Het probleem is niet dat sommige landen op oranje of rood staat, maar dat Nederland door andere landen binnen twee weken op oranje/rood wordt gezet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar dat kan je sowieso, ook naar oranje of rode landen kun je reizen met een volledige vaccinatie. Of een land wel of niet groen is maakt alleen uit voor of je moet testen als je nog niet volledig gevaccineerd bent.
Wil je dit vloggen?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:40 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik zal het morgenavond in de kroeg voorstellen dat iedereen naar huis gaat en blijft. Wordt vervolgd.
Oh dan gaat het daar mis, ik was in de veronderstelling dat Covid het probleem wasquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat sommige landen op oranje of rood staat, maar dat Nederland door andere landen binnen twee weken op oranje/rood wordt gezet.
Dan kom je er nog steeds in. Je kan met een geldig DCC overal in de EU reizen, en dat heb je vanaf 14 augustus.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat sommige landen op oranje of rood staat, maar dat Nederland door andere landen binnen twee weken op oranje/rood wordt gezet.
Toen ik vorige week Nederland-Tsjechie aan het kijken was riep de kroegbaas om ‘Houd uzelf aan de Covid maatregelen en houd u alstublieft 1,5 meter afstand aan’, waarna iedereen een beetje verbaasd keek tot hij zelf ook vrij hard moest lachen. Denk dat dit zo’n zelfde soort situatie zou worden. 😂quote:
Lidstaten kunnen van wat ik begreep nog steeds wel eigen regels bepalenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dan kom je er nog steeds in. Je kan met een geldig DCC overal in de EU reizen, en dat heb je vanaf 14 augustus.
Ja zo'n bedrijfsfeest had ik vorige weekquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:46 schreef XSbig het volgende:
[..]
Toen ik vorige week Nederland-Tsjechie aan het kijken was riep de kroegbaas om ‘Houd uzelf aan de Covid maatregelen en houd u alstublieft 1,5 meter afstand aan’, waarna iedereen een beetje verbaasd keek tot hij zelf ook vrij hard moest lachen. Denk dat dit zo’n zelfde soort situatie zou worden. 😂
Ze kunnen nog testen eisen (sowieso niet van toepassing voor gevaccineerden) of quarantaine-eisen stellen (eigenlijk ook nooit van toepassing voor gevaccineerden), maar voordat dat gebeurt moet het wel echt grandioos mislopen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Lidstaten kunnen van wat ik begreep nog steeds wel eigen regels bepalen![]()
Plus nog wat andere formulieren.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dan kom je er nog steeds in. Je kan met een geldig DCC overal in de EU reizen, en dat heb je vanaf 14 augustus.
Wat vragen ze dan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Plus nog wat andere formulieren.
Zelfs België vraagt meer dan die DGC alleen.
Dit ding:quote:
In veel landen (zelfs België dus, maar ook Italië en meer landen) moet je 48 uur van te voren een digitaal formulier inleveren met allerlei info. Inclusief controle op je telefoonnummer etc.quote:
Cool. Niet gedaan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:59 schreef capricia het volgende:
[..]
In veel landen (zelfs België dus, maar ook Italië en meer landen) moet je 48 uur van te voren een digitaal formulier inleveren met allerlei info. Inclusief controle op je telefoonnummer etc.
Mits je niet op doorreis bent.
Ook als je gevaccineerd bent.
https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/
En met dat digitale formulier wordt via sms je telefoonnummer ngecontroleerd:
https://travel.info-coron(...)ssenger-locator-form
Volgens mij hebben bijna alle landen zoiets.quote:
Ik ben wel ergens in België gestopt om te zeiken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je reisde toch alleen door België heen? Dan hoef je helemaal niks te doen.
Zolang je het pissen weet te beperken tot 46 uur (+ 2 uur reistijd) zit je verder prima.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben wel ergens in België gestopt om te zeiken.
Klap in het gezicht van de Belgische pispot!
Ik zou even je prostaat laten checken als pissen zo lang duurtquote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zolang je het pissen weet te beperken tot 46 uur (+ 2 uur reistijd) zit je verder prima.
Hugo's hertjes door de testsstraatquote:
In de hoofden eerder dan in werkelijkheidquote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:25 schreef Nia het volgende:
Hoe lang zou het nog duren voordat je bij binnenkomst van een discotheek/winkel/evenement etc. officieel in moet checken met je vaccinatie QR code (zoals op NS stations/luchthavens), en dat er bij goedkeuring pas een poortje open gaat zodat je verder kunt lopen?
Dat 'vrij reizen' van de afgelopen jaren was sterk ondergewaardeerdquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:59 schreef capricia het volgende:
[..]
In veel landen (zelfs België dus, maar ook Italië en meer landen) moet je 48 uur van te voren een digitaal formulier inleveren met allerlei info. Inclusief controle op je telefoonnummer etc.
Mits je niet op doorreis bent.
Ook als je gevaccineerd bent.
https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/
En met dat digitale formulier wordt via sms je telefoonnummer ngecontroleerd:
https://travel.info-coron(...)ssenger-locator-form
Vrijwel ieder gezond iemand onder de 50 is onsterfelijk voor dit virusquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als je nog niet volledig gevaccineerd moet je je gedragen alsof je niet gevaccineerd bent en niet alsof je al wel gevaccineerd bent of onsterfelijk bent voor het virus.
Eigenlijk iedereen die er niet aan dood gaat.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vrijwel ieder gezond iemand onder de 50 is onsterfelijk voor dit virus
Als je niet sterft ben je levend. Eigenlijk is het heel logischquote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eigenlijk iedereen die er niet aan dood gaat.
Ik heb in ieder geval niemand gesproken die eraan is overledenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je niet sterft ben je levend. Eigenlijk is het heel logisch
Precies, lijkt me bewijs genoegquote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval niemand gesproken die eraan is overleden
Bij Pfizer hoef je maar 7 dagen te wachten voor je maximaal beschermd bent, niet twee weken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:37 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Bang dat ik in de tweede helft van augustus en september niet naar Duitsland of andere Europese landen kan ondanks dat ik op 14 augustus volledig gevaccineerd ben. Tweede prik krijg ik namelijk op 31 juli.
Wacht maar, over twee weken...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:53 schreef Celestien het volgende:
[..]
Bij Pfizer hoef je maar 7 dagen te wachten voor je maximaal beschermd bent, niet twee weken.
Ga zelf maar lezen bij 't GGD en 't RIVM. Waar die twee weken toch vandaan komen bij iedereen?
Kappers zijn al tijden weer open toch?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:55 schreef Celestien het volgende:
Vandaag een afspraak gemaakt bij de kapper, voor eind juli. Zit dan ruim een week na m'n 2e vaccinatie, dus het wordt tijd om die wilde bos golven te temmen
15 cm eraf. Minimaal! Love it!
Jep, maar wilde even wachten tot ik gevaccineerd was. Had geen last van m'n haar & 't heeft best wat, dat lange haarquote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kappers zijn al tijden weer open toch?
Dat is de eis die de meeste landen stellen voor het inreizen als volledig gevaccineerde.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:53 schreef Celestien het volgende:
[..]
Bij Pfizer hoef je maar 7 dagen te wachten voor je maximaal beschermd bent, niet twee weken.
Ga zelf maar lezen bij 't GGD en 't RIVM. Waar die twee weken toch vandaan komen bij iedereen?
Klopt en volgens mij kent het Moderna vaccin ook twee weken inwerktijd.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is de eis die de meeste landen stellen voor het inreizen als volledig gevaccineerde.
Duitsland werkt met twee weken inwerktijd. Twee prikken plus twee weken inwerktijd is de norm om in Duitsland als volledig gevaccineerd gezien te worden door de autoriteiten.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:53 schreef Celestien het volgende:
[..]
Nederland met 1 week. Dus om Duitsland in te kunnen moet je 2 weken wachten, maar om in Nederland weer je ding te kunnen doen 1 week.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Duitsland werkt met twee weken inwerktijd. Twee prikken plus twee weken inwerktijd is de norm om in Duitsland als volledig gevaccineerd gezien te worden door de autoriteiten.
Een week? Een uurtje, tot de systemen ge-update zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nederland met 1 week. Dus om Duitsland in te kunnen moet je 2 weken wachten, maar om in Nederland weer je ding te kunnen doen 1 week.
een jaarquote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:25 schreef Nia het volgende:
Hoe lang zou het nog duren voordat je bij binnenkomst van een discotheek/winkel/evenement etc. officieel in moet checken met je vaccinatie QR code (zoals op NS stations en luchthavens), en dat er bij goedkeuring pas een poortje open gaat zodat je verder kunt lopen?
Ja, in de praktijk. In Duitsland is in de praktijk ook niet iedereen FFP2 masker geil, maar als we de adepten hier moeten geloven gaan ze er ook mee slapen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een week? Een uurtje, tot de systemen ge-update zijn.
Een aantal grotere IT bedrijven is al bezig dit te ontwikkelen. Zelfde soort poortjes als op 't vliegveld waar je je paspoort scant.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:25 schreef Nia het volgende:
Hoe lang zou het nog duren voordat je bij binnenkomst van een discotheek/winkel/evenement etc. officieel in moet checken met je vaccinatie QR code (zoals op NS stations en luchthavens), en dat er bij goedkeuring pas een poortje open gaat zodat je verder kunt lopen?
kijk, dat is pas duidelijk onderscheid maken!quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:25 schreef _serial_ het volgende:
Gevaccineerden vrijgesteld van eventuele nieuwe lockdown in Duitsland
In Duitsland gaan maatregelen straks ook alleen gelden voor niet gevaccineerden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nederland met 1 week. Dus om Duitsland in te kunnen moet je 2 weken wachten, maar om in Nederland weer je ding te kunnen doen 1 week.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |