De expliciet door hem als 'schuld' hebbende scholen, dat staat nergens genoemd.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:28 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Is geen kwestie van schuld. Is een kwestie van verschil in gedrag.
Jongeren hebben nou eenmaal meer sociale contacten met meer verschillende mensen en verspreiden daarmee vaker virussen
Uiteraard, en wat is de populatie die stemde? Bezocht die normaal gesproken weleens zo'n evenement?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:30 schreef Janneke141 het volgende:
Voor wat het waard is: twee derde van het online publiek van de Gelderlander vindt het prima om deze zomer evenementen te schrappen vanwege de vakantie van agenten.
Net zo kortzichtig om de agenten geen vakantie te wensen door sommige mensen die graag naar evenementen gaan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Uiteraard, en wat is de populatie die stemde? Bezocht die normaal gesproken weleens zo'n evenement?
![]()
![]()
![]()
Het is zo dom en kut en doorzichtig tegenwoordig man
check de comment van degene waarop ik reageerquote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:33 schreef Molo het volgende:
[..]
De expliciet door hem als 'schuld' hebbende scholen, dat staat nergens genoemd.
Waarom begin je nou weer over schuld? Is toch gewoon feitelijk dat ongevaccineerde mensen het virus vaker overdragen dan gevaccineerde mensen? Wie zijn het minst gevaccineerd? Juist jongeren. En als die dan (heel begrijpelijk) gaan feesten in landen waarvan bekend is dat het daar niet oke is momenteel dan is 1+1 toch gewoon 2quote:En in aanvulling op je stuk, zeker waar ja.
En toch heb ik ook stukken gelezen dat ouderen juist meer mensen opzochten tegen advies in in de periode van de lockdowns en scholensluiting dan jongeren.
Die laatste groep hadden wel contacten maar meer in hun bubbels, de ouderen meer er buiten.
Weet je, menselijk gedrag blijft menselijk gedrag, en die schuld bij jongeren en kinderen leggen die er amper tot niet ziek van worden is gewoon walgelijk.
Correctquote:Vaccineren en openen die maatschappij. En heel snel al die enge vingertjes die wijzen terugduwen daar waar de zon nooit schijnt.
https://mobile.twitter.co(...)270320570372/photo/1quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit stukje onderbouwt je punt niet bepaald
Of boomers van van alles te beschuldigen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Net zo kortzichtig om de agenten geen vakantie te wensen door sommige mensen die graag naar evenementen gaan.
In regio Noord volgende week alweer.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
https://mobile.twitter.co(...)270320570372/photo/1
De groep 10-20 zijn wel lijstaanvoerder van de besmettingen en waar bevinden zich de 10-20-jarigen vooral: op scholen. Gelukkig worden over drie weken de coronamachines voor drie weken stil gezet.
Twee derde van het online publiek van de Gelderlander is betrokken bij het lot van agenten, boa’s en andere hulpverleners die afgelopen winter en voorjaar fors moesten strijden tegen de wappies en vinden dat agenten, boa’s en andere hulpverleners een tijdje rust verdienen. In 2022 kunnen we mogelijk weer naar festivals, dis nog even volhouden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:30 schreef Janneke141 het volgende:
Voor wat het waard is: twee derde van het online publiek van de Gelderlander vindt het prima om deze zomer evenementen te schrappen vanwege de vakantie van agenten.
Want alle agenten gaan tegelijkertijd op vakantie in de evenementenperiode?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Net zo kortzichtig om de agenten geen vakantie te wensen door sommige mensen die graag naar evenementen gaan.
Dat is wat anders dan met 30 man in slecht geventileerde klaslokalen zitten. En trouwens heeft de regio Noord ook nog eens de beste coronacijfers van Nederland.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In regio Noord volgende week alweer.
Maar ik hoop toch dat mijn dochter in de vakantie haar vrienden en vriendinnen gewoon ziet.
Omdat het mijn reactie op de post van Erno was initieelquote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:41 schreef devlinmr het volgende:
[..]
check de comment van degene waarop ik reageer![]()
Maar correct "oa via scholen " was accurater geweest
[..]
Waarom begin je nou weer over schuld? Is toch gewoon feitelijk dat ongevaccineerde mensen het virus vaker overdragen dan gevaccineerde mensen? Wie zijn het minst gevaccineerd? Juist jongeren. En als die dan (heel begrijpelijk) gaan feesten in landen waarvan bekend is dat het daar niet oke is momenteel dan is 1+1 toch gewoon 2
[..]
Correct
Vwb dat 2e deel.. tja, ik zie het niet als beschuldigingen maar benoemen van feiten waar een oplossing voor moet komen
Hou toch op man.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
https://mobile.twitter.co(...)270320570372/photo/1
De groep 10-20 zijn wel lijstaanvoerder van de besmettingen en waar bevinden zich de 10-20-jarigen vooral: op scholen. Gelukkig worden over drie weken de coronamachines voor drie weken stil gezet.
Dat doen we dan ook niet, snap niet zo goed waarom je dit er zo expliciet bij haaltquote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of boomers van van alles te beschuldigen.
Er is niets mis met het (verplicht) dragen van een mondmasker.quote:
Behalve alles.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:48 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er is niets mis met het (verplicht) dragen van een mondmasker.
veel agenten zijn net mensen, en hebben kinderen en kunnen dus alleen in de zomervakantie. Voor de niet menselijke agenten is er opvang geregeld in het asielquote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Want alle agenten gaan tegelijkertijd op vakantie in de evenementenperiode?
Preciesquote:Het één sluit niet altijd het ander helemaal uit. Kap gewoon eens allemaal met die tweedelingen
Ik ben betrokken bij het lot en welzijnquote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:45 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Twee derde van het online publiek van de Gelderlander is betrokken bij het lot van agenten, boa’s en andere hulpverleners die afgelopen winter en voorjaar fors moesten strijden tegen de wappies en vinden dat agenten, boa’s en andere hulpverleners een tijdje rust verdienen. In 2022 kunnen we mogelijk weer naar festivals, dis nog even volhouden.
Ze zitten toch wel op elkaar. Dat is wat jongeren doen. Waar ze dat doen, maakt niet zoveel uit.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan met 30 man in slecht geventileerde klaslokalen zitten. En trouwens heeft de regio Noord ook nog eens de beste coronacijfers van Nederland.
Dan mis je hier en daar wat posts, denk ik.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Hou toch op man.
[..]
Dat doen we dan ook niet, snap niet zo goed waarom je dit er zo expliciet bij haalt
Is ons vorig jaar ook gebeurd. Mocht je het niet vertrouwen: vervroeg je vakantie. Hebben we ook gedaan dit jaar.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet boven de 3.000 nieuwe besmettingen per dag begin september, want dan ik opnieuw een vakantie in het buitenland, ondanks dat ik dan volledig gevaccineerd ben, op mijn buik schrijven, want met 3.000 nieuwe besmettingen per dag wordt je zowat door alle landen als risicogebied gezien en zijn toeristen uit Nederland niet welkom.
En die gaan de hele zomervakantie weg?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
veel agenten zijn net mensen, en hebben kinderen en kunnen dus alleen in de zomervakantie. Voor de niet menselijke agenten is er opvang geregeld in het asiel
[..]
Precies
Natuurlijk is er wel iets mis mee als het niet hoeft en niet veel nut heeft.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:48 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er is niets mis met het (verplicht) dragen van een mondmasker.
je snapt ook wel dat ze dan dus verminderde capaciteit hebben toch?quote:
zie hierbovenquote:Ik heb dit jaar meer vakantie dan vorige jaren, namelijk drie weken.
Dit beslaat helemaal de hele zomervakantie voor kinderen niet.
ja kloptquote:Er vanuit gaande dat elke agent kinderen heeft.
Maar dan hebben ze los van corona elk jaar een helse planning lijkt mij.
Het is niet moeilijk... Er is gewoon minder capaciteitquote:Niet de beste argumenten allemaal dit zo denk ik
Siquote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:51 schreef Janneke141 het volgende:
Het rekensommetje van de vakanties van die agenten komt gewoon niet uit. Daar zit het probleem van het verbieden van evenementen om die reden, en niet omdat ik agenten hun rust niet zou gunnen. Het komt burgemeesters en de minister van V&J die sowieso al niet zo'n fan zijn van festivals gewoon iets te goed uit.
En andere jaren kunnen evenementen wel?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
je snapt ook wel dat ze dan dus verminderde capaciteit hebben toch?
[..]
zie hierboven
[..]
ja klopt
[..]
Het is niet moeilijk... Er is gewoon minder capaciteit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |