Nou ja, verwacht ook niet zoveel eigenlijk. Wellicht dat er kleine uitbraakjes zijn door mensen die Janssen hebben gekregen en diezelfde avond in disco staan. Denk dat het richting september wordt voordat het weer beetje stijgt. Tegen die tijd heeft 80%+ wel een tweede prikquote:Op donderdag 1 juli 2021 17:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk dat de aankomende 2 weken cruciaal zijn, toch?
Ouderen hebben meer tijd om te zonnen ☀️quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:11 schreef -0- het volgende:
[..]
Een seizoenseffect dat afhangt van leeftijd?
Hmpf. Niet als er geen zon isquote:Op donderdag 1 juli 2021 17:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ouderen hebben meer tijd om te zonnen ☀️
Echt fijn om te zien dat de vaccinaties zo goed werken. In Portugal groeien de besmettingen ook al een paar weken vrij rap, maar de ziekenhuizen groeien lang niet zo snel mee. Vandaag zelfs weer een daling zag ik. Goed teken als dat zo blijft de komende maanden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De cijfers in landen met veel Delta gevallen en vaccinaties wijzen erop dat vaccinatie goed werkt tegen Delta. Ongevaccineerd zijn werkt niet tegen Delta. De ziekenhuis cijfers blijven iig in het VK nog beperkt.
Dat is wel een beetje raar ja. Zelfde gebeurd na de tweede prik van Moderna/Pfizer. Dan mag je een dag later ook gewoon los.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:10 schreef VacaLoca het volgende:
Begrijp ik nou goed dat de overheid aanmoedigt dat je na 1 Janssen prik gewoon kan gaan stappen? Lees iets dat een woordvoerder het gewoon goedpraat.
Lekker haaks op alle eerdere voorzichtigheid.
Het duurt toch wel even voordat een prik van welk vaccin dan ook enige werking heeft? Dacht een dag of 11.
Zoiets ja, maar bepaalde mensen slapen kennelijk.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:10 schreef VacaLoca het volgende:
Begrijp ik nou goed dat de overheid aanmoedigt dat je na 1 Janssen prik gewoon kan gaan stappen? Lees iets dat een woordvoerder het gewoon goedpraat.
Het duurt toch wel even voordat een prik van welk vaccin dan ook enige werking heeft? Dacht een dag of 11.
Yep. Zijn er meerdere die er zoals jij over denken.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:10 schreef VacaLoca het volgende:
Het is niet zo dat die vaccins in eerste instantie totaal niet werken en dan vanaf dag 14 ineens in één klap dekkend zijn. Die bescherming is er, gedeeltelijk, al eerder dus het is gewoon een ingecalculeerd risico. Net als toegang met een negatieve test trouwens, want ook daar bestaat een kans dat er iemand met corona door een vals negatieve uitslag alsnog de discotheek in komt.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje raar ja. Zelfde gebeurd na de tweede prik van Moderna/Pfizer. Dan mag je een dag later ook gewoon los.
En onderstaande vind ik ook wat riskant..
https://www.nu.nl/binnenl(...)ogebieden-in-eu.html
Denk dat het vooral te maken heeft om de vaccinatiegraad om hoog te krijgen. Je hebt toch liever dat jongeren zich laten vaccineren omdat een bewezen besmettingen ook goed is voor een paar maanden. Dus als je jonge mensen als laatste gaat vaccineren en ook nog is door allerlei hoepels laat springen omdat je 2 of 4 weken moet wachten. Dan heb je best kans dat veel denken laat maar zitten en hopelijk raak ik besmet ben ik ook klaar.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:10 schreef VacaLoca het volgende:
quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:19 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Omdat je na een 1e prik nog niet volledig beschermd bent tegen ziekenhuisopname, is dit een groep die alsnog in het ziekenhuis kan belanden.
Bronquote:Belangrijker is echter dat de bescherming tegen ziekenhuisopname bij volledige vaccinatie onverminderd hoog is, ongeacht de variant: 96 procent bij Pfizer, 92 procent bij AstraZeneca. Drie weken na één prik met Pfizer was de bescherming tegen ziekenhuisopname door de deltavariant 94 procent. Bij AstraZeneca bleek dat 71 procent.
In 't VK toch ook? Veel besmettingen, maar relatief weinig opnames.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Echt fijn om te zien dat de vaccinaties zo goed werken. In Portugal groeien de besmettingen ook al een paar weken vrij rap, maar de ziekenhuizen groeien lang niet zo snel mee. Vandaag zelfs weer een daling zag ik. Goed teken als dat zo blijft de komende maanden.
Nee, die werking is er al eerder. De werking is vaak optimaal na twee weken.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:10 schreef VacaLoca het volgende:
Journalistiek bij Nu.nl is ook niet van het allerhoogste niveau. Noorwegen is oranje omdat je het land gewoon niet binnen komt, niet omdat het een risicogebied is. Puur alleen op de coronacijfers baserend had Noorwegen allang een geel of zelfs groen reisadvies gekregen. Je hoeft sowieso als je vanuit Noorwegen Nederland binnenkomt al niet in quarantaine.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje raar ja. Zelfde gebeurd na de tweede prik van Moderna/Pfizer. Dan mag je een dag later ook gewoon los.
En onderstaande vind ik ook wat riskant..
https://www.nu.nl/binnenl(...)ogebieden-in-eu.html
Hoe ik het begrepen heb doet het in het begin nog niet zoveel, maar is na een week of twee wel een duidelijk effect meetbaar. Maar vervolgens wordt de werking daarna nog over tijd steeds beter.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Nee, die werking is er al eerder. De werking is vaak optimaal na twee weken.
Alsjeblieft niet boven de 3.000 nieuwe besmettingen per dag begin september, want dan ik opnieuw een vakantie in het buitenland, ondanks dat ik dan volledig gevaccineerd ben, op mijn buik schrijven, want met 3.000 nieuwe besmettingen per dag wordt je zowat door alle landen als risicogebied gezien en zijn toeristen uit Nederland niet welkom. De mensen die nog niet (volledig) gevaccineerd moeten zich echt nog even inhouden tot ze de tweede prik gehad hebben en geen bochten afsnijden met het vaccin van Johnson&Johnson.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:39 schreef Montov het volgende:
1 dag is geen trend.
Overigens is mijn verwachting wel dat het aantal besmettingen begin augustus weer boven de 1000 per dag zal komen, en begin september boven de 3000. Hopelijk blijven de vaccinaties in hoog tempo doorgaan. 200k per dag is een mooie snelheid.
Van wat ik lees zijn ze niet schadelijker an sich. Alleen doordat het zo besmettelijk is krijg je snel veel meer besmettingen, en in de basis zorgen 100k besmettingen voor 10x zoveel ziekenhuisopnames/doden dan 10k besmettingen. Dat maakt die besmettelijkheid zo gevaarlijk, ook al is het per besmetting niet erger. Gelukkig zorgen vaccinaties voor een ander beeld qua verspreiding en gevolgen. Maar met 35% volledig gevaccineerd is er nog een zorgzame situatie. 24% heeft alleen een eerste prik die gedeeltelijk bescherming biedt.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:49 schreef SilverEyes het volgende:
Ik zit een beetje te Googlen, maar misschien heeft iemand hier een goede bron. De Delta variant is 40-60% besmettelijker. Maar komen er ook meer mensen in het ziekenhuis/sterven? Is misschien ook lastig te vergelijken, omdat er nu al veel mensen minstens 1x gevaccineerd zijn, dus sowieso al iets beschermd zijn.
Zoals ik het nu in kan schatten zal de Delta variant een stuk sneller groeien dan onze vaccinatiegraad. Stel - grote slag om de arm - dat vandaag al het begin is van die trendbreuk in de verkeerde richting en wetende dat nu pas ongeveer de helft van de besmettingen de Delta variant is, dan gaan we vrij snel naar een nieuwe golf aan besmettingen in de komende weken.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:05 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar het is duidelijk dat er nog geen groepsimmuniteit is die iedereen beschermt. Hopelijk is dat er per september wel en kunnen we tot die tijd het virus onder controle houden.
Bedankt!quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:05 schreef Montov het volgende:
[..]
Van wat ik lees zijn ze niet schadelijker an sich. Alleen doordat het zo besmettelijk is krijg je snel veel meer besmettingen, en in de basis zorgen 100k besmettingen voor 10x zoveel ziekenhuisopnames/doden dan 10k besmettingen. Dat maakt die besmettelijkheid zo gevaarlijk, ook al is het per besmetting niet erger. Gelukkig zorgen vaccinaties voor een ander beeld qua verspreiding en gevolgen. Maar met 35% volledig gevaccineerd is er nog een zorgzame situatie. 24% heeft alleen een eerste prik die gedeeltelijk bescherming biedt.
Maar het is duidelijk dat er nog geen groepsimmuniteit is die iedereen beschermt. Hopelijk is dat er per september wel en kunnen we tot die tijd het virus onder controle houden.
Tja, de overheid kwam opeens met dat flutvaccin. Jongeren denken, ik pak die ene prik en dan kan ik los. Over een paar maanden kom je geen land binnen met Janssen. Simpelweg niet effectief genoeg als je het vergelijkt met de Rollys-Royce vaccins van Pfizer.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet boven de 3.000 nieuwe besmettingen per dag begin september, want dan ik opnieuw een vakantie in het buitenland, ondanks dat ik dan volledig gevaccineerd ben, op mijn buik schrijven, want met 3.000 nieuwe besmettingen per dag wordt je zowat door alle landen als risicogebied gezien en zijn toeristen uit Nederland niet welkom. De mensen die nog niet (volledig) gevaccineerd moeten zich echt nog even inhouden tot ze de tweede prik gehad hebben en geen bochten afsnijden met het vaccin van Johnson&Johnson.
Groepsimmuniteit is niet alleen de vaccinatiegraad he daar moet je ook de mensen bij optellen die een natuurlijke infectie hebben doorgemaakt.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:05 schreef Montov het volgende:
[..]
Van wat ik lees zijn ze niet schadelijker an sich. Alleen doordat het zo besmettelijk is krijg je snel veel meer besmettingen, en in de basis zorgen 100k besmettingen voor 10x zoveel ziekenhuisopnames/doden dan 10k besmettingen. Dat maakt die besmettelijkheid zo gevaarlijk, ook al is het per besmetting niet erger. Gelukkig zorgen vaccinaties voor een ander beeld qua verspreiding en gevolgen. Maar met 35% volledig gevaccineerd is er nog een zorgzame situatie. 24% heeft alleen een eerste prik die gedeeltelijk bescherming biedt.
Op aanraden van mijn werkgever toch voor Pfizer gegaan. 1 prik van het vaccin van Johnson&Johnson was waarschijnlijk voldoende om de alfa, beta en gammavariant buiten de deur te houden, maar voor de deltavariant is waarschijnlijk 1 prik van het vaccin van Johnson&Johnson onvoldoende.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Tja, de overheid kwam opeens met dat flutvaccin. Jongeren denken, ik pak die ene prik en dan kan ik los. Over een paar maanden kom je geen land binnen met Janssen. Simpelweg niet effectief genoeg als je het vergelijkt met de Rollys-Royce vaccins van Pfizer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |