Er is een varieteit aan maten, voor voetbal, voor F1, voor protesten, voor alles geldt een aparte ogenschijnlijk willekeurige maat. Ik zal de F1 wel streamen, als ik er aan toe kom, mij veelste te druk daarquote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook eens maar het is & blijft met twee maten meten, en dat "kannie & magnie" stellen anderen zeer terecht.
Het moet niet eens een discussie zijn, maar goed ik kijk al een tijdje niet meer naar de optochten.
Rij die godvergeten race zonder publiek, bied stream kaartjes aan. #streamf1
Yep, over smaak - nofi- valt idd niet te discussieren waarom juist die afweging moet worden weggenomen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:55 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Er is een varieteit aan maten, voor voetbal, voor F1, voor protesten, voor alles geldt een aparte ogenschijnlijk willekeurige maat. Ik zal de F1 wel streamen, als ik er aan toe kom, mij veelste te druk daar
En voor hardloopwedstrijden... die gaan niet door omdat de anderhalve meter niet gegarandeerd kan worden als er meer dan 750 mensen in het startvak komen staan. Maar in het supportersvak van het voetbalstadion zijn die zorgen er niet...quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:55 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Er is een varieteit aan maten, voor voetbal, voor F1, voor protesten, voor alles geldt een aparte ogenschijnlijk willekeurige maat. Ik zal de F1 wel streamen, als ik er aan toe kom, mij veelste te druk daar
Kan dat kuiken niet gewoon naar Australië emigreren? Dan moet ze wel nog een paar weken in quarantaine in zo'n coronaconcentratiekamp, maar dat heeft mevrouw er vast voor over.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:40 schreef popje het volgende:
En mevrouw Attje Kuiken reageert op Lilian Marijnissen die zegt dat de maatregelen ergens dit najaar verdwenen zijn... 'ja dat weten we nog helemaal niet, de scholen gaan open, nog niet iedereen heeft de kans gehad om zich te vaccineren (ja mevrouw, nog 2,5 weken), en de besmettingen stijgen... dus wie zegt dat we de maatregelen kunnen versoepelen. En eigenlijk zijn we pas echt veilig als de hele wereld gevaccineerd is en dat is voorlopig nog niet.'
Zij wil volgens mij geen gewone wereld meer.
Oh en waarom gaat het kabinet in tegen het advies om de scholen te openen zonder afstand? En moeten we de quarantaineplicht ook voor gevaccineerden niet in stand houden?
Maar het gaat niet alleen om besmettingen...quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Potdomme die besmettingen stemmen we weinig positief richting eventuele versoepelingen.. nu alweer richting een langzame stijging en dan moeten we nog op gaan starten qua werk en school. Dit wordt een vervelend najaar ben ik bang
quote:RIVM maakt zich zorgen over corona in de herfst: 'Cijfers dalen niet'
Het aantal nieuwe coronagevallen daalt niet of nauwelijks meer. Met het einde van de zomer in zicht is dat ongewenst, want juist in de herfst gaat het coronavirus rond. "De circulatie van het virus stabiliseert en blijft aanzienlijk", zegt RIVM-directeur Jaap van Dissel.
Van Dissel heeft de Tweede Kamer vanochtend opnieuw bijgepraat over de ontwikkelingen rondom de coronacrisis in Nederland. "Het seizoenseffect op het reproductiegetal is 10 tot 15 procent. Dat gaat zich tegen ons keren", aldus Van Dissel, die ook voorzitter is van het Outbreak Management Team.
Uitbraak onder niet-gevaccineerden
Volgens de RIVM-baas zijn er nu in feite twee uitbraken aan de gang in Nederland: een onder gevaccineerden en een onder mensen die niet gevaccineerd zijn. "De belangrijkste verspreiding is onder de groep die niet immuun is. Voor een deel loopt dat over naar de groep die wel immuun is."
Van de mensen die nu in ziekenhuizen worden opgenomen vanwege coronaklachten, is bijna driekwart niet of nog niet helemaal gevaccineerd. Zo'n 15 procent van de opgenomen coronapatiënten is volledig gevaccineerd. Bij een deel werkt het vaccin niet goed door problemen met hun afweersysteem.
'Doe een zelftest'
Van Dissel roept mensen op om zelftesten te gebruiken. Als die zelftest positief is, wordt dit in negen van de tien gevallen bevestigd in de teststraat van de GGD. Inmiddels gaat het bij de helft van alle nieuwe gevallen om mensen die eerst een zelftest hadden gedaan, daarbij zagen dat ze positief waren en vervolgens naar een testlocatie gingen om zekerheid te krijgen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)est-covid-ziekenhuis
die smiley kan weer van stalquote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Potdomme die besmettingen stemmen we weinig positief richting eventuele versoepelingen.. nu alweer richting een langzame stijging en dan moeten we nog op gaan starten qua werk en school. Dit wordt een vervelend najaar ben ik bang
Maar wat gaan we met dat vervelende najaar überhaupt nog bereiken?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Weet ik, maar lees wat voetbalmanager post - dat gaan we dus krijgen de komende tijd..quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:17 schreef popje het volgende:
[..]
Maar het gaat niet alleen om besmettingen...
eens, het houdt een keer opquote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat uitzichtloze aanmodderen wat men nu doet heeft geen enkele zin meer.
Zo lang bestuurders te laf zijn om knopen door te hakken gaan we nooit meer uit deze uitzichtloze situatie komen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet ik, maar lees wat voetbalmanager post - dat gaan we dus krijgen de komende tijd..
Ik ben wel heel benieuwd hoe lang we dat vol kunnen houden als alle andere landen wel zo veel mogelijk open gaan en wij als een Gallisch dorpje heel krampachtig blijven vasthouden aan maatregelen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo lang bestuurders te laf zijn om knopen door te hakken gaan we nooit meer uit deze uitzichtloze situatie komen.
Ja precies, stimuleren die obesitas!!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:23 schreef KingRadler het volgende:
We moeten anders zwaar geschut inzetten.
Een coupon voor een Gratis Happy Meal bij de Mac voor tieners.
Als ze een spuitje laten zetten.
Ik vraag me vooral af wat het idee achter dat hele vlees noch vis corona "beleid" is, volgens mij doet men echt maar gewoon wat.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik ben wel heel benieuwd hoe lang we dat vol kunnen houden als alle andere landen wel zo veel mogelijk open gaan en wij als een Gallisch dorpje heel krampachtig blijven vasthouden aan maatregelen.
Wat zegt Sylvana?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:22 schreef Bocaj het volgende:
Wat Sylvana wil kan moeilijk... Er vallen altijd mensen buiten de boot...
Bij mensen waar het vaccin niet werkt is vervelend maar kun je niet de rest van de samenleving verantwoordelijk voor maken...
Ik verwonderde me een tijd terug al dat het nota bene partijen als de SGP en Denk moeten zijn die de voice of reason belichamen wat betreft het coronabeleid. Althans in mijn optiek dan. Op een gezonde manier tussen het antivax-geneuzel en WO2 vergelijk van FvD, van Haga, etc en de toch wel merkwaardige wending omtrent avondklok, vaccinatieplicht en ander maatregelfanatisme van de gevestigde (liberale) partijen in de 2e kamer.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:39 schreef groenen het volgende:
Man man man, die linkse partijen zijn echt niveau RedTeam.
die bereidheid valt toch ook best wel mee schijntquote:Op woensdag 18 augustus 2021 17:23 schreef KingRadler het volgende:
We moeten anders zwaar geschut inzetten.
Een coupon voor een Gratis Happy Meal bij de Mac voor tieners.
Als ze een spuitje laten zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |