Gelukkig hebben we nu ervaring met lockdowns, avondklokken en mondkapjes. Want die zijn ook zo lekker effectief tegen de seizoensgriep.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:14 schreef Haags het volgende:
Ik heb een beetje het gevoel dat we allemaal 1 dingetje over het hoofd zien als straks de R weer in de maand zit, en dat is de normale griep die weer terugkeert. Die zou weleens ongenadig hard toe kunnen gaan slaan omdat de weerstand bij mensen compleet weg is.
En laten we dan godzijdank hopen dat corona geen dingetje meer is.
Het is maar goed dat we een pak maatregelen op de plank hebben liggen die bruikbaar zijn om virussen af te remmen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:14 schreef Haags het volgende:
Ik heb een beetje het gevoel dat we allemaal 1 dingetje over het hoofd zien als straks de R weer in de maand zit, en dat is de normale griep die weer terugkeert. Die zou weleens ongenadig hard toe kunnen gaan slaan omdat de weerstand bij mensen compleet weg is.
Om heel veel reden is het goed om het juist wel te doen, Corona krijgt minder de kans om rond te gaan, besmettingen naar ongevaccineerde ouders van bepaalde bevolkingsgroepen gebeuren minder, scholen hoeven niet om de haverklap klassen naar huis te sturen, of in quarantaine te stoppen, je voorkomt er wellicht een algehele scholensluiting mee, je hoeft niet alleen maar te denken aan thuisonderwijs en de bijbehorende problemen, en een coronabesmetting is ook niet altijd bevorderlijk voor iedere tiener.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die halen we ook wel zonder die kinderen.
Nee joh, dat is juist de eerste echte test. Dat de cijfers nu laag zijn is niet zo bijzonder, dat waren ze vorig jaar zonder vaccinaties ook. Maar als de komende herfst een nieuwe golf uitblijft, pas dan kun je zeggen dat de pandemie echt voorbij is.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Welnee. Zo is er dus elke keer wel weer een reden te verzinnen 'om het nog even aan te kijken'.
Kom je geen klap verder mee.
Nou ja, in deze hele shitshow geef ik onze heren dan toch wat credits dat ze die mondkapjes eraf gegooid hebben. Wat mij betreft gidsland Nederland in dat opzicht.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nu ervaring met lockdowns, avondklokken en mondkapjes. Want die zijn ook zo lekker effectief tegen de seizoensgriep.
Leeftijd weet ik wel. Die post ik ook dagelijks.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Qua leeftijd? Dat is gewoon bekend en wordt hier door Oliver gepost.
Waarom zou dat gebeuren?quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kun je gewoonweg niet zo stellen. Als bv. de ziekenhuizen weer volstromen, moet er toch wat gebeuren om erger te voorkomen.
Ik ben zelf ook geen tegenstander van kinderen vaccineren. Alleen ik krijg de indruk dat het weer wordt gebruikt als een soort chantagemiddel om maatregelen langer in stand te houden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Om heel veel reden is het goed om het juist wel te doen, Corona krijgt minder de kans om rond te gaan, besmettingen naar ongevaccineerde ouders van bepaalde bevolkingsgroepen gebeuren minder, scholen hoeven niet om de haverklap klassen naar huis te sturen, of in quarantaine te stoppen, je voorkomt er wellicht een algehele scholensluiting mee, je hoeft niet alleen maar te denken aan thuisonderwijs en de bijbehorende problemen, en een coronabesmetting is ook niet altijd bevorderlijk voor iedere tiener.
Weerstand verdwijnt niet zo snel. Het is echt een fabel dat het goed voor je is om ziek te zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:14 schreef Haags het volgende:
Dit is exact het probleem. We hebben inmiddels in ons hoofd het sluiten van scholen, quarantaines en thuisonderwijs gekoppeld aan een bepaalde hoeveelheid besmettingen, niet aan de zorg die aangeeft het niet meer aan te kunnen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Om heel veel reden is het goed om het juist wel te doen, Corona krijgt minder de kans om rond te gaan, besmettingen naar ongevaccineerde ouders van bepaalde bevolkingsgroepen gebeuren minder, scholen hoeven niet om de haverklap klassen naar huis te sturen, of in quarantaine te stoppen, je voorkomt er wellicht een algehele scholensluiting mee, je hoeft niet alleen maar te denken aan thuisonderwijs en de bijbehorende problemen, en een coronabesmetting is ook niet altijd bevorderlijk voor iedere tiener.
Misschien, maar ik heb liever dat we alles uit de kast halen, de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk krijgen, om zoveel mogelijk een nieuwe lockdown of allerlei natte vingerbeperkingen te voorkomen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook geen tegenstander van kinderen vaccineren. Alleen ik krijg de indruk dat het weer wordt gebruikt als een soort chantagemiddel om maatregelen langer in stand te houden.
Omdat we niet weten hoe goed de vaccins echt zijn, hoeveel mensen uiteindelijk zijn ingeënt en welke varianten er nog ontstaan.quote:
Het is allemaal waar, maar het zijn wel secundaire criteria.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens hoor. Gelukkig is er nergens iemand die een pistool op je richt om een vaccinatie te nemen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van vrije keus voor kinderen, mits die keus echt vrij is. Dus zonder druk, zonder uitnodigingen, puur op eigen initiaitief.
Klopt, er zijn ook nog een paar medische, die ook belangrijk zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is allemaal waar, maar het zijn wel secundaire criteria.
Ouders die een kind onder druk zetten, de overheid die zegt dat het nodig is om je opa en oma te beschermen. Ik weet niet, het klinkt allemaal niet heel vrij.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens hoor. Gelukkig is er nergens iemand die een pistool op je richt om een vaccinatie te nemen.
En vooral het lage tempo van vaccineren wereldwijd, dat verhoogt wmb het risico op steeds heftigere varianten die de miljoenen bewust ongevaccineerden alleen al in ons land kunnen bedreigen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat we niet weten hoe goed de vaccins echt zijn, hoeveel mensen uiteindelijk zijn ingeënt en welke varianten er nog ontstaan.
Lol het wordt wel steeds mooier. Dat er in de rest van de wereld zo langzaam gevaccineerd wordt is vooral omdat we in het rijke westen op een berg vaccins zitten en eerst kinderen willen inenten. Die mutaties komen toch wel met of zonder vaccins zo werken virussen nou eenmaal.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En vooral het lage tempo van vaccineren wereldwijd, dat verhoogt wmb het risico op steeds heftigere varianten die de miljoenen bewust ongevaccineerden alleen al in ons land kunnen bedreigen.
Ik weet niet of ze steeds heftiger worden. Ik heb ook begrepen dat virussen juist milder over tijd worden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En vooral het lage tempo van vaccineren wereldwijd, dat verhoogt wmb het risico op steeds heftigere varianten die de miljoenen bewust ongevaccineerden alleen al in ons land kunnen bedreigen.
Ja, en sommige muteren ook op ten duur dat zo dat ze uitsterven, zie mexicaanse griep.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze steeds heftiger worden. Ik heb ook begrepen dat virussen juist milder over tijd worden.
Ik wil ook geen doemscenario schetsen, maar ik vind ook niet dat we ons al rijk moeten rekenen. We weten gewoon niet wat er gaat gebeuren.
Dat lijkt me niet. Alleen al de kinderen onder de 12 vormen meer dan 10% van de bevolking.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die halen we ook wel zonder die kinderen.
Ja portaaltje was nog niet af geloof ik. Zeker weer een devver die te lang aan zijn jonko had liggen lurkenquote:Op donderdag 1 juli 2021 14:51 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)oeten-zijn~bc7837f0/
@:molo verklaring svp.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat niet vindenquote:Op donderdag 1 juli 2021 23:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
ik denk wel dat je op ten duur echt moet stoppen met maatregelen nemen als ze zorgdruk grotendeels wegblijft en behapbaar is.
Dat verwacht ik ook. En als de ziekenhuis maar vol genoeg komen te liggen met normale griep patiënten (of een mix van Corona en de griep) zullen ze wel weer met het idee komen om daar maatregelen voor in te voeren; want de zorg heeft het immers al zo zwaar gehad. Even solidariteit tonen weer. Horeca ‘even’ twee weekjes dicht. Terwijl de ziekenhuizen een paar jaar terug ook zwaar belast waren met griep patiënten; verder niks van maatregelen gezien.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:14 schreef Haags het volgende:
Om nog maar te zwijgen over de druk die ze kunnen ervaren vanwege dat hele TvT gebeuren.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ouders die een kind onder druk zetten, de overheid die zegt dat het nodig is om je opa en oma te beschermen. Ik weet niet, het klinkt allemaal niet heel vrij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |