abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 juli 2021 @ 22:55:18 #151
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200162574
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 22:54 schreef _serial_ het volgende:
waar een groot deel asymptotisch is,
Dit vind ik als wiskundige best een leuke typo :D
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200162584
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 22:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat laatste geldt voor zoveel zaken die het afgelopen jaar gebeurd zijn helaas, maar dat hebben we hier vaker gezegd.

En jij kan er wel klaar mee zijn na de zomer; je koopt er zo weinig voor als de regering er tegen die tijd (misschien) anders in staat. Als zij de horeca dichtgooien, scholen weer sluiten (en andere voorbeelden) kan jij er vrij weinig aan doen; dan maakt het niet uit dat jij er klaar mee bent. Ja, je kan wellicht met mensen afspreken die er ook klaar mee zijn. Maar dat is het enige eigenlijk. En dat maakt het zuur. Als de regering in de paniek wil schieten raken ze iedereen; ook de mensen die er zelf klaar mee zijn helaas.
Als de ziekenhuizen leeg blijven, en de zorg ontlast, dan is er waarschijnlijk geen sector zich zomaar weer laat sluiten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 1 juli 2021 @ 22:56:09 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200162591
quote:

[..]

Oh dat zeker. Maar de vraag is of mensen nog wel testbereid zijn nadat ze volledig gevaccineerd zijn.
Je kan wel leuk mega veel testcapaciteit inkopen, maar als je straks een situatie krijgt waar een groot deel asymptotisch is, en helemaal niet de intentie heeft om te gaan testen.

Dan zijn dus alleen de uitbraken in beeld?
Aantal afgenomen testen zal flink gaan kelderen ja gaandeweg de zomer.
pi_200162609
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juli 2021 22:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat kun je gewoonweg niet zo stellen. Als bv. de ziekenhuizen weer volstromen, moet er toch wat gebeuren om erger te voorkomen.
Als de ziekenhuizen in het najaar alsnog volstromen dan hebben we veel grotere problemen, want dan werken de vaccins blijkbaar toch (niet) goed genoeg. En wat dan? Een jaarlijks patroon van lockdowns tussen oktober en mei en wat meer vrijheden in de zomer? Kunnen ze wel met boosters komen, maar steeds minder mensen gaan zo'n booster nemen als ze door hebben dat de vaccins niet genoeg doen en we toch in een vicieuze cirkel terecht komen (paar maanden lockdown, dan versoepelingen). Waarom dan nog vaccineren?

Maar ik ga er vanuit dat de ziekenhuizen niet volstromen na de zomer; ik ga er van uit dat het vaccin werkt. Als dat al gebeurd dan zal het een combo zijn van normale virussen en COVID. En in dat geval zou ik geen voorstander zijn van lockdowns; dan doen we ook niet als een ziekenhuis vol ligt met griep patiënten zoals een paar jaar terug.
  donderdag 1 juli 2021 @ 22:57:01 #155
346939 Janneke141
pi_200162612
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 22:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als de ziekenhuizen leeg blijven, en de zorg ontlast, dan is er waarschijnlijk geen sector zich zomaar weer laat sluiten.
Ik verwacht weinig drukte op het Malieveld als de scholen weer gedeeltelijk dicht moeten. Of, in het geval van de mbo's, hbo's en universiteiten, niet eens normaal open gaan.

Helaas.

En de grootspraak van de horeca heeft tot op heden ook weinig daden opgeleverd.
  donderdag 1 juli 2021 @ 22:57:40 #156
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200162624
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 22:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En jij kan er wel klaar mee zijn na de zomer; je koopt er zo weinig voor als de regering er tegen die tijd (misschien) anders in staat. Als zij de horeca dichtgooien, scholen weer sluiten (en andere voorbeelden) kan jij er vrij weinig aan doen; dan maakt het niet uit dat jij er klaar mee bent.
Precies. Uiteindelijk is dit geen persoonlijke kwestie, en maakt de opvatting van het individu dus ook niet zoveel uit.

Ik heb er best vertrouwen in dat er geen maatregelen worden opgelegd als het niet nodig wordt geacht, maar de situatie is nou eenmaal niet stabiel, dus je kunt moeilijk voorspellen welke kant het op zal gaan. Het enige dat we kunnen doen is hopen dat de vaccins goed werken.
pi_200162634
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 22:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat hebben we op zich vaker gehoord de afgelopen maanden. Tot een bepaald punt zouden bepaalde sectoren het niet meer accepteren. Uiteindelijk konden ze er maar weinig aan doen.
pi_200162658
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 22:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit vind ik als wiskundige best een leuke typo :D
Wel een mooie vergelijking met de situatie nu. We komen heel dicht bij geen maatregelen, maar komen er net niet.
  donderdag 1 juli 2021 @ 22:59:51 #159
346939 Janneke141
pi_200162668
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wel een mooie vergelijking met de situatie nu. We komen heel dicht bij geen maatregelen, maar komen er net niet.
_O-
pi_200162672
Kortom, het wordt wellicht eens tijd om snel wetgeving te maken die er voor zorgt dat er minder makkelijk grote ingrepen in de vrijheden en maatschappij kunnen worden genomen onder het mom van publieke gezondheid met een pennenstreek.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:00:21 #161
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200162676
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 22:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat hebben we op zich vaker gehoord de afgelopen maanden. Tot een bepaald punt zouden bepaalde sectoren het niet meer accepteren. Uiteindelijk konden ze er maar weinig aan doen.
Als het volk het echt wil, dan staat de regering buitenspel hoor.

Maar dan heb ik het niet over duizend man met een kartonnen bordje op een bijveldje, maar miljoenen mensen die daadwerkelijk in opstand komen en collectief schijt hebben.
pi_200162691
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 22:34 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Nah. Als we met een hoge vaccinatiegraad nog weer in een lockdown zouden moeten dan is het einde wel zoek. Waar is dan nog het licht aan het einde van de tunnel?

Als iedereen straks richting het einde van de zomer de kans heeft gehad op een volledige vaccinatie dan moet de boel gewoon weer helemaal los. Je kunt dit geen jaren blijven doen.
Exact, daarom heel interessant.
Alius aliud dicit
pi_200162693
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:00 schreef _serial_ het volgende:
Kortom, het wordt wellicht eens tijd om snel wetgeving te maken die er voor zorgt dat er minder makkelijk grote ingrepen in de vrijheden en maatschappij kunnen worden genomen onder het mom van publieke gezondheid met een pennenstreek.
De discussie in de tweede kamer is juist dat het makkelijker moet worden, dus dat is denk ik een ijdele hoop.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:01:35 #164
346939 Janneke141
pi_200162697
quote:
Ik dacht eigenlijk dat we zo'n soort wet al sinds 1848 hadden. Het bleek toch een beetje tegen te vallen.
pi_200162709
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar dan heb ik het niet over duizend man met een kartonnen bordje op een bijveldje, maar miljoenen mensen die daadwerkelijk in opstand komen en collectief schijt hebben.
Gaat nooit gebeuren. We zijn een volgzaam volkje.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200162711
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

De discussie in de tweede kamer is juist dat het makkelijker moet worden, dus dat is denk ik een ijdele hoop.
Nog makkelijker? Laten we eerst maar eens afwachten wat er uit de beerput komt over een tijdje.
(ik denk heel veel)
pi_200162715
quote:

[..]

Ik denk het niet. Een flink deel van de bevolking heeft beperkt last van de maatregelen (of in elk geval, dat vertellen ze zichzelf). Daarnaast zal bij veel mensen in 't hoofd zitten dat demonstraties van de wappies zijn en je daar weggeknuppeld wordt. Ik ben er bang voor dat dat niet gaat gebeuren.
pi_200162719
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 22:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als de ziekenhuizen in het najaar alsnog volstromen dan hebben we veel grotere problemen, want dan werken de vaccins blijkbaar toch (niet) goed genoeg. En wat dan? Een jaarlijks patroon van lockdowns tussen oktober en mei en wat meer vrijheden in de zomer? Kunnen ze wel met boosters komen, maar steeds minder mensen gaan zo'n booster nemen als ze door hebben dat de vaccins niet genoeg doen en we toch in een vicieuze cirkel terecht komen (paar maanden lockdown, dan versoepelingen). Waarom dan nog vaccineren?

Maar ik ga er vanuit dat de ziekenhuizen niet volstromen na de zomer; ik ga er van uit dat het vaccin werkt. Als dat al gebeurd dan zal het een combo zijn van normale virussen en COVID. En in dat geval zou ik geen voorstander zijn van lockdowns; dan doen we ook niet als een ziekenhuis vol ligt met griep patiënten zoals een paar jaar terug.
In dat doemscenario moeten we door de zure appel heen bijten... Dit kan niet door blijven gaan.
zie email 27 oktober
pi_200162725
quote:

[..]

Ik moet dat nog maar zien. Ik uit mijn zorgen in het echte leven ook bij veel mensen en krijg vaak toch de ''ach, dat zijn zorgen voor later'' response. Een response die ik in het afgelopen jaar vaker gehoord heb. Veel mensen vinden het oprecht wel prima zo. Helemaal als ze zelf niet echt geraakt worden.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:03:42 #170
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200162728
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gaat nooit gebeuren. We zijn een volgzaam volkje.
Tja, ligt eraan, denk jij dat mensen dit nog jarenlang zouden pikken?
pi_200162750
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We hebben het nu over de korte termijn. Over 2-3 maanden opnieuw maatregelen wordt gewoon geaccepteerd, let maar op.
pi_200162751
quote:

[..]

Een kleine groep niet, de meerderheid wel denk ik.
pi_200162753
quote:

[..]

Ja, simpelweg omdat het enige tegengeluid komt van de kant van wappies. Er is geen ander - gezonder - alternatief qua tegengeluid. En vrijwel niemand wil horen bij de wappie kant. Dus dan houdt het voor velen wel op, ondanks het gemor.
Zonder wrijving geen glans
pi_200162757
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:05 schreef Haags het volgende:

[..]

Ja, simpelweg omdat het enige tegengeluid komt van de kant van wappies. Er is geen ander - gezonder - alternatief qua tegengeluid. En vrijwel niemand wil horen bij de wappie kant. Dus dan houdt het voor velen wel op, ondanks het gemor.
Dit is een groot deel van het probleem.
zie email 27 oktober
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:06:30 #175
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200162759
quote:

[..]

Het gaat natuurlijk sowieso niet hetzelfde zijn als de afgelopen tijd. Maar dat wil ook niet automatisch zeggen dat geen enkele maatregel zijn herintrede zal doen. Er is op dit moment gewoon weinig zinnigs over te zeggen wat de nabije toekomst precies brengen zal.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:06:41 #176
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200162764
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

We hebben het nu over de korte termijn. Over 2-3 maanden opnieuw maatregelen wordt gewoon geaccepteerd, let maar op.
Dat is juist geen korte termijn. Straks in het najaar gaan we al langzaam richting 2 jaar aankloten.
pi_200162773
quote:

[..]

Nee, daarom is het misschien wel goed dat we hier meteen doorpakken met uitnodigen en vaccineren van 12-17 groep, en niet wachten tot half augustus met uitnodigen. Dat voorkomt wellicht ellende in de herfst en dus ook maatregelen.
pi_200162779
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat is juist geen korte termijn. Straks in het najaar gaan we al langzaam richting 2 jaar aankloten.
1,5 jaar over 2 maanden. Nogal een verschil.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:08:41 #179
346939 Janneke141
pi_200162786
quote:

[..]

Waarschijnlijk de mensen niet (al heb ik dat eerder gezegd), maar het mkb en het verenigingsleven kan geen kant op. En instellingen zoals scholen kunnen al helemaal niet besluiten om niet meer mee te doen.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:08:43 #180
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200162787
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee, daarom is het misschien wel goed dat we hier meteen doorpakken met uitnodigen en vaccineren van 12-17 groep, en niet wachten tot half augustus met uitnodigen. Dat voorkomt wellicht ellende in de herfst en dus ook maatregelen.
Is dat het huidige plan, kinderen vanaf augustus uitnodigen?
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:08:56 #181
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200162789
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

1,5 jaar over 2 maanden. Nogal een verschil.
1,5 jaar is ook al veel te lang natuurlijk.

Het enige doel was de zorgcapaciteit niet op te blazen en als dat eind augustus niet is gebeurd, dan is het tijd om te stoppen met deze hele waanzin.
pi_200162792
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Desondanks zijn die kinderen pas eind Augustus - mid September volledig beschermd verwacht ik.
pi_200162793
quote:
5s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:08 schreef Tijn het volgende:

[..]

Is dat het huidige plan, kinderen vanaf augustus uitnodigen?
Nee dat was het plan, maar nu is het vanaf vrijdag
pi_200162794
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Desondanks zijn die kinderen pas eind Augustus - mid September volledig beschermd verwacht ik.
Prima op tijd voor het nieuwe schooljaar.
pi_200162798
Het wordt langzaam aan tijd om net als de griep, covid doden te accepteren.
pi_200162813
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:09 schreef potjecreme het volgende:
Het wordt langzaam aan tijd om net als de griep, covid doden te accepteren.
"Corona is geen griep" comments incoming in 3.. 2... 1...
pi_200162814
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

1,5 jaar is ook al veel te lang natuurlijk.

Het enige doel was de zorgcapaciteit niet op te blazen en als dat eind augustus niet is gebeurd, dan is het tijd om te stoppen met deze hele waanzin.
Pas als dat in de herfstmaanden niet gebeurt zou je voorzichtig positief kunnen worden over de werking van vaccins en vaccinatiegraad wmb.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:11:16 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200162820
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Komen die anders in het ziekenhuis dan?

De doelpalen verschuiven echt met de week.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:12:10 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200162829
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Pas als dat in de herfstmaanden niet gebeurt zou je voorzichtig positief kunnen worden over de werking van vaccins en vaccinatiegraad wmb.
Welnee. Zo is er dus elke keer wel weer een reden te verzinnen 'om het nog even aan te kijken'.

Kom je geen klap verder mee.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:12:35 #190
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200162834
quote:

[..]

Inderdaad. Ik hoop het van harte, maar eerst zien en dan geloven, hoor.
pi_200162835
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? Het gaat om de benodigde vaccinatiegraad van 80% die nodig is vanwege de Delta variant.
pi_200162843
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Welnee. Zo is er dus elke keer wel weer een reden te verzinnen 'om het nog even aan te kijken'.

Toch is dat wat gaat gebeuren, mark my words..
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:13:38 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200162844
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? Het gaat om de benodigde vaccinatiegraad van 80% die nodig is vanwege de Delta variant.
Die halen we ook wel zonder die kinderen.
pi_200162851
quote:

[..]

Het zou daarom wel interessant zijn om te weten wat voor mensen er nu nog opgenomen worden in de ziekenhuizen, maar dat is blijkbaar staatsgeheim.
pi_200162854
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Neen, vandeweek nog uitgelegd bij Nieuwsuur.
pi_200162857
Ik heb een beetje het gevoel dat we allemaal 1 dingetje over het hoofd zien als straks de R weer in de maand zit, en dat is de normale griep die weer terugkeert. Die zou weleens ongenadig hard toe kunnen gaan slaan omdat de weerstand bij mensen compleet weg is.

En laten we dan godzijdank hopen dat corona geen dingetje meer is.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:14:28 #197
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200162858
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Toch is dat wat gaat gebeuren, mark my words..
Daarom zeg ik ook dat de doelpalen elke keer schuiven.

De crisis wordt voor een zeer belangrijk deel in stand gehouden door onszelf.
pi_200162860
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat vonden jullie van dat debat over de vaccinatie 12-17 vorige week? De Jonge: Het kan zo zijn dat je oma niet gevaccineerd kan worden, dat de vaccinatie niet aanslaat, en het kan zo zijn dat je oma niet gevaccineerd wil worden. Daarom moeten we kinderen vaccineren.

Ik ben normaal niet zo van die Wybren filmpjes, maar ik dacht: Zei de Jonge dat echt?!
pi_200162865
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het zou daarom wel interessant zijn om te weten wat voor mensen er nu nog opgenomen worden in de ziekenhuizen, maar dat is blijkbaar staatsgeheim.
Qua leeftijd? Dat is gewoon bekend en wordt hier door Oliver gepost.
pi_200162869
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:14 schreef Haags het volgende:
Ik heb een beetje het gevoel dat we allemaal 1 dingetje over het hoofd zien als straks de R weer in de maand zit, en dat is de normale griep die weer terugkeert. Die zou weleens ongenadig hard toe kunnen gaan slaan omdat de weerstand bij mensen compleet weg is.

Roep ik al heel lang.
pi_200162872
quote:

Gelukkig hebben we nu ervaring met lockdowns, avondklokken en mondkapjes. Want die zijn ook zo lekker effectief tegen de seizoensgriep.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:16:11 #202
346939 Janneke141
pi_200162881
quote:

Het is maar goed dat we een pak maatregelen op de plank hebben liggen die bruikbaar zijn om virussen af te remmen.
pi_200162892
quote:

[..]

Om heel veel reden is het goed om het juist wel te doen, Corona krijgt minder de kans om rond te gaan, besmettingen naar ongevaccineerde ouders van bepaalde bevolkingsgroepen gebeuren minder, scholen hoeven niet om de haverklap klassen naar huis te sturen, of in quarantaine te stoppen, je voorkomt er wellicht een algehele scholensluiting mee, je hoeft niet alleen maar te denken aan thuisonderwijs en de bijbehorende problemen, en een coronabesmetting is ook niet altijd bevorderlijk voor iedere tiener.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:17:09 #204
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200162895
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee joh, dat is juist de eerste echte test. Dat de cijfers nu laag zijn is niet zo bijzonder, dat waren ze vorig jaar zonder vaccinaties ook. Maar als de komende herfst een nieuwe golf uitblijft, pas dan kun je zeggen dat de pandemie echt voorbij is.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:17:25 #205
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200162899
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we nu ervaring met lockdowns, avondklokken en mondkapjes. Want die zijn ook zo lekker effectief tegen de seizoensgriep.
Nou ja, in deze hele shitshow geef ik onze heren dan toch wat credits dat ze die mondkapjes eraf gegooid hebben. Wat mij betreft gidsland Nederland in dat opzicht.

Die Duitsers lopen bij 800 positieve tests op 82 miljoen man nog steeds te kloten.
pi_200162905
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Qua leeftijd? Dat is gewoon bekend en wordt hier door Oliver gepost.
Leeftijd weet ik wel. Die post ik ook dagelijks.
Maar daar haal je de vaccinatiestaat, achtergrond, medische issues niet uit.
pi_200162908
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juli 2021 22:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat kun je gewoonweg niet zo stellen. Als bv. de ziekenhuizen weer volstromen, moet er toch wat gebeuren om erger te voorkomen.
Waarom zou dat gebeuren?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:18:41 #208
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200162911
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Om heel veel reden is het goed om het juist wel te doen, Corona krijgt minder de kans om rond te gaan, besmettingen naar ongevaccineerde ouders van bepaalde bevolkingsgroepen gebeuren minder, scholen hoeven niet om de haverklap klassen naar huis te sturen, of in quarantaine te stoppen, je voorkomt er wellicht een algehele scholensluiting mee, je hoeft niet alleen maar te denken aan thuisonderwijs en de bijbehorende problemen, en een coronabesmetting is ook niet altijd bevorderlijk voor iedere tiener.
Ik ben zelf ook geen tegenstander van kinderen vaccineren. Alleen ik krijg de indruk dat het weer wordt gebruikt als een soort chantagemiddel om maatregelen langer in stand te houden.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:19:24 #209
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200162920
quote:

Weerstand verdwijnt niet zo snel. Het is echt een fabel dat het goed voor je is om ziek te zijn.
pi_200162921
quote:

[..]

Dit is exact het probleem. We hebben inmiddels in ons hoofd het sluiten van scholen, quarantaines en thuisonderwijs gekoppeld aan een bepaalde hoeveelheid besmettingen, niet aan de zorg die aangeeft het niet meer aan te kunnen.

Ik ben voorstander van vrije keus voor kinderen, mits die keus echt vrij is. Dus zonder druk, zonder uitnodigingen, puur op eigen initiaitief.
pi_200162941
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook geen tegenstander van kinderen vaccineren. Alleen ik krijg de indruk dat het weer wordt gebruikt als een soort chantagemiddel om maatregelen langer in stand te houden.
Misschien, maar ik heb liever dat we alles uit de kast halen, de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk krijgen, om zoveel mogelijk een nieuwe lockdown of allerlei natte vingerbeperkingen te voorkomen.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:21:33 #212
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200162942
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Waarom zou dat gebeuren?
Omdat we niet weten hoe goed de vaccins echt zijn, hoeveel mensen uiteindelijk zijn ingeënt en welke varianten er nog ontstaan.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:21:56 #213
346939 Janneke141
pi_200162945
quote:

[..]

Het is allemaal waar, maar het zijn wel secundaire criteria.
pi_200162976
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben voorstander van vrije keus voor kinderen, mits die keus echt vrij is. Dus zonder druk, zonder uitnodigingen, puur op eigen initiaitief.
Eens hoor. Gelukkig is er nergens iemand die een pistool op je richt om een vaccinatie te nemen.
pi_200162980
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is allemaal waar, maar het zijn wel secundaire criteria.
Klopt, er zijn ook nog een paar medische, die ook belangrijk zijn.
pi_200162987
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eens hoor. Gelukkig is er nergens iemand die een pistool op je richt om een vaccinatie te nemen.
Ouders die een kind onder druk zetten, de overheid die zegt dat het nodig is om je opa en oma te beschermen. Ik weet niet, het klinkt allemaal niet heel vrij.
pi_200162988
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Omdat we niet weten hoe goed de vaccins echt zijn, hoeveel mensen uiteindelijk zijn ingeënt en welke varianten er nog ontstaan.
En vooral het lage tempo van vaccineren wereldwijd, dat verhoogt wmb het risico op steeds heftigere varianten die de miljoenen bewust ongevaccineerden alleen al in ons land kunnen bedreigen.
pi_200163012
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En vooral het lage tempo van vaccineren wereldwijd, dat verhoogt wmb het risico op steeds heftigere varianten die de miljoenen bewust ongevaccineerden alleen al in ons land kunnen bedreigen.
Lol het wordt wel steeds mooier. Dat er in de rest van de wereld zo langzaam gevaccineerd wordt is vooral omdat we in het rijke westen op een berg vaccins zitten en eerst kinderen willen inenten. Die mutaties komen toch wel met of zonder vaccins zo werken virussen nou eenmaal.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:30:20 #219
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200163026
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze steeds heftiger worden. Ik heb ook begrepen dat virussen juist milder over tijd worden.

Ik wil ook geen doemscenario schetsen, maar ik vind ook niet dat we ons al rijk moeten rekenen. We weten gewoon niet wat er gaat gebeuren.
pi_200163040
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze steeds heftiger worden. Ik heb ook begrepen dat virussen juist milder over tijd worden.

Ik wil ook geen doemscenario schetsen, maar ik vind ook niet dat we ons al rijk moeten rekenen. We weten gewoon niet wat er gaat gebeuren.
Ja, en sommige muteren ook op ten duur dat zo dat ze uitsterven, zie mexicaanse griep.

Ik ben ook geen voorstander van doomscenario's maar ik denk wel dat je op ten duur echt moet stoppen met maatregelen nemen als ze zorgdruk grotendeels wegblijft en behapbaar is.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:32:50 #221
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200163045
quote:

[..]

Dat lijkt me niet. Alleen al de kinderen onder de 12 vormen meer dan 10% van de bevolking.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tijn op 01-07-2021 23:43:13 ]
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:56:59 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200163190
quote:
Ja portaaltje was nog niet af geloof ik. Zeker weer een devver die te lang aan zijn jonko had liggen lurken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:02:14 #223
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200163212
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

ik denk wel dat je op ten duur echt moet stoppen met maatregelen nemen als ze zorgdruk grotendeels wegblijft en behapbaar is.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat niet vinden B-)
pi_200163244
quote:

Dat verwacht ik ook. En als de ziekenhuis maar vol genoeg komen te liggen met normale griep patiënten (of een mix van Corona en de griep) zullen ze wel weer met het idee komen om daar maatregelen voor in te voeren; want de zorg heeft het immers al zo zwaar gehad. Even solidariteit tonen weer. Horeca ‘even’ twee weekjes dicht. Terwijl de ziekenhuizen een paar jaar terug ook zwaar belast waren met griep patiënten; verder niks van maatregelen gezien.
pi_200163256
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ouders die een kind onder druk zetten, de overheid die zegt dat het nodig is om je opa en oma te beschermen. Ik weet niet, het klinkt allemaal niet heel vrij.
Om nog maar te zwijgen over de druk die ze kunnen ervaren vanwege dat hele TvT gebeuren.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:10:13 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200163259
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat verwacht ik ook. En als de ziekenhuis maar vol genoeg komen te liggen met normale griep patiënten (of een mix van Corona en de griep) zullen ze wel weer met het idee komen om daar maatregelen voor in te voeren; want de zorg heeft het immers al zo zwaar gehad. Even solidariteit tonen weer. Horeca ‘even’ twee weekjes dicht. Terwijl de ziekenhuizen een paar jaar terug ook zwaar belast waren met griep patiënten; verder niks van maatregelen gezien.
Al die tools zitten netjes opgepoetst in de toolbox. Dat is vrij lastig achter slot en grendel te doen of te vernietigen idd.
Want het is zo makkelijk en handig
pi_200163273
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Al die tools zitten netjes opgepoetst in de toolbox. Dat is vrij lastig achter slot en grendel te doen of te vernietigen idd.
Want het is zo makkelijk en handig
Het laat eigenlijk zien hoe erg het geworden is. Door de vaccins zijn we niet meer bang voor het virus maar voor de eventuele maatregelen. Dan gaat er voor mijn gevoel toch iets goed mis.
pi_200163278
quote:

[..]

Oh dat zeker. Maar de vraag is of mensen nog wel testbereid zijn nadat ze volledig gevaccineerd zijn.
Je kan wel leuk mega veel testcapaciteit inkopen, maar als je straks een situatie krijgt waar een groot deel asymptotisch asymptomatisch is, en helemaal niet de intentie heeft om te gaan testen.

Dan zijn dus alleen de uitbraken in beeld?
Zou wel lachen zijn om je na vaccinatie voor elke snotneus te laten testen :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200163288
Er zal vast wel een publiek voor zijn. Maar voor mij hoeft dit soort flauwekul niet.
https://www.nu.nl/coronav(...)acht-in-utrecht.html
Check it out
pi_200163306
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:13 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het laat eigenlijk zien hoe erg het geworden is. Door de vaccins zijn we niet meer bang voor het virus maar voor de eventuele maatregelen. Dan gaat er voor mijn gevoel toch iets goed mis.
Het schokkende vind ik nog wel dat er best wat mensen te vinden zijn (niet zo zeer in de regering) waarbij het ‘doel’ wat verschoven is. Maatregelen zijn niet meer het middel tegen de pandemie, maar het doel geworden voor sommigen. Bewust of onbewust. Gaat gelukkig niet om een hele grote groep. Je ziet de doelpalen telkens verschuiven om enige vormen van maatregelen actief te kunnen laten/te kunnen verantwoorden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 00:19:48 ]
pi_200163311
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:16 schreef hjansen82 het volgende:
Er zal vast wel een publiek voor zijn. Maar voor mij hoeft dit soort flauwekul niet.
Voor mij ook niet, maar als het helpt de vaccinatiegraad omhoog te krikken prima toch.
pi_200163347
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het schokkende vind ik nog wel dat er best wat mensen te vinden zijn (niet zo zeer in de regering) waarbij het ‘doel’ wat verschoven is. Maatregelen zijn niet meer het middel tegen de pandemie, maar het doel geworden voor sommigen. Bewust of onbewust. Gaat gelukkig niet om een hele grote groep. Je ziet de doelpalen telkens verschuiven om enige vormen van maatregelen actief te kunnen laten/te kunnen verantwoorden.
Tegen die mensen moeten ze gewoon zeggen dat ze ook zelf gewoon maatregelen kunnen nemen. Je hoeft niet naar de horeca, of naar de winkel (je kan gewoon online bestellen), of vrienden/familie uit te nodigen, of naar een festival/vakantie te gaan. Als ze een mondkapje willen dragen mijn zegen hebben ze. Er zullen ook genoeg werkgevers zijn die thuiswerken ook nog zullen promoten. Dus als je dat allemaal niet wilt/durf leer gewoon nee te zeggen en blijf thuis.
pi_200163382
Toen ik mijn Pfizer afspraken maakte, enkele weken geleden had ik eventjes redelijke hoop dat in augustus alles wel een keer weer echt normaal zou worden. Dus geen 1,5m geneuzel en tvt.

Maar helaas, er zijn al weer veel te veel buitenlandse berichten over de delta variant des doods en zelfs de avondklok hoor je al weer terugkomen in sommige Europese gebieden.

Je kunt wel vast uittekenen hoe dit gaat. De meeste Europese landen gaan de teugels weer strakker aantrekken ‘voor de zekerheid’ En wat doet Nederland? Die volgt ook gewoon ondanks onze enorm hoge vaccinatiegraad.

Gewoon weer een zomer vol Corona gekte en bijna iedereen lijkt het massaal te accepteren als het nieuwe normaal.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:33:02 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200163396
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:24 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Tegen die mensen moeten ze gewoon zeggen dat ze ook zelf gewoon maatregelen kunnen nemen. Je hoeft niet naar de horeca, of naar de winkel (je kan gewoon online bestellen), of vrienden/familie uit te nodigen, of naar een festival/vakantie te gaan. Als ze een mondkapje willen dragen mijn zegen hebben ze. Er zullen ook genoeg werkgevers zijn die thuiswerken ook nog zullen promoten. Dus als je dat allemaal niet wilt/durf leer gewoon nee te zeggen en blijf thuis.
Nee niemand mag dat dan meer hè, want dan ben je een onverantwoorde aso.

Prima, al die figuren mogen er wat van vinden, ik ga gewoon weer even leven tot ik uiteindelijk dood ga ipv nu alvast lijk spelen.

Jammer wel dat de overheid geflipt is best wat punten en dat mijn vrijheid inperkt.

We gaan zien wat de komende jaren brengt hier in Nederland, anders eens kijken wat ik zelf doe
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:33:28 #235
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200163401
De reden voor het prikken wordt steeds onzinniger....... d8 dat dit alleen speelde in wat minder ontwikkelde (lees: onderwezen) landen speelde.

quote:
bron: nu.nl Veel interesse voor feestelijke priknacht in Utrecht
In de Jaarbeurs in Utrecht worden donderdagavond en -nacht 2500 mensen geprikt met het coronavaccin van Janssen. De interesse voor het feestelijke evenement, compleet met dj's en discolichten, is groot, zegt Jaap Donker, directeur publieke gezondheid van de GGD regio Utrecht. "De beschikbare plekken worden moeiteloos gevuld", aldus Donker.
8)7 Kan mij totaal niet voorstellen waarom je weldenkend, jezelf voor een beurt, laat prikken.
En maar discussieren over voor -en tegens, terwijl een ander met een spiegeltje en versje al overtuigd is.

En nee dit gaat mij niet om voor -of tegen maar dat een feestje bouwen voldoende reden is om jezelf een medische behandeling toe te laten dienen. Iemand in mijn omgeving zegt, dat als je je dan toch laat vaccineren, kun je dat maar beter feestelijk kan doen ... ... en jezelf op kosten van de Staat laten fêteren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:34:40 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200163408
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:30 schreef Ronald het volgende:
Toen ik mijn Pfizer afspraken maakte, enkele weken geleden had ik eventjes redelijke hoop dat in augustus alles wel een keer weer echt normaal zou worden. Dus geen 1,5m geneuzel en tvt.

Maar helaas, er zijn al weer veel te veel buitenlandse berichten over de delta variant des doods en zelfs de avondklok hoor je al weer terugkomen in sommige Europese gebieden.

Je kunt wel vast uittekenen hoe dit gaat. De meeste Europese landen gaan de teugels weer strakker aantrekken ‘voor de zekerheid’ En wat doet Nederland? Die volgt ook gewoon ondanks onze enorm hoge vaccinatiegraad.

Gewoon weer een zomer vol Corona gekte en bijna iedereen lijkt het massaal te accepteren als het nieuwe normaal.
Vorige zomer was er minder gekte en reizen makkelijker dan nu. Nu, met overal in Europa de beschikking tot vaccinaties.
Koekoek

Maar goed, doorprikken die handel en open met de hele zut *O*
pi_200163419
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Vorige zomer was er minder gekte en reizen makkelijker dan nu. Nu, met overal in Europa de beschikking tot vaccinaties.
Koekoek

Kun je nagaan hoe gek we geworden zijn met z’n allen.

Overigens kun je in de praktijk met de auto heel Europa door zonder enige controle
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:36:51 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200163420
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:33 schreef Vallon het volgende:
De reden voor het prikken wordt steeds onzinniger....... d8 dat dit alleen speelde in wat minder ontwikkelde (lees: onderwezen) landen speelde.
[..]

8)7 Kan mij totaal niet voorstellen waarom je weldenkend, jezelf voor een beurt, laat prikken.
En maar discussieren over voor -en tegens, terwijl een ander met een spiegeltje en versje al overtuigd is.

En nee dit gaat mij niet om voor -of tegen maar dat een feestje bouwen voldoende reden is om jezelf een medische behandeling toe te laten dienen. Iemand in mijn omgeving zegt, dat als je je dan toch laat vaccineren, kun je dat maar beter feestelijk kan doen ... ... en jezelf op kosten van de Staat laten fêteren.
Je draait het om. Mensen gaan zich niet om de feestelijkheden laten vaccineren.
Mensen laten zich vaccineren en kiezen een moment net feestelijkheden. Vind dit wel aansluiten op de doelgroep.

Zouden ze voor de andere vaccins ook mogen doen wmb, zulke avonden
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:37:26 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200163423
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:36 schreef Ronald het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe gek we geworden zijn met z’n allen.

Overigens kun je in de praktijk met de auto heel Europa door zonder enige controle
En toch wil je in sommige landen echt geen controle tegenkomen want kan je veel narigheid geven
pi_200163437
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee niemand mag dat dan meer hè, want dan ben je een onverantwoorde aso.

Prima, al die figuren mogen er wat van vinden, ik ga gewoon weer even leven tot ik uiteindelijk dood ga ipv nu alvast lijk spelen.

Jammer wel dat de overheid geflipt is best wat punten en dat mijn vrijheid inperkt.

We gaan zien wat de komende jaren brengt hier in Nederland, anders eens kijken wat ik zelf doe
Zo sta ik er ook in hoor. Ik hiel me al niet zo aan de regels het bezoek advies heb ik bijvoorbeeld regelmatig gebroken. In de eerste golf flink verkouden geweest de standaard corona klachten toen. Maar toen werd je alleen getest als je blauw aan liep. Dus heb nooit bewijs of ik het gehad heb maar daarna ook nergens meer ergens last van gehad. Me eerste Pfizer shot zit erin en als die 2de er ook in zit vind ik het mooi geweest en ben ik er wel klaar mee. Mocht de overheid weer raar gaan doen. Dan nemen we gewoon weer het thuis café in gebruik.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:47:02 #241
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200163455
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:36 schreef Molo het volgende:

[..]

Je draait het om. Mensen gaan zich niet om de feestelijkheden laten vaccineren.
Mensen laten zich vaccineren en kiezen een moment net feestelijkheden. Vind dit wel aansluiten op de doelgroep.

Zouden ze voor de andere vaccins ook mogen doen wmb, zulke avonden
Ik draai helemaal niets om en neem ieders gezondheid, uiterst serieus; kennelijk "te" dat het allemaal niets voorstelt. Als mensen worden geopereerd krijgen krijgen ze ook niet als lokkertje een diner-4-2 of een fly-over-Wenen.

Ik vind het buitengewoon bizar dat mensen over een streep moeten worden getrokken en dat geldt wmb voor alle medische behandelingen.
Wat wordt het volgende ? ¤100 de man bij laten schijven op een bankrekening of dat kinderen een Marvel poppetje krijgen op het schoolplein met een plakplaatje van de juf ?

Het is ook geen doelgroep maar imo een groep onbezonnen mensen die kennelijk gevoelig zijn voor beïnvloeding en verleiding. Diezelfde mensen die beslissingen nemen omdat ze een verlokking niet konden weerstaan en dan later "klagen" dat ze het echt niet wilden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 02-07-2021 00:52:11 ]
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:49:21 #242
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200163469
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:41 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Zo sta ik er ook in hoor. Ik hiel me al niet zo aan de regels het bezoek advies heb ik bijvoorbeeld regelmatig gebroken. In de eerste golf flink verkouden geweest de standaard corona klachten toen. Maar toen werd je alleen getest als je blauw aan liep. Dus heb nooit bewijs of ik het gehad heb maar daarna ook nergens meer ergens last van gehad. Me eerste Pfizer shot zit erin en als die 2de er ook in zit vind ik het mooi geweest en ben ik er wel klaar mee. Mocht de overheid weer raar gaan doen. Dan nemen we gewoon weer het thuis café in gebruik.
Zelfde idee hier

Ik heb zondag een kinderfeestje hier, vriendin vroeg hoeveel mensen er kwamen. Heb gezegd dat als ze afstand wil bewaren dat prima maar wel haar eigen verantwoordelijkheid is. Ze is een gevaccineerd ook nog.
Vond ze eng, dus ze komt niet. Prrrrrima, ook best
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:51:55 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200163481
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik draai helemaal niets om en neem ieders gezondheid, uiterst serieus; kennelijk "te" dat het allemaal niets voorstelt. Als mensen worden geopereerd krijgen krijgen ze ook niet als lokkertje een diner-4-2 of een fly-over-Wenen.

Ik vind ik buitengewoon bizar dat mensen over een streep moeten worden getrokken en dat geldt wmb voor alle medische behandelingen.
Wat wordt het volgende ? ¤100 de man bij laten schijven op een bankrekening of dat kinderen een Marvel poppetje krijgen op het schoolplein met een plakplaatje van de juf ?

Het is ook geen doelgroep maar imo een groep onbezonnen mensen die kennelijk gevoelig zijn voor beïnvloeding en verleiding. Diezelfde mensen die beslissingen nemen omdat ze een verlokking niet konden weerstaan en dan later "klagen" dat ze het echt niet wilden.
Ik snap je denkwijze wel hoor en ben dat ook wel met je eens.
Hiernaast staat wel dat ik niet geloof dat jongeren een vaccinatie nemen vanwege dat specifieke feestje. Die wilden dat los ervan ook wel denk ik
pi_200163495
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:17 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee joh, dat is juist de eerste echte test. Dat de cijfers nu laag zijn is niet zo bijzonder, dat waren ze vorig jaar zonder vaccinaties ook. Maar als de komende herfst een nieuwe golf uitblijft, pas dan kun je zeggen dat de pandemie echt voorbij is.
En wat als er weer een stijging is? Alles gewoon weer dichtgooien (elk jaar)?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:58:15 #245
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200163510
quote:

[..]

Het zijn de varianten die zich het best kunnen verspreiden die overleven. Dat zijn vaak minder virulente varianten, omdat wie ziek in bed ligt minder mensen besmet dan wie gaat werken.

Maar dat geldt wanneer besmettingen vooral na de eerste symptomen plaatsvinden. Bij een virus dat vooral besmettelijk is tijdens de incubatietijd, of dat door de genomen maatregelen weinig kans heeft om zich te verspreiden nadat symptomen optraden, is dat niet noodzakelijk het geval.
Stel bvb dat iedereen zich bij de eerste symptomen meteen isoleert en laat testen, dan zullen besmettingen enkel tijdens de incubatietijd (voordat de symptomen optreden) plaatsvinden. Dan bepaalt enkel de besmettelijkheid tijdens de incubatieperiode het succes van een variant. En een (in de incubatieperiode) meer besmettelijke variant kan best virulenter zijn.
are we infinite or am I alone
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:59:20 #246
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200163515
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik snap je denkwijze wel hoor en ben dat ook wel met je eens.
Hiernaast staat wel dat ik niet geloof dat jongeren een vaccinatie nemen vanwege dat specifieke feestje. Die wilden dat los ervan ook wel denk ik
Ik snap het omgekeerde vanuit vermaak ook waarbij ik simpel stel dat een instantie heel ver moet blijven om dingen door elkaar mixen.

Ik kom dat helaas vaker tegen dat een organisatie zich buiten hun publieke kerntaak gaat begeven om op populaire wijze beleidsdoelen te bereiken. Puur omdat het kennelijk kan, mag en zo lekker swingt.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 01:00:55 #247
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_200163521
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:54 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

En wat als er weer een stijging is? Alles gewoon weer dichtgooien (elk jaar)?
Er is ons altijd voor gehouden dat vaccins dé uitweg zijn.

NL laat zich massaal vaccineren.

Als je in de herfst uit voorzorg weer allemaal maatregelen gaat invoeren zodra de besmettingen weer wat oplopen is je licht aan het eind van de tunnel gelijk verdwenen.

Waar hebben we het dan allemaal voor gedaan?
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 2 juli 2021 @ 01:03:08 #248
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200163536
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 01:00 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Als je in de herfst uit voorzorg weer allemaal maatregelen gaat invoeren zodra de besmettingen weer wat oplopen is je licht aan het eind van de tunnel gelijk verdwenen.

Voor de Alpha variant,,,, toch ?
Er is geen woord gezegd over de rest.
Reken maar dat er een plausibel verhaal komt van eigen schuld tot dikke bult waar iedereen blijft inspinnen.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 01:06:54 #249
445514 DonDruiper
pi_200163555
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 01:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

Voor de Alpha variant,,,, toch ?
Er is geen woord gezegd over de rest.
Reken maar dat er een plausibel verhaal komt van eigen schuld tot dikke bult waar iedereen blijft inspinnen.
Ja dat zal. Maar eigen schuld? Hoe dan. Vaccinatiebereid is erg hoog in NL. Wat kunnen we nog meer doen?

Probleem wordt wel het draagvlak.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_200163590
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het zijn de varianten die zich het best kunnen verspreiden die overleven. Dat zijn vaak minder virulente varianten, omdat wie ziek in bed ligt minder mensen besmet dan wie gaat werken.

Maar dat geldt wanneer besmettingen vooral na de eerste symptomen plaatsvinden. Bij een virus dat vooral besmettelijk is tijdens de incubatietijd, of dat door de genomen maatregelen weinig kans heeft om zich te verspreiden nadat symptomen optraden, is dat niet noodzakelijk het geval.
Stel bvb dat iedereen zich bij de eerste symptomen meteen isoleert en laat testen, dan zullen besmettingen enkel tijdens de incubatietijd (voordat de symptomen optreden) plaatsvinden. Dan bepaalt enkel de besmettelijkheid tijdens de incubatieperiode het succes van een variant. En een (in de incubatieperiode) meer besmettelijke variant kan best virulenter zijn.
Dat een virus besmettelijker wordt heeft vooral mee te maken met de evolutie. Zeker door maatregelen komen de veel besmettelijke varianten snel boven drijven. De reden dat virussen op de duur lijken minder ziekteverwekkend te zijn heeft er vooral mee te maken dat we steeds meer immuun voor worden.
twitter
  vrijdag 2 juli 2021 @ 01:22:35 #251
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200163612
quote:

[..]

Hmmm.. ik zie niet goed hoe het virus milder wordt qua gevolgen..... kwetsbare mensen blijven onverminderd kwetsbaar en ondervinden daardoor eventueel juist de gevolgen die hen uitschakelen.

Waar 'men' zich vooral op richt - als milder of heftiger - is aangaande de besmetting en daarmee de verspreiding(skans).
Vaccins zelf lossen ook niet het kernprobleem van gevolgen op. Vaccins zorgen wel dat mensen sneller kunnen anticiperen op besmetting en zodat hun kwetsbaarheid niet onevenredig gaat opspelen.
De tijd zal zekere leren welke sigaar we gaan roken.

Nb: Dat mensen gevolgen ervaren is, omdat kwetsbare mensen in zekere zin al ziek zijn te noemen en vanwege hun verstoorde bloeddrukspiegel - dat het virus nog verder uit balans brengt - dan meer kans hebben op gevolgen.
Vaccins vertragen de verspreiding en "zorgen" ook dat "kwetsbare" mensen wat eerder en sneller 'herstellen' (van sws een onvermijdelijke besmetting) en ze dan niet en masse in het ziekenhuis komen om het systeem over te belasten.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 01:31:25 #252
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200163631
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 01:06 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ja dat zal. Maar eigen schuld? Hoe dan. Vaccinatiebereid is erg hoog in NL. Wat kunnen we nog meer doen?

Probleem wordt wel het draagvlak.
Ik voorzie een hele riedel van (elkaar de) schuldgeven en de gedacht dat vaccins de oplossing zijn, vind ik in dit stadium ronduit naief. Het is vooral de samenleving ingepeperd dat nu graag zo 'maakbaar' wil blijven denken.
Het zomerse gevoel mag eventjes niet verstoord worden.

Vaccinatie is Mensen houden geen 1.5m afstand.
pi_200163684
zie email 27 oktober
  vrijdag 2 juli 2021 @ 02:12:10 #254
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200163689
quote:
Dat zou pas maatschappelijke bescherming zijn inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200163693
quote:
10s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja portaaltje was nog niet af geloof ik. Zeker weer een devver die te lang aan zijn jonko had liggen lurken
Lekker gewerkt hoor!
zie email 27 oktober
pi_200163694
quote:

[..]

Hele goede vraag. En ook waar gaan we dan eindigen? Ik denk echt dat we niet weer aan verzwaren van maatregelen moeten gaan beginnen. Dan wordt het een gebed zonder einde.
zie email 27 oktober
pi_200163717
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:16 schreef hjansen82 het volgende:
"Veel interesse voor feestelijke priknacht in Utrecht
In de Jaarbeurs in Utrecht worden donderdagavond en -nacht 2500 mensen geprikt met het coronavaccin van Janssen. De interesse voor het feestelijke evenement, compleet met dj's en discolichten , is groot, zegt Jaap Donker, directeur publieke gezondheid van de GGD regio Utrecht. "De beschikbare plekken worden moeiteloos gevuld", aldus Donker."

Walgelijk idd.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 03:08:55 #258
445514 DonDruiper
pi_200163721
Heb ik weer..

Kijk ik het nieuws met een schuin oog, zie ik opeens Grapperhaus in beeld staan. Hele laptop onder gespuugd.

Godverdomme.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_200163723
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:33 schreef Vallon het volgende:
[..]

Wellicht kunnen we de kleineren straks in een kermis setting gaan prikken, onder het genot van suikerspinnen en draaimolens.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 03:25:45 #260
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200163736
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 03:05 schreef Za het volgende:

[..]

"Veel interesse voor feestelijke priknacht in Utrecht
In de Jaarbeurs in Utrecht worden donderdagavond en -nacht 2500 mensen geprikt met het coronavaccin van Janssen. De interesse voor het feestelijke evenement, compleet met dj's en discolichten , is groot, zegt Jaap Donker, directeur publieke gezondheid van de GGD regio Utrecht. "De beschikbare plekken worden moeiteloos gevuld", aldus Donker."

Walgelijk idd.
maar geen gratis drinken :D
  vrijdag 2 juli 2021 @ 04:35:44 #261
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200163772
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 03:09 schreef Za het volgende:

[..]

Wellicht kunnen we de kleineren straks in een kermis setting gaan prikken, onder het genot van suikerspinnen en draaimolens.
En straks de peuters op een Woezel en Pip prikfeestje _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200163783
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 04:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En straks de peuters op een Woezel en Pip prikfeestje _O_
Liever K3, hebben de vaders er ook nog iets aan.
pi_200164008
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 22:31 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Grappige is dat ik ook een aantal reisjes heb ondernomen, ook in slechtere tijden dan nu, maar dat ook niemand al die bagger over 'asociaal' en 'onverantwoord' in mijn gezicht durft te zeggen die ze wel over hebben voor scholieren die gewoon naar de Algarve (nu nog code geel) afreizen. Zelfs over dat niet-vaccineren niet. Het is ook altijd makkelijker om de onbekende te haten dan je eigen vrienden/familie/kennis.
Er zijn altijd wel weer mensen te vinden die weer een andere mening hebben. Zo heb ik ook geluiden gehoord dat het juist asociaal zou zijn om je te laten vaccineren obv die medische indicaties een tijdje terug. En zo draait de wereld nog een keer rond.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 07:51:15 #264
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200164163
quote:

[..]

Sectorensluitingen zouden door vaccinaties voorkomen moeten worden, maar met een mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes is niets mis mee, zeker op plaatsen waar afstand moeilijk te houden is zoals in het openbaar vervoer.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 07:58:58 #265
405562 Erno-BE
pi_200164212
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Koekoek

Vorige zomer ging het ook vreselijk fout. Het coronavirus werd geïmporteerd uit Spanje en Zuid-Frankrijk en in september verspreide het geïmporteerde virus zich via de scholen door heel Nederland. Andere Europese landen overkwamen hetzelfde. Het is logisch dat overheden nu gewoon een stuk voorzichtiger zijn en wellicht alleen toeristen toelaten die gevaccineerd, genezen of getest zijn.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:02:23 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200164242
quote:
@trein2000 wat staat hier? Heb geen Telegraaf Abo :+
pi_200164274
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 07:51 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Sectorensluitingen zouden door vaccinaties voorkomen moeten worden, maar met een mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes is niets mis mee, zeker op plaatsen waar afstand moeilijk te houden is zoals in het openbaar vervoer.
Niemand die je tegenhoudt een mondmakser te dragen, stellen dat er met een plicht niks mis is, is wel een ander verhaal.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:14:09 #268
405562 Erno-BE
pi_200164307
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:07 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Niemand die je tegenhoudt een mondmakser te dragen, stellen dat er met een plicht niks mis is, is wel een ander verhaal.
Je wordt juist beschermd als de ander een mondmasker draagt, dus een mondmaskerplicht in het winterseizoen is vrij logisch.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:15:19 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200164315
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 07:58 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Vorige zomer ging het ook vreselijk fout. Het coronavirus werd geïmporteerd uit Spanje en Zuid-Frankrijk en in september verspreide het geïmporteerde virus zich via de scholen door heel Nederland. Andere Europese landen overkwamen hetzelfde. Het is logisch dat overheden nu gewoon een stuk voorzichtiger zijn en wellicht alleen toeristen toelaten die gevaccineerd, genezen of getest zijn.
Kom.maar eens met een degelijke bron hiervoor Hans :D :D :D

Tevens is de situatie dus nu ******** tromgeroffel******* compleet anders *O*
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:16:07 #270
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200164320
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:14 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Je wordt juist beschermd als de ander een mondmasker draagt, dus een mondmaskerplicht in het winterseizoen is vrij logisch.
In jouw koppie wel ja
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:18:06 #271
405562 Erno-BE
pi_200164329
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Kom.maar eens met een degelijke bron hiervoor Hans :D :D :D

Tevens is de situatie dus nu ******** tromgeroffel******* compleet anders *O*
https://nos.nl/l/2350764
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:20:24 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200164337
quote:
Dit stukje onderbouwt je punt niet bepaald
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:25:02 #273
346939 Janneke141
pi_200164364
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Alles is de schuld van iedereen onder de 25. Dat weet je toch inmiddels wel?
pi_200164380
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Alles is de schuld van iedereen onder de 25. Dat weet je toch inmiddels wel?
Is geen kwestie van schuld. Is een kwestie van verschil in gedrag.
Jongeren hebben nou eenmaal meer sociale contacten met meer verschillende mensen en verspreiden daarmee vaker virussen
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:30:49 #275
346939 Janneke141
pi_200164396
Voor wat het waard is: twee derde van het online publiek van de Gelderlander vindt het prima om deze zomer evenementen te schrappen vanwege de vakantie van agenten.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:33:53 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200164423
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Is geen kwestie van schuld. Is een kwestie van verschil in gedrag.
Jongeren hebben nou eenmaal meer sociale contacten met meer verschillende mensen en verspreiden daarmee vaker virussen
De expliciet door hem als 'schuld' hebbende scholen, dat staat nergens genoemd.

En in aanvulling op je stuk, zeker waar ja.
En toch heb ik ook stukken gelezen dat ouderen juist meer mensen opzochten tegen advies in in de periode van de lockdowns en scholensluiting dan jongeren.
Die laatste groep hadden wel contacten maar meer in hun bubbels, de ouderen meer er buiten.

Weet je, menselijk gedrag blijft menselijk gedrag, en die schuld bij jongeren en kinderen leggen die er amper tot niet ziek van worden is gewoon walgelijk.

Vaccineren en openen die maatschappij. En heel snel al die enge vingertjes die wijzen terugduwen daar waar de zon nooit schijnt.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:34:51 #277
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200164435
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:30 schreef Janneke141 het volgende:
Voor wat het waard is: twee derde van het online publiek van de Gelderlander vindt het prima om deze zomer evenementen te schrappen vanwege de vakantie van agenten.
Uiteraard, en wat is de populatie die stemde? Bezocht die normaal gesproken weleens zo'n evenement?

:') :') :')

Het is zo dom en kut en doorzichtig tegenwoordig man
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:40:15 #278
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200164473
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Uiteraard, en wat is de populatie die stemde? Bezocht die normaal gesproken weleens zo'n evenement?

:') :') :')

Het is zo dom en kut en doorzichtig tegenwoordig man
Net zo kortzichtig om de agenten geen vakantie te wensen door sommige mensen die graag naar evenementen gaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200164492
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:33 schreef Molo het volgende:

[..]

De expliciet door hem als 'schuld' hebbende scholen, dat staat nergens genoemd.
check de comment van degene waarop ik reageer ;)
Maar correct "oa via scholen " was accurater geweest
quote:
En in aanvulling op je stuk, zeker waar ja.
En toch heb ik ook stukken gelezen dat ouderen juist meer mensen opzochten tegen advies in in de periode van de lockdowns en scholensluiting dan jongeren.
Die laatste groep hadden wel contacten maar meer in hun bubbels, de ouderen meer er buiten.

Weet je, menselijk gedrag blijft menselijk gedrag, en die schuld bij jongeren en kinderen leggen die er amper tot niet ziek van worden is gewoon walgelijk.
Waarom begin je nou weer over schuld? Is toch gewoon feitelijk dat ongevaccineerde mensen het virus vaker overdragen dan gevaccineerde mensen? Wie zijn het minst gevaccineerd? Juist jongeren. En als die dan (heel begrijpelijk) gaan feesten in landen waarvan bekend is dat het daar niet oke is momenteel dan is 1+1 toch gewoon 2
quote:
Vaccineren en openen die maatschappij. En heel snel al die enge vingertjes die wijzen terugduwen daar waar de zon nooit schijnt.
Correct
Vwb dat 2e deel.. tja, ik zie het niet als beschuldigingen maar benoemen van feiten waar een oplossing voor moet komen
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:43:06 #280
405562 Erno-BE
pi_200164501
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:20 schreef Molo het volgende:

[..]

https://mobile.twitter.co(...)270320570372/photo/1

De groep 10-20 zijn wel lijstaanvoerder van de besmettingen en waar bevinden zich de 10-20-jarigen vooral: op scholen. Gelukkig worden over drie weken de coronamachines voor drie weken stil gezet.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 08:43:36 #281
5428 crew  miss_sly
pi_200164510
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Net zo kortzichtig om de agenten geen vakantie te wensen door sommige mensen die graag naar evenementen gaan.
Of boomers van van alles te beschuldigen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 08:45:14 #282
5428 crew  miss_sly
pi_200164526
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:43 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

De groep 10-20 zijn wel lijstaanvoerder van de besmettingen en waar bevinden zich de 10-20-jarigen vooral: op scholen. Gelukkig worden over drie weken de coronamachines voor drie weken stil gezet.
In regio Noord volgende week alweer.

Maar ik hoop toch dat mijn dochter in de vakantie haar vrienden en vriendinnen gewoon ziet.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:45:37 #283
405562 Erno-BE
pi_200164529
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:30 schreef Janneke141 het volgende:
Twee derde van het online publiek van de Gelderlander is betrokken bij het lot van agenten, boa’s en andere hulpverleners die afgelopen winter en voorjaar fors moesten strijden tegen de wappies en vinden dat agenten, boa’s en andere hulpverleners een tijdje rust verdienen. In 2022 kunnen we mogelijk weer naar festivals, dis nog even volhouden.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:45:38 #284
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200164530
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Want alle agenten gaan tegelijkertijd op vakantie in de evenementenperiode?

Het één sluit niet altijd het ander helemaal uit. Kap gewoon eens allemaal met die tweedelingen
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:47:08 #285
405562 Erno-BE
pi_200164545
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In regio Noord volgende week alweer.

Maar ik hoop toch dat mijn dochter in de vakantie haar vrienden en vriendinnen gewoon ziet.
Dat is wat anders dan met 30 man in slecht geventileerde klaslokalen zitten. En trouwens heeft de regio Noord ook nog eens de beste coronacijfers van Nederland.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:47:08 #286
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200164546
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:41 schreef devlinmr het volgende:

[..]

check de comment van degene waarop ik reageer ;)
Maar correct "oa via scholen " was accurater geweest
[..]

Waarom begin je nou weer over schuld? Is toch gewoon feitelijk dat ongevaccineerde mensen het virus vaker overdragen dan gevaccineerde mensen? Wie zijn het minst gevaccineerd? Juist jongeren. En als die dan (heel begrijpelijk) gaan feesten in landen waarvan bekend is dat het daar niet oke is momenteel dan is 1+1 toch gewoon 2
[..]

Correct
Vwb dat 2e deel.. tja, ik zie het niet als beschuldigingen maar benoemen van feiten waar een oplossing voor moet komen
Omdat het mijn reactie op de post van Erno was initieel :+

En je hebt gelijk hoor, schuld zou moeten zijn 'dit is een risico voor de maatschappij, kijken waar we kunnen mitigeren en hoe' is beste.
Zonder die vingertjes
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:48:14 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200164556
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:43 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Hou toch op man.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Of boomers van van alles te beschuldigen.
Dat doen we dan ook niet, snap niet zo goed waarom je dit er zo expliciet bij haalt
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:48:41 #288
405562 Erno-BE
pi_200164560
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:16 schreef Molo het volgende:

[..]

In jouw koppie wel ja
Er is niets mis met het (verplicht) dragen van een mondmasker.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200164565
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:48 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Behalve alles.
pi_200164567
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Want alle agenten gaan tegelijkertijd op vakantie in de evenementenperiode?
veel agenten zijn net mensen, en hebben kinderen en kunnen dus alleen in de zomervakantie. Voor de niet menselijke agenten is er opvang geregeld in het asiel
quote:
Het één sluit niet altijd het ander helemaal uit. Kap gewoon eens allemaal met die tweedelingen
Precies
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:49:19 #291
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200164568
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:45 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Twee derde van het online publiek van de Gelderlander is betrokken bij het lot van agenten, boa’s en andere hulpverleners die afgelopen winter en voorjaar fors moesten strijden tegen de wappies en vinden dat agenten, boa’s en andere hulpverleners een tijdje rust verdienen. In 2022 kunnen we mogelijk weer naar festivals, dis nog even volhouden.
Ik ben betrokken bij het lot en welzijn
Én voor het laten doorgaan van zoveel mogelijk testivals en evenementen

Is óók nog ene optie hè :+
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 08:50:33 #292
5428 crew  miss_sly
pi_200164579
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:47 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan met 30 man in slecht geventileerde klaslokalen zitten. En trouwens heeft de regio Noord ook nog eens de beste coronacijfers van Nederland.
Ze zitten toch wel op elkaar. Dat is wat jongeren doen. Waar ze dat doen, maakt niet zoveel uit.
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 08:50:56 #293
5428 crew  miss_sly
pi_200164582
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Hou toch op man.
[..]

Dat doen we dan ook niet, snap niet zo goed waarom je dit er zo expliciet bij haalt
Dan mis je hier en daar wat posts, denk ik.
pi_200164583
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 18:59 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet boven de 3.000 nieuwe besmettingen per dag begin september, want dan ik opnieuw een vakantie in het buitenland, ondanks dat ik dan volledig gevaccineerd ben, op mijn buik schrijven, want met 3.000 nieuwe besmettingen per dag wordt je zowat door alle landen als risicogebied gezien en zijn toeristen uit Nederland niet welkom.
Is ons vorig jaar ook gebeurd. Mocht je het niet vertrouwen: vervroeg je vakantie. Hebben we ook gedaan dit jaar.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:51:28 #295
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200164587
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

veel agenten zijn net mensen, en hebben kinderen en kunnen dus alleen in de zomervakantie. Voor de niet menselijke agenten is er opvang geregeld in het asiel
[..]

Precies
En die gaan de hele zomervakantie weg?

Ik heb dit jaar meer vakantie dan vorige jaren, namelijk drie weken.
Dit beslaat helemaal de hele zomervakantie voor kinderen niet.

Er vanuit gaande dat elke agent kinderen heeft.
Maar dan hebben ze los van corona elk jaar een helse planning lijkt mij.

Niet de beste argumenten allemaal dit zo denk ik
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 08:51:31 #296
5428 crew  miss_sly
pi_200164589
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:48 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Natuurlijk is er wel iets mis mee als het niet hoeft en niet veel nut heeft.

Jij vindt er niets mis mee, en dat is je goed recht. Het is ook je goed recht er een te dragen als je je daar fijner bij voelt. Ook zonder verplichting.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:51:32 #297
346939 Janneke141
pi_200164590
Het rekensommetje van de vakanties van die agenten komt gewoon niet uit. Daar zit het probleem van het verbieden van evenementen om die reden, en niet omdat ik agenten hun rust niet zou gunnen. Het komt burgemeesters en de minister van V&J die sowieso al niet zo'n fan zijn van festivals gewoon iets te goed uit.
pi_200164613
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:51 schreef Molo het volgende:

[..]

En die gaan de hele zomervakantie weg?
je snapt ook wel dat ze dan dus verminderde capaciteit hebben toch?
quote:
Ik heb dit jaar meer vakantie dan vorige jaren, namelijk drie weken.
Dit beslaat helemaal de hele zomervakantie voor kinderen niet.
zie hierboven
quote:
Er vanuit gaande dat elke agent kinderen heeft.
Maar dan hebben ze los van corona elk jaar een helse planning lijkt mij.
ja klopt
quote:
Niet de beste argumenten allemaal dit zo denk ik
Het is niet moeilijk... Er is gewoon minder capaciteit
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:53:45 #299
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200164614
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:51 schreef Janneke141 het volgende:
Het rekensommetje van de vakanties van die agenten komt gewoon niet uit. Daar zit het probleem van het verbieden van evenementen om die reden, en niet omdat ik agenten hun rust niet zou gunnen. Het komt burgemeesters en de minister van V&J die sowieso al niet zo'n fan zijn van festivals gewoon iets te goed uit.
Si :Y

Ben benieuwd of daar al WOB verzoekjes naar uitgezet zijn
  vrijdag 2 juli 2021 @ 08:54:55 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200164625
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

je snapt ook wel dat ze dan dus verminderde capaciteit hebben toch?
[..]

zie hierboven
[..]

ja klopt
[..]

Het is niet moeilijk... Er is gewoon minder capaciteit
En andere jaren kunnen evenementen wel?

Dit is toch een slecht verhaal zo? Waarom nu niet en andere jaren wel? Bijzonder wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')