Van 23:00 tot 05:00: tijden die niets voorstellen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:37 schreef capricia het volgende:
Delen van Portugal hebben weer een avondklok. Staat op de NOS.
Gatver.
De machtsmiddelen die de diverse regeringen zichzelf hebben toegeëigend de afgelopen anderhalf jaar geven ze niet zo snel meer af, en de reflex om bij stijgende besmettingen meteen weer allerlei maatregelen te moeten nemen zal ook nog wel even blijven.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:37 schreef capricia het volgende:
Gatver.
En dat is echt zeer verontrustend.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De machtsmiddelen die de diverse regeringen zichzelf hebben toegeëigend de afgelopen anderhalf jaar geven ze niet zo snel meer af, en de reflex om bij stijgende besmettingen meteen weer allerlei maatregelen te moeten nemen zal ook nog wel even blijven.
Ik roep dit al een maand of acht, maar ik werd danwel naar BNW of het gekkenhuis verwezen, danwel werd me te verstaan gegeven dat het zo'n vaart niet zou lopen en dat er niets aan de hand was.quote:
Ook nog steeds denken dat een avondklok iets gaat helpen...quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De machtsmiddelen die de diverse regeringen zichzelf hebben toegeëigend de afgelopen anderhalf jaar geven ze niet zo snel meer af, en de reflex om bij stijgende besmettingen meteen weer allerlei maatregelen te moeten nemen zal ook nog wel even blijven.
Ik weet het, ik roep al een maand of wat met je mee.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik roep dit al een maand of acht, maar ik werd danwel naar BNW of het gekkenhuis verwezen, danwel werd me te verstaan gegeven dat het zo'n vaart niet zou lopen en dat er niets aan de hand was.
De burgers maar weer even het gevoel van urgentie geven.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:37 schreef capricia het volgende:
Gatver.
Ik neem aan dat ze daar laat eten. In een warm zuidelijk land.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:46 schreef galantis het volgende:
[..]
De burgers maar weer even het gevoel van urgentie geven.
Allemaal de schuld van superspreader @AlwaysHappyquote:Op donderdag 1 juli 2021 21:37 schreef capricia het volgende:
Gatver.
Of misschien zijn de tests niet goed gedaan? Als er echt op één locatie veel mensen besmet zijn lijkt het me onlogisch dat die de dag erna al klachten kregen. Een enkeling misschien.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had ook gelezen dat de delta-variant schijnbaar moeilijker is op te pikken met een sneltest. Geen idee of dat waar is.
Als het aantal besmettingen in Nederland te hoog wordt, dan worden Nederlanders niet zomaar meer toegelaten in andere landen als toerist, zoals nu bijvoorbeeld Britten en Portugezen niet in alle Europese landen worden toegelaten als toerist. Iets om wel rekening mee te houden. 800 nieuwe besmettingen per dag is niet problematisch, maar dan mag niet de helft er nog bijkomen. En als er eenmaal een stijging van het aantal besmettingen is ingezet, is deze stijging moeilijk te stoppen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:49 schreef Breekfast het volgende:
Op zich is de stijging van het aantal besmettingen weinig reden tot zorg toch?
Met de combi van de delta variant, tieners en twintigers die nog niet zijn gevaccineerd, en grote versoepelingen is het geen verrassing dat het aantal besmettingen weer stijgt.
Zolang de ziekenhuizen maar niet weer vol lopen. En er is geen enkele aanleiding om dat te verwachten. De Delta variant haalt een paar procentjes van de effectiviteit van de vaccins af, maar dan blijft de effectiviteit vooralsnog meer dan genoeg. Zeker bij Pfizer en Moderna.
En als de jongeren straks ook gevaccineerd zijn dan is er een steeds kleiner reservoir voor het virus om nog in rond te gaan. Vooralsnog lijkt de vaccinatiebereidheid in NL ook heel behoorlijk.
Als je zelf iedere avond om 21:30 in je nest ligt idd nietquote:Op donderdag 1 juli 2021 21:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Van 23:00 tot 05:00: tijden die niets voorstellen.
We gaan geen maatregelen invoeren als er niets aan de hand is zodat een of ander dom land weer vakantiegangers kan verwelkomen. Dat slaat nergens op.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:03 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als het aantal besmettingen in Nederland te hoog wordt, dan worden Nederlanders niet zomaar meer toegelaten in andere landen als toerist, zoals nu bijvoorbeeld Britten en Portugezen niet in alle Europese landen worden toegelaten als toerist. Iets om wel rekening mee te houden. 800 nieuwe besmettingen per dag is niet problematisch, maar dan mag niet de helft er nog bijkomen. En als er eenmaal een stijging van het aantal besmettingen is ingezet, is deze stijging moeilijk te stoppen.
quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Van 23:00 tot 05:00: tijden die niets voorstellen.
Niet dat het een goed idee is om de ideeën van Erno al te ver te extrapoleren, maar helaas hebben we buiten dit forum ook wat teveel voorbeelden gezien van 'ik heb er geen last van, dus dan is het ook geen ingrijpende maatregel'.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Avondklokje, stelt niks voor joh. Alleen maar die kutjongeren hebben er last van. Echt, we gaan als land nog een keer kapot aan het totaal ontbreken van enig basaal besef van de waarde van vrijheid.
Die observatie deel ik. Ik zie dat ook veel en veel te vaak.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet dat het een goed idee is om de ideeën van Erno al te ver te extrapoleren, maar helaas hebben we buiten dit forum ook wat teveel voorbeelden gezien van 'ik heb er geen last van, dus dan is het ook geen ingrijpende maatregel'.
Er zijn echt absurde dingen gebeurd de afgelopen tijd. Gaan we nog een tijd last van hebben volgens mij.
Tot zover je ruggengraat.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:
Ik ga dus a.s. Zaterdag naar een evenement in 013 wat dus eerst seated was met 200 man (al 2x verplaatst) en nu dus geüpgrade wordt naar een echt evenement met TvT, eigenlijk wil ik er niet aan mee werken, maar het evenement is eigenlijk te leuk om te laten gaan met de nieuwe opzet.
Ik heb dus besloten om mijzelf 1x een wildcard te gunnen dit weekend even te genieten, 10 dagen daarna krijg ik mijn 2e prik, en heb ik dat circus niet meer nodig hopelijk.
En omdat mijn wildcard 40 uur geldig is, ga ik zondag ook nog maar even naar een strandfeestje op Bloemendaal![]()
(voorts moet TvT gewoon nog steeds zo snel mogelijk gestopt worden)
Het is wel interessant als ik een beetje informele peilingen doe bij vrienden en familie. Meeste mensen gaan gewoon door met leven en zijn blij met wat er allemaal kan. Vinden misschien wel iets linksom of rechtsom, maar zijn verder niet meer zo met corona bezig behalve proberen zich een beetje aan de regels te houden. Meesten laten zich vaccineren, op een vriendengroep van 8 man zijn er 2 die dat niet doen waaronder ikzelf. Ken eigenlijk niemand die zich laat testen voor toegang, hooguit voor vakantie.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet dat het een goed idee is om de ideeën van Erno al te ver te extrapoleren, maar helaas hebben we buiten dit forum ook wat teveel voorbeelden gezien van 'ik heb er geen last van, dus dan is het ook geen ingrijpende maatregel'.
Er zijn echt absurde dingen gebeurd de afgelopen tijd. Gaan we nog een tijd last van hebben volgens mij.
Sowieso is dit de meeste onzekere tijd wat de pandemie betreft. Voorheen was het vrijwel zeker dat we er nog niet vanaf waren. Nu is het een groot vraagteken.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:28 schreef Mrmime het volgende:
Wordt een interessante periode qua besmetting vs ziekenhuiopnames
Ja kapot. Maar dat komt door afgelopen weekend, een ontzettend leuk weekend weg gehad met vrienden waar we het besloten hebben.quote:
Nah. Als we met een hoge vaccinatiegraad nog weer in een lockdown zouden moeten dan is het einde wel zoek. Waar is dan nog het licht aan het einde van de tunnel?quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso is dit de meeste onzekere tijd wat de pandemie betreft. Voorheen was het vrijwel zeker dat we er nog niet vanaf waren. Nu is het een groot vraagteken.
Ik snap het eigenlijk wel volledig, maar het nadeel is dat heel veel mensen zo zullen denken. Het gevolg is dus dat TVT ineens wel een 'succes' wordt.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:
Ik ga dus a.s. Zaterdag naar een evenement in 013 wat dus eerst seated was met 200 man (al 2x verplaatst) en nu dus geüpgrade wordt naar een echt evenement met TvT, eigenlijk wil ik er niet aan mee werken, maar het evenement is eigenlijk te leuk om te laten gaan met de nieuwe opzet.
Ik heb dus besloten om mijzelf 1x een wildcard te gunnen dit weekend even te genieten, 10 dagen daarna krijg ik mijn 2e prik, en heb ik dat circus niet meer nodig hopelijk.
En omdat mijn wildcard 40 uur geldig is, ga ik zondag ook nog maar even naar een strandfeestje op Bloemendaal![]()
(voorts moet TvT gewoon nog steeds zo snel mogelijk gestopt worden)
Waarde van vrijheid -> kom op zeg, we zijn nog steeds een vrij land en de coronamaatregelen stellen vrijwel niets voor vergeleken met echte conflictsituaties, zoals oorlogen, bezettingen door andere regimes, molest, etc. We moeten niet doen alsof een avondklok het einde is van onze vrijheid en bovendien gaan we in Nederland pas een avondklok invoeren als de nood echt het hoogst is en niet bij ieder wissewasje zoals veel Zuid-Europese landen dat wel doen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Avondklokje, stelt niks voor joh. Alleen maar die kutjongeren hebben er last van. Echt, we gaan als land nog een keer kapot aan het totaal ontbreken van enig basaal besef van de waarde van vrijheid.
Dat snap ik. Maar of dat gaat lukken is op dit moment geen gegeven.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nah. Als we met een hoge vaccinatiegraad nog weer in een lockdown zouden moeten dan is het einde wel zoek. Waar is dan nog het licht aan het einde van de tunnel?
Als iedereen straks richting het einde van de zomer de kans heeft gehad op een volledige vaccinatie dan moet de boel gewoon weer helemaal los. Je kunt dit geen jaren blijven doen.
x1000.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:34 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nah. Als we met een hoge vaccinatiegraad nog weer in een lockdown zouden moeten dan is het einde wel zoek. Waar is dan nog het licht aan het einde van de tunnel?
Als iedereen straks richting het einde van de zomer de kans heeft gehad op een volledige vaccinatie dan moet de boel gewoon weer helemaal los. Je kunt dit geen jaren blijven doen.
De cijfers in Porto zijn wel heel erg aan het stijgen sinds we daar vertrokken zijn. Kan geen toeval zijn!quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van superspreader @:AlwaysHappy
Idem hier.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik weet het, ik roep al een maand of wat met je mee.
Ja klopt, maar de enige andere optie was gewoon niet naar het feestje gaan, hebben we ook zeker nog overwogen, maar gezien de grote upgrade van de lineup, volledige ervaring, was het of geen feestje, of voor 1x (want over 14 dagen zijn we praktisch allemaal klaar met vaccineren) er aan het circus toegeven, ook al willen we het eigenlijk niet.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap het eigenlijk wel volledig, maar het nadeel is dat heel veel mensen zo zullen denken. Het gevolg is dus dat TVT ineens wel een 'succes' wordt.
Ik hoop dat je weekend het waard is
Klopt, want het zit nu verankerd in wet- en regelgeving die - eenzijdig - ŕ la minuut kan worden ge(re)activeerd.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben sowieso niet zo geneigd om mensen te 'veroordelen' die aan die onzin deelnemen. Eerste kans voor een nachtje uit in anderhalf jaar, ik snap dat wel. Dat is wel iets waar veel mensen moeite voor doen. Later misschien niet meer, later wil je gewoon spontaan op stap als het even kan. Tot die tijd is het 'succes' ervan voorlopig wel gegarandeerd, nu het is teruggebracht tot alleen nachtclubs en festivals.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap het eigenlijk wel volledig, maar het nadeel is dat heel veel mensen zo zullen denken. Het gevolg is dus dat TVT ineens wel een 'succes' wordt.
Ik hoop dat je weekend het waard is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |