En hoeveel van die mogelijkheden zie jij nog 5 jaar lang (of langer) door lopen?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mogelijkheden tussen alles loslaten en een Oceanisch model? Ja, nog een stuk of 1000 andere mogelijkheden zijn er.
En dus nog 266 dagen maatregelen... tot iedereen Corona gehad heeft en er niet meer ziek van kan worden. En na 180 dagen kunnen de ongevaccineerden weer corona krijgen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:06 schreef galantis het volgende:
[..]
Zolang een deel van Nederland hardnekkig vaccins blijft weigeren kunnen we dit het beste maar zo gelijkmatig uitsmeren over de komende maanden.
Geen idee, maar dat eerste klopt niet. Die vaccin-omzeilings-mutatie ontstaat juist doordat er selectiedruk is van vaccins. Zijn die er niet dan zijn er weer andere selectiecriteria, maar nooit om een vaccin te omzeilen omdat het in de eerste plaats zoiets niet tegenkomt.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Tegelijkertijd reduceer je de kans op zo'n mutatie aanzienlijk omdat het absolute tal van besmettingen omlaag gaat. Volgens mij ben je onder aan de streep mét vaccins beter uit.
Oh ja, nu is het opeens voor de rest van je leven.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En hoeveel van die mogelijkheden zie jij nog 5 jaar lang (of langer) door lopen?
Want als er geen zicht op verbetering is, heb je het over een situatie die vanaf nu permanent wordt. Welke maatregelen zou jij voor de rest van je leven willen?
Het zijn er nu 13 en er is niet zoveel aan de hand.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat 15 per dag waarschijnlijk al te veel is.
Dit is niet hoe het werkt.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:08 schreef popje het volgende:
En na 180 dagen kunnen de ongevaccineerden weer corona krijgen.
Vertel jij dat even aan de mensen in het ziekenhuis? Of aan de mensen wiens operatie nog steeds niet uitgevoerd kan worden, omdat er nog steeds electieve zorg uitgesteld wordt?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het zijn er nu 13 en er is niet zoveel aan de hand.
Op dit moment wordt er bijna geen zorg meer uitgesteld en is men hard bezig de uitgestelde zorg in te halen. Het aantal opnames in het ziekenhuis zorgt nu niet voor teveel druk en de vakanties zijn bijna voorbij dus dan zijn ze qua bezetting ook weer op het normale niveau.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vertel jij dat even aan de mensen in het ziekenhuis? Of aan de mensen wiens operatie nog steeds niet uitgevoerd kan worden, omdat er nog steeds electieve zorg uitgesteld wordt?
Ik kan me niet voorstellen dat 13 ic opnames verspreid over Nederland er nu nog voor zorgen dat operaties worden uitgesteld.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vertel jij dat even aan de mensen in het ziekenhuis? Of aan de mensen wiens operatie nog steeds niet uitgevoerd kan worden, omdat er nog steeds electieve zorg uitgesteld wordt?
Ik zeg het inderdaad verkeerd. Ik bedoelde te zeggen dat het aantal gelegenheden waarbij zich eventueel een escape variant kan ontwikkelen omlaag gaat met een in absolute zin afnemende viruscirculatie. Bij een compleet gevaccineerde bevolking heb je waarschijnlijk een erg hoge selectiedruk maar als er maar 10 besmettingen per dag zijn, bij wijze van spreken, dan is er alsnog niet veel aan de hand.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geen idee, maar dat eerste klopt niet. Die vaccin-omzeilings-mutatie ontstaat juist doordat er selectiedruk is van vaccins. Zijn die er niet dan zijn er weer andere selectiecriteria, maar nooit om een vaccin te omzeilen omdat het in de eerste plaats zoiets niet tegenkomt.
Oké, dan niet. Dan blijf je maar wat roepen. Ook prima.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat 13 ic opnames verspreid over Nederland er nu nog voor zorgen dat operaties worden uitgesteld.
Het enige wat impact heeft nu is de vakanties en niet zozeer die 13 opnames.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oké, dan niet. Dan blijf je maar wat roepen. Ook prima.
Ja, maar het probleem is natuurlijk dat vooral bij de delta variant de circulatie gewoon door blijft gaan ondanks vaccinatie.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:13 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik zeg het inderdaad verkeerd. Ik bedoelde te zeggen dat het aantal gelegenheden waarbij zich eventueel een escape variant kan ontwikkelen omlaag gaat met een in absolute zin afnemende viruscirculatie. Bij een compleet gevaccineerde bevolking heb je waarschijnlijk een erg hoge selectiedruk maar als er maar 10 besmettingen per dag zijn, bij wijze van spreken, dan is er alsnog niet veel aan de hand.
Als je zorgstelsel dreigt te bezwijken bij 15 IC-opnames per dag op bijna 18 miljoen inwoners is je zorgstelsel gewoon van derdewereldniveau.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik wilde iets vergelijkbaars posten.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Aan de andere kant, er worden nog 4000 ic opnames verwacht?
Met ongeveer 15 per dag zijn we over 266 dagen klaar.
Maar over iets meer dan een jaar zitten we in het griepseizoen van 2022, dus tel er maar 6 maanden bij op.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:50 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik wilde iets vergelijkbaars posten.
Nog 4000 IC opnames te gaan, met een gemiddelde ligduur van 10 dagen en volgens Gommers een capaciteit van 100 corona patiënten, hebben we nog 400 dagen te gaan. Iets meer dan een jaar.
Hoe je ook rekent, het is iets minder of iets meeer dan een jaar te gaan. We zijn over de helft. Het glas is halfvol.
Want misschien muteert Corona tot een hulk in je lichaam!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:59 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Maar over iets meer dan een jaar zitten we in het griepseizoen van 2022, dus tel er maar 6 maanden bij op.
Tegen die tijd zijn we allang gewend aan de maatregelen en dan is iedereen het oude normaal vergeten.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 19:02 schreef popje het volgende:
[..]
Want misschien muteert Corona tot een hulk in je lichaam!
Ach, die was ook al overtuigd dat we met zijn allen 'hoera' gingen roepen zeggen als er een goal werd gescoord in de Arena.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:59 schreef popje het volgende:
Een tweede kamerlid: het kabinet leeft in een papieren werkelijkheid; dat als Max Verstappen de F1 wint dat mensen op hun stoel blijven zitten en tegen elkaar zeggen; Bravo Max.
Goed hč..quote:Op woensdag 18 augustus 2021 18:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vaccins zijn dus niet de oplossing behalve wanneer ze dat wel zijn?![]()
En wat is dan wel de oplossing want onderzoek wijst uit dat vaccins beter beschermen dan ziek geweest te zijn door corona.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is ronduit misdadigom volstrekt gezonde mensen in beleid, medisch wijs te maken dat vaccinatie geen kwaad kan omdat Ome Cor van 80 dan niet in het ziekenhuis komt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
En gingen ratelen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 19:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ach, die was ook al overtuigd dat we met zijn allen 'hoera' gingen roepen zeggen als er een goal werd gescoord in de Arena.
Rateltje kan gewoon mee naar Zandvoort.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 19:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En gingen ratelen.
En absoluut niet uit elkaars glas gingen drinken en bakje nootjes gingen eten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |