abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200170093

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
pi_200170302
quote:
Lockdowns zoveel mogelijk lokaal

Over de oprukkende deltavariant zegt minister De Jonge dat het kabinet waakzaam blijft. Hij benadrukt dat vaccineren de belangrijkste troef blijft om het coronavirus te keren. Het kabinet werkt verschillende scenario's uit voor het najaar. "Wat echt mogelijk is, is dat de opleving die we zullen zien in het najaar weer tot een serieus aantal ziekenhuisopnames leidt."

Volgens de demissionair minister van Volksgezondheid is dan ook weer een lockdown mogelijk, maar hij wil dat dan het liefst zo lokaal mogelijk doen, bijvoorbeeld na een uitbraak in een discotheek.
Stop met roepen om mogelijke lockdowns.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200170453
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat zeiden ze vorig jaar ook…
pi_200170862
ENSCHEDE DICHT
- verwijderd door admin -
pi_200170879
Ondertussen is er weer storing bij het testen. De app doet het niet. De GGD heeft een spoedloket opgetuigd op Schiphol.

Hoe zou Hugo zelf vinden dat het gaat?
zie email 27 oktober
pi_200170886
quote:

[..]

Ik snap dat echt niet. Bereidheid ligt hoog in NL. Na de zomer zitten we met zoveel gevaccineerden joh. Waarom er dan nog steeds vanuit gaan dat er wel weer lockdowns moeten komen? Dat is wat ik gister bedoelde; maatregelen lijken soms wel een doel inmiddels. Weet dat dat niet zo is, maar zo komt het wel over op me soms. Waarom zouden mensen zich nog vaccineren als er toch weer lockdowns komen...?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 16:55:33 ]
pi_200170922
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:54 schreef Za het volgende:

[..]

[ twitter ]
O god ben je nu zo ver gezakt dat je die oplichter gaat aanvoeren als bron?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 16:58:47 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200170946
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:53 schreef groenen het volgende:
ENSCHEDE DICHT
CORRED
pi_200171003
quote:

[..]

En het raar vinden dat mensen denken: Joh stik erin met je vaccinatie, ik ben toch gezond? Weet je nog, "we willen allemaal weer onze vrijheid terug. Vaccineren is daarvoor de belangrijkste stap"
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:02:53 #10
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200171016
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik snap dat echt niet. Bereidheid ligt hoog in NL. Na de zomer zitten we met zoveel gevaccineerden joh. Waarom er dan nog steeds vanuit gaan dat er wel weer lockdowns moeten komen? Dat is wat ik gister bedoelde; maatregelen lijken soms wel een doel inmiddels. Weet dat dat niet zo is, maar zo komt het wel over op me soms. Waarom zouden mensen zich nog vaccineren als er toch weer lockdowns komen...?
Pessimisme. Da's wat 't is.
'Er komt toch wel weer een lockdown'. Wie weet is het ook makkelijk te roepen, gezien de lockdowns die we gehad hebben.
(Un)masking for the greater good.
pi_200171055
quote:
88s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:02 schreef Celestien het volgende:

[..]

'Er komt toch wel weer een lockdown'. Wie weet is het ook makkelijk te roepen, gezien de lockdowns die we gehad hebben.
Het lijkt maar niet door te dringen bij ze dat vaccineren ook echt werkt en dat het ervoor zorgt dat besmettingen niet meer gelijk gaat staan aan veel opnames. En dat we altijd maatregelen hebben gehad om die opnames te voorkomen. Dat dat straks dus veel minder tot niet nodig is. Wanneer komt die realisatie een keer?
pi_200171063
quote:

[..]

Maar je wil toch veel liever zeggen: "Uiteraard sluiten we het niet volledig uit, maar we gaan er alles aan doen om te voorkomen dat het weer nodig is. Doen jullie er ook alles aan door je zoveel mogelijk te laten vaccineren?
pi_200171079
https://www.theguardian.c(...)l-uk-swap-deal-fails
Gidsland Israël kan binnenkort even meer dan een miljoen Pfizer vaccins weggooien omdat ze over datum gaan...
pi_200171086
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:08 schreef ipa84 het volgende:
https://www.theguardian.c(...)l-uk-swap-deal-fails
Gidsland Israël kan binnenkort even meer dan een miljoen Pfizer vaccins weggooien omdat ze over datum gaan...
Misschien moeten ze ze gewoon aan Palestina geven :P
pi_200171106
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Misschien moeten ze ze gewoon aan Palestina geven :P
Klopt dat zou beter zijn.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:10:31 #16
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200171110
quote:

[..]

Komende weekenden komt er hier een klokdown iig

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:11:47 #17
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200171124
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het lijkt maar niet door te dringen bij ze dat vaccineren ook echt werkt en dat het ervoor zorgt dat besmettingen niet meer gelijk gaat staan aan veel opnames. En dat we altijd maatregelen hebben gehad om die opnames te voorkomen. Dat dat straks dus veel minder tot niet nodig is. Wanneer komt die realisatie een keer?
Uiteindelijk hoop je dat je in een situatie komt dat je weliswaar besmettingen hebt, maar dat dit niet niet automatisch betekent dat de ziekenhuizen vollopen. Net zoals met griep, zeg maar. Wel besmettingen, maar weinig mensen die zo ziek worden dat ze opgenomen moeten worden.
't Is mogelijk een kwestie van: eerst zien en dan geloven. Vorig jaar ging het ook goed om deze tijd & toen kwam er toch weer een lockdown. We hebben nu de vaccinaties, dus deze keer zal het anders zijn. Maar hoe anders, da's de vraag. Er is immers al wel gewaarschuwd dat er mogelijk in 't najaar weer een lockdown komt, dus de gedachtegang is niet heel vreemd.

Laten we kijken hoe het zich ontwikkeld de komende periode & wat die Delta-mutatie precies gaat doen. Of we de kant van Portugal en 't VK op gaan, of dat het ons enigszins bespaard blijft juist door de vele volledig gevaccineerde mensen en de hoge bereidheid om gevaccineeerd te worden.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:14:09 #18
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200171147
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar je wil toch veel liever zeggen: "Uiteraard sluiten we het niet volledig uit, maar we gaan er alles aan doen om te voorkomen dat het weer nodig is. Doen jullie er ook alles aan door je zoveel mogelijk te laten vaccineren?
Je kunt ook niet nu al met absolute zekerheid zeggen of we wél of niet in een lockdownsituatie terecht gaan komen. Maar idd, we hebben er ook zelf een handje in. Of een vaccinatie ;) Of twee :)
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:14:45 #19
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200171157
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Komende weekenden komt er hier een klokdown iig

[ afbeelding ]
Zolang het alcoholvrij is, dan ben ik niet tegen ;)
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:15:25 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200171166
quote:
88s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:11 schreef Celestien het volgende:

[..]

Uiteindelijk hoop je dat je in een situatie komt dat je weliswaar besmettingen hebt, maar dat dit niet niet automatisch betekent dat de ziekenhuizen vollopen. Net zoals met griep, zeg maar. Wel besmettingen, maar weinig mensen die zo ziek worden dat ze opgenomen moeten worden.
't Is mogelijk een kwestie van: eerst zien en dan geloven. Vorig jaar ging het ook goed om deze tijd & toen kwam er toch weer een lockdown. We hebben nu de vaccinaties, dus deze keer zal het anders zijn. Maar hoe anders, da's de vraag. Er is immers al wel gewaarschuwd dat er mogelijk in 't najaar weer een lockdown komt, dus de gedachtegang is niet heel vreemd.

Laten we kijken hoe het zich ontwikkeld de komende periode & wat die Delta-mutatie precies gaat doen. Of we de kant van Portugal en 't VK op gaan, of dat het ons enigszins bespaard blijft juist door de vele volledig gevaccineerde mensen en de hoge bereidheid om gevaccineeerd te worden.
Het wordt een dik politieke keuze of je straks een waarschijnlijk relatief klein clubje ongevaccineerden dood kunt laten gaan of ziek kunt laten worden, of dat je die gaat beschermen door de hele samenleving weer (deels) op slot te mikken.
Als de besmettingen oplopen dus, wat best reëel is.

Uitdaging, blij dat ik geen politicus ben iig *O*
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:16:26 #21
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_200171175

Hoe lang duurt het voordat Europa doorheeft dat we niet meer in groen zitten?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_200171177
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

En het raar vinden dat mensen denken: Joh stik erin met je vaccinatie, ik ben toch gezond? Weet je nog, "we willen allemaal weer onze vrijheid terug. Vaccineren is daarvoor de belangrijkste stap"
Ja dit dus, vaccinatie was de uitkomst uit de lockdown periode en maatregelen, als je nu gaat roepen dat er weer lockdowns komen, zullen meer mensen zoiets hebben, van doei! ik hoef geen vaccinatie.

SPOILER
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:16:34 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200171178
quote:
88s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:14 schreef Celestien het volgende:

[..]

Zolang het alcoholvrij is, dan ben ik niet tegen ;)
100% zeker weten van niet _O_
pi_200171194
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:16 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe lang duurt het voordat Europa doorheeft dat we niet meer in groen zitten?
Dat zaten we al niet volledig.
pi_200171210
quote:
88s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:11 schreef Celestien het volgende:

[..]

Zelfs als we de kant op gaan van de UK en Portugal zou ik me niet al te druk maken, want die landen laten juist zien dat het vaccin werkt. Heel veel besmettingen, maar opnames stijgen lang niet zo hard mee en nu zijn er nog veel mensen nog niet volledig beschermt als bonus. Dus zal alleen maar beter worden zelfs.
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 17:24:30 #26
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200171247
quote:

[..]

Dit ja. Shit, zijn we er toch met z'n allen ingetuind he :'(
pi_200171256
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:24 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Komt door de chip en 5G. Mind-control, wat ik je brom.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 17:26:01 ]
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:30:24 #28
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200171305
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 02:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hele goede vraag. En ook waar gaan we dan eindigen? Ik denk echt dat we niet weer aan verzwaren van maatregelen moeten gaan beginnen. Dan wordt het een gebed zonder einde.
Zwartkijkers zeggen dat we dat eerst maar 'twee weken' moeten afwachten en niet (BNW) vooruit moeten lopen op wat nu nog niet is. Ik vermoed dat het '(af)dansen' wordt.

Los daarvan is vaccinatie tegen een muterend virus sws een gebed zonder einde; ook omdat niet de kern van het ( medische en zorg)probleem wordt oplost en hooguit de grenzen, met inperking vrijheden wat verlegd.
De zorgkosten zullen t.o.v. 2019 ca 10% stijgen, er is een giga-stuwmeer aan uitgestelde zorg en iemand hoeft geen Whizzkid te zijn om uit te rekenen wat dat gaat betekenen.
In 2040, nog los van Covid19, zullen de kosten stijgen naar ¤174Miljard bron dwz ¤10K/jaar per burger t.o.v. nu (ook al hoog) ¤6K.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:30:36 #29
14505 OProg
A Life in Music
pi_200171309
quote:

[..]

Je kan er alvast vanuit gaan dat je uiteindelijk Ab weer op tv ziet die pleit voor maatregelen en eventueel lockdowns bij OP1.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:31:13 #30
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200171318
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Desmet: massavorming.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200171340
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:24 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nog steeds lekker aan het genieten in Frankrijk?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:34:20 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200171352
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Snap nu ineens waarom er zo'n tekort is aan chips op de elektronica markt :o
pi_200171381
quote:
Zeker 60 jongeren discotheek Enschede positief getest
Zestig mensen die zaterdag in discotheek Aspen Valley in Enschede zijn geweest, zijn met het coronavirus besmet, meldt de GGD Twente. Gisteren werd duidelijk dat op het eerste feest dat daar sinds het uitbreken van de coronapandemie werd gegeven, veel mensen besmet zijn geraakt.

De GGD heeft alle 800 bezoekers van de discotheek opgeroepen om zich te laten testen. Dat wordt goed opgevolgd, zegt een woordvoerder. Het aantal besmettingen dat te maken heeft met een bezoek aan de discotheek zal vermoedelijk verder oplopen, verwacht de GGD. Het is nog niet duidelijk hoeveel besmettingen met de deltavariant er tussen zitten. Dat wordt landelijk onderzocht en het onderzoek duurt twee tot drie weken.
Toch z'n 10% van de bezoekers. En het is het enige grote verhaal van clusters in Nederland, tot nu toe.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:37:46 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200171393
quote:

[..]

Gaat voorlopig niet gebeuren. Iets te veel mensen ontlenen hun relevantie aan het roepen om lockdowns.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:38:00 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200171398
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Toch z'n 10% van de bezoekers. En het is het enige grote verhaal van clusters in Nederland, tot nu toe.
https://www.destentor.nl/(...)ten-testen~ac8077a9/
pi_200171422
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is dan ook volslagen debiel om discotheken in deze fase al open te gooien.
Terrasjes in de buitenlucht, sure. Een restaurant waren mensen op een vast plaats aan tafel zitten, prima. Maar een discotheek. :') Een groter verspreidingsrisico is er volgens mij niet.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:41:50 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200171449
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:39 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Terrasjes in de buitenlucht, sure. Een restaurant waren mensen op een vast plaats aan tafel zitten, prima. Maar een discotheek. :') Een groter verspreidingsrisico is er volgens mij niet.
Zorgvuldig afgewogen aldus HugoGod.
pi_200171450
quote:

[..]

Het is ook volslagen debiel om alles oneindig dicht te houden.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:41:58 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200171452
quote:

[..]

Onder jongeren
Enige cluster tot nu toe
En ze worden opgeroepen om te laten testen, net BCO

Ik zie geen dramaaaaatisch gevaar hoor
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:42:24 #40
346939 Janneke141
pi_200171462
quote:

[..]

En wat is precies het probleem van 60 besmette jongeren?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:42:26 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200171464
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Precies
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:43:21 #42
346939 Janneke141
pi_200171480
Oh verrek, ik heb het tegen die anti-alcoholfanaticus. Dat verklaart.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:44:04 #43
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200171492
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ze kunnen hun opa’s en oma’s besm….

Oh wacht die zijn al lang en breed gevaccineerd
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200171507
quote:
Daar zal het wel meevallen, Nunspeet is in de eerste golf zwaar geraakt en heeft hopelijk wel wat immuniteit opgebouwd.
pi_200171508
quote:

[..]

Staat slecht op de ECDC managementpornodashboards, straks mogen we weer niet naar Duitsland op vakantie.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:46:09 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200171512
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Staat slecht op de ECDC managementpornodashboards, straks mogen we weer niet naar Duitsland op vakantie.
Mijn shampoo en dagcrčme van de DM zijn wel bijna op, gvd :'(
pi_200171521
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Mijn shampoo en dagcrčme van de DM zijn wel bijna op, gvd :'(
Dan zou ik maar opschieten, er komt nog een weekend vol stapavondjes aan. Je kunt er donder op tegen zeggen dat er nog wat clusters met jongeren zonder snotneus gevonden worden.
pi_200171526
quote:

[..]

Zoals je theoretisch gezien zelf ook wel zou kunnen bedenken kunnen zij het ook verder verspreiden.
Als het allemaal geen probleem is kunnen we alles wel open gooien.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:48:42 #49
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200171537
Straks richting teststraatje. Morgen weer een festivalletje met 10.000 man

Bohhh genot
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200171541
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Alles? Wat mij betreft mag bijna alles open hoor. Alleen met de allerlaatste stap zou ik even wachten tot na de zomer.

Alles om te voorkomen dat we ooit weer in lockdown moeten.
pi_200171545
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:48 schreef Caland het volgende:

Bohhh genot
Ja zie je, hier gaat het al fout. Je kunt toch wel een jaartje zonder festivals.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:50:00 #52
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200171558
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja zie je, hier gaat het al fout. Je kunt toch wel een jaartje zonder festivals.
Ik kon precies een jaartje zonder festivals inderdaad
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200171560
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Alles? Wat mij betreft mag bijna alles open hoor. Alleen met de allerlaatste stap zou ik even wachten tot na de zomer.

Ooit? Ja, zo kun je het wel oprekken.

Als er de komende winter geen onacceptabele druk op de zorg is is het wat mij betreft wel afgelopen met alles. De komende 2 maanden alles open met testen lijkt me meer dan voldoende.
pi_200171563
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:50 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik kon precies een jaartje zonder festivals inderdaad
Klap in het gezicht van @Lenny_Leonard
pi_200171569
quote:

Bohhh genot
Veel plezier *O*
pi_200171571
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:50 schreef chratnox het volgende:
Ooit? Ja, zo kun je het wel oprekken.

Als er de komende winter geen onacceptabele druk op de zorg is is het wat mij betreft wel afgelopen met alles
Daar ben ik het wel mee eens hoor.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:52:22 #57
346939 Janneke141
pi_200171585
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:47 schreef Hamzoef het volgende:
Zoals je theoretisch gezien zelf ook wel zou kunnen bedenken kunnen zij het ook verder verspreiden.
Naar wie dan zoal?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:52:23 #58
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200171587
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:51 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Veel plezier *O*
Dank :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200171592
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Naar wie dan zoal?
Hun huisdieren, nou goed.
pi_200171599
quote:

Bohhh genot
Bohh, ik ben volgende week pas aan de beurt.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:53:42 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200171602
quote:

Bohhh genot
Klap in het gezicht van @Lenny_Leonard
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:53:43 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200171603
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dan zou ik maar opschieten, er komt nog een weekend vol stapavondjes aan. Je kunt er donder op tegen zeggen dat er nog wat clusters met jongeren zonder snotneus gevonden worden.
Met recht een clusterfuck dat
pi_200171613
quote:

Bohhh genot
Welke ga je?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:54:12 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200171614
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Klap in het gezicht van @:Lenny_Leonard
:D

Je was me voor
pi_200171619
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hun huisdieren, nou goed.
Geen eens antwoord dan ouwe pik. Ipv zo cynisch te doen.
pi_200171627
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

In de praktijk komt dit toch verrassend vaak neer op "Alles waar ik gebruik van maak mag open maar dat waar ik geen last van heb mag nog even dicht blijven"..
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:55:34 #67
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200171636
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Welke ga je?
Harmony of hardcore

VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200171654
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:55 schreef Caland het volgende:

[..]

Harmony of hardcore

[ afbeelding ]
Dat is toch op terrein van 7th sunday?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:57:41 #69
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200171669
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is toch op terrein van 7th sunday?
Klopt, gedeeld terrein. Zelfde stages ook. 7th sunday is weekend erop meen ik.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200171734
Ja hoor, het NOS journaal opent al met de Delta variant. We worden al weer voorgemasseerd voor een nieuwe lockdown/maatregelen :{w
pi_200171787
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:01 schreef SilverEyes het volgende:
Ja hoor, het NOS journaal opent al met de Delta variant. We worden al weer voorgemasseerd voor een nieuwe lockdown/maatregelen :{w
Ze zien hun klik inkomsten fors dalen, ze moeten wat.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 18:05:27 #72
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200171793
Zeer slechte cijfers vandaag en ik ben heel erg boos op de regering, vanwege het versoepelingspakket van 26 juni. Ik eis maandag een persconferentie waarbij de versoepelingen van 26 juni vanaf dinsdag worden teruggedraaid en daar bovenop een reisverbod naar het buitenland voor iedereen die geboren is tussen 1991 en 2005. Het reproductiegetal gaat zeer binnenkort boven de 1,0 komen of is misschien al boven de 1,0 en pas in de loop van augustus zakt het reproductiegetal pas onder de 1,0 doordat dan de jongeren de tweede prik krijgen. Kortom het hele perspectief is weg, doordat de regering te snel versoepelt tegen alle adviezen van experts in. Graag NU extra maatregelen!!!
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 18:07:02 #73
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200171811
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:05 schreef Erno-BE het volgende:
Zeer slechte cijfers vandaag en ik ben heel erg boos op de regering, vanwege het versoepelingspakket van 26 juni. Ik eis maandag een persconferentie waarbij de versoepelingen van 26 juni vanaf dinsdag worden teruggedraaid en daar bovenop een reisverbod naar het buitenland voor iedereen die geboren is tussen 1991 en 2005. Het reproductiegetal gaat zeer binnenkort boven de 1,0 komen of is misschien al boven de 1,0 en pas in de loop van augustus zakt het reproductiegetal pas onder de 1,0 doordat dan de jongeren de tweede prik krijgen. Kortom het hele perspectief is weg, doordat de regering te snel versoepelt tegen alle adviezen van experts in. Graag NU extra maatregelen!!!
Moet jij weten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200171818
quote:
Het is weekend. Pak een koud biertje, ga op je balkon/in je tuin zitten, muziekje erbij. chill. Stress is niet goed voor je weerstand :s)
  vrijdag 2 juli 2021 @ 18:08:21 #75
405562 Erno-BE
pi_200171840
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:01 schreef SilverEyes het volgende:
Nieuwe maatregelen komen sowieso want vanaf vrijdag 16 juli wordt Nederland weer door het Robert-Koch-Institut in Berlin gezien als risicogebied en ook andere landen zetten Nederland op oranje/rood waardoor je überhaupt niet meer naar het buitenland kan. Bedankt kutjeugd en kutregering met die achterlijke versoepelingen van 26 juni.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 18:08:39 #76
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_200171853
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:05 schreef Erno-BE het volgende: Ik eis
Veel succes

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:05 schreef Erno-BE het volgende: een reisverbod naar het buitenland voor iedereen die geboren is tussen 1991 en 2005
oke boomer
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
  vrijdag 2 juli 2021 @ 18:09:17 #77
405562 Erno-BE
pi_200171871
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:07 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Het is weekend. Pak een koud biertje, ga op je balkon/in je tuin zitten, muziekje erbij. chill. Stress is niet goed voor je weerstand :s)
Geen perspectief hebben is ook niet goed voor de weerstand.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200171878
quote:
ik ben heel erg boos op de regering,
https://woededebaas.nl/training-woede-de-baas/
pi_200171889
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:09 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Geen perspectief hebben is ook niet goed voor de weerstand.
:') wat ben jij een dramaqueen zeg. Er is niets aan de hand.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 18:10:29 #80
405562 Erno-BE
pi_200171890
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Veel succes
[..]

oke boomer
Ik ben niet eens een boomer maar dit plaatje is veelzeggend:
https://mobile.twitter.co(...)458608779272/photo/1
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200171891
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:08 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Nieuwe maatregelen komen sowieso want vanaf vrijdag 16 juli wordt Nederland weer door het Robert-Koch-Institut in Berlin gezien als risicogebied en ook andere landen zetten Nederland op oranje/rood waardoor je überhaupt niet meer naar het buitenland kan. Bedankt kutjeugd en kutregering met die achterlijke versoepelingen van 26 juni.
Dat kun je natuurlijk ook net zo makkelijk omdraaien hč, als jij je vakantie in Duitsland nou even uitstelt kunnen zij weer prima het terras op/de discotheek in.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 18:10:52 #82
474254 GurneyIsBestOke
pi_200171894
quote:
Bedankt kutjeugd
Ja die kutjeugd die na een anderhalf jaar niet uit mogen een beetje verdomme zitten te genieten van het leven!!! Wat een totaalgekken!!!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 18:11:24 #83
405562 Erno-BE
pi_200171902
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:10 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

:') wat ben jij een dramaqueen zeg. Er is niets aan de hand.
Jawel, want het reproductiegetal ligt boven de 1,0 of gaat zeer binnenkort boven de 1,0 raken.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200171904
quote:

[..]

Ik vraag me al weken af what de fuck jij met het Robert Koch Instituut hebt. En daarnaast, wat hebben wij uberhaupt met dat instituut te maken. Niks achterlijke versoepelingen, sluit je op als je dat wilt, doe wat je moet doen om jezelf te beschermen, maar laat de rest die graag weer wil werken, naar school, trainen, socializen, kortom, leven, gewoon hun gang gaan.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_200171915
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:11 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Jawel, want het reproductiegetal ligt boven de 1,0 of gaat zeer binnenkort boven de 1,0 raken.
Dus?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 18:12:31 #86
405562 Erno-BE
pi_200171920
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ja die kutjeugd die na een anderhalf jaar niet uit mogen een beetje verdomme zitten te genieten van het leven!!! Wat een totaalgekken!!!
Alsof ze niet twee maanden kunnen wachten tot ze gevaccineerd zijn.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 18:13:08 #87
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200171927
quote:
bovenop een reisverbod naar het buitenland voor iedereen die geboren is tussen 1991 en 2005.
Jeetje, wat een frustratie tegen de jeugd heb je toch, ben jezelf in 1990 geboren dan? ;)
pi_200171929
quote:
Nieuwe maatregelen komen sowieso want vanaf vrijdag 16 juli wordt Nederland weer door het Robert-Koch-Institut in Berlin gezien als risicogebied en ook andere landen zetten Nederland op oranje/rood waardoor je überhaupt niet meer naar het buitenland kan. Bedankt kutjeugd en kutregering
Ja, wij leven gewoon ons leven door ondertussen hoor, kan jij je aftrekken op het Robert Koch Instititut in Berlin.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_200171931
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:11 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Welke groei? Ik weet niet of je het gemist hebt maar sinds afgelopen week testen we ineens ruim een kwart miljoen mensen extra per week. De 'groei' die je ziet zijn de asymptomatisch besmetten die er altijd al waren maar simpelweg niet in de cijfers van het RIVM terecht kwamen omdat ze zich niet lieten testen bij de GGD.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 18:14:31 #91
474254 GurneyIsBestOke
pi_200171944
Ik heb wel een beetje genoeg van deze hele act van Erno eigenlijk.
pi_200171949
twitter
De doelpalen worden alweer een stukje verzet

Donder toch even lekker op Hugo
pi_200171964
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:14 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]De doelpalen worden alweer een stukje verzet

Ja ga maar lekker buiten spelen Huug.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_200171966
quote:

Animecons dicht. Stelletje viespeuken.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 18:17:55 #95
405562 Erno-BE
pi_200171988
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:12 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Dus?
Het reproductiegetal boven de 1,0 betekent dat het aantal besmettingen toeneemt en helaas kan ik niet inschatten wanneer het reproductiegetal onder de 1,0 duikt en bij hoeveel besmettingen het reproductiegetal onder de 1,0 duikt. Als half augustus pas het reproductiegetal onder de 1,0 komt en we zitten dan op weer 3.000 nieuwe besmettingen per dag, dan vraag ik mij zeer sterk af of we überhaupt voor half september weer onder de 1.200 besmettingen per dag zitten. Als we in geheel september boven de 1.200 besmettingen per dag blijven, betekent dit gewoon dat de herfst ingeluid wordt, zonder leuke zomer en dat je mag hopen dat het in april weer normaal wordt. Ondertussen zonder veel vermaak tot april doorbikkelen op het werk. Leuk man, maar niet heus.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 18:18:02 #96
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200171990
quote:
Vergeet je niet adem te halen mien jong
  vrijdag 2 juli 2021 @ 18:18:10 #97
474254 GurneyIsBestOke
pi_200171992
quote:

Nou ja morgen gaat wel goed komen gelukkig.

Maar ik vrees het ergste. Terwijl de IC’s leeg blijven en de vaccins werken. Draai je nu terug, dan zijn de maatregelen in principe permanent.
pi_200171999
Maar even zonder gein, de festival s / evenementen / discotheken "eisen" toch een negatieve test?

Wordt er dan zo mee gesjoemeld of is de test een schijnveiligheid?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 18:18:41 #99
405562 Erno-BE
pi_200172001
quote:

Mooi, oprotten met die festivals.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200172010
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:18 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar even zonder gein, de festival s / evenementen / discotheken "eisen" toch een negatieve test?

Wordt er dan zo mee gesjoemeld of is de test een schijnveiligheid?
Beiden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')