Nog niet zo lang geleden zeiden ze juist dat ze verwachten dat het vanaf half juli de dominante variant zou zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:19 schreef SilverEyes het volgende:
Ik heb zo'n idee dat het met die Deltavariant net even wat sneller gaat dan ze hadden voorzien. Ik meen twee weken geleden nog gelezen te hebben bij de wekelijkse update van het RIVM dat ze verwachten dat die variant pas in het najaar dominant zou worden. De recentere berichten wijzen toch wel op veel eerder. Ik ben ervan overtuigd dat de vaccinaties goed werken, ik hoop alleen dat het op tijd is.
De voorspellingen rondom de britse variant zijn ook tig keer bijgesteld. Is gewoon lastig te voorspellen, van zo veel factoren afhankelijk.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden zeiden ze juist dat ze verwachten dat het vanaf half juli de dominante variant zou zijn.
Oh absoluut. Het schijtweer van nu helpt ook niet echt meequote:Op donderdag 1 juli 2021 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De voorspellingen rondom de britse variant zijn ook tig keer bijgesteld. Is gewoon lastig te voorspellen, van zo veel factoren afhankelijk.
Mwa, ligt er nogal aan hoe het onze vrijheden / mogelijkheden weer lam gaat leggen. Op deze manier zie ik het alweer somber in voor het najaar eigenlijk..quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
En na Delta komt er wel weer een andere variant, ik zou me er niet zo druk meer om maken.
Nou dat niet maar eerst was gezegd na je laatste prik + 2 weken mag je alles, en bij Jansen zelfs + 4 weken. Nu blijkt het ineens na 1 dag al te kunnen, zonder dat dit officieel aangekondigd was. Waarschijnlijk dus gewoon een beperking van de administratie / corona check app. En dat is wel vrij belachelijk.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:26 schreef XSbig het volgende:
Zijn alle boomers nou gewoon boos dat jongeren met Janssen weer eerder dingen mogen doen?
Waarom? Tegen die tijd zitten we lang en breed aan de vaccinatiegraad.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa, ligt er nogal aan hoe het onze vrijheden / mogelijkheden weer lam gaat leggen. Op deze manier zie ik het alweer somber in voor het najaar eigenlijk..
Ik ben bang dat je gelijk hebt. En dat de trend vandaag omgeslagen is.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoals ik het nu in kan schatten zal de Delta variant een stuk sneller groeien dan onze vaccinatiegraad. Stel - grote slag om de arm - dat vandaag al het begin is van die trendbreuk in de verkeerde richting en wetende dat nu pas ongeveer de helft van de besmettingen de Delta variant is, dan gaan we vrij snel naar een nieuwe golf aan besmettingen in de komende weken.
Half juli staat mij ook bij.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden zeiden ze juist dat ze verwachten dat het vanaf half juli de dominante variant zou zijn.
Want het is totaal niet logisch dat we een stijging hebben omdat sinds kort echt álles weer mag?quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je gelijk hebt. En dat de trend vandaag omgeslagen is.
Uiteraard, eenrichtingssolidariteit ole ole.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:26 schreef XSbig het volgende:
Zijn alle boomers nou gewoon boos dat jongeren met Janssen weer eerder dingen mogen doen?
Dit blijkt niet ineens, het was allang bekend. Wat een verontwaardiging joh.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:30 schreef DX11 het volgende:
[..]
Nou dat niet maar eerst was gezegd na je laatste prik + 2 weken mag je alles, en bij Jansen zelfs + 4 weken. Nu blijkt het ineens na 1 dag al te kunnen, zonder dat dit officieel aangekondigd was. Waarschijnlijk dus gewoon een beperking van de administratie / corona check app. En dat is wel vrij belachelijk.
Hoezo zou dat niet logisch zijn?quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Want het is totaal niet logisch dat we een stijging hebben omdat sinds kort echt álles weer mag?
Waar is dat gezegd? Bron? Er zit groot verschil tussen nationaal en internationaal he?quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:30 schreef DX11 het volgende:
[..]
Nou dat niet maar eerst was gezegd na je laatste prik + 2 weken mag je alles, en bij Jansen zelfs + 4 weken. Nu blijkt het ineens na 1 dag al te kunnen, zonder dat dit officieel aangekondigd was. Waarschijnlijk dus gewoon een beperking van de administratie / corona check app. En dat is wel vrij belachelijk.
Ik bedoel dat dat juist veel logischer is dan alles maar op te hangen aan die Delta variant.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoezo zou dat niet logisch zijn?
Alles open icm die delta variant, denk ik. Of bedoel je dat niet?
Wat als het nou en en is? Het is idd vrij logisch dat we stijging gaan zien vanwege de versoepelingen (en TvT wellicht ook), als daar dan ook nog een rap dominante Delta variant bij komt kan het natuurlijk snel gaan met je besmettingen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik bedoel dat dat juist veel logischer is dan alles maar op te hangen aan die Delta variant.
Het boeit sowieso allemaal niet zoveel, je houdt die varianten toch niet buiten de deur en nu weer restricties invoeren is ook nutteloos.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik bedoel dat dat juist veel logischer is dan alles maar op te hangen aan die Delta variant.
Ik ga me pas weer druk maken om besmettingscijfers als er enige dreiging voor een overlopende zorg is.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat als het nou en en is? Het is idd vrij logisch dat we stijging gaan zien vanwege de versoepelingen (en TvT wellicht ook), als daar dan ook nog een rap dominante Delta variant bij komt kan het natuurlijk snel gaan met je besmettingen.
Klopt dat zou ook het devies moeten zijn, maar ik vraag me af of overheden ook zo gaan analyseren. Ik denk dat er voorlopig nog teveel op besmettingen gevaren zal worden en we dus snel weer met een lappendeken aan verschillende kleurcodes in Europa zullen zitten.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ga me pas weer druk maken om besmettingscijfers als er enige dreiging voor een overlopende zorg is.
Heb je daar een bron voor?quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Nee, die werking is er al eerder. De werking is vaak optimaal na twee weken.
Ik weet niet hoor maar ik vind het een beetje zuur dat dit weer onder een vergrootglas gelegd wordt. Wat wil je doen, mensen die Janssen hebben genomen om op vakantie te gaan nu hun vakantie weer laten annuleren? Laat het lekker op z'n beloop.
Niet paraat nee, dit is gewoon informatie die ik heb opgenomen door een half jaar het vaccineren te volgen. Het maakt praktisch ook weinig uit, tenzij je zo panisch bent dat je jezelf nog 2 weken wil opsluiten na je vaccinatie.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor?
Zelf wat gezocht maar kom dan vooral statements over bescherming na tweede prik tegen. Over eerste prik dat er 14-28 dagen wordt aangegeven dat er dan hoge bescherming is, maar niet of dat geleidelijk opbouwd, enkele artikelen stellen namelijk dat na dag of 11 "protection kicks in" alsof daarvoor er nog geen bescherming is en je lichaam nog met andere dingen bezig is na vaccinatie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |