SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zeker.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:41 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Een groeiend aantal besmettingen kan een deuk in het vaccinatieprogramma geven als men hun 2e prik lang moet gaan uitstellen.-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)![]()
Als je een coronabesmetting hebt gehad, heb je toch aan 1 prik genoeg?quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:41 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Een groeiend aantal besmettingen kan een deuk in het vaccinatieprogramma geven als men hun 2e prik lang moet gaan uitstellen.![]()
Precies, maakt voor het effect weinig uit.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je een coronabesmetting hebt gehad, heb je toch aan 1 prik genoeg?![]()
Ja, maar als je nog niet bent gevaccineerd en je krijgt nu corona, moet je volgens mij 8(!) weken wachten op je prik.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je een coronabesmetting hebt gehad, heb je toch aan 1 prik genoeg?![]()
Omdat je de eerste weken dan toch immuun bent heeft dat helemaal geen effect, dus het genoemde negatieve effect zie ik nietquote:Op donderdag 1 juli 2021 15:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, maar als je nog niet bent gevaccineerd en je krijgt nu corona, moet je volgens mij 8(!) weken wachten op je prik.![]()
En daarbij zitten ook meer mensen in quarantaine dan alleen de besmette mensen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, maar als je nog niet bent gevaccineerd en je krijgt nu corona, moet je volgens mij 8(!) weken wachten op je prik.![]()
Een seizoenseffect dat afhangt van leeftijd?quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:06 schreef zoost het volgende:
Leuke graphic. Ik zie hier overigens vooral het seizoenseffect en geen vaccinatie effect
[ twitter ]![]()
Besmettingen zullen flink gaan toenemen de komende weken, maar ik voorzie geen problemen in de ziekenhuizen.![]()
Precies, je verwacht dat door de vaccinaties de oudere groepen sneller zouden dalen dan de jongere groepen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:11 schreef -0- het volgende:
[..]
Een seizoenseffect dat afhangt van leeftijd?![]()
Omdat je na een 1e prik nog niet volledig beschermd bent tegen ziekenhuisopname, is dit een groep die alsnog in het ziekenhuis kan belanden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Omdat je de eerste weken dan toch immuun bent heeft dat helemaal geen effect, dus het genoemde negatieve effect zie ik niet![]()
Laten we eerlijk zijn, de groep die 1 prik heeft gehad en de 2de nog moet krijgen is niet echt meer risicogroep. Plus ze zorgen defacto ervoor dat de vaccinatiecampagne eerder klaar is, want geen 2de prik nodig…quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:19 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Omdat je na een 1e prik nog niet volledig beschermd bent tegen ziekenhuisopname, is dit een groep die alsnog in het ziekenhuis kan belanden.![]()
Hoezo dat? Zijn dit niet gewoon de extra positieven van TvT die er anders ook wel waren maar niet in de statistieken komen omdat ze zich met hun asymptomatische hoofd niet laten testen bij de GGD?quote:![]()
Niet zo genuanceerd, he.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoezo dat? Zijn dit niet gewoon de extra positieven van TvT die er anders ook wel waren maar niet in de statistieken komen omdat ze zich met hun asymptomatische hoofd niet laten testen bij de GGD?
PANIEK hebben we nodig![]()
En daarbij kan er een handjevol vals-positieven (en vals-negatieven) tussen zitten, de hoeveelheid daadwerkelijke besmettingen is inmiddels flink laag tenslotte.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoezo dat? Zijn dit niet gewoon de extra positieven van TvT die er anders ook wel waren maar niet in de statistieken komen omdat ze zich met hun asymptomatische hoofd niet laten testen bij de GGD?![]()
Ik zit een beetje te Googlen, maar misschien heeft iemand hier een goede bron. De Delta variant is 40-60% besmettelijker. Maar komen er ook meer mensen in het ziekenhuis/sterven? Is misschien ook lastig te vergelijken, omdat er nu al veel mensen minstens 1x gevaccineerd zijn, dus sowieso al iets beschermd zijn.![]()
Ferd krijgt het nu alweer benauwd.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
En daarbij kan er een handjevol vals-positieven (en vals-negatieven) tussen zitten, de hoeveelheid daadwerkelijke besmettingen is inmiddels flink laag tenslotte.![]()
Dan moet hij zich laten testen natuurlijk.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ferd krijgt het nu alweer benauwd.![]()
Luister eens vriend. Wat WheeledWarrior al zegt; te veel nuance.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoezo dat? Zijn dit niet gewoon de extra positieven van TvT die er anders ook wel waren maar niet in de statistieken komen omdat ze zich met hun asymptomatische hoofd niet laten testen bij de GGD?
We kijken naar de keiharde cijfers van afgelopen drie dagen!
Over 10 dagen zitten we op 8000!
LOCKDOWN NU! KROEGEN DICHT!![]()
De cijfers in landen met veel Delta gevallen en vaccinaties wijzen erop dat vaccinatie goed werkt tegen Delta. Ongevaccineerd zijn werkt niet tegen Delta. De ziekenhuis cijfers blijven iig in het VK nog beperkt.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:49 schreef SilverEyes het volgende:
Ik zit een beetje te Googlen, maar misschien heeft iemand hier een goede bron. De Delta variant is 40-60% besmettelijker. Maar komen er ook meer mensen in het ziekenhuis/sterven? Is misschien ook lastig te vergelijken, omdat er nu al veel mensen minstens 1x gevaccineerd zijn, dus sowieso al iets beschermd zijn.![]()
quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Luister eens vriend. Wat WheeledWarrior al zegt; te veel nuance.
[ afbeelding ]
LOCKDOWN NU! KROEGEN DICHT!
Denk dat de aankomende 2 weken cruciaal zijn, toch?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik heb er even een bandbreedte ingetekend voor je (wat is Paint 3D poep):quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Luister eens vriend. Wat WheeledWarrior al zegt; te veel nuance.
[ afbeelding ]
LOCKDOWN NU! KROEGEN DICHT!
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2021 17:06:51 ]![]()
Nou ja, verwacht ook niet zoveel eigenlijk. Wellicht dat er kleine uitbraakjes zijn door mensen die Janssen hebben gekregen en diezelfde avond in disco staan. Denk dat het richting september wordt voordat het weer beetje stijgt. Tegen die tijd heeft 80%+ wel een tweede prikquote:Op donderdag 1 juli 2021 17:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk dat de aankomende 2 weken cruciaal zijn, toch?![]()
Ouderen hebben meer tijd om te zonnen ☀️quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:11 schreef -0- het volgende:
[..]
Een seizoenseffect dat afhangt van leeftijd?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Hmpf. Niet als er geen zon isquote:Op donderdag 1 juli 2021 17:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ouderen hebben meer tijd om te zonnen ☀️![]()
![]()
Die stijging vandaag... ziekenhuizen kelderen vrolijk verder... zou dit komen door al dat testen voor toegang? Weet dat de ggd dat niet doet, maar bij positieve uitslag ga je daar toch langs ter bevestiging?
Kreeg overigens vanochtend de mail dat mijn tweedaagse conventie begin augustus idd doorgaat. De gemeente weet nog niet precies welke coronaregels er gelden, die wachten het rijk af, maar "wij als organisatie zetten in elkaar zo normaal mogelijk mogen ontmoeten". Zowieso op 100% capaciteit en het bevestigde programma bevat oa een 3 uur durende disco, mega twister, sumoworstelen, en meer dingen waarbij 1.5m niet aan de orde is, dus dat wordt uiteindelijk natuurlijk gewoon net als elk ander event, toegangstesten en dan los, net als elk ander festival etc. Maar voor ongevaccineerden zal er bv nog wel gekeken moeten worden naar test tussen zaterdag en zondag. Maar als de gemeente het rijk volgt (als ze zeggen dat ze het nog niet weten bij de gemeente is dat daarom natuurlijk) zal het wel net gaan als elk ander event. Zonder beperkingen dus. Alleen ff wachten wat ze nou gaan doen met die overnachtingen en testen, dit is twee volle dagen, dat is nog niet helemaal duidelijk vanuit rijk, dus denk dat het daarom gaat.
Maakt voor mij als Gevaccineerde niet uit 😀 voelt goed man! Echt als eersterangs burger 🍔XD
Als "wat je kan verwachten" stuurden ze deze video van 2019 mee
Zelfde locatie, 100%, capaciteit, het volledige (uitgebreide) programma gaat door. Zin iinnnn!!#WeesGeenWhales![]()
Echt fijn om te zien dat de vaccinaties zo goed werken. In Portugal groeien de besmettingen ook al een paar weken vrij rap, maar de ziekenhuizen groeien lang niet zo snel mee. Vandaag zelfs weer een daling zag ik. Goed teken als dat zo blijft de komende maanden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De cijfers in landen met veel Delta gevallen en vaccinaties wijzen erop dat vaccinatie goed werkt tegen Delta. Ongevaccineerd zijn werkt niet tegen Delta. De ziekenhuis cijfers blijven iig in het VK nog beperkt.![]()
Begrijp ik nou goed dat de overheid aanmoedigt dat je na 1 Janssen prik gewoon kan gaan stappen? Lees iets dat een woordvoerder het gewoon goedpraat.
Lekker haaks op alle eerdere voorzichtigheid.
Het duurt toch wel even voordat een prik van welk vaccin dan ook enige werking heeft? Dacht een dag of 11.![]()
Dat is wel een beetje raar ja. Zelfde gebeurd na de tweede prik van Moderna/Pfizer. Dan mag je een dag later ook gewoon los.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:10 schreef VacaLoca het volgende:
Begrijp ik nou goed dat de overheid aanmoedigt dat je na 1 Janssen prik gewoon kan gaan stappen? Lees iets dat een woordvoerder het gewoon goedpraat.
Het duurt toch wel even voordat een prik van welk vaccin dan ook enige werking heeft? Dacht een dag of 11.
En onderstaande vind ik ook wat riskant..
https://www.nu.nl/binnenl(...)ogebieden-in-eu.html
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2021 18:12:53 ]![]()
Zoiets ja, maar bepaalde mensen slapen kennelijk.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:10 schreef VacaLoca het volgende:
Het duurt toch wel even voordat een prik van welk vaccin dan ook enige werking heeft? Dacht een dag of 11.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)![]()
Yep. Zijn er meerdere die er zoals jij over denken.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:10 schreef VacaLoca het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)u-extra-bezorgd.html![]()
Het is niet zo dat die vaccins in eerste instantie totaal niet werken en dan vanaf dag 14 ineens in één klap dekkend zijn. Die bescherming is er, gedeeltelijk, al eerder dus het is gewoon een ingecalculeerd risico. Net als toegang met een negatieve test trouwens, want ook daar bestaat een kans dat er iemand met corona door een vals negatieve uitslag alsnog de discotheek in komt.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje raar ja. Zelfde gebeurd na de tweede prik van Moderna/Pfizer. Dan mag je een dag later ook gewoon los.
https://www.nu.nl/binnenl(...)ogebieden-in-eu.html![]()
Denk dat het vooral te maken heeft om de vaccinatiegraad om hoog te krijgen. Je hebt toch liever dat jongeren zich laten vaccineren omdat een bewezen besmettingen ook goed is voor een paar maanden. Dus als je jonge mensen als laatste gaat vaccineren en ook nog is door allerlei hoepels laat springen omdat je 2 of 4 weken moet wachten. Dan heb je best kans dat veel denken laat maar zitten en hopelijk raak ik besmet ben ik ook klaar.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:10 schreef VacaLoca het volgende:
Het duurt toch wel even voordat een prik van welk vaccin dan ook enige werking heeft? Dacht een dag of 11.![]()
quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:19 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Omdat je na een 1e prik nog niet volledig beschermd bent tegen ziekenhuisopname, is dit een groep die alsnog in het ziekenhuis kan belanden.Bronquote:Belangrijker is echter dat de bescherming tegen ziekenhuisopname bij volledige vaccinatie onverminderd hoog is, ongeacht de variant: 96 procent bij Pfizer, 92 procent bij AstraZeneca. Drie weken na één prik met Pfizer was de bescherming tegen ziekenhuisopname door de deltavariant 94 procent. Bij AstraZeneca bleek dat 71 procent.
Niet volledig, maar als je Pfizer hebt gehad, dan kom je een eind.(Un)masking for the greater good.![]()
In 't VK toch ook? Veel besmettingen, maar relatief weinig opnames.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Echt fijn om te zien dat de vaccinaties zo goed werken. In Portugal groeien de besmettingen ook al een paar weken vrij rap, maar de ziekenhuizen groeien lang niet zo snel mee. Vandaag zelfs weer een daling zag ik. Goed teken als dat zo blijft de komende maanden.(Un)masking for the greater good.![]()
Nee, die werking is er al eerder. De werking is vaak optimaal na twee weken.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:10 schreef VacaLoca het volgende:
Ik weet niet hoor maar ik vind het een beetje zuur dat dit weer onder een vergrootglas gelegd wordt. Wat wil je doen, mensen die Janssen hebben genomen om op vakantie te gaan nu hun vakantie weer laten annuleren? Laat het lekker op z'n beloop.![]()
Journalistiek bij Nu.nl is ook niet van het allerhoogste niveau. Noorwegen is oranje omdat je het land gewoon niet binnen komt, niet omdat het een risicogebied is. Puur alleen op de coronacijfers baserend had Noorwegen allang een geel of zelfs groen reisadvies gekregen. Je hoeft sowieso als je vanuit Noorwegen Nederland binnenkomt al niet in quarantaine.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje raar ja. Zelfde gebeurd na de tweede prik van Moderna/Pfizer. Dan mag je een dag later ook gewoon los.
https://www.nu.nl/binnenl(...)ogebieden-in-eu.htmlRossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Hoe ik het begrepen heb doet het in het begin nog niet zoveel, maar is na een week of twee wel een duidelijk effect meetbaar. Maar vervolgens wordt de werking daarna nog over tijd steeds beter.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Nee, die werking is er al eerder. De werking is vaak optimaal na twee weken.![]()
Alsjeblieft niet boven de 3.000 nieuwe besmettingen per dag begin september, want dan ik opnieuw een vakantie in het buitenland, ondanks dat ik dan volledig gevaccineerd ben, op mijn buik schrijven, want met 3.000 nieuwe besmettingen per dag wordt je zowat door alle landen als risicogebied gezien en zijn toeristen uit Nederland niet welkom. De mensen die nog niet (volledig) gevaccineerd moeten zich echt nog even inhouden tot ze de tweede prik gehad hebben en geen bochten afsnijden met het vaccin van Johnson&Johnson.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:39 schreef Montov het volgende:
1 dag is geen trend.
Overigens is mijn verwachting wel dat het aantal besmettingen begin augustus weer boven de 1000 per dag zal komen, en begin september boven de 3000. Hopelijk blijven de vaccinaties in hoog tempo doorgaan. 200k per dag is een mooie snelheid.Rossíya, Rossíya -
Van wat ik lees zijn ze niet schadelijker an sich. Alleen doordat het zo besmettelijk is krijg je snel veel meer besmettingen, en in de basis zorgen 100k besmettingen voor 10x zoveel ziekenhuisopnames/doden dan 10k besmettingen. Dat maakt die besmettelijkheid zo gevaarlijk, ook al is het per besmetting niet erger. Gelukkig zorgen vaccinaties voor een ander beeld qua verspreiding en gevolgen. Maar met 35% volledig gevaccineerd is er nog een zorgzame situatie. 24% heeft alleen een eerste prik die gedeeltelijk bescherming biedt.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:49 schreef SilverEyes het volgende:
Ik zit een beetje te Googlen, maar misschien heeft iemand hier een goede bron. De Delta variant is 40-60% besmettelijker. Maar komen er ook meer mensen in het ziekenhuis/sterven? Is misschien ook lastig te vergelijken, omdat er nu al veel mensen minstens 1x gevaccineerd zijn, dus sowieso al iets beschermd zijn.
Maar het is duidelijk dat er nog geen groepsimmuniteit is die iedereen beschermt. Hopelijk is dat er per september wel en kunnen we tot die tijd het virus onder controle houden.Géén kloon van tvlxd!![]()
Zoals ik het nu in kan schatten zal de Delta variant een stuk sneller groeien dan onze vaccinatiegraad. Stel - grote slag om de arm - dat vandaag al het begin is van die trendbreuk in de verkeerde richting en wetende dat nu pas ongeveer de helft van de besmettingen de Delta variant is, dan gaan we vrij snel naar een nieuwe golf aan besmettingen in de komende weken.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:05 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar het is duidelijk dat er nog geen groepsimmuniteit is die iedereen beschermt. Hopelijk is dat er per september wel en kunnen we tot die tijd het virus onder controle houden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Bedankt!quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:05 schreef Montov het volgende:
[..]
Van wat ik lees zijn ze niet schadelijker an sich. Alleen doordat het zo besmettelijk is krijg je snel veel meer besmettingen, en in de basis zorgen 100k besmettingen voor 10x zoveel ziekenhuisopnames/doden dan 10k besmettingen. Dat maakt die besmettelijkheid zo gevaarlijk, ook al is het per besmetting niet erger. Gelukkig zorgen vaccinaties voor een ander beeld qua verspreiding en gevolgen. Maar met 35% volledig gevaccineerd is er nog een zorgzame situatie. 24% heeft alleen een eerste prik die gedeeltelijk bescherming biedt.
Maar het is duidelijk dat er nog geen groepsimmuniteit is die iedereen beschermt. Hopelijk is dat er per september wel en kunnen we tot die tijd het virus onder controle houden.![]()
Tja, de overheid kwam opeens met dat flutvaccin. Jongeren denken, ik pak die ene prik en dan kan ik los. Over een paar maanden kom je geen land binnen met Janssen. Simpelweg niet effectief genoeg als je het vergelijkt met de Rollys-Royce vaccins van Pfizer.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet boven de 3.000 nieuwe besmettingen per dag begin september, want dan ik opnieuw een vakantie in het buitenland, ondanks dat ik dan volledig gevaccineerd ben, op mijn buik schrijven, want met 3.000 nieuwe besmettingen per dag wordt je zowat door alle landen als risicogebied gezien en zijn toeristen uit Nederland niet welkom. De mensen die nog niet (volledig) gevaccineerd moeten zich echt nog even inhouden tot ze de tweede prik gehad hebben en geen bochten afsnijden met het vaccin van Johnson&Johnson.![]()
Groepsimmuniteit is niet alleen de vaccinatiegraad he daar moet je ook de mensen bij optellen die een natuurlijke infectie hebben doorgemaakt.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:05 schreef Montov het volgende:
[..]
Van wat ik lees zijn ze niet schadelijker an sich. Alleen doordat het zo besmettelijk is krijg je snel veel meer besmettingen, en in de basis zorgen 100k besmettingen voor 10x zoveel ziekenhuisopnames/doden dan 10k besmettingen. Dat maakt die besmettelijkheid zo gevaarlijk, ook al is het per besmetting niet erger. Gelukkig zorgen vaccinaties voor een ander beeld qua verspreiding en gevolgen. Maar met 35% volledig gevaccineerd is er nog een zorgzame situatie. 24% heeft alleen een eerste prik die gedeeltelijk bescherming biedt.
Maar het is duidelijk dat er nog geen groepsimmuniteit is die iedereen beschermt. Hopelijk is dat er per september wel en kunnen we tot die tijd het virus onder controle houden.![]()
Op aanraden van mijn werkgever toch voor Pfizer gegaan. 1 prik van het vaccin van Johnson&Johnson was waarschijnlijk voldoende om de alfa, beta en gammavariant buiten de deur te houden, maar voor de deltavariant is waarschijnlijk 1 prik van het vaccin van Johnson&Johnson onvoldoende.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Tja, de overheid kwam opeens met dat flutvaccin. Jongeren denken, ik pak die ene prik en dan kan ik los. Over een paar maanden kom je geen land binnen met Janssen. Simpelweg niet effectief genoeg als je het vergelijkt met de Rollys-Royce vaccins van Pfizer.Rossíya, Rossíya -
Ik heb zo'n idee dat het met die Deltavariant net even wat sneller gaat dan ze hadden voorzien. Ik meen twee weken geleden nog gelezen te hebben bij de wekelijkse update van het RIVM dat ze verwachten dat die variant pas in het najaar dominant zou worden. De recentere berichten wijzen toch wel op veel eerder. Ik ben ervan overtuigd dat de vaccinaties goed werken, ik hoop alleen dat het op tijd is.![]()
![]()
Nog niet zo lang geleden zeiden ze juist dat ze verwachten dat het vanaf half juli de dominante variant zou zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:19 schreef SilverEyes het volgende:
Ik heb zo'n idee dat het met die Deltavariant net even wat sneller gaat dan ze hadden voorzien. Ik meen twee weken geleden nog gelezen te hebben bij de wekelijkse update van het RIVM dat ze verwachten dat die variant pas in het najaar dominant zou worden. De recentere berichten wijzen toch wel op veel eerder. Ik ben ervan overtuigd dat de vaccinaties goed werken, ik hoop alleen dat het op tijd is.![]()
De voorspellingen rondom de britse variant zijn ook tig keer bijgesteld. Is gewoon lastig te voorspellen, van zo veel factoren afhankelijk.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden zeiden ze juist dat ze verwachten dat het vanaf half juli de dominante variant zou zijn.zie email 27 oktober![]()
Oh absoluut. Het schijtweer van nu helpt ook niet echt meequote:Op donderdag 1 juli 2021 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De voorspellingen rondom de britse variant zijn ook tig keer bijgesteld. Is gewoon lastig te voorspellen, van zo veel factoren afhankelijk.![]()
Waar is de zomer![]()
![]()
![]()
Prima score voor het flut vaccin van Janssen volgens 1 user en 1 werkgever van een user hier.![]()
Mwa, ligt er nogal aan hoe het onze vrijheden / mogelijkheden weer lam gaat leggen. Op deze manier zie ik het alweer somber in voor het najaar eigenlijk..quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
En na Delta komt er wel weer een andere variant, ik zou me er niet zo druk meer om maken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nou dat niet maar eerst was gezegd na je laatste prik + 2 weken mag je alles, en bij Jansen zelfs + 4 weken. Nu blijkt het ineens na 1 dag al te kunnen, zonder dat dit officieel aangekondigd was. Waarschijnlijk dus gewoon een beperking van de administratie / corona check app. En dat is wel vrij belachelijk.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:26 schreef XSbig het volgende:
Zijn alle boomers nou gewoon boos dat jongeren met Janssen weer eerder dingen mogen doen?Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!![]()
Waarom? Tegen die tijd zitten we lang en breed aan de vaccinatiegraad.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa, ligt er nogal aan hoe het onze vrijheden / mogelijkheden weer lam gaat leggen. Op deze manier zie ik het alweer somber in voor het najaar eigenlijk..![]()
Ik ben bang dat je gelijk hebt. En dat de trend vandaag omgeslagen is.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoals ik het nu in kan schatten zal de Delta variant een stuk sneller groeien dan onze vaccinatiegraad. Stel - grote slag om de arm - dat vandaag al het begin is van die trendbreuk in de verkeerde richting en wetende dat nu pas ongeveer de helft van de besmettingen de Delta variant is, dan gaan we vrij snel naar een nieuwe golf aan besmettingen in de komende weken.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Half juli staat mij ook bij.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden zeiden ze juist dat ze verwachten dat het vanaf half juli de dominante variant zou zijn.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Want het is totaal niet logisch dat we een stijging hebben omdat sinds kort echt álles weer mag?quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je gelijk hebt. En dat de trend vandaag omgeslagen is.![]()
Uiteraard, eenrichtingssolidariteit ole ole.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:26 schreef XSbig het volgende:
Zijn alle boomers nou gewoon boos dat jongeren met Janssen weer eerder dingen mogen doen?zie email 27 oktober![]()
Dit blijkt niet ineens, het was allang bekend. Wat een verontwaardiging joh.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:30 schreef DX11 het volgende:
[..]
Nou dat niet maar eerst was gezegd na je laatste prik + 2 weken mag je alles, en bij Jansen zelfs + 4 weken. Nu blijkt het ineens na 1 dag al te kunnen, zonder dat dit officieel aangekondigd was. Waarschijnlijk dus gewoon een beperking van de administratie / corona check app. En dat is wel vrij belachelijk.![]()
Hoezo zou dat niet logisch zijn?quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Want het is totaal niet logisch dat we een stijging hebben omdat sinds kort echt álles weer mag?
Alles open icm die delta variant, denk ik. Of bedoel je dat niet?I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Waar is dat gezegd? Bron? Er zit groot verschil tussen nationaal en internationaal he?quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:30 schreef DX11 het volgende:
[..]
Nou dat niet maar eerst was gezegd na je laatste prik + 2 weken mag je alles, en bij Jansen zelfs + 4 weken. Nu blijkt het ineens na 1 dag al te kunnen, zonder dat dit officieel aangekondigd was. Waarschijnlijk dus gewoon een beperking van de administratie / corona check app. En dat is wel vrij belachelijk.zie email 27 oktober![]()
Ik bedoel dat dat juist veel logischer is dan alles maar op te hangen aan die Delta variant.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoezo zou dat niet logisch zijn?
Alles open icm die delta variant, denk ik. Of bedoel je dat niet?![]()
Wat als het nou en en is? Het is idd vrij logisch dat we stijging gaan zien vanwege de versoepelingen (en TvT wellicht ook), als daar dan ook nog een rap dominante Delta variant bij komt kan het natuurlijk snel gaan met je besmettingen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik bedoel dat dat juist veel logischer is dan alles maar op te hangen aan die Delta variant.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het boeit sowieso allemaal niet zoveel, je houdt die varianten toch niet buiten de deur en nu weer restricties invoeren is ook nutteloos.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik bedoel dat dat juist veel logischer is dan alles maar op te hangen aan die Delta variant.
Gewoon zorgen dat eind augustus de vaccinatiegraad is gehaald en niet zo panisch doen over besmettingen.![]()
Ik ga me pas weer druk maken om besmettingscijfers als er enige dreiging voor een overlopende zorg is.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat als het nou en en is? Het is idd vrij logisch dat we stijging gaan zien vanwege de versoepelingen (en TvT wellicht ook), als daar dan ook nog een rap dominante Delta variant bij komt kan het natuurlijk snel gaan met je besmettingen.![]()
Klopt dat zou ook het devies moeten zijn, maar ik vraag me af of overheden ook zo gaan analyseren. Ik denk dat er voorlopig nog teveel op besmettingen gevaren zal worden en we dus snel weer met een lappendeken aan verschillende kleurcodes in Europa zullen zitten.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ga me pas weer druk maken om besmettingscijfers als er enige dreiging voor een overlopende zorg is.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jor_Dii op 01-07-2021 19:53:35 ]“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Heb je daar een bron voor?quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Nee, die werking is er al eerder. De werking is vaak optimaal na twee weken.
Ik weet niet hoor maar ik vind het een beetje zuur dat dit weer onder een vergrootglas gelegd wordt. Wat wil je doen, mensen die Janssen hebben genomen om op vakantie te gaan nu hun vakantie weer laten annuleren? Laat het lekker op z'n beloop.
Zelf wat gezocht maar kom dan vooral statements over bescherming na tweede prik tegen. Over eerste prik dat er 14-28 dagen wordt aangegeven dat er dan hoge bescherming is, maar niet of dat geleidelijk opbouwd, enkele artikelen stellen namelijk dat na dag of 11 "protection kicks in" alsof daarvoor er nog geen bescherming is en je lichaam nog met andere dingen bezig is na vaccinatie![]()
Niet paraat nee, dit is gewoon informatie die ik heb opgenomen door een half jaar het vaccineren te volgen. Het maakt praktisch ook weinig uit, tenzij je zo panisch bent dat je jezelf nog 2 weken wil opsluiten na je vaccinatie.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor?
Zelf wat gezocht maar kom dan vooral statements over bescherming na tweede prik tegen. Over eerste prik dat er 14-28 dagen wordt aangegeven dat er dan hoge bescherming is, maar niet of dat geleidelijk opbouwd, enkele artikelen stellen namelijk dat na dag of 11 "protection kicks in" alsof daarvoor er nog geen bescherming is en je lichaam nog met andere dingen bezig is na vaccinatie![]()
Dit. Ik ben niet eens zozeer bang voor de Deltavariant, of variant x,Y,Z, maar wel dat er straks rücksichtslos weer dingen worden dichtgegooid onder het mom van 'voor de zekerheid'. Bedoel, afgelopen winter was niet leuk. En ja, we gaan een eventueel volgende lockdown vast wel doorkomen,maar mijn leven was er niet leuker op.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt dat zou ook het devies moeten zijn, maar ik vraag me af of overheden ook zo gaan analyseren. Ik denk dat er voorlopig nog teveel op besmettingen gevaren zal worden en we dus snel weer met een lappendeken aan verschillende kleurcodes in Europa zullen zitten.
En dan heb ik het nog niet eens over de mensen in de horeca, mensen met een eigen bedrijf, jongeren en studenten en noem maar op.![]()
quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het boeit sowieso allemaal niet zoveel, je houdt die varianten toch niet buiten de deur en nu weer restricties invoeren is ook nutteloos.
Gewoon zorgen dat eind augustus de vaccinatiegraad is gehaald en niet zo panisch doen over besmettingen.![]()
![]()
Inderdaad. Je ziet nu een voorproefje van komende 'golven' in o.a. het Verenigd Koninkrijk; weer veel dagelijkse besmettingen maar ziekenhuisopnames en overlijdens blijven - in tegenstelling tot eerdere golven - nu laag. In andere landen met een hoge vaccinatiegraad zal het verhaal hoogstwaarschijnlijk niet veel anders verlopen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het boeit sowieso allemaal niet zoveel, je houdt die varianten toch niet buiten de deur en nu weer restricties invoeren is ook nutteloos.
Goed verwoord ook, die angst heb ik ook wel.quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:06 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dit. Ik ben niet eens zozeer bang voor de Deltavariant, of variant x,Y,Z, maar wel dat er straks rücksichtslos weer dingen worden dichtgegooid onder het mom van 'voor de zekerheid'. Bedoel, afgelopen winter was niet leuk. En ja, we gaan een eventueel volgende lockdown vast wel doorkomen,maar mijn leven was er niet leuker op.
En dan heb ik het nog niet eens over de mensen in de horeca, mensen met een eigen bedrijf, jongeren en studenten en noem maar op.
Dat het nog lang gaat duren voordat overheden het weer aandurven om niks te doen op het moment van stijgingen in het aantal besmettingen. Tot een paar maanden geleden stonden een aantal besmettingen vaak gelijk aan meerdere opnames; nu ligt dat heel anders, maar die realisatie zal niet meteen binnenkomen denk ik.
Dat gezegd hebbende vind ik het nogal voorbarig (van sommigen hier, maar ook experts ed) om meteen te denken dat vandaag de omme slag was na èèn stijging waarbij TvT natuurlijk ook een vrij grote rol speelt. En meer mensen die zich nu laten testen voor vakanties. Waarbij enkel de positieve testen worden meegenomen. Percentage positief ligt dus waarschijnlijk nog lager dan het nu al is.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2021 20:15:11 ]![]()
https://www.rtvoost.nl/ni(...)a-coronabesmettingenquote:Discotheek Aspen Valley in Enschede sluit voorlopig de deuren. Afgelopen zaterdag bleek er sprake van een coronabrandhaard. Mogelijk zijn tientallen tot honderden jongeren besmet geraakt tijdens het feest.![]()
TvT blijkt een succes!quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:25 schreef Scrummie het volgende:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)a-coronabesmettingen
[..]![]()
Reactie: tja, dan maar alle discotheken dicht doen. Tenminste; dat zullen ze eerder doen dan toegeven dat dat hele TvT een grote faal is.quote:![]()
Ochjee, wat erg, hoeveel hebben er een loopneus!?quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Of het is fout gegaan bij de controle aan de deur, of het TvT-systeem is niet waterdicht.quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Reactie: tja, dan maar alle discotheken dicht doen. Tenminste; dat zullen ze eerder doen dan toegeven dat dat hele TvT een grote faal is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of het is fout gegaan bij de controle aan de deur, of het TvT-systeem is niet waterdicht.Dat is natuurlijk onzin. Zonder TvT hadden we nu volle IC's gehad, hadden we 14miljoenmiljard besmettingen per dag en kwamen we nooit uit lockdown. TvT is onze redding. Dat het hier mis is gegaan is een teken dat TvT goed werkt, anders hadden we die jeugdige onverlaten nooit kunnen vinden. Virusfabrieken die het zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat miljard is geld dat goed besteed is, dat zie je nu al.![]()
We weten nog niet hoe groot de ramp is, omdat de feestgangers getest moeten worden om te bepalen of ze wel ziek zijnquote:Op donderdag 1 juli 2021 20:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ochjee, wat erg, hoeveel hebben er een loopneus!?"Nu je het zegt ja, ik liep al twee dagen met een iets droge keel"
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of het is fout gegaan bij de controle aan de deur, of het TvT-systeem is niet waterdicht.Of ze laten zich wel netjes testen, maar eentje was gewoon vals negatief en is een superspreader, zoals heel veel verspreiding plaatsvindt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet ook niet wat mensen hadden verwacht, de toon van het artikel klinkt verbaasd. Alsof het idee is dat er 0 besmettingen zouden komen van discotheken open gooien. Hoe dan? Dankzij het betrouwbare, waterdichte TVT?![]()
![]()
Mooi toch, alle jongeren tegelijkertijd ziekjes, valt weer beter te controleren m.b.t. niet verder besmetten. Ook een gunstige tijd van het jaar om mensen op natuurlijke wijze te besmetten gezien de lage druk op de ziekenhuizen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:01 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Of ze laten zich wel netjes testen, maar eentje was gewoon vals negatief en is een superspreader, zoals heel veel verspreiding plaatsvindt.
Ik weet ook niet wat mensen hadden verwacht, de toon van het artikel klinkt verbaasd. Alsof het idee is dat er 0 besmettingen zouden komen van discotheken open gooien. Hoe dan? Dankzij het betrouwbare, waterdichte TVT?
GOoi het maar losszzzz"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het hele TVT is een klap in het gezicht van de zero-covid religie. Maar voor NL is de openstelling wel goed, als je al gevaccineerd, jong of van corona hersteld bent, is een blootstelling een natuurlijke booster.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
illegale feestjes waren toch beter, denken ze danquote:Op donderdag 1 juli 2021 21:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mooi toch, alle jongeren tegelijkertijd ziekjes, valt weer beter te controleren m.b.t. niet verder besmetten. Ook een gunstige tijd van het jaar om mensen op natuurlijke wijze te besmetten gezien de lage druk op de ziekenhuizen.
GOoi het maar losszzzz![]()
Met 30 man in de keet is waarschijnlijk veiliger dan met 800 in een 'discotheek' als de Aspen, als je nog op vakantie wilt. Al kun je ook mét corona op vakantie natuurlijk, als je maar een vaccinatiebewijs hebt.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
illegale feestjes waren toch beter, denken ze danSui cuique mores fingunt fortunam![]()
Boos zeker niet, maar het is niet handig dat het meteen de dag van prikken een vrijwaring geeft.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:26 schreef XSbig het volgende:
Zijn alle boomers nou gewoon boos dat jongeren met Janssen weer eerder dingen mogen doen?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik vind het nog steeds heel bijzonder dat mensen zondag al klachten kregen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar is meer aan de hand dan alleen Aspen Valley.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Expert hadden de overheid gewaarschuwd dat de versoepelingen van 26 juni onverantwoord was en toch zette de regering de door en ging de regering zelfs nog verder versoepelen dan gedacht. De regering ging al vaker gokken met versoepelingen dit voorjaar. Het ging de hele tijd goed, tot nu, binnen een week na het ingaan van de versoepelingen al een flinke stijging van het aantal besmettingen. Als we morgen weer meer dan 800 nieuwe coronabesmettingen hebben, moet er maandag een persconferentie plaatsvinden en gaan we dinsdag weer terug naar de maatregelen die golden van 5 juni tot 25 juni.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat als het nou en en is? Het is idd vrij logisch dat we stijging gaan zien vanwege de versoepelingen (en TvT wellicht ook), als daar dan ook nog een rap dominante Delta variant bij komt kan het natuurlijk snel gaan met je besmettingen.Rossíya, Rossíya -
Wie weet zijn dat de false negatives die ook voor de verspreiding hebben gezorgd?quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds heel bijzonder dat mensen zondag al klachten kregen.
Daar is meer aan de hand dan alleen Aspen Valley.![]()
Maandag is écht te vroeg om hier is van de vinden. Hou vol, de komende twee weken worden cruciaal. Daarna kunnen we pas zeggen of we moet ontsoepelenquote:Op donderdag 1 juli 2021 21:19 schreef Erno-BE het volgende:
Als we morgen weer meer dan 800 nieuwe coronabesmettingen hebben, moet er maandag een persconferentie plaatsvinden en gaan we dinsdag weer terug naar de maatregelen die golden van 5 juni tot 25 juni.
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik vind het aannemelijker dat ze eerder besmet zijn geraakt, bijvoorbeeld op vakantiequote:Op donderdag 1 juli 2021 21:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wie weet zijn dat de false negatives die ook voor de verspreiding hebben gezorgd?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
en die sneltest pikte het niet op, want het is de delta variant?quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind het aannemelijker dat ze eerder besmet zijn geraakt, bijvoorbeeld op vakantie![]()
Die zou dat gewoon moeten herkennen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en die sneltest pikte het niet op, want het is de delta variant?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als dat nodig is om jouw vakantie naar Duitsland veilig te stellen, dan lijkt me dat we gewoon morgen in lockdown moeten. No brainer lijkt me.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Expert hadden de overheid gewaarschuwd dat de versoepelingen van 26 juni onverantwoord was en toch zette de regering de door en ging de regering zelfs nog verder versoepelen dan gedacht. De regering ging al vaker gokken met versoepelingen dit voorjaar. Het ging de hele tijd goed, tot nu, binnen een week na het ingaan van de versoepelingen al een flinke stijging van het aantal besmettingen. Als we morgen weer meer dan 800 nieuwe coronabesmettingen hebben, moet er maandag een persconferentie plaatsvinden en gaan we dinsdag weer terug naar de maatregelen die golden van 5 juni tot 25 juni.![]()
Maar dan hadden ze toch positief moeten testen?quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind het aannemelijker dat ze eerder besmet zijn geraakt, bijvoorbeeld op vakantie
Forum Opties Forumhop: Hop naar: