Het probleem is niet dat sommige landen op oranje of rood staat, maar dat Nederland door andere landen binnen twee weken op oranje/rood wordt gezet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar dat kan je sowieso, ook naar oranje of rode landen kun je reizen met een volledige vaccinatie. Of een land wel of niet groen is maakt alleen uit voor of je moet testen als je nog niet volledig gevaccineerd bent.
Wil je dit vloggen?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:40 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik zal het morgenavond in de kroeg voorstellen dat iedereen naar huis gaat en blijft. Wordt vervolgd.
Oh dan gaat het daar mis, ik was in de veronderstelling dat Covid het probleem wasquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat sommige landen op oranje of rood staat, maar dat Nederland door andere landen binnen twee weken op oranje/rood wordt gezet.
Dan kom je er nog steeds in. Je kan met een geldig DCC overal in de EU reizen, en dat heb je vanaf 14 augustus.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat sommige landen op oranje of rood staat, maar dat Nederland door andere landen binnen twee weken op oranje/rood wordt gezet.
Toen ik vorige week Nederland-Tsjechie aan het kijken was riep de kroegbaas om ‘Houd uzelf aan de Covid maatregelen en houd u alstublieft 1,5 meter afstand aan’, waarna iedereen een beetje verbaasd keek tot hij zelf ook vrij hard moest lachen. Denk dat dit zo’n zelfde soort situatie zou worden. 😂quote:
Lidstaten kunnen van wat ik begreep nog steeds wel eigen regels bepalenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dan kom je er nog steeds in. Je kan met een geldig DCC overal in de EU reizen, en dat heb je vanaf 14 augustus.
Ja zo'n bedrijfsfeest had ik vorige weekquote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:46 schreef XSbig het volgende:
[..]
Toen ik vorige week Nederland-Tsjechie aan het kijken was riep de kroegbaas om ‘Houd uzelf aan de Covid maatregelen en houd u alstublieft 1,5 meter afstand aan’, waarna iedereen een beetje verbaasd keek tot hij zelf ook vrij hard moest lachen. Denk dat dit zo’n zelfde soort situatie zou worden. 😂
Ze kunnen nog testen eisen (sowieso niet van toepassing voor gevaccineerden) of quarantaine-eisen stellen (eigenlijk ook nooit van toepassing voor gevaccineerden), maar voordat dat gebeurt moet het wel echt grandioos mislopen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Lidstaten kunnen van wat ik begreep nog steeds wel eigen regels bepalen![]()
Plus nog wat andere formulieren.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dan kom je er nog steeds in. Je kan met een geldig DCC overal in de EU reizen, en dat heb je vanaf 14 augustus.
Wat vragen ze dan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Plus nog wat andere formulieren.
Zelfs België vraagt meer dan die DGC alleen.
Dit ding:quote:
In veel landen (zelfs België dus, maar ook Italië en meer landen) moet je 48 uur van te voren een digitaal formulier inleveren met allerlei info. Inclusief controle op je telefoonnummer etc.quote:
Cool. Niet gedaan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:59 schreef capricia het volgende:
[..]
In veel landen (zelfs België dus, maar ook Italië en meer landen) moet je 48 uur van te voren een digitaal formulier inleveren met allerlei info. Inclusief controle op je telefoonnummer etc.
Mits je niet op doorreis bent.
Ook als je gevaccineerd bent.
https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/
En met dat digitale formulier wordt via sms je telefoonnummer ngecontroleerd:
https://travel.info-coron(...)ssenger-locator-form
Volgens mij hebben bijna alle landen zoiets.quote:
Ik ben wel ergens in België gestopt om te zeiken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je reisde toch alleen door België heen? Dan hoef je helemaal niks te doen.
Zolang je het pissen weet te beperken tot 46 uur (+ 2 uur reistijd) zit je verder prima.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben wel ergens in België gestopt om te zeiken.
Klap in het gezicht van de Belgische pispot!
Ik zou even je prostaat laten checken als pissen zo lang duurtquote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zolang je het pissen weet te beperken tot 46 uur (+ 2 uur reistijd) zit je verder prima.
Hugo's hertjes door de testsstraatquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |