Dit vind ik als wiskundige best een leuke typoquote:
Als de ziekenhuizen leeg blijven, en de zorg ontlast, dan is er waarschijnlijk geen sector zich zomaar weer laat sluiten.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat laatste geldt voor zoveel zaken die het afgelopen jaar gebeurd zijn helaas, maar dat hebben we hier vaker gezegd.
En jij kan er wel klaar mee zijn na de zomer; je koopt er zo weinig voor als de regering er tegen die tijd (misschien) anders in staat. Als zij de horeca dichtgooien, scholen weer sluiten (en andere voorbeelden) kan jij er vrij weinig aan doen; dan maakt het niet uit dat jij er klaar mee bent. Ja, je kan wellicht met mensen afspreken die er ook klaar mee zijn. Maar dat is het enige eigenlijk. En dat maakt het zuur. Als de regering in de paniek wil schieten raken ze iedereen; ook de mensen die er zelf klaar mee zijn helaas.
Aantal afgenomen testen zal flink gaan kelderen ja gaandeweg de zomer.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Oh dat zeker. Maar de vraag is of mensen nog wel testbereid zijn nadat ze volledig gevaccineerd zijn.
Je kan wel leuk mega veel testcapaciteit inkopen, maar als je straks een situatie krijgt waar een groot deel asymptotisch is, en helemaal niet de intentie heeft om te gaan testen.
Dan zijn dus alleen de uitbraken in beeld?
Als de ziekenhuizen in het najaar alsnog volstromen dan hebben we veel grotere problemen, want dan werken de vaccins blijkbaar toch (niet) goed genoeg. En wat dan? Een jaarlijks patroon van lockdowns tussen oktober en mei en wat meer vrijheden in de zomer? Kunnen ze wel met boosters komen, maar steeds minder mensen gaan zo'n booster nemen als ze door hebben dat de vaccins niet genoeg doen en we toch in een vicieuze cirkel terecht komen (paar maanden lockdown, dan versoepelingen). Waarom dan nog vaccineren?quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kun je gewoonweg niet zo stellen. Als bv. de ziekenhuizen weer volstromen, moet er toch wat gebeuren om erger te voorkomen.
Ik verwacht weinig drukte op het Malieveld als de scholen weer gedeeltelijk dicht moeten. Of, in het geval van de mbo's, hbo's en universiteiten, niet eens normaal open gaan.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen leeg blijven, en de zorg ontlast, dan is er waarschijnlijk geen sector zich zomaar weer laat sluiten.
Precies. Uiteindelijk is dit geen persoonlijke kwestie, en maakt de opvatting van het individu dus ook niet zoveel uit.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En jij kan er wel klaar mee zijn na de zomer; je koopt er zo weinig voor als de regering er tegen die tijd (misschien) anders in staat. Als zij de horeca dichtgooien, scholen weer sluiten (en andere voorbeelden) kan jij er vrij weinig aan doen; dan maakt het niet uit dat jij er klaar mee bent.
Dat hebben we op zich vaker gehoord de afgelopen maanden. Tot een bepaald punt zouden bepaalde sectoren het niet meer accepteren. Uiteindelijk konden ze er maar weinig aan doen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen leeg blijven, en de zorg ontlast, dan is er waarschijnlijk geen sector zich zomaar weer laat sluiten.
Wel een mooie vergelijking met de situatie nu. We komen heel dicht bij geen maatregelen, maar komen er net niet.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit vind ik als wiskundige best een leuke typo
quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wel een mooie vergelijking met de situatie nu. We komen heel dicht bij geen maatregelen, maar komen er net niet.
Als het volk het echt wil, dan staat de regering buitenspel hoor.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat hebben we op zich vaker gehoord de afgelopen maanden. Tot een bepaald punt zouden bepaalde sectoren het niet meer accepteren. Uiteindelijk konden ze er maar weinig aan doen.
Exact, daarom heel interessant.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nah. Als we met een hoge vaccinatiegraad nog weer in een lockdown zouden moeten dan is het einde wel zoek. Waar is dan nog het licht aan het einde van de tunnel?
Als iedereen straks richting het einde van de zomer de kans heeft gehad op een volledige vaccinatie dan moet de boel gewoon weer helemaal los. Je kunt dit geen jaren blijven doen.
De discussie in de tweede kamer is juist dat het makkelijker moet worden, dus dat is denk ik een ijdele hoop.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:00 schreef _serial_ het volgende:
Kortom, het wordt wellicht eens tijd om snel wetgeving te maken die er voor zorgt dat er minder makkelijk grote ingrepen in de vrijheden en maatschappij kunnen worden genomen onder het mom van publieke gezondheid met een pennenstreek.
Ik dacht eigenlijk dat we zo'n soort wet al sinds 1848 hadden. Het bleek toch een beetje tegen te vallen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:00 schreef _serial_ het volgende:
Kortom, het wordt wellicht eens tijd om snel wetgeving te maken die er voor zorgt dat er minder makkelijk grote ingrepen in de vrijheden en maatschappij kunnen worden genomen onder het mom van publieke gezondheid met een pennenstreek.
Gaat nooit gebeuren. We zijn een volgzaam volkje.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als het volk het echt wil, dan staat de regering buitenspel hoor.
Maar dan heb ik het niet over duizend man met een kartonnen bordje op een bijveldje, maar miljoenen mensen die daadwerkelijk in opstand komen en collectief schijt hebben.
Nog makkelijker? Laten we eerst maar eens afwachten wat er uit de beerput komt over een tijdje.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
De discussie in de tweede kamer is juist dat het makkelijker moet worden, dus dat is denk ik een ijdele hoop.
Ik denk het niet. Een flink deel van de bevolking heeft beperkt last van de maatregelen (of in elk geval, dat vertellen ze zichzelf). Daarnaast zal bij veel mensen in 't hoofd zitten dat demonstraties van de wappies zijn en je daar weggeknuppeld wordt. Ik ben er bang voor dat dat niet gaat gebeuren.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dan heb ik het niet over duizend man met een kartonnen bordje op een bijveldje, maar miljoenen mensen die daadwerkelijk in opstand komen en collectief schijt hebben.
In dat doemscenario moeten we door de zure appel heen bijten... Dit kan niet door blijven gaan.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen in het najaar alsnog volstromen dan hebben we veel grotere problemen, want dan werken de vaccins blijkbaar toch (niet) goed genoeg. En wat dan? Een jaarlijks patroon van lockdowns tussen oktober en mei en wat meer vrijheden in de zomer? Kunnen ze wel met boosters komen, maar steeds minder mensen gaan zo'n booster nemen als ze door hebben dat de vaccins niet genoeg doen en we toch in een vicieuze cirkel terecht komen (paar maanden lockdown, dan versoepelingen). Waarom dan nog vaccineren?
Maar ik ga er vanuit dat de ziekenhuizen niet volstromen na de zomer; ik ga er van uit dat het vaccin werkt. Als dat al gebeurd dan zal het een combo zijn van normale virussen en COVID. En in dat geval zou ik geen voorstander zijn van lockdowns; dan doen we ook niet als een ziekenhuis vol ligt met griep patiënten zoals een paar jaar terug.
Ik moet dat nog maar zien. Ik uit mijn zorgen in het echte leven ook bij veel mensen en krijg vaak toch de ''ach, dat zijn zorgen voor later'' response. Een response die ik in het afgelopen jaar vaker gehoord heb. Veel mensen vinden het oprecht wel prima zo. Helemaal als ze zelf niet echt geraakt worden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, ligt eraan, denk jij dat mensen dit nog jarenlang zouden pikken?quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren. We zijn een volgzaam volkje.
We hebben het nu over de korte termijn. Over 2-3 maanden opnieuw maatregelen wordt gewoon geaccepteerd, let maar op.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, ligt eraan, denk jij dat mensen dit nog jarenlang zouden pikken?
Een kleine groep niet, de meerderheid wel denk ik.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, simpelweg omdat het enige tegengeluid komt van de kant van wappies. Er is geen ander - gezonder - alternatief qua tegengeluid. En vrijwel niemand wil horen bij de wappie kant. Dus dan houdt het voor velen wel op, ondanks het gemor.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit is een groot deel van het probleem.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja, simpelweg omdat het enige tegengeluid komt van de kant van wappies. Er is geen ander - gezonder - alternatief qua tegengeluid. En vrijwel niemand wil horen bij de wappie kant. Dus dan houdt het voor velen wel op, ondanks het gemor.
Het gaat natuurlijk sowieso niet hetzelfde zijn als de afgelopen tijd. Maar dat wil ook niet automatisch zeggen dat geen enkele maatregel zijn herintrede zal doen. Er is op dit moment gewoon weinig zinnigs over te zeggen wat de nabije toekomst precies brengen zal.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |