Ik snap het omgekeerde vanuit vermaak ook waarbij ik simpel stel dat een instantie heel ver moet blijven om dingen door elkaar mixen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 00:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap je denkwijze wel hoor en ben dat ook wel met je eens.
Hiernaast staat wel dat ik niet geloof dat jongeren een vaccinatie nemen vanwege dat specifieke feestje. Die wilden dat los ervan ook wel denk ik
Er is ons altijd voor gehouden dat vaccins dé uitweg zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 00:54 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En wat als er weer een stijging is? Alles gewoon weer dichtgooien (elk jaar)?
Voor de Alpha variant,,,, toch ?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 01:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Er is ons altijd voor gehouden dat vaccins dé uitweg zijn.
NL laat zich massaal vaccineren.
Als je in de herfst uit voorzorg weer allemaal maatregelen gaat invoeren zodra de besmettingen weer wat oplopen is je licht aan het eind van de tunnel gelijk verdwenen.
Waar hebben we het dan allemaal voor gedaan?
Ja dat zal. Maar eigen schuld? Hoe dan. Vaccinatiebereid is erg hoog in NL. Wat kunnen we nog meer doen?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 01:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Voor de Alpha variant,,,, toch ?
Er is geen woord gezegd over de rest.
Reken maar dat er een plausibel verhaal komt van eigen schuld tot dikke bult waar iedereen blijft inspinnen.
Dat een virus besmettelijker wordt heeft vooral mee te maken met de evolutie. Zeker door maatregelen komen de veel besmettelijke varianten snel boven drijven. De reden dat virussen op de duur lijken minder ziekteverwekkend te zijn heeft er vooral mee te maken dat we steeds meer immuun voor worden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 00:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het zijn de varianten die zich het best kunnen verspreiden die overleven. Dat zijn vaak minder virulente varianten, omdat wie ziek in bed ligt minder mensen besmet dan wie gaat werken.
Maar dat geldt wanneer besmettingen vooral na de eerste symptomen plaatsvinden. Bij een virus dat vooral besmettelijk is tijdens de incubatietijd, of dat door de genomen maatregelen weinig kans heeft om zich te verspreiden nadat symptomen optraden, is dat niet noodzakelijk het geval.
Stel bvb dat iedereen zich bij de eerste symptomen meteen isoleert en laat testen, dan zullen besmettingen enkel tijdens de incubatietijd (voordat de symptomen optreden) plaatsvinden. Dan bepaalt enkel de besmettelijkheid tijdens de incubatieperiode het succes van een variant. En een (in de incubatieperiode) meer besmettelijke variant kan best virulenter zijn.
Hmmm.. ik zie niet goed hoe het virus milder wordt qua gevolgen..... kwetsbare mensen blijven onverminderd kwetsbaar en ondervinden daardoor eventueel juist de gevolgen die hen uitschakelen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze steeds heftiger worden. Ik heb ook begrepen dat virussen juist milder over tijd worden.
Ik wil ook geen doemscenario schetsen, maar ik vind ook niet dat we ons al rijk moeten rekenen. We weten gewoon niet wat er gaat gebeuren.
Ik voorzie een hele riedel van (elkaar de) schuldgeven en de gedacht dat vaccins de oplossing zijn, vind ik in dit stadium ronduit naief. Het is vooral de samenleving ingepeperd dat nu graag zo 'maakbaar' wil blijven denken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 01:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja dat zal. Maar eigen schuld? Hoe dan. Vaccinatiebereid is erg hoog in NL. Wat kunnen we nog meer doen?
Probleem wordt wel het draagvlak.
Dat zou pas maatschappelijke bescherming zijn inderdaad.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:00 schreef _serial_ het volgende:
Kortom, het wordt wellicht eens tijd om snel wetgeving te maken die er voor zorgt dat er minder makkelijk grote ingrepen in de vrijheden en maatschappij kunnen worden genomen onder het mom van publieke gezondheid met een pennenstreek.
Lekker gewerkt hoor!quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja portaaltje was nog niet af geloof ik. Zeker weer een devver die te lang aan zijn jonko had liggen lurken
Hele goede vraag. En ook waar gaan we dan eindigen? Ik denk echt dat we niet weer aan verzwaren van maatregelen moeten gaan beginnen. Dan wordt het een gebed zonder einde.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 01:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als je in de herfst uit voorzorg weer allemaal maatregelen gaat invoeren zodra de besmettingen weer wat oplopen is je licht aan het eind van de tunnel gelijk verdwenen.
"Veel interesse voor feestelijke priknacht in Utrechtquote:Op vrijdag 2 juli 2021 00:16 schreef hjansen82 het volgende:
Er zal vast wel een publiek voor zijn. Maar voor mij hoeft dit soort flauwekul niet.
https://www.nu.nl/coronav(...)acht-in-utrecht.html
Wellicht kunnen we de kleineren straks in een kermis setting gaan prikken, onder het genot van suikerspinnen en draaimolens.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 00:33 schreef Vallon het volgende:
De reden voor het prikken wordt steeds onzinniger....... d8 dat dit alleen speelde in wat minder ontwikkelde (lees: onderwezen) landen speelde.
[..]Kan mij totaal niet voorstellen waarom je weldenkend, jezelf voor een beurt, laat prikken.
En maar discussieren over voor -en tegens, terwijl een ander met een spiegeltje en versje al overtuigd is.
En nee dit gaat mij niet om voor -of tegen maar dat een feestje bouwen voldoende reden is om jezelf een medische behandeling toe te laten dienen. Iemand in mijn omgeving zegt, dat als je je dan toch laat vaccineren, kun je dat maar beter feestelijk kan doen ... ... en jezelf op kosten van de Staat laten fęteren.
maar geen gratis drinkenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 03:05 schreef Za het volgende:
[..]
"Veel interesse voor feestelijke priknacht in Utrecht
In de Jaarbeurs in Utrecht worden donderdagavond en -nacht 2500 mensen geprikt met het coronavaccin van Janssen. De interesse voor het feestelijke evenement, compleet met dj's en discolichten , is groot, zegt Jaap Donker, directeur publieke gezondheid van de GGD regio Utrecht. "De beschikbare plekken worden moeiteloos gevuld", aldus Donker."
Walgelijk idd.
En straks de peuters op een Woezel en Pip prikfeestjequote:Op vrijdag 2 juli 2021 03:09 schreef Za het volgende:
[..]
Wellicht kunnen we de kleineren straks in een kermis setting gaan prikken, onder het genot van suikerspinnen en draaimolens.
Liever K3, hebben de vaders er ook nog iets aan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 04:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En straks de peuters op een Woezel en Pip prikfeestje
Er zijn altijd wel weer mensen te vinden die weer een andere mening hebben. Zo heb ik ook geluiden gehoord dat het juist asociaal zou zijn om je te laten vaccineren obv die medische indicaties een tijdje terug. En zo draait de wereld nog een keer rond.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:31 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Grappige is dat ik ook een aantal reisjes heb ondernomen, ook in slechtere tijden dan nu, maar dat ook niemand al die bagger over 'asociaal' en 'onverantwoord' in mijn gezicht durft te zeggen die ze wel over hebben voor scholieren die gewoon naar de Algarve (nu nog code geel) afreizen. Zelfs over dat niet-vaccineren niet. Het is ook altijd makkelijker om de onbekende te haten dan je eigen vrienden/familie/kennis.
Sectorensluitingen zouden door vaccinaties voorkomen moeten worden, maar met een mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes is niets mis mee, zeker op plaatsen waar afstand moeilijk te houden is zoals in het openbaar vervoer.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 01:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Vorige zomer ging het ook vreselijk fout. Het coronavirus werd geďmporteerd uit Spanje en Zuid-Frankrijk en in september verspreide het geďmporteerde virus zich via de scholen door heel Nederland. Andere Europese landen overkwamen hetzelfde. Het is logisch dat overheden nu gewoon een stuk voorzichtiger zijn en wellicht alleen toeristen toelaten die gevaccineerd, genezen of getest zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 00:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Vorige zomer was er minder gekte en reizen makkelijker dan nu. Nu, met overal in Europa de beschikking tot vaccinaties.
Koekoek
Maar goed, doorprikken die handel en open met de hele zut
@trein2000 wat staat hier? Heb geen Telegraaf Aboquote:Op vrijdag 2 juli 2021 02:05 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)d-neem-een-print-mee
my god... Hugo weer hoor.
Niemand die je tegenhoudt een mondmakser te dragen, stellen dat er met een plicht niks mis is, is wel een ander verhaal.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 07:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Sectorensluitingen zouden door vaccinaties voorkomen moeten worden, maar met een mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes is niets mis mee, zeker op plaatsen waar afstand moeilijk te houden is zoals in het openbaar vervoer.
Je wordt juist beschermd als de ander een mondmasker draagt, dus een mondmaskerplicht in het winterseizoen is vrij logisch.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Niemand die je tegenhoudt een mondmakser te dragen, stellen dat er met een plicht niks mis is, is wel een ander verhaal.
Kom.maar eens met een degelijke bron hiervoor Hansquote:Op vrijdag 2 juli 2021 07:58 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vorige zomer ging het ook vreselijk fout. Het coronavirus werd geďmporteerd uit Spanje en Zuid-Frankrijk en in september verspreide het geďmporteerde virus zich via de scholen door heel Nederland. Andere Europese landen overkwamen hetzelfde. Het is logisch dat overheden nu gewoon een stuk voorzichtiger zijn en wellicht alleen toeristen toelaten die gevaccineerd, genezen of getest zijn.
In jouw koppie wel jaquote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:14 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je wordt juist beschermd als de ander een mondmasker draagt, dus een mondmaskerplicht in het winterseizoen is vrij logisch.
https://nos.nl/l/2350764quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Kom.maar eens met een degelijke bron hiervoor Hans![]()
![]()
![]()
Tevens is de situatie dus nu ******** tromgeroffel******* compleet anders
Dit stukje onderbouwt je punt niet bepaaldquote:
Alles is de schuld van iedereen onder de 25. Dat weet je toch inmiddels wel?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit stukje onderbouwt je punt niet bepaald
Is geen kwestie van schuld. Is een kwestie van verschil in gedrag.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alles is de schuld van iedereen onder de 25. Dat weet je toch inmiddels wel?
De expliciet door hem als 'schuld' hebbende scholen, dat staat nergens genoemd.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:28 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Is geen kwestie van schuld. Is een kwestie van verschil in gedrag.
Jongeren hebben nou eenmaal meer sociale contacten met meer verschillende mensen en verspreiden daarmee vaker virussen
Uiteraard, en wat is de populatie die stemde? Bezocht die normaal gesproken weleens zo'n evenement?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:30 schreef Janneke141 het volgende:
Voor wat het waard is: twee derde van het online publiek van de Gelderlander vindt het prima om deze zomer evenementen te schrappen vanwege de vakantie van agenten.
Net zo kortzichtig om de agenten geen vakantie te wensen door sommige mensen die graag naar evenementen gaan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Uiteraard, en wat is de populatie die stemde? Bezocht die normaal gesproken weleens zo'n evenement?
![]()
![]()
![]()
Het is zo dom en kut en doorzichtig tegenwoordig man
check de comment van degene waarop ik reageerquote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:33 schreef Molo het volgende:
[..]
De expliciet door hem als 'schuld' hebbende scholen, dat staat nergens genoemd.
Waarom begin je nou weer over schuld? Is toch gewoon feitelijk dat ongevaccineerde mensen het virus vaker overdragen dan gevaccineerde mensen? Wie zijn het minst gevaccineerd? Juist jongeren. En als die dan (heel begrijpelijk) gaan feesten in landen waarvan bekend is dat het daar niet oke is momenteel dan is 1+1 toch gewoon 2quote:En in aanvulling op je stuk, zeker waar ja.
En toch heb ik ook stukken gelezen dat ouderen juist meer mensen opzochten tegen advies in in de periode van de lockdowns en scholensluiting dan jongeren.
Die laatste groep hadden wel contacten maar meer in hun bubbels, de ouderen meer er buiten.
Weet je, menselijk gedrag blijft menselijk gedrag, en die schuld bij jongeren en kinderen leggen die er amper tot niet ziek van worden is gewoon walgelijk.
Correctquote:Vaccineren en openen die maatschappij. En heel snel al die enge vingertjes die wijzen terugduwen daar waar de zon nooit schijnt.
https://mobile.twitter.co(...)270320570372/photo/1quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit stukje onderbouwt je punt niet bepaald
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |