abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200162941
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook geen tegenstander van kinderen vaccineren. Alleen ik krijg de indruk dat het weer wordt gebruikt als een soort chantagemiddel om maatregelen langer in stand te houden.
Misschien, maar ik heb liever dat we alles uit de kast halen, de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk krijgen, om zoveel mogelijk een nieuwe lockdown of allerlei natte vingerbeperkingen te voorkomen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:21:33 #212
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200162942
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Waarom zou dat gebeuren?
Omdat we niet weten hoe goed de vaccins echt zijn, hoeveel mensen uiteindelijk zijn ingeënt en welke varianten er nog ontstaan.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:21:56 #213
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200162945
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Om heel veel reden is het goed om het juist wel te doen, Corona krijgt minder de kans om rond te gaan, besmettingen naar ongevaccineerde ouders van bepaalde bevolkingsgroepen gebeuren minder, scholen hoeven niet om de haverklap klassen naar huis te sturen, of in quarantaine te stoppen, je voorkomt er wellicht een algehele scholensluiting mee, je hoeft niet alleen maar te denken aan thuisonderwijs en de bijbehorende problemen, en een coronabesmetting is ook niet altijd bevorderlijk voor iedere tiener.
Het is allemaal waar, maar het zijn wel secundaire criteria.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200162976
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben voorstander van vrije keus voor kinderen, mits die keus echt vrij is. Dus zonder druk, zonder uitnodigingen, puur op eigen initiaitief.
Eens hoor. Gelukkig is er nergens iemand die een pistool op je richt om een vaccinatie te nemen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200162980
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is allemaal waar, maar het zijn wel secundaire criteria.
Klopt, er zijn ook nog een paar medische, die ook belangrijk zijn.
pi_200162987
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eens hoor. Gelukkig is er nergens iemand die een pistool op je richt om een vaccinatie te nemen.
Ouders die een kind onder druk zetten, de overheid die zegt dat het nodig is om je opa en oma te beschermen. Ik weet niet, het klinkt allemaal niet heel vrij.
pi_200162988
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Omdat we niet weten hoe goed de vaccins echt zijn, hoeveel mensen uiteindelijk zijn ingeënt en welke varianten er nog ontstaan.
En vooral het lage tempo van vaccineren wereldwijd, dat verhoogt wmb het risico op steeds heftigere varianten die de miljoenen bewust ongevaccineerden alleen al in ons land kunnen bedreigen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200163012
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En vooral het lage tempo van vaccineren wereldwijd, dat verhoogt wmb het risico op steeds heftigere varianten die de miljoenen bewust ongevaccineerden alleen al in ons land kunnen bedreigen.
Lol het wordt wel steeds mooier. Dat er in de rest van de wereld zo langzaam gevaccineerd wordt is vooral omdat we in het rijke westen op een berg vaccins zitten en eerst kinderen willen inenten. Die mutaties komen toch wel met of zonder vaccins zo werken virussen nou eenmaal.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:30:20 #219
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200163026
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze steeds heftiger worden. Ik heb ook begrepen dat virussen juist milder over tijd worden.

Ik wil ook geen doemscenario schetsen, maar ik vind ook niet dat we ons al rijk moeten rekenen. We weten gewoon niet wat er gaat gebeuren.
pi_200163040
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze steeds heftiger worden. Ik heb ook begrepen dat virussen juist milder over tijd worden.

Ik wil ook geen doemscenario schetsen, maar ik vind ook niet dat we ons al rijk moeten rekenen. We weten gewoon niet wat er gaat gebeuren.
Ja, en sommige muteren ook op ten duur dat zo dat ze uitsterven, zie mexicaanse griep.

Ik ben ook geen voorstander van doomscenario's maar ik denk wel dat je op ten duur echt moet stoppen met maatregelen nemen als ze zorgdruk grotendeels wegblijft en behapbaar is.
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:32:50 #221
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200163045
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die halen we ook wel zonder die kinderen.
Dat lijkt me niet. Alleen al de kinderen onder de 12 vormen meer dan 10% van de bevolking.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tijn op 01-07-2021 23:43:13 ]
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:56:59 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200163190
quote:
Ja portaaltje was nog niet af geloof ik. Zeker weer een devver die te lang aan zijn jonko had liggen lurken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:02:14 #223
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200163212
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

ik denk wel dat je op ten duur echt moet stoppen met maatregelen nemen als ze zorgdruk grotendeels wegblijft en behapbaar is.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat niet vinden B-)
pi_200163244
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:14 schreef Haags het volgende:
Ik heb een beetje het gevoel dat we allemaal 1 dingetje over het hoofd zien als straks de R weer in de maand zit, en dat is de normale griep die weer terugkeert. Die zou weleens ongenadig hard toe kunnen gaan slaan omdat de weerstand bij mensen compleet weg is.

En laten we dan godzijdank hopen dat corona geen dingetje meer is.
Dat verwacht ik ook. En als de ziekenhuis maar vol genoeg komen te liggen met normale griep patiënten (of een mix van Corona en de griep) zullen ze wel weer met het idee komen om daar maatregelen voor in te voeren; want de zorg heeft het immers al zo zwaar gehad. Even solidariteit tonen weer. Horeca ‘even’ twee weekjes dicht. Terwijl de ziekenhuizen een paar jaar terug ook zwaar belast waren met griep patiënten; verder niks van maatregelen gezien.
pi_200163256
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ouders die een kind onder druk zetten, de overheid die zegt dat het nodig is om je opa en oma te beschermen. Ik weet niet, het klinkt allemaal niet heel vrij.
Om nog maar te zwijgen over de druk die ze kunnen ervaren vanwege dat hele TvT gebeuren.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:10:13 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200163259
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat verwacht ik ook. En als de ziekenhuis maar vol genoeg komen te liggen met normale griep patiënten (of een mix van Corona en de griep) zullen ze wel weer met het idee komen om daar maatregelen voor in te voeren; want de zorg heeft het immers al zo zwaar gehad. Even solidariteit tonen weer. Horeca ‘even’ twee weekjes dicht. Terwijl de ziekenhuizen een paar jaar terug ook zwaar belast waren met griep patiënten; verder niks van maatregelen gezien.
Al die tools zitten netjes opgepoetst in de toolbox. Dat is vrij lastig achter slot en grendel te doen of te vernietigen idd.
Want het is zo makkelijk en handig
pi_200163273
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Al die tools zitten netjes opgepoetst in de toolbox. Dat is vrij lastig achter slot en grendel te doen of te vernietigen idd.
Want het is zo makkelijk en handig
Het laat eigenlijk zien hoe erg het geworden is. Door de vaccins zijn we niet meer bang voor het virus maar voor de eventuele maatregelen. Dan gaat er voor mijn gevoel toch iets goed mis.
pi_200163278
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 22:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Oh dat zeker. Maar de vraag is of mensen nog wel testbereid zijn nadat ze volledig gevaccineerd zijn.
Je kan wel leuk mega veel testcapaciteit inkopen, maar als je straks een situatie krijgt waar een groot deel asymptotisch asymptomatisch is, en helemaal niet de intentie heeft om te gaan testen.

Dan zijn dus alleen de uitbraken in beeld?
Zou wel lachen zijn om je na vaccinatie voor elke snotneus te laten testen :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200163288
Er zal vast wel een publiek voor zijn. Maar voor mij hoeft dit soort flauwekul niet.
https://www.nu.nl/coronav(...)acht-in-utrecht.html
Check it out
pi_200163306
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:13 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het laat eigenlijk zien hoe erg het geworden is. Door de vaccins zijn we niet meer bang voor het virus maar voor de eventuele maatregelen. Dan gaat er voor mijn gevoel toch iets goed mis.
Het schokkende vind ik nog wel dat er best wat mensen te vinden zijn (niet zo zeer in de regering) waarbij het ‘doel’ wat verschoven is. Maatregelen zijn niet meer het middel tegen de pandemie, maar het doel geworden voor sommigen. Bewust of onbewust. Gaat gelukkig niet om een hele grote groep. Je ziet de doelpalen telkens verschuiven om enige vormen van maatregelen actief te kunnen laten/te kunnen verantwoorden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 00:19:48 ]
pi_200163311
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:16 schreef hjansen82 het volgende:
Er zal vast wel een publiek voor zijn. Maar voor mij hoeft dit soort flauwekul niet.
https://www.nu.nl/coronav(...)acht-in-utrecht.html
Voor mij ook niet, maar als het helpt de vaccinatiegraad omhoog te krikken prima toch.
pi_200163347
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het schokkende vind ik nog wel dat er best wat mensen te vinden zijn (niet zo zeer in de regering) waarbij het ‘doel’ wat verschoven is. Maatregelen zijn niet meer het middel tegen de pandemie, maar het doel geworden voor sommigen. Bewust of onbewust. Gaat gelukkig niet om een hele grote groep. Je ziet de doelpalen telkens verschuiven om enige vormen van maatregelen actief te kunnen laten/te kunnen verantwoorden.
Tegen die mensen moeten ze gewoon zeggen dat ze ook zelf gewoon maatregelen kunnen nemen. Je hoeft niet naar de horeca, of naar de winkel (je kan gewoon online bestellen), of vrienden/familie uit te nodigen, of naar een festival/vakantie te gaan. Als ze een mondkapje willen dragen mijn zegen hebben ze. Er zullen ook genoeg werkgevers zijn die thuiswerken ook nog zullen promoten. Dus als je dat allemaal niet wilt/durf leer gewoon nee te zeggen en blijf thuis.
pi_200163382
Toen ik mijn Pfizer afspraken maakte, enkele weken geleden had ik eventjes redelijke hoop dat in augustus alles wel een keer weer echt normaal zou worden. Dus geen 1,5m geneuzel en tvt.

Maar helaas, er zijn al weer veel te veel buitenlandse berichten over de delta variant des doods en zelfs de avondklok hoor je al weer terugkomen in sommige Europese gebieden.

Je kunt wel vast uittekenen hoe dit gaat. De meeste Europese landen gaan de teugels weer strakker aantrekken ‘voor de zekerheid’ En wat doet Nederland? Die volgt ook gewoon ondanks onze enorm hoge vaccinatiegraad.

Gewoon weer een zomer vol Corona gekte en bijna iedereen lijkt het massaal te accepteren als het nieuwe normaal.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:33:02 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200163396
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:24 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Tegen die mensen moeten ze gewoon zeggen dat ze ook zelf gewoon maatregelen kunnen nemen. Je hoeft niet naar de horeca, of naar de winkel (je kan gewoon online bestellen), of vrienden/familie uit te nodigen, of naar een festival/vakantie te gaan. Als ze een mondkapje willen dragen mijn zegen hebben ze. Er zullen ook genoeg werkgevers zijn die thuiswerken ook nog zullen promoten. Dus als je dat allemaal niet wilt/durf leer gewoon nee te zeggen en blijf thuis.
Nee niemand mag dat dan meer hè, want dan ben je een onverantwoorde aso.

Prima, al die figuren mogen er wat van vinden, ik ga gewoon weer even leven tot ik uiteindelijk dood ga ipv nu alvast lijk spelen.

Jammer wel dat de overheid geflipt is best wat punten en dat mijn vrijheid inperkt.

We gaan zien wat de komende jaren brengt hier in Nederland, anders eens kijken wat ik zelf doe
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:33:28 #235
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200163401
De reden voor het prikken wordt steeds onzinniger....... d8 dat dit alleen speelde in wat minder ontwikkelde (lees: onderwezen) landen speelde.

quote:
bron: nu.nl Veel interesse voor feestelijke priknacht in Utrecht
In de Jaarbeurs in Utrecht worden donderdagavond en -nacht 2500 mensen geprikt met het coronavaccin van Janssen. De interesse voor het feestelijke evenement, compleet met dj's en discolichten, is groot, zegt Jaap Donker, directeur publieke gezondheid van de GGD regio Utrecht. "De beschikbare plekken worden moeiteloos gevuld", aldus Donker.
8)7 Kan mij totaal niet voorstellen waarom je weldenkend, jezelf voor een beurt, laat prikken.
En maar discussieren over voor -en tegens, terwijl een ander met een spiegeltje en versje al overtuigd is.

En nee dit gaat mij niet om voor -of tegen maar dat een feestje bouwen voldoende reden is om jezelf een medische behandeling toe te laten dienen. Iemand in mijn omgeving zegt, dat als je je dan toch laat vaccineren, kun je dat maar beter feestelijk kan doen ... ... en jezelf op kosten van de Staat laten fêteren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:34:40 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200163408
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:30 schreef Ronald het volgende:
Toen ik mijn Pfizer afspraken maakte, enkele weken geleden had ik eventjes redelijke hoop dat in augustus alles wel een keer weer echt normaal zou worden. Dus geen 1,5m geneuzel en tvt.

Maar helaas, er zijn al weer veel te veel buitenlandse berichten over de delta variant des doods en zelfs de avondklok hoor je al weer terugkomen in sommige Europese gebieden.

Je kunt wel vast uittekenen hoe dit gaat. De meeste Europese landen gaan de teugels weer strakker aantrekken ‘voor de zekerheid’ En wat doet Nederland? Die volgt ook gewoon ondanks onze enorm hoge vaccinatiegraad.

Gewoon weer een zomer vol Corona gekte en bijna iedereen lijkt het massaal te accepteren als het nieuwe normaal.
Vorige zomer was er minder gekte en reizen makkelijker dan nu. Nu, met overal in Europa de beschikking tot vaccinaties.
Koekoek

Maar goed, doorprikken die handel en open met de hele zut *O*
pi_200163419
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Vorige zomer was er minder gekte en reizen makkelijker dan nu. Nu, met overal in Europa de beschikking tot vaccinaties.
Koekoek

Maar goed, doorprikken die handel en open met de hele zut *O*
Kun je nagaan hoe gek we geworden zijn met z’n allen.

Overigens kun je in de praktijk met de auto heel Europa door zonder enige controle
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:36:51 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200163420
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:33 schreef Vallon het volgende:
De reden voor het prikken wordt steeds onzinniger....... d8 dat dit alleen speelde in wat minder ontwikkelde (lees: onderwezen) landen speelde.
[..]

8)7 Kan mij totaal niet voorstellen waarom je weldenkend, jezelf voor een beurt, laat prikken.
En maar discussieren over voor -en tegens, terwijl een ander met een spiegeltje en versje al overtuigd is.

En nee dit gaat mij niet om voor -of tegen maar dat een feestje bouwen voldoende reden is om jezelf een medische behandeling toe te laten dienen. Iemand in mijn omgeving zegt, dat als je je dan toch laat vaccineren, kun je dat maar beter feestelijk kan doen ... ... en jezelf op kosten van de Staat laten fêteren.
Je draait het om. Mensen gaan zich niet om de feestelijkheden laten vaccineren.
Mensen laten zich vaccineren en kiezen een moment net feestelijkheden. Vind dit wel aansluiten op de doelgroep.

Zouden ze voor de andere vaccins ook mogen doen wmb, zulke avonden
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:37:26 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200163423
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:36 schreef Ronald het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe gek we geworden zijn met z’n allen.

Overigens kun je in de praktijk met de auto heel Europa door zonder enige controle
En toch wil je in sommige landen echt geen controle tegenkomen want kan je veel narigheid geven
pi_200163437
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee niemand mag dat dan meer hè, want dan ben je een onverantwoorde aso.

Prima, al die figuren mogen er wat van vinden, ik ga gewoon weer even leven tot ik uiteindelijk dood ga ipv nu alvast lijk spelen.

Jammer wel dat de overheid geflipt is best wat punten en dat mijn vrijheid inperkt.

We gaan zien wat de komende jaren brengt hier in Nederland, anders eens kijken wat ik zelf doe
Zo sta ik er ook in hoor. Ik hiel me al niet zo aan de regels het bezoek advies heb ik bijvoorbeeld regelmatig gebroken. In de eerste golf flink verkouden geweest de standaard corona klachten toen. Maar toen werd je alleen getest als je blauw aan liep. Dus heb nooit bewijs of ik het gehad heb maar daarna ook nergens meer ergens last van gehad. Me eerste Pfizer shot zit erin en als die 2de er ook in zit vind ik het mooi geweest en ben ik er wel klaar mee. Mocht de overheid weer raar gaan doen. Dan nemen we gewoon weer het thuis café in gebruik.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:47:02 #241
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200163455
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:36 schreef Molo het volgende:

[..]

Je draait het om. Mensen gaan zich niet om de feestelijkheden laten vaccineren.
Mensen laten zich vaccineren en kiezen een moment net feestelijkheden. Vind dit wel aansluiten op de doelgroep.

Zouden ze voor de andere vaccins ook mogen doen wmb, zulke avonden
Ik draai helemaal niets om en neem ieders gezondheid, uiterst serieus; kennelijk "te" dat het allemaal niets voorstelt. Als mensen worden geopereerd krijgen krijgen ze ook niet als lokkertje een diner-4-2 of een fly-over-Wenen.

Ik vind het buitengewoon bizar dat mensen over een streep moeten worden getrokken en dat geldt wmb voor alle medische behandelingen.
Wat wordt het volgende ? ¤100 de man bij laten schijven op een bankrekening of dat kinderen een Marvel poppetje krijgen op het schoolplein met een plakplaatje van de juf ?

Het is ook geen doelgroep maar imo een groep onbezonnen mensen die kennelijk gevoelig zijn voor beïnvloeding en verleiding. Diezelfde mensen die beslissingen nemen omdat ze een verlokking niet konden weerstaan en dan later "klagen" dat ze het echt niet wilden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 02-07-2021 00:52:11 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:49:21 #242
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200163469
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:41 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Zo sta ik er ook in hoor. Ik hiel me al niet zo aan de regels het bezoek advies heb ik bijvoorbeeld regelmatig gebroken. In de eerste golf flink verkouden geweest de standaard corona klachten toen. Maar toen werd je alleen getest als je blauw aan liep. Dus heb nooit bewijs of ik het gehad heb maar daarna ook nergens meer ergens last van gehad. Me eerste Pfizer shot zit erin en als die 2de er ook in zit vind ik het mooi geweest en ben ik er wel klaar mee. Mocht de overheid weer raar gaan doen. Dan nemen we gewoon weer het thuis café in gebruik.
Zelfde idee hier

Ik heb zondag een kinderfeestje hier, vriendin vroeg hoeveel mensen er kwamen. Heb gezegd dat als ze afstand wil bewaren dat prima maar wel haar eigen verantwoordelijkheid is. Ze is een gevaccineerd ook nog.
Vond ze eng, dus ze komt niet. Prrrrrima, ook best
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:51:55 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200163481
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik draai helemaal niets om en neem ieders gezondheid, uiterst serieus; kennelijk "te" dat het allemaal niets voorstelt. Als mensen worden geopereerd krijgen krijgen ze ook niet als lokkertje een diner-4-2 of een fly-over-Wenen.

Ik vind ik buitengewoon bizar dat mensen over een streep moeten worden getrokken en dat geldt wmb voor alle medische behandelingen.
Wat wordt het volgende ? ¤100 de man bij laten schijven op een bankrekening of dat kinderen een Marvel poppetje krijgen op het schoolplein met een plakplaatje van de juf ?

Het is ook geen doelgroep maar imo een groep onbezonnen mensen die kennelijk gevoelig zijn voor beïnvloeding en verleiding. Diezelfde mensen die beslissingen nemen omdat ze een verlokking niet konden weerstaan en dan later "klagen" dat ze het echt niet wilden.
Ik snap je denkwijze wel hoor en ben dat ook wel met je eens.
Hiernaast staat wel dat ik niet geloof dat jongeren een vaccinatie nemen vanwege dat specifieke feestje. Die wilden dat los ervan ook wel denk ik
pi_200163495
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:17 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee joh, dat is juist de eerste echte test. Dat de cijfers nu laag zijn is niet zo bijzonder, dat waren ze vorig jaar zonder vaccinaties ook. Maar als de komende herfst een nieuwe golf uitblijft, pas dan kun je zeggen dat de pandemie echt voorbij is.
En wat als er weer een stijging is? Alles gewoon weer dichtgooien (elk jaar)?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 2 juli 2021 @ 00:58:15 #245
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200163510
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juli 2021 23:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het zijn de varianten die zich het best kunnen verspreiden die overleven. Dat zijn vaak minder virulente varianten, omdat wie ziek in bed ligt minder mensen besmet dan wie gaat werken.

Maar dat geldt wanneer besmettingen vooral na de eerste symptomen plaatsvinden. Bij een virus dat vooral besmettelijk is tijdens de incubatietijd, of dat door de genomen maatregelen weinig kans heeft om zich te verspreiden nadat symptomen optraden, is dat niet noodzakelijk het geval.
Stel bvb dat iedereen zich bij de eerste symptomen meteen isoleert en laat testen, dan zullen besmettingen enkel tijdens de incubatietijd (voordat de symptomen optreden) plaatsvinden. Dan bepaalt enkel de besmettelijkheid tijdens de incubatieperiode het succes van een variant. En een (in de incubatieperiode) meer besmettelijke variant kan best virulenter zijn.
are we infinite or am I alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')