In het Verenigd Koninkrijk komen er dagelijks zo’n 25.000 nieuwe besmettingen bij. Ondanks dat de ziekenhuisopnames laag zijn, mogen de Britten bijvoorbeeld niet reizen naar het buitenland, vanwege het aantal hoge besmettingen in de UK. En het is nog een hele klus om met enkel vaccineren en de zeer besmettelijke deltavariant het aantal besmettingen terug te brengen van 25.000 nieuwe gevallen per dag naar minder dan 4.800 nieuwe gevallen per dag. Ik vraag mij af of de Britten het voor september überhaupt voor elkaar krijgen om het aantal besmettingen weer terug te brengen tot minder dan 4.800 nieuwe gevallen per dag.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het boeit sowieso allemaal niet zoveel, je houdt die varianten toch niet buiten de deur en nu weer restricties invoeren is ook nutteloos.
Gewoon zorgen dat eind augustus de vaccinatiegraad is gehaald en niet zo panisch doen over besmettingen.
Ik had ook gelezen dat de delta-variant schijnbaar moeilijker is op te pikken met een sneltest. Geen idee of dat waar is.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die zou dat gewoon moeten herkennen.
Voor je het weet zitten we weer op meer dan 1.200 nieuwe besmettingen per dag en krijgen we weer een oranje/rood reisadvies volgens het ECDC en diverse buitenlandse overheden. Je moet nu gewoon ingrijpen en niet twee weken wachten tot het te laat is.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:25 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Maandag is écht te vroeg om hier is van de vinden. Hou vol, de komende twee weken worden cruciaal. Daarna kunnen we pas zeggen of we moet ontsoepelen
Je kunt varianten alleen onderscheiden met een PCR test, en om beter zicht te krijgen op de Delta variant stapt de GGD daar weer op over. Misschien bedoel je dat.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had ook gelezen dat de delta-variant schijnbaar moeilijker is op te pikken met een sneltest. Geen idee of dat waar is.
Van 23:00 tot 05:00: tijden die niets voorstellen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:37 schreef capricia het volgende:
Delen van Portugal hebben weer een avondklok. Staat op de NOS.
Gatver.
De machtsmiddelen die de diverse regeringen zichzelf hebben toegeëigend de afgelopen anderhalf jaar geven ze niet zo snel meer af, en de reflex om bij stijgende besmettingen meteen weer allerlei maatregelen te moeten nemen zal ook nog wel even blijven.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:37 schreef capricia het volgende:
Gatver.
En dat is echt zeer verontrustend.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De machtsmiddelen die de diverse regeringen zichzelf hebben toegeëigend de afgelopen anderhalf jaar geven ze niet zo snel meer af, en de reflex om bij stijgende besmettingen meteen weer allerlei maatregelen te moeten nemen zal ook nog wel even blijven.
Ik roep dit al een maand of acht, maar ik werd danwel naar BNW of het gekkenhuis verwezen, danwel werd me te verstaan gegeven dat het zo'n vaart niet zou lopen en dat er niets aan de hand was.quote:
Ook nog steeds denken dat een avondklok iets gaat helpen...quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De machtsmiddelen die de diverse regeringen zichzelf hebben toegeëigend de afgelopen anderhalf jaar geven ze niet zo snel meer af, en de reflex om bij stijgende besmettingen meteen weer allerlei maatregelen te moeten nemen zal ook nog wel even blijven.
Ik weet het, ik roep al een maand of wat met je mee.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik roep dit al een maand of acht, maar ik werd danwel naar BNW of het gekkenhuis verwezen, danwel werd me te verstaan gegeven dat het zo'n vaart niet zou lopen en dat er niets aan de hand was.
De burgers maar weer even het gevoel van urgentie geven.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:37 schreef capricia het volgende:
Gatver.
Ik neem aan dat ze daar laat eten. In een warm zuidelijk land.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:46 schreef galantis het volgende:
[..]
De burgers maar weer even het gevoel van urgentie geven.
Allemaal de schuld van superspreader @AlwaysHappyquote:Op donderdag 1 juli 2021 21:37 schreef capricia het volgende:
Gatver.
Of misschien zijn de tests niet goed gedaan? Als er echt op één locatie veel mensen besmet zijn lijkt het me onlogisch dat die de dag erna al klachten kregen. Een enkeling misschien.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had ook gelezen dat de delta-variant schijnbaar moeilijker is op te pikken met een sneltest. Geen idee of dat waar is.
Als het aantal besmettingen in Nederland te hoog wordt, dan worden Nederlanders niet zomaar meer toegelaten in andere landen als toerist, zoals nu bijvoorbeeld Britten en Portugezen niet in alle Europese landen worden toegelaten als toerist. Iets om wel rekening mee te houden. 800 nieuwe besmettingen per dag is niet problematisch, maar dan mag niet de helft er nog bijkomen. En als er eenmaal een stijging van het aantal besmettingen is ingezet, is deze stijging moeilijk te stoppen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:49 schreef Breekfast het volgende:
Op zich is de stijging van het aantal besmettingen weinig reden tot zorg toch?
Met de combi van de delta variant, tieners en twintigers die nog niet zijn gevaccineerd, en grote versoepelingen is het geen verrassing dat het aantal besmettingen weer stijgt.
Zolang de ziekenhuizen maar niet weer vol lopen. En er is geen enkele aanleiding om dat te verwachten. De Delta variant haalt een paar procentjes van de effectiviteit van de vaccins af, maar dan blijft de effectiviteit vooralsnog meer dan genoeg. Zeker bij Pfizer en Moderna.
En als de jongeren straks ook gevaccineerd zijn dan is er een steeds kleiner reservoir voor het virus om nog in rond te gaan. Vooralsnog lijkt de vaccinatiebereidheid in NL ook heel behoorlijk.
Als je zelf iedere avond om 21:30 in je nest ligt idd nietquote:Op donderdag 1 juli 2021 21:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Van 23:00 tot 05:00: tijden die niets voorstellen.
We gaan geen maatregelen invoeren als er niets aan de hand is zodat een of ander dom land weer vakantiegangers kan verwelkomen. Dat slaat nergens op.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:03 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als het aantal besmettingen in Nederland te hoog wordt, dan worden Nederlanders niet zomaar meer toegelaten in andere landen als toerist, zoals nu bijvoorbeeld Britten en Portugezen niet in alle Europese landen worden toegelaten als toerist. Iets om wel rekening mee te houden. 800 nieuwe besmettingen per dag is niet problematisch, maar dan mag niet de helft er nog bijkomen. En als er eenmaal een stijging van het aantal besmettingen is ingezet, is deze stijging moeilijk te stoppen.
quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Van 23:00 tot 05:00: tijden die niets voorstellen.
Niet dat het een goed idee is om de ideeën van Erno al te ver te extrapoleren, maar helaas hebben we buiten dit forum ook wat teveel voorbeelden gezien van 'ik heb er geen last van, dus dan is het ook geen ingrijpende maatregel'.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Avondklokje, stelt niks voor joh. Alleen maar die kutjongeren hebben er last van. Echt, we gaan als land nog een keer kapot aan het totaal ontbreken van enig basaal besef van de waarde van vrijheid.
Die observatie deel ik. Ik zie dat ook veel en veel te vaak.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet dat het een goed idee is om de ideeën van Erno al te ver te extrapoleren, maar helaas hebben we buiten dit forum ook wat teveel voorbeelden gezien van 'ik heb er geen last van, dus dan is het ook geen ingrijpende maatregel'.
Er zijn echt absurde dingen gebeurd de afgelopen tijd. Gaan we nog een tijd last van hebben volgens mij.
Tot zover je ruggengraat.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:
Ik ga dus a.s. Zaterdag naar een evenement in 013 wat dus eerst seated was met 200 man (al 2x verplaatst) en nu dus geüpgrade wordt naar een echt evenement met TvT, eigenlijk wil ik er niet aan mee werken, maar het evenement is eigenlijk te leuk om te laten gaan met de nieuwe opzet.
Ik heb dus besloten om mijzelf 1x een wildcard te gunnen dit weekend even te genieten, 10 dagen daarna krijg ik mijn 2e prik, en heb ik dat circus niet meer nodig hopelijk.
En omdat mijn wildcard 40 uur geldig is, ga ik zondag ook nog maar even naar een strandfeestje op Bloemendaal![]()
(voorts moet TvT gewoon nog steeds zo snel mogelijk gestopt worden)
Het is wel interessant als ik een beetje informele peilingen doe bij vrienden en familie. Meeste mensen gaan gewoon door met leven en zijn blij met wat er allemaal kan. Vinden misschien wel iets linksom of rechtsom, maar zijn verder niet meer zo met corona bezig behalve proberen zich een beetje aan de regels te houden. Meesten laten zich vaccineren, op een vriendengroep van 8 man zijn er 2 die dat niet doen waaronder ikzelf. Ken eigenlijk niemand die zich laat testen voor toegang, hooguit voor vakantie.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet dat het een goed idee is om de ideeën van Erno al te ver te extrapoleren, maar helaas hebben we buiten dit forum ook wat teveel voorbeelden gezien van 'ik heb er geen last van, dus dan is het ook geen ingrijpende maatregel'.
Er zijn echt absurde dingen gebeurd de afgelopen tijd. Gaan we nog een tijd last van hebben volgens mij.
Sowieso is dit de meeste onzekere tijd wat de pandemie betreft. Voorheen was het vrijwel zeker dat we er nog niet vanaf waren. Nu is het een groot vraagteken.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:28 schreef Mrmime het volgende:
Wordt een interessante periode qua besmetting vs ziekenhuiopnames
Ja kapot. Maar dat komt door afgelopen weekend, een ontzettend leuk weekend weg gehad met vrienden waar we het besloten hebben.quote:
Nah. Als we met een hoge vaccinatiegraad nog weer in een lockdown zouden moeten dan is het einde wel zoek. Waar is dan nog het licht aan het einde van de tunnel?quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso is dit de meeste onzekere tijd wat de pandemie betreft. Voorheen was het vrijwel zeker dat we er nog niet vanaf waren. Nu is het een groot vraagteken.
Ik snap het eigenlijk wel volledig, maar het nadeel is dat heel veel mensen zo zullen denken. Het gevolg is dus dat TVT ineens wel een 'succes' wordt.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:
Ik ga dus a.s. Zaterdag naar een evenement in 013 wat dus eerst seated was met 200 man (al 2x verplaatst) en nu dus geüpgrade wordt naar een echt evenement met TvT, eigenlijk wil ik er niet aan mee werken, maar het evenement is eigenlijk te leuk om te laten gaan met de nieuwe opzet.
Ik heb dus besloten om mijzelf 1x een wildcard te gunnen dit weekend even te genieten, 10 dagen daarna krijg ik mijn 2e prik, en heb ik dat circus niet meer nodig hopelijk.
En omdat mijn wildcard 40 uur geldig is, ga ik zondag ook nog maar even naar een strandfeestje op Bloemendaal![]()
(voorts moet TvT gewoon nog steeds zo snel mogelijk gestopt worden)
Waarde van vrijheid -> kom op zeg, we zijn nog steeds een vrij land en de coronamaatregelen stellen vrijwel niets voor vergeleken met echte conflictsituaties, zoals oorlogen, bezettingen door andere regimes, molest, etc. We moeten niet doen alsof een avondklok het einde is van onze vrijheid en bovendien gaan we in Nederland pas een avondklok invoeren als de nood echt het hoogst is en niet bij ieder wissewasje zoals veel Zuid-Europese landen dat wel doen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Avondklokje, stelt niks voor joh. Alleen maar die kutjongeren hebben er last van. Echt, we gaan als land nog een keer kapot aan het totaal ontbreken van enig basaal besef van de waarde van vrijheid.
Dat snap ik. Maar of dat gaat lukken is op dit moment geen gegeven.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nah. Als we met een hoge vaccinatiegraad nog weer in een lockdown zouden moeten dan is het einde wel zoek. Waar is dan nog het licht aan het einde van de tunnel?
Als iedereen straks richting het einde van de zomer de kans heeft gehad op een volledige vaccinatie dan moet de boel gewoon weer helemaal los. Je kunt dit geen jaren blijven doen.
x1000.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nah. Als we met een hoge vaccinatiegraad nog weer in een lockdown zouden moeten dan is het einde wel zoek. Waar is dan nog het licht aan het einde van de tunnel?
Als iedereen straks richting het einde van de zomer de kans heeft gehad op een volledige vaccinatie dan moet de boel gewoon weer helemaal los. Je kunt dit geen jaren blijven doen.
De cijfers in Porto zijn wel heel erg aan het stijgen sinds we daar vertrokken zijn. Kan geen toeval zijn!quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van superspreader @:AlwaysHappy
Idem hier.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik weet het, ik roep al een maand of wat met je mee.
Ja klopt, maar de enige andere optie was gewoon niet naar het feestje gaan, hebben we ook zeker nog overwogen, maar gezien de grote upgrade van de lineup, volledige ervaring, was het of geen feestje, of voor 1x (want over 14 dagen zijn we praktisch allemaal klaar met vaccineren) er aan het circus toegeven, ook al willen we het eigenlijk niet.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap het eigenlijk wel volledig, maar het nadeel is dat heel veel mensen zo zullen denken. Het gevolg is dus dat TVT ineens wel een 'succes' wordt.
Ik hoop dat je weekend het waard is
Klopt, want het zit nu verankerd in wet- en regelgeving die - eenzijdig - ŕ la minuut kan worden ge(re)activeerd.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben sowieso niet zo geneigd om mensen te 'veroordelen' die aan die onzin deelnemen. Eerste kans voor een nachtje uit in anderhalf jaar, ik snap dat wel. Dat is wel iets waar veel mensen moeite voor doen. Later misschien niet meer, later wil je gewoon spontaan op stap als het even kan. Tot die tijd is het 'succes' ervan voorlopig wel gegarandeerd, nu het is teruggebracht tot alleen nachtclubs en festivals.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap het eigenlijk wel volledig, maar het nadeel is dat heel veel mensen zo zullen denken. Het gevolg is dus dat TVT ineens wel een 'succes' wordt.
Ik hoop dat je weekend het waard is
Uiteindelijk gaan ze toch niet stoppen met dat hele TvT. Of je er nou gebruik van maakt of niet. Die gaan echt niet toegeven dat dat hele gebeuren zonde van het geld was/is. Dus dat blijft nog lang actief. Kan je er net zo goed even van profiteren. Veel plezier alvast!quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja klopt, maar de enige andere optie was gewoon niet naar het feestje gaan, hebben we ook zeker nog overwogen, maar gezien de grote upgrade van de lineup, volledige ervaring, was het of geen feestje, of voor 1x (want over 14 dagen zijn we praktisch allemaal klaar met vaccineren) er aan het circus toegeven, ook al willen we het eigenlijk niet.
Ter info, het is dit feestje : https://www.013.nl/programma/6605/sound-rush
Je hebt je ziel verkocht voor Sound Rush? Dat valt me tegen van jequote:Op donderdag 1 juli 2021 22:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja klopt, maar de enige andere optie was gewoon niet naar het feestje gaan, hebben we ook zeker nog overwogen, maar gezien de grote upgrade van de lineup, volledige ervaring, was het of geen feestje, of voor 1x (want over 14 dagen zijn we praktisch allemaal klaar met vaccineren) er aan het circus toegeven, ook al willen we het eigenlijk niet.
Ter info, het is dit feestje : https://www.013.nl/programma/6605/sound-rush
Haha, nou mijn ruggengraat misschien, maar mijn ziel nog nietquote:Op donderdag 1 juli 2021 22:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je hebt je ziel verkocht voor Sound Rush? Dat valt me tegen van je
Het mooie is natuurlijk dat er gewoon 'uitbraken' zullen blijven komen in de nabije toekomst, ook op plekken waar het zogenaamd 'veilig' is omdat iedereen is gevaccineerd.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ben sowieso niet zo geneigd om mensen te 'veroordelen' die aan die onzin deelnemen. Eerste kans voor een nachtje uit in anderhalf jaar, ik snap dat wel. Dat is wel iets waar veel mensen moeite voor doen. Later misschien niet meer, later wil je gewoon spontaan op stap als het even kan. Tot die tijd is het 'succes' ervan voorlopig wel gegarandeerd, nu het is teruggebracht tot alleen nachtclubs en festivals.
Het is ook een beetje waar je de grens legt. Is het wel oké als iedereen die wil straks gevaccineerd is, dat ze dan blijvend een vaccinatiepaspoort vragen in plaats van een negatieve test? Ik vind dat net zo, zo niet erger, maar heel wat mensen die nu over dat TvT vallen, zullen het vast wel prima vinden als het maar lekker makkelijk is, even aan een wildvreemde bewijzen dat ze niet 'ziek' zijn.
Een avondklok is vrij letterlijk het einde van onze vrijheid gedurende de avonduren. Ik snap echt niet hoe je daar zo lichtzinnig over kunt doen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarde van vrijheid -> kom op zeg, we zijn nog steeds een vrij land en de coronamaatregelen stellen vrijwel niets voor vergeleken met echte conflictsituaties, zoals oorlogen, bezettingen door andere regimes, molest, etc. We moeten niet doen alsof een avondklok het einde is van onze vrijheid en bovendien gaan we in Nederland pas een avondklok invoeren als de nood echt het hoogst is en niet bij ieder wissewasje zoals veel Zuid-Europese landen dat wel doen.
Dat kun je gewoonweg niet zo stellen. Als bv. de ziekenhuizen weer volstromen, moet er toch wat gebeuren om erger te voorkomen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:48 schreef Discombobulate het volgende:
Blijkbaar zit die hele angst nog zo diep in mensen. In mijn hoofd is het echt na de zomer klaar hoor. Natuurlijk, het virus zal wel rond blijven gaan. Maar de rest is allemaal eigen verantwoordelijkheid.
Dat laatste geldt voor zoveel zaken die het afgelopen jaar gebeurd zijn helaas, maar dat hebben we hier vaker gezegd.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:48 schreef Discombobulate het volgende:
Blijkbaar zit die hele angst nog zo diep in mensen. In mijn hoofd is het echt na de zomer klaar hoor. Natuurlijk, het virus zal wel rond blijven gaan. Maar de rest is allemaal eigen verantwoordelijkheid.
Als er in de herfst weer lockdowns komen is het einde gewoon zoek. Brave new world. Mensen hebben hier het hele jaar al op gewezen, denk dat ze wel eens gelijk kunnen gaan hebben. Grappig hoe dat eerst BNW was en je werd uitgelachen.
Misschien toch maar eens massaal richting Den Haag dan.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat laatste geldt voor zoveel zaken die het afgelopen jaar gebeurd zijn helaas, maar dat hebben we hier vaker gezegd.
En jij kan er wel klaar mee zijn na de zomer; je koopt er zo weinig voor als de regering er tegen die tijd (misschien) anders in staat. Als zij de horeca dichtgooien, scholen weer sluiten (en andere voorbeelden) kan jij er vrij weinig aan doen; dan maakt het niet uit dat jij er klaar mee bent. Ja, je kan wellicht met mensen afspreken die er ook klaar mee zijn. Maar dat is het enige eigenlijk. En dat maakt het zuur. Als de regering in de paniek wil schieten raken ze iedereen; ook de mensen die er zelf klaar mee zijn helaas.
Oh dat zeker. Maar de vraag is of mensen nog wel testbereid zijn nadat ze volledig gevaccineerd zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het mooie is natuurlijk dat er gewoon 'uitbraken' zullen blijven komen in de nabije toekomst, ook op plekken waar het zogenaamd 'veilig' is omdat iedereen is gevaccineerd.
Dit vind ik als wiskundige best een leuke typoquote:
Als de ziekenhuizen leeg blijven, en de zorg ontlast, dan is er waarschijnlijk geen sector zich zomaar weer laat sluiten.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat laatste geldt voor zoveel zaken die het afgelopen jaar gebeurd zijn helaas, maar dat hebben we hier vaker gezegd.
En jij kan er wel klaar mee zijn na de zomer; je koopt er zo weinig voor als de regering er tegen die tijd (misschien) anders in staat. Als zij de horeca dichtgooien, scholen weer sluiten (en andere voorbeelden) kan jij er vrij weinig aan doen; dan maakt het niet uit dat jij er klaar mee bent. Ja, je kan wellicht met mensen afspreken die er ook klaar mee zijn. Maar dat is het enige eigenlijk. En dat maakt het zuur. Als de regering in de paniek wil schieten raken ze iedereen; ook de mensen die er zelf klaar mee zijn helaas.
Aantal afgenomen testen zal flink gaan kelderen ja gaandeweg de zomer.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Oh dat zeker. Maar de vraag is of mensen nog wel testbereid zijn nadat ze volledig gevaccineerd zijn.
Je kan wel leuk mega veel testcapaciteit inkopen, maar als je straks een situatie krijgt waar een groot deel asymptotisch is, en helemaal niet de intentie heeft om te gaan testen.
Dan zijn dus alleen de uitbraken in beeld?
Als de ziekenhuizen in het najaar alsnog volstromen dan hebben we veel grotere problemen, want dan werken de vaccins blijkbaar toch (niet) goed genoeg. En wat dan? Een jaarlijks patroon van lockdowns tussen oktober en mei en wat meer vrijheden in de zomer? Kunnen ze wel met boosters komen, maar steeds minder mensen gaan zo'n booster nemen als ze door hebben dat de vaccins niet genoeg doen en we toch in een vicieuze cirkel terecht komen (paar maanden lockdown, dan versoepelingen). Waarom dan nog vaccineren?quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kun je gewoonweg niet zo stellen. Als bv. de ziekenhuizen weer volstromen, moet er toch wat gebeuren om erger te voorkomen.
Ik verwacht weinig drukte op het Malieveld als de scholen weer gedeeltelijk dicht moeten. Of, in het geval van de mbo's, hbo's en universiteiten, niet eens normaal open gaan.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen leeg blijven, en de zorg ontlast, dan is er waarschijnlijk geen sector zich zomaar weer laat sluiten.
Precies. Uiteindelijk is dit geen persoonlijke kwestie, en maakt de opvatting van het individu dus ook niet zoveel uit.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En jij kan er wel klaar mee zijn na de zomer; je koopt er zo weinig voor als de regering er tegen die tijd (misschien) anders in staat. Als zij de horeca dichtgooien, scholen weer sluiten (en andere voorbeelden) kan jij er vrij weinig aan doen; dan maakt het niet uit dat jij er klaar mee bent.
Dat hebben we op zich vaker gehoord de afgelopen maanden. Tot een bepaald punt zouden bepaalde sectoren het niet meer accepteren. Uiteindelijk konden ze er maar weinig aan doen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen leeg blijven, en de zorg ontlast, dan is er waarschijnlijk geen sector zich zomaar weer laat sluiten.
Wel een mooie vergelijking met de situatie nu. We komen heel dicht bij geen maatregelen, maar komen er net niet.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit vind ik als wiskundige best een leuke typo
quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wel een mooie vergelijking met de situatie nu. We komen heel dicht bij geen maatregelen, maar komen er net niet.
Als het volk het echt wil, dan staat de regering buitenspel hoor.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat hebben we op zich vaker gehoord de afgelopen maanden. Tot een bepaald punt zouden bepaalde sectoren het niet meer accepteren. Uiteindelijk konden ze er maar weinig aan doen.
Exact, daarom heel interessant.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De discussie in de tweede kamer is juist dat het makkelijker moet worden, dus dat is denk ik een ijdele hoop.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:00 schreef _serial_ het volgende:
Kortom, het wordt wellicht eens tijd om snel wetgeving te maken die er voor zorgt dat er minder makkelijk grote ingrepen in de vrijheden en maatschappij kunnen worden genomen onder het mom van publieke gezondheid met een pennenstreek.
Ik dacht eigenlijk dat we zo'n soort wet al sinds 1848 hadden. Het bleek toch een beetje tegen te vallen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:00 schreef _serial_ het volgende:
Kortom, het wordt wellicht eens tijd om snel wetgeving te maken die er voor zorgt dat er minder makkelijk grote ingrepen in de vrijheden en maatschappij kunnen worden genomen onder het mom van publieke gezondheid met een pennenstreek.
Gaat nooit gebeuren. We zijn een volgzaam volkje.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als het volk het echt wil, dan staat de regering buitenspel hoor.
Maar dan heb ik het niet over duizend man met een kartonnen bordje op een bijveldje, maar miljoenen mensen die daadwerkelijk in opstand komen en collectief schijt hebben.
Nog makkelijker? Laten we eerst maar eens afwachten wat er uit de beerput komt over een tijdje.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
De discussie in de tweede kamer is juist dat het makkelijker moet worden, dus dat is denk ik een ijdele hoop.
Ik denk het niet. Een flink deel van de bevolking heeft beperkt last van de maatregelen (of in elk geval, dat vertellen ze zichzelf). Daarnaast zal bij veel mensen in 't hoofd zitten dat demonstraties van de wappies zijn en je daar weggeknuppeld wordt. Ik ben er bang voor dat dat niet gaat gebeuren.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dan heb ik het niet over duizend man met een kartonnen bordje op een bijveldje, maar miljoenen mensen die daadwerkelijk in opstand komen en collectief schijt hebben.
In dat doemscenario moeten we door de zure appel heen bijten... Dit kan niet door blijven gaan.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen in het najaar alsnog volstromen dan hebben we veel grotere problemen, want dan werken de vaccins blijkbaar toch (niet) goed genoeg. En wat dan? Een jaarlijks patroon van lockdowns tussen oktober en mei en wat meer vrijheden in de zomer? Kunnen ze wel met boosters komen, maar steeds minder mensen gaan zo'n booster nemen als ze door hebben dat de vaccins niet genoeg doen en we toch in een vicieuze cirkel terecht komen (paar maanden lockdown, dan versoepelingen). Waarom dan nog vaccineren?
Maar ik ga er vanuit dat de ziekenhuizen niet volstromen na de zomer; ik ga er van uit dat het vaccin werkt. Als dat al gebeurd dan zal het een combo zijn van normale virussen en COVID. En in dat geval zou ik geen voorstander zijn van lockdowns; dan doen we ook niet als een ziekenhuis vol ligt met griep patiënten zoals een paar jaar terug.
Ik moet dat nog maar zien. Ik uit mijn zorgen in het echte leven ook bij veel mensen en krijg vaak toch de ''ach, dat zijn zorgen voor later'' response. Een response die ik in het afgelopen jaar vaker gehoord heb. Veel mensen vinden het oprecht wel prima zo. Helemaal als ze zelf niet echt geraakt worden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, ligt eraan, denk jij dat mensen dit nog jarenlang zouden pikken?quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren. We zijn een volgzaam volkje.
We hebben het nu over de korte termijn. Over 2-3 maanden opnieuw maatregelen wordt gewoon geaccepteerd, let maar op.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, ligt eraan, denk jij dat mensen dit nog jarenlang zouden pikken?
Een kleine groep niet, de meerderheid wel denk ik.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, simpelweg omdat het enige tegengeluid komt van de kant van wappies. Er is geen ander - gezonder - alternatief qua tegengeluid. En vrijwel niemand wil horen bij de wappie kant. Dus dan houdt het voor velen wel op, ondanks het gemor.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit is een groot deel van het probleem.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja, simpelweg omdat het enige tegengeluid komt van de kant van wappies. Er is geen ander - gezonder - alternatief qua tegengeluid. En vrijwel niemand wil horen bij de wappie kant. Dus dan houdt het voor velen wel op, ondanks het gemor.
Het gaat natuurlijk sowieso niet hetzelfde zijn als de afgelopen tijd. Maar dat wil ook niet automatisch zeggen dat geen enkele maatregel zijn herintrede zal doen. Er is op dit moment gewoon weinig zinnigs over te zeggen wat de nabije toekomst precies brengen zal.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is juist geen korte termijn. Straks in het najaar gaan we al langzaam richting 2 jaar aankloten.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We hebben het nu over de korte termijn. Over 2-3 maanden opnieuw maatregelen wordt gewoon geaccepteerd, let maar op.
Nee, daarom is het misschien wel goed dat we hier meteen doorpakken met uitnodigen en vaccineren van 12-17 groep, en niet wachten tot half augustus met uitnodigen. Dat voorkomt wellicht ellende in de herfst en dus ook maatregelen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
1,5 jaar over 2 maanden. Nogal een verschil.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is juist geen korte termijn. Straks in het najaar gaan we al langzaam richting 2 jaar aankloten.
Waarschijnlijk de mensen niet (al heb ik dat eerder gezegd), maar het mkb en het verenigingsleven kan geen kant op. En instellingen zoals scholen kunnen al helemaal niet besluiten om niet meer mee te doen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is dat het huidige plan, kinderen vanaf augustus uitnodigen?quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, daarom is het misschien wel goed dat we hier meteen doorpakken met uitnodigen en vaccineren van 12-17 groep, en niet wachten tot half augustus met uitnodigen. Dat voorkomt wellicht ellende in de herfst en dus ook maatregelen.
1,5 jaar is ook al veel te lang natuurlijk.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1,5 jaar over 2 maanden. Nogal een verschil.
Desondanks zijn die kinderen pas eind Augustus - mid September volledig beschermd verwacht ik.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, daarom is het misschien wel goed dat we hier meteen doorpakken met uitnodigen en vaccineren van 12-17 groep, en niet wachten tot half augustus met uitnodigen. Dat voorkomt wellicht ellende in de herfst en dus ook maatregelen.
Nee dat was het plan, maar nu is het vanaf vrijdagquote:Op donderdag 1 juli 2021 23:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat het huidige plan, kinderen vanaf augustus uitnodigen?
Prima op tijd voor het nieuwe schooljaar.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Desondanks zijn die kinderen pas eind Augustus - mid September volledig beschermd verwacht ik.
"Corona is geen griep" comments incoming in 3.. 2... 1...quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:09 schreef potjecreme het volgende:
Het wordt langzaam aan tijd om net als de griep, covid doden te accepteren.
Pas als dat in de herfstmaanden niet gebeurt zou je voorzichtig positief kunnen worden over de werking van vaccins en vaccinatiegraad wmb.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
1,5 jaar is ook al veel te lang natuurlijk.
Het enige doel was de zorgcapaciteit niet op te blazen en als dat eind augustus niet is gebeurd, dan is het tijd om te stoppen met deze hele waanzin.
Komen die anders in het ziekenhuis dan?quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Desondanks zijn die kinderen pas eind Augustus - mid September volledig beschermd verwacht ik.
Welnee. Zo is er dus elke keer wel weer een reden te verzinnen 'om het nog even aan te kijken'.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Pas als dat in de herfstmaanden niet gebeurt zou je voorzichtig positief kunnen worden over de werking van vaccins en vaccinatiegraad wmb.
Inderdaad. Ik hoop het van harte, maar eerst zien en dan geloven, hoor.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Pas als dat in de herfstmaanden niet gebeurt zou je voorzichtig positief kunnen worden over de werking van vaccins en vaccinatiegraad wmb.
Waar zeg ik dat? Het gaat om de benodigde vaccinatiegraad van 80% die nodig is vanwege de Delta variant.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Komen die anders in het ziekenhuis dan?
De doelpalen verschuiven echt met de week.
Toch is dat wat gaat gebeuren, mark my words..quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Welnee. Zo is er dus elke keer wel weer een reden te verzinnen 'om het nog even aan te kijken'.
Kom je geen klap verder mee.
Die halen we ook wel zonder die kinderen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Het gaat om de benodigde vaccinatiegraad van 80% die nodig is vanwege de Delta variant.
Het zou daarom wel interessant zijn om te weten wat voor mensen er nu nog opgenomen worden in de ziekenhuizen, maar dat is blijkbaar staatsgeheim.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Neen, vandeweek nog uitgelegd bij Nieuwsuur.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die halen we ook wel zonder die kinderen.
Daarom zeg ik ook dat de doelpalen elke keer schuiven.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch is dat wat gaat gebeuren, mark my words..
Wat vonden jullie van dat debat over de vaccinatie 12-17 vorige week? De Jonge: Het kan zo zijn dat je oma niet gevaccineerd kan worden, dat de vaccinatie niet aanslaat, en het kan zo zijn dat je oma niet gevaccineerd wil worden. Daarom moeten we kinderen vaccineren.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Komen die anders in het ziekenhuis dan?
De doelpalen verschuiven echt met de week.
Qua leeftijd? Dat is gewoon bekend en wordt hier door Oliver gepost.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zou daarom wel interessant zijn om te weten wat voor mensen er nu nog opgenomen worden in de ziekenhuizen, maar dat is blijkbaar staatsgeheim.
Roep ik al heel lang.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:14 schreef Haags het volgende:
Ik heb een beetje het gevoel dat we allemaal 1 dingetje over het hoofd zien als straks de R weer in de maand zit, en dat is de normale griep die weer terugkeert. Die zou weleens ongenadig hard toe kunnen gaan slaan omdat de weerstand bij mensen compleet weg is.
En laten we dan godzijdank hopen dat corona geen dingetje meer is.
Gelukkig hebben we nu ervaring met lockdowns, avondklokken en mondkapjes. Want die zijn ook zo lekker effectief tegen de seizoensgriep.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:14 schreef Haags het volgende:
Ik heb een beetje het gevoel dat we allemaal 1 dingetje over het hoofd zien als straks de R weer in de maand zit, en dat is de normale griep die weer terugkeert. Die zou weleens ongenadig hard toe kunnen gaan slaan omdat de weerstand bij mensen compleet weg is.
Het is maar goed dat we een pak maatregelen op de plank hebben liggen die bruikbaar zijn om virussen af te remmen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:14 schreef Haags het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |