Hoe zit het daar eigenlijk met een jeugd? Of moeten die alleen solidair zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:25 schreef _serial_ het volgende:
Gevaccineerden vrijgesteld van eventuele nieuwe lockdown in Duitsland
Zo kennen we de Duitsers weerquote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:25 schreef _serial_ het volgende:
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Als je geen prik haalt mag je geen brood meer kopen bij de bakker?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In Duitsland gaan maatregelen straks ook alleen gelden voor niet gevaccineerden.
Niet als je vanuit een ander land naar Nederland komt dacht ikquote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een week? Een uurtje, tot de systemen ge-update zijn.
Bijna klaar zelfsquote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een aantal grotere IT bedrijven is al bezig dit te ontwikkelen. Zelfde soort poortjes als op 't vliegveld waar je je paspoort scant.![]()
Ik word/ben gevaccineerd, maar dit kan natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:25 schreef _serial_ het volgende:
Correctquote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Als je geen prik haalt mag je geen brood meer kopen bij de bakker?
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Correct
"
Gevaccineerden zouden daarom dingen als boodschappen doen en concerten bijwonen moeten kunnen doen, zei Braun tegen de omroep MDR.
"
Versoepelen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:05 schreef Erno-BE het volgende:
Zeer slechte cijfers vandaag en ik ben heel erg boos op de regering, vanwege het versoepelingspakket van 26 juni. Ik eis maandag een persconferentie waarbij de versoepelingen van 26 juni vanaf dinsdag worden teruggedraaid en daar bovenop een reisverbod naar het buitenland voor iedereen die geboren is tussen 1991 en 2005. Het reproductiegetal gaat zeer binnenkort boven de 1,0 komen of is misschien al boven de 1,0 en pas in de loop van augustus zakt het reproductiegetal pas onder de 1,0 doordat dan de jongeren de tweede prik krijgen. Kortom het hele perspectief is weg, doordat de regering te snel versoepelt tegen alle adviezen van experts in. Graag NU extra maatregelen!!!
Ik verheug me er al helemaal op, over een tijdje weer boodschappen doen in Duitslandquote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]![]()
Wat snuiven ze daar in Duitsland, joh. Mensen die dit soort dingen hardop durven zeggen zijn vele malen gevaarlijker dan welk virus dan ook.
Niet lang. Ik verneem (N=1) geluiden dat diverse organisaties maar wat graag zouden tweedelen omdat het appelleert aan het unheimische gevoel.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:25 schreef Nia het volgende:
Hoe lang zou het nog duren voordat je bij binnenkomst van een discotheek/winkel/evenement etc. officieel in moet checken met je vaccinatie QR code (zoals op NS stations en luchthavens), en dat er bij goedkeuring pas een poortje open gaat zodat je verder kunt lopen?
Duitsland heeft in ieder geval wel ervaring met het onderscheid te maken tussen mensen...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik verheug me er al helemaal op, over een tijdje weer boodschappen doen in Duitsland
"IMPFUNGS AUSWEIS BITTE!!11!"
En ze weten ook hoe dat aan te pakken en hun buren te overtuigen om vooral mee te doen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Duitsland heeft in ieder geval wel ervaring met het onderscheid te maken tussen mensen...
Het is logisch dat de hardwerkende Duitsers geen last mogen hebben van wappies, refo’s en allochtonen. Als je je laat vaccineren betekent het dat je alle vrijheid hebt om te doen en te laten wat je wilt, als je vaccinatie weigert moet je ook de consequenties aanvaarden, dat als het aantal besmettingen in een bepaald gebied hoog is, dat je als ongevaccineerde geen toegang hebt tot bijvoorbeeld bioscopen, sportscholen, restaurants, niet-essentiële winkels, etc. Alleen essentiële zaken als supermarkten, onderwijs, drogisterijen, tankstations, reparatiebedrijven, openbaar vervoer, taxi’s, zorgverlening, etc. Zullen nog wel beschikbaar moeten blijven voor ongevaccineerden. Ook reizen naar een ander Bundesland zou bij hoog aantal besmettingen verboden worden voor ongevaccineerden, tenzij het noodzakelijke doeleinden is.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Correct
"
Gevaccineerden zouden daarom dingen als boodschappen doen en concerten bijwonen moeten kunnen doen, zei Braun tegen de omroep MDR.
"
als ze nu eens even doorpakken, allochtonen stop invoeren ofzoquote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]![]()
Wat snuiven ze daar in Duitsland, joh. Mensen die dit soort dingen hardop durven zeggen zijn vele malen gevaarlijker dan welk virus dan ook.
Hardop gelachen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het is logisch dat de hardwerkende Duitsers geen last mogen hebben van wappies, refo’s en allochtonen. Als je je laat vaccineren betekent het dat je alle vrijheid hebt om te doen en te laten wat je wilt, als je vaccinatie weigert moet je ook de consequenties aanvaarden, dat als het aantal besmettingen in een bepaald gebied hoog is, dat je als ongevaccineerde geen toegang hebt tot bijvoorbeeld bioscopen, sportscholen, restaurants, niet-essentiële winkels, etc. Alleen essentiële zaken als supermarkten, onderwijs, drogisterijen, tankstations, reparatiebedrijven, openbaar vervoer, taxi’s, zorgverlening, etc. Zullen nog wel beschikbaar moeten blijven voor ongevaccineerden. Ook reizen naar een ander Bundesland zou bij hoog aantal besmettingen verboden worden voor ongevaccineerden, tenzij het noodzakelijke doeleinden is.
Vaak denk ik bij het lezen van je posts: Die arme jongen weet niet beter. Maar deze is wel next level.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het is logisch dat de hardwerkende Duitsers geen last mogen hebben van wappies, refo’s en allochtonen. Als je je laat vaccineren betekent het dat je alle vrijheid hebt om te doen en te laten wat je wilt, als je vaccinatie weigert moet je ook de consequenties aanvaarden, dat als het aantal besmettingen in een bepaald gebied hoog is, dat je als ongevaccineerde geen toegang hebt tot bijvoorbeeld bioscopen, sportscholen, restaurants, niet-essentiële winkels, etc. Alleen essentiële zaken als supermarkten, onderwijs, drogisterijen, tankstations, reparatiebedrijven, openbaar vervoer, taxi’s, zorgverlening, etc. Zullen nog wel beschikbaar moeten blijven voor ongevaccineerden. Ook reizen naar een ander Bundesland zou bij hoog aantal besmettingen verboden worden voor ongevaccineerden, tenzij het noodzakelijke doeleinden is.
De bakker behoort tot één van de essentiële sectoren en dus mogen zij ongevaccineerden niet weigeren, maar je kunt meer denken aan dat in bioscopen, restaurants, sportscholen en niet-essentiële winkels ongevaccineerden niet welkom zijn in een bepaald gebied met een hoog aantal besmettingen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Als je geen prik haalt mag je geen brood meer kopen bij de bakker?
Het enige verschil tussen de lockdown oude stijl en lockdown nieuwe stijl is dat in de lockdown oude stijl de maatregelen en sectorensluitingen voor iedereen golf en bij de lockdown nieuwe stijl de maatregelen enkel voor ongevaccineerden geldt en de rest van het land wel door kan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaak denk ik bij het lezen van je posts: Die arme jongen weet niet beter. Maar deze is wel next level.
Wat als iemand niet gevaccineerd kan worden?
Ja, dat zei je. Maar je noemde net ook dat dat de gevolgen zijn van je keuze om te weigeren. Wat als je die keuze niet hebt omdat je niet gevaccineerd kunt worden (allergisch oid) of als het geen zin heeft omdat je afweersysteem al met pensioen is?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het enige verschil tussen de lockdown oude stijl en lockdown nieuwe stijl is dat in de lockdown oude stijl de maatregelen en sectorensluitingen voor iedereen golf en bij de lockdown nieuwe stijl de maatregelen enkel voor ongevaccineerden geldt en de rest van het land wel door kan.
Proven technology and policyquote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Duitsland heeft in ieder geval wel ervaring met het onderscheid te maken tussen mensen...
'Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst'quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Om hoeveel mensen gaat het die om medische redenen echt niet gevaccineerd kunnen worden? Als het om een echt kleine groep gaat, kun je voor die mensen een uitzondering maken. Als je je niet wilt vaccineren omdat je wappie of refo bent -> helaas, beperkingen voor jou. Für ungeimpften verboten.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat zei je. Maar je noemde net ook dat dat de gevolgen zijn van je keuze om te weigeren. Wat als je die keuze niet hebt omdat je niet gevaccineerd kunt worden (allergisch oid) of als het geen zin heeft omdat je afweersysteem al met pensioen is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |