Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Als je geen prik haalt mag je geen brood meer kopen bij de bakker?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In Duitsland gaan maatregelen straks ook alleen gelden voor niet gevaccineerden.
Niet als je vanuit een ander land naar Nederland komt dacht ikquote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een week? Een uurtje, tot de systemen ge-update zijn.
Bijna klaar zelfsquote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een aantal grotere IT bedrijven is al bezig dit te ontwikkelen. Zelfde soort poortjes als op 't vliegveld waar je je paspoort scant.![]()
Ik word/ben gevaccineerd, maar dit kan natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:25 schreef _serial_ het volgende:
Gevaccineerden vrijgesteld van eventuele nieuwe lockdown in Duitsland
Correctquote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Als je geen prik haalt mag je geen brood meer kopen bij de bakker?
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Correct
"
Gevaccineerden zouden daarom dingen als boodschappen doen en concerten bijwonen moeten kunnen doen, zei Braun tegen de omroep MDR.
"
Versoepelen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:05 schreef Erno-BE het volgende:
Zeer slechte cijfers vandaag en ik ben heel erg boos op de regering, vanwege het versoepelingspakket van 26 juni. Ik eis maandag een persconferentie waarbij de versoepelingen van 26 juni vanaf dinsdag worden teruggedraaid en daar bovenop een reisverbod naar het buitenland voor iedereen die geboren is tussen 1991 en 2005. Het reproductiegetal gaat zeer binnenkort boven de 1,0 komen of is misschien al boven de 1,0 en pas in de loop van augustus zakt het reproductiegetal pas onder de 1,0 doordat dan de jongeren de tweede prik krijgen. Kortom het hele perspectief is weg, doordat de regering te snel versoepelt tegen alle adviezen van experts in. Graag NU extra maatregelen!!!
Ik verheug me er al helemaal op, over een tijdje weer boodschappen doen in Duitslandquote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]![]()
Wat snuiven ze daar in Duitsland, joh. Mensen die dit soort dingen hardop durven zeggen zijn vele malen gevaarlijker dan welk virus dan ook.
Niet lang. Ik verneem (N=1) geluiden dat diverse organisaties maar wat graag zouden tweedelen omdat het appelleert aan het unheimische gevoel.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:25 schreef Nia het volgende:
Hoe lang zou het nog duren voordat je bij binnenkomst van een discotheek/winkel/evenement etc. officieel in moet checken met je vaccinatie QR code (zoals op NS stations en luchthavens), en dat er bij goedkeuring pas een poortje open gaat zodat je verder kunt lopen?
Duitsland heeft in ieder geval wel ervaring met het onderscheid te maken tussen mensen...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik verheug me er al helemaal op, over een tijdje weer boodschappen doen in Duitsland
"IMPFUNGS AUSWEIS BITTE!!11!"
En ze weten ook hoe dat aan te pakken en hun buren te overtuigen om vooral mee te doen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Duitsland heeft in ieder geval wel ervaring met het onderscheid te maken tussen mensen...
Het is logisch dat de hardwerkende Duitsers geen last mogen hebben van wappies, refo’s en allochtonen. Als je je laat vaccineren betekent het dat je alle vrijheid hebt om te doen en te laten wat je wilt, als je vaccinatie weigert moet je ook de consequenties aanvaarden, dat als het aantal besmettingen in een bepaald gebied hoog is, dat je als ongevaccineerde geen toegang hebt tot bijvoorbeeld bioscopen, sportscholen, restaurants, niet-essentiële winkels, etc. Alleen essentiële zaken als supermarkten, onderwijs, drogisterijen, tankstations, reparatiebedrijven, openbaar vervoer, taxi’s, zorgverlening, etc. Zullen nog wel beschikbaar moeten blijven voor ongevaccineerden. Ook reizen naar een ander Bundesland zou bij hoog aantal besmettingen verboden worden voor ongevaccineerden, tenzij het noodzakelijke doeleinden is.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Correct
"
Gevaccineerden zouden daarom dingen als boodschappen doen en concerten bijwonen moeten kunnen doen, zei Braun tegen de omroep MDR.
"
als ze nu eens even doorpakken, allochtonen stop invoeren ofzoquote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]![]()
Wat snuiven ze daar in Duitsland, joh. Mensen die dit soort dingen hardop durven zeggen zijn vele malen gevaarlijker dan welk virus dan ook.
Hardop gelachen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het is logisch dat de hardwerkende Duitsers geen last mogen hebben van wappies, refo’s en allochtonen. Als je je laat vaccineren betekent het dat je alle vrijheid hebt om te doen en te laten wat je wilt, als je vaccinatie weigert moet je ook de consequenties aanvaarden, dat als het aantal besmettingen in een bepaald gebied hoog is, dat je als ongevaccineerde geen toegang hebt tot bijvoorbeeld bioscopen, sportscholen, restaurants, niet-essentiële winkels, etc. Alleen essentiële zaken als supermarkten, onderwijs, drogisterijen, tankstations, reparatiebedrijven, openbaar vervoer, taxi’s, zorgverlening, etc. Zullen nog wel beschikbaar moeten blijven voor ongevaccineerden. Ook reizen naar een ander Bundesland zou bij hoog aantal besmettingen verboden worden voor ongevaccineerden, tenzij het noodzakelijke doeleinden is.
Vaak denk ik bij het lezen van je posts: Die arme jongen weet niet beter. Maar deze is wel next level.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het is logisch dat de hardwerkende Duitsers geen last mogen hebben van wappies, refo’s en allochtonen. Als je je laat vaccineren betekent het dat je alle vrijheid hebt om te doen en te laten wat je wilt, als je vaccinatie weigert moet je ook de consequenties aanvaarden, dat als het aantal besmettingen in een bepaald gebied hoog is, dat je als ongevaccineerde geen toegang hebt tot bijvoorbeeld bioscopen, sportscholen, restaurants, niet-essentiële winkels, etc. Alleen essentiële zaken als supermarkten, onderwijs, drogisterijen, tankstations, reparatiebedrijven, openbaar vervoer, taxi’s, zorgverlening, etc. Zullen nog wel beschikbaar moeten blijven voor ongevaccineerden. Ook reizen naar een ander Bundesland zou bij hoog aantal besmettingen verboden worden voor ongevaccineerden, tenzij het noodzakelijke doeleinden is.
De bakker behoort tot één van de essentiële sectoren en dus mogen zij ongevaccineerden niet weigeren, maar je kunt meer denken aan dat in bioscopen, restaurants, sportscholen en niet-essentiële winkels ongevaccineerden niet welkom zijn in een bepaald gebied met een hoog aantal besmettingen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Als je geen prik haalt mag je geen brood meer kopen bij de bakker?
Het enige verschil tussen de lockdown oude stijl en lockdown nieuwe stijl is dat in de lockdown oude stijl de maatregelen en sectorensluitingen voor iedereen golf en bij de lockdown nieuwe stijl de maatregelen enkel voor ongevaccineerden geldt en de rest van het land wel door kan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaak denk ik bij het lezen van je posts: Die arme jongen weet niet beter. Maar deze is wel next level.
Wat als iemand niet gevaccineerd kan worden?
Ja, dat zei je. Maar je noemde net ook dat dat de gevolgen zijn van je keuze om te weigeren. Wat als je die keuze niet hebt omdat je niet gevaccineerd kunt worden (allergisch oid) of als het geen zin heeft omdat je afweersysteem al met pensioen is?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het enige verschil tussen de lockdown oude stijl en lockdown nieuwe stijl is dat in de lockdown oude stijl de maatregelen en sectorensluitingen voor iedereen golf en bij de lockdown nieuwe stijl de maatregelen enkel voor ongevaccineerden geldt en de rest van het land wel door kan.
Proven technology and policyquote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Duitsland heeft in ieder geval wel ervaring met het onderscheid te maken tussen mensen...
'Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst'quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Om hoeveel mensen gaat het die om medische redenen echt niet gevaccineerd kunnen worden? Als het om een echt kleine groep gaat, kun je voor die mensen een uitzondering maken. Als je je niet wilt vaccineren omdat je wappie of refo bent -> helaas, beperkingen voor jou. Für ungeimpften verboten.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat zei je. Maar je noemde net ook dat dat de gevolgen zijn van je keuze om te weigeren. Wat als je die keuze niet hebt omdat je niet gevaccineerd kunt worden (allergisch oid) of als het geen zin heeft omdat je afweersysteem al met pensioen is?
Straks komen ze allemaal naar hier, omdat NL deze regels niet heeft.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Om hoeveel mensen gaat het die om medische redenen echt niet gevaccineerd kunnen worden? Als het om een echt kleine groep gaat, kun je voor die mensen een uitzondering maken. Als je je niet wilt vaccineren omdat je wappie of refo bent -> helaas, beperkingen voor jou. Für ungeimpften verboten.
In Nederland? 5% van de bevolking had de Jonge het pas over. Zal in Duitsland ook zoiets zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Om hoeveel mensen gaat het die om medische redenen echt niet gevaccineerd kunnen worden? Als het om een echt kleine groep gaat, kun je voor die mensen een uitzondering maken. Als je je niet wilt vaccineren omdat je wappie of refo bent -> helaas, beperkingen voor jou. Für ungeimpften verboten.
Duitsland loopt amper achter qua vaccineren ten opzichte van Nederland. Voor 1 september hebben veruit de meeste welwillende Duitsers de tweede prik binnen, ook de Duitse jeugd. En het lijkt mij niet dat in de zomer in Duitsland zeer strenge maatregelen nodig zijn, zoals sectorensluitingen en avondklokken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hoe zit het daar eigenlijk met een jeugd? Of moeten die alleen solidair zijn.
Die kunnen zich toch gewoon laten testen? Die QR-code wordt dan ook groen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
In Nederland? 5% van de bevolking had de Jonge het pas over. Zal in Duitsland ook zoiets zijn.
Hoe maak je die uitzondering? Geef je die mensen een zichtbare identificatie dat ze op straat mogen zijn als ongevaccineerden?
En kinderen onder de 12 dan?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:33 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Duitsland loopt amper achter qua vaccineren ten opzichte van Nederland. Voor 1 september hebben veruit de meeste welwillende Duitsers de tweede prik binnen, ook de Duitse jeugd. En het lijkt mij niet dat in de zomer in Duitsland zeer strenge maatregelen nodig zijn, zoals sectorensluitingen en avondklokken.
In Duitsland wilden ze beperkingen alleen nog laten gelden voor niet-gevaccineerden. Dan moet je die dus op een manier kunnen identificeren.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Die kunnen zich toch gewoon laten testen? Die QR-code wordt dan ook groen.
Een formulier ondertekend door een gerenommeerd arts waarin de reden staat waarom iemand niet gevaccineerd kan worden. Lijkt mij het meest logisch.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
In Nederland? 5% van de bevolking had de Jonge het pas over. Zal in Duitsland ook zoiets zijn.
Hoe maak je die uitzondering? Geef je die mensen een zichtbare identificatie dat ze op straat mogen zijn als ongevaccineerden?
Ze gebruiken een zelfde soort app. Ook die DGC. Met dezelfde regels als hier.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
In Duitsland wilden ze beperkingen alleen nog laten gelden voor niet-gevaccineerden. Dan moet je die dus op een manier kunnen identificeren.
Het lijkt mij dat kinderen onder de 12 vrijgesteld worden van de maatregelen. Immers kunnen zij niet gevaccineerd worden.quote:
En aan wie moet diegene dat allemaal laten zien dan? Aan iedereen die erom vraagt? Als gevaccineerde burger heb je er toch recht op te weten of je wel of niet veilig bent, of niet? Dus mag je een burger-arrest doen om iemand te dwingen zijn of haar kaart te laten zien?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:34 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Een formulier ondertekend door een gerenommeerd arts waarin de reden staat waarom iemand niet gevaccineerd kan worden. Lijkt mij het meest logisch.
Behalve als je zwart bent, dan mag je zonder bewijs op pad. In Amsterdam dan he, daarbuiten niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
En aan wie moet diegene dat allemaal laten zien dan? Aan iedereen die erom vraagt? Als gevaccineerde burger heb je er toch recht op te weten of je wel of niet veilig bent, of niet? Dus mag je een burger-arrest doen om iemand te dwingen zijn of haar kaart te laten zien?
Ja, dat weet ik. Maar als de regels niet meer gelden voor gevaccineerden en wel voor niet-gevaccineerden ga je wel bijzondere uitdagingen krijgen. Een avondklok die alleen is voor niet-gevaccineerden, dat soort dingen. Die QR code wordt groen, ook als je getest bent e.d.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze gebruiken een zelfde soort app. Ook die DGC. Met dezelfde regels als hier.
Die worden nog altijd uit parken geknuppeld.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hoe zit het daar eigenlijk met een jeugd? Of moeten die alleen solidair zijn.
Maar ze zijn wel een risico voor het virus toch? Je noemt zelf regelmatig dat het hier in Nederland fout is gegaan omdat de scholen weer open gingen, dus dan is dat toch raar? Dan heb je daar toch een gat?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat kinderen onder de 12 vrijgesteld worden van de maatregelen. Immers kunnen zij niet gevaccineerd worden.
Als het klopt wat @DDDDDaaf zei dat het vaccinatie programma in Duitsland erg stroef loopt. Dan zit je zo als bijvoorbeeld 25 jarige in lockdown omdat een een of andere dokter Mengele een leuk plannetje heeft verzonnen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Straks komen ze allemaal naar hier, omdat NL deze regels niet heeft.
Die kinderen kunnen nog best even thuis blijven. We hebben toch online onderwijs?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar ze zijn wel een risico voor het virus toch? Je noemt zelf regelmatig dat het hier in Nederland fout is gegaan omdat de scholen weer open gingen, dus dan is dat toch raar? Dan heb je daar toch een gat?
In de afgelopen 1.5 week in België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk geweest. Nergens nodig gehad, alleen in Duitsland moest ik voor hotels en restaurants een negatieve test laten zien max 48h oud, die heb ik een keer daar ter plaatse gedaan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:59 schreef capricia het volgende:
[..]
In veel landen (zelfs België dus, maar ook Italië en meer landen) moet je 48 uur van te voren een digitaal formulier inleveren met allerlei info. Inclusief controle op je telefoonnummer etc.
Mits je niet op doorreis bent.
Ook als je gevaccineerd bent.
https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/
En met dat digitale formulier wordt via sms je telefoonnummer ngecontroleerd:
https://travel.info-coron(...)ssenger-locator-form
Onzin, in Duitsland zijn restaurants wel degelijk essentieel. Een goed stuk vlees met een halve liter bier is een grondrecht.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De bakker behoort tot één van de essentiële sectoren en dus mogen zij ongevaccineerden niet weigeren, maar je kunt meer denken aan dat in bioscopen, restaurants, sportscholen en niet-essentiële winkels ongevaccineerden niet welkom zijn in een bepaald gebied met een hoog aantal besmettingen.
Als 12- niet gevaccineerd kunnen worden en daarboven zijn alle welwillende gevaccineerd moet je het risico dat kinderen op scholen besmet kunnen raken accepteren. Er is immers geen alternatief namelijk. Als de ouders en leraren gevaccineerd zijn moet dat geen probleem zijn namelijk. Op de middelbare scholen heb je het besmettingsgevaar onder leerlingen al ondervangen door de welwillende jeugd te laten vaccineren.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar ze zijn wel een risico voor het virus toch? Je noemt zelf regelmatig dat het hier in Nederland fout is gegaan omdat de scholen weer open gingen, dus dan is dat toch raar? Dan heb je daar toch een gat?
Volgens mij lopen de Duitsers qua vaccineren amper achter op België en Nederland. Dus ik denk dat ook in Duitsland de 25-jarige redelijk snel aan de beurt is voor de eerste prik en sowieso voor 1 september de tweede prik binnen heeft.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als het klopt wat @:DDDDDaaf zei dat het vaccinatie programma in Duitsland erg stroef loopt. Dan zit je zo als bijvoorbeeld 25 jarige in lockdown omdat een een of andere dokter Mengele een leuk plannetje heeft verzonnen.
Eigenlijk heb je met deze post bijna alle posts waarin je een groep (vooral jongeren) afbrandt teniet gedaan. Als de mensen die risico lopen gevaccineerd zijn is 't klaar, dan is er geen probleem namelijk zoals je zelf ook zegt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als 12- niet gevaccineerd kunnen worden en daarboven zijn alle welwillende gevaccineerd moet je het risico dat kinderen op scholen besmet kunnen raken accepteren. Er is immers geen alternatief namelijk. Als de ouders en leraren gevaccineerd zijn moet dat geen probleem zijn namelijk. Op de middelbare scholen heb je het besmettingsgevaar onder leerlingen al ondervangen door de welwillende jeugd te laten vaccineren.
Modelleurs van zowel het RIVM, als van andere buitenlandse gezondsheidsdiensten hebben gemodelleerd dat het vaccineren van 0 tot 12-jarigen niet nodig is voor de benodigde groepsimmuniteit. Enkel als er een nog besmettelijkere variant komt waarbij een immuniteitsgraad van minstens 90% over de gehele bevolking benodigd is (bij de deltavariant is de benodigde immuniteitsgraad 83%), dan komt het vaccineren van jonge kinderen tussen de 0 en 12 in beeld, maar voorlopig nog niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je met deze post bijna alle posts waarin je een groep (vooral jongeren) afbrandt teniet gedaan. Als de mensen die risico lopen gevaccineerd zijn is 't klaar, dan is er geen probleem namelijk zoals je zelf ook zegt.
Ja, wat inhoudt dat geen enkele maatregel meer nodig is op het moment dat die 83% gehaald is. Dan nog maatregelen aanhouden voor niet-gevaccineerden is gewoon burgertje pesten.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Modelleurs van zowel het RIVM, als van andere buitenlandse gezondsheidsdiensten hebben gemodelleerd dat het vaccineren van 0 tot 12-jarigen niet nodig is voor de benodigde groepsimmuniteit. Enkel als er een nog besmettelijkere variant komt waarbij een immuniteitsgraad van minstens 90% over de gehele bevolking benodigd is (bij de deltavariant is de benodigde immuniteitsgraad 83%), dan komt het vaccineren van jonge kinderen tussen de 0 en 12 in beeld, maar voorlopig nog niet.
Nee. Je mag ook niet random auto’s aan de kant zetten om een burger-arrest te doen om iemand dwingen zijn rijbewijs te laten zien, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
En aan wie moet diegene dat allemaal laten zien dan? Aan iedereen die erom vraagt? Als gevaccineerde burger heb je er toch recht op te weten of je wel of niet veilig bent, of niet? Dus mag je een burger-arrest doen om iemand te dwingen zijn of haar kaart te laten zien?
Ja dat begrijp ik. Het was meer om het belachelijke van het voorstel van Erno aan te tonen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee. Je mag ook niet random auto’s aan de kant zetten om een burger-arrest te doen om iemand dwingen zijn rijbewijs te laten zien, bijvoorbeeld.
Ik had niet gezien op wie je reageerdequote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik. Het was meer om het belachelijke van het voorstel van Erno aan te tonen.
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik had niet gezien op wie je reageerdeMea culpa
Je kunt altijd nog maatregelen achter de hand houden voor als die 83% niet gehaald wordt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, wat inhoudt dat geen enkele maatregel meer nodig is op het moment dat die 83% gehaald is. Dan nog maatregelen aanhouden voor niet-gevaccineerden is gewoon burgertje pesten.
Achter de hand houden is iets anders dan maatregelen actief houden. Maargoed, dat kan inderdaad.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:33 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog maatregelen achter de hand houden voor als die 83% niet gehaald wordt.
Lijkt me wel. Net als schnitzels op A3-formaat.quote:
En de Bratwürst niet te vergeten.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Net als schnitzels op A3-formaat.
Wel zin in nuquote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Net als schnitzels op A3-formaat.
Das toch alleen in Beieren? Iedere deelstaat andere maatregelen..quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Wel zin in nu![]()
Jammer van die klere FFP2 maskers
Ik kijk voetbal, is München ook Beieren?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Das toch alleen in Beieren? Iedere deelstaat andere maatregelen..
Die mensen in die stadions moeten toch allemaal getest zijn?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kijk voetbal, is München ook Beieren?
Daar zie ik zat mensen met FFP2 zitten
Oostenrijk ook maar eens uitzoeken ofzo
Ja. München is de hoofdstad van Freistaat Bayern. Beieren dus.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kijk voetbal, is München ook Beieren?
Daar zie ik zat mensen met FFP2 zitten
Oostenrijk ook maar eens uitzoeken ofzo
De meeste hadden hem ook op hun kin hangen wat ik zag.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die mensen in die stadions moeten toch allemaal getest zijn?
Daarna nog met een masker op gaan zitten
Bij Bol.com heb je 20 FFP2-maskers voor een tientje. Ik ga er vanuit dat die maskers in Bayern geaccepteerd worden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Wel zin in nu![]()
Jammer van die klere FFP2 maskers
Ik ben nog altijd niet erg onder de indruk van de Duitse vaccinatiecampagne; m'n (Duitse) schoonouders hebben pas afgelopen week hun tweede vaccinatie gehad, terwijl m'n moeder die drie weken geleden al had. (M'n pa had z'n tweede AZ shotje al in mei vanwege diabetes) Bij het lokale Impfzentrum zie ik af en toe slechts eens een handjevol zestigers en zeventigers naar binnen gaan. M'n ouders kennen enkele in Duitsland wonende Nederlandse zestigers en ook die hebben zich, net als ik, in Nederland laten vaccineren omdat er in Duitsland nog altijd geen zicht op een vaccinatieafspraak was.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als het klopt wat @:DDDDDaaf zei dat het vaccinatie programma in Duitsland erg stroef loopt. Dan zit je zo als bijvoorbeeld 25 jarige in lockdown omdat een een of andere dokter Mengele een leuk plannetje heeft verzonnen.
Ja weet ik veelquote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die mensen in die stadions moeten toch allemaal getest zijn?
Daarna nog met een masker op gaan zitten
Bayern is wel de grootste en landschappelijk meest gevarieerde deelstaat van Duitsland met schitterende steden als München, Nürnberg, Bamberg, Würzburg en Regensburg binnen de deelstaatgrenzen en Bayern is ook de enige deelstaat met bergen binnen de deelstaatgrenzen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Das toch alleen in Beieren? Iedere deelstaat andere maatregelen..
Ja dat is overal, is ook geen doen bij beetje spannende wedstrijd, langere tijd of hogere temperaturenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De meeste hadden hem ook op hun kin hangen wat ik zag.
Als de pandemie voorbij is verkopen de beiernaren ze vast massaalngraag aan jouquote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:03 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Bij Bol.com heb je 20 FFP2-maskers voor een tientje. Ik ga er vanuit dat die maskers in Bayern geaccepteerd worden.
Toch doet Duitsland iets goeds aangezien ze maar 1/5de van het aantal besmettingen heeft ten opzichte van Nederland.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ben nog altijd niet erg onder de indruk van de Duitse vaccinatiecampagne; m'n (Duitse) schoonouders hebben pas afgelopen week hun tweede vaccinatie gehad, terwijl m'n moeder die drie weken geleden al had. (M'n pa had z'n tweede AZ shotje al in mei vanwege diabetes) Bij het lokale Impfzentrum zie ik af en toe slechts eens een handjevol zestigers en zeventigers naar binnen gaan. M'n ouders kennen enkele in Duitsland wonende Nederlandse zestigers en ook die hebben zich, net als ik, in Nederland laten vaccineren omdat er in Duitsland nog altijd geen zicht op een vaccinatieafspraak was.
Ik zie overigens ook geen enkel verschil in gedrag tussen Nederlanders en Duitsers; de winkelcentra in de grote steden zijn hier ook afgeladen vol en afstand houden is er dan niet bij. De Duitsers gaan op vakantie naar o.a. Mallorca en lappen vervolgens test- en quarantaineverplichtingen na thuiskomst gewoon aan hun laars. Gidsland? Dat neem ik met een paar korrels zout...
Oh wowquote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:03 schreef THEFXR het volgende:
Slowakije verkoopt meeste Spoetnikvaccins terug aan Rusland
Slowakije heeft de meeste doses van het Spoetnikvaccin terugverkocht aan Rusland. In maart importeerde het land 200.000 doses, maar er bleek maar weinig belangstelling voor het vaccin dat niet goedgekeurd is voor gebruik in de Europese Unie. Slowakije heeft nu 160.000 doses terugverkocht aan Rusland voor de aankoopprijs.
De aankoop leidde dit jaar tot de val van de regering in Slowakije. Toenmalig premier Matovic had het vaccin zonder medeweten van zijn coalitiepartners gekocht.
Vele dooiennnnnquote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Toch doet Duitsland iets goeds aangezien ze maar 1/5de van het aantal besmettingen heeft ten opzichte van Nederland.
Ze kunnen het in deze fase, in deze periode echt niet meer maken om weer de hele boel te cancelen, en/of af te blazen, we moeten accepteren dat er gewoon wat besmettingen komen als we versoepelen, en dat kan in deze periode ook gewoon.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:03 schreef eragon2890 het volgende:
Oh-oh, https://nos.nl/nieuwsuur/(...)te-veel-besmettingen
Ik hoop dus maar dat de besmettingen of iig het aantal ziekenhuisopnames niet téveel oploopt, of iig dat het dat niet doet vóór tomocon... geef eerlijk toe dat ik over 9 augustus minder wakker lag, da's immers al dag daarna XD
Inmiddels ga ik met minstens 5 en waarschijnlijk 7 vrienden erheen, en de lijst groeit gestaagEn we gaan allemaal he-le-maal los
Dit deed me trouwens goed om te zien: https://nos.nl/artikel/23(...)os-bij-stereo-sunday
En "Lissane uit Venlo" is mijn spirit animal: https://www.1limburg.nl/d(...)ng-tot-stereo-sunday "Dan kan ik tenminste weer iedereen knuffelen". Lisanne snapt het!
Dat snap ik, geeft eigenlijk ook aan dat de meeste mensen het ook niet echt serieus nemen. Was hetzelfde toen in een winkel in Nederland een oude man werd geïnterviewd die vond dat de mondkapjes echt nog moesten blijven terwijl die onder zijn neus hing. Hoe de grootste gedeelte van de bevolking hem droeg is het gewoon een schijnmaatregel geweest.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat is overal, is ook geen doen bij beetje spannende wedstrijd, langere tijd of hogere temperaturen
Veiligheid is prachtig en belangrijk en alles totdat je zelf ervaart dat dat geen leven isquote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:24 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat snap ik, geeft eigenlijk ook aan dat de meeste mensen het ook niet echt serieus nemen. Was hetzelfde toen in een winkel in Nederland een oude man werd geïnterviewd die vond dat de mondkapjes echt nog moesten blijven terwijl die onder zijn neus hing. Hoe de grootste gedeelte van de bevolking hem droeg is het gewoon een schijnmaatregel geweest.
Amen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze kunnen het in deze fase, in deze periode echt niet meer maken om weer de hele boel te cancelen, en/of af te blazen, we moeten accepteren dat er gewoon wat besmettingen komen als we versoepelen, en dat kan in deze periode ook gewoon.
De jongeren zijn nog lang niet allemaal gevaccineerd, maar met 1,5 miljoen prikken per week gaat dat over 2-3 weken een hele andere situatie opleveren. Ook mijn vriendenkring gaan richting 100% vaccinatie over 2 weken.
We moeten naar mijn idee ook echt eens even pas op de plaats maken met het uiten van zorgen, als je nog niet eens een week versoepelingen gehad hebt. In de gaten houden is prima, maar stop even met de doomscenario's
Er is wat mij betreft ook een hele bewuste en verantwoorde keuze gemaakt met meteen een binnenlands vaccinatiebewijs met 1 prik Janssen, of het de beste keus is daar kan je over discussiëren, maar het helpt ondertussen wel in je vaccinatiebereidheid, maar dan moet je naar mijn idee wel stoppen met het aankondigen van mogelijke maatregelen, en uiten van zorgen, want als je eerst zegt dat een prik de uitweg van de crisis is, en je vervolgens weer zorgen gaat uiten, onder mogelijke dreiging van maatregelen, dan gaat niemand die prik meer halen, en dat is nu net niet wat je wilt bereiken.
Op dit moment daalt het aantal opnames in de ziekenhuizen nog steeds, en dat is het hele doel geweest, en laten we dat vooral als belangrijkste blijven zien, en niet weer de doelpaal verschuiven naar wat extra besmettingen onder ongevaccineerden.
Ja helder verhaal. Je ziet in dat artikel ook hoe geschermd wordt met dat het 'veilig' moet zijn, zonder dat dat duidelijk handen en voeten krijgt. Wat is dan veilig?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze kunnen het in deze fase, in deze periode echt niet meer maken om weer de hele boel te cancelen, en/of af te blazen, we moeten accepteren dat er gewoon wat besmettingen komen als we versoepelen, en dat kan in deze periode ook gewoon.
De jongeren zijn nog lang niet allemaal gevaccineerd, maar met 1,5 miljoen prikken per week gaat dat over 2-3 weken een hele andere situatie opleveren. Ook mijn vriendenkring gaan richting 100% vaccinatie over 2 weken.
We moeten naar mijn idee ook echt eens even pas op de plaats maken met het uiten van zorgen, als je nog niet eens een week versoepelingen gehad hebt. In de gaten houden is prima, maar stop even met de doomscenario's
Er is wat mij betreft ook een hele bewuste en verantwoorde keuze gemaakt met meteen een binnenlands vaccinatiebewijs met 1 prik Janssen, of het de beste keus is daar kan je over discussiëren, maar het helpt ondertussen wel in je vaccinatiebereidheid, maar dan moet je naar mijn idee wel stoppen met het aankondigen van mogelijke maatregelen, en uiten van zorgen, want als je eerst zegt dat een prik de uitweg van de crisis is, en je vervolgens weer zorgen gaat uiten, onder mogelijke dreiging van maatregelen, dan gaat niemand die prik meer halen, en dat is nu net niet wat je wilt bereiken.
Op dit moment daalt het aantal opnames in de ziekenhuizen nog steeds, en dat is het hele doel geweest, en laten we dat vooral als belangrijkste blijven zien, en niet weer de doelpaal verschuiven naar wat extra besmettingen onder ongevaccineerden.
Niet gelezen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:45 schreef Zipportal het volgende:
Het FOK OMT heeft beraad gepleegd. Vanaf nu moet iedereen weer een mondkapje op in dit topic. #DeltaAids
@:Oliver23 @:lenny_leonard
Gelukkig kun je festivals altijd nog door de burgemeesters laten verbieden vanwege te weinig agenten.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:53 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja helder verhaal. Je ziet in dat artikel ook hoe geschermd wordt met dat het 'veilig' moet zijn, zonder dat dat duidelijk handen en voeten krijgt. Wat is dan veilig?
Als de definitie van veilig is: '100% garantie dat niemand besmet raakt', ja dan weet je het wel. Dat gaat dus nooit gebeuren.
Als de definitie is: 'de besmettingsgraad mag niet te hoog zijn', dan moet je dát weer gaan definiëren. Rekening houdend met het feit dat je ook meer positieve tests krijgt omdat je meer test. Juist voor toegang tot die festivals. Waarvoor er niet teveel positieve tests mogen zijn.
Lijkt me in ieder geval handiger om een definitie te hebben dan weer dat dagelijkse gezeik dat Hugo zich er niet relaxed bij voelt en dat Mark er buikpijn van krijgt, dat weten we nou wel.
Helemaal mee eens, maar hij zegt dan ook niet dat met dit niveau er al een probleem is heh, meer als het nog doorstijgt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:45 schreef Zipportal het volgende:
Het FOK OMT heeft beraad gepleegd. Vanaf nu moet iedereen weer een mondkapje op in dit topic. #DeltaAids
Hebben de FOK!-OMT-leden in hun overweging meegenomen wat de te verwachten gevolgen zijn voor het gebruik van gifjes in dit topic?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:45 schreef Zipportal het volgende:
Maar het zit Hugo niet lekker. Snap dat dan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 00:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hebben de FOK!-OMT-leden in hun overweging meegenomen wat de te verwachten gevolgen zijn voor het gebruik van gifjes in dit topic?
Hey trein, ouwe nachtbraker! Je plaatje doet het niet mien jongquote:
He Blinde! Doet dat portaltje van je het nu al?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 00:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Hey trein, ouwe nachtbraker! Je plaatje doet het niet mien jong
Joe, als ik érgens wel niets mee te maken heb is het wel daarmeequote:Op zaterdag 3 juli 2021 00:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
He Blinde! Doet dat portaltje van je het nu al?
Er wordt over gedacht in het VK om volledig gevaccineerde reizigers te ontslaan van quarantaine plicht in het VK maar daar is nog geen officieele mededeling over gedaan.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 00:24 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
@:Tijger_M zal dat ook voor reizigers uit het buitenland gelden? Want dat kan dan een hoop kosten en onzin gaan besparen.
A dat zou mooi zijn. Want wat ik las wat jij allemaal moest doen aan testen quarantaine enzovoort. Toen had ik zo iets van dan maar even me familie daar niet bezoeken. Maar als dat er van af gaat wil ik me familie daarzo ook wel weer is zien na 2 jaar.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 00:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er wordt over gedacht in het VK om volledig gevaccineerde reizigers te ontslaan van quarantaine plicht in het VK maar daar is nog geen officieele mededeling over gedaan.
Momenteel is dat nog steeds het geval, ja. Nu is het zo dat je moet testen voor afreizen en dan na 2 en 8 dagen nog een keer een zelftest moet doen en 10 dagen in quarantaine moet blijven. En dat brengt best flink kosten met zich mee, natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 00:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
A dat zou mooi zijn. Want wat ik las wat jij allemaal moest doen aan testen quarantaine enzovoort. Toen had ik zo iets van dan maar even me familie daar niet bezoeken. Maar als dat er van af gaat wil ik me familie daarzo ook wel weer is zien na 2 jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |