abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:32:37 #203
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200174450
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:29 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

In Duitsland gaan maatregelen straks ook alleen gelden voor niet gevaccineerden.
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Als je geen prik haalt mag je geen brood meer kopen bij de bakker?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:35:13 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200174508
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een week? Een uurtje, tot de systemen ge-update zijn.
Niet als je vanuit een ander land naar Nederland komt dacht ik

Duidelijk wel hè O+ :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:37:39 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200174639
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een aantal grotere IT bedrijven is al bezig dit te ontwikkelen. Zelfde soort poortjes als op 't vliegveld waar je je paspoort scant. ;(
Bijna klaar zelfs
pi_200174968
quote:
Ik word/ben gevaccineerd, maar dit kan natuurlijk niet.
- verwijderd door admin -
pi_200175046
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Als je geen prik haalt mag je geen brood meer kopen bij de bakker?
Correct

"
Gevaccineerden zouden daarom dingen als boodschappen doen en concerten bijwonen moeten kunnen doen, zei Braun tegen de omroep MDR.
"
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:48:37 #208
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200175062
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Correct

"
Gevaccineerden zouden daarom dingen als boodschappen doen en concerten bijwonen moeten kunnen doen, zei Braun tegen de omroep MDR.
"
_O-

Wat snuiven ze daar in Duitsland, joh. Mensen die dit soort dingen hardop durven zeggen zijn vele malen gevaarlijker dan welk virus dan ook.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:56:28 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200175189
pi_200175230
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:05 schreef Erno-BE het volgende:
Zeer slechte cijfers vandaag en ik ben heel erg boos op de regering, vanwege het versoepelingspakket van 26 juni. Ik eis maandag een persconferentie waarbij de versoepelingen van 26 juni vanaf dinsdag worden teruggedraaid en daar bovenop een reisverbod naar het buitenland voor iedereen die geboren is tussen 1991 en 2005. Het reproductiegetal gaat zeer binnenkort boven de 1,0 komen of is misschien al boven de 1,0 en pas in de loop van augustus zakt het reproductiegetal pas onder de 1,0 doordat dan de jongeren de tweede prik krijgen. Kortom het hele perspectief is weg, doordat de regering te snel versoepelt tegen alle adviezen van experts in. Graag NU extra maatregelen!!!
Versoepelen.
#jijdoetnietmeermee
Ziedend
Go hard or go home
pi_200175279
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

_O-

Wat snuiven ze daar in Duitsland, joh. Mensen die dit soort dingen hardop durven zeggen zijn vele malen gevaarlijker dan welk virus dan ook.
Ik verheug me er al helemaal op, over een tijdje weer boodschappen doen in Duitsland O+
"IMPFUNGS AUSWEIS BITTE!!11!"
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:03:01 #212
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200175305
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:25 schreef Nia het volgende:
Hoe lang zou het nog duren voordat je bij binnenkomst van een discotheek/winkel/evenement etc. officieel in moet checken met je vaccinatie QR code (zoals op NS stations en luchthavens), en dat er bij goedkeuring pas een poortje open gaat zodat je verder kunt lopen? :{
Niet lang. Ik verneem (N=1) geluiden dat diverse organisaties maar wat graag zouden tweedelen omdat het appelleert aan het unheimische gevoel.
Triest dat we mensen op grond van hun medische behandeling/test gaan bevoordelen met entree omdat het zg veilige mensen zouden zijn. Mensen die dat niet zijn, worden paria's die je vooral buiten de deur moet houden en achteraan laat aansluiten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200175313
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:01 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik verheug me er al helemaal op, over een tijdje weer boodschappen doen in Duitsland O+
"IMPFUNGS AUSWEIS BITTE!!11!"
Duitsland heeft in ieder geval wel ervaring met het onderscheid te maken tussen mensen...
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:06:14 #214
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200175353
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:03 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Duitsland heeft in ieder geval wel ervaring met het onderscheid te maken tussen mensen...
En ze weten ook hoe dat aan te pakken en hun buren te overtuigen om vooral mee te doen. -O-
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:10:13 #215
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200175431
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Correct

"
"
Het is logisch dat de hardwerkende Duitsers geen last mogen hebben van wappies, refo’s en allochtonen. Als je je laat vaccineren betekent het dat je alle vrijheid hebt om te doen en te laten wat je wilt, als je vaccinatie weigert moet je ook de consequenties aanvaarden, dat als het aantal besmettingen in een bepaald gebied hoog is, dat je als ongevaccineerde geen toegang hebt tot bijvoorbeeld bioscopen, sportscholen, restaurants, niet-essentiële winkels, etc. Alleen essentiële zaken als supermarkten, onderwijs, drogisterijen, tankstations, reparatiebedrijven, openbaar vervoer, taxi’s, zorgverlening, etc. Zullen nog wel beschikbaar moeten blijven voor ongevaccineerden. Ook reizen naar een ander Bundesland zou bij hoog aantal besmettingen verboden worden voor ongevaccineerden, tenzij het noodzakelijke doeleinden is.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:11:59 #216
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200175466
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

_O-

als ze nu eens even doorpakken, allochtonen stop invoeren ofzo
pi_200175580
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:10 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het is logisch dat de hardwerkende Duitsers geen last mogen hebben van wappies, refo’s en allochtonen. Als je je laat vaccineren betekent het dat je alle vrijheid hebt om te doen en te laten wat je wilt, als je vaccinatie weigert moet je ook de consequenties aanvaarden, dat als het aantal besmettingen in een bepaald gebied hoog is, dat je als ongevaccineerde geen toegang hebt tot bijvoorbeeld bioscopen, sportscholen, restaurants, niet-essentiële winkels, etc. Alleen essentiële zaken als supermarkten, onderwijs, drogisterijen, tankstations, reparatiebedrijven, openbaar vervoer, taxi’s, zorgverlening, etc. Zullen nog wel beschikbaar moeten blijven voor ongevaccineerden. Ook reizen naar een ander Bundesland zou bij hoog aantal besmettingen verboden worden voor ongevaccineerden, tenzij het noodzakelijke doeleinden is.
Hardop gelachen.
pi_200175709
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:10 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Vaak denk ik bij het lezen van je posts: Die arme jongen weet niet beter. Maar deze is wel next level.

Wat als iemand niet gevaccineerd kan worden?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:19:59 #219
405562 Erno-BE
pi_200175721
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De bakker behoort tot één van de essentiële sectoren en dus mogen zij ongevaccineerden niet weigeren, maar je kunt meer denken aan dat in bioscopen, restaurants, sportscholen en niet-essentiële winkels ongevaccineerden niet welkom zijn in een bepaald gebied met een hoog aantal besmettingen.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200175771
Eind volgende week is denk ik trouwens de ophef om Janssen en direct een groen vinkje waarschijnlijk wel voorbij, dan is iedereen die Janssen wilde onderhand wel een dikke week geprikt
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:23:42 #221
405562 Erno-BE
pi_200175812
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vaak denk ik bij het lezen van je posts: Die arme jongen weet niet beter. Maar deze is wel next level.

Wat als iemand niet gevaccineerd kan worden?
Het enige verschil tussen de lockdown oude stijl en lockdown nieuwe stijl is dat in de lockdown oude stijl de maatregelen en sectorensluitingen voor iedereen golf en bij de lockdown nieuwe stijl de maatregelen enkel voor ongevaccineerden geldt en de rest van het land wel door kan.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200175840
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:23 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het enige verschil tussen de lockdown oude stijl en lockdown nieuwe stijl is dat in de lockdown oude stijl de maatregelen en sectorensluitingen voor iedereen golf en bij de lockdown nieuwe stijl de maatregelen enkel voor ongevaccineerden geldt en de rest van het land wel door kan.
Ja, dat zei je. Maar je noemde net ook dat dat de gevolgen zijn van je keuze om te weigeren. Wat als je die keuze niet hebt omdat je niet gevaccineerd kunt worden (allergisch oid) of als het geen zin heeft omdat je afweersysteem al met pensioen is?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 21:25:36 ]
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:25:51 #223
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200175861
quote:

[..]

Proven technology and policy

:') :')
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 21:28:13 #224
236264 crew  capricia
pi_200175931
quote:

[..]

'Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst' ;)
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:30:26 #225
405562 Erno-BE
pi_200175996
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, dat zei je. Maar je noemde net ook dat dat de gevolgen zijn van je keuze om te weigeren. Wat als je die keuze niet hebt omdat je niet gevaccineerd kunt worden (allergisch oid) of als het geen zin heeft omdat je afweersysteem al met pensioen is?
Om hoeveel mensen gaat het die om medische redenen echt niet gevaccineerd kunnen worden? Als het om een echt kleine groep gaat, kun je voor die mensen een uitzondering maken. Als je je niet wilt vaccineren omdat je wappie of refo bent -> helaas, beperkingen voor jou. Für ungeimpften verboten.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 21:31:56 #226
236264 crew  capricia
pi_200176065
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:30 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Om hoeveel mensen gaat het die om medische redenen echt niet gevaccineerd kunnen worden? Als het om een echt kleine groep gaat, kun je voor die mensen een uitzondering maken. Als je je niet wilt vaccineren omdat je wappie of refo bent -> helaas, beperkingen voor jou. Für ungeimpften verboten.
Straks komen ze allemaal naar hier, omdat NL deze regels niet heeft. :{
- Goethe, “Faust”
pi_200176089
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:30 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

In Nederland? 5% van de bevolking had de Jonge het pas over. Zal in Duitsland ook zoiets zijn.

Hoe maak je die uitzondering? Geef je die mensen een zichtbare identificatie dat ze op straat mogen zijn als ongevaccineerden?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:33:14 #228
405562 Erno-BE
pi_200176118
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Hoe zit het daar eigenlijk met een jeugd? Of moeten die alleen solidair zijn.
Duitsland loopt amper achter qua vaccineren ten opzichte van Nederland. Voor 1 september hebben veruit de meeste welwillende Duitsers de tweede prik binnen, ook de Duitse jeugd. En het lijkt mij niet dat in de zomer in Duitsland zeer strenge maatregelen nodig zijn, zoals sectorensluitingen en avondklokken.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 21:33:44 #229
236264 crew  capricia
pi_200176134
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

In Nederland? 5% van de bevolking had de Jonge het pas over. Zal in Duitsland ook zoiets zijn.

Hoe maak je die uitzondering? Geef je die mensen een zichtbare identificatie dat ze op straat mogen zijn als ongevaccineerden?
Die kunnen zich toch gewoon laten testen? Die QR-code wordt dan ook groen.
- Goethe, “Faust”
pi_200176136
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:33 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Duitsland loopt amper achter qua vaccineren ten opzichte van Nederland. Voor 1 september hebben veruit de meeste welwillende Duitsers de tweede prik binnen, ook de Duitse jeugd. En het lijkt mij niet dat in de zomer in Duitsland zeer strenge maatregelen nodig zijn, zoals sectorensluitingen en avondklokken.
En kinderen onder de 12 dan?
pi_200176158
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Die kunnen zich toch gewoon laten testen? Die QR-code wordt dan ook groen.
In Duitsland wilden ze beperkingen alleen nog laten gelden voor niet-gevaccineerden. Dan moet je die dus op een manier kunnen identificeren.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:34:45 #232
405562 Erno-BE
pi_200176172
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een formulier ondertekend door een gerenommeerd arts waarin de reden staat waarom iemand niet gevaccineerd kan worden. Lijkt mij het meest logisch.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 21:34:57 #233
236264 crew  capricia
pi_200176176
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

In Duitsland wilden ze beperkingen alleen nog laten gelden voor niet-gevaccineerden. Dan moet je die dus op een manier kunnen identificeren.
Ze gebruiken een zelfde soort app. Ook die DGC. Met dezelfde regels als hier.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:35:49 #234
405562 Erno-BE
pi_200176205
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

En kinderen onder de 12 dan?
Het lijkt mij dat kinderen onder de 12 vrijgesteld worden van de maatregelen. Immers kunnen zij niet gevaccineerd worden.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200176210
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:34 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Een formulier ondertekend door een gerenommeerd arts waarin de reden staat waarom iemand niet gevaccineerd kan worden. Lijkt mij het meest logisch.
En aan wie moet diegene dat allemaal laten zien dan? Aan iedereen die erom vraagt? Als gevaccineerde burger heb je er toch recht op te weten of je wel of niet veilig bent, of niet? Dus mag je een burger-arrest doen om iemand te dwingen zijn of haar kaart te laten zien?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:36:51 #236
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200176234
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

En aan wie moet diegene dat allemaal laten zien dan? Aan iedereen die erom vraagt? Als gevaccineerde burger heb je er toch recht op te weten of je wel of niet veilig bent, of niet? Dus mag je een burger-arrest doen om iemand te dwingen zijn of haar kaart te laten zien?
Behalve als je zwart bent, dan mag je zonder bewijs op pad. In Amsterdam dan he, daarbuiten niet.
pi_200176248
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze gebruiken een zelfde soort app. Ook die DGC. Met dezelfde regels als hier.
Ja, dat weet ik. Maar als de regels niet meer gelden voor gevaccineerden en wel voor niet-gevaccineerden ga je wel bijzondere uitdagingen krijgen. Een avondklok die alleen is voor niet-gevaccineerden, dat soort dingen. Die QR code wordt groen, ook als je getest bent e.d.
pi_200176274
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Hoe zit het daar eigenlijk met een jeugd? Of moeten die alleen solidair zijn.
Die worden nog altijd uit parken geknuppeld. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200176312
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:35 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat kinderen onder de 12 vrijgesteld worden van de maatregelen. Immers kunnen zij niet gevaccineerd worden.
Maar ze zijn wel een risico voor het virus toch? Je noemt zelf regelmatig dat het hier in Nederland fout is gegaan omdat de scholen weer open gingen, dus dan is dat toch raar? Dan heb je daar toch een gat?
pi_200176379
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Straks komen ze allemaal naar hier, omdat NL deze regels niet heeft. :{
Als het klopt wat @DDDDDaaf zei dat het vaccinatie programma in Duitsland erg stroef loopt. Dan zit je zo als bijvoorbeeld 25 jarige in lockdown omdat een een of andere dokter Mengele een leuk plannetje heeft verzonnen.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:42:02 #241
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200176390
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar ze zijn wel een risico voor het virus toch? Je noemt zelf regelmatig dat het hier in Nederland fout is gegaan omdat de scholen weer open gingen, dus dan is dat toch raar? Dan heb je daar toch een gat?
Die kinderen kunnen nog best even thuis blijven. We hebben toch online onderwijs?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:42:21 #242
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_200176403
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:59 schreef capricia het volgende:

[..]

In veel landen (zelfs België dus, maar ook Italië en meer landen) moet je 48 uur van te voren een digitaal formulier inleveren met allerlei info. Inclusief controle op je telefoonnummer etc.
Mits je niet op doorreis bent.
Ook als je gevaccineerd bent.

https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/

En met dat digitale formulier wordt via sms je telefoonnummer ngecontroleerd:
https://travel.info-coron(...)ssenger-locator-form
In de afgelopen 1.5 week in België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk geweest. Nergens nodig gehad, alleen in Duitsland moest ik voor hotels en restaurants een negatieve test laten zien max 48h oud, die heb ik een keer daar ter plaatse gedaan.
pi_200176455
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:19 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

De bakker behoort tot één van de essentiële sectoren en dus mogen zij ongevaccineerden niet weigeren, maar je kunt meer denken aan dat in bioscopen, restaurants, sportscholen en niet-essentiële winkels ongevaccineerden niet welkom zijn in een bepaald gebied met een hoog aantal besmettingen.
Onzin, in Duitsland zijn restaurants wel degelijk essentieel. Een goed stuk vlees met een halve liter bier is een grondrecht.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:44:05 #244
405562 Erno-BE
pi_200176475
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als 12- niet gevaccineerd kunnen worden en daarboven zijn alle welwillende gevaccineerd moet je het risico dat kinderen op scholen besmet kunnen raken accepteren. Er is immers geen alternatief namelijk. Als de ouders en leraren gevaccineerd zijn moet dat geen probleem zijn namelijk. Op de middelbare scholen heb je het besmettingsgevaar onder leerlingen al ondervangen door de welwillende jeugd te laten vaccineren.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:46:01 #245
346939 Janneke141
pi_200176600
Maar het is zeker niet de bedoeling dat je gedwongen wordt om je te vaccineren hoor. Je mag alleen nergens meer naar binnen als je het niet doet.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:50:21 #246
405562 Erno-BE
pi_200176709
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:41 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Als het klopt wat @:DDDDDaaf zei dat het vaccinatie programma in Duitsland erg stroef loopt. Dan zit je zo als bijvoorbeeld 25 jarige in lockdown omdat een een of andere dokter Mengele een leuk plannetje heeft verzonnen.
Volgens mij lopen de Duitsers qua vaccineren amper achter op België en Nederland. Dus ik denk dat ook in Duitsland de 25-jarige redelijk snel aan de beurt is voor de eerste prik en sowieso voor 1 september de tweede prik binnen heeft.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200176796
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:44 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als 12- niet gevaccineerd kunnen worden en daarboven zijn alle welwillende gevaccineerd moet je het risico dat kinderen op scholen besmet kunnen raken accepteren. Er is immers geen alternatief namelijk. Als de ouders en leraren gevaccineerd zijn moet dat geen probleem zijn namelijk. Op de middelbare scholen heb je het besmettingsgevaar onder leerlingen al ondervangen door de welwillende jeugd te laten vaccineren.
Eigenlijk heb je met deze post bijna alle posts waarin je een groep (vooral jongeren) afbrandt teniet gedaan. Als de mensen die risico lopen gevaccineerd zijn is 't klaar, dan is er geen probleem namelijk zoals je zelf ook zegt.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 22:01:12 #248
405562 Erno-BE
pi_200177003
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Eigenlijk heb je met deze post bijna alle posts waarin je een groep (vooral jongeren) afbrandt teniet gedaan. Als de mensen die risico lopen gevaccineerd zijn is 't klaar, dan is er geen probleem namelijk zoals je zelf ook zegt.
Modelleurs van zowel het RIVM, als van andere buitenlandse gezondsheidsdiensten hebben gemodelleerd dat het vaccineren van 0 tot 12-jarigen niet nodig is voor de benodigde groepsimmuniteit. Enkel als er een nog besmettelijkere variant komt waarbij een immuniteitsgraad van minstens 90% over de gehele bevolking benodigd is (bij de deltavariant is de benodigde immuniteitsgraad 83%), dan komt het vaccineren van jonge kinderen tussen de 0 en 12 in beeld, maar voorlopig nog niet.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200177041
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:01 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Modelleurs van zowel het RIVM, als van andere buitenlandse gezondsheidsdiensten hebben gemodelleerd dat het vaccineren van 0 tot 12-jarigen niet nodig is voor de benodigde groepsimmuniteit. Enkel als er een nog besmettelijkere variant komt waarbij een immuniteitsgraad van minstens 90% over de gehele bevolking benodigd is (bij de deltavariant is de benodigde immuniteitsgraad 83%), dan komt het vaccineren van jonge kinderen tussen de 0 en 12 in beeld, maar voorlopig nog niet.
Ja, wat inhoudt dat geen enkele maatregel meer nodig is op het moment dat die 83% gehaald is. Dan nog maatregelen aanhouden voor niet-gevaccineerden is gewoon burgertje pesten.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 22:06:42 #250
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200177148
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee. Je mag ook niet random auto’s aan de kant zetten om een burger-arrest te doen om iemand dwingen zijn rijbewijs te laten zien, bijvoorbeeld.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200177176
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee. Je mag ook niet random auto’s aan de kant zetten om een burger-arrest te doen om iemand dwingen zijn rijbewijs te laten zien, bijvoorbeeld.
Ja dat begrijp ik. Het was meer om het belachelijke van het voorstel van Erno aan te tonen.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 22:08:51 #252
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200177207
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik. Het was meer om het belachelijke van het voorstel van Erno aan te tonen.
Ik had niet gezien op wie je reageerde ;) Mea culpa
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200177245
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik had niet gezien op wie je reageerde ;) Mea culpa
:P Maar het is goed om te weten wat er wel en niet mag.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 22:11:50 #254
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200177279
Janssen mag tweede fabriek in Leiden in gebruik nemen

Het Europese Geneesmiddelenbureau heeft vaccinproducent Janssen toestemming gegeven om in Leiden een tweede fabrieksgebouw in gebruik te nemen. Het gebouw staat naast de bestaande fabriek van Janssen.

Er kan per direct worden begonnen met de extra productie van coronavaccins voor de Europese markt. Hoeveel extra vaccin er vanwege de uitbreiding kan worden geproduceerd, is niet bekend.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 22:33:36 #255
405562 Erno-BE
pi_200177913
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, wat inhoudt dat geen enkele maatregel meer nodig is op het moment dat die 83% gehaald is. Dan nog maatregelen aanhouden voor niet-gevaccineerden is gewoon burgertje pesten.
Je kunt altijd nog maatregelen achter de hand houden voor als die 83% niet gehaald wordt.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200177938
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:33 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Je kunt altijd nog maatregelen achter de hand houden voor als die 83% niet gehaald wordt.
Achter de hand houden is iets anders dan maatregelen actief houden. Maargoed, dat kan inderdaad.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 22:43:52 #257
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200178192
Is bier trouwens essentieel in Duitsland?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 22:45:33 #258
346939 Janneke141
pi_200178238
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:43 schreef Molo het volgende:
Is bier trouwens essentieel in Duitsland?
Lijkt me wel. Net als schnitzels op A3-formaat.
pi_200178303
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En de Bratwürst niet te vergeten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200178483
36000 prikafspraken voor 17 jarigen tot nu niet slecht.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 22:54:46 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200178522
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wel zin in nu :9

Jammer van die klere FFP2 maskers :(
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 22:56:32 #262
236264 crew  capricia
pi_200178590
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Das toch alleen in Beieren? Iedere deelstaat andere maatregelen.. :{
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 2 juli 2021 @ 22:59:39 #263
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200178727
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik kijk voetbal, is München ook Beieren?

Daar zie ik zat mensen met FFP2 zitten

Oostenrijk ook maar eens uitzoeken ofzo
  vrijdag 2 juli 2021 @ 23:00:28 #264
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200178753
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Die mensen in die stadions moeten toch allemaal getest zijn?

Daarna nog met een masker op gaan zitten :')
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 23:01:27 #265
236264 crew  capricia
pi_200178778
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja. München is de hoofdstad van Freistaat Bayern. Beieren dus.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 2 juli 2021 @ 23:02:43 #266
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200178812
Hoogste aantal coronabesmettingen sinds begin pandemie in Zuid-Afrika

In Zuid-Afrika zijn vandaag 24.000 nieuwe besmettingen met het coronavirus geregistreerd, het hoogste aantal sinds het begin van de pandemie. De ziekenhuizen worden overspoeld met patiënten en er zijn nauwelijks meer bedden voor ernstig zieke patiënten te vinden. Vooral in Johannesburg is de nood hoog.

Bureaucratisch falen heeft de gezondheidscrisis verergerd. De medische associatie in Zuid-Afrika dreigt de regering voor de rechter te dagen omdat meer dan 200 nieuwe artsen in opleiding geen stageplaats kunnen vinden, ondanks een enorm personeelstekort in de ziekenhuizen.

De nieuwe golf besmettingen wordt veroorzaakt door de deltavariant van het virus, die zeer besmettelijk is. Slechts vijf procent van de Zuid-Afrikaanse bevolking is gevaccineerd.
pi_200178818
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De meeste hadden hem ook op hun kin hangen wat ik zag.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 23:03:25 #268
405562 Erno-BE
pi_200178826
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Bij Bol.com heb je 20 FFP2-maskers voor een tientje. Ik ga er vanuit dat die maskers in Bayern geaccepteerd worden.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200178834
Oh-oh, https://nos.nl/nieuwsuur/(...)te-veel-besmettingen

Ik hoop dus maar dat de besmettingen of iig het aantal ziekenhuisopnames niet téveel oploopt, of iig dat het dat niet doet vóór tomocon... geef eerlijk toe dat ik over 9 augustus minder wakker lag, da's immers al dag daarna XD

Inmiddels ga ik met minstens 5 en waarschijnlijk 7 vrienden erheen, en de lijst groeit gestaag :D En we gaan allemaal he-le-maal los :D

Dit deed me trouwens goed om te zien: https://nos.nl/artikel/23(...)os-bij-stereo-sunday

En "Lissane uit Venlo" is mijn spirit animal: https://www.1limburg.nl/d(...)ng-tot-stereo-sunday "Dan kan ik tenminste weer iedereen knuffelen". Lisanne snapt het! :D
#WeesGeenWhales
  vrijdag 2 juli 2021 @ 23:03:40 #270
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200178837
Slowakije verkoopt meeste Spoetnikvaccins terug aan Rusland

Slowakije heeft de meeste doses van het Spoetnikvaccin terugverkocht aan Rusland. In maart importeerde het land 200.000 doses, maar er bleek maar weinig belangstelling voor het vaccin dat niet goedgekeurd is voor gebruik in de Europese Unie. Slowakije heeft nu 160.000 doses terugverkocht aan Rusland voor de aankoopprijs.

De aankoop leidde dit jaar tot de val van de regering in Slowakije. Toenmalig premier Matovic had het vaccin zonder medeweten van zijn coalitiepartners gekocht.
pi_200178880
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:41 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Als het klopt wat @:DDDDDaaf zei dat het vaccinatie programma in Duitsland erg stroef loopt. Dan zit je zo als bijvoorbeeld 25 jarige in lockdown omdat een een of andere dokter Mengele een leuk plannetje heeft verzonnen.
Ik ben nog altijd niet erg onder de indruk van de Duitse vaccinatiecampagne; m'n (Duitse) schoonouders hebben pas afgelopen week hun tweede vaccinatie gehad, terwijl m'n moeder die drie weken geleden al had. (M'n pa had z'n tweede AZ shotje al in mei vanwege diabetes) Bij het lokale Impfzentrum zie ik af en toe slechts eens een handjevol zestigers en zeventigers naar binnen gaan. M'n ouders kennen enkele in Duitsland wonende Nederlandse zestigers en ook die hebben zich, net als ik, in Nederland laten vaccineren omdat er in Duitsland nog altijd geen zicht op een vaccinatieafspraak was.

Ik zie overigens ook geen enkel verschil in gedrag tussen Nederlanders en Duitsers; de winkelcentra in de grote steden zijn hier ook afgeladen vol en afstand houden is er dan niet bij. De Duitsers gaan op vakantie naar o.a. Mallorca en lappen vervolgens test- en quarantaineverplichtingen na thuiskomst gewoon aan hun laars. Gidsland? Dat neem ik met een paar korrels zout...
  vrijdag 2 juli 2021 @ 23:06:46 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200178908
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja weet ik veel

En toen won dat kut Italië ook nog

Avond verpest
  vrijdag 2 juli 2021 @ 23:06:59 #273
405562 Erno-BE
pi_200178914
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Bayern is wel de grootste en landschappelijk meest gevarieerde deelstaat van Duitsland met schitterende steden als München, Nürnberg, Bamberg, Würzburg en Regensburg binnen de deelstaatgrenzen en Bayern is ook de enige deelstaat met bergen binnen de deelstaatgrenzen.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 23:07:28 #274
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200178926
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:02 schreef ipa84 het volgende:

[..]

De meeste hadden hem ook op hun kin hangen wat ik zag.
Ja dat is overal, is ook geen doen bij beetje spannende wedstrijd, langere tijd of hogere temperaturen
  vrijdag 2 juli 2021 @ 23:08:59 #275
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200178956
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Bij Bol.com heb je 20 FFP2-maskers voor een tientje. Ik ga er vanuit dat die maskers in Bayern geaccepteerd worden.
Als de pandemie voorbij is verkopen de beiernaren ze vast massaalngraag aan jou
  vrijdag 2 juli 2021 @ 23:09:21 #276
405562 Erno-BE
pi_200178965
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik ben nog altijd niet erg onder de indruk van de Duitse vaccinatiecampagne; m'n (Duitse) schoonouders hebben pas afgelopen week hun tweede vaccinatie gehad, terwijl m'n moeder die drie weken geleden al had. (M'n pa had z'n tweede AZ shotje al in mei vanwege diabetes) Bij het lokale Impfzentrum zie ik af en toe slechts eens een handjevol zestigers en zeventigers naar binnen gaan. M'n ouders kennen enkele in Duitsland wonende Nederlandse zestigers en ook die hebben zich, net als ik, in Nederland laten vaccineren omdat er in Duitsland nog altijd geen zicht op een vaccinatieafspraak was.

Ik zie overigens ook geen enkel verschil in gedrag tussen Nederlanders en Duitsers; de winkelcentra in de grote steden zijn hier ook afgeladen vol en afstand houden is er dan niet bij. De Duitsers gaan op vakantie naar o.a. Mallorca en lappen vervolgens test- en quarantaineverplichtingen na thuiskomst gewoon aan hun laars. Gidsland? Dat neem ik met een paar korrels zout...
Toch doet Duitsland iets goeds aangezien ze maar 1/5de van het aantal besmettingen heeft ten opzichte van Nederland.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 23:10:14 #277
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200178976
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:03 schreef THEFXR het volgende:
Slowakije verkoopt meeste Spoetnikvaccins terug aan Rusland

Slowakije heeft de meeste doses van het Spoetnikvaccin terugverkocht aan Rusland. In maart importeerde het land 200.000 doses, maar er bleek maar weinig belangstelling voor het vaccin dat niet goedgekeurd is voor gebruik in de Europese Unie. Slowakije heeft nu 160.000 doses terugverkocht aan Rusland voor de aankoopprijs.

De aankoop leidde dit jaar tot de val van de regering in Slowakije. Toenmalig premier Matovic had het vaccin zonder medeweten van zijn coalitiepartners gekocht.
Oh wow
  vrijdag 2 juli 2021 @ 23:12:30 #278
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200179031
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:09 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Toch doet Duitsland iets goeds aangezien ze maar 1/5de van het aantal besmettingen heeft ten opzichte van Nederland.
Vele dooiennnnn

@chratnox
pi_200179057
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:03 schreef eragon2890 het volgende:
Oh-oh, https://nos.nl/nieuwsuur/(...)te-veel-besmettingen

Ik hoop dus maar dat de besmettingen of iig het aantal ziekenhuisopnames niet téveel oploopt, of iig dat het dat niet doet vóór tomocon... geef eerlijk toe dat ik over 9 augustus minder wakker lag, da's immers al dag daarna XD

Inmiddels ga ik met minstens 5 en waarschijnlijk 7 vrienden erheen, en de lijst groeit gestaag :D En we gaan allemaal he-le-maal los :D

Dit deed me trouwens goed om te zien: https://nos.nl/artikel/23(...)os-bij-stereo-sunday

En "Lissane uit Venlo" is mijn spirit animal: https://www.1limburg.nl/d(...)ng-tot-stereo-sunday "Dan kan ik tenminste weer iedereen knuffelen". Lisanne snapt het! :D
Ze kunnen het in deze fase, in deze periode echt niet meer maken om weer de hele boel te cancelen, en/of af te blazen, we moeten accepteren dat er gewoon wat besmettingen komen als we versoepelen, en dat kan in deze periode ook gewoon.

De jongeren zijn nog lang niet allemaal gevaccineerd, maar met 1,5 miljoen prikken per week gaat dat over 2-3 weken een hele andere situatie opleveren. Ook mijn vriendenkring gaan richting 100% vaccinatie over 2 weken.

We moeten naar mijn idee ook echt eens even pas op de plaats maken met het uiten van zorgen, als je nog niet eens een week versoepelingen gehad hebt. In de gaten houden is prima, maar stop even met de doomscenario's

Er is wat mij betreft ook een hele bewuste en verantwoorde keuze gemaakt met meteen een binnenlands vaccinatiebewijs met 1 prik Janssen, of het de beste keus is daar kan je over discussiëren, maar het helpt ondertussen wel in je vaccinatiebereidheid, maar dan moet je naar mijn idee wel stoppen met het aankondigen van mogelijke maatregelen, en uiten van zorgen, want als je eerst zegt dat een prik de uitweg van de crisis is, en je vervolgens weer zorgen gaat uiten, onder mogelijke dreiging van maatregelen, dan gaat niemand die prik meer halen, en dat is nu net niet wat je wilt bereiken.

Op dit moment daalt het aantal opnames in de ziekenhuizen nog steeds, en dat is het hele doel geweest, en laten we dat vooral als belangrijkste blijven zien, en niet weer de doelpaal verschuiven naar wat extra besmettingen onder ongevaccineerden.
pi_200179236
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja dat is overal, is ook geen doen bij beetje spannende wedstrijd, langere tijd of hogere temperaturen
Dat snap ik, geeft eigenlijk ook aan dat de meeste mensen het ook niet echt serieus nemen. Was hetzelfde toen in een winkel in Nederland een oude man werd geïnterviewd die vond dat de mondkapjes echt nog moesten blijven terwijl die onder zijn neus hing. Hoe de grootste gedeelte van de bevolking hem droeg is het gewoon een schijnmaatregel geweest.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 23:24:56 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200179248
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:24 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat snap ik, geeft eigenlijk ook aan dat de meeste mensen het ook niet echt serieus nemen. Was hetzelfde toen in een winkel in Nederland een oude man werd geïnterviewd die vond dat de mondkapjes echt nog moesten blijven terwijl die onder zijn neus hing. Hoe de grootste gedeelte van de bevolking hem droeg is het gewoon een schijnmaatregel geweest.
Veiligheid is prachtig en belangrijk en alles totdat je zelf ervaart dat dat geen leven is
pi_200179616
Het FOK OMT heeft beraad gepleegd. Vanaf nu moet iedereen weer een mondkapje op in dit topic. #DeltaAids

@Oliver23 @Lenny_Leonard
pi_200179657
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ze kunnen het in deze fase, in deze periode echt niet meer maken om weer de hele boel te cancelen, en/of af te blazen, we moeten accepteren dat er gewoon wat besmettingen komen als we versoepelen, en dat kan in deze periode ook gewoon.

De jongeren zijn nog lang niet allemaal gevaccineerd, maar met 1,5 miljoen prikken per week gaat dat over 2-3 weken een hele andere situatie opleveren. Ook mijn vriendenkring gaan richting 100% vaccinatie over 2 weken.

We moeten naar mijn idee ook echt eens even pas op de plaats maken met het uiten van zorgen, als je nog niet eens een week versoepelingen gehad hebt. In de gaten houden is prima, maar stop even met de doomscenario's

Er is wat mij betreft ook een hele bewuste en verantwoorde keuze gemaakt met meteen een binnenlands vaccinatiebewijs met 1 prik Janssen, of het de beste keus is daar kan je over discussiëren, maar het helpt ondertussen wel in je vaccinatiebereidheid, maar dan moet je naar mijn idee wel stoppen met het aankondigen van mogelijke maatregelen, en uiten van zorgen, want als je eerst zegt dat een prik de uitweg van de crisis is, en je vervolgens weer zorgen gaat uiten, onder mogelijke dreiging van maatregelen, dan gaat niemand die prik meer halen, en dat is nu net niet wat je wilt bereiken.

Op dit moment daalt het aantal opnames in de ziekenhuizen nog steeds, en dat is het hele doel geweest, en laten we dat vooral als belangrijkste blijven zien, en niet weer de doelpaal verschuiven naar wat extra besmettingen onder ongevaccineerden.
Amen.

Daarom vind ik het zo raar dat ze het nu alweer over lockdowns hebben. Enige reactie die ik dan om me heen hoor: ‘waarom dan nog vaccineren als het toch geen verschil maakt’. Allemaal mensen die wel een prik halen hoor (of al hebben), maar het is gewoon niet te rijmen.
pi_200179673
Interessante data uit USA over doorbreek infecties

COVID-19 Vaccine Breakthrough Case Investigation and Reporting

Vaccins werken
pi_200179732
quote:

[..]

Ja helder verhaal. Je ziet in dat artikel ook hoe geschermd wordt met dat het 'veilig' moet zijn, zonder dat dat duidelijk handen en voeten krijgt. Wat is dan veilig?

Als de definitie van veilig is: '100% garantie dat niemand besmet raakt', ja dan weet je het wel. Dat gaat dus nooit gebeuren.

Als de definitie is: 'de besmettingsgraad mag niet te hoog zijn', dan moet je dát weer gaan definiëren. Rekening houdend met het feit dat je ook meer positieve tests krijgt omdat je meer test. Juist voor toegang tot die festivals. Waarvoor er niet teveel positieve tests mogen zijn. :')

Lijkt me in ieder geval handiger om een definitie te hebben dan weer dat dagelijkse gezeik dat Hugo zich er niet relaxed bij voelt en dat Mark er buikpijn van krijgt, dat weten we nou wel.
pi_200179767
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En de Bratwürst niet te vergeten.
De currywurst vergeten te noemen, pfft.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 00:03:29 #287
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200179826
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:45 schreef Zipportal het volgende:
Het FOK OMT heeft beraad gepleegd. Vanaf nu moet iedereen weer een mondkapje op in dit topic. #DeltaAids

@:Oliver23 @:lenny_leonard
Niet gelezen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 00:05:56 #288
346939 Janneke141
pi_200179838
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:53 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ja helder verhaal. Je ziet in dat artikel ook hoe geschermd wordt met dat het 'veilig' moet zijn, zonder dat dat duidelijk handen en voeten krijgt. Wat is dan veilig?

Als de definitie van veilig is: '100% garantie dat niemand besmet raakt', ja dan weet je het wel. Dat gaat dus nooit gebeuren.

Als de definitie is: 'de besmettingsgraad mag niet te hoog zijn', dan moet je dát weer gaan definiëren. Rekening houdend met het feit dat je ook meer positieve tests krijgt omdat je meer test. Juist voor toegang tot die festivals. Waarvoor er niet teveel positieve tests mogen zijn. :')

Lijkt me in ieder geval handiger om een definitie te hebben dan weer dat dagelijkse gezeik dat Hugo zich er niet relaxed bij voelt en dat Mark er buikpijn van krijgt, dat weten we nou wel.
Gelukkig kun je festivals altijd nog door de burgemeesters laten verbieden vanwege te weinig agenten.
pi_200179845
quote:

[..]

Helemaal mee eens, maar hij zegt dan ook niet dat met dit niveau er al een probleem is heh, meer als het nog doorstijgt.

Nadat iedereen volledig gevaccineerd is verwacht ik zowieso weinig problemen meer :)
#WeesGeenWhales
pi_200179869
quote:

:M
zie email 27 oktober
pi_200179871
quote:

Hebben de FOK!-OMT-leden in hun overweging meegenomen wat de te verwachten gevolgen zijn voor het gebruik van gifjes in dit topic? ;)
pi_200179922
quote:

[..]

Maar het zit Hugo niet lekker. Snap dat dan.

Nee zonder dollen, uitstekend betoog.
zie email 27 oktober
pi_200179927
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hebben de FOK!-OMT-leden in hun overweging meegenomen wat de te verwachten gevolgen zijn voor het gebruik van gifjes in dit topic? ;)
zie email 27 oktober
  zaterdag 3 juli 2021 @ 00:17:17 #294
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200179934
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hey trein, ouwe nachtbraker! Je plaatje doet het niet mien jong _O_
  zaterdag 3 juli 2021 @ 00:17:53 #295
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200179938
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh nu wel, is dat Homelander?
pi_200179939
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Hey trein, ouwe nachtbraker! Je plaatje doet het niet mien jong _O_
He Blinde! Doet dat portaltje van je het nu al? :6
zie email 27 oktober
  zaterdag 3 juli 2021 @ 00:18:29 #297
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200179945
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

He Blinde! Doet dat portaltje van je het nu al? :6
Joe, als ik érgens wel niets mee te maken heb is het wel daarmee :D
pi_200179990
twitter

@Tijger_m zal dat ook voor reizigers uit het buitenland gelden? Want dat kan dan een hoop kosten en onzin gaan besparen.
pi_200180025
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:24 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
@:Tijger_M zal dat ook voor reizigers uit het buitenland gelden? Want dat kan dan een hoop kosten en onzin gaan besparen.
Er wordt over gedacht in het VK om volledig gevaccineerde reizigers te ontslaan van quarantaine plicht in het VK maar daar is nog geen officieele mededeling over gedaan.
pi_200180054
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er wordt over gedacht in het VK om volledig gevaccineerde reizigers te ontslaan van quarantaine plicht in het VK maar daar is nog geen officieele mededeling over gedaan.
A dat zou mooi zijn. Want wat ik las wat jij allemaal moest doen aan testen quarantaine enzovoort. Toen had ik zo iets van dan maar even me familie daar niet bezoeken. Maar als dat er van af gaat wil ik me familie daarzo ook wel weer is zien na 2 jaar.
pi_200180076
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:31 schreef ipa84 het volgende:

[..]

A dat zou mooi zijn. Want wat ik las wat jij allemaal moest doen aan testen quarantaine enzovoort. Toen had ik zo iets van dan maar even me familie daar niet bezoeken. Maar als dat er van af gaat wil ik me familie daarzo ook wel weer is zien na 2 jaar.
Momenteel is dat nog steeds het geval, ja. Nu is het zo dat je moet testen voor afreizen en dan na 2 en 8 dagen nog een keer een zelftest moet doen en 10 dagen in quarantaine moet blijven. En dat brengt best flink kosten met zich mee, natuurlijk.

Wij moeten voor de 80e verjaardag van mijn schoonvader eind augustus terug naar het VK dus ik hoop echt dat we dan met onze vaccinaties daar niet meer aan hoeven te voldoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')