Het boeit sowieso allemaal niet zoveel, je houdt die varianten toch niet buiten de deur en nu weer restricties invoeren is ook nutteloos.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik bedoel dat dat juist veel logischer is dan alles maar op te hangen aan die Delta variant.
Ik ga me pas weer druk maken om besmettingscijfers als er enige dreiging voor een overlopende zorg is.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat als het nou en en is? Het is idd vrij logisch dat we stijging gaan zien vanwege de versoepelingen (en TvT wellicht ook), als daar dan ook nog een rap dominante Delta variant bij komt kan het natuurlijk snel gaan met je besmettingen.
Klopt dat zou ook het devies moeten zijn, maar ik vraag me af of overheden ook zo gaan analyseren. Ik denk dat er voorlopig nog teveel op besmettingen gevaren zal worden en we dus snel weer met een lappendeken aan verschillende kleurcodes in Europa zullen zitten.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ga me pas weer druk maken om besmettingscijfers als er enige dreiging voor een overlopende zorg is.
Heb je daar een bron voor?quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Nee, die werking is er al eerder. De werking is vaak optimaal na twee weken.
Ik weet niet hoor maar ik vind het een beetje zuur dat dit weer onder een vergrootglas gelegd wordt. Wat wil je doen, mensen die Janssen hebben genomen om op vakantie te gaan nu hun vakantie weer laten annuleren? Laat het lekker op z'n beloop.
Niet paraat nee, dit is gewoon informatie die ik heb opgenomen door een half jaar het vaccineren te volgen. Het maakt praktisch ook weinig uit, tenzij je zo panisch bent dat je jezelf nog 2 weken wil opsluiten na je vaccinatie.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor?
Zelf wat gezocht maar kom dan vooral statements over bescherming na tweede prik tegen. Over eerste prik dat er 14-28 dagen wordt aangegeven dat er dan hoge bescherming is, maar niet of dat geleidelijk opbouwd, enkele artikelen stellen namelijk dat na dag of 11 "protection kicks in" alsof daarvoor er nog geen bescherming is en je lichaam nog met andere dingen bezig is na vaccinatie
Dit. Ik ben niet eens zozeer bang voor de Deltavariant, of variant x,Y,Z, maar wel dat er straks rücksichtslos weer dingen worden dichtgegooid onder het mom van 'voor de zekerheid'. Bedoel, afgelopen winter was niet leuk. En ja, we gaan een eventueel volgende lockdown vast wel doorkomen,maar mijn leven was er niet leuker op.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt dat zou ook het devies moeten zijn, maar ik vraag me af of overheden ook zo gaan analyseren. Ik denk dat er voorlopig nog teveel op besmettingen gevaren zal worden en we dus snel weer met een lappendeken aan verschillende kleurcodes in Europa zullen zitten.
quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het boeit sowieso allemaal niet zoveel, je houdt die varianten toch niet buiten de deur en nu weer restricties invoeren is ook nutteloos.
Gewoon zorgen dat eind augustus de vaccinatiegraad is gehaald en niet zo panisch doen over besmettingen.
Inderdaad. Je ziet nu een voorproefje van komende 'golven' in o.a. het Verenigd Koninkrijk; weer veel dagelijkse besmettingen maar ziekenhuisopnames en overlijdens blijven - in tegenstelling tot eerdere golven - nu laag. In andere landen met een hoge vaccinatiegraad zal het verhaal hoogstwaarschijnlijk niet veel anders verlopen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het boeit sowieso allemaal niet zoveel, je houdt die varianten toch niet buiten de deur en nu weer restricties invoeren is ook nutteloos.
Gewoon zorgen dat eind augustus de vaccinatiegraad is gehaald en niet zo panisch doen over besmettingen.
Goed verwoord ook, die angst heb ik ook wel.quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:06 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dit. Ik ben niet eens zozeer bang voor de Deltavariant, of variant x,Y,Z, maar wel dat er straks rücksichtslos weer dingen worden dichtgegooid onder het mom van 'voor de zekerheid'. Bedoel, afgelopen winter was niet leuk. En ja, we gaan een eventueel volgende lockdown vast wel doorkomen,maar mijn leven was er niet leuker op.
En dan heb ik het nog niet eens over de mensen in de horeca, mensen met een eigen bedrijf, jongeren en studenten en noem maar op.
quote:Discotheek Aspen Valley in Enschede sluit voorlopig de deuren. Afgelopen zaterdag bleek er sprake van een coronabrandhaard. Mogelijk zijn tientallen tot honderden jongeren besmet geraakt tijdens het feest.
TvT blijkt een succes!quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:25 schreef Scrummie het volgende:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)a-coronabesmettingen
[..]
Reactie: tja, dan maar alle discotheken dicht doen. Tenminste; dat zullen ze eerder doen dan toegeven dat dat hele TvT een grote faal is.quote:
Ochjee, wat erg, hoeveel hebben er een loopneus!?quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of het is fout gegaan bij de controle aan de deur, of het TvT-systeem is niet waterdicht.quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Reactie: tja, dan maar alle discotheken dicht doen. Tenminste; dat zullen ze eerder doen dan toegeven dat dat hele TvT een grote faal is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of het is fout gegaan bij de controle aan de deur, of het TvT-systeem is niet waterdicht.Dat is natuurlijk onzin. Zonder TvT hadden we nu volle IC's gehad, hadden we 14miljoenmiljard besmettingen per dag en kwamen we nooit uit lockdown. TvT is onze redding. Dat het hier mis is gegaan is een teken dat TvT goed werkt, anders hadden we die jeugdige onverlaten nooit kunnen vinden. Virusfabrieken die het zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat miljard is geld dat goed besteed is, dat zie je nu al.
We weten nog niet hoe groot de ramp is, omdat de feestgangers getest moeten worden om te bepalen of ze wel ziek zijnquote:Op donderdag 1 juli 2021 20:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ochjee, wat erg, hoeveel hebben er een loopneus!?
quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of het is fout gegaan bij de controle aan de deur, of het TvT-systeem is niet waterdicht.Of ze laten zich wel netjes testen, maar eentje was gewoon vals negatief en is een superspreader, zoals heel veel verspreiding plaatsvindt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet ook niet wat mensen hadden verwacht, de toon van het artikel klinkt verbaasd. Alsof het idee is dat er 0 besmettingen zouden komen van discotheken open gooien. Hoe dan? Dankzij het betrouwbare, waterdichte TVT?![]()
Mooi toch, alle jongeren tegelijkertijd ziekjes, valt weer beter te controleren m.b.t. niet verder besmetten. Ook een gunstige tijd van het jaar om mensen op natuurlijke wijze te besmetten gezien de lage druk op de ziekenhuizen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:01 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Of ze laten zich wel netjes testen, maar eentje was gewoon vals negatief en is een superspreader, zoals heel veel verspreiding plaatsvindt.
Ik weet ook niet wat mensen hadden verwacht, de toon van het artikel klinkt verbaasd. Alsof het idee is dat er 0 besmettingen zouden komen van discotheken open gooien. Hoe dan? Dankzij het betrouwbare, waterdichte TVT?
illegale feestjes waren toch beter, denken ze danquote:Op donderdag 1 juli 2021 21:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mooi toch, alle jongeren tegelijkertijd ziekjes, valt weer beter te controleren m.b.t. niet verder besmetten. Ook een gunstige tijd van het jaar om mensen op natuurlijke wijze te besmetten gezien de lage druk op de ziekenhuizen.
GOoi het maar losszzzz
Met 30 man in de keet is waarschijnlijk veiliger dan met 800 in een 'discotheek' als de Aspen, als je nog op vakantie wilt. Al kun je ook mét corona op vakantie natuurlijk, als je maar een vaccinatiebewijs hebt.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
illegale feestjes waren toch beter, denken ze dan
Boos zeker niet, maar het is niet handig dat het meteen de dag van prikken een vrijwaring geeft.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:26 schreef XSbig het volgende:
Zijn alle boomers nou gewoon boos dat jongeren met Janssen weer eerder dingen mogen doen?
Ik vind het nog steeds heel bijzonder dat mensen zondag al klachten kregen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Expert hadden de overheid gewaarschuwd dat de versoepelingen van 26 juni onverantwoord was en toch zette de regering de door en ging de regering zelfs nog verder versoepelen dan gedacht. De regering ging al vaker gokken met versoepelingen dit voorjaar. Het ging de hele tijd goed, tot nu, binnen een week na het ingaan van de versoepelingen al een flinke stijging van het aantal besmettingen. Als we morgen weer meer dan 800 nieuwe coronabesmettingen hebben, moet er maandag een persconferentie plaatsvinden en gaan we dinsdag weer terug naar de maatregelen die golden van 5 juni tot 25 juni.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat als het nou en en is? Het is idd vrij logisch dat we stijging gaan zien vanwege de versoepelingen (en TvT wellicht ook), als daar dan ook nog een rap dominante Delta variant bij komt kan het natuurlijk snel gaan met je besmettingen.
Wie weet zijn dat de false negatives die ook voor de verspreiding hebben gezorgd?quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds heel bijzonder dat mensen zondag al klachten kregen.
Daar is meer aan de hand dan alleen Aspen Valley.
Maandag is écht te vroeg om hier is van de vinden. Hou vol, de komende twee weken worden cruciaal. Daarna kunnen we pas zeggen of we moet ontsoepelenquote:Op donderdag 1 juli 2021 21:19 schreef Erno-BE het volgende:
Als we morgen weer meer dan 800 nieuwe coronabesmettingen hebben, moet er maandag een persconferentie plaatsvinden en gaan we dinsdag weer terug naar de maatregelen die golden van 5 juni tot 25 juni.
Ik vind het aannemelijker dat ze eerder besmet zijn geraakt, bijvoorbeeld op vakantiequote:Op donderdag 1 juli 2021 21:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wie weet zijn dat de false negatives die ook voor de verspreiding hebben gezorgd?
en die sneltest pikte het niet op, want het is de delta variant?quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind het aannemelijker dat ze eerder besmet zijn geraakt, bijvoorbeeld op vakantie
Die zou dat gewoon moeten herkennen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en die sneltest pikte het niet op, want het is de delta variant?
Als dat nodig is om jouw vakantie naar Duitsland veilig te stellen, dan lijkt me dat we gewoon morgen in lockdown moeten. No brainer lijkt me.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Expert hadden de overheid gewaarschuwd dat de versoepelingen van 26 juni onverantwoord was en toch zette de regering de door en ging de regering zelfs nog verder versoepelen dan gedacht. De regering ging al vaker gokken met versoepelingen dit voorjaar. Het ging de hele tijd goed, tot nu, binnen een week na het ingaan van de versoepelingen al een flinke stijging van het aantal besmettingen. Als we morgen weer meer dan 800 nieuwe coronabesmettingen hebben, moet er maandag een persconferentie plaatsvinden en gaan we dinsdag weer terug naar de maatregelen die golden van 5 juni tot 25 juni.
Maar dan hadden ze toch positief moeten testen?quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind het aannemelijker dat ze eerder besmet zijn geraakt, bijvoorbeeld op vakantie
In het Verenigd Koninkrijk komen er dagelijks zo’n 25.000 nieuwe besmettingen bij. Ondanks dat de ziekenhuisopnames laag zijn, mogen de Britten bijvoorbeeld niet reizen naar het buitenland, vanwege het aantal hoge besmettingen in de UK. En het is nog een hele klus om met enkel vaccineren en de zeer besmettelijke deltavariant het aantal besmettingen terug te brengen van 25.000 nieuwe gevallen per dag naar minder dan 4.800 nieuwe gevallen per dag. Ik vraag mij af of de Britten het voor september überhaupt voor elkaar krijgen om het aantal besmettingen weer terug te brengen tot minder dan 4.800 nieuwe gevallen per dag.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik had ook gelezen dat de delta-variant schijnbaar moeilijker is op te pikken met een sneltest. Geen idee of dat waar is.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die zou dat gewoon moeten herkennen.
Voor je het weet zitten we weer op meer dan 1.200 nieuwe besmettingen per dag en krijgen we weer een oranje/rood reisadvies volgens het ECDC en diverse buitenlandse overheden. Je moet nu gewoon ingrijpen en niet twee weken wachten tot het te laat is.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:25 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Maandag is écht te vroeg om hier is van de vinden. Hou vol, de komende twee weken worden cruciaal. Daarna kunnen we pas zeggen of we moet ontsoepelen
Je kunt varianten alleen onderscheiden met een PCR test, en om beter zicht te krijgen op de Delta variant stapt de GGD daar weer op over. Misschien bedoel je dat.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had ook gelezen dat de delta-variant schijnbaar moeilijker is op te pikken met een sneltest. Geen idee of dat waar is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |