SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
's Ochtends wil ik ook gewoon makkelijk. Heb een hele routine voor mezelf en kind en zodra ik achter m'n laptop zit is het niet handig om ook nog iets te moeten lepelen.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 22:24 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ah check. Nee als je al kwark voor lunch eet wordt het wel erg veel
Ik vond shakes hier eerst ook smerig maar heb nu sinds een jaar ofzo een ander merk (van Scitec nutrition) en die vind ik wel lekker met gewoon water.
Frustrerend he?quote:Op zondag 1 augustus 2021 12:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
5 weken bezig... de eerste week daargelaten (waar ik "ineens" een paar kilo kwijt was) ben ik precies 1 plasmadonatie aan gewicht kwijt. Whyyyyyyyyyyy
:| drinken mét caloos, zónder alcohol ook nog eens :|quote:Op zondag 1 augustus 2021 15:09 schreef Myraela het volgende:
Gisteren:
L: Twee plakken roggebrood, groentesoep met vega balletjes (zak Unox)
T: Twee theelepels pindakaas, deze keer de stroopwafel kaneel pindakaas.![]()
D: Kaasschnitzel, salade met sugarsnaps en tomaatjes en nog een burgertje gemaakt van een kliekje risotto
T: Kersen en bramen
T: Linzenchips
Vandaag
L: Foodhal Breda: Paar hapjes crème brûlée souffle pancakes, veggie bahn mi en een milk tea.
D: Etiopisch: Injera (soort pannenkoek) 3 stoofgerechtjes erbij: misir wot (linzen), shiro (kikkererwten), tikil gomen (kool, wortel en aardappel) en een simpele komkommer/tomaat salade
Soms wil ik m'n hoofd wel even uit kunnen zetten. Zo extreem was m'n lunch helemaal niet. Ik eet vaak zat in kcal meer. Maar omdat er veel ongezond is met zoetigheid, drinken met kcal en wit brood voelt het wel heel slecht en heb ik de neiging om te compenseren. Maarja, dat proberen we maar gewoon los te laten.
quote:
Ik drink eigenlijk nooit alcohol. Bubble milk tea is wel echt m'n fave.quote:Op zondag 1 augustus 2021 15:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
:| drinken mét caloos, zónder alcohol ook nog eens :|
Als je het nu niet drinkt en er ook geen zin in hebt, zou ik het zeker niet aanlerenquote:Op zondag 1 augustus 2021 15:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik drink eigenlijk nooit alcohol. Bubble milk tea is wel echt m'n fave.![]()
Ik had laatst de gedachte dat het wel tof zijn om weer wat vaker alcohol te gaan drinken. Maar toen bedacht ik me dat het eigenlijk achterlijk zou zijn om dat aan te gaan leren terwijl ik nu juist echt prima zonder kan.
Klinkt als een prima aanpak en vooral instelling zoquote:Op zondag 1 augustus 2021 16:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je het nu niet drinkt en er ook geen zin in hebt, zou ik het zeker niet aanleren
Ik vind een glaasje wijn heerlijk, zeker bij lekker eten. Dat doe ik normaal echt niet elke dag, maar nu hebben we vakantie en dan zal het wel wat vaker zijn. Net als wat meer ongezond eten.
Op mijn laatste werk/weegdag voor de vakantie, afgelopen vrijdag, was ik sinds mijn start een week of 4 geleden 2 kilo kwijt. Doel deze twee vakantieweken wordt om gelijk te blijven. Mocht dat niet lukken, dan is dat ook geen ramp, want ik weet dat nu dat de manier waarop ik het aanpakte werkt. Dus dan ga ik daar over twee weken vrolijk mee verder
Welk spel voor de Switch is dat?quote:Op maandag 2 augustus 2021 08:23 schreef Myraela het volgende:
Zo, eerste 200 punten van de week al binnen. 40 minuten boksen op de Switch.
Eten zal vandaag zoiets worden:
L: Twee boterhammen met hummus, schaaltje peultjes
T: Blauwe bessen
T: Kokos notenreep
D: Zelfde ethiopisch als gisteren
Ho eens even. Tijd voor omdenken. Niet balen van jezelf, maar trots zijn dat je het niet verder laat versloffen en al bij die 2 kg weer de teugels aantrektquote:Op maandag 2 augustus 2021 08:42 schreef Hupje het volgende:
Echt he, ik kan zo balen van mezelf. Dan gaat het goed en laat ik het weer een poosje versloffen en zit er zo weer 2 kg aan.![]()
Herkenbaarquote:Op maandag 2 augustus 2021 08:42 schreef Hupje het volgende:
Echt he, ik kan zo balen van mezelf. Dan gaat het goed en laat ik het weer een poosje versloffen en zit er zo weer 2 kg aan.![]()
Dat oogt geinig! Ik ben inmiddels drie keer naar de sportschool geweest (jaja, momenteel permanente spierpijn op plekken waarvan ik niet wist dat er spieren zatenquote:Op maandag 2 augustus 2021 09:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Echt een heel simpel spel. Zit eigenlijk weinig 'spel' in, maakt gewoon een dagelijkse training waarbij je op het juiste moment moet slaan.
Deze:
[ afbeelding ]
Ik heb daar al tijden een demo van op m'n Switch staan, maar de tv is te vaak bezet om er een gewoonte van te kunnen maken.quote:Op maandag 2 augustus 2021 09:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Echt een heel simpel spel. Zit eigenlijk weinig 'spel' in, maakt gewoon een dagelijkse training waarbij je op het juiste moment moet slaan.
Deze:
[ afbeelding ]
Hey welkom en wat ben je al goed bezigquote:Op maandag 2 augustus 2021 11:24 schreef Koekoekskind het volgende:
Af en toe schuif ik hier ook maar aan. Ik ben -hopelijk- op weg naar een maagverkleining en daarvoor moet ik laten zien wat ik eet. Helemaal precies wegen en zo. Ik merk dat ik door de jaren heen een beetje ben verleerd wat een juiste (of gemiddelde) portie isOm verdrietig van te worden, want soms wordt het daardoor alles of niets en dat moet juist niet. Sinds juni het bewegen opgepakt ter voorbereiding.
Ontbijt - Volkoren bol pijnboompitten, rode ui, paprika, komkommer en 0%-dressing
Middageten - Tomatensoep met twee boterhammen
Tussendoor - Bakje blauwe bessen met yoghurt
Avondeten - Wortels, krielaardappels, mayonaise en een vegetarische hamburger
Tussendoor - Appel
En een uur zwemmen en een wandeling van een half uur
quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:24 schreef Koekoekskind het volgende:
Af en toe schuif ik hier ook maar aan. Ik ben -hopelijk- op weg naar een maagverkleining en daarvoor moet ik laten zien wat ik eet. Helemaal precies wegen en zo. Ik merk dat ik door de jaren heen een beetje ben verleerd wat een juiste (of gemiddelde) portie isOm verdrietig van te worden, want soms wordt het daardoor alles of niets en dat moet juist niet. Sinds juni het bewegen opgepakt ter voorbereiding.
Ontbijt - Volkoren bol pijnboompitten, rode ui, paprika, komkommer en 0%-dressing
Middageten - Tomatensoep met twee boterhammen
Tussendoor - Bakje blauwe bessen met yoghurt
Avondeten - Wortels, krielaardappels, mayonaise en een vegetarische hamburger
Tussendoor - Appel
En een uur zwemmen en een wandeling van een half uur
Wat is je focus nu bij de sportschool? Ben je het al gaan waarderen?quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:26 schreef minilot het volgende:
Dat oogt geinig! Ik ben inmiddels drie keer naar de sportschool geweest (jaja, momenteel permanente spierpijn op plekken waarvan ik niet wist dat er spieren zaten) en ze hebben daar zo'n zaaltje met boksballen/-zakken en wellicht is dat wel eens leuk om te proberen
Succes alvast met eten op vakantie!Waar ga je ook alweer naartoe?
Drie kilo minder in 2 seconden klinkt als een topdeal!quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 08:51 schreef Isabeau het volgende:
Mijn weegschaal wilde geen keus maken tussen een paar getallen achter de komma. Maar stond ook niet helemaal waterpas, zeg maar. Dus stukje verschoven. Nu direct één getal. Maar 3 kilo minderHmpf.
[..]leuk dat je meedoet. En ik zie echt een heel goed lijstje en heel veel goede beweging
3kg minder afgevallen bedoeld zequote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Drie kilo minder in 2 seconden klinkt als een topdeal!
Hoe..?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:18 schreef SQ het volgende:
ik loop sinds de hele Cojones situatie eigenlijk alleen nog maar op sportschoenen. Nou is dat in mijn geheel hardbevloerde woonhuis prima, maar op kantoor is er dus overal tapijt. Ik kan je verzekeren dat tapijt en hele stroeve sportzolen geen topcombi zijn. Ik vloog net letterlijk door de hal en landde met mijn ribben op mijn lunchbox![]()
Nou ja, beter zo vallen dan struikelen over je 13cm stiletto's.
Doordat die zolen zo stroef zijn (want ja, dat geeft fijn grip als je rent) blijven ze "hangen" op de vloerbedekking. Het is een heel nasty effect, alsof je heel hard op de rem trapt eigenlijk. En dan staat je voet stil maar je lichaam gaat nog ff door. Boem.quote:
quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Doordat die zolen zo stroef zijn (want ja, dat geeft fijn grip als je rent) blijven ze "hangen" op de vloerbedekking. Het is een heel nasty effect, alsof je heel hard op de rem trapt eigenlijk. En dan staat je voet stil maar je lichaam gaat nog ff door. Boem.
Het klonk wel pijnlijkquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:29 schreef SQ het volgende:
[..]
nou ik ben niet ziek of gewond hoor
Maar mijn ego is wel even flink ingedeukt
Dat klinkt als een intrigerend effect.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Doordat die zolen zo stroef zijn (want ja, dat geeft fijn grip als je rent) blijven ze "hangen" op de vloerbedekking. Het is een heel nasty effect, alsof je heel hard op de rem trapt eigenlijk. En dan staat je voet stil maar je lichaam gaat nog ff door. Boem.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:18 schreef SQ het volgende:
ik loop sinds de hele Cojones situatie eigenlijk alleen nog maar op sportschoenen. Nou is dat in mijn geheel hardbevloerde woonhuis prima, maar op kantoor is er dus overal tapijt. Ik kan je verzekeren dat tapijt en hele stroeve sportzolen geen topcombi zijn. Ik vloog net letterlijk door de hal en landde met mijn ribben op mijn lunchbox![]()
Nou ja, beter zo vallen dan struikelen over je 13cm stiletto's.
Ik ging er een half uurtje later nog maar eens op staan en nog steeds die -3 kgquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:15 schreef SQ het volgende:
Drie kilo minder in 2 seconden klinkt als een topdeal!
Een deuk in je ego is óók pijnlijkquote:
Nice!quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:50 schreef Declan-Harp het volgende:
Lekker bezig ya'll
Ik was vanmiddag bij een vriend, die trakteerde op sushiIk mocht de leftovers meenemen, dus morgen staat er weer sushi op het menu
![]()
O: Proteïnereep
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 roggebrood boter/kaas
T: 2 kletskoppen
D: Vega sushi
Geen van beide? Gewoon lekker eten.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:17 schreef Declan-Harp het volgende:
Valt sushi bij jullie onder de noemer gezond of fastfood?
Ik had de kleine maki's met komkommer, zeewier, omelet en nog iets ondefinieerbaars.
Fastfood, maar ik eet dan ook graag de outside crispy rolls met soja en sausje van mayo/srirachaquote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:17 schreef Declan-Harp het volgende:
Valt sushi bij jullie onder de noemer gezond of fastfood?
Ik had de kleine maki's met komkommer, zeewier, omelet en nog iets ondefinieerbaars.
Herkenbaar.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:45 schreef minilot het volgende:
Hehe @:Myraela! Mijn echtgenoot schrijft altijd zorgvuldig dingen op een diepvrieszakje maar ik gooi alles gewoon ongelabeld in de vriezer met tot gevolg dat de helft van de vriezerruimte wordt ingenomen door ondefinieerbare prut in diverse roodbruine schakeringenJammer van Zusje!
Voor mij een reden om gewoon niks in de vriezer te bewaren. Mijn ervaring is dat ik het toch weer vergeet en niet meer opeet. Dan vind ik het alleen maar zonde.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:45 schreef minilot het volgende:
Hehe @:Myraela! Mijn echtgenoot schrijft altijd zorgvuldig dingen op een diepvrieszakje maar ik gooi alles gewoon ongelabeld in de vriezer met tot gevolg dat de helft van de vriezerruimte wordt ingenomen door ondefinieerbare prut in diverse roodbruine schakeringenJammer van Zusje!
Hier vanmorgen post-sportschool 59.0 rond, eens zien of ik het in de weken na deze ongesteldheid eens richting de 57 kan weten te krijgen. Inmiddels nogal last van tweede vaccinatie dus de B van uurtje wandelen wordt misschien wel een non-B van onder een dekentje op de bank rillen.
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:05 schreef SQ het volgende:
Een cream cracker met hagelslag, wil je dat een keer filmen voor me?
Dit had ik ook lange tijd precies zoquote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:50 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Voor mij een reden om gewoon niks in de vriezer te bewaren. Mijn ervaring is dat ik het toch weer vergeet en niet meer opeet. Dan vind ik het alleen maar zonde.
Ik weet nu niet zo goed hoe ik dit moet opvattenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:05 schreef SQ het volgende:
Een cream cracker met hagelslag, wil je dat een keer filmen voor me?
Nee, het is gortdroog en keihard! Hoe eet je dat?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:53 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik weet nu niet zo goed hoe ik dit moet opvatten![]()
Je kunt net zo goed een gevulde koek eten waarschijnlijk, maar ja. Het pak is bijna leeg
Nee, zoek maar eens op hoeveel kcal in een gevulde koek gaan.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:53 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik weet nu niet zo goed hoe ik dit moet opvatten![]()
Je kunt net zo goed een gevulde koek eten waarschijnlijk, maar ja. Het pak is bijna leeg
Metal!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:52 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nee, zoek maar eens op hoeveel kcal in een gevulde koek gaan.
Cream cracker en hagelslag is zelfs mij een te grote uitdaging geloof ik. En ik eet wel vaker beschuit met hagelslag (zonder boter of ander plakmiddel)
Jarenlange training.quote:
Oh zoquote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, het is gortdroog en keihard! Hoe eet je dat?
Daarom filmpje!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:37 schreef Hupje het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg, kennelijk.
Maar dan doe je er toch boter tussen? Toch?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:37 schreef Hupje het volgende:
Oh zoWaar een wil is, is een weg, kennelijk. Ik vind die combi namelijk echt heul lekker
Uiteraard (nou ja, halvarine dan).quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 09:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dan doe je er toch boter tussen? Toch?
Als je dat nou wat eerder had gezegdquote:
Ohquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 09:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je dat nou wat eerder had gezegdWant ik denk dat SQ en mini je zien worstelen met een droog dingetje met erop losse, alle kanten op rollende hagelslag.
Dan kan je wel zeggen 'uiteraard', maar er zijn van die gekken (zoals ikquote:
Ik gebruik bij hagelslag pindakaas. Ik eet geen boter en zeker geen halvarine. Toen we deze week ergens gingen lunchen zat er iets dergelijks op mijn broodje, ik vind dat echt zo vies, dus ik ben gaan schrapen. Echt, waarom doet zo’n horecazaak dat ongevraagd?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:16 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dan kan je wel zeggen 'uiteraard', maar er zijn van die gekken (zoals ik) die het zonder doen.
En goed zo @:myraela! Sportbh's zijn imo sowieso geen dingen om op te bezuinigen, beetje de boobs beschermen.En wie weet helpt een nieuw sportsetje juist wel, de ekster in mij vindt het leuker om m'n leuk uitziende sportspul aan te hebben dan m'n oude spul.
Als je iets niet lust en je ervaring is dat ze het vaak ongevraagd er wel op doen, waarom geef je dan niet van te voren door dat je dat niet wilquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:34 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik gebruik bij hagelslag pindakaas. Ik eet geen boter en zeker geen halvarine. Toen we deze week ergens gingen lunchen zat er iets dergelijks op mijn broodje, ik vind dat echt zo vies, dus ik ben gaan schrapen. Echt, waarom doet zo’n horecazaak dat ongevraagd?
Omdat ik het al zeker twintig jaar niet meer tegenkom, ik was echt stomverbaasdquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je iets niet lust en je ervaring is dat ze het vaak ongevraagd er wel op doen, waarom geef je dan niet van te voren door dat je dat niet wil
Zou wat zijn als ze alles wel zouden vragen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:34 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik gebruik bij hagelslag pindakaas. Ik eet geen boter en zeker geen halvarine. Toen we deze week ergens gingen lunchen zat er iets dergelijks op mijn broodje, ik vind dat echt zo vies, dus ik ben gaan schrapen. Echt, waarom doet zo’n horecazaak dat ongevraagd?
Oh god, is het weer zo ver dat er expliciet "geen boter" bij gezegd moet worden? Ik was juist zo blij dat dat niet meer de standaard was.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:34 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vroeg het altijd standaard, tot ik opeens tig keer "oh, dat zit er standaard niet opquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je iets niet lust en je ervaring is dat ze het vaak ongevraagd er wel op doen, waarom geef je dan niet van te voren door dat je dat niet wil" als antwoord kreeg.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:41 schreef IJsdraakje het volgende:
En nee, dat wordt geen bende.Al snij ik m'n stukken brood doorgaans wel íets kleiner dan dit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Serieus?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Omdat ik het al zeker twintig jaar niet meer tegenkom, ik was echt stomverbaasd
Ik heb ook zo'n dun laagje (maar dan wel boter)quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:23 schreef Hupje het volgende:
Wat er kan, eet ik zonder 'lijm', maar bij hagelslag smeer ik toch echt een laagje halvarine oid.
Zo dus: [ afbeelding ]
Je ziet nog cracker tussen de hagelslag door!quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:23 schreef Hupje het volgende:
Wat er kan, eet ik zonder 'lijm', maar bij hagelslag smeer ik toch echt een laagje halvarine oid.
Zo dus: [ afbeelding ]
Mijn vriend ook en nu doe ik het ookquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n dun laagje (maar dan wel boter)
Mijn moeder wil zelfs chocoladepasta of pindakaas met margarine er onder
Succes! Heb je al wat lekkers in gedachten?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 09:44 schreef Myraela het volgende:
Goede week gehad, toch maar 1 ons afgevallen. Was te verwachten na vorige week juist 1.6 kilo, maar toch altijd een kleine teleurstelling.Maarja, we gaan weer door.
Al doe ik dit weekend even wat minder streng. Ik krijg zo m'n tweede prik. En de gedachte dat je wel wat lekkerder mag eten onder het mom van 'goed voor jezelf zorgen als je zielig bent', gaat er toch nog niet helemaal uit.
Ik wil ook eigenlijk bijna overal boter onderquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n dun laagje (maar dan wel boter)
Mijn moeder wil zelfs chocoladepasta of pindakaas met margarine er onder
Succes met je tweede prik.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 09:44 schreef Myraela het volgende:
Goede week gehad, toch maar 1 ons afgevallen. Was te verwachten na vorige week juist 1.6 kilo, maar toch altijd een kleine teleurstelling.Maarja, we gaan weer door.
Al doe ik dit weekend even wat minder streng. Ik krijg zo m'n tweede prik. En de gedachte dat je wel wat lekkerder mag eten onder het mom van 'goed voor jezelf zorgen als je zielig bent', gaat er toch nog niet helemaal uit.
Ik wilde eigenlijk m'n favoriete hazelnoot eierkoeken halen. Maar die bakker was dicht. Dus toen heb ik bij Jordy's bakery wat lekkere dingen gehaald. Maar na m'n prik wilde ik vooral iets hartigs, dus toen heb ik net een panzorotti gehaald. Soort pizza calzone. Ik had gebakken besteld, maar kreeg hem gefrituurd. Dus genoeg vettigheid op in ieder geval.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 10:10 schreef Declan-Harp het volgende:
Succes! Heb je al wat lekkers in gedachten?
Wow, da’s een hele prestatie zeg. Hoe voelt het?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:40 schreef TLC het volgende:
MIjn BMI is gezakt van 30 (in december) naar 25,5 nuMijn doel is 25 of ietsjes lager, wat gezond schijnt te zijn.
Het voelt alsof ik wat meer lucht krijg, het voelt vooral veel beter en fijnerquote:Op zondag 8 augustus 2021 12:48 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wow, da’s een hele prestatie zeg. Hoe voelt het?
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 13:01 schreef IJsdraakje het volgende:
Mijn lichaam.Maandag zei de weegschaal 84, vanmorgen 82.3. Beter dan andersom, dus ik doe wel een
.
Zo, lekker bezig zeg!quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:40 schreef TLC het volgende:
MIjn BMI is gezakt van 30 (in december) naar 25,5 nuMijn doel is 25 of ietsjes lager, wat gezond schijnt te zijn.
Super goed!quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:40 schreef TLC het volgende:
Zohee, da's niet niks! En fijn ook dat je je er ook concreet fysiek fijner bij voeltquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:40 schreef TLC het volgende:
quote:Op zondag 8 augustus 2021 14:26 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik ging van 28 nogwat naar 24 nogwat, dikke prima.
Zonet buiten de deur gelunched met mijn moederVoor het eerst! (Lang verhaal
) Heb een luxe kaas/paprika tosti gehad en een échte ijskoffie. Dus geen zoete meuk maar echte verse espresso.
Straks even boodschapjes doen, heb zin in (maaltijd)soep vanavond, dus dat en nog wat fruit regelen voor vanmiddag.
Oh oh oh en er lagen chips ter garnering, die heb ik laten liggen!quote:
Hoe doe je dat!?quote:Op zondag 8 augustus 2021 14:29 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Oh oh oh en er lagen chips ter garnering, die heb ik laten liggen!
Ik zat vol van de tostiquote:
Ik vind als veelvraat het concept 'vol zitten van een (1) tosti' wel fascinerend!quote:Op zondag 8 augustus 2021 14:33 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik zat vol van de tostiPlus het was naturel, dus de moeite niet waard
LUXE tosti!quote:Op zondag 8 augustus 2021 14:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik vind als veelvraat het concept 'vol zitten van een (1) tosti wel fascinerend!
Nietteminquote:Op zondag 8 augustus 2021 14:35 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
LUXE tosti!Dik donker brood met veel kaas en paprika er in + nog een dikke laag kaas er óp
Ik had nog wel een cheesecake punt als toetje gelustquote:
quote:Op zondag 8 augustus 2021 14:29 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Oh oh oh en er lagen chips ter garnering, die heb ik laten liggen!
Ja goed hè, nieuwe mindset ditdatquote:
Goed bezig!quote:Op zondag 8 augustus 2021 14:53 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ja goed hè, nieuwe mindset ditdat
Hoera!!quote:Op zondag 8 augustus 2021 15:05 schreef LPFAN het volgende:
Net mezelf even weer opgemeten. Weer een centimeter er af.
quote:Op zondag 8 augustus 2021 15:41 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Hoera!!Je gaat als een speer Miss Awesome
Lekker bezig hoor !quote:Op zondag 8 augustus 2021 15:05 schreef LPFAN het volgende:
Net mezelf even weer opgemeten. Weer een centimeter er af.
Ik dacht: I can beat this! Maar na een snelle berekening zie ik dat mijn hoogste 38.3 was.quote:Op zondag 8 augustus 2021 14:33 schreef minilot het volgende:
Hoogste BMI hier was 38 een paar jaar geledenInmiddels 23
Ik kan het wel beaten.quote:Op zondag 8 augustus 2021 17:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht: I can beat this! Maar na een snelle berekening zie ik dat mijn hoogste 38.3 was.
Oh jee, hoe kwam dat?quote:Op zondag 8 augustus 2021 18:42 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik kan het wel beaten.
De eerste keer dat ik veel afviel 6?7? jaar terug ging ik van 39.3 naar 25.6 in een halfjaar.
Toen binnen 3 jaar weer naar 38.5echt zo dom.
Gewoon een hekel hebben aan bewegen en kokenquote:
Ik vond zwanger zijn wel een goed excuusquote:Op zondag 8 augustus 2021 19:41 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Gewoon een hekel hebben aan bewegen en koken
Dus veel thuisbezorgd en netflixen.
Zwanger geweest in de tussentijd, maar dat vind ik zelf niet echt een excuus.
Ik ben gewoon een ontzettende luie vreetzak![]()
![]()
Overigens wel een dure hobby dat extreme afvallen en weer aankomenal die kleding in 100 verschillende maten.
Vorige keer niet bewaard en uiteindelijk wel spijt van gehad.quote:Op zondag 8 augustus 2021 19:44 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik vond zwanger zijn wel een goed excuus+25kg in 9 maanden, nieuw record
Bewaar je je te grote/kleine kleding ook? Of moet je echt elke keer een nieuwe garderobe aanschaffen?
Oef...quote:Op zondag 8 augustus 2021 19:50 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Vorige keer niet bewaard en uiteindelijk wel spijt van gehad.
Nu bewaar ik het welje weet maar nooit.
Ja, ik ook natuurlijk.quote:Op zondag 8 augustus 2021 19:56 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Oef...![]()
Ik heb voor mezelf wel besloten dat ik nooit weer 90kg wil zijn. Dus zolang het binnen m'n macht ligt (je weet maar nooit, ongeluk, medicijngebruik whatnot) wil ik op dit gewicht blijven.
Veel thuisbezorgen lijkt me anders ook een dure hobby.quote:Op zondag 8 augustus 2021 19:41 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Gewoon een hekel hebben aan bewegen en koken
Dus veel thuisbezorgd en netflixen.
Zwanger geweest in de tussentijd, maar dat vind ik zelf niet echt een excuus.
Ik ben gewoon een ontzettende luie vreetzak![]()
![]()
Overigens wel een dure hobby dat extreme afvallen en weer aankomenal die kleding in 100 verschillende maten.
Dit keer lukt het gewoonquote:Op zondag 8 augustus 2021 20:01 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, ik ook natuurlijk.
Maar dat zei ik de vorige keer ook.
Nou, absoluut. En ik vind bijna niks wat ze hier thuisbezorgen ook echt lekker. Het is hier vooral heel veel shoarma, kebab en pizza.quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:16 schreef Morrigan het volgende:
Veel thuisbezorgen lijkt me anders ook een dure hobby.
Jawel, maar ik ben nou niet gelijk duurder uit dan dat ik boodschappen doe ofzo.quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:16 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Veel thuisbezorgen lijkt me anders ook een dure hobby.
Dit! In mijn eigen dorp alleen maar friet, pizza of de Turk. Gelukkig had ik in mijn studententijd toen ik wel in de stad woonde te weinig geld voor thuisbezorgd. Maar nu zou ik het zeker met regelmaat doen als ik in de stad zou wonen.quote:Op zondag 8 augustus 2021 21:21 schreef minilot het volgende:
Het valt hier, gelukkig eigenlijk, ook tegen qua thuisbezorgingsopties - goeie pizza en prima snackbar uitgezonderd. Als ik in een stad zou wonen en Koreaans, Thais of Indiaas binnen een paar tikjes op mijn telefoon zou kunnen bestellen, dan kookte ik beduidend minder vaak..
Hier ook inderdaad. Iets gezonds thuis laten bezorgen is niet mogelijk.quote:Op zondag 8 augustus 2021 21:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, absoluut. En ik vind bijna niks wat ze hier thuisbezorgen ook echt lekker. Het is hier vooral heel veel shoarma, kebab en pizza.
Ik wilde nooit weer 100 kg wegen en dát is gelukt. Nu nooit weer 90, dat zou ook moeten kunnen. Ideaal is onder de 70 kg, maar alles beginnend met een 7 is al super en dikke prima.
Gefeliciteerdquote:Op zondag 8 augustus 2021 22:43 schreef LPFAN het volgende:
Ik ben altijd wel veel te zwaar geweest maar paar jaar geleden toen ik net ziek werd was het wel heel ernstig. Mijn bmi was toen 41 Ik moest eerst toen ook afvallen voor ik op de wachtlijst mocht voor een nieuwe nier. Toen 30 kilo afgevallen maar door oa medicatie veel daar van terug gekomen.
Net Bmi eens gecheckt. 29.9Ik zit voor het eerst dat ik me kan bedenken niet in de obesitas groep
![]()
Tja, ik woon alleen en dan is een bijvoorbeeld een salade van AH gewoon goedkoper. Bovendien moet je vaak een minimaal bedrag besteden. En nog nog eens een half uur wachten.quote:Op zondag 8 augustus 2021 21:20 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Jawel, maar ik ben nou niet gelijk duurder uit dan dat ik boodschappen doe ofzo.
Iedereen eet hier andershet is altijd weer een gedoe om iets te verzinnen wat iedereen eet.
Ja, dat is ook zo.quote:Op zondag 8 augustus 2021 23:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Tja, ik woon alleen en dan is een bijvoorbeeld een salade van AH gewoon goedkoper. Bovendien moet je vaak een minimaal bedrag besteden. En nog nog eens een half uur wachten.
Soms, zeg eens per jaar, bestel ik sushi, maar dan is het echt om mezelf te verwennen.
Uren? Kreeg je een kunstgebit?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Hoe is het bij de tandarts verlopen minilot? Ik vond het vorig jaar vooral irritant dat ik uren op die vreselijke stoel moest liggen met kramp in mijn kaken, maar ik heb niks gevoeld.
Onder de 79nog 10 te gaan (bij 6 heb ik weer een gezond bmi).
Oh wat fijn!quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Hoe is het bij de tandarts verlopen minilot? Ik vond het vorig jaar vooral irritant dat ik uren op die vreselijke stoel moest liggen met kramp in mijn kaken, maar ik heb niks gevoeld.
Onder de 79nog 10 te gaan (bij 6 heb ik weer een gezond bmi).
Dat was een flinke dan.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
De wortelkanaalbehandeling duurde ruim 2 uur
Ging prima bij de endodontoloogquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Hoe is het bij de tandarts verlopen minilot?
Ik ben hier ook heel goed inquote:Op woensdag 11 augustus 2021 12:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bahahahh, na een maand spartaans, kwijt geraakt wat ik in een weekend nergens op letten er weer aangedronken en gegeten hebOk lichaam, ok! lekker bezaaaagh!
Het is in ieder geval niks voor mij. Ik wil aanpassingen die ik de rest van mijn leven kan volhouden.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 12:22 schreef IJsdraakje het volgende:
Spartaans bezig zijn is dan ook voor masochisten.
Beter steeds een paar aanpassingen doen zodat je eigenlijk niet écht merkt dat je aan het diëten bent.
Exact dat.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 14:14 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niks voor mij. Ik wil aanpassingen die ik de rest van mijn leven kan volhouden.
Jeej!quote:Op woensdag 11 augustus 2021 16:20 schreef Declan-Harp het volgende:
Staartbeentje staat recht en ik kan weer fietsennn!!
Gelijk 300 Vitality punten (en 100 zoneminuten) gepakt
Hoezee!quote:Op woensdag 11 augustus 2021 16:20 schreef Declan-Harp het volgende:
Staartbeentje staat recht en ik kan weer fietsennn!!
Gelijk 300 Vitality punten (en 100 zoneminuten) gepakt
*burp* Zohee, was me dat even onverwacht superlekker voor zoiets simpels!quote:Op woensdag 11 augustus 2021 12:59 schreef minilot het volgende:
D: https://healthyhappylife.com/west-african-peanut-chickpeas/ + kokosrijst, banaan toe
Als je meteen de dag erna weer ff oppikt waar je daarvoor gebleven was is het meeste (vocht en maaginhoud) er alweer binnen enkele dagen tot een week weer afquote:Op woensdag 11 augustus 2021 12:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bahahahh, na een maand spartaans, kwijt geraakt wat ik in een weekend nergens op letten er weer aangedronken en gegeten hebOk lichaam, ok! lekker bezaaaagh!
Jup dit. Komt goed hoor phoebster!quote:Op donderdag 12 augustus 2021 07:25 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Als je meteen de dag erna weer ff oppikt waar je daarvoor gebleven was is het meeste (vocht en maaginhoud) er alweer binnen enkele dagen tot een week weer af
Heel veel sterkte/succes.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 10:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
ALs er een bed is word ik vandaag opgenomen. Wonderbaarlijk is het eten wel al die tijd geod gegaan. Dus hopelijk dat ik die lijn kan volhouden, maar het heeft bepaald geen prioriteit. Probeer gewoon yoghurt/2 boterhammen/avondeten vol te houden en we zien dan wel verder.
Waarschijnlijk eventjes minder online iig
Ha, dingen als een heel blik volle kokosmelk en nogal wat pindakaas tikken al gauw aan hè?quote:Op woensdag 11 augustus 2021 23:07 schreef Nanuke het volgende:
Klinkt inderdaad heel lekker, ik ga het even opslaan. Maar als ik naar de kcal kijk ben ik wel benieuwd hoeveel jij dan maakt om daar je enige maaltijd van te doen op een dag.
Geen prioriteit misschien, maar wellicht wel een prettig beetje houvast? Sterkte in elk geval!quote:Op donderdag 12 augustus 2021 10:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
ALs er een bed is word ik vandaag opgenomen. Wonderbaarlijk is het eten wel al die tijd geod gegaan. Dus hopelijk dat ik die lijn kan volhouden, maar het heeft bepaald geen prioriteit. Probeer gewoon yoghurt/2 boterhammen/avondeten vol te houden en we zien dan wel verder.
Waarschijnlijk eventjes minder online iig
Ja gewoon een ritme opbouwen weerquote:Op donderdag 12 augustus 2021 14:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Geen prioriteit misschien, maar wellicht wel een prettig beetje houvast? Sterkte in elk geval!
Maakt dat uit johquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:09 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik liep voor het eerst in 20 jaar met blote benen onder een (net boven de knie) jurkje buiten..![]()
Heb ik ein-de-lijk het zelfvertrouwen terug, ga ik me enorm lopen opwinden over de kleur (of het gebrek eraan..) van m'n benen
Tis nogal een verschil als je zwarte leggins bent gewendquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:19 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Maakt dat uit johTof dat je het gedaan hebt.
Haha true ;-)quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:24 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Tis nogal een verschil als je zwarte leggins bent gewend
Maar hey, voor alles een eerste keer
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:09 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik liep voor het eerst in 20 jaar met blote benen onder een (net boven de knie) jurkje buiten..![]()
Heb ik ein-de-lijk het zelfvertrouwen terug, ga ik me enorm lopen opwinden over de kleur (of het gebrek eraan..) van m'n benen
Insmeren?? In deze zomer??quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:36 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]voor de mentale overwinning!
En die kleur komt vanzelf wel weer. Wel goed insmeren he!
Bedankt, attent van je.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:22 schreef SQ het volgende:
Hier, @:neef_wuppie, minilot heeft ook nog een geile quote voor je hoor
Ik vond het echt schokkend. Het vermoeden dat het best wat deed met mijn gemoed had ik wel, nadat ik stopte in oktober. Gewoon leuker mens, meer energie, meer goede zin, minder 'mweh' overall. Maar pas toen ik 7 weken geleden weer begon merkte ik het echt. En ook toen ik 2 weken geleden weer stopte.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:40 schreef IJsdraakje het volgende:
Bizar he, wat hormonale anticonceptie kan doen!
En klinkt goed dat tweede @:lonaa
Doordat ik heel heftig ongesteld was werd mij toen ook aangeraden om aan de pil te gaan. 2 maanden gehad maar ik kreeg zelfmoordgedachtes en alles en was gewoon een zombie dus dat was helemaal niks. Ik reageer ook heel heftig op hormonen. Toen een spiraal laten zetten en nergens last meer van. Af en toe wel wat spotting en wel ongesteldheids klachten zoals hoofdpijn enzo maar ideaal verder.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vond het echt schokkend. Het vermoeden dat het best wat deed met mijn gemoed had ik wel, nadat ik stopte in oktober. Gewoon leuker mens, meer energie, meer goede zin, minder 'mweh' overall. Maar pas toen ik 7 weken geleden weer begon merkte ik het echt. En ook toen ik 2 weken geleden weer stopte.![]()
Toen ik de pil weer slikte paar weken geleden naar de HA geweest om eens te overleggen, want eigenlijk wel van de pil afwillen maar wel echt pijn en geen kinderwens, en toen heb ik me redelijk in een hormoonspiraal laten lullen. Die ligt ook in de kast nu. Maar na het enorme verschil, opnieuw, na het stoppen met de pil durf ik eigenlijk niet. Want het zijn wel minder hormonen ditdat, maar het zijn wel hormonen.
Zegt weinig over hoe het bij jou zou zijn natuurlijk, maar ik heb zelf een mirena en het verschil met de pil is dag en nacht. Het is wel jammer dat je al veel last hebt van menstruatie, dat maakt een koperspiraal wel minder aantrekkelijk.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vond het echt schokkend. Het vermoeden dat het best wat deed met mijn gemoed had ik wel, nadat ik stopte in oktober. Gewoon leuker mens, meer energie, meer goede zin, minder 'mweh' overall. Maar pas toen ik 7 weken geleden weer begon merkte ik het echt. En ook toen ik 2 weken geleden weer stopte.![]()
Toen ik de pil weer slikte paar weken geleden naar de HA geweest om eens te overleggen, want eigenlijk wel van de pil afwillen maar wel echt pijn en geen kinderwens, en toen heb ik me redelijk in een hormoonspiraal laten lullen. Die ligt ook in de kast nu. Maar na het enorme verschil, opnieuw, na het stoppen met de pil durf ik eigenlijk niet. Want het zijn wel minder hormonen ditdat, maar het zijn wel hormonen.
Eigenlijk altijd insmeren als je naar buiten gaat. Ook als het bewolkt is. Daar kan geen enkele anti-verouderingscreme tegen op qua effect.quote:
Dat ja, niet alleen om rimpels te voorkomen, maar ook omdat melanomen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:07 schreef Isabeau het volgende:
Leuke website, @:minilot, dat healthyhappylife. Veel vegan inspiratie en ik zocht net wat meer recepten met bonen en die staan daar zo te zien volop.
[..]
Eigenlijk altijd insmeren als je naar buiten gaat. Ook als het bewolkt is. Daar kan geen enkele anti-verouderingscreme tegen op qua effect.
Moet eigenlijk ook, helemaal als albino-zijnde met veel moedervlekken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:07 schreef Isabeau het volgende:
Leuke website, @:minilot, dat healthyhappylife. Veel vegan inspiratie en ik zocht net wat meer recepten met bonen en die staan daar zo te zien volop.
[..]
Eigenlijk altijd insmeren als je naar buiten gaat. Ook als het bewolkt is. Daar kan geen enkele anti-verouderingscreme tegen op qua effect.
Voor gezicht heb ik tegenwoordig deze: https://www.laroche-posay(...)ns-frisse-mist-spf50 Geen geplak en geen breakouts.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:30 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Moet eigenlijk ook, helemaal als albino-zijnde met veel moedervlekken.
Ik heb alleen zo'n hekel aan dat geplak de hele dag, en mijn dagcrème met spf30 geeft extra acné..
Goeie tip, thanks!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:34 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Voor gezicht heb ik tegenwoordig deze: https://www.laroche-posay(...)ns-frisse-mist-spf50 Geen geplak en geen breakouts.
Ik had ook een heel erg plakkende zonnebrandcreme en dacht dat dat normaal was. Maar na een kleine zoektocht tot de conclusie gekomen dat dat niet hoeft. Misschien eens wat andere soorten proberen? Voor mijn gezicht heb ik nu een zonnebrandcreme van de Hema die wonderbaarlijk fijn is en niet plakt of trekt en nog lekker ruikt ook.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:30 schreef Declan-Harp het volgende:
Moet eigenlijk ook, helemaal als albino-zijnde met veel moedervlekken.
Ik heb alleen zo'n hekel aan dat geplak de hele dag, en mijn dagcrème met spf30 geeft extra acné..
Het is gewoon vandaag 6 als de zon schijnt. En die schijnt hier nu bij mij.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:37 schreef Declan-Harp het volgende:
Goeie tip, thanks!
Voor volgend jaar. De zonkracht is nog niet boven de 5 uitgeweest volgens mij![]()
Kutzomer.
Ik heb ASS en ben sowieso gevoelig voor alles wat plakt. Als het moet gebruik ik wel zonnebrandspray, maar tig andere proberen is gewoon niet haalbaar met mijn budget. Ik mijd de zon zo goed als mogelijk en verder vind ik het wel prima.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had ook een heel erg plakkende zonnebrandcreme en dacht dat dat normaal was. Maar na een kleine zoektocht tot de conclusie gekomen dat dat niet hoeft. Misschien eens wat andere soorten proberen? Voor mijn gezicht heb ik nu een zonnebrandcreme van de Hema die wonderbaarlijk fijn is en niet plakt of trekt en nog lekker ruikt ook.
Ah, mijn derma raadde er ook een aan uit die lijn, maar mn huid doet 't voorlopig wel ok op een dagcreme met spf van PC. Kan je dit ook over makeup sprayen?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:34 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Voor gezicht heb ik tegenwoordig deze: https://www.laroche-posay(...)ns-frisse-mist-spf50 Geen geplak en geen breakouts.
Oh, van zulke merken kan je vaak wel samples krijgen bij de apotheek ofzoquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:40 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik heb ASS en ben sowieso gevoelig voor alles wat plakt. Als het moet gebruik ik wel zonnebrandspray, maar tig andere proberen is gewoon niet haalbaar met mijn budget. Ik mijd de zon zo goed als mogelijk en verder vind ik het wel prima.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het is enorm lichtgewicht, dus volgens mij wel.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:42 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ah, mijn derma raadde er ook een aan uit die lijn, maar mn huid doet 't voorlopig wel ok op een dagcreme met spf van PC. Kan je dit ook over makeup sprayen?
Nooit pokkedure zonnebrandcresmes en zo kopen, tenzij je zwemt in het geld. Hoe duurder, hoe zuiniger je bent met smeren en als je iets niet moet doen met zonnebrandcremes is het zuinig smeren.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:44 schreef Holyme het volgende:
Oh, van zulke merken kan je vaak wel samples krijgen bij de apotheek ofzoKan je kijken of het was is voordat er weer een pokkeduur flesje staat weg te kwijnen in de kast
+1quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 13:58 schreef VitaBella het volgende:
Mensen die zeggen dat je een beetje moet afvallen
Zonnebrandspray for the win. Persoonlijk vind ik het ook veel makkelijker aanbrengen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:40 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik heb ASS en ben sowieso gevoelig voor alles wat plakt. Als het moet gebruik ik wel zonnebrandspray, maar tig andere proberen is gewoon niet haalbaar met mijn budget. Ik mijd de zon zo goed als mogelijk en verder vind ik het wel prima.
Hopelijk gaat het je nu wel voor lange termijn werken. Weet je wat je valkuilen van de vorige keer waren?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 13:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nooit pokkedure zonnebrandcresmes en zo kopen, tenzij je zwemt in het geld. Hoe duurder, hoe zuiniger je bent met smeren en als je iets niet moet doen met zonnebrandcremes is het zuinig smeren.
En meer dieetgerelateerd: het gaat hier al een weekje prima. En dat zie ik terug op de weegschaal, dus dat is ook fijn. Ondertussen was het woensdag een jaar geleden dat iemand tegen me zei dat ik toch een beetje moest afvallen. Ik ben sindsdien echt kilo's afgevallen. En aangekomen. En afgevallen. En nu ongeveer hetzelfde als toen.
Welnee, geen pijl op te trekken. Ik kan alles 'goed' doen en dan krijg ik nog steeds onbedwingbare(vr)eetlust. Mijn cognitieve brein kan het niet winnen van de primitievere delen. Tsja. Ondertussen wel al jarenlang meer dan 20 kg afgevallen, dus dat is iets. Die laatste 10 kg die ik nog kwijt wil is een beetje een dingetje.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:15 schreef Morrigan het volgende:
Hopelijk gaat het je nu wel voor lange termijn werken. Weet je wat je valkuilen van de vorige keer waren?
Dit was om in aanmerking te komen voor een nierdonatie; dan mag je niet een te hoog bmi hebben want ze willen de donor niet in gevaar brengen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 13:58 schreef VitaBella het volgende:
Mensen die zeggen dat je een beetje moet afvallen
Oh, dan mag hetquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit was om in aanmerking te komen voor een nierdonatie; dan mag je niet een te hoog bmi hebben want ze willen de donor niet in gevaar brengen.
Ja, wij zijn echt precies tegenovergesteld in dat opzicht.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:33 schreef Isabeau het volgende:
De chirurg zag overigens geen enkel probleem, want amper visceraal vet zei ze. Ik heb ook een enorm achterwerk, ditto heupen en olifantspoten. Dus ik zie ook wel waar het vet wèl zit.
Maar dat mag in dit gevalquote:
Zo herkenbaar. Ik moet ook altijd bij een broek een riem dragen. Maar dat had ik als tiener al. En volgens mijn ma had ik als baby al dikke bovenbenen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dat mag in dit geval
Ik ben ook wel blij dat ik geen enorme buik heb hoorAlleen broeken kopen is zo'n gedoe. Ik heb ook een mand vol riemen, want ik moet eigenlijk altijd wel een riem om. Wat dat betreft is het fijner om rokken/jurkjes te dragen.
Naar is dat altijd. Hou er rekening mee dat het een moment opname is en je er niet perse de hele dag zo uit zietquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zag net een onflatteuze foto van mezelf en ik snap wel dat mensen denken dat ik zwanger zou zijn. Nu droeg ik onder mijn jurk dan wel mijn bekkenband en dan verdeelt het vet wel heel onvoordelig, maar toch, ik werd niet blij van de foto.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 11:21 schreef Declan-Harp het volgende:
''Wanneer ben je uitgerekend?''
- ''4 jaar terug...''![]()
True story.
Veel gewacht. Het was best druk. Denk in totaal maar iets van 8 attracties + sprookjesbos gedaan.quote:Op zondag 15 augustus 2021 06:18 schreef minilot het volgende:
Tof @:Pinuts!Ik ga vrijdag weer naar de Efteling, maar dan alleen een avondje
En minder dan 20k stappen, dan heb je nog best een efficiënte route door het park gehad
Verkeerd topicquote:Op zondag 15 augustus 2021 08:21 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Veel gewacht. Het was best druk. Denk in totaal maar iets van 8 attracties + sprookjesbos gedaan.
Héél heel lang geleden eens verschillende smaken geproefd en ik herinner me vooral dat de chocolade echt waanzinnig smerig was (en ik hou van chocolade, dus dat heb ik onthouden). Maar misschien is de receptuur inmiddels aangepast en heeft iemand anders meer recente informatie.quote:Op zondag 15 augustus 2021 23:02 schreef tetsuo-shima het volgende:
Dag iedereen. Ik weet niet helemaal zeker of het hier past maar ik gok het erop. Binnenkort word ik geopereerd en krijg ik een maagverkleining en uiteraard moet ik vantevoren dus ook een paar weken aan de modifast (de intensive lijn). En nu vroeg ik mij een beetje af of hier mensen dat wel eens gegeten/gedronken hebben en hoe dat beviel. Oh en of er smaken/maaltijdvervangers zijn waarvan men nu al zegt dat je daar ver weg moet blijven omdat het gewoon echt niet smaakt.
Bonusvraag, misschien zoek ik niet goed maar ik kan niet vinden dat je ergens een enkele smaak/maaltijdvervanger kan kopen om te proeven. Je moet gelijk een hele doos kopen en dat vind ik nog vrij duur om een keertje te proberen of die lekker is.
Nice!quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:25 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb de Lidl leeggekocht, alle vega(n) voor 99ct.
Wij waren je geweten he? Misschien harder aan ons denken, ik zat te duimen voor jequote:Op maandag 16 augustus 2021 14:00 schreef minilot het volgende:
Zes uur lang in het OV gisteren + twee uur fietsen leidde tot gefaald in voornemen en ik kocht op de diverse overstapstations:
2 x ijskoffie
1 x cappuccino
1 x chocoladecroissant
2 x notenkaramelreep
Ahem.
Verder at ik overdag op visite 's middags een ongeplande tosti met tomaat, buffelmozzarella en pesto, een flinke ijscoupe en de Indiase vegacurry op terras werd bij nader inzien Indo rijsttafel met flink vlees en spekkoek toe. Dus
Het laatste uur fietsen vond overigens plaats tussen 0:30 en 01:30 vannacht en dat was heel stil en sfeervol
Lijst vandaag;
B: Uur gewandeld
T: Paar likjes purechocoladeijs
D: Groentenomelet met sriracha, verse ananas toe
T: Speciaalbiertje
quote:Op maandag 16 augustus 2021 14:20 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wij waren je geweten he? Misschien harder aan ons denken, ik zat te duimen voor je
Was het allemaal wel lekker?quote:
Als je er maar wel van genoten hebt!quote:Op maandag 16 augustus 2021 14:00 schreef minilot het volgende:
Zes uur lang in het OV gisteren + twee uur fietsen leidde tot gefaald in voornemen en ik kocht op de diverse overstapstations:
2 x ijskoffie
1 x cappuccino
1 x chocoladecroissant
2 x notenkaramelreep
Ahem.
Verder at ik overdag op visite 's middags een ongeplande tosti met tomaat, buffelmozzarella en pesto, een flinke ijscoupe en de Indiase vegacurry op terras werd bij nader inzien Indo rijsttafel met flink vlees en spekkoek toe. Dus
Het laatste uur fietsen vond overigens plaats tussen 0:30 en 01:30 vannacht en dat was heel stil en sfeervol
Lijst vandaag;
B: Uur gewandeld
T: Paar likjes purechocoladeijs
D: Groentenomelet met sriracha, verse ananas toe
T: Speciaalbiertje
Oh zeker. Als ik niet van iets geniet eet ik het niet op ookquote:Op maandag 16 augustus 2021 14:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je er maar wel van genoten hebt!
32 kgquote:Op maandag 16 augustus 2021 15:04 schreef Lonaa het volgende:
Joe. Ik vind dat ik echt beter moet eten met de hoeveelheid die ik train.
Vandaag:
S: 5x5 chin ups en nare intervaltraining met o.a. russian kettlebell swings met 32 kg![]()
O: dubbele boterham met pesto, tomaat, ontbijtspek, ei, kiemen.
T: boterham smeerkaas, blauwe bessen
D: kaasschnitzels, broccoli
S: olympic lifting training, clean&jerk + dooiepuppywerk
T: skyr of kwark.
Ja, was ook echt heel zwaarquote:
Respect!quote:Op maandag 16 augustus 2021 15:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, was ook echt heel zwaar![]()
5x 1 minuut uiteindelijk. Tussen de 20 en 28 herhalingen per minuut.
Ja, ik CrossFit en ik doe Olympic Lifting.quote:Op maandag 16 augustus 2021 15:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Respect!
Ik denk dat ik op mijn hoogtepunt met trainen met wat geluk een 16 kg aan kon.
Jij doet crossfit toch?
Wat gaaf! Dan moet je inderdaad ook wel echt goed eten, natuurlijk, dat is een heel belangrijk aspect.quote:Op maandag 16 augustus 2021 15:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik CrossFit en ik doe Olympic Lifting.
Fijn dat het met eten goed gaat. Gaat het verder ook beter met je?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 08:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier gaat het eten redelijk goed. Ik heb 1x een eetbui gehad (reep chocolade en fruit). Voor de rest eet ik ongeveer hetzelfde als thuis. Weegschaal niet meegenomen, dus dat wordt na mijn ontslag een verrassing en dat vind ik eng
Dit noem ik ook geen eetbui hoor. Dit is gewoon een keer zin hebben gehad in eigen lekkers en daaraan toegegeven hebben. Niks mis mee hoor ! Zou juist ongezond zijn als je nooit meer een reep chocolade ed mag/kan eten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 08:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier gaat het eten redelijk goed. Ik heb 1x een eetbui gehad (reep chocolade en fruit). Voor de rest eet ik ongeveer hetzelfde als thuis. Weegschaal niet meegenomen, dus dat wordt na mijn ontslag een verrassing en dat vind ik eng
In een normaal eetpatroon hoort gewoon af en toe iets lekkers wat niet per se gezond isquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:29 schreef Pinuts het volgende:
Dit noem ik ook geen eetbui hoor. Dit is gewoon een keer zin hebben gehad in eigen lekkers en daaraan toegegeven hebben. Niks mis mee hoor ! Zou juist ongezond zijn als je nooit meer een reep chocolade ed mag/kan eten.
Trots zijn op jezelf is echt awesomequote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Haha jullie zijn lief, dank je welHet kon me eigenlijk ook niet zoveel schelen
Van elke hap genoten, dus tja
Deed me goed.
Verder maak ik hier altijd de gezondste keuzes, dus het gaat wel meevallen
Zeker met hoe het nu met me gaat vind ik dat al heel watben er wel trots hoe ik het eettechnisch doe
Fruit is wel prima toch?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 08:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind dat knapquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:41 schreef Nober het volgende:
Inmiddels 24 kilo in 4,5 maand.
Fruit is wel prima toch?
Ik ben van de snickers (240kcal per stuk), ik eet ze tegenwoordig voor de helft op.
Wat knap, van die snickers. Ik vind ze al zo klein ten opzichte van vroeger.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Fruit is wel prima toch?
Ik ben van de snickers (240kcal per stuk), ik eet ze tegenwoordig voor de helft op.
Uitermate knap!quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Fruit is wel prima toch?
Als er tien in huis zijn kan ik het niet bij minder dan tien latenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uitermate knap!
Ik kan zoiets echt niet half opeten. Sterker nog, als er twee in huis zijn, kan ik het niet bij eentje laten.
Nou ja, dat, maar ik hield het voor het voorbeeld maar bij 2quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Als er tien in huis zijn kan ik het niet bij minder dan tien laten
Oreo vind ik ook echt helemaal niks. Snap niet waarom dat zo'n hype is/was.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:42 schreef SacreCoeur het volgende:
Eèn van de smerigste dingen vind ik Oreo (en alles waar Oreo in verwerkt zit), dus dat is vaak in huis
De eerste zin uit dit recept, zo treffend op het momentquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Als er tien in huis zijn kan ik het niet bij minder dan tien laten
Lijst!
B: Perfect Posture-app, intermediate. Hopelijk ergens vandaag nog wat hardlopen, dat liep qua planning vanmorgen in de soep. Anders morgen.
D: Dubbele portie van dit: https://healthyhappylife.com/garlicky-two-bean-soup/ + wat volkoren stokbrood en verse ananas toe
quote:The rain is pouring down outside my window right now, a big puffy grey sky hangs between me and the far away sun.
Jamaarzijvanhetblog vindt het zaaaaaaaligquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:38 schreef VitaBella het volgende:
[..]
De eerste zin uit dit recept, zo treffend op het moment
[..]
Ooooo! Mijn dude vroeg net nog of we ze deze week nog 'ns zouden kunnen etenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:49 schreef VitaBella het volgende:
Ik eet trouwens vanavond de West-Afrikaanse kikkererwten die je hier laatst linkte, mini!
Ben benieuwd
Mijn achterneefje is 5 en die groeit op met alleen snoep, koek, pizza, k&k pakjes en zakjes en frikandellenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:21 schreef minilot het volgende:
Hier helemaal geen snoep en koek en dergelijke in huis, tenzij schoonouders op visite ofzo en dan kopen we het speciaal voor de gelegenheid. Mijn zoon is nu drie en vraagt thuis ook nooit om snoep of koek of chips omdat -ie weet dat we dat toch niet hebben, maar ik kan me voorstellen dat dat nog wel verandert als -ie wat ouder is. So far so goodDat intermitterend vasten gaat mij en en mijn lief al maanden heel goed af, maar dat zou een stuk lastiger geweest zijn met allemaal lekkers in de kast, want ik heb daarvoor niet de benodigde hoeveelheid zelfbeheersing
Mijn zoon heeft in z'n 16 dagen vakantie geen enkel stuk fruit gezienquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn achterneefje is 5 en die groeit op met alleen snoep, koek, pizza, k&k pakjes en zakjes en frikandellenEn ik zie hem steeds lurken aan van die 'kinderlimonade pakjes' met spongebob er op en zo. Al zijn koekjes zien er ook zo uit. Ik vraag me dan af of ze daar denken dat je dat een kind moet geven? Mijn pa haalt ook gewoon de meest zoete zooi in huis als dat kind komt.
En ik herinner me nog lang geleden iemand in de Dieetclub die altijd snoep en zo in huis had en daar zelf niet af kon blijven/ Op het voorstel het dan niet te kopen zei ze dat dat niet kon, want ze had kinderen.
Ik kan daar serieus niet bijWáárom moeten kinderen altijd altijd altijd snoep en zooi!
Ehm, wat ik met deze rant wilde zeggen is: jippie! Ouders die in gezonde voeding geloven zonder constant snoep te geven
Omdat ie op kamp was? Omdat ie bij opa en oma was? Omdat ie het niet lust en het is vakantie? Context?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:08 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn zoon heeft in z'n 16 dagen vakantie geen enkel stuk fruit gezien
Vakantie bij z'n vader en stiefloeder.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Omdat ie op kamp was? Omdat ie bij opa en oma was? Omdat ie het niet lust en het is vakantie? Context?
Die doen vooral aan patat, pizza en chinees?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:37 schreef Declan-Harp het volgende:
Vakantie bij z'n vader en stiefloeder.
Frikandellen en pakjes drinken jaquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die doen vooral aan patat, pizza en chinees?
Lijkt me voor je kind ook best lastig, eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:41 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Frikandellen en pakjes drinken ja
Ik hoor hem niet klagenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:18 schreef Hupje het volgende:
[..]
Lijkt me voor je kind ook best lastig, eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |