Eigenlijk altijd insmeren als je naar buiten gaat. Ook als het bewolkt is. Daar kan geen enkele anti-verouderingscreme tegen op qua effect.quote:
Dat ja, niet alleen om rimpels te voorkomen, maar ook omdat melanomen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:07 schreef Isabeau het volgende:
Leuke website, @:minilot, dat healthyhappylife. Veel vegan inspiratie en ik zocht net wat meer recepten met bonen en die staan daar zo te zien volop.
[..]
Eigenlijk altijd insmeren als je naar buiten gaat. Ook als het bewolkt is. Daar kan geen enkele anti-verouderingscreme tegen op qua effect.
Moet eigenlijk ook, helemaal als albino-zijnde met veel moedervlekken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:07 schreef Isabeau het volgende:
Leuke website, @:minilot, dat healthyhappylife. Veel vegan inspiratie en ik zocht net wat meer recepten met bonen en die staan daar zo te zien volop.
[..]
Eigenlijk altijd insmeren als je naar buiten gaat. Ook als het bewolkt is. Daar kan geen enkele anti-verouderingscreme tegen op qua effect.
Voor gezicht heb ik tegenwoordig deze: https://www.laroche-posay(...)ns-frisse-mist-spf50 Geen geplak en geen breakouts.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:30 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Moet eigenlijk ook, helemaal als albino-zijnde met veel moedervlekken.
Ik heb alleen zo'n hekel aan dat geplak de hele dag, en mijn dagcrčme met spf30 geeft extra acné..
Goeie tip, thanks!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:34 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Voor gezicht heb ik tegenwoordig deze: https://www.laroche-posay(...)ns-frisse-mist-spf50 Geen geplak en geen breakouts.
Ik had ook een heel erg plakkende zonnebrandcreme en dacht dat dat normaal was. Maar na een kleine zoektocht tot de conclusie gekomen dat dat niet hoeft. Misschien eens wat andere soorten proberen? Voor mijn gezicht heb ik nu een zonnebrandcreme van de Hema die wonderbaarlijk fijn is en niet plakt of trekt en nog lekker ruikt ook.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:30 schreef Declan-Harp het volgende:
Moet eigenlijk ook, helemaal als albino-zijnde met veel moedervlekken.
Ik heb alleen zo'n hekel aan dat geplak de hele dag, en mijn dagcrčme met spf30 geeft extra acné..
Het is gewoon vandaag 6 als de zon schijnt. En die schijnt hier nu bij mij.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:37 schreef Declan-Harp het volgende:
Goeie tip, thanks!
Voor volgend jaar. De zonkracht is nog niet boven de 5 uitgeweest volgens mij![]()
Kutzomer.
Ik heb ASS en ben sowieso gevoelig voor alles wat plakt. Als het moet gebruik ik wel zonnebrandspray, maar tig andere proberen is gewoon niet haalbaar met mijn budget. Ik mijd de zon zo goed als mogelijk en verder vind ik het wel prima.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had ook een heel erg plakkende zonnebrandcreme en dacht dat dat normaal was. Maar na een kleine zoektocht tot de conclusie gekomen dat dat niet hoeft. Misschien eens wat andere soorten proberen? Voor mijn gezicht heb ik nu een zonnebrandcreme van de Hema die wonderbaarlijk fijn is en niet plakt of trekt en nog lekker ruikt ook.
Ah, mijn derma raadde er ook een aan uit die lijn, maar mn huid doet 't voorlopig wel ok op een dagcreme met spf van PC. Kan je dit ook over makeup sprayen?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:34 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Voor gezicht heb ik tegenwoordig deze: https://www.laroche-posay(...)ns-frisse-mist-spf50 Geen geplak en geen breakouts.
Oh, van zulke merken kan je vaak wel samples krijgen bij de apotheek ofzoquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:40 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik heb ASS en ben sowieso gevoelig voor alles wat plakt. Als het moet gebruik ik wel zonnebrandspray, maar tig andere proberen is gewoon niet haalbaar met mijn budget. Ik mijd de zon zo goed als mogelijk en verder vind ik het wel prima.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het is enorm lichtgewicht, dus volgens mij wel.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:42 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ah, mijn derma raadde er ook een aan uit die lijn, maar mn huid doet 't voorlopig wel ok op een dagcreme met spf van PC. Kan je dit ook over makeup sprayen?
Nooit pokkedure zonnebrandcresmes en zo kopen, tenzij je zwemt in het geld. Hoe duurder, hoe zuiniger je bent met smeren en als je iets niet moet doen met zonnebrandcremes is het zuinig smeren.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 12:44 schreef Holyme het volgende:
Oh, van zulke merken kan je vaak wel samples krijgen bij de apotheek ofzoKan je kijken of het was is voordat er weer een pokkeduur flesje staat weg te kwijnen in de kast
+1quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 13:58 schreef VitaBella het volgende:
Mensen die zeggen dat je een beetje moet afvallen
Zonnebrandspray for the win. Persoonlijk vind ik het ook veel makkelijker aanbrengen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:40 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik heb ASS en ben sowieso gevoelig voor alles wat plakt. Als het moet gebruik ik wel zonnebrandspray, maar tig andere proberen is gewoon niet haalbaar met mijn budget. Ik mijd de zon zo goed als mogelijk en verder vind ik het wel prima.
Hopelijk gaat het je nu wel voor lange termijn werken. Weet je wat je valkuilen van de vorige keer waren?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 13:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nooit pokkedure zonnebrandcresmes en zo kopen, tenzij je zwemt in het geld. Hoe duurder, hoe zuiniger je bent met smeren en als je iets niet moet doen met zonnebrandcremes is het zuinig smeren.
En meer dieetgerelateerd: het gaat hier al een weekje prima. En dat zie ik terug op de weegschaal, dus dat is ook fijn. Ondertussen was het woensdag een jaar geleden dat iemand tegen me zei dat ik toch een beetje moest afvallen. Ik ben sindsdien echt kilo's afgevallen. En aangekomen. En afgevallen. En nu ongeveer hetzelfde als toen.
Welnee, geen pijl op te trekken. Ik kan alles 'goed' doen en dan krijg ik nog steeds onbedwingbare(vr)eetlust. Mijn cognitieve brein kan het niet winnen van de primitievere delen. Tsja. Ondertussen wel al jarenlang meer dan 20 kg afgevallen, dus dat is iets. Die laatste 10 kg die ik nog kwijt wil is een beetje een dingetje.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:15 schreef Morrigan het volgende:
Hopelijk gaat het je nu wel voor lange termijn werken. Weet je wat je valkuilen van de vorige keer waren?
Dit was om in aanmerking te komen voor een nierdonatie; dan mag je niet een te hoog bmi hebben want ze willen de donor niet in gevaar brengen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 13:58 schreef VitaBella het volgende:
Mensen die zeggen dat je een beetje moet afvallen
Oh, dan mag hetquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit was om in aanmerking te komen voor een nierdonatie; dan mag je niet een te hoog bmi hebben want ze willen de donor niet in gevaar brengen.
Ja, wij zijn echt precies tegenovergesteld in dat opzicht.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:33 schreef Isabeau het volgende:
De chirurg zag overigens geen enkel probleem, want amper visceraal vet zei ze. Ik heb ook een enorm achterwerk, ditto heupen en olifantspoten. Dus ik zie ook wel waar het vet wčl zit.
Maar dat mag in dit gevalquote:
Zo herkenbaar. Ik moet ook altijd bij een broek een riem dragen. Maar dat had ik als tiener al. En volgens mijn ma had ik als baby al dikke bovenbenen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dat mag in dit geval
Ik ben ook wel blij dat ik geen enorme buik heb hoorAlleen broeken kopen is zo'n gedoe. Ik heb ook een mand vol riemen, want ik moet eigenlijk altijd wel een riem om. Wat dat betreft is het fijner om rokken/jurkjes te dragen.
Naar is dat altijd. Hou er rekening mee dat het een moment opname is en je er niet perse de hele dag zo uit zietquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zag net een onflatteuze foto van mezelf en ik snap wel dat mensen denken dat ik zwanger zou zijn. Nu droeg ik onder mijn jurk dan wel mijn bekkenband en dan verdeelt het vet wel heel onvoordelig, maar toch, ik werd niet blij van de foto.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 11:21 schreef Declan-Harp het volgende:
''Wanneer ben je uitgerekend?''
- ''4 jaar terug...''![]()
True story.
Veel gewacht. Het was best druk. Denk in totaal maar iets van 8 attracties + sprookjesbos gedaan.quote:Op zondag 15 augustus 2021 06:18 schreef minilot het volgende:
Tof @:Pinuts!Ik ga vrijdag weer naar de Efteling, maar dan alleen een avondje
En minder dan 20k stappen, dan heb je nog best een efficiënte route door het park gehad
Verkeerd topicquote:Op zondag 15 augustus 2021 08:21 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Veel gewacht. Het was best druk. Denk in totaal maar iets van 8 attracties + sprookjesbos gedaan.
Héél heel lang geleden eens verschillende smaken geproefd en ik herinner me vooral dat de chocolade echt waanzinnig smerig was (en ik hou van chocolade, dus dat heb ik onthouden). Maar misschien is de receptuur inmiddels aangepast en heeft iemand anders meer recente informatie.quote:Op zondag 15 augustus 2021 23:02 schreef tetsuo-shima het volgende:
Dag iedereen. Ik weet niet helemaal zeker of het hier past maar ik gok het erop. Binnenkort word ik geopereerd en krijg ik een maagverkleining en uiteraard moet ik vantevoren dus ook een paar weken aan de modifast (de intensive lijn). En nu vroeg ik mij een beetje af of hier mensen dat wel eens gegeten/gedronken hebben en hoe dat beviel. Oh en of er smaken/maaltijdvervangers zijn waarvan men nu al zegt dat je daar ver weg moet blijven omdat het gewoon echt niet smaakt.
Bonusvraag, misschien zoek ik niet goed maar ik kan niet vinden dat je ergens een enkele smaak/maaltijdvervanger kan kopen om te proeven. Je moet gelijk een hele doos kopen en dat vind ik nog vrij duur om een keertje te proberen of die lekker is.
Nice!quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:25 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb de Lidl leeggekocht, alle vega(n) voor 99ct.
Wij waren je geweten he? Misschien harder aan ons denken, ik zat te duimen voor jequote:Op maandag 16 augustus 2021 14:00 schreef minilot het volgende:
Zes uur lang in het OV gisteren + twee uur fietsen leidde tot gefaald in voornemen en ik kocht op de diverse overstapstations:
2 x ijskoffie
1 x cappuccino
1 x chocoladecroissant
2 x notenkaramelreep
Ahem.
Verder at ik overdag op visite 's middags een ongeplande tosti met tomaat, buffelmozzarella en pesto, een flinke ijscoupe en de Indiase vegacurry op terras werd bij nader inzien Indo rijsttafel met flink vlees en spekkoek toe. Dus
Het laatste uur fietsen vond overigens plaats tussen 0:30 en 01:30 vannacht en dat was heel stil en sfeervol
Lijst vandaag;
B: Uur gewandeld
T: Paar likjes purechocoladeijs
D: Groentenomelet met sriracha, verse ananas toe
T: Speciaalbiertje
quote:Op maandag 16 augustus 2021 14:20 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wij waren je geweten he? Misschien harder aan ons denken, ik zat te duimen voor je
Was het allemaal wel lekker?quote:
Als je er maar wel van genoten hebt!quote:Op maandag 16 augustus 2021 14:00 schreef minilot het volgende:
Zes uur lang in het OV gisteren + twee uur fietsen leidde tot gefaald in voornemen en ik kocht op de diverse overstapstations:
2 x ijskoffie
1 x cappuccino
1 x chocoladecroissant
2 x notenkaramelreep
Ahem.
Verder at ik overdag op visite 's middags een ongeplande tosti met tomaat, buffelmozzarella en pesto, een flinke ijscoupe en de Indiase vegacurry op terras werd bij nader inzien Indo rijsttafel met flink vlees en spekkoek toe. Dus
Het laatste uur fietsen vond overigens plaats tussen 0:30 en 01:30 vannacht en dat was heel stil en sfeervol
Lijst vandaag;
B: Uur gewandeld
T: Paar likjes purechocoladeijs
D: Groentenomelet met sriracha, verse ananas toe
T: Speciaalbiertje
Oh zeker. Als ik niet van iets geniet eet ik het niet op ookquote:Op maandag 16 augustus 2021 14:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je er maar wel van genoten hebt!
32 kgquote:Op maandag 16 augustus 2021 15:04 schreef Lonaa het volgende:
Joe. Ik vind dat ik echt beter moet eten met de hoeveelheid die ik train.
Vandaag:
S: 5x5 chin ups en nare intervaltraining met o.a. russian kettlebell swings met 32 kg![]()
O: dubbele boterham met pesto, tomaat, ontbijtspek, ei, kiemen.
T: boterham smeerkaas, blauwe bessen
D: kaasschnitzels, broccoli
S: olympic lifting training, clean&jerk + dooiepuppywerk
T: skyr of kwark.
Ja, was ook echt heel zwaarquote:
Respect!quote:Op maandag 16 augustus 2021 15:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, was ook echt heel zwaar![]()
5x 1 minuut uiteindelijk. Tussen de 20 en 28 herhalingen per minuut.
Ja, ik CrossFit en ik doe Olympic Lifting.quote:Op maandag 16 augustus 2021 15:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Respect!
Ik denk dat ik op mijn hoogtepunt met trainen met wat geluk een 16 kg aan kon.
Jij doet crossfit toch?
Wat gaaf! Dan moet je inderdaad ook wel echt goed eten, natuurlijk, dat is een heel belangrijk aspect.quote:Op maandag 16 augustus 2021 15:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik CrossFit en ik doe Olympic Lifting.
Fijn dat het met eten goed gaat. Gaat het verder ook beter met je?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 08:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier gaat het eten redelijk goed. Ik heb 1x een eetbui gehad (reep chocolade en fruit). Voor de rest eet ik ongeveer hetzelfde als thuis. Weegschaal niet meegenomen, dus dat wordt na mijn ontslag een verrassing en dat vind ik eng
Dit noem ik ook geen eetbui hoor. Dit is gewoon een keer zin hebben gehad in eigen lekkers en daaraan toegegeven hebben. Niks mis mee hoor ! Zou juist ongezond zijn als je nooit meer een reep chocolade ed mag/kan eten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 08:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier gaat het eten redelijk goed. Ik heb 1x een eetbui gehad (reep chocolade en fruit). Voor de rest eet ik ongeveer hetzelfde als thuis. Weegschaal niet meegenomen, dus dat wordt na mijn ontslag een verrassing en dat vind ik eng
In een normaal eetpatroon hoort gewoon af en toe iets lekkers wat niet per se gezond isquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:29 schreef Pinuts het volgende:
Dit noem ik ook geen eetbui hoor. Dit is gewoon een keer zin hebben gehad in eigen lekkers en daaraan toegegeven hebben. Niks mis mee hoor ! Zou juist ongezond zijn als je nooit meer een reep chocolade ed mag/kan eten.
Trots zijn op jezelf is echt awesomequote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Haha jullie zijn lief, dank je welHet kon me eigenlijk ook niet zoveel schelen
Van elke hap genoten, dus tja
Deed me goed.
Verder maak ik hier altijd de gezondste keuzes, dus het gaat wel meevallen
Zeker met hoe het nu met me gaat vind ik dat al heel watben er wel trots hoe ik het eettechnisch doe
Fruit is wel prima toch?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 08:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind dat knapquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:41 schreef Nober het volgende:
Inmiddels 24 kilo in 4,5 maand.
Fruit is wel prima toch?
Ik ben van de snickers (240kcal per stuk), ik eet ze tegenwoordig voor de helft op.
Wat knap, van die snickers. Ik vind ze al zo klein ten opzichte van vroeger.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Fruit is wel prima toch?
Ik ben van de snickers (240kcal per stuk), ik eet ze tegenwoordig voor de helft op.
Uitermate knap!quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Fruit is wel prima toch?
Als er tien in huis zijn kan ik het niet bij minder dan tien latenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uitermate knap!
Ik kan zoiets echt niet half opeten. Sterker nog, als er twee in huis zijn, kan ik het niet bij eentje laten.
Nou ja, dat, maar ik hield het voor het voorbeeld maar bij 2quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Als er tien in huis zijn kan ik het niet bij minder dan tien laten
Oreo vind ik ook echt helemaal niks. Snap niet waarom dat zo'n hype is/was.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:42 schreef SacreCoeur het volgende:
Ečn van de smerigste dingen vind ik Oreo (en alles waar Oreo in verwerkt zit), dus dat is vaak in huis
De eerste zin uit dit recept, zo treffend op het momentquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Als er tien in huis zijn kan ik het niet bij minder dan tien laten
Lijst!
B: Perfect Posture-app, intermediate. Hopelijk ergens vandaag nog wat hardlopen, dat liep qua planning vanmorgen in de soep. Anders morgen.
D: Dubbele portie van dit: https://healthyhappylife.com/garlicky-two-bean-soup/ + wat volkoren stokbrood en verse ananas toe
quote:The rain is pouring down outside my window right now, a big puffy grey sky hangs between me and the far away sun.
Jamaarzijvanhetblog vindt het zaaaaaaaligquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:38 schreef VitaBella het volgende:
[..]
De eerste zin uit dit recept, zo treffend op het moment
[..]
Ooooo! Mijn dude vroeg net nog of we ze deze week nog 'ns zouden kunnen etenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:49 schreef VitaBella het volgende:
Ik eet trouwens vanavond de West-Afrikaanse kikkererwten die je hier laatst linkte, mini!
Ben benieuwd
Mijn achterneefje is 5 en die groeit op met alleen snoep, koek, pizza, k&k pakjes en zakjes en frikandellenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:21 schreef minilot het volgende:
Hier helemaal geen snoep en koek en dergelijke in huis, tenzij schoonouders op visite ofzo en dan kopen we het speciaal voor de gelegenheid. Mijn zoon is nu drie en vraagt thuis ook nooit om snoep of koek of chips omdat -ie weet dat we dat toch niet hebben, maar ik kan me voorstellen dat dat nog wel verandert als -ie wat ouder is. So far so goodDat intermitterend vasten gaat mij en en mijn lief al maanden heel goed af, maar dat zou een stuk lastiger geweest zijn met allemaal lekkers in de kast, want ik heb daarvoor niet de benodigde hoeveelheid zelfbeheersing
Mijn zoon heeft in z'n 16 dagen vakantie geen enkel stuk fruit gezienquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn achterneefje is 5 en die groeit op met alleen snoep, koek, pizza, k&k pakjes en zakjes en frikandellenEn ik zie hem steeds lurken aan van die 'kinderlimonade pakjes' met spongebob er op en zo. Al zijn koekjes zien er ook zo uit. Ik vraag me dan af of ze daar denken dat je dat een kind moet geven? Mijn pa haalt ook gewoon de meest zoete zooi in huis als dat kind komt.
En ik herinner me nog lang geleden iemand in de Dieetclub die altijd snoep en zo in huis had en daar zelf niet af kon blijven/ Op het voorstel het dan niet te kopen zei ze dat dat niet kon, want ze had kinderen.
Ik kan daar serieus niet bijWáárom moeten kinderen altijd altijd altijd snoep en zooi!
Ehm, wat ik met deze rant wilde zeggen is: jippie! Ouders die in gezonde voeding geloven zonder constant snoep te geven
Omdat ie op kamp was? Omdat ie bij opa en oma was? Omdat ie het niet lust en het is vakantie? Context?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:08 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn zoon heeft in z'n 16 dagen vakantie geen enkel stuk fruit gezien
Vakantie bij z'n vader en stiefloeder.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Omdat ie op kamp was? Omdat ie bij opa en oma was? Omdat ie het niet lust en het is vakantie? Context?
Die doen vooral aan patat, pizza en chinees?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:37 schreef Declan-Harp het volgende:
Vakantie bij z'n vader en stiefloeder.
Frikandellen en pakjes drinken jaquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die doen vooral aan patat, pizza en chinees?
Lijkt me voor je kind ook best lastig, eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:41 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Frikandellen en pakjes drinken ja
Ik hoor hem niet klagenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:18 schreef Hupje het volgende:
[..]
Lijkt me voor je kind ook best lastig, eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |