Dat is juist geen korte termijn. Straks in het najaar gaan we al langzaam richting 2 jaar aankloten.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We hebben het nu over de korte termijn. Over 2-3 maanden opnieuw maatregelen wordt gewoon geaccepteerd, let maar op.
Nee, daarom is het misschien wel goed dat we hier meteen doorpakken met uitnodigen en vaccineren van 12-17 groep, en niet wachten tot half augustus met uitnodigen. Dat voorkomt wellicht ellende in de herfst en dus ook maatregelen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, ligt eraan, denk jij dat mensen dit nog jarenlang zouden pikken?
1,5 jaar over 2 maanden. Nogal een verschil.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is juist geen korte termijn. Straks in het najaar gaan we al langzaam richting 2 jaar aankloten.
Waarschijnlijk de mensen niet (al heb ik dat eerder gezegd), maar het mkb en het verenigingsleven kan geen kant op. En instellingen zoals scholen kunnen al helemaal niet besluiten om niet meer mee te doen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, ligt eraan, denk jij dat mensen dit nog jarenlang zouden pikken?
Is dat het huidige plan, kinderen vanaf augustus uitnodigen?quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, daarom is het misschien wel goed dat we hier meteen doorpakken met uitnodigen en vaccineren van 12-17 groep, en niet wachten tot half augustus met uitnodigen. Dat voorkomt wellicht ellende in de herfst en dus ook maatregelen.
1,5 jaar is ook al veel te lang natuurlijk.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1,5 jaar over 2 maanden. Nogal een verschil.
Desondanks zijn die kinderen pas eind Augustus - mid September volledig beschermd verwacht ik.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, daarom is het misschien wel goed dat we hier meteen doorpakken met uitnodigen en vaccineren van 12-17 groep, en niet wachten tot half augustus met uitnodigen. Dat voorkomt wellicht ellende in de herfst en dus ook maatregelen.
Nee dat was het plan, maar nu is het vanaf vrijdagquote:Op donderdag 1 juli 2021 23:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat het huidige plan, kinderen vanaf augustus uitnodigen?
Prima op tijd voor het nieuwe schooljaar.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Desondanks zijn die kinderen pas eind Augustus - mid September volledig beschermd verwacht ik.
"Corona is geen griep" comments incoming in 3.. 2... 1...quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:09 schreef potjecreme het volgende:
Het wordt langzaam aan tijd om net als de griep, covid doden te accepteren.
Pas als dat in de herfstmaanden niet gebeurt zou je voorzichtig positief kunnen worden over de werking van vaccins en vaccinatiegraad wmb.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
1,5 jaar is ook al veel te lang natuurlijk.
Het enige doel was de zorgcapaciteit niet op te blazen en als dat eind augustus niet is gebeurd, dan is het tijd om te stoppen met deze hele waanzin.
Komen die anders in het ziekenhuis dan?quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Desondanks zijn die kinderen pas eind Augustus - mid September volledig beschermd verwacht ik.
Welnee. Zo is er dus elke keer wel weer een reden te verzinnen 'om het nog even aan te kijken'.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Pas als dat in de herfstmaanden niet gebeurt zou je voorzichtig positief kunnen worden over de werking van vaccins en vaccinatiegraad wmb.
Inderdaad. Ik hoop het van harte, maar eerst zien en dan geloven, hoor.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Pas als dat in de herfstmaanden niet gebeurt zou je voorzichtig positief kunnen worden over de werking van vaccins en vaccinatiegraad wmb.
Waar zeg ik dat? Het gaat om de benodigde vaccinatiegraad van 80% die nodig is vanwege de Delta variant.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Komen die anders in het ziekenhuis dan?
De doelpalen verschuiven echt met de week.
Toch is dat wat gaat gebeuren, mark my words..quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Welnee. Zo is er dus elke keer wel weer een reden te verzinnen 'om het nog even aan te kijken'.
Kom je geen klap verder mee.
Die halen we ook wel zonder die kinderen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Het gaat om de benodigde vaccinatiegraad van 80% die nodig is vanwege de Delta variant.
Het zou daarom wel interessant zijn om te weten wat voor mensen er nu nog opgenomen worden in de ziekenhuizen, maar dat is blijkbaar staatsgeheim.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Neen, vandeweek nog uitgelegd bij Nieuwsuur.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die halen we ook wel zonder die kinderen.
Daarom zeg ik ook dat de doelpalen elke keer schuiven.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch is dat wat gaat gebeuren, mark my words..
Wat vonden jullie van dat debat over de vaccinatie 12-17 vorige week? De Jonge: Het kan zo zijn dat je oma niet gevaccineerd kan worden, dat de vaccinatie niet aanslaat, en het kan zo zijn dat je oma niet gevaccineerd wil worden. Daarom moeten we kinderen vaccineren.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Komen die anders in het ziekenhuis dan?
De doelpalen verschuiven echt met de week.
Qua leeftijd? Dat is gewoon bekend en wordt hier door Oliver gepost.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zou daarom wel interessant zijn om te weten wat voor mensen er nu nog opgenomen worden in de ziekenhuizen, maar dat is blijkbaar staatsgeheim.
Roep ik al heel lang.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:14 schreef Haags het volgende:
Ik heb een beetje het gevoel dat we allemaal 1 dingetje over het hoofd zien als straks de R weer in de maand zit, en dat is de normale griep die weer terugkeert. Die zou weleens ongenadig hard toe kunnen gaan slaan omdat de weerstand bij mensen compleet weg is.
En laten we dan godzijdank hopen dat corona geen dingetje meer is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |