abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juli 2021 @ 23:09:21 #276
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200178965
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik ben nog altijd niet erg onder de indruk van de Duitse vaccinatiecampagne; m'n (Duitse) schoonouders hebben pas afgelopen week hun tweede vaccinatie gehad, terwijl m'n moeder die drie weken geleden al had. (M'n pa had z'n tweede AZ shotje al in mei vanwege diabetes) Bij het lokale Impfzentrum zie ik af en toe slechts eens een handjevol zestigers en zeventigers naar binnen gaan. M'n ouders kennen enkele in Duitsland wonende Nederlandse zestigers en ook die hebben zich, net als ik, in Nederland laten vaccineren omdat er in Duitsland nog altijd geen zicht op een vaccinatieafspraak was.

Ik zie overigens ook geen enkel verschil in gedrag tussen Nederlanders en Duitsers; de winkelcentra in de grote steden zijn hier ook afgeladen vol en afstand houden is er dan niet bij. De Duitsers gaan op vakantie naar o.a. Mallorca en lappen vervolgens test- en quarantaineverplichtingen na thuiskomst gewoon aan hun laars. Gidsland? Dat neem ik met een paar korrels zout...
Toch doet Duitsland iets goeds aangezien ze maar 1/5de van het aantal besmettingen heeft ten opzichte van Nederland.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 23:10:14 #277
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200178976
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:03 schreef THEFXR het volgende:
Slowakije verkoopt meeste Spoetnikvaccins terug aan Rusland

Slowakije heeft de meeste doses van het Spoetnikvaccin terugverkocht aan Rusland. In maart importeerde het land 200.000 doses, maar er bleek maar weinig belangstelling voor het vaccin dat niet goedgekeurd is voor gebruik in de Europese Unie. Slowakije heeft nu 160.000 doses terugverkocht aan Rusland voor de aankoopprijs.

De aankoop leidde dit jaar tot de val van de regering in Slowakije. Toenmalig premier Matovic had het vaccin zonder medeweten van zijn coalitiepartners gekocht.
Oh wow
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 2 juli 2021 @ 23:12:30 #278
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200179031
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:09 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Toch doet Duitsland iets goeds aangezien ze maar 1/5de van het aantal besmettingen heeft ten opzichte van Nederland.
Vele dooiennnnn

@chratnox
pi_200179057
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:03 schreef eragon2890 het volgende:
Oh-oh, https://nos.nl/nieuwsuur/(...)te-veel-besmettingen

Ik hoop dus maar dat de besmettingen of iig het aantal ziekenhuisopnames niet téveel oploopt, of iig dat het dat niet doet vóór tomocon... geef eerlijk toe dat ik over 9 augustus minder wakker lag, da's immers al dag daarna XD

Inmiddels ga ik met minstens 5 en waarschijnlijk 7 vrienden erheen, en de lijst groeit gestaag :D En we gaan allemaal he-le-maal los :D

Dit deed me trouwens goed om te zien: https://nos.nl/artikel/23(...)os-bij-stereo-sunday

En "Lissane uit Venlo" is mijn spirit animal: https://www.1limburg.nl/d(...)ng-tot-stereo-sunday "Dan kan ik tenminste weer iedereen knuffelen". Lisanne snapt het! :D
Ze kunnen het in deze fase, in deze periode echt niet meer maken om weer de hele boel te cancelen, en/of af te blazen, we moeten accepteren dat er gewoon wat besmettingen komen als we versoepelen, en dat kan in deze periode ook gewoon.

De jongeren zijn nog lang niet allemaal gevaccineerd, maar met 1,5 miljoen prikken per week gaat dat over 2-3 weken een hele andere situatie opleveren. Ook mijn vriendenkring gaan richting 100% vaccinatie over 2 weken.

We moeten naar mijn idee ook echt eens even pas op de plaats maken met het uiten van zorgen, als je nog niet eens een week versoepelingen gehad hebt. In de gaten houden is prima, maar stop even met de doomscenario's

Er is wat mij betreft ook een hele bewuste en verantwoorde keuze gemaakt met meteen een binnenlands vaccinatiebewijs met 1 prik Janssen, of het de beste keus is daar kan je over discussiëren, maar het helpt ondertussen wel in je vaccinatiebereidheid, maar dan moet je naar mijn idee wel stoppen met het aankondigen van mogelijke maatregelen, en uiten van zorgen, want als je eerst zegt dat een prik de uitweg van de crisis is, en je vervolgens weer zorgen gaat uiten, onder mogelijke dreiging van maatregelen, dan gaat niemand die prik meer halen, en dat is nu net niet wat je wilt bereiken.

Op dit moment daalt het aantal opnames in de ziekenhuizen nog steeds, en dat is het hele doel geweest, en laten we dat vooral als belangrijkste blijven zien, en niet weer de doelpaal verschuiven naar wat extra besmettingen onder ongevaccineerden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200179236
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja dat is overal, is ook geen doen bij beetje spannende wedstrijd, langere tijd of hogere temperaturen
Dat snap ik, geeft eigenlijk ook aan dat de meeste mensen het ook niet echt serieus nemen. Was hetzelfde toen in een winkel in Nederland een oude man werd geďnterviewd die vond dat de mondkapjes echt nog moesten blijven terwijl die onder zijn neus hing. Hoe de grootste gedeelte van de bevolking hem droeg is het gewoon een schijnmaatregel geweest.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 23:24:56 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200179248
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:24 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat snap ik, geeft eigenlijk ook aan dat de meeste mensen het ook niet echt serieus nemen. Was hetzelfde toen in een winkel in Nederland een oude man werd geďnterviewd die vond dat de mondkapjes echt nog moesten blijven terwijl die onder zijn neus hing. Hoe de grootste gedeelte van de bevolking hem droeg is het gewoon een schijnmaatregel geweest.
Veiligheid is prachtig en belangrijk en alles totdat je zelf ervaart dat dat geen leven is
pi_200179616
Het FOK OMT heeft beraad gepleegd. Vanaf nu moet iedereen weer een mondkapje op in dit topic. #DeltaAids

@Oliver23 @Lenny_Leonard
pi_200179657
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ze kunnen het in deze fase, in deze periode echt niet meer maken om weer de hele boel te cancelen, en/of af te blazen, we moeten accepteren dat er gewoon wat besmettingen komen als we versoepelen, en dat kan in deze periode ook gewoon.

De jongeren zijn nog lang niet allemaal gevaccineerd, maar met 1,5 miljoen prikken per week gaat dat over 2-3 weken een hele andere situatie opleveren. Ook mijn vriendenkring gaan richting 100% vaccinatie over 2 weken.

We moeten naar mijn idee ook echt eens even pas op de plaats maken met het uiten van zorgen, als je nog niet eens een week versoepelingen gehad hebt. In de gaten houden is prima, maar stop even met de doomscenario's

Er is wat mij betreft ook een hele bewuste en verantwoorde keuze gemaakt met meteen een binnenlands vaccinatiebewijs met 1 prik Janssen, of het de beste keus is daar kan je over discussiëren, maar het helpt ondertussen wel in je vaccinatiebereidheid, maar dan moet je naar mijn idee wel stoppen met het aankondigen van mogelijke maatregelen, en uiten van zorgen, want als je eerst zegt dat een prik de uitweg van de crisis is, en je vervolgens weer zorgen gaat uiten, onder mogelijke dreiging van maatregelen, dan gaat niemand die prik meer halen, en dat is nu net niet wat je wilt bereiken.

Op dit moment daalt het aantal opnames in de ziekenhuizen nog steeds, en dat is het hele doel geweest, en laten we dat vooral als belangrijkste blijven zien, en niet weer de doelpaal verschuiven naar wat extra besmettingen onder ongevaccineerden.
Amen.

Daarom vind ik het zo raar dat ze het nu alweer over lockdowns hebben. Enige reactie die ik dan om me heen hoor: ‘waarom dan nog vaccineren als het toch geen verschil maakt’. Allemaal mensen die wel een prik halen hoor (of al hebben), maar het is gewoon niet te rijmen.
pi_200179673
Interessante data uit USA over doorbreek infecties

COVID-19 Vaccine Breakthrough Case Investigation and Reporting

Vaccins werken
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200179732
quote:

[..]

Ja helder verhaal. Je ziet in dat artikel ook hoe geschermd wordt met dat het 'veilig' moet zijn, zonder dat dat duidelijk handen en voeten krijgt. Wat is dan veilig?

Als de definitie van veilig is: '100% garantie dat niemand besmet raakt', ja dan weet je het wel. Dat gaat dus nooit gebeuren.

Als de definitie is: 'de besmettingsgraad mag niet te hoog zijn', dan moet je dát weer gaan definiëren. Rekening houdend met het feit dat je ook meer positieve tests krijgt omdat je meer test. Juist voor toegang tot die festivals. Waarvoor er niet teveel positieve tests mogen zijn. :')

Lijkt me in ieder geval handiger om een definitie te hebben dan weer dat dagelijkse gezeik dat Hugo zich er niet relaxed bij voelt en dat Mark er buikpijn van krijgt, dat weten we nou wel.
pi_200179767
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En de Bratwürst niet te vergeten.
De currywurst vergeten te noemen, pfft.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 00:03:29 #287
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200179826
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:45 schreef Zipportal het volgende:
Het FOK OMT heeft beraad gepleegd. Vanaf nu moet iedereen weer een mondkapje op in dit topic. #DeltaAids

@:Oliver23 @:lenny_leonard
Niet gelezen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 00:05:56 #288
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200179838
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:53 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ja helder verhaal. Je ziet in dat artikel ook hoe geschermd wordt met dat het 'veilig' moet zijn, zonder dat dat duidelijk handen en voeten krijgt. Wat is dan veilig?

Als de definitie van veilig is: '100% garantie dat niemand besmet raakt', ja dan weet je het wel. Dat gaat dus nooit gebeuren.

Als de definitie is: 'de besmettingsgraad mag niet te hoog zijn', dan moet je dát weer gaan definiëren. Rekening houdend met het feit dat je ook meer positieve tests krijgt omdat je meer test. Juist voor toegang tot die festivals. Waarvoor er niet teveel positieve tests mogen zijn. :')

Lijkt me in ieder geval handiger om een definitie te hebben dan weer dat dagelijkse gezeik dat Hugo zich er niet relaxed bij voelt en dat Mark er buikpijn van krijgt, dat weten we nou wel.
Gelukkig kun je festivals altijd nog door de burgemeesters laten verbieden vanwege te weinig agenten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200179845
quote:

[..]

Helemaal mee eens, maar hij zegt dan ook niet dat met dit niveau er al een probleem is heh, meer als het nog doorstijgt.

Nadat iedereen volledig gevaccineerd is verwacht ik zowieso weinig problemen meer :)
#WeesGeenWhales
pi_200179869
quote:

:M
zie email 27 oktober
pi_200179871
quote:

Hebben de FOK!-OMT-leden in hun overweging meegenomen wat de te verwachten gevolgen zijn voor het gebruik van gifjes in dit topic? ;)
pi_200179922
quote:

[..]

Maar het zit Hugo niet lekker. Snap dat dan.

Nee zonder dollen, uitstekend betoog.
zie email 27 oktober
pi_200179927
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hebben de FOK!-OMT-leden in hun overweging meegenomen wat de te verwachten gevolgen zijn voor het gebruik van gifjes in dit topic? ;)
zie email 27 oktober
  zaterdag 3 juli 2021 @ 00:17:17 #294
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200179934
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hey trein, ouwe nachtbraker! Je plaatje doet het niet mien jong _O_
  zaterdag 3 juli 2021 @ 00:17:53 #295
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200179938
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh nu wel, is dat Homelander?
pi_200179939
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Hey trein, ouwe nachtbraker! Je plaatje doet het niet mien jong _O_
He Blinde! Doet dat portaltje van je het nu al? :6
zie email 27 oktober
  zaterdag 3 juli 2021 @ 00:18:29 #297
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200179945
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

He Blinde! Doet dat portaltje van je het nu al? :6
Joe, als ik érgens wel niets mee te maken heb is het wel daarmee :D
pi_200179990
twitter

@Tijger_m zal dat ook voor reizigers uit het buitenland gelden? Want dat kan dan een hoop kosten en onzin gaan besparen.
pi_200180025
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:24 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
@:Tijger_M zal dat ook voor reizigers uit het buitenland gelden? Want dat kan dan een hoop kosten en onzin gaan besparen.
Er wordt over gedacht in het VK om volledig gevaccineerde reizigers te ontslaan van quarantaine plicht in het VK maar daar is nog geen officieele mededeling over gedaan.
pi_200180054
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er wordt over gedacht in het VK om volledig gevaccineerde reizigers te ontslaan van quarantaine plicht in het VK maar daar is nog geen officieele mededeling over gedaan.
A dat zou mooi zijn. Want wat ik las wat jij allemaal moest doen aan testen quarantaine enzovoort. Toen had ik zo iets van dan maar even me familie daar niet bezoeken. Maar als dat er van af gaat wil ik me familie daarzo ook wel weer is zien na 2 jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')