nog even voorzichtig en nog even langer beperkingen? Want het is te voorkomen immers.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er is zoveel mis met deze post.
Om te beginnen wordt er vooral gewaarschuwd dat er nog veel mensen in het ziekenhuis gaan belanden en de besmettingen niet dalen. Het aantal sterfgevallen komt niet ter sprake.
Het vaccin beschermt voor >90% ook daartegen. De reden dat er nog veel besmettingen en ziekenhuisopnames te verwachten zijn is dat niet iedereen gevaccineerd is en sommige mensen een probleem hebben met hun immuunsysteem waardoor het vaccin minder effectief is.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik denk dat Op1 alvast een eigen kamer met bed gereed heeft gemaakt voor Abquote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:38 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Helaas heeft deze situatie weinig met logica te maken maar met emotie. In t najaar begint de fearporn weer en dan zijn mensen weer zo bang dat ze een lockdown willen.![]()
Toch makkelijker als hij straks in het najaar elke avond aanschuift.![]()
Toch blijven deze cijfers ver achter bij wat men daadwerkelijk doet. Of er moet ergens een gigantische data-achterstand zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
die bereidheid valt toch ook best wel mee schijnt
[ twitter ]![]()
En in de winter alcohol verslaafd!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik denk dat Op1 alvast een eigen kamer met bed gereed heeft gemaakt voor Ab![]()
Toch makkelijker als hij straks in het najaar elke avond aanschuift.
Je moet gewoon realistisch omgaan met maatregelen en dat doen we al een tijd in NL. Er zijn nu nauwelijks maatregelen en in vergelijking met omringende landen zoals Duitsland en Frankrijk zijn wij heel mild met onze maatregelen. Laat staan ivm Nieuw-Zeeland en Australië.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:44 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Als dat werkelijk is wat iedereen wil, dan sluit de winkels en restaurants maar.. zo lang ik thuis maar kan doen wat ik wil zonder bemoeienis van de overheid.
[..]
Oh, dus het is nog even afwachten, nog even voorzichtig en nog even langer beperkingen? Want het is te voorkomen immers.
Wees daar eens dankbaar voor ipv te gaan steigeren over mogelijke toekomstige maatregelen die we wel of niet in kunnen gaan voeren van de winter.Steun het Kiva Fok! team!
Over valse dilemma's gesproken.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
nu nog maar twee keuzes overgebleven: de samenleving opengooien en zien waar het schip strand of de hele samenleving verbouwen tot een dystopisch gedrocht waarin alles in het teken staat van het voorkomen van coronabesmettingen.![]()
![]()
Voordeuren dichtlassen!!!!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:27 schreef Benny het volgende:
Ah, stijging.
Lockdown, avondklok, kappers dicht, niet meer tegen je buren praten... Haal de hele rambam maar weer uit de kast'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Momenteel heerst er de gedachte dat 'niks normaal kan' want corona. Althans bij overheden.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:43 schreef galantis het volgende:
[..]
De acceptatie van overlijdens was er volgens mij al. Daar heeft men ook nooit de focus gelegd volgens mij.
Ik denk dat de acceptatie eerder op andere gebieden moet komen. Bijvoorbeeld dat je - net als tijdens een griepgolf - als land je tijdelijk een hogere IC-bezetting moet kunnen veroorloven zonder dat de doorsnee burger daar last van heeft. Daarnaast dat we ook een X aantal besmettingen per dag normaal gaan vinden. Of dat we uitbraken op bepaalde locaties accepteren en niet in een paniekreflex schieten, simpelweg omdat de meeste mensen nou eenmaal goed beschermd zijn.
Die gedachte moet verdwijnen.![]()
Good luck!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:43 schreef galantis het volgende:
[..]
De acceptatie van overlijdens was er volgens mij al. Daar heeft men ook nooit de focus gelegd volgens mij.
Ik denk dat de acceptatie eerder op andere gebieden moet komen. Bijvoorbeeld dat je - net als tijdens een griepgolf - als land je tijdelijk een hogere IC-bezetting moet kunnen veroorloven zonder dat de doorsnee burger daar last van heeft. Daarnaast dat we ook een X aantal besmettingen per dag normaal gaan vinden. Of dat we uitbraken op bepaalde locaties accepteren en niet in een paniekreflex schieten, simpelweg omdat de meeste mensen nou eenmaal goed beschermd zijn."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Een hele grote wijnkelder onder die kamer.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik denk dat Op1 alvast een eigen kamer met bed gereed heeft gemaakt voor Ab![]()
Toch makkelijker als hij straks in het najaar elke avond aanschuift.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dan moeten mensen in Australie ook niet zeuren dat t niet zo erg als Noord Korea is?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je moet gewoon realistisch omgaan met maatregelen en dat doen we al een tijd in NL. Er zijn nu nauwelijks maatregelen en in vergelijking met omringende landen zoals Duitsland en Frankrijk zijn wij heel mild met onze maatregelen. Laat staan ivm Nieuw-Zeeland en Australië.
Wees daar eens dankbaar voor ipv te gaan steigeren over mogelijke toekomstige maatregelen die we wel of niet in kunnen gaan voeren van de winter.![]()
Als iemand zegt dat ik blij moet gaan zijn omdat het hier niet zo is als in Australie, zeg ik 'ik woon niet in Australie dus daar heb ik niks mee te maken.'quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je moet gewoon realistisch omgaan met maatregelen en dat doen we al een tijd in NL. Er zijn nu nauwelijks maatregelen en in vergelijking met omringende landen zoals Duitsland en Frankrijk zijn wij heel mild met onze maatregelen. Laat staan ivm Nieuw-Zeeland en Australië.
Wees daar eens dankbaar voor ipv te gaan steigeren over mogelijke toekomstige maatregelen die we wel of niet in kunnen gaan voeren van de winter.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dat is het getal dat uit het bloedonderzoek van Sanquin komt. Vanochtend bij de technische briefing besproken.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, Wilders had het over de combinatie vaccinatie + doorgemaakte besmetting. Weet niet hoe hij bij dat cijfer komt.
Op zich niet zo vreemd als je 85% van 18+ minimaal één keer gevaccineerd hebt. Tel daar nog 9% bij aan natuurlijke infecties (en niet gevaccineerd) en je komt al op 94%. Daarbij vergeet Wilders wel even dat het geen representatieve steekproef is. Maar dat we hoog zitten hadden we ook wel kunnen bedenken, doordat we 85% gevaccineerd hebben van de volwassenen.![]()
Ik zie graag wat meer zekerheid dan die almoes als wortel.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wees daar eens dankbaar voor ipv te gaan steigeren over mogelijke toekomstige maatregelen die we wel of niet in kunnen gaan voeren van de winter.
Wat andere landen opdienen doen moeten zij zelf weten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Als straks de ziekenhuizen het niet aankunnen dan hebben we het toch echt aan onszelf te danken.quote:Steun het Kiva Fok! team!
Het zijn dan ook eerder de 'we moeten accepteren dat...'-roepers die bepaalde dingen niet kunnen accepteren.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:43 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat de acceptatie eerder op andere gebieden moet komen. Bijvoorbeeld dat je - net als tijdens een griepgolf - als land je tijdelijk een hogere IC-bezetting moet kunnen veroorloven zonder dat de doorsnee burger daar last van heeft. Daarnaast dat we ook een X aantal besmettingen per dag normaal gaan vinden. Of dat we uitbraken op bepaalde locaties accepteren en niet in een paniekreflex schieten, simpelweg omdat de meeste mensen nou eenmaal goed beschermd zijn.![]()
Ik kan het best iets minder hard aanzetten natuurlijk, maar ik ben oprecht van mening dat wanneer we mét vaccinaties alsnog allerlei beperkingen nodig zouden hebben om deze winter door te komen, we beter kunnen beginnen met het leven mét covid in plaats van in de lockdown reflex te schieten.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wees daar eens dankbaar voor ipv te gaan steigeren over mogelijke toekomstige maatregelen die we wel of niet in kunnen gaan voeren van de winter.
Jij mag de huidige beperkingen relativeren door landen aan te wijzen waar het strenger is en natuurlijk is het dan fijn om niet in zo'n land als australie te wonen, maar ik ben op zoek naar het punt waar op we niet afwachten wat er misschien gaat gebeuren maar zelf beslissen hoe we verder gaan. Acceptatie van een deel van de gevolgen van het leven met covid is daar mijn inziens een belangrijke voorwaarde voor.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dat zijn jouw woorden. Staat verder los van de discussie hier.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:49 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dan moeten mensen in Australie ook niet zeuren dat t niet zo erg als Noord Korea is?Steun het Kiva Fok! team!
Als je mondkapjes als een van de grootste obstakels ziet dan zijn wij wellicht mild te noemen. Zolang ik voor een fatsoenlijk festival moet uitwijken naar nota bene Duitsland of Frankrijk denk ik hier nou niet meteen aan 'heel mild'. Maar goed, dat is mijn kijk. Als je daar verder niets mee hebt dan kan ik me voorstellen dat je vindt dat er nauwelijks maatregelen zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wees daar eens dankbaar voor ipv te gaan steigeren over mogelijke toekomstige maatregelen die we wel of niet in kunnen gaan voeren van de winter.I'll give you something to do![]()
85% is toch al genoeg? Dat was het streven toch?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is het getal dat uit het bloedonderzoek van Sanquin komt. Vanochtend bij de technische briefing besproken.
Op zich niet zo vreemd als je 85% van 18+ minimaal één keer gevaccineerd hebt. Tel daar nog 9% bij aan natuurlijke infecties (en niet gevaccineerd) en je komt al op 94%. Daarbij vergeet Wilders wel even dat het geen representatieve steekproef is. Maar dat we hoog zitten hadden we ook wel kunnen bedenken, doordat we 85% gevaccineerd hebben van de volwassenen.Isn't it ironic, don't you think
Tja, wat is 'genoeg'? Het getal staat niet op zichzelf natuurlijk. Of het 'genoeg' is hangt volledig van je doel af, alsmede hoe die 85% verdeeld is.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:54 schreef jcdragon het volgende:
[..]
85% is toch al genoeg? Dat was het streven toch?![]()
quote:Op woensdag 18 augustus 2021 15:27 schreef Benny het volgende:
Ah, stijging.
Lockdown, avondklok, kappers dicht, niet meer tegen je buren praten... Haal de hele rambam maar weer uit de kastAh, die goeie oude tijd... lekker een lange winter in een lock down en vroeg onder de wol met een choco slagroom!quote:
Lekker series bingen.
Toedeloe tot het voorjaar!
Inmiddels zijn die 1e vaccins alweer bijna uitgewerkt, vlug die 3e nemen anders gaan we onder de 85%.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:54 schreef jcdragon het volgende:
[..]
85% is toch al genoeg? Dat was het streven toch?![]()
In Germania doen ze het goed... Gaan we hun IC gebruiken!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als straks de ziekenhuizen het niet aankunnen dan hebben we het toch echt aan onszelf te danken.![]()
Dat kan je heel het jaar door doen als je wilt.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:56 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Ah, die goeie oude tijd... lekker een lange winter in een lock down en vroeg onder de wol met een choco slagroom!
Lekker series bingen.
Toedeloe tot het voorjaar!![]()
Overigens werd vanochtend in de technische briefing ook door het OMT 20 september genoemd, omdat 'iedereen dan de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren'. Ergo, ook het OMT is niet bezig met een eindeloze instandhouding van de maatregelen, maar willen er ook vanaf. Je zou bijna denken dat het ook mensen zijn.
Ook het OMT heeft een houding van 'als dit de vaccinatiegraad is zullen we het daarmee moeten doen'. En dan is 85% een prima score inderdaad. Hoewel nog altijd lager dan in landen als Denemarken, waar bv. de vaccinatiegraad onder met name jongeren veel hoger is.![]()
Vaccinaties zijn sws niet de oplossing, dat is (technisch en qua onderbouwing) ook niet meer te vol te houden..quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:14 schreef Breekfast het volgende:
Deprimerende besmettingscijfers als je de steeds hogere vaccinatiegraad in het achterhoofd hebt.
Als we straks in het najaar weer in lockdown moeten dan gaat dat mentaal denk ik wel hard aankomen bij de mensen. Want als de vaccinaties niet voldoende zijn om de samenleving weer helemaal te openen dan hebben we voorlopig geen licht meer aan het einde van de tunnel en zitten we hier nog jaren aan vast.
Ik hoop dat de vaccinaties nog het extra laatste zetje kunnen geven als men bij de jeugd straks ook klaar is met de vaccinatiecampagne.
Wat vaccinaties wel kunnen doen is de toeloop op zorg reguleren, wat dan kan worden gezien als oplossing.
En dan wordt het heel verstandig om mensen aan het vaccininfuus te leggen die primair zorgen voor die toeloop."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Dat doen we al. Al heel lang zelfs.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:53 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik kan het best iets minder hard aanzetten natuurlijk, maar ik ben oprecht van mening dat wanneer we mét vaccinaties alsnog allerlei beperkingen nodig zouden hebben om deze winter door te komen, we beter kunnen beginnen met het leven mét covid in plaats van in de lockdown reflex te schieten.
Zolang lockdowns niet noodzakelijk zijn worden ze ook niet ingevoerd in NL. Een echte lockdown hebben we tevens nooit gehad. Ik verwacht ook niet dat we dat alsnog gaan doen in het najaar/winter. Maar er zit een heleboel tussen een lockdown en helemaal geen enkele maatregel en alles los.
Als we daar nu verstandig mee omgaan, dan komt er ook nooit een doemscenario waarin onze ziekenhuizen de druk niet meer aankunnen.Steun het Kiva Fok! team!
Tis niet genoeg gezien de volgende (en onbekende) varianten die hun entree maken bij (of door) een zwakkere uitwerking van vaccins. "Houston we have a problem".quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:54 schreef jcdragon het volgende:
[..]
85% is toch al genoeg? Dat was het streven toch?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Vaccins zijn dus niet de oplossing behalve wanneer ze dat wel zijn?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vaccinaties zijn sws niet de oplossing, dat is (technisch en qua onderbouwing) ook niet meer te vol te houden..
Wat vaccinaties wel kunnen doen is de toeloop op zorg reguleren, wat dan kan worden gezien als oplossing.
En dan wordt het heel verstandig om mensen aan het vaccininfuus te leggen die primair zorgen voor die toeloop.![]()
En wat is dan wel de oplossing want onderzoek wijst uit dat vaccins beter beschermen dan ziek geweest te zijn door corona.![]()
Vergeet de rijkelijk gevulde wijnkelder niet!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Toch makkelijker als hij straks in het najaar elke avond aanschuift.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Als die nieuwe varianten minder gevaarlijk zijn (in de zin van minder dodelijk) hoeft dat niet per se een probleem te zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tis niet genoeg gezien de volgende (en onbekende) varianten die hun entree maken bij (of door) een zwakkere uitwerking van vaccins. "Houston we have a problem".![]()
Moeten we niet gewoon ouderen en risicogroepen beschermen met vaccinatie. Een beetje zoals de griepprik, vrijwillig en, laten we zeggen, vanaf 50+?
Nu we zo en masse vaccineren krijg je zo veel selectiedruk dat je die varianten vanzelf gaan ontstaan volgens onze schuld. Het is een beetje van de regen in de drup lijkt het wel.
Big Pharma vind het helemaal niet erg aangezien ze toch elk jaar goud geld kunnen verdienen aan (aangepaste) boosters.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja... Maar als het koud is buiten met sneeuw etc... Heeft dan wel meer sjeu!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:57 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat kan je heel het jaar door doen als je wilt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Ter vergelijking. Hier zit 20-29 rond de 65%. In Denemarken zit die groep bijna op 75%.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:57 schreef DireStraits7 het volgende:
En dan is 85% een prima score inderdaad. Hoewel nog altijd lager dan in landen als Denemarken, waar bv. de vaccinatiegraad onder met name jongeren veel hoger is.![]()
Zie jij dan nog andere mogelijkheden? Ik denk dat we inmiddels wel op een punt aanbeland zijn waarop we eerlijk moeten bekennen dat we de strijd met het virus verloren hebben en maar beter gewoon kunnen capituleren.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Over valse dilemma's gesproken.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Tegelijkertijd reduceer je de kans op zo'n mutatie aanzienlijk omdat het absolute tal van besmettingen omlaag gaat. Volgens mij ben je onder aan de streep mét vaccins beter uit.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:02 schreef Discombobulate het volgende:
Moeten we niet gewoon ouderen en risicogroepen beschermen met vaccinatie. Een beetje zoals de griepprik, vrijwillig en, laten we zeggen, vanaf 50+?
Nu we zo en masse vaccineren krijg je zo veel selectiedruk dat je die varianten vanzelf gaan ontstaan volgens onze schuld. Het is een beetje van de regen in de drup lijkt het wel.
Big Pharma vind het helemaal niet erg aangezien ze toch elk jaar goud geld kunnen verdienen aan (aangepaste) boosters.I'll give you something to do![]()
Aan de andere kant, er worden nog 4000 ic opnames verwacht?
Met ongeveer 15 per dag zijn we over 266 dagen klaar.![]()
Mogelijkheden tussen alles loslaten en een Oceanisch model? Ja, nog een stuk of 1000 andere mogelijkheden zijn er.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zie jij dan nog andere mogelijkheden? Ik denk dat we inmiddels wel op een punt aanbeland zijn waarop we eerlijk moeten bekennen dat we de strijd met het virus verloren hebben en maar beter gewoon kunnen capituleren.![]()
Behalve dan dat 15 per dag waarschijnlijk al te veel is.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Met ongeveer 15 per dag zijn we over 266 dagen klaar.![]()
Zolang een deel van Nederland hardnekkig vaccins blijft weigeren kunnen we dit het beste maar zo gelijkmatig uitsmeren over de komende maanden.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Met ongeveer 15 per dag zijn we over 266 dagen klaar.I'll give you something to do![]()
En hoeveel van die mogelijkheden zie jij nog 5 jaar lang (of langer) door lopen?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mogelijkheden tussen alles loslaten en een Oceanisch model? Ja, nog een stuk of 1000 andere mogelijkheden zijn er.
Want als er geen zicht op verbetering is, heb je het over een situatie die vanaf nu permanent wordt. Welke maatregelen zou jij voor de rest van je leven willen?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
En dus nog 266 dagen maatregelen... tot iedereen Corona gehad heeft en er niet meer ziek van kan worden. En na 180 dagen kunnen de ongevaccineerden weer corona krijgen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:06 schreef galantis het volgende:
[..]
Zolang een deel van Nederland hardnekkig vaccins blijft weigeren kunnen we dit het beste maar zo gelijkmatig uitsmeren over de komende maanden.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Geen idee, maar dat eerste klopt niet. Die vaccin-omzeilings-mutatie ontstaat juist doordat er selectiedruk is van vaccins. Zijn die er niet dan zijn er weer andere selectiecriteria, maar nooit om een vaccin te omzeilen omdat het in de eerste plaats zoiets niet tegenkomt.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Tegelijkertijd reduceer je de kans op zo'n mutatie aanzienlijk omdat het absolute tal van besmettingen omlaag gaat. Volgens mij ben je onder aan de streep mét vaccins beter uit.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Oh ja, nu is het opeens voor de rest van je leven.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En hoeveel van die mogelijkheden zie jij nog 5 jaar lang (of langer) door lopen?
Want als er geen zicht op verbetering is, heb je het over een situatie die vanaf nu permanent wordt. Welke maatregelen zou jij voor de rest van je leven willen?![]()
Het zijn er nu 13 en er is niet zoveel aan de hand.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat 15 per dag waarschijnlijk al te veel is.![]()
Dit is niet hoe het werkt.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:08 schreef popje het volgende:
En na 180 dagen kunnen de ongevaccineerden weer corona krijgen.![]()
Vertel jij dat even aan de mensen in het ziekenhuis? Of aan de mensen wiens operatie nog steeds niet uitgevoerd kan worden, omdat er nog steeds electieve zorg uitgesteld wordt?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het zijn er nu 13 en er is niet zoveel aan de hand.![]()
Op dit moment wordt er bijna geen zorg meer uitgesteld en is men hard bezig de uitgestelde zorg in te halen. Het aantal opnames in het ziekenhuis zorgt nu niet voor teveel druk en de vakanties zijn bijna voorbij dus dan zijn ze qua bezetting ook weer op het normale niveau.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vertel jij dat even aan de mensen in het ziekenhuis? Of aan de mensen wiens operatie nog steeds niet uitgevoerd kan worden, omdat er nog steeds electieve zorg uitgesteld wordt?
Het lijkt wel of als er nog maar iemand opgenomen wordt dat volgens jou moet leiden tot het feit dat wij allemaal moeten lijden?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik kan me niet voorstellen dat 13 ic opnames verspreid over Nederland er nu nog voor zorgen dat operaties worden uitgesteld.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vertel jij dat even aan de mensen in het ziekenhuis? Of aan de mensen wiens operatie nog steeds niet uitgevoerd kan worden, omdat er nog steeds electieve zorg uitgesteld wordt?
Volgens mij is er een backlog ontstaan maar groeit deze nu niet meer.![]()
Ik zeg het inderdaad verkeerd. Ik bedoelde te zeggen dat het aantal gelegenheden waarbij zich eventueel een escape variant kan ontwikkelen omlaag gaat met een in absolute zin afnemende viruscirculatie. Bij een compleet gevaccineerde bevolking heb je waarschijnlijk een erg hoge selectiedruk maar als er maar 10 besmettingen per dag zijn, bij wijze van spreken, dan is er alsnog niet veel aan de hand.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geen idee, maar dat eerste klopt niet. Die vaccin-omzeilings-mutatie ontstaat juist doordat er selectiedruk is van vaccins. Zijn die er niet dan zijn er weer andere selectiecriteria, maar nooit om een vaccin te omzeilen omdat het in de eerste plaats zoiets niet tegenkomt.I'll give you something to do![]()
Oké, dan niet. Dan blijf je maar wat roepen. Ook prima.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat 13 ic opnames verspreid over Nederland er nu nog voor zorgen dat operaties worden uitgesteld.![]()
Het enige wat impact heeft nu is de vakanties en niet zozeer die 13 opnames.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oké, dan niet. Dan blijf je maar wat roepen. Ook prima.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ezegd-vanwege-corona![]()
Ja, maar het probleem is natuurlijk dat vooral bij de delta variant de circulatie gewoon door blijft gaan ondanks vaccinatie.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:13 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik zeg het inderdaad verkeerd. Ik bedoelde te zeggen dat het aantal gelegenheden waarbij zich eventueel een escape variant kan ontwikkelen omlaag gaat met een in absolute zin afnemende viruscirculatie. Bij een compleet gevaccineerde bevolking heb je waarschijnlijk een erg hoge selectiedruk maar als er maar 10 besmettingen per dag zijn, bij wijze van spreken, dan is er alsnog niet veel aan de hand.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Als je zorgstelsel dreigt te bezwijken bij 15 IC-opnames per dag op bijna 18 miljoen inwoners is je zorgstelsel gewoon van derdewereldniveau.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vertel jij dat even aan de mensen in het ziekenhuis? Of aan de mensen wiens operatie nog steeds niet uitgevoerd kan worden, omdat er nog steeds electieve zorg uitgesteld wordt?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik wilde iets vergelijkbaars posten.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Met ongeveer 15 per dag zijn we over 266 dagen klaar.
Nog 4000 IC opnames te gaan, met een gemiddelde ligduur van 10 dagen en volgens Gommers een capaciteit van 100 corona patiënten, hebben we nog 400 dagen te gaan. Iets meer dan een jaar.
Hoe je ook rekent, het is iets minder of iets meeer dan een jaar te gaan. We zijn over de helft. Het glas is halfvol.![]()
![]()
Een tweede kamerlid: het kabinet leeft in een papieren werkelijkheid; dat als Max Verstappen de F1 wint dat mensen op hun stoel blijven zitten en tegen elkaar zeggen; Bravo Max.
Rutte blijft bij zijn geplaceerd als effectieve maatregel standpunt.
Ja dat de gemeente geen vergunning verleent, daar kan ik niks aan doen, dat ligt aan de gemeenten, zij mogen hun eigen keus maken. Zo schuift hij altijd de aardappel weer door.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Maar over iets meer dan een jaar zitten we in het griepseizoen van 2022, dus tel er maar 6 maanden bij op.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:50 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik wilde iets vergelijkbaars posten.
Nog 4000 IC opnames te gaan, met een gemiddelde ligduur van 10 dagen en volgens Gommers een capaciteit van 100 corona patiënten, hebben we nog 400 dagen te gaan. Iets meer dan een jaar.
Hoe je ook rekent, het is iets minder of iets meeer dan een jaar te gaan. We zijn over de helft. Het glas is halfvol.![]()
Want misschien muteert Corona tot een hulk in je lichaam!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:59 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Maar over iets meer dan een jaar zitten we in het griepseizoen van 2022, dus tel er maar 6 maanden bij op.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Tegen die tijd zijn we allang gewend aan de maatregelen en dan is iedereen het oude normaal vergeten.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 19:02 schreef popje het volgende:
[..]
Want misschien muteert Corona tot een hulk in je lichaam!![]()
Ach, die was ook al overtuigd dat we met zijn allen 'hoera' gingen roepen zeggen als er een goal werd gescoord in de Arena.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:59 schreef popje het volgende:
Een tweede kamerlid: het kabinet leeft in een papieren werkelijkheid; dat als Max Verstappen de F1 wint dat mensen op hun stoel blijven zitten en tegen elkaar zeggen; Bravo Max.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Goed hè..quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vaccins zijn dus niet de oplossing behalve wanneer ze dat wel zijn?![]()
En wat is dan wel de oplossing want onderzoek wijst uit dat vaccins beter beschermen dan ziek geweest te zijn door corona.ik leg het je uit in Jip en Janneke.
Als terugdringen van zorgvraag het 'issue' is, kan vaccinatie daar nu voor het moment tijdelijk in 'helpen'.
Het is geen duurzame oplossing. Laat staan voor gezonde mensen wenselijk omdat vaccins niet oorzaak voor noch ziektegevolgen van Covid19 wegneemt en de 'effectiviteit' ook voor varianten, gaandeweg blijkt af te nemen.
in de spoiler aanvullend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is ronduit misdadigom volstrekt gezonde mensen in beleid, medisch wijs te maken dat vaccinatie geen kwaad kan omdat Ome Cor van 80 dan niet in het ziekenhuis komt.
En gingen ratelen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 19:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ach, die was ook al overtuigd dat we met zijn allen 'hoera' gingen roepen zeggen als er een goal werd gescoord in de Arena.
En absoluut niet uit elkaars glas gingen drinken en bakje nootjes gingen eten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Oh Hugo dekt zich al in voor 20 september... we durven de beslissing niet eerder te maken, want we hebben echt een OMT advies nodig tegen die tijd om te kijken wat er kan. Maar we moeten een datum geven om het concreet te maken.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Rateltje kan gewoon mee naar Zandvoort.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 19:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En gingen ratelen.
En absoluut niet uit elkaars glas gingen drinken en bakje nootjes gingen eten.![]()
TK: Hugo (met baardje) is handig aan het plaveren en pingelen door bochtige vaccinatie graden
Hoe weet trouwens de overheid wie/wel niet is gevaccinneerd, ik proef iets van inbreuk op privacy.
[ Bericht 40% gewijzigd door Vallon op 18-08-2021 19:26:19 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Het staat geregistreerd wie gevaccineerd is. Dat lijkt me vrij eenvoudig te anonimiseren voor de statistieken.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 19:21 schreef Vallon het volgende:
TK: Hugo (met baardje) is handig aan het plaveren en pingelen door bochtige vaccinatie graden
Hoe weet trouwens de overheid wie/wel niet is gevaccinneerd, ik proef iets van inbreuk op privacy.
En gelukkig is de vaccinatiegraad hoog. Wellicht tot groot verdriet van jou?Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
Forum Opties Forumhop: Hop naar: