Succes met je tweede prik.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 09:44 schreef Myraela het volgende:
Goede week gehad, toch maar 1 ons afgevallen. Was te verwachten na vorige week juist 1.6 kilo, maar toch altijd een kleine teleurstelling.Maarja, we gaan weer door.
Al doe ik dit weekend even wat minder streng. Ik krijg zo m'n tweede prik. En de gedachte dat je wel wat lekkerder mag eten onder het mom van 'goed voor jezelf zorgen als je zielig bent', gaat er toch nog niet helemaal uit.
Ik wilde eigenlijk m'n favoriete hazelnoot eierkoeken halen. Maar die bakker was dicht. Dus toen heb ik bij Jordy's bakery wat lekkere dingen gehaald. Maar na m'n prik wilde ik vooral iets hartigs, dus toen heb ik net een panzorotti gehaald. Soort pizza calzone. Ik had gebakken besteld, maar kreeg hem gefrituurd. Dus genoeg vettigheid op in ieder geval.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 10:10 schreef Declan-Harp het volgende:
Succes! Heb je al wat lekkers in gedachten?
Wow, da’s een hele prestatie zeg. Hoe voelt het?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:40 schreef TLC het volgende:
MIjn BMI is gezakt van 30 (in december) naar 25,5 nuMijn doel is 25 of ietsjes lager, wat gezond schijnt te zijn.
Het voelt alsof ik wat meer lucht krijg, het voelt vooral veel beter en fijnerquote:Op zondag 8 augustus 2021 12:48 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wow, da’s een hele prestatie zeg. Hoe voelt het?
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 13:01 schreef IJsdraakje het volgende:
Mijn lichaam.Maandag zei de weegschaal 84, vanmorgen 82.3. Beter dan andersom, dus ik doe wel een
.
Zo, lekker bezig zeg!quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:40 schreef TLC het volgende:
MIjn BMI is gezakt van 30 (in december) naar 25,5 nuMijn doel is 25 of ietsjes lager, wat gezond schijnt te zijn.
Super goed!quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:40 schreef TLC het volgende:
Zohee, da's niet niks! En fijn ook dat je je er ook concreet fysiek fijner bij voeltquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:40 schreef TLC het volgende:
quote:Op zondag 8 augustus 2021 14:26 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik ging van 28 nogwat naar 24 nogwat, dikke prima.
Zonet buiten de deur gelunched met mijn moederVoor het eerst! (Lang verhaal
) Heb een luxe kaas/paprika tosti gehad en een échte ijskoffie. Dus geen zoete meuk maar echte verse espresso.
Straks even boodschapjes doen, heb zin in (maaltijd)soep vanavond, dus dat en nog wat fruit regelen voor vanmiddag.
Oh oh oh en er lagen chips ter garnering, die heb ik laten liggen!quote:
Hoe doe je dat!?quote:Op zondag 8 augustus 2021 14:29 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Oh oh oh en er lagen chips ter garnering, die heb ik laten liggen!
Ik zat vol van de tostiquote:
Ik vind als veelvraat het concept 'vol zitten van een (1) tosti' wel fascinerend!quote:Op zondag 8 augustus 2021 14:33 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik zat vol van de tostiPlus het was naturel, dus de moeite niet waard
LUXE tosti!quote:Op zondag 8 augustus 2021 14:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik vind als veelvraat het concept 'vol zitten van een (1) tosti wel fascinerend!
Nietteminquote:Op zondag 8 augustus 2021 14:35 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
LUXE tosti!Dik donker brood met veel kaas en paprika er in + nog een dikke laag kaas er ķp
Ik had nog wel een cheesecake punt als toetje gelustquote:
quote:Op zondag 8 augustus 2021 14:29 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Oh oh oh en er lagen chips ter garnering, die heb ik laten liggen!
Ja goed hč, nieuwe mindset ditdatquote:
Goed bezig!quote:Op zondag 8 augustus 2021 14:53 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ja goed hč, nieuwe mindset ditdat
Hoera!!quote:Op zondag 8 augustus 2021 15:05 schreef LPFAN het volgende:
Net mezelf even weer opgemeten. Weer een centimeter er af.
quote:Op zondag 8 augustus 2021 15:41 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Hoera!!Je gaat als een speer Miss Awesome
Lekker bezig hoor !quote:Op zondag 8 augustus 2021 15:05 schreef LPFAN het volgende:
Net mezelf even weer opgemeten. Weer een centimeter er af.
Ik dacht: I can beat this! Maar na een snelle berekening zie ik dat mijn hoogste 38.3 was.quote:Op zondag 8 augustus 2021 14:33 schreef minilot het volgende:
Hoogste BMI hier was 38 een paar jaar geledenInmiddels 23
Ik kan het wel beaten.quote:Op zondag 8 augustus 2021 17:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht: I can beat this! Maar na een snelle berekening zie ik dat mijn hoogste 38.3 was.
Oh jee, hoe kwam dat?quote:Op zondag 8 augustus 2021 18:42 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik kan het wel beaten.
De eerste keer dat ik veel afviel 6?7? jaar terug ging ik van 39.3 naar 25.6 in een halfjaar.
Toen binnen 3 jaar weer naar 38.5echt zo dom.
Gewoon een hekel hebben aan bewegen en kokenquote:
Ik vond zwanger zijn wel een goed excuusquote:Op zondag 8 augustus 2021 19:41 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Gewoon een hekel hebben aan bewegen en koken
Dus veel thuisbezorgd en netflixen.
Zwanger geweest in de tussentijd, maar dat vind ik zelf niet echt een excuus.
Ik ben gewoon een ontzettende luie vreetzak![]()
![]()
Overigens wel een dure hobby dat extreme afvallen en weer aankomenal die kleding in 100 verschillende maten.
Vorige keer niet bewaard en uiteindelijk wel spijt van gehad.quote:Op zondag 8 augustus 2021 19:44 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik vond zwanger zijn wel een goed excuus+25kg in 9 maanden, nieuw record
Bewaar je je te grote/kleine kleding ook? Of moet je echt elke keer een nieuwe garderobe aanschaffen?
Oef...quote:Op zondag 8 augustus 2021 19:50 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Vorige keer niet bewaard en uiteindelijk wel spijt van gehad.
Nu bewaar ik het welje weet maar nooit.
Ja, ik ook natuurlijk.quote:Op zondag 8 augustus 2021 19:56 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Oef...![]()
Ik heb voor mezelf wel besloten dat ik nooit weer 90kg wil zijn. Dus zolang het binnen m'n macht ligt (je weet maar nooit, ongeluk, medicijngebruik whatnot) wil ik op dit gewicht blijven.
Veel thuisbezorgen lijkt me anders ook een dure hobby.quote:Op zondag 8 augustus 2021 19:41 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Gewoon een hekel hebben aan bewegen en koken
Dus veel thuisbezorgd en netflixen.
Zwanger geweest in de tussentijd, maar dat vind ik zelf niet echt een excuus.
Ik ben gewoon een ontzettende luie vreetzak![]()
![]()
Overigens wel een dure hobby dat extreme afvallen en weer aankomenal die kleding in 100 verschillende maten.
Dit keer lukt het gewoonquote:Op zondag 8 augustus 2021 20:01 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, ik ook natuurlijk.
Maar dat zei ik de vorige keer ook.
Nou, absoluut. En ik vind bijna niks wat ze hier thuisbezorgen ook echt lekker. Het is hier vooral heel veel shoarma, kebab en pizza.quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:16 schreef Morrigan het volgende:
Veel thuisbezorgen lijkt me anders ook een dure hobby.
Jawel, maar ik ben nou niet gelijk duurder uit dan dat ik boodschappen doe ofzo.quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:16 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Veel thuisbezorgen lijkt me anders ook een dure hobby.
Dit! In mijn eigen dorp alleen maar friet, pizza of de Turk. Gelukkig had ik in mijn studententijd toen ik wel in de stad woonde te weinig geld voor thuisbezorgd. Maar nu zou ik het zeker met regelmaat doen als ik in de stad zou wonen.quote:Op zondag 8 augustus 2021 21:21 schreef minilot het volgende:
Het valt hier, gelukkig eigenlijk, ook tegen qua thuisbezorgingsopties - goeie pizza en prima snackbar uitgezonderd. Als ik in een stad zou wonen en Koreaans, Thais of Indiaas binnen een paar tikjes op mijn telefoon zou kunnen bestellen, dan kookte ik beduidend minder vaak..
Hier ook inderdaad. Iets gezonds thuis laten bezorgen is niet mogelijk.quote:Op zondag 8 augustus 2021 21:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, absoluut. En ik vind bijna niks wat ze hier thuisbezorgen ook echt lekker. Het is hier vooral heel veel shoarma, kebab en pizza.
Ik wilde nooit weer 100 kg wegen en dát is gelukt. Nu nooit weer 90, dat zou ook moeten kunnen. Ideaal is onder de 70 kg, maar alles beginnend met een 7 is al super en dikke prima.
Gefeliciteerdquote:Op zondag 8 augustus 2021 22:43 schreef LPFAN het volgende:
Ik ben altijd wel veel te zwaar geweest maar paar jaar geleden toen ik net ziek werd was het wel heel ernstig. Mijn bmi was toen 41 Ik moest eerst toen ook afvallen voor ik op de wachtlijst mocht voor een nieuwe nier. Toen 30 kilo afgevallen maar door oa medicatie veel daar van terug gekomen.
Net Bmi eens gecheckt. 29.9Ik zit voor het eerst dat ik me kan bedenken niet in de obesitas groep
![]()
Tja, ik woon alleen en dan is een bijvoorbeeld een salade van AH gewoon goedkoper. Bovendien moet je vaak een minimaal bedrag besteden. En nog nog eens een half uur wachten.quote:Op zondag 8 augustus 2021 21:20 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Jawel, maar ik ben nou niet gelijk duurder uit dan dat ik boodschappen doe ofzo.
Iedereen eet hier andershet is altijd weer een gedoe om iets te verzinnen wat iedereen eet.
Ja, dat is ook zo.quote:Op zondag 8 augustus 2021 23:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Tja, ik woon alleen en dan is een bijvoorbeeld een salade van AH gewoon goedkoper. Bovendien moet je vaak een minimaal bedrag besteden. En nog nog eens een half uur wachten.
Soms, zeg eens per jaar, bestel ik sushi, maar dan is het echt om mezelf te verwennen.
Uren? Kreeg je een kunstgebit?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Hoe is het bij de tandarts verlopen minilot? Ik vond het vorig jaar vooral irritant dat ik uren op die vreselijke stoel moest liggen met kramp in mijn kaken, maar ik heb niks gevoeld.
Onder de 79nog 10 te gaan (bij 6 heb ik weer een gezond bmi).
Oh wat fijn!quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Hoe is het bij de tandarts verlopen minilot? Ik vond het vorig jaar vooral irritant dat ik uren op die vreselijke stoel moest liggen met kramp in mijn kaken, maar ik heb niks gevoeld.
Onder de 79nog 10 te gaan (bij 6 heb ik weer een gezond bmi).
Dat was een flinke dan.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
De wortelkanaalbehandeling duurde ruim 2 uur
Ging prima bij de endodontoloogquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Hoe is het bij de tandarts verlopen minilot?
Ik ben hier ook heel goed inquote:Op woensdag 11 augustus 2021 12:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bahahahh, na een maand spartaans, kwijt geraakt wat ik in een weekend nergens op letten er weer aangedronken en gegeten hebOk lichaam, ok! lekker bezaaaagh!
Het is in ieder geval niks voor mij. Ik wil aanpassingen die ik de rest van mijn leven kan volhouden.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 12:22 schreef IJsdraakje het volgende:
Spartaans bezig zijn is dan ook voor masochisten.
Beter steeds een paar aanpassingen doen zodat je eigenlijk niet écht merkt dat je aan het diëten bent.
Exact dat.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 14:14 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niks voor mij. Ik wil aanpassingen die ik de rest van mijn leven kan volhouden.
Jeej!quote:Op woensdag 11 augustus 2021 16:20 schreef Declan-Harp het volgende:
Staartbeentje staat recht en ik kan weer fietsennn!!
Gelijk 300 Vitality punten (en 100 zoneminuten) gepakt
Hoezee!quote:Op woensdag 11 augustus 2021 16:20 schreef Declan-Harp het volgende:
Staartbeentje staat recht en ik kan weer fietsennn!!
Gelijk 300 Vitality punten (en 100 zoneminuten) gepakt
*burp* Zohee, was me dat even onverwacht superlekker voor zoiets simpels!quote:Op woensdag 11 augustus 2021 12:59 schreef minilot het volgende:
D: https://healthyhappylife.com/west-african-peanut-chickpeas/ + kokosrijst, banaan toe
Als je meteen de dag erna weer ff oppikt waar je daarvoor gebleven was is het meeste (vocht en maaginhoud) er alweer binnen enkele dagen tot een week weer afquote:Op woensdag 11 augustus 2021 12:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bahahahh, na een maand spartaans, kwijt geraakt wat ik in een weekend nergens op letten er weer aangedronken en gegeten hebOk lichaam, ok! lekker bezaaaagh!
Jup dit. Komt goed hoor phoebster!quote:Op donderdag 12 augustus 2021 07:25 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Als je meteen de dag erna weer ff oppikt waar je daarvoor gebleven was is het meeste (vocht en maaginhoud) er alweer binnen enkele dagen tot een week weer af
Heel veel sterkte/succes.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 10:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
ALs er een bed is word ik vandaag opgenomen. Wonderbaarlijk is het eten wel al die tijd geod gegaan. Dus hopelijk dat ik die lijn kan volhouden, maar het heeft bepaald geen prioriteit. Probeer gewoon yoghurt/2 boterhammen/avondeten vol te houden en we zien dan wel verder.
Waarschijnlijk eventjes minder online iig
Ha, dingen als een heel blik volle kokosmelk en nogal wat pindakaas tikken al gauw aan hč?quote:Op woensdag 11 augustus 2021 23:07 schreef Nanuke het volgende:
Klinkt inderdaad heel lekker, ik ga het even opslaan. Maar als ik naar de kcal kijk ben ik wel benieuwd hoeveel jij dan maakt om daar je enige maaltijd van te doen op een dag.
Geen prioriteit misschien, maar wellicht wel een prettig beetje houvast? Sterkte in elk geval!quote:Op donderdag 12 augustus 2021 10:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
ALs er een bed is word ik vandaag opgenomen. Wonderbaarlijk is het eten wel al die tijd geod gegaan. Dus hopelijk dat ik die lijn kan volhouden, maar het heeft bepaald geen prioriteit. Probeer gewoon yoghurt/2 boterhammen/avondeten vol te houden en we zien dan wel verder.
Waarschijnlijk eventjes minder online iig
Ja gewoon een ritme opbouwen weerquote:Op donderdag 12 augustus 2021 14:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Geen prioriteit misschien, maar wellicht wel een prettig beetje houvast? Sterkte in elk geval!
Maakt dat uit johquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:09 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik liep voor het eerst in 20 jaar met blote benen onder een (net boven de knie) jurkje buiten..![]()
Heb ik ein-de-lijk het zelfvertrouwen terug, ga ik me enorm lopen opwinden over de kleur (of het gebrek eraan..) van m'n benen
Tis nogal een verschil als je zwarte leggins bent gewendquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:19 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Maakt dat uit johTof dat je het gedaan hebt.
Haha true ;-)quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:24 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Tis nogal een verschil als je zwarte leggins bent gewend
Maar hey, voor alles een eerste keer
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:09 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik liep voor het eerst in 20 jaar met blote benen onder een (net boven de knie) jurkje buiten..![]()
Heb ik ein-de-lijk het zelfvertrouwen terug, ga ik me enorm lopen opwinden over de kleur (of het gebrek eraan..) van m'n benen
Insmeren?? In deze zomer??quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:36 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]voor de mentale overwinning!
En die kleur komt vanzelf wel weer. Wel goed insmeren he!
Bedankt, attent van je.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:22 schreef SQ het volgende:
Hier, @:neef_wuppie, minilot heeft ook nog een geile quote voor je hoor
Ik vond het echt schokkend. Het vermoeden dat het best wat deed met mijn gemoed had ik wel, nadat ik stopte in oktober. Gewoon leuker mens, meer energie, meer goede zin, minder 'mweh' overall. Maar pas toen ik 7 weken geleden weer begon merkte ik het echt. En ook toen ik 2 weken geleden weer stopte.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:40 schreef IJsdraakje het volgende:
Bizar he, wat hormonale anticonceptie kan doen!
En klinkt goed dat tweede @:lonaa
Doordat ik heel heftig ongesteld was werd mij toen ook aangeraden om aan de pil te gaan. 2 maanden gehad maar ik kreeg zelfmoordgedachtes en alles en was gewoon een zombie dus dat was helemaal niks. Ik reageer ook heel heftig op hormonen. Toen een spiraal laten zetten en nergens last meer van. Af en toe wel wat spotting en wel ongesteldheids klachten zoals hoofdpijn enzo maar ideaal verder.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vond het echt schokkend. Het vermoeden dat het best wat deed met mijn gemoed had ik wel, nadat ik stopte in oktober. Gewoon leuker mens, meer energie, meer goede zin, minder 'mweh' overall. Maar pas toen ik 7 weken geleden weer begon merkte ik het echt. En ook toen ik 2 weken geleden weer stopte.![]()
Toen ik de pil weer slikte paar weken geleden naar de HA geweest om eens te overleggen, want eigenlijk wel van de pil afwillen maar wel echt pijn en geen kinderwens, en toen heb ik me redelijk in een hormoonspiraal laten lullen. Die ligt ook in de kast nu. Maar na het enorme verschil, opnieuw, na het stoppen met de pil durf ik eigenlijk niet. Want het zijn wel minder hormonen ditdat, maar het zijn wel hormonen.
Zegt weinig over hoe het bij jou zou zijn natuurlijk, maar ik heb zelf een mirena en het verschil met de pil is dag en nacht. Het is wel jammer dat je al veel last hebt van menstruatie, dat maakt een koperspiraal wel minder aantrekkelijk.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vond het echt schokkend. Het vermoeden dat het best wat deed met mijn gemoed had ik wel, nadat ik stopte in oktober. Gewoon leuker mens, meer energie, meer goede zin, minder 'mweh' overall. Maar pas toen ik 7 weken geleden weer begon merkte ik het echt. En ook toen ik 2 weken geleden weer stopte.![]()
Toen ik de pil weer slikte paar weken geleden naar de HA geweest om eens te overleggen, want eigenlijk wel van de pil afwillen maar wel echt pijn en geen kinderwens, en toen heb ik me redelijk in een hormoonspiraal laten lullen. Die ligt ook in de kast nu. Maar na het enorme verschil, opnieuw, na het stoppen met de pil durf ik eigenlijk niet. Want het zijn wel minder hormonen ditdat, maar het zijn wel hormonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |