SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Stop met roepen om mogelijke lockdowns.quote:Lockdowns zoveel mogelijk lokaal
Over de oprukkende deltavariant zegt minister De Jonge dat het kabinet waakzaam blijft. Hij benadrukt dat vaccineren de belangrijkste troef blijft om het coronavirus te keren. Het kabinet werkt verschillende scenario's uit voor het najaar. "Wat echt mogelijk is, is dat de opleving die we zullen zien in het najaar weer tot een serieus aantal ziekenhuisopnames leidt."
Volgens de demissionair minister van Volksgezondheid is dan ook weer een lockdown mogelijk, maar hij wil dat dan het liefst zo lokaal mogelijk doen, bijvoorbeeld na een uitbraak in een discotheek.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat zeiden ze vorig jaar ook…quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Stop met roepen om mogelijke lockdowns.![]()
Ondertussen is er weer storing bij het testen. De app doet het niet. De GGD heeft een spoedloket opgetuigd op Schiphol.
Hoe zou Hugo zelf vinden dat het gaat?zie email 27 oktober![]()
Ik snap dat echt niet. Bereidheid ligt hoog in NL. Na de zomer zitten we met zoveel gevaccineerden joh. Waarom er dan nog steeds vanuit gaan dat er wel weer lockdowns moeten komen? Dat is wat ik gister bedoelde; maatregelen lijken soms wel een doel inmiddels. Weet dat dat niet zo is, maar zo komt het wel over op me soms. Waarom zouden mensen zich nog vaccineren als er toch weer lockdowns komen...?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Stop met roepen om mogelijke lockdowns.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 16:55:33 ]![]()
En het raar vinden dat mensen denken: Joh stik erin met je vaccinatie, ik ben toch gezond? Weet je nog, "we willen allemaal weer onze vrijheid terug. Vaccineren is daarvoor de belangrijkste stap"quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Stop met roepen om mogelijke lockdowns.![]()
Pessimisme. Da's wat 't is.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap dat echt niet. Bereidheid ligt hoog in NL. Na de zomer zitten we met zoveel gevaccineerden joh. Waarom er dan nog steeds vanuit gaan dat er wel weer lockdowns moeten komen? Dat is wat ik gister bedoelde; maatregelen lijken soms wel een doel inmiddels. Weet dat dat niet zo is, maar zo komt het wel over op me soms. Waarom zouden mensen zich nog vaccineren als er toch weer lockdowns komen...?
'Er komt toch wel weer een lockdown'. Wie weet is het ook makkelijk te roepen, gezien de lockdowns die we gehad hebben.(Un)masking for the greater good.![]()
Het lijkt maar niet door te dringen bij ze dat vaccineren ook echt werkt en dat het ervoor zorgt dat besmettingen niet meer gelijk gaat staan aan veel opnames. En dat we altijd maatregelen hebben gehad om die opnames te voorkomen. Dat dat straks dus veel minder tot niet nodig is. Wanneer komt die realisatie een keer?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:02 schreef Celestien het volgende:
[..]
Pessimisme. Da's wat 't is.
'Er komt toch wel weer een lockdown'. Wie weet is het ook makkelijk te roepen, gezien de lockdowns die we gehad hebben.![]()
Maar je wil toch veel liever zeggen: "Uiteraard sluiten we het niet volledig uit, maar we gaan er alles aan doen om te voorkomen dat het weer nodig is. Doen jullie er ook alles aan door je zoveel mogelijk te laten vaccineren?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:02 schreef Celestien het volgende:
[..]
'Er komt toch wel weer een lockdown'. Wie weet is het ook makkelijk te roepen, gezien de lockdowns die we gehad hebben.![]()
https://www.theguardian.c(...)l-uk-swap-deal-fails
Gidsland Israël kan binnenkort even meer dan een miljoen Pfizer vaccins weggooien omdat ze over datum gaan...![]()
Misschien moeten ze ze gewoon aan Palestina gevenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:08 schreef ipa84 het volgende:
https://www.theguardian.c(...)l-uk-swap-deal-fails
Gidsland Israël kan binnenkort even meer dan een miljoen Pfizer vaccins weggooien omdat ze over datum gaan...![]()
![]()
Klopt dat zou beter zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien moeten ze ze gewoon aan Palestina geven![]()
Komende weekenden komt er hier een klokdown iigquote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:02 schreef Celestien het volgende:
[..]
'Er komt toch wel weer een lockdown'. Wie weet is het ook makkelijk te roepen, gezien de lockdowns die we gehad hebben.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Uiteindelijk hoop je dat je in een situatie komt dat je weliswaar besmettingen hebt, maar dat dit niet niet automatisch betekent dat de ziekenhuizen vollopen. Net zoals met griep, zeg maar. Wel besmettingen, maar weinig mensen die zo ziek worden dat ze opgenomen moeten worden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het lijkt maar niet door te dringen bij ze dat vaccineren ook echt werkt en dat het ervoor zorgt dat besmettingen niet meer gelijk gaat staan aan veel opnames. En dat we altijd maatregelen hebben gehad om die opnames te voorkomen. Dat dat straks dus veel minder tot niet nodig is. Wanneer komt die realisatie een keer?
't Is mogelijk een kwestie van: eerst zien en dan geloven. Vorig jaar ging het ook goed om deze tijd & toen kwam er toch weer een lockdown. We hebben nu de vaccinaties, dus deze keer zal het anders zijn. Maar hoe anders, da's de vraag. Er is immers al wel gewaarschuwd dat er mogelijk in 't najaar weer een lockdown komt, dus de gedachtegang is niet heel vreemd.
Laten we kijken hoe het zich ontwikkeld de komende periode & wat die Delta-mutatie precies gaat doen. Of we de kant van Portugal en 't VK op gaan, of dat het ons enigszins bespaard blijft juist door de vele volledig gevaccineerde mensen en de hoge bereidheid om gevaccineeerd te worden.(Un)masking for the greater good.![]()
Je kunt ook niet nu al met absolute zekerheid zeggen of we wél of niet in een lockdownsituatie terecht gaan komen. Maar idd, we hebben er ook zelf een handje in. Of een vaccinatiequote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar je wil toch veel liever zeggen: "Uiteraard sluiten we het niet volledig uit, maar we gaan er alles aan doen om te voorkomen dat het weer nodig is. Doen jullie er ook alles aan door je zoveel mogelijk te laten vaccineren?Of twee
(Un)masking for the greater good.![]()
Zolang het alcoholvrij is, dan ben ik niet tegenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Komende weekenden komt er hier een klokdown iig
[ afbeelding ]
Het wordt een dik politieke keuze of je straks een waarschijnlijk relatief klein clubje ongevaccineerden dood kunt laten gaan of ziek kunt laten worden, of dat je die gaat beschermen door de hele samenleving weer (deels) op slot te mikken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:11 schreef Celestien het volgende:
[..]
Uiteindelijk hoop je dat je in een situatie komt dat je weliswaar besmettingen hebt, maar dat dit niet niet automatisch betekent dat de ziekenhuizen vollopen. Net zoals met griep, zeg maar. Wel besmettingen, maar weinig mensen die zo ziek worden dat ze opgenomen moeten worden.
't Is mogelijk een kwestie van: eerst zien en dan geloven. Vorig jaar ging het ook goed om deze tijd & toen kwam er toch weer een lockdown. We hebben nu de vaccinaties, dus deze keer zal het anders zijn. Maar hoe anders, da's de vraag. Er is immers al wel gewaarschuwd dat er mogelijk in 't najaar weer een lockdown komt, dus de gedachtegang is niet heel vreemd.
Laten we kijken hoe het zich ontwikkeld de komende periode & wat die Delta-mutatie precies gaat doen. Of we de kant van Portugal en 't VK op gaan, of dat het ons enigszins bespaard blijft juist door de vele volledig gevaccineerde mensen en de hoge bereidheid om gevaccineeerd te worden.
Als de besmettingen oplopen dus, wat best reëel is.
Uitdaging, blij dat ik geen politicus ben iig
Ja dit dus, vaccinatie was de uitkomst uit de lockdown periode en maatregelen, als je nu gaat roepen dat er weer lockdowns komen, zullen meer mensen zoiets hebben, van doei! ik hoef geen vaccinatie.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
En het raar vinden dat mensen denken: Joh stik erin met je vaccinatie, ik ben toch gezond? Weet je nog, "we willen allemaal weer onze vrijheid terug. Vaccineren is daarvoor de belangrijkste stap"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
100% zeker weten van nietquote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:14 schreef Celestien het volgende:
[..]
Zolang het alcoholvrij is, dan ben ik niet tegen
Dat zaten we al niet volledig.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:16 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe lang duurt het voordat Europa doorheeft dat we niet meer in groen zitten?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zelfs als we de kant op gaan van de UK en Portugal zou ik me niet al te druk maken, want die landen laten juist zien dat het vaccin werkt. Heel veel besmettingen, maar opnames stijgen lang niet zo hard mee en nu zijn er nog veel mensen nog niet volledig beschermt als bonus. Dus zal alleen maar beter worden zelfs.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:11 schreef Celestien het volgende:
[..]
Uiteindelijk hoop je dat je in een situatie komt dat je weliswaar besmettingen hebt, maar dat dit niet niet automatisch betekent dat de ziekenhuizen vollopen. Net zoals met griep, zeg maar. Wel besmettingen, maar weinig mensen die zo ziek worden dat ze opgenomen moeten worden.
Laten we kijken hoe het zich ontwikkeld de komende periode & wat die Delta-mutatie precies gaat doen. Of we de kant van Portugal en 't VK op gaan, of dat het ons enigszins bespaard blijft juist door de vele volledig gevaccineerde mensen en de hoge bereidheid om gevaccineeerd te worden.![]()
Dit ja. Shit, zijn we er toch met z'n allen ingetuind hequote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap dat echt niet. Bereidheid ligt hoog in NL. Na de zomer zitten we met zoveel gevaccineerden joh. Waarom er dan nog steeds vanuit gaan dat er wel weer lockdowns moeten komen? Dat is wat ik gister bedoelde; maatregelen lijken soms wel een doel inmiddels. Weet dat dat niet zo is, maar zo komt het wel over op me soms. Waarom zouden mensen zich nog vaccineren als er toch weer lockdowns komen...?![]()
![]()
Komt door de chip en 5G. Mind-control, wat ik je brom.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit ja. Shit, zijn we er toch met z'n allen ingetuind he
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 17:26:01 ]![]()
Zwartkijkers zeggen dat we dat eerst maar 'twee weken' moeten afwachten en niet (BNW) vooruit moeten lopen op wat nu nog niet is. Ik vermoed dat het '(af)dansen' wordt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 02:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hele goede vraag. En ook waar gaan we dan eindigen? Ik denk echt dat we niet weer aan verzwaren van maatregelen moeten gaan beginnen. Dan wordt het een gebed zonder einde.
Los daarvan is vaccinatie tegen een muterend virus sws een gebed zonder einde; ook omdat niet de kern van het ( medische en zorg)probleem wordt oplost en hooguit de grenzen, met inperking vrijheden wat verlegd.
De zorgkosten zullen t.o.v. 2019 ca 10% stijgen, er is een giga-stuwmeer aan uitgestelde zorg en iemand hoeft geen Whizzkid te zijn om uit te rekenen wat dat gaat betekenen.
In 2040, nog los van Covid19, zullen de kosten stijgen naar ¤174Miljard bron dwz ¤10K/jaar per burger t.o.v. nu (ook al hoog) ¤6K."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Je kan er alvast vanuit gaan dat je uiteindelijk Ab weer op tv ziet die pleit voor maatregelen en eventueel lockdowns bij OP1.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap dat echt niet. Bereidheid ligt hoog in NL. Na de zomer zitten we met zoveel gevaccineerden joh. Waarom er dan nog steeds vanuit gaan dat er wel weer lockdowns moeten komen? Dat is wat ik gister bedoelde; maatregelen lijken soms wel een doel inmiddels. Weet dat dat niet zo is, maar zo komt het wel over op me soms. Waarom zouden mensen zich nog vaccineren als er toch weer lockdowns komen...?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Desmet: massavorming.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Komt door de chip en 5G. Mind-control, wat ik je brom."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Nog steeds lekker aan het genieten in Frankrijk?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit ja. Shit, zijn we er toch met z'n allen ingetuind he![]()
Snap nu ineens waarom er zo'n tekort is aan chips op de elektronica marktquote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Komt door de chip en 5G. Mind-control, wat ik je brom.
Toch z'n 10% van de bezoekers. En het is het enige grote verhaal van clusters in Nederland, tot nu toe.quote:Zeker 60 jongeren discotheek Enschede positief getest
Zestig mensen die zaterdag in discotheek Aspen Valley in Enschede zijn geweest, zijn met het coronavirus besmet, meldt de GGD Twente. Gisteren werd duidelijk dat op het eerste feest dat daar sinds het uitbreken van de coronapandemie werd gegeven, veel mensen besmet zijn geraakt.
De GGD heeft alle 800 bezoekers van de discotheek opgeroepen om zich te laten testen. Dat wordt goed opgevolgd, zegt een woordvoerder. Het aantal besmettingen dat te maken heeft met een bezoek aan de discotheek zal vermoedelijk verder oplopen, verwacht de GGD. Het is nog niet duidelijk hoeveel besmettingen met de deltavariant er tussen zitten. Dat wordt landelijk onderzocht en het onderzoek duurt twee tot drie weken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gaat voorlopig niet gebeuren. Iets te veel mensen ontlenen hun relevantie aan het roepen om lockdowns.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Stop met roepen om mogelijke lockdowns.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
https://www.destentor.nl/(...)ten-testen~ac8077a9/quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Toch z'n 10% van de bezoekers. En het is het enige grote verhaal van clusters in Nederland, tot nu toe.![]()
Het is dan ook volslagen debiel om discotheken in deze fase al open te gooien.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Toch z'n 10% van de bezoekers. En het is het enige grote verhaal van clusters in Nederland, tot nu toe.
Terrasjes in de buitenlucht, sure. Een restaurant waren mensen op een vast plaats aan tafel zitten, prima. Maar een discotheek.Een groter verspreidingsrisico is er volgens mij niet.
![]()
Zorgvuldig afgewogen aldus HugoGod.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:39 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het is dan ook volslagen debiel om discotheken in deze fase al open te gooien.
Terrasjes in de buitenlucht, sure. Een restaurant waren mensen op een vast plaats aan tafel zitten, prima. Maar een discotheek.Een groter verspreidingsrisico is er volgens mij niet.
![]()
Het is ook volslagen debiel om alles oneindig dicht te houden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:39 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Onder jongerenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:39 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Enige cluster tot nu toe
En ze worden opgeroepen om te laten testen, net BCO
Ik zie geen dramaaaaatisch gevaar hoorOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En wat is precies het probleem van 60 besmette jongeren?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:39 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Preciesquote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is ook volslagen debiel om alles oneindig dicht te houden.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Oh verrek, ik heb het tegen die anti-alcoholfanaticus. Dat verklaart.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ze kunnen hun opa’s en oma’s besm….quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wat is precies het probleem van 60 besmette jongeren?
Oh wacht die zijn al lang en breed gevaccineerdVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Daar zal het wel meevallen, Nunspeet is in de eerste golf zwaar geraakt en heeft hopelijk wel wat immuniteit opgebouwd.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
https://www.destentor.nl/(...)ten-testen~ac8077a9/![]()
Staat slecht op de ECDC managementpornodashboards, straks mogen we weer niet naar Duitsland op vakantie.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wat is precies het probleem van 60 besmette jongeren?![]()
Mijn shampoo en dagcrème van de DM zijn wel bijna op, gvdquote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Staat slecht op de ECDC managementpornodashboards, straks mogen we weer niet naar Duitsland op vakantie.
Dan zou ik maar opschieten, er komt nog een weekend vol stapavondjes aan. Je kunt er donder op tegen zeggen dat er nog wat clusters met jongeren zonder snotneus gevonden worden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn shampoo en dagcrème van de DM zijn wel bijna op, gvd![]()
Zoals je theoretisch gezien zelf ook wel zou kunnen bedenken kunnen zij het ook verder verspreiden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wat is precies het probleem van 60 besmette jongeren?
Als het allemaal geen probleem is kunnen we alles wel open gooien.![]()
Straks richting teststraatje. Morgen weer een festivalletje met 10.000 man
Bohhh genotVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Alles? Wat mij betreft mag bijna alles open hoor. Alleen met de allerlaatste stap zou ik even wachten tot na de zomer.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is ook volslagen debiel om alles oneindig dicht te houden.
Alles om te voorkomen dat we ooit weer in lockdown moeten.![]()
Ja zie je, hier gaat het al fout. Je kunt toch wel een jaartje zonder festivals.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:48 schreef Caland het volgende:
Bohhh genot![]()
Ik kon precies een jaartje zonder festivals inderdaadquote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja zie je, hier gaat het al fout. Je kunt toch wel een jaartje zonder festivals.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ooit? Ja, zo kun je het wel oprekken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:48 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Alles? Wat mij betreft mag bijna alles open hoor. Alleen met de allerlaatste stap zou ik even wachten tot na de zomer.
Alles om te voorkomen dat we ooit weer in lockdown moeten.
Als er de komende winter geen onacceptabele druk op de zorg is is het wat mij betreft wel afgelopen met alles. De komende 2 maanden alles open met testen lijkt me meer dan voldoende.![]()
Klap in het gezicht van @Lenny_Leonardquote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik kon precies een jaartje zonder festivals inderdaad![]()
Veel plezierquote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:48 schreef Caland het volgende:
Bohhh genot![]()
![]()
Daar ben ik het wel mee eens hoor.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:50 schreef chratnox het volgende:
Ooit? Ja, zo kun je het wel oprekken.
Als er de komende winter geen onacceptabele druk op de zorg is is het wat mij betreft wel afgelopen met alles![]()
Naar wie dan zoal?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:47 schreef Hamzoef het volgende:
Zoals je theoretisch gezien zelf ook wel zou kunnen bedenken kunnen zij het ook verder verspreiden.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Bohh, ik ben volgende week pas aan de beurt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:48 schreef Caland het volgende:
Bohhh genot![]()
Klap in het gezicht van @Lenny_Leonardquote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:48 schreef Caland het volgende:
Bohhh genot![]()
Met recht een clusterfuck datquote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan zou ik maar opschieten, er komt nog een weekend vol stapavondjes aan. Je kunt er donder op tegen zeggen dat er nog wat clusters met jongeren zonder snotneus gevonden worden.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Welke ga je?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:48 schreef Caland het volgende:
Bohhh genotwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van @:Lenny_Leonard![]()
Je was me voor![]()
In de praktijk komt dit toch verrassend vaak neer op "Alles waar ik gebruik van maak mag open maar dat waar ik geen last van heb mag nog even dicht blijven"..quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:48 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Alles? Wat mij betreft mag bijna alles open hoor. Alleen met de allerlaatste stap zou ik even wachten tot na de zomer.
Alles om te voorkomen dat we ooit weer in lockdown moeten.![]()
Dat is toch op terrein van 7th sunday?quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Klopt, gedeeld terrein. Zelfde stages ook. 7th sunday is weekend erop meen ik.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is toch op terrein van 7th sunday?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja hoor, het NOS journaal opent al met de Delta variant. We worden al weer voorgemasseerd voor een nieuwe lockdown/maatregelen![]()
![]()
Ze zien hun klik inkomsten fors dalen, ze moeten wat.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:01 schreef SilverEyes het volgende:
Ja hoor, het NOS journaal opent al met de Delta variant. We worden al weer voorgemasseerd voor een nieuwe lockdown/maatregelenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zeer slechte cijfers vandaag en ik ben heel erg boos op de regering, vanwege het versoepelingspakket van 26 juni. Ik eis maandag een persconferentie waarbij de versoepelingen van 26 juni vanaf dinsdag worden teruggedraaid en daar bovenop een reisverbod naar het buitenland voor iedereen die geboren is tussen 1991 en 2005. Het reproductiegetal gaat zeer binnenkort boven de 1,0 komen of is misschien al boven de 1,0 en pas in de loop van augustus zakt het reproductiegetal pas onder de 1,0 doordat dan de jongeren de tweede prik krijgen. Kortom het hele perspectief is weg, doordat de regering te snel versoepelt tegen alle adviezen van experts in. Graag NU extra maatregelen!!!Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Moet jij weten.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:05 schreef Erno-BE het volgende:
Zeer slechte cijfers vandaag en ik ben heel erg boos op de regering, vanwege het versoepelingspakket van 26 juni. Ik eis maandag een persconferentie waarbij de versoepelingen van 26 juni vanaf dinsdag worden teruggedraaid en daar bovenop een reisverbod naar het buitenland voor iedereen die geboren is tussen 1991 en 2005. Het reproductiegetal gaat zeer binnenkort boven de 1,0 komen of is misschien al boven de 1,0 en pas in de loop van augustus zakt het reproductiegetal pas onder de 1,0 doordat dan de jongeren de tweede prik krijgen. Kortom het hele perspectief is weg, doordat de regering te snel versoepelt tegen alle adviezen van experts in. Graag NU extra maatregelen!!!VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het is weekend. Pak een koud biertje, ga op je balkon/in je tuin zitten, muziekje erbij. chill. Stress is niet goed voor je weerstandquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:05 schreef Erno-BE het volgende:
Zeer slechte cijfers vandaag en ik ben heel erg boos op de regering, vanwege het versoepelingspakket van 26 juni. Ik eis maandag een persconferentie waarbij de versoepelingen van 26 juni vanaf dinsdag worden teruggedraaid en daar bovenop een reisverbod naar het buitenland voor iedereen die geboren is tussen 1991 en 2005. Het reproductiegetal gaat zeer binnenkort boven de 1,0 komen of is misschien al boven de 1,0 en pas in de loop van augustus zakt het reproductiegetal pas onder de 1,0 doordat dan de jongeren de tweede prik krijgen. Kortom het hele perspectief is weg, doordat de regering te snel versoepelt tegen alle adviezen van experts in. Graag NU extra maatregelen!!!![]()
![]()
Nieuwe maatregelen komen sowieso want vanaf vrijdag 16 juli wordt Nederland weer door het Robert-Koch-Institut in Berlin gezien als risicogebied en ook andere landen zetten Nederland op oranje/rood waardoor je überhaupt niet meer naar het buitenland kan. Bedankt kutjeugd en kutregering met die achterlijke versoepelingen van 26 juni.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:01 schreef SilverEyes het volgende:
Ja hoor, het NOS journaal opent al met de Delta variant. We worden al weer voorgemasseerd voor een nieuwe lockdown/maatregelenRossíya, Rossíya -
Veel succesquote:oke boomerquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:05 schreef Erno-BE het volgende: een reisverbod naar het buitenland voor iedereen die geboren is tussen 1991 en 2005
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Geen perspectief hebben is ook niet goed voor de weerstand.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:07 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Het is weekend. Pak een koud biertje, ga op je balkon/in je tuin zitten, muziekje erbij. chill. Stress is niet goed voor je weerstandRossíya, Rossíya -
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Geen perspectief hebben is ook niet goed voor de weerstand.wat ben jij een dramaqueen zeg. Er is niets aan de hand.
![]()
Ik ben niet eens een boomer maar dit plaatje is veelzeggend:quote:
https://mobile.twitter.co(...)458608779272/photo/1Rossíya, Rossíya -
Dat kun je natuurlijk ook net zo makkelijk omdraaien hè, als jij je vakantie in Duitsland nou even uitstelt kunnen zij weer prima het terras op/de discotheek in.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nieuwe maatregelen komen sowieso want vanaf vrijdag 16 juli wordt Nederland weer door het Robert-Koch-Institut in Berlin gezien als risicogebied en ook andere landen zetten Nederland op oranje/rood waardoor je überhaupt niet meer naar het buitenland kan. Bedankt kutjeugd en kutregering met die achterlijke versoepelingen van 26 juni.![]()
Ja die kutjeugd die na een anderhalf jaar niet uit mogen een beetje verdomme zitten te genieten van het leven!!! Wat een totaalgekken!!!quote:Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Jawel, want het reproductiegetal ligt boven de 1,0 of gaat zeer binnenkort boven de 1,0 raken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:10 schreef SilverEyes het volgende:
[..]wat ben jij een dramaqueen zeg. Er is niets aan de hand.
Rossíya, Rossíya -
Ik vraag me al weken af what de fuck jij met het Robert Koch Instituut hebt. En daarnaast, wat hebben wij uberhaupt met dat instituut te maken. Niks achterlijke versoepelingen, sluit je op als je dat wilt, doe wat je moet doen om jezelf te beschermen, maar laat de rest die graag weer wil werken, naar school, trainen, socializen, kortom, leven, gewoon hun gang gaan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nieuwe maatregelen komen sowieso want vanaf vrijdag 16 juli wordt Nederland weer door het Robert-Koch-Institut in Berlin gezien als risicogebied en ook andere landen zetten Nederland op oranje/rood waardoor je überhaupt niet meer naar het buitenland kan. Bedankt kutjeugd en kutregering met die achterlijke versoepelingen van 26 juni.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Dus?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Jawel, want het reproductiegetal ligt boven de 1,0 of gaat zeer binnenkort boven de 1,0 raken.![]()
Alsof ze niet twee maanden kunnen wachten tot ze gevaccineerd zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja die kutjeugd die na een anderhalf jaar niet uit mogen een beetje verdomme zitten te genieten van het leven!!! Wat een totaalgekken!!!Rossíya, Rossíya -
Jeetje, wat een frustratie tegen de jeugd heb je toch, ben jezelf in 1990 geboren dan?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:05 schreef Erno-BE het volgende:
bovenop een reisverbod naar het buitenland voor iedereen die geboren is tussen 1991 en 2005.![]()
![]()
Ja, wij leven gewoon ons leven door ondertussen hoor, kan jij je aftrekken op het Robert Koch Instititut in Berlin.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:08 schreef Erno-BE het volgende:
Nieuwe maatregelen komen sowieso want vanaf vrijdag 16 juli wordt Nederland weer door het Robert-Koch-Institut in Berlin gezien als risicogebied en ook andere landen zetten Nederland op oranje/rood waardoor je überhaupt niet meer naar het buitenland kan. Bedankt kutjeugd en kutregeringWer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.![]()
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
https://woededebaas.nl/training-woede-de-baas/
![]()
![]()
Welke groei? Ik weet niet of je het gemist hebt maar sinds afgelopen week testen we ineens ruim een kwart miljoen mensen extra per week. De 'groei' die je ziet zijn de asymptomatisch besmetten die er altijd al waren maar simpelweg niet in de cijfers van het RIVM terecht kwamen omdat ze zich niet lieten testen bij de GGD.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Jawel, want het reproductiegetal ligt boven de 1,0 of gaat zeer binnenkort boven de 1,0 raken.![]()
Ik heb wel een beetje genoeg van deze hele act van Erno eigenlijk.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
![]()
Donder toch even lekker op Hugowegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja ga maar lekker buiten spelen Huug.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:14 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]De doelpalen worden alweer een stukje verzet
Donder toch even lekker op HugoWer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.![]()
Animecons dicht. Stelletje viespeuken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:14 schreef _serial_ het volgende:
Donder toch even lekker op Hugo![]()
Het reproductiegetal boven de 1,0 betekent dat het aantal besmettingen toeneemt en helaas kan ik niet inschatten wanneer het reproductiegetal onder de 1,0 duikt en bij hoeveel besmettingen het reproductiegetal onder de 1,0 duikt. Als half augustus pas het reproductiegetal onder de 1,0 komt en we zitten dan op weer 3.000 nieuwe besmettingen per dag, dan vraag ik mij zeer sterk af of we überhaupt voor half september weer onder de 1.200 besmettingen per dag zitten. Als we in geheel september boven de 1.200 besmettingen per dag blijven, betekent dit gewoon dat de herfst ingeluid wordt, zonder leuke zomer en dat je mag hopen dat het in april weer normaal wordt. Ondertussen zonder veel vermaak tot april doorbikkelen op het werk. Leuk man, maar niet heus.quote:Rossíya, Rossíya -
Vergeet je niet adem te halen mien jongquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:05 schreef Erno-BE het volgende:
Zeer slechte cijfers vandaag en ik ben heel erg boos op de regering, vanwege het versoepelingspakket van 26 juni. Ik eis maandag een persconferentie waarbij de versoepelingen van 26 juni vanaf dinsdag worden teruggedraaid en daar bovenop een reisverbod naar het buitenland voor iedereen die geboren is tussen 1991 en 2005. Het reproductiegetal gaat zeer binnenkort boven de 1,0 komen of is misschien al boven de 1,0 en pas in de loop van augustus zakt het reproductiegetal pas onder de 1,0 doordat dan de jongeren de tweede prik krijgen. Kortom het hele perspectief is weg, doordat de regering te snel versoepelt tegen alle adviezen van experts in. Graag NU extra maatregelen!!!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nou ja morgen gaat wel goed komen gelukkig.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:14 schreef _serial_ het volgende:
Donder toch even lekker op Hugo
Maar ik vrees het ergste. Terwijl de IC’s leeg blijven en de vaccins werken. Draai je nu terug, dan zijn de maatregelen in principe permanent.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Maar even zonder gein, de festival s / evenementen / discotheken "eisen" toch een negatieve test?
Wordt er dan zo mee gesjoemeld of is de test een schijnveiligheid?![]()
Mooi, oprotten met die festivals.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:14 schreef _serial_ het volgende:
Donder toch even lekker op HugoRossíya, Rossíya -
Beidenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:18 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar even zonder gein, de festival s / evenementen / discotheken "eisen" toch een negatieve test?
Wordt er dan zo mee gesjoemeld of is de test een schijnveiligheid?![]()
Nu pas?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik heb wel een beetje genoeg van deze hele act van Erno eigenlijk.![]()
![]()
Ja raar hè, de kiddo's zijn nog niet gevaccineerdquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik ben niet eens een boomer maar dit plaatje is veelzeggend:
https://mobile.twitter.co(...)458608779272/photo/1
Ding ding ding ding ding
Logica
Je moet niets terugdraaien. Je moet stoppen met de test onzin. En accepteren dat mensen besmet kunnen raken, wat voornamelijk de jongeren zijn nuquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nou ja morgen gaat wel goed komen gelukkig.
Maar ik vrees het ergste. Terwijl de IC’s leeg blijven en de vaccins werken. Draai je nu terug, dan zijn de maatregelen in principe permanent.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik hoop echt dat we het aantal besmettingen onder de 1.200 nieuwe gevallen per dag houden, maar ik ben er bang voor met die deltavariant en het totale gebrek aan maatregelen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Welke groei? Ik weet niet of je het gemist hebt maar sinds afgelopen week testen we ineens ruim een kwart miljoen mensen extra per week. De 'groei' die je ziet zijn de asymptomatisch besmetten die er altijd al waren maar simpelweg niet in de cijfers van het RIVM terecht kwamen omdat ze zich niet lieten testen bij de GGD.Rossíya, Rossíya -
Als je nog niet volledig gevaccineerd moet je je gedragen alsof je niet gevaccineerd bent en niet alsof je al wel gevaccineerd bent of onsterfelijk bent voor het virus.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja raar hè, de kiddo's zijn nog niet gevaccineerd
Ding ding ding ding ding
LogicaRossíya, Rossíya -
Nog schokkender: ook als ze dat wel grotendeels zijn, zullen er besmettingen komen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja raar hè, de kiddo's zijn nog niet gevaccineerd
Ding ding ding ding ding
Logica![]()
Met al die vaccinatie zeggen besmettingen lang niet zoveel over zkh opnames dan vorig jaar. En ik weet wat de R betekent.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:17 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het reproductiegetal boven de 1,0 betekent dat het aantal besmettingen toeneemt en helaas kan ik niet inschatten wanneer het reproductiegetal onder de 1,0 duikt en bij hoeveel besmettingen het reproductiegetal onder de 1,0 duikt. Als half augustus pas het reproductiegetal onder de 1,0 komt en we zitten dan op weer 3.000 nieuwe besmettingen per dag, dan vraag ik mij zeer sterk af of we überhaupt voor half september weer onder de 1.200 besmettingen per dag zitten. Als we in geheel september boven de 1.200 besmettingen per dag blijven, betekent dit gewoon dat de herfst ingeluid wordt, zonder leuke zomer en dat je mag hopen dat het in april weer normaal wordt. Ondertussen zonder veel vermaak tot april doorbikkelen op het werk. Leuk man, maar niet heus.
Ik ga niet mee in die paniekmodus van jou, ik vind het jammer dat jij er wel zo in staat, je maakt het jezelf wel wat lastig.![]()
quote:![]()
pH daalt per minuut bij jou manOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
TvT zal toch langzaam doodbloeden straks als iedereen volledig gevaccineerd is.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je moet niets terugdraaien. Je moet stoppen met de test onzin. En accepteren dat mensen besmet kunnen raken, wat voornamelijk de jongeren zijn nu
Maar die vaccinatiecheck zal wel weer iets zijn wat er nog een tijdje in blijft, ja. Wat in principe ook overbodig is zodra je je vaccinatiegraad hebt gehaald.![]()
Nee hoor, dat moet niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als je nog niet volledig gevaccineerd moet je je gedragen alsof je niet gevaccineerd bent en niet alsof je al wel gevaccineerd bent of onsterfelijk bent voor het virus.
Dat wil jij graag zien, zodat je pretreisje naar Duitsland niet in gevaar komt. Maar daar hebben we verder niets mee te maken.![]()
Ze moeten helemaal niks, brutale aapquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als je nog niet volledig gevaccineerd moet je je gedragen alsof je niet gevaccineerd bent en niet alsof je al wel gevaccineerd bent of onsterfelijk bent voor het virus.Watttt, zijn we dan nog steeds niet onsterfelijk en onaantastbaar?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:21 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Nog schokkender: ook als ze dat wel grotendeels zijn, zullen er besmettingen komen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het wordt wel tijd om dit ook een keer zo uit te spreken door de regering.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je moet niets terugdraaien. Je moet stoppen met de test onzin. En accepteren dat mensen besmet kunnen raken, wat voornamelijk de jongeren zijn nu
Tot op heden was het aantal besmettingen een indicator die gebruikt wordt en als we wekelijks dit soort berichten krijgen wordt de vraag om maatregelen vanzelf weer opgerakeld.![]()
Maar wel in veel mindere mate, tenminste bij de vaccins van Pfizer en Moderna.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:21 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Nog schokkender: ook als ze dat wel grotendeels zijn, zullen er besmettingen komen.Rossíya, Rossíya -
O ja, de elite vaccinsquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Maar wel in veel mindere mate, tenminste bij de vaccins van Pfizer en Moderna.![]()
Ook dan, zeker als we de 1,5 meter los laten. Vaccins zijn geen tovermiddel die alle besmettingen of ernstige gevolgen afvangen. Ook onder die groep zullen er nog steeds besmettingen, ziekenhuisopnames of sterfgevallen zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Maar wel in veel mindere mate, tenminste bij de vaccins van Pfizer en Moderna.![]()
Kijk eens naar de UK: Britten zijn nergens welkom als toerist in andere landen doordat ze veel besmettingen hebben. Dat lot staat ons ook te wachten. Het is toch van de zotte dat je niet eens de grens over mag, maar wel mag hossen in de club.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het wordt wel tijd om dit ook een keer zo uit te spreken door de regering.
Tot op heden was het aantal besmettingen een indicator die gebruikt wordt en als we wekelijks dit soort berichten krijgen wordt de vraag om maatregelen vanzelf weer opgerakeld.Rossíya, Rossíya -
Precies. Insteek is dat de zorg het aankan, daar zorgen de vaccins voor. Niet dat er helemaal niemand meer ziek wordt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ook dan, zeker als we de 1,5 meter los laten. Vaccins zijn geen tovermiddel die alle besmettingen of ernstige gevolgen afvangen. Ook onder die groep zullen er nog steeds besmettingen, ziekenhuisopnames of sterfgevallen zijn.![]()
Wanneer beginnen mensen éindelijk fucking eens in te zien dat besmettingen anders geïnterpreteerd moeten worden als je frigging veel gevaccineerd hebt?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het wordt wel tijd om dit ook een keer zo uit te spreken door de regering.
Tot op heden was het aantal besmettingen een indicator die gebruikt wordt en als we wekelijks dit soort berichten krijgen wordt de vraag om maatregelen vanzelf weer opgerakeld.
/Kabouter plop modus
Ik word daar zo moe vanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Die 1,5 meter wordt voorlopig echt niet losgelaten door de Deltavariant. Ik betwijfel of je eind augustus überhaupt de 1,5-meter kan loslaten. Perspectief is door het versoepelingspakket van 26 juni volledig weggeslagen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ook dan, zeker als we de 1,5 meter los laten. Vaccins zijn geen tovermiddel die alle besmettingen of ernstige gevolgen afvangen. Ook onder die groep zullen er nog steeds besmettingen, ziekenhuisopnames of sterfgevallen zijn.Rossíya, Rossíya -
Draai het eens om.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Kijk eens naar de UK: Britten zijn nergens welkom als toerist in andere landen doordat ze veel besmettingen hebben. Dat lot staat ons ook te wachten. Het is toch van de zotte dat je niet eens de grens over mag, maar wel mag hossen in de club.
Het is toch van de zotte dat je wel de grens over mag, maar niet mag hossen in de club. Laat die Duitsers lekker kuilen graven aan hun eigen kust, beetje het virus meenemen naar Nederland.![]()
Wij zijn gewoon een week geleden naar zuidwest Frankrijk gereden hoor. Ging prima. Mooi hier trouwens.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Kijk eens naar de UK: Britten zijn nergens welkom als toerist in andere landen doordat ze veel besmettingen hebben. Dat lot staat ons ook te wachten. Het is toch van de zotte dat je niet eens de grens over mag, maar wel mag hossen in de club.![]()
![]()
Ik heb sterk het idee dat jij perspectief als iets anders ziet dan vrijwel heel Nederland.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:29 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Die 1,5 meter wordt voorlopig echt niet losgelaten door de Deltavariant. Ik betwijfel of je eind augustus überhaupt de 1,5-meter kan loslaten. Perspectief is door het versoepelingspakket van 26 juni volledig weggeslagen.![]()
Bedankt hè? Zit nu de rest van de avond in m'n hoofdquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Wanneer beginnen mensen éindelijk fucking eens in te zien dat besmettingen anders geïnterpreteerd moeten worden als je frigging veel gevaccineerd hebt?
/Kabouter plop modus
Ik word daar zo moe van![]()
![]()
Rij je met de auto naar zuidwest-Frankrijk, ben je verantwoordelijk voor minimaal één extra lijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij zijn gewoon een week geleden naar zuidwest Frankrijk gereden hoor. Ging prima. Mooi hier trouwens.![]()
Ook als we het pas in oktober doen als 95% van de 12-plussers gevaccineerd zou zijn zou het nog steeds voorkomen. Dat dat kan is door 'gebreken' in het vaccin, niet in het gevoerde beleid.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:29 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Die 1,5 meter wordt voorlopig echt niet losgelaten door de Deltavariant. Ik betwijfel of je eind augustus überhaupt de 1,5-meter kan loslaten. Perspectief is door het versoepelingspakket van 26 juni volledig weggeslagen.![]()
Ewa boomerquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:05 schreef Erno-BE het volgende:
Zeer slechte cijfers vandaag en ik ben heel erg boos op de regering, vanwege het versoepelingspakket van 26 juni. Ik eis maandag een persconferentie waarbij de versoepelingen van 26 juni vanaf dinsdag worden teruggedraaid en daar bovenop een reisverbod naar het buitenland voor iedereen die geboren is tussen 1991 en 2005. Het reproductiegetal gaat zeer binnenkort boven de 1,0 komen of is misschien al boven de 1,0 en pas in de loop van augustus zakt het reproductiegetal pas onder de 1,0 doordat dan de jongeren de tweede prik krijgen. Kortom het hele perspectief is weg, doordat de regering te snel versoepelt tegen alle adviezen van experts in. Graag NU extra maatregelen!!!![]()
Weer een oma doodquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rij je met de auto naar zuidwest-Frankrijk, ben je verantwoordelijk voor minimaal één extra lijk.![]()
![]()
Catastroferen kun je lerenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:29 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Die 1,5 meter wordt voorlopig echt niet losgelaten door de Deltavariant. Ik betwijfel of je eind augustus überhaupt de 1,5-meter kan loslaten. Perspectief is door het versoepelingspakket van 26 juni volledig weggeslagen.
Natuurlijk, maar angst regeert ook wel een beetje, en de doelgroepen voor nachtclubs en festivals zijn vooral jongeren die nou niet echt vertegenwoordigd worden in de politiek. De besmettingen zullen nu wel even gaan stijgen, en juist door de vaccins moet nu de rust gepakt worden van ‘oke, niemand wordt echt ziek, de IC’s blijven leeg, laat maar lekker’.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben wel bang dat voor de beeldvorming het niet handig is geweest om de nachtclubs al open te gooien voordat iedereen zijn eerste prik heeft gehad. Nu ga je een aantal besmettingshaarden krijgen. Maar feitelijk gezien maakt het echt niks uit. Volledig gevaccineerden gaan zich ook veel minder laten testen natuurlijk, dus op een gegeven moment stokt het allemaal toch wel en heb je nauwelijks nog door dat het virus er is.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Omdat het buitenland nog altijd wel naar het aantal besmettingen kijkt. Zo gauw EU-landen wederzijds elkaar burgers accepteren als toerist zonder dat er gekeken meer wordt naar het aantal besmettingen wordt het aantal besmettingen irrelevant. In die fase zijn we nog lang niet helaas.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Wanneer beginnen mensen éindelijk fucking eens in te zien dat besmettingen anders geïnterpreteerd moeten worden als je frigging veel gevaccineerd hebt?
/Kabouter plop modus
Ik word daar zo moe vanRossíya, Rossíya -
En door gebreken in mensen. Erno lijkt te zijn vergeten dat mensen ook dood kunnen gaan aan andere dingen dan Covid. Geschept worden door een bus, verkeerd van een stoeprand stappen, hartfalen door stress of stikken in een graatje in je makreel.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ook als we het pas in oktober doen als 95% van de 12-plussers gevaccineerd zou zijn zou het nog steeds voorkomen. Dat dat kan is door 'gebreken' in het vaccin, niet in het gevoerde beleid.![]()
Beter kabouter plop in je hoofd dan long Covid, moet je maar denken!😱quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:30 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Bedankt hè? Zit nu de rest van de avond in m'n hoofdOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ait, cool... heb nog wel plek op de achterbank.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rij je met de auto naar zuidwest-Frankrijk, ben je verantwoordelijk voor minimaal één extra lijk.![]()
Maar zeg eens eerlijk. Ben je nu bang voor weer overvolle ziekenhuizen etc. of dat je niet naar Duitsland kan?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Omdat het buitenland nog altijd wel naar het aantal besmettingen kijkt. Zo gauw EU-landen wederzijds elkaar burgers accepteren als toerist zonder dat er gekeken meer wordt naar het aantal besmettingen wordt het aantal besmettingen irrelevant. In die fase zijn we nog lang niet helaas.![]()
Besmettingen worden een relevant iets om te bespreken wanneer elk land in de EU hetzelfde testbeleid gaat voeren. Maargoed, ik heb je pas 27 keer laten zien dat er grote verschillen zitten in testbeleid.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Omdat het buitenland nog altijd wel naar het aantal besmettingen kijkt. Zo gauw EU-landen wederzijds elkaar burgers accepteren als toerist zonder dat er gekeken meer wordt naar het aantal besmettingen wordt het aantal besmettingen irrelevant. In die fase zijn we nog lang niet helaas.![]()
En dat is allemaal relevant voor jou omdat je graag naar het buitenland wil (wat sowieso kan, al dan niet met een gratis test) maar als je dat niet van plan bent kan het toch best dat je meer waarde hecht aan naar een nachtclub gaan? Waarom zouden jou voorkeuren daarin zwaarder moeten wegen dan die van anderen?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dan moet je misschien pas de anderhalve meter afstand en de mondmaskerplicht op plaatsen waar die nu nog geldt in het voorjaar van 2022 loslaten. Zodat je zeker weet dat het coronavirus in Noord-West-Europa geen enkel gevaar meer vormt voor de volksgezondheid en het zorgstelsel.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ook als we het pas in oktober doen als 95% van de 12-plussers gevaccineerd zou zijn zou het nog steeds voorkomen. Dat dat kan is door 'gebreken' in het vaccin, niet in het gevoerde beleid.Rossíya, Rossíya -
Maar de UK is volgens mij geen onderdeel van het eu vaccinatie paspoort.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Kijk eens naar de UK: Britten zijn nergens welkom als toerist in andere landen doordat ze veel besmettingen hebben. Dat lot staat ons ook te wachten. Het is toch van de zotte dat je niet eens de grens over mag, maar wel mag hossen in de club.
De EU heeft zich min of meer hardgemaakt dat iedereen straks vrij kan reizen. Het zou wel een farce zijn als ze dat niet gaan waarmaken![]()
Zou je niet gewoon een keer een lekker escortje bellen pik. Even wat druk van de ketel. Lekker man, niks mis mee.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dan moet je misschien pas de anderhalve meter afstand en de mondmaskerplicht op plaatsen waar die nu nog geldt in het voorjaar van 2022 loslaten. Zodat je zeker weet dat het coronavirus in Noord-West-Europa geen enkel gevaar meer vormt voor de volksgezondheid en het zorgstelsel.![]()
Nou is hier, met alle eerlijkheid, in het Europees beleid ook wel ruimte voor gelaten. Je kan een groene code ook krijgen als je onder de 75 besmettingen per twee weken zit met een positiviteitsratio van onder de één procent, dat is vrij specifiek ingevoerd om niet te ontmoedigen dat landen door hun ruime testbeleid die groene kleurcode mis kunnen lopen (en dus ontmoedigd worden om het te doen). Dat wij dat hier door slecht boekhoudwerk mis dreigen te lopen zijn we zelf bij, dat is niet de schuld van andere lidstaten of Europese instellingen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Besmettingen worden een relevant iets om te bespreken wanneer elk land in de EU hetzelfde testbeleid gaat voeren. Maargoed, ik heb je pas 27 keer laten zien dat er grote verschillen zitten in testbeleid.![]()
Bang dat ik in de tweede helft van augustus en september niet naar Duitsland of andere Europese landen kan ondanks dat ik op 14 augustus volledig gevaccineerd ben. Tweede prik krijg ik namelijk op 31 juli.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:33 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Maar zeg eens eerlijk. Ben je nu bang voor weer overvolle ziekenhuizen etc. of dat je niet naar Duitsland kan?Rossíya, Rossíya -
Maar dat kan je sowieso, ook naar oranje of rode landen kun je reizen met een volledige vaccinatie. Of een land wel of niet groen is maakt alleen uit voor of je moet testen als je nog niet volledig gevaccineerd bent.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:37 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Bang dat ik in de tweede helft van augustus en september niet naar Duitsland of andere Europese landen kan ondanks dat ik op 14 augustus volledig gevaccineerd ben. Tweede prik krijg ik namelijk op 31 juli.![]()
Als er 260k tests uitgevoerd zijn voor TVT en er zijn er (bijvoorbeeld) 500 van positief maken we een gigantische klapper naar beneden qua percentage positief als de negatieve tests ook meetellen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nou is hier, met alle eerlijkheid, in het Europees beleid ook wel ruimte voor gelaten. Je kan een groene code ook krijgen als je onder de 75 besmettingen per twee weken zit met een positiviteitsratio van onder de één procent, dat is vrij specifiek ingevoerd om niet te ontmoedigen dat landen door hun ruime testbeleid die groene kleurcode mis kunnen lopen (en dus ontmoedigd worden om het te doen). Dat wij dat hier door slecht boekhoudwerk mis dreigen te lopen zijn we zelf bij, dat is niet de schuld van andere lidstaten of Europese instellingen.
Maargoed, daar heb je gelijk in, maar dat is wel het punt. Dat andere landen op een andere manier creatief boekhouden maakt het niet ineens een 'veilig' land als het om Covid gaat.![]()
Ik zal het morgenavond in de kroeg voorstellen dat iedereen naar huis gaat en blijft. Wordt vervolgd.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:37 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Bang dat ik in de tweede helft van augustus en september niet naar Duitsland of andere Europese landen kan ondanks dat ik op 14 augustus volledig gevaccineerd ben. Tweede prik krijg ik namelijk op 31 juli.![]()
Ik moet nog maar eens zien of landen überhaupt volledig gevaccineerde reizigers uit landen met veel coronabesmettingen toelaten.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar de UK is volgens mij geen onderdeel van het eu vaccinatie paspoort.
De EU heeft zich min of meer hardgemaakt dat iedereen straks vrij kan reizen. Het zou wel een farce zijn als ze dat niet gaan waarmakenRossíya, Rossíya -
Dan moet Rutte of Kaag eens gaan lobbyen om zinniger criteriaquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Omdat het buitenland nog altijd wel naar het aantal besmettingen kijkt. Zo gauw EU-landen wederzijds elkaar burgers accepteren als toerist zonder dat er gekeken meer wordt naar het aantal besmettingen wordt het aantal besmettingen irrelevant. In die fase zijn we nog lang niet helaas.
Maar dat doen wij nou net niet. We sturen de positieve tests uit TvT wel door naar het RIVM maar met de negatieve wordt niets gedaan. En daar zijn wij volgens mij het afwijkende land want ons percentage positieve testen is stukken hoger dan dat van andere landen die ook met een vorm van toegangstesten werken. Wij zijn creatief aan het boekhouden, alleen doen we dat in ons nadeel.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als er 260k tests uitgevoerd zijn voor TVT en er zijn er (bijvoorbeeld) 500 van positief maken we een gigantische klapper naar beneden qua percentage positief als de negatieve tests ook meetellen.
Maargoed, daar heb je gelijk in, maar dat is wel het punt. Dat andere landen op een andere manier creatief boekhouden maakt het niet ineens een 'veilig' land als het om Covid gaat.![]()
Het leven is te kort om bang te zijn beste Erno.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:37 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Bang dat ik in de tweede helft van augustus en september niet naar Duitsland of andere Europese landen kan ondanks dat ik op 14 augustus volledig gevaccineerd ben. Tweede prik krijg ik namelijk op 31 juli.
Ga leven. Doe het.![]()
Het probleem is niet dat sommige landen op oranje of rood staat, maar dat Nederland door andere landen binnen twee weken op oranje/rood wordt gezet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar dat kan je sowieso, ook naar oranje of rode landen kun je reizen met een volledige vaccinatie. Of een land wel of niet groen is maakt alleen uit voor of je moet testen als je nog niet volledig gevaccineerd bent.Rossíya, Rossíya -
Wil je dit vloggen?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:40 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik zal het morgenavond in de kroeg voorstellen dat iedereen naar huis gaat en blijft. Wordt vervolgd.
Oh dan gaat het daar mis, ik was in de veronderstelling dat Covid het probleem wasquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat sommige landen op oranje of rood staat, maar dat Nederland door andere landen binnen twee weken op oranje/rood wordt gezet.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dan kom je er nog steeds in. Je kan met een geldig DCC overal in de EU reizen, en dat heb je vanaf 14 augustus.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat sommige landen op oranje of rood staat, maar dat Nederland door andere landen binnen twee weken op oranje/rood wordt gezet.![]()
Toen ik vorige week Nederland-Tsjechie aan het kijken was riep de kroegbaas om ‘Houd uzelf aan de Covid maatregelen en houd u alstublieft 1,5 meter afstand aan’, waarna iedereen een beetje verbaasd keek tot hij zelf ook vrij hard moest lachen. Denk dat dit zo’n zelfde soort situatie zou worden. 😂quote:![]()
Lidstaten kunnen van wat ik begreep nog steeds wel eigen regels bepalenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dan kom je er nog steeds in. Je kan met een geldig DCC overal in de EU reizen, en dat heb je vanaf 14 augustus.![]()
Ja zo'n bedrijfsfeest had ik vorige weekquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:46 schreef XSbig het volgende:
[..]
Toen ik vorige week Nederland-Tsjechie aan het kijken was riep de kroegbaas om ‘Houd uzelf aan de Covid maatregelen en houd u alstublieft 1,5 meter afstand aan’, waarna iedereen een beetje verbaasd keek tot hij zelf ook vrij hard moest lachen. Denk dat dit zo’n zelfde soort situatie zou worden. 😂
Was heerlijk
https://www.dailymail.co.(...)-passports-over.html
Het is de daily mail, maar deze overheidsplannen and Engeland en comments van meerdere overheids- en kabinetsbronnen aldaar maken mij weer heel heel erg blij.
Gewoon net als de griep, niet zeiken en weer LEVEN nu, er zijn vaccins om niet te ziek te worden 👍#WeesGeenWhales![]()
Ze kunnen nog testen eisen (sowieso niet van toepassing voor gevaccineerden) of quarantaine-eisen stellen (eigenlijk ook nooit van toepassing voor gevaccineerden), maar voordat dat gebeurt moet het wel echt grandioos mislopen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Lidstaten kunnen van wat ik begreep nog steeds wel eigen regels bepalen![]()
![]()
Plus nog wat andere formulieren.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dan kom je er nog steeds in. Je kan met een geldig DCC overal in de EU reizen, en dat heb je vanaf 14 augustus.
Zelfs België vraagt meer dan die DGC alleen.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Wat vragen ze dan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Plus nog wat andere formulieren.
Zelfs België vraagt meer dan die DGC alleen.![]()
Dit ding:quote:
https://d34j62pglfm3rr.cl(...)erLocatorForm_NL.pdf
Maar dat is voor Nederlanders verder ook de enige vereiste, testen of in quarantaine hoeft niet.![]()
In veel landen (zelfs België dus, maar ook Italië en meer landen) moet je 48 uur van te voren een digitaal formulier inleveren met allerlei info. Inclusief controle op je telefoonnummer etc.quote:
Mits je niet op doorreis bent.
Ook als je gevaccineerd bent.
https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/
En met dat digitale formulier wordt via sms je telefoonnummer ngecontroleerd:
https://travel.info-coron(...)ssenger-locator-formI am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Cool. Niet gedaan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:59 schreef capricia het volgende:
[..]
In veel landen (zelfs België dus, maar ook Italië en meer landen) moet je 48 uur van te voren een digitaal formulier inleveren met allerlei info. Inclusief controle op je telefoonnummer etc.
https://travel.info-coron(...)ssenger-locator-form![]()
Volgens mij hebben bijna alle landen zoiets.quote:
Maar denk dat de meeste NLers het niet weten.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ik ben wel ergens in België gestopt om te zeiken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je reisde toch alleen door België heen? Dan hoef je helemaal niks te doen.
Klap in het gezicht van de Belgische pispot!![]()
Zolang je het pissen weet te beperken tot 46 uur (+ 2 uur reistijd) zit je verder prima.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben wel ergens in België gestopt om te zeiken.
Klap in het gezicht van de Belgische pispot!![]()
Ik zou even je prostaat laten checken als pissen zo lang duurtquote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zolang je het pissen weet te beperken tot 46 uur (+ 2 uur reistijd) zit je verder prima.
Hugo's hertjes door de testsstraatquote:
Hoe lang zou het nog duren voordat je bij binnenkomst van een discotheek/winkel/evenement etc. officieel in moet checken met je vaccinatie QR code (zoals op NS stations en luchthavens), en dat er bij goedkeuring pas een poortje open gaat zodat je verder kunt lopen?![]()
![]()
In de hoofden eerder dan in werkelijkheidquote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:25 schreef Nia het volgende:
Hoe lang zou het nog duren voordat je bij binnenkomst van een discotheek/winkel/evenement etc. officieel in moet checken met je vaccinatie QR code (zoals op NS stations/luchthavens), en dat er bij goedkeuring pas een poortje open gaat zodat je verder kunt lopen?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat 'vrij reizen' van de afgelopen jaren was sterk ondergewaardeerdquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:59 schreef capricia het volgende:
[..]
In veel landen (zelfs België dus, maar ook Italië en meer landen) moet je 48 uur van te voren een digitaal formulier inleveren met allerlei info. Inclusief controle op je telefoonnummer etc.
https://travel.info-coron(...)ssenger-locator-form
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Vrijwel ieder gezond iemand onder de 50 is onsterfelijk voor dit virusquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als je nog niet volledig gevaccineerd moet je je gedragen alsof je niet gevaccineerd bent en niet alsof je al wel gevaccineerd bent of onsterfelijk bent voor het virus.![]()
Eigenlijk iedereen die er niet aan dood gaat.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vrijwel ieder gezond iemand onder de 50 is onsterfelijk voor dit virusJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Als je niet sterft ben je levend. Eigenlijk is het heel logischquote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eigenlijk iedereen die er niet aan dood gaat.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik heb in ieder geval niemand gesproken die eraan is overledenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je niet sterft ben je levend. Eigenlijk is het heel logischJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Precies, lijkt me bewijs genoegquote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval niemand gesproken die eraan is overledenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Bij Pfizer hoef je maar 7 dagen te wachten voor je maximaal beschermd bent, niet twee weken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:37 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Bang dat ik in de tweede helft van augustus en september niet naar Duitsland of andere Europese landen kan ondanks dat ik op 14 augustus volledig gevaccineerd ben. Tweede prik krijg ik namelijk op 31 juli.
Ga zelf maar lezen bij 't GGD en 't RIVM. Waar die twee weken toch vandaan komen bij iedereen?(Un)masking for the greater good.![]()
Wacht maar, over twee weken...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:53 schreef Celestien het volgende:
[..]
Bij Pfizer hoef je maar 7 dagen te wachten voor je maximaal beschermd bent, niet twee weken.
Ga zelf maar lezen bij 't GGD en 't RIVM. Waar die twee weken toch vandaan komen bij iedereen?![]()
![]()
Vandaag een afspraak gemaakt bij de kapper, voor eind juli. Zit dan ruim een week na m'n 2e vaccinatie, dus het wordt tijd om die wilde bos golven te temmen
15 cm eraf. Minimaal! Love it!
Kappers zijn al tijden weer open toch?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:55 schreef Celestien het volgende:
Vandaag een afspraak gemaakt bij de kapper, voor eind juli. Zit dan ruim een week na m'n 2e vaccinatie, dus het wordt tijd om die wilde bos golven te temmen
15 cm eraf. Minimaal! Love it!![]()
Jep, maar wilde even wachten tot ik gevaccineerd was. Had geen last van m'n haar & 't heeft best wat, dat lange haarquote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kappers zijn al tijden weer open toch?, maar nu is 't een mooi moment, zo nu met dat warmere weer.
Dat is de eis die de meeste landen stellen voor het inreizen als volledig gevaccineerde.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:53 schreef Celestien het volgende:
[..]
Bij Pfizer hoef je maar 7 dagen te wachten voor je maximaal beschermd bent, niet twee weken.
Ga zelf maar lezen bij 't GGD en 't RIVM. Waar die twee weken toch vandaan komen bij iedereen?![]()
Klopt en volgens mij kent het Moderna vaccin ook twee weken inwerktijd.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is de eis die de meeste landen stellen voor het inreizen als volledig gevaccineerde.Rossíya, Rossíya -
Duitsland werkt met twee weken inwerktijd. Twee prikken plus twee weken inwerktijd is de norm om in Duitsland als volledig gevaccineerd gezien te worden door de autoriteiten.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:53 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ga zelf maar lezen bij 't GGD en 't RIVM. Waar die twee weken toch vandaan komen bij iedereen?Rossíya, Rossíya -
Nederland met 1 week. Dus om Duitsland in te kunnen moet je 2 weken wachten, maar om in Nederland weer je ding te kunnen doen 1 week.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Duitsland werkt met twee weken inwerktijd. Twee prikken plus twee weken inwerktijd is de norm om in Duitsland als volledig gevaccineerd gezien te worden door de autoriteiten.![]()
Een week? Een uurtje, tot de systemen ge-update zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nederland met 1 week. Dus om Duitsland in te kunnen moet je 2 weken wachten, maar om in Nederland weer je ding te kunnen doen 1 week.zie email 27 oktober![]()
een jaarquote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:25 schreef Nia het volgende:
Hoe lang zou het nog duren voordat je bij binnenkomst van een discotheek/winkel/evenement etc. officieel in moet checken met je vaccinatie QR code (zoals op NS stations en luchthavens), en dat er bij goedkeuring pas een poortje open gaat zodat je verder kunt lopen?![]()
Ja, in de praktijk. In Duitsland is in de praktijk ook niet iedereen FFP2 masker geil, maar als we de adepten hier moeten geloven gaan ze er ook mee slapen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een week? Een uurtje, tot de systemen ge-update zijn.![]()
Een aantal grotere IT bedrijven is al bezig dit te ontwikkelen. Zelfde soort poortjes als op 't vliegveld waar je je paspoort scant.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:25 schreef Nia het volgende:
Hoe lang zou het nog duren voordat je bij binnenkomst van een discotheek/winkel/evenement etc. officieel in moet checken met je vaccinatie QR code (zoals op NS stations en luchthavens), en dat er bij goedkeuring pas een poortje open gaat zodat je verder kunt lopen?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 20:24:54 ]![]()
kijk, dat is pas duidelijk onderscheid maken!quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:25 schreef _serial_ het volgende:
Gevaccineerden vrijgesteld van eventuele nieuwe lockdown in Duitsland![]()
In Duitsland gaan maatregelen straks ook alleen gelden voor niet gevaccineerden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nederland met 1 week. Dus om Duitsland in te kunnen moet je 2 weken wachten, maar om in Nederland weer je ding te kunnen doen 1 week.![]()
Hoe zit het daar eigenlijk met een jeugd? Of moeten die alleen solidair zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:25 schreef _serial_ het volgende:
Zo kennen we de Duitsers weerquote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:25 schreef _serial_ het volgende:
![]()
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Als je geen prik haalt mag je geen brood meer kopen bij de bakker?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In Duitsland gaan maatregelen straks ook alleen gelden voor niet gevaccineerden.![]()
Niet als je vanuit een ander land naar Nederland komt dacht ikquote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een week? Een uurtje, tot de systemen ge-update zijn.
Duidelijk wel hè![]()
Bijna klaar zelfsquote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een aantal grotere IT bedrijven is al bezig dit te ontwikkelen. Zelfde soort poortjes als op 't vliegveld waar je je paspoort scant.
Ik word/ben gevaccineerd, maar dit kan natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:25 schreef _serial_ het volgende:
Gevaccineerden vrijgesteld van eventuele nieuwe lockdown in Duitsland- verwijderd door admin -![]()
Correctquote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Als je geen prik haalt mag je geen brood meer kopen bij de bakker?
"
Gevaccineerden zouden daarom dingen als boodschappen doen en concerten bijwonen moeten kunnen doen, zei Braun tegen de omroep MDR.
"![]()
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Correct
"
Gevaccineerden zouden daarom dingen als boodschappen doen en concerten bijwonen moeten kunnen doen, zei Braun tegen de omroep MDR.
"![]()
Wat snuiven ze daar in Duitsland, joh. Mensen die dit soort dingen hardop durven zeggen zijn vele malen gevaarlijker dan welk virus dan ook.![]()
Versoepelen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:05 schreef Erno-BE het volgende:
Zeer slechte cijfers vandaag en ik ben heel erg boos op de regering, vanwege het versoepelingspakket van 26 juni. Ik eis maandag een persconferentie waarbij de versoepelingen van 26 juni vanaf dinsdag worden teruggedraaid en daar bovenop een reisverbod naar het buitenland voor iedereen die geboren is tussen 1991 en 2005. Het reproductiegetal gaat zeer binnenkort boven de 1,0 komen of is misschien al boven de 1,0 en pas in de loop van augustus zakt het reproductiegetal pas onder de 1,0 doordat dan de jongeren de tweede prik krijgen. Kortom het hele perspectief is weg, doordat de regering te snel versoepelt tegen alle adviezen van experts in. Graag NU extra maatregelen!!!
#jijdoetnietmeermee
ZiedendGo hard or go home![]()
Ik verheug me er al helemaal op, over een tijdje weer boodschappen doen in Duitslandquote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]![]()
Wat snuiven ze daar in Duitsland, joh. Mensen die dit soort dingen hardop durven zeggen zijn vele malen gevaarlijker dan welk virus dan ook.
"IMPFUNGS AUSWEIS BITTE!!11!"![]()
Niet lang. Ik verneem (N=1) geluiden dat diverse organisaties maar wat graag zouden tweedelen omdat het appelleert aan het unheimische gevoel.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:25 schreef Nia het volgende:
Hoe lang zou het nog duren voordat je bij binnenkomst van een discotheek/winkel/evenement etc. officieel in moet checken met je vaccinatie QR code (zoals op NS stations en luchthavens), en dat er bij goedkeuring pas een poortje open gaat zodat je verder kunt lopen?
Triest dat we mensen op grond van hun medische behandeling/test gaan bevoordelen met entree omdat het zg veilige mensen zouden zijn. Mensen die dat niet zijn, worden paria's die je vooral buiten de deur moet houden en achteraan laat aansluiten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Duitsland heeft in ieder geval wel ervaring met het onderscheid te maken tussen mensen...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik verheug me er al helemaal op, over een tijdje weer boodschappen doen in Duitsland
"IMPFUNGS AUSWEIS BITTE!!11!"![]()
En ze weten ook hoe dat aan te pakken en hun buren te overtuigen om vooral mee te doen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Duitsland heeft in ieder geval wel ervaring met het onderscheid te maken tussen mensen...
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Het is logisch dat de hardwerkende Duitsers geen last mogen hebben van wappies, refo’s en allochtonen. Als je je laat vaccineren betekent het dat je alle vrijheid hebt om te doen en te laten wat je wilt, als je vaccinatie weigert moet je ook de consequenties aanvaarden, dat als het aantal besmettingen in een bepaald gebied hoog is, dat je als ongevaccineerde geen toegang hebt tot bijvoorbeeld bioscopen, sportscholen, restaurants, niet-essentiële winkels, etc. Alleen essentiële zaken als supermarkten, onderwijs, drogisterijen, tankstations, reparatiebedrijven, openbaar vervoer, taxi’s, zorgverlening, etc. Zullen nog wel beschikbaar moeten blijven voor ongevaccineerden. Ook reizen naar een ander Bundesland zou bij hoog aantal besmettingen verboden worden voor ongevaccineerden, tenzij het noodzakelijke doeleinden is.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Correct
"
"Rossíya, Rossíya -
als ze nu eens even doorpakken, allochtonen stop invoeren ofzoquote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]![]()
Wat snuiven ze daar in Duitsland, joh. Mensen die dit soort dingen hardop durven zeggen zijn vele malen gevaarlijker dan welk virus dan ook.![]()
Hardop gelachen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het is logisch dat de hardwerkende Duitsers geen last mogen hebben van wappies, refo’s en allochtonen. Als je je laat vaccineren betekent het dat je alle vrijheid hebt om te doen en te laten wat je wilt, als je vaccinatie weigert moet je ook de consequenties aanvaarden, dat als het aantal besmettingen in een bepaald gebied hoog is, dat je als ongevaccineerde geen toegang hebt tot bijvoorbeeld bioscopen, sportscholen, restaurants, niet-essentiële winkels, etc. Alleen essentiële zaken als supermarkten, onderwijs, drogisterijen, tankstations, reparatiebedrijven, openbaar vervoer, taxi’s, zorgverlening, etc. Zullen nog wel beschikbaar moeten blijven voor ongevaccineerden. Ook reizen naar een ander Bundesland zou bij hoog aantal besmettingen verboden worden voor ongevaccineerden, tenzij het noodzakelijke doeleinden is.![]()
Vaak denk ik bij het lezen van je posts: Die arme jongen weet niet beter. Maar deze is wel next level.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het is logisch dat de hardwerkende Duitsers geen last mogen hebben van wappies, refo’s en allochtonen. Als je je laat vaccineren betekent het dat je alle vrijheid hebt om te doen en te laten wat je wilt, als je vaccinatie weigert moet je ook de consequenties aanvaarden, dat als het aantal besmettingen in een bepaald gebied hoog is, dat je als ongevaccineerde geen toegang hebt tot bijvoorbeeld bioscopen, sportscholen, restaurants, niet-essentiële winkels, etc. Alleen essentiële zaken als supermarkten, onderwijs, drogisterijen, tankstations, reparatiebedrijven, openbaar vervoer, taxi’s, zorgverlening, etc. Zullen nog wel beschikbaar moeten blijven voor ongevaccineerden. Ook reizen naar een ander Bundesland zou bij hoog aantal besmettingen verboden worden voor ongevaccineerden, tenzij het noodzakelijke doeleinden is.
Wat als iemand niet gevaccineerd kan worden?![]()
De bakker behoort tot één van de essentiële sectoren en dus mogen zij ongevaccineerden niet weigeren, maar je kunt meer denken aan dat in bioscopen, restaurants, sportscholen en niet-essentiële winkels ongevaccineerden niet welkom zijn in een bepaald gebied met een hoog aantal besmettingen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Als je geen prik haalt mag je geen brood meer kopen bij de bakker?Rossíya, Rossíya -
Eind volgende week is denk ik trouwens de ophef om Janssen en direct een groen vinkje waarschijnlijk wel voorbij, dan is iedereen die Janssen wilde onderhand wel een dikke week gepriktwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het enige verschil tussen de lockdown oude stijl en lockdown nieuwe stijl is dat in de lockdown oude stijl de maatregelen en sectorensluitingen voor iedereen golf en bij de lockdown nieuwe stijl de maatregelen enkel voor ongevaccineerden geldt en de rest van het land wel door kan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaak denk ik bij het lezen van je posts: Die arme jongen weet niet beter. Maar deze is wel next level.
Wat als iemand niet gevaccineerd kan worden?Rossíya, Rossíya -
Ja, dat zei je. Maar je noemde net ook dat dat de gevolgen zijn van je keuze om te weigeren. Wat als je die keuze niet hebt omdat je niet gevaccineerd kunt worden (allergisch oid) of als het geen zin heeft omdat je afweersysteem al met pensioen is?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het enige verschil tussen de lockdown oude stijl en lockdown nieuwe stijl is dat in de lockdown oude stijl de maatregelen en sectorensluitingen voor iedereen golf en bij de lockdown nieuwe stijl de maatregelen enkel voor ongevaccineerden geldt en de rest van het land wel door kan.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 21:25:36 ]![]()
Proven technology and policyquote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Duitsland heeft in ieder geval wel ervaring met het onderscheid te maken tussen mensen...
![]()
'Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst'quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
- Goethe, “Faust”![]()
Om hoeveel mensen gaat het die om medische redenen echt niet gevaccineerd kunnen worden? Als het om een echt kleine groep gaat, kun je voor die mensen een uitzondering maken. Als je je niet wilt vaccineren omdat je wappie of refo bent -> helaas, beperkingen voor jou. Für ungeimpften verboten.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat zei je. Maar je noemde net ook dat dat de gevolgen zijn van je keuze om te weigeren. Wat als je die keuze niet hebt omdat je niet gevaccineerd kunt worden (allergisch oid) of als het geen zin heeft omdat je afweersysteem al met pensioen is?Rossíya, Rossíya -
Straks komen ze allemaal naar hier, omdat NL deze regels niet heeft.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Om hoeveel mensen gaat het die om medische redenen echt niet gevaccineerd kunnen worden? Als het om een echt kleine groep gaat, kun je voor die mensen een uitzondering maken. Als je je niet wilt vaccineren omdat je wappie of refo bent -> helaas, beperkingen voor jou. Für ungeimpften verboten.
- Goethe, “Faust”![]()
In Nederland? 5% van de bevolking had de Jonge het pas over. Zal in Duitsland ook zoiets zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Om hoeveel mensen gaat het die om medische redenen echt niet gevaccineerd kunnen worden? Als het om een echt kleine groep gaat, kun je voor die mensen een uitzondering maken. Als je je niet wilt vaccineren omdat je wappie of refo bent -> helaas, beperkingen voor jou. Für ungeimpften verboten.
Hoe maak je die uitzondering? Geef je die mensen een zichtbare identificatie dat ze op straat mogen zijn als ongevaccineerden?![]()
Duitsland loopt amper achter qua vaccineren ten opzichte van Nederland. Voor 1 september hebben veruit de meeste welwillende Duitsers de tweede prik binnen, ook de Duitse jeugd. En het lijkt mij niet dat in de zomer in Duitsland zeer strenge maatregelen nodig zijn, zoals sectorensluitingen en avondklokken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hoe zit het daar eigenlijk met een jeugd? Of moeten die alleen solidair zijn.Rossíya, Rossíya -
Die kunnen zich toch gewoon laten testen? Die QR-code wordt dan ook groen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
In Nederland? 5% van de bevolking had de Jonge het pas over. Zal in Duitsland ook zoiets zijn.
Hoe maak je die uitzondering? Geef je die mensen een zichtbare identificatie dat ze op straat mogen zijn als ongevaccineerden?I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
En kinderen onder de 12 dan?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:33 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Duitsland loopt amper achter qua vaccineren ten opzichte van Nederland. Voor 1 september hebben veruit de meeste welwillende Duitsers de tweede prik binnen, ook de Duitse jeugd. En het lijkt mij niet dat in de zomer in Duitsland zeer strenge maatregelen nodig zijn, zoals sectorensluitingen en avondklokken.![]()
In Duitsland wilden ze beperkingen alleen nog laten gelden voor niet-gevaccineerden. Dan moet je die dus op een manier kunnen identificeren.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Die kunnen zich toch gewoon laten testen? Die QR-code wordt dan ook groen.![]()
Een formulier ondertekend door een gerenommeerd arts waarin de reden staat waarom iemand niet gevaccineerd kan worden. Lijkt mij het meest logisch.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
In Nederland? 5% van de bevolking had de Jonge het pas over. Zal in Duitsland ook zoiets zijn.
Hoe maak je die uitzondering? Geef je die mensen een zichtbare identificatie dat ze op straat mogen zijn als ongevaccineerden?Rossíya, Rossíya -
Ze gebruiken een zelfde soort app. Ook die DGC. Met dezelfde regels als hier.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
In Duitsland wilden ze beperkingen alleen nog laten gelden voor niet-gevaccineerden. Dan moet je die dus op een manier kunnen identificeren.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Het lijkt mij dat kinderen onder de 12 vrijgesteld worden van de maatregelen. Immers kunnen zij niet gevaccineerd worden.quote:Rossíya, Rossíya -
En aan wie moet diegene dat allemaal laten zien dan? Aan iedereen die erom vraagt? Als gevaccineerde burger heb je er toch recht op te weten of je wel of niet veilig bent, of niet? Dus mag je een burger-arrest doen om iemand te dwingen zijn of haar kaart te laten zien?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:34 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Een formulier ondertekend door een gerenommeerd arts waarin de reden staat waarom iemand niet gevaccineerd kan worden. Lijkt mij het meest logisch.![]()
Behalve als je zwart bent, dan mag je zonder bewijs op pad. In Amsterdam dan he, daarbuiten niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
En aan wie moet diegene dat allemaal laten zien dan? Aan iedereen die erom vraagt? Als gevaccineerde burger heb je er toch recht op te weten of je wel of niet veilig bent, of niet? Dus mag je een burger-arrest doen om iemand te dwingen zijn of haar kaart te laten zien?![]()
Ja, dat weet ik. Maar als de regels niet meer gelden voor gevaccineerden en wel voor niet-gevaccineerden ga je wel bijzondere uitdagingen krijgen. Een avondklok die alleen is voor niet-gevaccineerden, dat soort dingen. Die QR code wordt groen, ook als je getest bent e.d.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze gebruiken een zelfde soort app. Ook die DGC. Met dezelfde regels als hier.![]()
Die worden nog altijd uit parken geknuppeld.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hoe zit het daar eigenlijk met een jeugd? Of moeten die alleen solidair zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Maar ze zijn wel een risico voor het virus toch? Je noemt zelf regelmatig dat het hier in Nederland fout is gegaan omdat de scholen weer open gingen, dus dan is dat toch raar? Dan heb je daar toch een gat?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat kinderen onder de 12 vrijgesteld worden van de maatregelen. Immers kunnen zij niet gevaccineerd worden.![]()
Als het klopt wat @DDDDDaaf zei dat het vaccinatie programma in Duitsland erg stroef loopt. Dan zit je zo als bijvoorbeeld 25 jarige in lockdown omdat een een of andere dokter Mengele een leuk plannetje heeft verzonnen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Straks komen ze allemaal naar hier, omdat NL deze regels niet heeft.![]()
Die kinderen kunnen nog best even thuis blijven. We hebben toch online onderwijs?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar ze zijn wel een risico voor het virus toch? Je noemt zelf regelmatig dat het hier in Nederland fout is gegaan omdat de scholen weer open gingen, dus dan is dat toch raar? Dan heb je daar toch een gat?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
In de afgelopen 1.5 week in België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk geweest. Nergens nodig gehad, alleen in Duitsland moest ik voor hotels en restaurants een negatieve test laten zien max 48h oud, die heb ik een keer daar ter plaatse gedaan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:59 schreef capricia het volgende:
[..]
https://travel.info-coron(...)ssenger-locator-form![]()
Onzin, in Duitsland zijn restaurants wel degelijk essentieel. Een goed stuk vlees met een halve liter bier is een grondrecht.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De bakker behoort tot één van de essentiële sectoren en dus mogen zij ongevaccineerden niet weigeren, maar je kunt meer denken aan dat in bioscopen, restaurants, sportscholen en niet-essentiële winkels ongevaccineerden niet welkom zijn in een bepaald gebied met een hoog aantal besmettingen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Als 12- niet gevaccineerd kunnen worden en daarboven zijn alle welwillende gevaccineerd moet je het risico dat kinderen op scholen besmet kunnen raken accepteren. Er is immers geen alternatief namelijk. Als de ouders en leraren gevaccineerd zijn moet dat geen probleem zijn namelijk. Op de middelbare scholen heb je het besmettingsgevaar onder leerlingen al ondervangen door de welwillende jeugd te laten vaccineren.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar ze zijn wel een risico voor het virus toch? Je noemt zelf regelmatig dat het hier in Nederland fout is gegaan omdat de scholen weer open gingen, dus dan is dat toch raar? Dan heb je daar toch een gat?Rossíya, Rossíya -
Maar het is zeker niet de bedoeling dat je gedwongen wordt om je te vaccineren hoor. Je mag alleen nergens meer naar binnen als je het niet doet.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Volgens mij lopen de Duitsers qua vaccineren amper achter op België en Nederland. Dus ik denk dat ook in Duitsland de 25-jarige redelijk snel aan de beurt is voor de eerste prik en sowieso voor 1 september de tweede prik binnen heeft.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als het klopt wat @:DDDDDaaf zei dat het vaccinatie programma in Duitsland erg stroef loopt. Dan zit je zo als bijvoorbeeld 25 jarige in lockdown omdat een een of andere dokter Mengele een leuk plannetje heeft verzonnen.Rossíya, Rossíya -
Eigenlijk heb je met deze post bijna alle posts waarin je een groep (vooral jongeren) afbrandt teniet gedaan. Als de mensen die risico lopen gevaccineerd zijn is 't klaar, dan is er geen probleem namelijk zoals je zelf ook zegt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als 12- niet gevaccineerd kunnen worden en daarboven zijn alle welwillende gevaccineerd moet je het risico dat kinderen op scholen besmet kunnen raken accepteren. Er is immers geen alternatief namelijk. Als de ouders en leraren gevaccineerd zijn moet dat geen probleem zijn namelijk. Op de middelbare scholen heb je het besmettingsgevaar onder leerlingen al ondervangen door de welwillende jeugd te laten vaccineren.![]()
Modelleurs van zowel het RIVM, als van andere buitenlandse gezondsheidsdiensten hebben gemodelleerd dat het vaccineren van 0 tot 12-jarigen niet nodig is voor de benodigde groepsimmuniteit. Enkel als er een nog besmettelijkere variant komt waarbij een immuniteitsgraad van minstens 90% over de gehele bevolking benodigd is (bij de deltavariant is de benodigde immuniteitsgraad 83%), dan komt het vaccineren van jonge kinderen tussen de 0 en 12 in beeld, maar voorlopig nog niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je met deze post bijna alle posts waarin je een groep (vooral jongeren) afbrandt teniet gedaan. Als de mensen die risico lopen gevaccineerd zijn is 't klaar, dan is er geen probleem namelijk zoals je zelf ook zegt.Rossíya, Rossíya -
Ja, wat inhoudt dat geen enkele maatregel meer nodig is op het moment dat die 83% gehaald is. Dan nog maatregelen aanhouden voor niet-gevaccineerden is gewoon burgertje pesten.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Modelleurs van zowel het RIVM, als van andere buitenlandse gezondsheidsdiensten hebben gemodelleerd dat het vaccineren van 0 tot 12-jarigen niet nodig is voor de benodigde groepsimmuniteit. Enkel als er een nog besmettelijkere variant komt waarbij een immuniteitsgraad van minstens 90% over de gehele bevolking benodigd is (bij de deltavariant is de benodigde immuniteitsgraad 83%), dan komt het vaccineren van jonge kinderen tussen de 0 en 12 in beeld, maar voorlopig nog niet.![]()
Nee. Je mag ook niet random auto’s aan de kant zetten om een burger-arrest te doen om iemand dwingen zijn rijbewijs te laten zien, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
En aan wie moet diegene dat allemaal laten zien dan? Aan iedereen die erom vraagt? Als gevaccineerde burger heb je er toch recht op te weten of je wel of niet veilig bent, of niet? Dus mag je een burger-arrest doen om iemand te dwingen zijn of haar kaart te laten zien?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Ja dat begrijp ik. Het was meer om het belachelijke van het voorstel van Erno aan te tonen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee. Je mag ook niet random auto’s aan de kant zetten om een burger-arrest te doen om iemand dwingen zijn rijbewijs te laten zien, bijvoorbeeld.![]()
Ik had niet gezien op wie je reageerdequote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik. Het was meer om het belachelijke van het voorstel van Erno aan te tonen.Mea culpa
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik had niet gezien op wie je reageerdeMea culpa
Maar het is goed om te weten wat er wel en niet mag.
![]()
Janssen mag tweede fabriek in Leiden in gebruik nemen
Het Europese Geneesmiddelenbureau heeft vaccinproducent Janssen toestemming gegeven om in Leiden een tweede fabrieksgebouw in gebruik te nemen. Het gebouw staat naast de bestaande fabriek van Janssen.
Er kan per direct worden begonnen met de extra productie van coronavaccins voor de Europese markt. Hoeveel extra vaccin er vanwege de uitbreiding kan worden geproduceerd, is niet bekend.![]()
Je kunt altijd nog maatregelen achter de hand houden voor als die 83% niet gehaald wordt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, wat inhoudt dat geen enkele maatregel meer nodig is op het moment dat die 83% gehaald is. Dan nog maatregelen aanhouden voor niet-gevaccineerden is gewoon burgertje pesten.Rossíya, Rossíya -
Achter de hand houden is iets anders dan maatregelen actief houden. Maargoed, dat kan inderdaad.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:33 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog maatregelen achter de hand houden voor als die 83% niet gehaald wordt.![]()
Is bier trouwens essentieel in Duitsland?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Lijkt me wel. Net als schnitzels op A3-formaat.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En de Bratwürst niet te vergeten.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Net als schnitzels op A3-formaat.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
36000 prikafspraken voor 17 jarigen tot nu niet slecht.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wel zin in nuquote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Net als schnitzels op A3-formaat.![]()
Jammer van die klere FFP2 maskers
Das toch alleen in Beieren? Iedere deelstaat andere maatregelen..quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Wel zin in nu![]()
Jammer van die klere FFP2 maskers
- Goethe, “Faust”![]()
Ik kijk voetbal, is München ook Beieren?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Das toch alleen in Beieren? Iedere deelstaat andere maatregelen..
Daar zie ik zat mensen met FFP2 zitten
Oostenrijk ook maar eens uitzoeken ofzoOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Die mensen in die stadions moeten toch allemaal getest zijn?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kijk voetbal, is München ook Beieren?
Oostenrijk ook maar eens uitzoeken ofzo
Daarna nog met een masker op gaan zitten![]()
![]()
Ja. München is de hoofdstad van Freistaat Bayern. Beieren dus.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kijk voetbal, is München ook Beieren?
Oostenrijk ook maar eens uitzoeken ofzoI am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Hoogste aantal coronabesmettingen sinds begin pandemie in Zuid-Afrika
In Zuid-Afrika zijn vandaag 24.000 nieuwe besmettingen met het coronavirus geregistreerd, het hoogste aantal sinds het begin van de pandemie. De ziekenhuizen worden overspoeld met patiënten en er zijn nauwelijks meer bedden voor ernstig zieke patiënten te vinden. Vooral in Johannesburg is de nood hoog.
Bureaucratisch falen heeft de gezondheidscrisis verergerd. De medische associatie in Zuid-Afrika dreigt de regering voor de rechter te dagen omdat meer dan 200 nieuwe artsen in opleiding geen stageplaats kunnen vinden, ondanks een enorm personeelstekort in de ziekenhuizen.
De nieuwe golf besmettingen wordt veroorzaakt door de deltavariant van het virus, die zeer besmettelijk is. Slechts vijf procent van de Zuid-Afrikaanse bevolking is gevaccineerd.![]()
De meeste hadden hem ook op hun kin hangen wat ik zag.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die mensen in die stadions moeten toch allemaal getest zijn?
Daarna nog met een masker op gaan zitten![]()
Bij Bol.com heb je 20 FFP2-maskers voor een tientje. Ik ga er vanuit dat die maskers in Bayern geaccepteerd worden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Wel zin in nu![]()
Jammer van die klere FFP2 maskersRossíya, Rossíya -
Oh-oh, https://nos.nl/nieuwsuur/(...)te-veel-besmettingen
Ik hoop dus maar dat de besmettingen of iig het aantal ziekenhuisopnames niet téveel oploopt, of iig dat het dat niet doet vóór tomocon... geef eerlijk toe dat ik over 9 augustus minder wakker lag, da's immers al dag daarna XD
Inmiddels ga ik met minstens 5 en waarschijnlijk 7 vrienden erheen, en de lijst groeit gestaagEn we gaan allemaal he-le-maal los
Dit deed me trouwens goed om te zien: https://nos.nl/artikel/23(...)os-bij-stereo-sunday
En "Lissane uit Venlo" is mijn spirit animal: https://www.1limburg.nl/d(...)ng-tot-stereo-sunday "Dan kan ik tenminste weer iedereen knuffelen". Lisanne snapt het!
#WeesGeenWhales![]()
Slowakije verkoopt meeste Spoetnikvaccins terug aan Rusland
Slowakije heeft de meeste doses van het Spoetnikvaccin terugverkocht aan Rusland. In maart importeerde het land 200.000 doses, maar er bleek maar weinig belangstelling voor het vaccin dat niet goedgekeurd is voor gebruik in de Europese Unie. Slowakije heeft nu 160.000 doses terugverkocht aan Rusland voor de aankoopprijs.
De aankoop leidde dit jaar tot de val van de regering in Slowakije. Toenmalig premier Matovic had het vaccin zonder medeweten van zijn coalitiepartners gekocht.![]()
Ik ben nog altijd niet erg onder de indruk van de Duitse vaccinatiecampagne; m'n (Duitse) schoonouders hebben pas afgelopen week hun tweede vaccinatie gehad, terwijl m'n moeder die drie weken geleden al had. (M'n pa had z'n tweede AZ shotje al in mei vanwege diabetes) Bij het lokale Impfzentrum zie ik af en toe slechts eens een handjevol zestigers en zeventigers naar binnen gaan. M'n ouders kennen enkele in Duitsland wonende Nederlandse zestigers en ook die hebben zich, net als ik, in Nederland laten vaccineren omdat er in Duitsland nog altijd geen zicht op een vaccinatieafspraak was.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als het klopt wat @:DDDDDaaf zei dat het vaccinatie programma in Duitsland erg stroef loopt. Dan zit je zo als bijvoorbeeld 25 jarige in lockdown omdat een een of andere dokter Mengele een leuk plannetje heeft verzonnen.
Ik zie overigens ook geen enkel verschil in gedrag tussen Nederlanders en Duitsers; de winkelcentra in de grote steden zijn hier ook afgeladen vol en afstand houden is er dan niet bij. De Duitsers gaan op vakantie naar o.a. Mallorca en lappen vervolgens test- en quarantaineverplichtingen na thuiskomst gewoon aan hun laars. Gidsland? Dat neem ik met een paar korrels zout...“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ja weet ik veelquote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die mensen in die stadions moeten toch allemaal getest zijn?
Daarna nog met een masker op gaan zitten
En toen won dat kut Italië ook nog
Avond verpestOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Bayern is wel de grootste en landschappelijk meest gevarieerde deelstaat van Duitsland met schitterende steden als München, Nürnberg, Bamberg, Würzburg en Regensburg binnen de deelstaatgrenzen en Bayern is ook de enige deelstaat met bergen binnen de deelstaatgrenzen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Das toch alleen in Beieren? Iedere deelstaat andere maatregelen..Rossíya, Rossíya -
Ja dat is overal, is ook geen doen bij beetje spannende wedstrijd, langere tijd of hogere temperaturenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De meeste hadden hem ook op hun kin hangen wat ik zag.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als de pandemie voorbij is verkopen de beiernaren ze vast massaalngraag aan jouquote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:03 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Bij Bol.com heb je 20 FFP2-maskers voor een tientje. Ik ga er vanuit dat die maskers in Bayern geaccepteerd worden.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Toch doet Duitsland iets goeds aangezien ze maar 1/5de van het aantal besmettingen heeft ten opzichte van Nederland.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ben nog altijd niet erg onder de indruk van de Duitse vaccinatiecampagne; m'n (Duitse) schoonouders hebben pas afgelopen week hun tweede vaccinatie gehad, terwijl m'n moeder die drie weken geleden al had. (M'n pa had z'n tweede AZ shotje al in mei vanwege diabetes) Bij het lokale Impfzentrum zie ik af en toe slechts eens een handjevol zestigers en zeventigers naar binnen gaan. M'n ouders kennen enkele in Duitsland wonende Nederlandse zestigers en ook die hebben zich, net als ik, in Nederland laten vaccineren omdat er in Duitsland nog altijd geen zicht op een vaccinatieafspraak was.
Ik zie overigens ook geen enkel verschil in gedrag tussen Nederlanders en Duitsers; de winkelcentra in de grote steden zijn hier ook afgeladen vol en afstand houden is er dan niet bij. De Duitsers gaan op vakantie naar o.a. Mallorca en lappen vervolgens test- en quarantaineverplichtingen na thuiskomst gewoon aan hun laars. Gidsland? Dat neem ik met een paar korrels zout...Rossíya, Rossíya -
Oh wowquote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:03 schreef THEFXR het volgende:
Slowakije verkoopt meeste Spoetnikvaccins terug aan Rusland
Slowakije heeft de meeste doses van het Spoetnikvaccin terugverkocht aan Rusland. In maart importeerde het land 200.000 doses, maar er bleek maar weinig belangstelling voor het vaccin dat niet goedgekeurd is voor gebruik in de Europese Unie. Slowakije heeft nu 160.000 doses terugverkocht aan Rusland voor de aankoopprijs.
De aankoop leidde dit jaar tot de val van de regering in Slowakije. Toenmalig premier Matovic had het vaccin zonder medeweten van zijn coalitiepartners gekocht.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vele dooiennnnnquote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Toch doet Duitsland iets goeds aangezien ze maar 1/5de van het aantal besmettingen heeft ten opzichte van Nederland.
@chratnoxOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ze kunnen het in deze fase, in deze periode echt niet meer maken om weer de hele boel te cancelen, en/of af te blazen, we moeten accepteren dat er gewoon wat besmettingen komen als we versoepelen, en dat kan in deze periode ook gewoon.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:03 schreef eragon2890 het volgende:
Oh-oh, https://nos.nl/nieuwsuur/(...)te-veel-besmettingen
Ik hoop dus maar dat de besmettingen of iig het aantal ziekenhuisopnames niet téveel oploopt, of iig dat het dat niet doet vóór tomocon... geef eerlijk toe dat ik over 9 augustus minder wakker lag, da's immers al dag daarna XD
Inmiddels ga ik met minstens 5 en waarschijnlijk 7 vrienden erheen, en de lijst groeit gestaagEn we gaan allemaal he-le-maal los
Dit deed me trouwens goed om te zien: https://nos.nl/artikel/23(...)os-bij-stereo-sunday
En "Lissane uit Venlo" is mijn spirit animal: https://www.1limburg.nl/d(...)ng-tot-stereo-sunday "Dan kan ik tenminste weer iedereen knuffelen". Lisanne snapt het!
De jongeren zijn nog lang niet allemaal gevaccineerd, maar met 1,5 miljoen prikken per week gaat dat over 2-3 weken een hele andere situatie opleveren. Ook mijn vriendenkring gaan richting 100% vaccinatie over 2 weken.
We moeten naar mijn idee ook echt eens even pas op de plaats maken met het uiten van zorgen, als je nog niet eens een week versoepelingen gehad hebt. In de gaten houden is prima, maar stop even met de doomscenario's
Er is wat mij betreft ook een hele bewuste en verantwoorde keuze gemaakt met meteen een binnenlands vaccinatiebewijs met 1 prik Janssen, of het de beste keus is daar kan je over discussiëren, maar het helpt ondertussen wel in je vaccinatiebereidheid, maar dan moet je naar mijn idee wel stoppen met het aankondigen van mogelijke maatregelen, en uiten van zorgen, want als je eerst zegt dat een prik de uitweg van de crisis is, en je vervolgens weer zorgen gaat uiten, onder mogelijke dreiging van maatregelen, dan gaat niemand die prik meer halen, en dat is nu net niet wat je wilt bereiken.
Op dit moment daalt het aantal opnames in de ziekenhuizen nog steeds, en dat is het hele doel geweest, en laten we dat vooral als belangrijkste blijven zien, en niet weer de doelpaal verschuiven naar wat extra besmettingen onder ongevaccineerden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat snap ik, geeft eigenlijk ook aan dat de meeste mensen het ook niet echt serieus nemen. Was hetzelfde toen in een winkel in Nederland een oude man werd geïnterviewd die vond dat de mondkapjes echt nog moesten blijven terwijl die onder zijn neus hing. Hoe de grootste gedeelte van de bevolking hem droeg is het gewoon een schijnmaatregel geweest.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat is overal, is ook geen doen bij beetje spannende wedstrijd, langere tijd of hogere temperaturen![]()
Veiligheid is prachtig en belangrijk en alles totdat je zelf ervaart dat dat geen leven isquote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:24 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat snap ik, geeft eigenlijk ook aan dat de meeste mensen het ook niet echt serieus nemen. Was hetzelfde toen in een winkel in Nederland een oude man werd geïnterviewd die vond dat de mondkapjes echt nog moesten blijven terwijl die onder zijn neus hing. Hoe de grootste gedeelte van de bevolking hem droeg is het gewoon een schijnmaatregel geweest.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het FOK OMT heeft beraad gepleegd. Vanaf nu moet iedereen weer een mondkapje op in dit topic. #DeltaAids
@Oliver23 @Lenny_Leonard![]()
Amen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze kunnen het in deze fase, in deze periode echt niet meer maken om weer de hele boel te cancelen, en/of af te blazen, we moeten accepteren dat er gewoon wat besmettingen komen als we versoepelen, en dat kan in deze periode ook gewoon.
De jongeren zijn nog lang niet allemaal gevaccineerd, maar met 1,5 miljoen prikken per week gaat dat over 2-3 weken een hele andere situatie opleveren. Ook mijn vriendenkring gaan richting 100% vaccinatie over 2 weken.
We moeten naar mijn idee ook echt eens even pas op de plaats maken met het uiten van zorgen, als je nog niet eens een week versoepelingen gehad hebt. In de gaten houden is prima, maar stop even met de doomscenario's
Er is wat mij betreft ook een hele bewuste en verantwoorde keuze gemaakt met meteen een binnenlands vaccinatiebewijs met 1 prik Janssen, of het de beste keus is daar kan je over discussiëren, maar het helpt ondertussen wel in je vaccinatiebereidheid, maar dan moet je naar mijn idee wel stoppen met het aankondigen van mogelijke maatregelen, en uiten van zorgen, want als je eerst zegt dat een prik de uitweg van de crisis is, en je vervolgens weer zorgen gaat uiten, onder mogelijke dreiging van maatregelen, dan gaat niemand die prik meer halen, en dat is nu net niet wat je wilt bereiken.
Op dit moment daalt het aantal opnames in de ziekenhuizen nog steeds, en dat is het hele doel geweest, en laten we dat vooral als belangrijkste blijven zien, en niet weer de doelpaal verschuiven naar wat extra besmettingen onder ongevaccineerden.
Daarom vind ik het zo raar dat ze het nu alweer over lockdowns hebben. Enige reactie die ik dan om me heen hoor: ‘waarom dan nog vaccineren als het toch geen verschil maakt’. Allemaal mensen die wel een prik halen hoor (of al hebben), maar het is gewoon niet te rijmen.![]()
Interessante data uit USA over doorbreek infecties
COVID-19 Vaccine Breakthrough Case Investigation and Reporting
Vaccins werkenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja helder verhaal. Je ziet in dat artikel ook hoe geschermd wordt met dat het 'veilig' moet zijn, zonder dat dat duidelijk handen en voeten krijgt. Wat is dan veilig?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze kunnen het in deze fase, in deze periode echt niet meer maken om weer de hele boel te cancelen, en/of af te blazen, we moeten accepteren dat er gewoon wat besmettingen komen als we versoepelen, en dat kan in deze periode ook gewoon.
Op dit moment daalt het aantal opnames in de ziekenhuizen nog steeds, en dat is het hele doel geweest, en laten we dat vooral als belangrijkste blijven zien, en niet weer de doelpaal verschuiven naar wat extra besmettingen onder ongevaccineerden.
Als de definitie van veilig is: '100% garantie dat niemand besmet raakt', ja dan weet je het wel. Dat gaat dus nooit gebeuren.
Als de definitie is: 'de besmettingsgraad mag niet te hoog zijn', dan moet je dát weer gaan definiëren. Rekening houdend met het feit dat je ook meer positieve tests krijgt omdat je meer test. Juist voor toegang tot die festivals. Waarvoor er niet teveel positieve tests mogen zijn.
Lijkt me in ieder geval handiger om een definitie te hebben dan weer dat dagelijkse gezeik dat Hugo zich er niet relaxed bij voelt en dat Mark er buikpijn van krijgt, dat weten we nou wel.![]()
Niet gelezen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:45 schreef Zipportal het volgende:
Het FOK OMT heeft beraad gepleegd. Vanaf nu moet iedereen weer een mondkapje op in dit topic. #DeltaAids
@:Oliver23 @:lenny_leonard![]()
Gelukkig kun je festivals altijd nog door de burgemeesters laten verbieden vanwege te weinig agenten.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:53 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja helder verhaal. Je ziet in dat artikel ook hoe geschermd wordt met dat het 'veilig' moet zijn, zonder dat dat duidelijk handen en voeten krijgt. Wat is dan veilig?
Als de definitie van veilig is: '100% garantie dat niemand besmet raakt', ja dan weet je het wel. Dat gaat dus nooit gebeuren.
Als de definitie is: 'de besmettingsgraad mag niet te hoog zijn', dan moet je dát weer gaan definiëren. Rekening houdend met het feit dat je ook meer positieve tests krijgt omdat je meer test. Juist voor toegang tot die festivals. Waarvoor er niet teveel positieve tests mogen zijn.
Lijkt me in ieder geval handiger om een definitie te hebben dan weer dat dagelijkse gezeik dat Hugo zich er niet relaxed bij voelt en dat Mark er buikpijn van krijgt, dat weten we nou wel.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Helemaal mee eens, maar hij zegt dan ook niet dat met dit niveau er al een probleem is heh, meer als het nog doorstijgt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nadat iedereen volledig gevaccineerd is verwacht ik zowieso weinig problemen meer
#WeesGeenWhales![]()
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:45 schreef Zipportal het volgende:
@:Oliver23 @:lenny_leonard
zie email 27 oktober![]()
Hebben de FOK!-OMT-leden in hun overweging meegenomen wat de te verwachten gevolgen zijn voor het gebruik van gifjes in dit topic?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:45 schreef Zipportal het volgende:
@:Oliver23 @:lenny_leonard![]()
![]()
Maar het zit Hugo niet lekker. Snap dat dan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee zonder dollen, uitstekend betoog.zie email 27 oktober![]()
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 00:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hebben de FOK!-OMT-leden in hun overweging meegenomen wat de te verwachten gevolgen zijn voor het gebruik van gifjes in dit topic?
Hey trein, ouwe nachtbraker! Je plaatje doet het niet mien jongquote:
He Blinde! Doet dat portaltje van je het nu al?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 00:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Hey trein, ouwe nachtbraker! Je plaatje doet het niet mien jong
Joe, als ik érgens wel niets mee te maken heb is het wel daarmeequote:Op zaterdag 3 juli 2021 00:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
He Blinde! Doet dat portaltje van je het nu al?
![]()
@Tijger_m zal dat ook voor reizigers uit het buitenland gelden? Want dat kan dan een hoop kosten en onzin gaan besparen.![]()
Er wordt over gedacht in het VK om volledig gevaccineerde reizigers te ontslaan van quarantaine plicht in het VK maar daar is nog geen officieele mededeling over gedaan.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 00:24 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
@:Tijger_M zal dat ook voor reizigers uit het buitenland gelden? Want dat kan dan een hoop kosten en onzin gaan besparen.![]()
A dat zou mooi zijn. Want wat ik las wat jij allemaal moest doen aan testen quarantaine enzovoort. Toen had ik zo iets van dan maar even me familie daar niet bezoeken. Maar als dat er van af gaat wil ik me familie daarzo ook wel weer is zien na 2 jaar.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 00:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er wordt over gedacht in het VK om volledig gevaccineerde reizigers te ontslaan van quarantaine plicht in het VK maar daar is nog geen officieele mededeling over gedaan.![]()
Momenteel is dat nog steeds het geval, ja. Nu is het zo dat je moet testen voor afreizen en dan na 2 en 8 dagen nog een keer een zelftest moet doen en 10 dagen in quarantaine moet blijven. En dat brengt best flink kosten met zich mee, natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 00:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
A dat zou mooi zijn. Want wat ik las wat jij allemaal moest doen aan testen quarantaine enzovoort. Toen had ik zo iets van dan maar even me familie daar niet bezoeken. Maar als dat er van af gaat wil ik me familie daarzo ook wel weer is zien na 2 jaar.
Wij moeten voor de 80e verjaardag van mijn schoonvader eind augustus terug naar het VK dus ik hoop echt dat we dan met onze vaccinaties daar niet meer aan hoeven te voldoen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: