Volgens mij lopen de Duitsers qua vaccineren amper achter op België en Nederland. Dus ik denk dat ook in Duitsland de 25-jarige redelijk snel aan de beurt is voor de eerste prik en sowieso voor 1 september de tweede prik binnen heeft.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als het klopt wat @:DDDDDaaf zei dat het vaccinatie programma in Duitsland erg stroef loopt. Dan zit je zo als bijvoorbeeld 25 jarige in lockdown omdat een een of andere dokter Mengele een leuk plannetje heeft verzonnen.
Eigenlijk heb je met deze post bijna alle posts waarin je een groep (vooral jongeren) afbrandt teniet gedaan. Als de mensen die risico lopen gevaccineerd zijn is 't klaar, dan is er geen probleem namelijk zoals je zelf ook zegt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als 12- niet gevaccineerd kunnen worden en daarboven zijn alle welwillende gevaccineerd moet je het risico dat kinderen op scholen besmet kunnen raken accepteren. Er is immers geen alternatief namelijk. Als de ouders en leraren gevaccineerd zijn moet dat geen probleem zijn namelijk. Op de middelbare scholen heb je het besmettingsgevaar onder leerlingen al ondervangen door de welwillende jeugd te laten vaccineren.
Modelleurs van zowel het RIVM, als van andere buitenlandse gezondsheidsdiensten hebben gemodelleerd dat het vaccineren van 0 tot 12-jarigen niet nodig is voor de benodigde groepsimmuniteit. Enkel als er een nog besmettelijkere variant komt waarbij een immuniteitsgraad van minstens 90% over de gehele bevolking benodigd is (bij de deltavariant is de benodigde immuniteitsgraad 83%), dan komt het vaccineren van jonge kinderen tussen de 0 en 12 in beeld, maar voorlopig nog niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je met deze post bijna alle posts waarin je een groep (vooral jongeren) afbrandt teniet gedaan. Als de mensen die risico lopen gevaccineerd zijn is 't klaar, dan is er geen probleem namelijk zoals je zelf ook zegt.
Ja, wat inhoudt dat geen enkele maatregel meer nodig is op het moment dat die 83% gehaald is. Dan nog maatregelen aanhouden voor niet-gevaccineerden is gewoon burgertje pesten.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Modelleurs van zowel het RIVM, als van andere buitenlandse gezondsheidsdiensten hebben gemodelleerd dat het vaccineren van 0 tot 12-jarigen niet nodig is voor de benodigde groepsimmuniteit. Enkel als er een nog besmettelijkere variant komt waarbij een immuniteitsgraad van minstens 90% over de gehele bevolking benodigd is (bij de deltavariant is de benodigde immuniteitsgraad 83%), dan komt het vaccineren van jonge kinderen tussen de 0 en 12 in beeld, maar voorlopig nog niet.
Nee. Je mag ook niet random auto’s aan de kant zetten om een burger-arrest te doen om iemand dwingen zijn rijbewijs te laten zien, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
En aan wie moet diegene dat allemaal laten zien dan? Aan iedereen die erom vraagt? Als gevaccineerde burger heb je er toch recht op te weten of je wel of niet veilig bent, of niet? Dus mag je een burger-arrest doen om iemand te dwingen zijn of haar kaart te laten zien?
Ja dat begrijp ik. Het was meer om het belachelijke van het voorstel van Erno aan te tonen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee. Je mag ook niet random auto’s aan de kant zetten om een burger-arrest te doen om iemand dwingen zijn rijbewijs te laten zien, bijvoorbeeld.
Ik had niet gezien op wie je reageerdequote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik. Het was meer om het belachelijke van het voorstel van Erno aan te tonen.
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik had niet gezien op wie je reageerdeMea culpa
Je kunt altijd nog maatregelen achter de hand houden voor als die 83% niet gehaald wordt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, wat inhoudt dat geen enkele maatregel meer nodig is op het moment dat die 83% gehaald is. Dan nog maatregelen aanhouden voor niet-gevaccineerden is gewoon burgertje pesten.
Achter de hand houden is iets anders dan maatregelen actief houden. Maargoed, dat kan inderdaad.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:33 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog maatregelen achter de hand houden voor als die 83% niet gehaald wordt.
Lijkt me wel. Net als schnitzels op A3-formaat.quote:
En de Bratwürst niet te vergeten.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Net als schnitzels op A3-formaat.
Wel zin in nuquote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Net als schnitzels op A3-formaat.
Das toch alleen in Beieren? Iedere deelstaat andere maatregelen..quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Wel zin in nu![]()
Jammer van die klere FFP2 maskers
Ik kijk voetbal, is München ook Beieren?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Das toch alleen in Beieren? Iedere deelstaat andere maatregelen..
Die mensen in die stadions moeten toch allemaal getest zijn?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kijk voetbal, is München ook Beieren?
Daar zie ik zat mensen met FFP2 zitten
Oostenrijk ook maar eens uitzoeken ofzo
Ja. München is de hoofdstad van Freistaat Bayern. Beieren dus.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kijk voetbal, is München ook Beieren?
Daar zie ik zat mensen met FFP2 zitten
Oostenrijk ook maar eens uitzoeken ofzo
De meeste hadden hem ook op hun kin hangen wat ik zag.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die mensen in die stadions moeten toch allemaal getest zijn?
Daarna nog met een masker op gaan zitten
Bij Bol.com heb je 20 FFP2-maskers voor een tientje. Ik ga er vanuit dat die maskers in Bayern geaccepteerd worden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Wel zin in nu![]()
Jammer van die klere FFP2 maskers
Ik ben nog altijd niet erg onder de indruk van de Duitse vaccinatiecampagne; m'n (Duitse) schoonouders hebben pas afgelopen week hun tweede vaccinatie gehad, terwijl m'n moeder die drie weken geleden al had. (M'n pa had z'n tweede AZ shotje al in mei vanwege diabetes) Bij het lokale Impfzentrum zie ik af en toe slechts eens een handjevol zestigers en zeventigers naar binnen gaan. M'n ouders kennen enkele in Duitsland wonende Nederlandse zestigers en ook die hebben zich, net als ik, in Nederland laten vaccineren omdat er in Duitsland nog altijd geen zicht op een vaccinatieafspraak was.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als het klopt wat @:DDDDDaaf zei dat het vaccinatie programma in Duitsland erg stroef loopt. Dan zit je zo als bijvoorbeeld 25 jarige in lockdown omdat een een of andere dokter Mengele een leuk plannetje heeft verzonnen.
Ja weet ik veelquote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die mensen in die stadions moeten toch allemaal getest zijn?
Daarna nog met een masker op gaan zitten
Bayern is wel de grootste en landschappelijk meest gevarieerde deelstaat van Duitsland met schitterende steden als München, Nürnberg, Bamberg, Würzburg en Regensburg binnen de deelstaatgrenzen en Bayern is ook de enige deelstaat met bergen binnen de deelstaatgrenzen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Das toch alleen in Beieren? Iedere deelstaat andere maatregelen..
Ja dat is overal, is ook geen doen bij beetje spannende wedstrijd, langere tijd of hogere temperaturenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De meeste hadden hem ook op hun kin hangen wat ik zag.
Als de pandemie voorbij is verkopen de beiernaren ze vast massaalngraag aan jouquote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:03 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Bij Bol.com heb je 20 FFP2-maskers voor een tientje. Ik ga er vanuit dat die maskers in Bayern geaccepteerd worden.
Toch doet Duitsland iets goeds aangezien ze maar 1/5de van het aantal besmettingen heeft ten opzichte van Nederland.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ben nog altijd niet erg onder de indruk van de Duitse vaccinatiecampagne; m'n (Duitse) schoonouders hebben pas afgelopen week hun tweede vaccinatie gehad, terwijl m'n moeder die drie weken geleden al had. (M'n pa had z'n tweede AZ shotje al in mei vanwege diabetes) Bij het lokale Impfzentrum zie ik af en toe slechts eens een handjevol zestigers en zeventigers naar binnen gaan. M'n ouders kennen enkele in Duitsland wonende Nederlandse zestigers en ook die hebben zich, net als ik, in Nederland laten vaccineren omdat er in Duitsland nog altijd geen zicht op een vaccinatieafspraak was.
Ik zie overigens ook geen enkel verschil in gedrag tussen Nederlanders en Duitsers; de winkelcentra in de grote steden zijn hier ook afgeladen vol en afstand houden is er dan niet bij. De Duitsers gaan op vakantie naar o.a. Mallorca en lappen vervolgens test- en quarantaineverplichtingen na thuiskomst gewoon aan hun laars. Gidsland? Dat neem ik met een paar korrels zout...
Oh wowquote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:03 schreef THEFXR het volgende:
Slowakije verkoopt meeste Spoetnikvaccins terug aan Rusland
Slowakije heeft de meeste doses van het Spoetnikvaccin terugverkocht aan Rusland. In maart importeerde het land 200.000 doses, maar er bleek maar weinig belangstelling voor het vaccin dat niet goedgekeurd is voor gebruik in de Europese Unie. Slowakije heeft nu 160.000 doses terugverkocht aan Rusland voor de aankoopprijs.
De aankoop leidde dit jaar tot de val van de regering in Slowakije. Toenmalig premier Matovic had het vaccin zonder medeweten van zijn coalitiepartners gekocht.
Vele dooiennnnnquote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Toch doet Duitsland iets goeds aangezien ze maar 1/5de van het aantal besmettingen heeft ten opzichte van Nederland.
Ze kunnen het in deze fase, in deze periode echt niet meer maken om weer de hele boel te cancelen, en/of af te blazen, we moeten accepteren dat er gewoon wat besmettingen komen als we versoepelen, en dat kan in deze periode ook gewoon.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:03 schreef eragon2890 het volgende:
Oh-oh, https://nos.nl/nieuwsuur/(...)te-veel-besmettingen
Ik hoop dus maar dat de besmettingen of iig het aantal ziekenhuisopnames niet téveel oploopt, of iig dat het dat niet doet vóór tomocon... geef eerlijk toe dat ik over 9 augustus minder wakker lag, da's immers al dag daarna XD
Inmiddels ga ik met minstens 5 en waarschijnlijk 7 vrienden erheen, en de lijst groeit gestaagEn we gaan allemaal he-le-maal los
Dit deed me trouwens goed om te zien: https://nos.nl/artikel/23(...)os-bij-stereo-sunday
En "Lissane uit Venlo" is mijn spirit animal: https://www.1limburg.nl/d(...)ng-tot-stereo-sunday "Dan kan ik tenminste weer iedereen knuffelen". Lisanne snapt het!
Dat snap ik, geeft eigenlijk ook aan dat de meeste mensen het ook niet echt serieus nemen. Was hetzelfde toen in een winkel in Nederland een oude man werd geďnterviewd die vond dat de mondkapjes echt nog moesten blijven terwijl die onder zijn neus hing. Hoe de grootste gedeelte van de bevolking hem droeg is het gewoon een schijnmaatregel geweest.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat is overal, is ook geen doen bij beetje spannende wedstrijd, langere tijd of hogere temperaturen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |