Dit heb ik ookquote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:09 schreef Cygne het volgende:
31, en over alles onzeker behalve moederschap. Heb wel duurzame vriendschappen, maar dan snap ik eigenlijk niet zo goed waarom want ik vind mezelf niet echt leuk of zo. Kan me ook niet goed handhaven in groepen. Vind mezelf ook altijd de lelijkste. Maar het helpt wel dat mijn kleuter elke dag random zegt "Jij bent zo mooi mama"
Die bij ~40 graden in juli in dat ene park?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:14 schreef Kyara het volgende:
[..]
Oh ja, die rotonde ja 😃
En die meet ervoor was ook tof, in het maxima park of zo?
Bij Popo,quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:15 schreef pinquit het volgende:
Ik weet nog een meet waarbij wij na afloop met Ynske uit eten gingen
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:38 schreef Clubsoda het volgende:
Overigens vond ik contacten via fok lastiger van de grond te krijgen dan op het schoolplein. Dat je dan denkt dat het gezellig was en jij vervolgens als enige ontfacebookt bentMaar goed, misschien is dat met die schoolpleinmoeders ook wel maar die heb ik gewoon niet op social media
Nog nooit bij een meet geweest, wil ik ook bewust niet. Dit klinkt namelijk alsof het over mij zou kunnen gaanquote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:38 schreef Clubsoda het volgende:
Overigens vond ik contacten via fok lastiger van de grond te krijgen dan op het schoolplein. Dat je dan denkt dat het gezellig was en jij vervolgens als enige ontfacebookt bentMaar goed, misschien is dat met die schoolpleinmoeders ook wel maar die heb ik gewoon niet op social media
Volgens mij was toen het delen van foto's onderling de reden daarvoor... als er dan op facebook een besloten groep gemaakt werd, konden buitenstaanders niet meeglurenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:42 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik snapte vaak niet waarom er dan ineens voor een ander medium gekozen werd dan via het @ meetFOK!topic. maar bv via facebook etc.
mja, maar je geeft wel alle rechten van foto's die op facebook staan aan facebook, of ze nu in een besloten groep staan of niet. Die mogen ze gewoon gebruiken.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:46 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Volgens mij was toen het delen van foto's onderling de reden daarvoor... als er dan op facebook een besloten groep gemaakt werd, konden buitenstaanders niet meegluren
Geen wonder als je 9864646 keer okonomiyaki en lava cakes belooft en nooit levertquote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:38 schreef Clubsoda het volgende:
Overigens vond ik contacten via fok lastiger van de grond te krijgen dan op het schoolplein.
Dat deed ik toen nog nietquote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Geen wonder als je 9864646 keer okonomiyaki en lava cakes belooft een nooit levert
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat deed ik toen nog niet![]()
Overigens nodigt dit niet uit tot ooit wél leveren
Ik begin er ook maar niet meer aanquote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:45 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Nog nooit bij een meet geweest, wil ik ook bewust niet. Dit klinkt namelijk alsof het over mij zou kunnen gaan
Ik ben bij de eerste optie wel benieuwd naar de reactiesquote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Ik vertel het aan het hele schoolplein!
Of zou meer gin tonic beloven beter helpen?
Kies vooral de betere optie
Misschien hebben wij al gemeet zonder het te weten?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:53 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb pas 1x een fokker gemeet, en dat was functioneel
Wel leuk overigens. Nu hebben we dezelfde tegels
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ben bij de eerste optie wel benieuwd naar de reacties
Bobby's, Damrak, Roku en mogelijk Tanqueray Ten en ws 3 soorten Fever tree en 2 London Essence liggen voor je klaarquote:Maar gin tonic doet het beter dan chantage.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Misschien hebben wij al gemeet zonder het te weten?
Dat was inderdaad een gezellig meet! En het is minder eng als je kinderen hebt, altijd een gespreksonderwerp of excuus als het gesprek niet vlotquote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:15 schreef Shandaly het volgende:
Ik kan me nog levendig een meet herinneren in Utrecht, op 4 januari 2014 geloof ik... bij een grote kinderboerderij, waar de inrit wat lastig te vinden was als je de weg er niet zo goed kentHeb de rotondes in de buurt een paar keer helemaal rond gereden
Daar heeft @:Phaidra me geleerd hoe je je kind op je rug in een draagdoek knooptEn met ons lengteverschil was dat sowieso nog best een uitdaging!
Mijn dochter en ik hebben daar nog zo lang plezier van gehad...
Dat zou inderdaad wel kunnen, in Zeist!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:36 schreef Ynske het volgende:
Julianapark hebben we ook vaker een meet gehad.
En die meet wat ik bedoelde met Nijna was in Zeist volgens mij.
Hoax! Ik heb je gezien op Utrecht CS, toen ik iets van kleding van je overnam!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat lijkt me onwaarschijnlijk?
Ik ben een Fokker. Ik kom nooit buiten.
Die lakken allemaal niet meer zeker?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:51 schreef SQ het volgende:
Fokmeets
Mijn bruiloft was een halve fokmeet. Met plukjes Eindhoventopic, dieetclub en nagellakmeisjes
En nu heb ik er nog een heel scala aan geweldige OUD vriendinnetjes bij
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:12 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hoax! Ik heb je gezien op Utrecht CS, toen ik iets van kleding van je overnam!![]()
Dan hoef ik me om dat schoolplein ook geen zorgen te makenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:00 schreef Vanyel het volgende:
Dat lijkt me onwaarschijnlijk?
Ik ben een Fokker. Ik kom nooit buiten.
Het zegt me allemaal weinig, dus ik opteer voor een proeverijquote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
Bobby's, Damrak, Roku en mogelijk Tanqueray Ten en ws 3 soorten Fever tree en 2 London Essence liggen voor je klaar![]()
Die lijst wordt wel korter naarmate de tijd vordert, zo met die nieuwe alcoholwet
Ik vond de meets met jou onwijs tof, ook omdat onze kinderen zo op elkaar lijken. Ik had graag vaker afgesprokenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik begin er ook maar niet meer aanGeen behoefte meer aan vooral ook, maar als verse moeder wél. Ik ging al heel snel scheiden, was opeens alleenwonend met baby, voor mijn vriendinnen waren kinderen of nog een ver-van-hun-bed-show of ze hadden juist een onvervulde kinderwens. Met al gevolg dat er niemand echt dichtbij was. Wat leuke contacten met andere moeders hadden me wel goed gedaan, maar dat tja.
Heel veel minimeets...quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:51 schreef Kyara het volgende:
Ik kan me nog draagmeets herinneren. En Twiske met dreumessen (2012 lichting), een park in Utrecht met baby's (2013 lichting). Later nog iets met peuters (2012 kindjes) bij een toffe speeltuin en vooral heel veel modder. En dan nog iets met babies bij die plek met die rotonde, en nog een kinderboerderij in Eindhoven..... En daarna mini meets.
Niet dat dit mij aangaat, maar ik zou zeggen: het kan nog steeds!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vond de meets met jou onwijs tof, ook omdat onze kinderen zo op elkaar lijken. Ik had graag vaker afgesproken, maar ik denk dat ik mezelf ook in de weg zat. Die stomme onzekerheid of anderen wel op mij zitten te wachten…
Ja, ik ookquote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vond de meets met jou onwijs tof, ook omdat onze kinderen zo op elkaar lijken. Ik had graag vaker afgesproken, maar ik denk dat ik mezelf ook in de weg zat. Die stomme onzekerheid of anderen wel op mij zitten te wachten…
ik doe mee!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:18 schreef lunapuella het volgende:
Ik kom net uit het Maximapark, ben wel weer in voor een meet daar hoor
Voor wat hoort watquote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het zegt me allemaal weinig, dus ik opteer voor een proeverij
Nou ja, zeg…quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:24 schreef Hupje het volgende:
De vorige oud meet ben ik op het laatste moment afgehaakt omdat mijn vriend vond dat ik beter 'echte' vrienden kon zoeken![]()
haha nee die krijg ik echt niet meer mee hoor. Ik dacht gewoon lekker moeders onder elkaar.quote:
Ja leuk!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:43 schreef trui het volgende:
[..]
haha nee die krijg ik echt niet meer mee hoor. Ik dacht gewoon lekker moeders onder elkaar.
Lijkt me serieus leuk!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, ik ookDe overeenkomsten tussen onze jongens waren (zijn denk ik nog steeds wel) frappant. Ik zat er best op te wachten hoor
Maar ik snap je onzekerheid ook. We kunnen het altijd nog eens nieuw leven inblazen
De nieuwe generatie fok-relaties!quote:
Een nickchange, wat doe je??quote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:26 schreef arvensis het volgende:
[..]
Nou ja, zeg…
Ik ben alleen bij de laatste meet in Utrecht geweest. 2018? Het was onwijs leuk om echte gezichten achter de accounts te zien. En ook de kindjes te zien! Bij een volgende meet zijn wij dan ook graag weer aanwezig. Ben reuze benieuwd naar hoe ze allemaal zijn opgegroeid en naar alle nieuwe kindjes.
Wie regelt er wat?
Dan gaan we weer haken en krijg jij je ding terug!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:43 schreef trui het volgende:
[..]
haha nee die krijg ik echt niet meer mee hoor. Ik dacht gewoon lekker moeders onder elkaar.
ojaaa die ringetjes toch? en haken tijdens zo'n meeting werkt mij mij nooit zo goed, maar voor de vorm wil ik best een projectje meenemen hoor.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:58 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dan gaan we weer haken en krijg jij je ding terug!
Ik wilde vanmorgen al iets vergelijkbaars posten.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:07 schreef Malteser het volgende:
Dank voor de reacties. En opvallend ook hoeveel mensen hier zichzelf er toch een soort van in herkennen. Zoeken we daarom massaal Fok op.
Ja, liggen nog steeds in de kast. Had niet verwacht dat het zo lang zou duren voordat ze eruit zouden komen voor een meet.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:06 schreef trui het volgende:
[..]
ojaaa die ringetjes toch? en haken tijdens zo'n meeting werkt mij mij nooit zo goed, maar voor de vorm wil ik best een projectje meenemen hoor.![]()
Hij wordt dit jaar 11quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:46 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Als ie ouder is dan 3 wat ie wel is geloof ik dan win je van me!
Ik ga niks bijzonders doen de komende dagen. Eens een boek uit proberen te lezen, meer lopen, mijn huis opruimen, maandag staan om 8 uur schilders op de stoep voor de kozijnen, mijn broertje komt langs, mijn ouders komen zondag voetbal kijken en dinsdag moet mn nieuwe systeem de lucht in. Dus toch alweer veel te veel eigenlijk.
Nee, ik ook niet. Laten we gewoon gauw weer eens afspreken!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:13 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ja, liggen nog steeds in de kast. Had niet verwacht dat het zo lang zou duren voordat ze eruit zouden komen voor een meet.
Hi!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, ik ookDe overeenkomsten tussen onze jongens waren (zijn denk ik nog steeds wel) frappant. Ik zat er best op te wachten hoor
Maar ik snap je onzekerheid ook. We kunnen het altijd nog eens nieuw leven inblazen
Ha, dat klinkt alsof je van dat idee afgestapt bentquote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:28 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Hi!Dankzij jullie heb ik heel lang gedacht dat S. best een normaal jongetje was. Die van jullie waren ook zo
Hahaquote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ha, dat klinkt alsof je van dat idee afgestapt bentMaar ja, wat leken ze op elkaar he?
Edit: dat was misschien een wat lompe formuleringGaat het goed met hem/jullie?
Nog meer hoax. Ik realiseer me net dat ik ook nog uren heb gereden om lammetjes op te halen bij iemand uit CUL.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:12 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hoax! Ik heb je gezien op Utrecht CS, toen ik iets van kleding van je overnam!![]()
Bij sigme zeker? Ik heb dat toen wel overwogen, maar had niet zo’n grote vriezerquote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nog meer hoax. Ik realiseer me net dat ik ook nog uren heb gereden om lammetjes op te halen bij iemand uit CUL.
Na hun bezoekje aan de slager uiteraard.
Ik ga je pm’enquote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Gaan we dat toch een keer doen? Met kinders?
Je hebt LS toch ook in huis gehad?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nog meer hoax. Ik realiseer me net dat ik ook nog uren heb gereden om lammetjes op te halen bij iemand uit CUL.
Na hun bezoekje aan de slager uiteraard.
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ga je pm’en. Met kinders prima, tweede date durf ik misschien zonder
(geintje geintje).
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Bij sigme zeker? Ik heb dat toen wel overwogen, maar had niet zo’n grote vriezer.
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:57 schreef Shandaly het volgende:
[..]1, 1 en 3
Maar Mariekes!!!stuk of 6 ofzo... Sowieso namen die met Mar* beginnen
quote:
Mja, dat is inderdaad geen toeval denk ikquote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:44 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
HahaHij is niet helemaal standaard nee, en de verklaring lijkt in de intelligentie te zitten. Daarom vind ik het ook typisch dat jij en Phaidra ook in het “help mijn kind is slim” topic schrijven
Jaaaa, toen hadden we Jip nog.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:59 schreef tombolafan het volgende:
Oooh meetsnog nooit een oud meet gehad maar wel PR, F&F, ESF, V&A en FMT meets gehad
Van de mensen hier heb ik Cygne gemeet en BE (realiseer ik me net) en volgens mij Ynske ook (toch Ynske of liepen wij elkaar net mis?)
Nou, maandagochtend half 9 bij het schoolhek dan maar?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:25 schreef Vanyel het volgende:
@:Clubsoda ik dacht even een plaatje bij het praatje te doen maar tot mijn schaamte blijken er maar 3 gins en 3 tonics in huis
Gelukkig lagen er (hoe dan?) wel 4 verschillende flessen wodka koud, dus de proeverij kan alsnog goedkomen
Twee kinderen die shardella heten op het forum ja?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
Uh… de mama van shardella ben ik… en ik ben niet jou…
Onze eerste meet was op een concertquote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:43 schreef trui het volgende:
[..]
Ja hoor, in het park om de hoek zijn genoeg bankjesquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:40 schreef Vanyel het volgende:
Zal ik dan mijn koelbox meenemen?
Weet je daar ook een leuk bankje, dat we de dag er comfortabel kunnen doorbrengen?
Ik was ook wat verrast. Ze leken ook nog allemaal open
Dat lijkt me niet. Maar dat mama van shardella ben ik toch echt… echt… echt…quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Twee kinderen die shardella heten op het forum ja?
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja hoor, in het park om de hoek zijn genoeg bankjesIk neem wel een dekentje/paraplu/zonnebrandcreme mee, al naar gelang het weer.
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Maar dat mama van shardella ben ik toch echt… echt… echt…
Mijnese wordt al 14
Snaaienquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En misschien iets te snaaien?
Nu nog zien te hosselen dat ik je herken.
Misschien ook vrij nemen. Of zou dat werken nog gaan lukken na de proeverij
Mijn naam kloptquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Maar is je naam dan wel goed? Moet je niet renamen?
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
SnaaienZal ik een superheldenshirt aandoen?
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Doe ik een cape.
Ik zag overigens vandaag een lego-held op een trui
Ja, die spanjool heb me naam gejatquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Twee kinderen die shardella heten op het forum ja?
Ik gaf het 2, 3 dagen toch?quote:
Hebben wij elkaar niet hier bij mij gemeet met die flessenpups? Ik twijfel hoor. Ynske is hier wel geweest ieg. Ik heb minstens drie mensen uit Oud gemeet, maar die posten hier alledrie niet meer geloof ik.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:59 schreef tombolafan het volgende:
Oooh meetsnog nooit een oud meet gehad maar wel PR, F&F, ESF, V&A en FMT meets gehad
Van de mensen hier heb ik Cygne gemeet en BE (realiseer ik me net) en volgens mij Ynske ook (toch Ynske of liepen wij elkaar net mis?)
Maandag.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik gaf het 2, 3 dagen toch?
Weet alleen niet meer wanneer dat was.
Hoeveel heetten er Annelies?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:01 schreef SQ het volgende:
Als ik moet gaan opsommen welke OUDers ik allemaal heb ontmoet is het topic snel vol
Ja heel!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maandag.
Interessant genoeg zei mij zoon diezelfde avond, toen ik hem vroeg of hij het vervelend vond dat iemand zijn shirt 'voor baby's' noemde: 'och nee hoor, meestal hebben mensen die zoiets zeggen de volgende dag zelf ook zo'n shirt aan'. Vond ik een knap inzicht voor een 9-jarige.
Lijkt me echt leuk! Ik heb eigenlijk nog nooit een oud meet gehad, maar ken wel wat oud crew enzoquote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:43 schreef trui het volgende:
[..]
De vorige was ook forumbreed. I’m in.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:07 schreef SQ het volgende:
Als er animo is voor een echte OUD meet dan wil ik wel mee organiseren. Beentheredonethat. En dan dus een forumbrede, niet zo van alleen voor het babytopic of alleen voor kinderen uit de herfst van 2018
Oh en dan is het misschien dus niet in Friesland
Brabant is ok hoor, vanuit Zuid Limburg is alles verquote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:07 schreef SQ het volgende:
Als er animo is voor een echte OUD meet dan wil ik wel mee organiseren. Beentheredonethat. En dan dus een forumbrede, niet zo van alleen voor het babytopic of alleen voor kinderen uit de herfst van 2018
Niet zo ver als Frieslandquote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Brabant is ok hoor, vanuit Zuid Limburg is alles verVraag ik een lift aan mijn zusje
Hahahaha John Carter heb ik meegeholpen regelen als pr crewquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:03 schreef Candaasje het volgende:
Oh en F&F meet, CUL meet, en nog hier en daar afzonderlijk CUL-lers ontmoet.
En 2x naar zo'n groot bioscoop'event'. Zelfs een keer samen met mijn vader. (Mijn vriend wilde niet mee, mijn vader is gek van sci-fi, die was daarna Fok! fan)
Voor de opsom
Ja en toen was je man (toen vriend) zo onder de indruk dat wij zo druk waren/veel praattenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:30 schreef Cygne het volgende:
[..]
Jaaaa, toen hadden we Jip nog.![]()
Wat een gouden kat was dat.
Omg jaaaaa iddquote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:00 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hebben wij elkaar niet hier bij mij gemeet met die flessenpups? Ik twijfel hoor. Ynske is hier wel geweest ieg. Ik heb minstens drie mensen uit Oud gemeet, maar die posten hier alledrie niet meer geloof ik.
Misschien een mini-reünie? Benieuwd hoe het met jullie en jullie inmiddels grote jongens gaatquote:
Hahahaha neeeee zo zit het niet! Ik wist dat je niet op asielmeets was ivm je allergie, en ik kon me ook herinneren dat je niet bij de tour met Cat zatquote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:28 schreef oh-oh het volgende:
Ik dacht echt ff dat ik gek was maar thnx dat ik zo makkelijk te vergeten was.
Jaaaaaaa die lieve mooie knappe Sandor, die tegen een trein liep. En van die chihuahua's die ik geflest heb is er een doodgereden. Sandor was trwns de behaarde versie van Jeroen en Maarten, geloof een middelmaatje maar dat weet ik niet meer precies.
Nietusquote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:00 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hebben wij elkaar niet hier bij mij gemeet met die flessenpups? Ik twijfel hoor. Ynske is hier wel geweest ieg. Ik heb minstens drie mensen uit Oud gemeet, maar die posten hier alledrie niet meer geloof ik.
Zolang het dan ook niet Zeeland wordt. Of Zuid Limburg.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:07 schreef SQ het volgende:
Wie hebben elkaar ook ontmoet irlquote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:59 schreef tombolafan het volgende:
Bij jou in de achtertuin past dat makkelijk.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:07 schreef SQ het volgende:
Jou ken ik uit F&F dus jij telt niet!quote:
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:53 schreef F_r het volgende:
[..]
Bij jou in de achtertuin past dat makkelijk.
sherlock toch?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:59 schreef tombolafan het volgende:
Hahahaha ja het gaat goed met me merk ik
Ja f-r en Laziness idd ook.
Ik ben echt een beetje bedroefd hoe slecht mijn geheugen is zeg![]()
Vroeger noemden ze me nog wel eens wiki maar dat is t echt niet meer
Ergens krijg ik kortsluiting bij mensen die ik echt vooral uit F&F ken die dan (ook) hier posten ofzo
Ik zou dus wel juist alles zelf houden en niks weg kunnen doenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:54 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Jou ken ik uit F&F dus jij telt niet!
Haha Tombo vergeet gewoon juist de mensen die wel hier posten te noemen, gaat ie lekker pik?
Oh ja die andere pup was idd naar iemand van Fok gegaan, net als Lexie die ik toen gered heb met vijf weken.
Mensen denken echt dat ik alles wat ik red maar zelf houd maar das heul niet zo.
Heel soms wel, maar ik ‘ken’ sigme van de Slank topics. Daar heb ik in mijn studietijd veel gepost.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sigme heeft de lekkerste lammetjes van het land
Tevens de vrolijkste.
Hmmmmm
Lurk jij in SCUL?
Hahaha ik "ken" sigme van de diergaarde topicsquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Heel soms wel, maar ik ‘ken’ sigme van de Slank topics. Daar heb ik in mijn studietijd veel gepost.
Haha daar zeg je wat ja. Een vriendin vertelde laatst dat zij lang gewacht hebben met hulp zoeken toen haar oudste heel slecht sliep, omdat ze mijn verhalen kende en dacht dat het erbij hoorde. Het arme meisje bleek enorm allergisch te zijn. Ik probeerde alleen een tegenhanger te zijn voor al die verhalen van kinderen die met 8 weken doorsliepen, zeg maar (wat ik om me heen veel hoorde). Ik voelde me stiekem toch een beetje lullig.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:28 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Hi!Dankzij jullie heb ik heel lang gedacht dat S. best een normaal jongetje was. Die van jullie waren ook zo
Ooh sigme in slank. Die had ik niet zien aankomen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Heel soms wel, maar ik ‘ken’ sigme van de Slank topics. Daar heb ik in mijn studietijd veel gepost.
Uiteindelijk eindigt alles en iedereen gewoon in OUD. Met en zonder kindquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ooh sigme in slank. Die had ik niet zien aankomen.
Maar ik ben ook steeds verbaasd over de halve culsc die hier langzaam binnenglijdt.
Soort van shock, zoals een kind dat in shock is als juf ook buiten school blijkt te bestaan.
Ik was hier het eerstquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ooh sigme in slank. Die had ik niet zien aankomen.
Maar ik ben ook steeds verbaasd over de halve culsc die hier langzaam binnenglijdt.
Soort van shock, zoals een kind dat in shock is als juf ook buiten school blijkt te bestaan.
Da’s even groot als ik!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:31 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Misschien een mini-reünie? Benieuwd hoe het met jullie en jullie inmiddels grote jongens gaatMijn mollige peuter is inmiddels 153
Toch wel gek heur.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Uiteindelijk eindigt alles en iedereen gewoon in OUD. Met en zonder kind
Ik.quote:
Het is een beetje het uiterste aan de ene kant, maar een kind als standaard nemen die pas met 4 jaar doorslaapt is wel een beetje het andere uiterstequote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:09 schreef Vanyel het volgende:
Kinderen die doorslapen met 8 weken?
Daar moet wel wat mis mee zijn
Ja nee, die zin is niet ondubieus te typen. Ik bedoel eerst OUD, toen SC.quote:
Ooooh.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja nee, die zin is niet ondubieus te typen. Ik bedoel eerst OUD, toen SC.
Mijne was 7...quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:22 schreef Phaidra het volgende:
He
[..]
Het is een beetje het uiterste aan de ene kant, maar een kind als standaard nemen die pas met 4 jaar doorslaapt is wel een beetje het andere uiterste.
Met de EFS meetquote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:59 schreef tombolafan het volgende:
Lolquote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Brabant is ok hoor, vanuit Zuid Limburg is alles verVraag ik een lift aan mijn zusje
Oh ja! Ik zat te twijfelen over f&f meetsquote:
Flessenpups ben ik bij je thuis geweest, en cat was daar ook bij, en nog iemandquote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:00 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik dus hahahahahaquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:30 schreef Ynske het volgende:
[..]
Flessenpost ben ik bij je thuis geweest, en cat was daar ook bij, en nog iemand
Dat weet ik niet, was jij bij die van het dierenthuis? Een andere van f&f ben ik niet geweestquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:30 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh ja! Ik zat te twijfelen over f&f meets
Durf je het al te geloven? De jongste was 5, en steeds als hij eens 3 nachten doorsliep dacht ik: zou het dan nu…? Maar dan was het weer klaar voor een paar maanden.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:29 schreef tombolafan het volgende:
Mijn jongste slaapt nu net pas door, is in februari 4 geworden![]()
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:29 schreef tombolafan het volgende:
Mijn jongste slaapt nu net pas door, is in februari 4 geworden![]()
Ik was niet bij de asielactie dierenthuis maar later wel een keer, en een keer toen ze verhuisd warenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, was jij bij die van het dierenthuis? Een andere van f&f ben ik niet geweest
Greys?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:25 schreef tombolafan het volgende:
Overigens heb ik morgen een sushi-meet met een f&f vriendin
Meets al een tijd niet gedaan, OUD meet lijkt me dan wel weer leuk maar vooral als ik wel mensen al ken zeg maar
Oh en ik meet dagelijks m'n FOK!man natuurlijk
Nu een maand dus nu geloof ik het ja.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:33 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Durf je het al te geloven? De jongste was 5, en steeds als hij eens 3 nachten doorsliep dacht ik: zou het dan nu…? Maar dan was het weer klaar voor een paar maanden.
Oudste sliep veel eerder door, en de meeste kinderen om me heen ookquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:34 schreef Donna het volgende:
[..]![]()
Ik heb zoveel hoop met mijn ruim 7 maanden oude baby, maar als ik dan dit weer lees.
Ja mijn oudste ook, met 6 weken oud. Daarna 'nooit' meer gehoord.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:40 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nu een maand dus nu geloof ik het ja.
[..]
Oudste sliep veel eerder door, en de meeste kinderen om me heen ookdus blijf hoop houden
Nee Ingetjequote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
Greys?
En wie is nu je FOK!man? Ben ik afrijden nieuwsgierig naar
Hahaha wat dat betreft werd t wel steeds beter; steeds minder vaak wakker, toen korter huilen en op t eind alleen nog maar willen dat er iemand bij haar lag dus dan was het puur erbij liggen en verder slapenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:41 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja mijn oudste ook, met 6 weken oud. Daarna 'nooit' meer gehoord.
Jongste is nogal vocaal. Prima dat ze 's nachts wakker is, maar stop met gillen en kletsen haha!
Ze gilt zo hard dat er baby's op de opvang in huilen uitbarsten als ze bij haar op het kleed of in de box liggen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hahaha wat dat betreft werd t wel steeds beter; steeds minder vaak wakker, toen korter huilen en op t eind alleen nog maar willen dat er iemand bij haar lag dus dan was het puur erbij liggen en verder slapen
Ooooh hahahahahaha dat is wel ergquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:47 schreef Donna het volgende:
[..]
Ze gilt zo hard dat er baby's op de opvang in huilen uitbarsten als ze bij haar op het kleed of in de box liggen.![]()
Het wordt hier ook al beter hoor en wij (ik en vriend) maken elkaar nog niet af, dus het gaat nog redelijk allemaal.
Ik log nu pas in op Fokquote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:50 schreef mama_van_shardella het volgende:
Kut, dat had speeltuinbankje moeten zijn. @:MaJo????
Hier ook niet. Ik kan niet wachten tot ze wat groter zijn.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:51 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ooooh hahahahahaha dat is wel erg
Ja hier ook hoor, er komt alleen geen derde
Ik wacht op het moment dat iemand in FB gaat klagen en vragen of het wat minder over de kinderen kan gaan in de SCquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Uiteindelijk eindigt alles en iedereen gewoon in OUD. Met en zonder kind
Rationeel is het ook beter, ik heb ook 2 miskramen gehad, best heftige bekkenpijn bij de 2e en dus die nachten... Maar qua gevoel wil ik er wel nog 2 bijquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Hier ook niet. Ik kan niet wachten tot ze wat groter zijn.
Als we garantie zouden hebben dat de derde een jongetje is zou ik er misschien serieus over na willen denken, maarja, dat heb je nou eenmaal niet. Na 2 meiden zou ik graag een jongetje willen, vriend al helemaal.
Daarbij was m'n laatste zwangerschap een regelrechte hell, zat ik daarna tegen een postnatale depressie aan én heb ik teveel miskramen gehad om het allemaal nog eens aan te durven. Het is wel klaar zo, denk ik.
Op naar de basisschool en alle andere grote meiden dingen!
Ik had dat gevoel ook (maar dan andersom, want ik heb 2 jongetjes), tot de jongste ongeveer 6 maanden was. Maar dat sleet en inmiddels voelt het gewoon compleet.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:55 schreef Donna het volgende:
Als we garantie zouden hebben dat de derde een jongetje is zou ik er misschien serieus over na willen denken, maarja, dat heb je nou eenmaal niet.
Ik kreeg na twee meiden…. Een meiden tweeling hahahahaquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Hier ook niet. Ik kan niet wachten tot ze wat groter zijn.
Als we garantie zouden hebben dat de derde een jongetje is zou ik er misschien serieus over na willen denken, maarja, dat heb je nou eenmaal niet. Na 2 meiden zou ik graag een jongetje willen, vriend al helemaal.
Oooooh heerlijkquote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:12 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik kreeg na twee meiden…. Een meiden tweeling hahahaha
Hahahah oh heerlijk toch ook hoor.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:12 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik kreeg na twee meiden…. Een meiden tweeling hahahaha
Ik had de oudste (zoon) van mijn broer al bijna een jaar niet gezien. Vorige week komtie binnen bij m'n moeder, heeftie de baard in de keel.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:13 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben al zo blij dat de jongste van mn zus vandaag ook alweer 12 is geworden, t kind is pas een paar jaar leuk
Lekker slapen zo!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:16 schreef Donna het volgende:
[..]
Hahahah oh heerlijk toch ook hoor.![]()
3 is ook niet helemaal mijn getal, dus ik denk ook dat het bij m'n 2 meisjes blijft zo. En als ik toch wil dan is m'n vriend sowieso voor, dus daar hoef ik al niet meer over na te denken.
Voor nu duim ik voor een relax nachtje.
Die van mn zus zijn hier vorig jaar vaker geweest dan normaal omdat ze niet op vakantie gingen en zoquote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:17 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik had de oudste (zoon) van mijn broer al bijna een jaar niet gezien. Vorige week komtie binnen bij m'n moeder, heeftie de baard in de keel.![]()
![]()
![]()
Gheghequote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik wacht op het moment dat iemand in FB gaat klagen en vragen of het wat minder over de kinderen kan gaan in de SC
Shardella is de IRL naam van mijn dochter. Maar dat wil ik liever niet openbaar.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:56 schreef MaJo het volgende:
Maarre, kloon afgestoft @:mama_van_shardella?Of heb ik even iets gemist en weet iedereen wie dit is
Blijkbaar is je wens uitgekomen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik wacht op het moment dat iemand in FB gaat klagen en vragen of het wat minder over de kinderen kan gaan in de SC
Die puzzel is niet zo heel moeilijkquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:56 schreef MaJo het volgende:
Maarre, kloon afgestoft @:mama_van_shardella?Of heb ik even iets gemist en weet iedereen wie dit is
Ik woon in Amersfoort! En nog 2 dames in het zwanger-topic ook weet ik, maar die hangen dan weer niet in deze SC rond.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat een bijlees joh
Veel herkenbare dingen ook (zolang ze niks met moeder zijn te maken hebben).
Jammer dat er kennelijk weinig dames in de regio Amersfoort wonen. Maar wel ff leuk gebabbeld mat amaranta. We blijken op dezelfde middelbare school gezeten te hebben!
Zwangerschap(pen) en bevalling(en) lijken me echt de helquote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:50 schreef SQ het volgende:
Als het alleen om zwanger en baby's zou gaan zou ik best tien kinderen willen. Baby's
Maar ja, ze gaan op een zeker moment ook terugschelden enzo
Owh, tof! Waar ergens (al ken ik de stad amper)? Ik hang nu rond in omgeving Kattenbroek/Gesloten Stad oid/Emiclaerquote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:03 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik woon in Amersfoort! En nog 2 dames in het zwanger-topic ook weet ik, maar die hangen dan weer niet in deze SC rond.
Wat grappig, soms is het ook zo’n klein wereldje he.
Je hebt een DM.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, tof! Waar ergens (al ken ik de stad amper)? Ik hang nu rond in omgeving Kattenbroek/Gesloten Stad oid/Emiclaer
Ja, inderdaad klein wereldje soms
Nee hoor. Vooral de zwangerschap vind ik een noodzakelijk kwaad. Bevallen duurde gelukkig uiteindelijk niet zo langquote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zwangerschap(pen) en bevalling(en) lijken me echt de helMaar dat is vast vloeken in de de kerk hier
Thanks!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:13 schreef LeSage het volgende:
[..]
Nee hoor. Vooral de zwangerschap vind ik een noodzakelijk kwaad. Bevallen duurde gelukkig uiteindelijk niet zo lang
Mij ook, ik kon het gelukkig uitbesteden.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zwangerschap(pen) en bevalling(en) lijken me echt de helMaar dat is vast vloeken in de de kerk hier
Ik vond zwanger zijn de hel op aarde. Bevallen heb ik niet gedaan dus daar weet ik niks vanaf.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wil de eerste 4 weken met je delen en dan na 2 jaar wel overnemen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 06:30 schreef BE het volgende:
Ik had nog echt wel graag een keer zwanger willen zijn en ook een baby zou ik mijn hand niet voor omdraaien, maar je kan ze niet na twee jaar weer weggeven hè…:’)
Nou, precies ditquote:Op zaterdag 26 juni 2021 06:30 schreef BE het volgende:
Ik had nog echt wel graag een keer zwanger willen zijn en ook een baby zou ik mijn hand niet voor omdraaien, maar je kan ze niet na twee jaar weer weggeven hè…:’)
Ik heb er 1 gedaan maar na die ene was het heel duidelijk. Als de volgende ook van mij moest komen, bleef het bij 1.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 06:58 schreef exode het volgende:
[..]
Mij ook, ik kon het gelukkig uitbesteden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. De verloskundige raadde me na die tweede aan om niet nog eens te bevallen. En aangezien ik niet rammel is dat geen punt.
Nu zijn ze 9&13. Ik ben er wel achter dat ik een grote kinderen moeder ben. Als ze praten, dingen begrijpen etc. Die eerste 2 jaar is niet mijn ding![]()
Ik heb ook twee keizersnedes gehad en dat doe ik echt echt echt geen derde keer.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 07:12 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik vond zwanger zijn de hel op aarde. Bevallen heb ik niet gedaan dus daar weet ik niks vanaf.
Klinkt toch een beetje hetzelfde als de verloskundig die zegt dat je nu echt even moet wachten met persenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 07:17 schreef vencodark het volgende:
Je kunt zwangerschap en bevallen wel de hel op aarde vinden maar het is geweldig in vergelijking met peuters die EISEN dat je pas gaat plassen als ZIJ zeggen dat je mag plassen.![]()
En anders moet het opnieuw! Anders gaan ze helemaal uit hun plaat.
Om 7:00 in de ochtend.![]()
Ook goedemorgen.
Ik hoop juist op een compensatie-tweedequote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:32 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb echt een onwijs relaxte rustige peuter dus dat maakte de beslissing om voor een 2e te gaan wel makkelijker.
Dus ja. Je snapt natuurlijk wel dat de baby nu al overcompensatie in de buik doet. Ik vrees voor hoe druk deze straks is![]()
Dit vind ik zooo verdrietig klinken..quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:27 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik rammel al een tijdje maar durf het echt niet meer aan.
Zware zwangerschap gehad, weinig steun van (schoon)familie (contact met eigen familie had ik al niet meer) een man die zich na de 20wk echo mentaal afsloot.
Ik zou héél graag een gewenste, liefdevolle en fijne zwangerschap willen ervaren. Maar ik durf dat nooit weer aan, ik wil er niet nog eens alleen voor komen te staan
Dat is het ook, moet er nog regelmatig om huilen. Ik had m'n zoon zo veel meer gegund. (En mezelf ook)quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:40 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Dit vind ik zooo verdrietig klinken..
Wat heftig en verdrietigquote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:27 schreef Declan-Harp het volgende:
Zware zwangerschap gehad, weinig steun van (schoon)familie (contact met eigen familie had ik al niet meer) een man die zich na de 20wk echo mentaal afsloot.
Ik zou héél graag een gewenste, liefdevolle en fijne zwangerschap willen ervaren. Maar ik durf dat nooit weer aan, ik wil er niet nog eens alleen voor komen te staan
quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:42 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat heftig en verdrietig![]()
![]()
Ik rammel vreselijk en er zijn nu 8 (!) mensen in m'n directe omgeving zwanger. En ik ben zo blij voor ze allemaal maar bij de aankondiging van nr 7 en 8 op één dag twee weken geleden heb ik thuis toch wel even heel hard zitten huilen. Gelukkig heb ik hele leuke buren die inmiddels ook vrienden zijn, waar ik best vaak ben of mee ga wandelen oid, met een heel lief buurmeisje van 3 en buurjongetje van 1.5 waar ik lekker mee kan spelen in de (speel)tuin. Zij blij, want even tijd voor zichzelf, en ik blij, want lieve kindjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oef, dat is wel echt zwaar jaquote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:27 schreef Declan-Harp het volgende:
En daardoor ben ik nu al 7 1/2 jaar alleen. Ik durf gewoon niet meer.quote:
Dat is klote.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:07 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben mijn beste vriendin kwijt omdat ik wel eens opmerkingen heb gemaakt over haar dochter. Op een bezorgde manier, ik ken het kind vanaf dat de test droog was maar ik ben er nu klaar mee. Ze is duidelijk niet in orde maar als je daar ook maar iets over zegt steekt ze haar kop in het zand. Ondertussen is ze 13, haalt ze tweeën op de laagste vorm van onderwijs en praat ze amper nog, ze liegt en ze steelt en waar ze jarenlang leuk optrok met die van mijn zus kan ze daar ook geen gesprek meer mee voeren. Ik heb het jaren geprobeerd , kind was bijna elk weekend hier,maar ik heb mijn handen er vanaf getrokken. De reden dat ik haar moeder niet meer zie is omdat ze de zoveelste nieuwe vriend heeft waar ze mee samenwoont. Dan heeft ze geen tijd voor mij. En ze heeft geen oppas meer nodig. Die vriend heeft een kinderwens. Zij absoluut niet maar als ze moet kiezen tussen de relatie en een kind zie ik haar nog wel een worp doen. Ik wil het echt allemaal niet meer meemaken. Maar wel 18 jaar vriendschap naar de haaien.
Ja heel erg sneu is dat. Maar ik heb het echt los moeten laten helaas. Het gaat nu vanzelf wel helemaal mis en dat had gewoon voorkomen kunnen worden.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:27 schreef Vanyel het volgende:
Scary story oh oh.
Vooral zielig voor het kind in kwestie.
Ik wilde net vragen of dit nog goed is gekomen met je man maar blijkbaar niet dusquote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:22 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
En daardoor ben ik nu al 7 1/2 jaar alleen. Ik durf gewoon niet meer.
Mag ik vragen wat je bedoelt met dat het niet zo uitgepakt is?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:18 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben het gesprek over de tweede ook al heel serieus gevoerd hoor. Dat pakte hier uit richting wel een tweede (deels wegens 2 baarmoeders) omdat we ons kind een speelkameraadje gunden en onszelf onbezorgde tijden terwijl de kinderen met elkaar speelden.
In de praktijk pakte dat niet helemaal zo uit, maar het is wel tot 2 gekomen en daar ook bij gebleven. 3 is nooit een optie geweest hier.
Ik dacht ook altijd dat ik het bij 1 zou houden aangezien zwanger zijn niet makkelijk gaat. Maar zodra ik zwanger was kwam ook de wens voor een tweede om de hoek kijken, heel gek! Dat gezegd hebbende is het rationeel gezien waarschijnlijk beter om het bij 1 te houden.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:19 schreef vencodark het volgende:
Ik ken wel wat mensen die 1 kind ‘gewoon’ prima vonden. Die wisten dat gelijk al.
Alle spullen weg wanneer het kind opgroeide.
Ik krijg op werk nog weleens de vraag of er nog een 3e komt. Dat vind ik wel opvallend. Alsof dát zo vanzelfsprekend is.
Ja, dat herken ik wel. En het lijkt ook vanzelfsprekend binnen 2-2,5 jaar te moeten gebeuren. Ik voel me heel vaak een soort neppe moeder die maar half mee doet, het is zó zeldzaamquote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik wilde net vragen of dit nog goed is gekomen met je man maar blijkbaar niet dusWat was de reden voor hem om zich helemaal af te sluiten na de echo?
Nu we het over dit onderwerp hebben, het valt mij op dat mensen vrij standaard voor een tweede gaan, alsof dit zo hoort. Zijn er ook mensen die het bewust bij 1 kind houden? Even los van medische of psychische redenen, maar gewoon van "het is goed zo". Ik heb het gevoel dat deze discussie pas weer bij een derde speelt, niet bij een tweede. Al mijn vrienden hebben twee of meer kinderen en ze kunnen nooit echt goed uitleggen waarom ze voor de tweede gaan en het niet bij 1 houden. Wij krijgen nu ook de vraag of we voor een tweede gaan maar we weten dat nog niet, ik denk het eigenlijk niet.
Mijn oudste heeft door diverse oorzaken een héél moeilijk leven. Dat maakt haar geen speelkameraadje.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat je bedoelt met dat het niet zo uitgepakt is?
Misschien wel heel persoonlijk, maar vond jij dan principieel dat je de keus niet had met je Mrs? Of was daar overmacht?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, dat herken ik wel. En het lijkt ook vanzelfsprekend binnen 2-2,5 jaar te moeten gebeuren. Ik voel me heel vaak een soort neppe moeder die maar half mee doet, het is zó zeldzaamIk weet niet of er ooit een tweede was gekomen - in ieder geval zeker niet na 2 jaar alweer -, maar ik had wel graag de keus gehad.
quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:55 schreef SaskiaR het volgende:
Wij houden het wel bij 1. Ik was al nooit een moederlijk type, dus heb tot mijn 33e geroepen dat ik nooit kinderen wilde. Nu heb ik er dan een, maar het valt me best zwaar. Niet dat er speciaal iets niet goed gaat, maar het continu klaar moeten staan voor een ander is best vermoeiend. Ik ben iemand die vrij veel rust en tijd voor mezelf nodig heb, en dat vind ik lastig om te vinden. Dus 1 kind is genoeg voor mij. Man zou er wel nog een willen, maar hij schikt zich er wel in.
En eenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Misschien wel heel persoonlijk, maar vond jij dan principieel dat je de keus niet had met je Mrs? Of was daar overmacht?
Tnxquote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, dat mag je vragen hoor. Geen echte principekwestie, het speelt wel mee, maar vooral omdat zij niet wil(de). En nu zijn we het momentum ook een beetje verloren, en hoewel de deur nog wel wat op een kier staat, voelt het als een gepasseerd station. En ik ben vrij angstig om opnieuw een relatie op te blazen, de uitgang is heel anders maar ik weet niet of ik dat aandurf.
En eenvoor jullie en kind
Ja dat dus, ik ben in sommige opzichten wel een beetje egoïstisch. Al was het maar dat ik rustig wil kunnen plassen of een boek lezen zonder continu onderbroken te wordenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ben er eigenlijk veel te egocentrisch voor. Dat vind ik ook lastigheel zwaar. Zeker in combi met de allesinbeslagnemende levensovername van een zorgintensief kind.
Weg sociaal leven. Weg relatie met familie (de relatie is er wel, maar het elkaar zien is zeldzaam). Weg energie.
Er blijft weinig over.
quote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Tnx![]()
Laatste stukje van jouw post klinkt best heftig.
Niet dat over mijn kind dan, maar daarvoor. Maar misschien leest dat anders dan je het bedoelt.
En ook eenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:15 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Vanyeldat klinkt ook echt wel heftig. Verdrietig dat het zoveel impact heeft.
@:Clubsoda wat Vanyel zegt, dacht ik ook.
Ik heb altijd twee of drie kinderen gewild. Maar ik heb ook altijd gedacht er in elk geval twee tussen m'n 25e en 30e te krijgen, en dat is dus niet gelukt. Ik wilde ook altijd het liefst een jaar of 3 ertussen. Dus wat ik van tevoren allemaal dacht/had gewild heb ik toch al los moeten laten. De kans dat drie nog lukt is denk ik klein, maar misschien voelt het na één ook al wel compleet, dat weet ik niet. Ik hoop dat ik daar in de komende jaren achter kan komen.
Goeie, eerlijke post.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:55 schreef SaskiaR het volgende:
Wij houden het wel bij 1. Ik was al nooit een moederlijk type, dus heb tot mijn 33e geroepen dat ik nooit kinderen wilde. Nu heb ik er dan een, maar het valt me best zwaar. Niet dat er speciaal iets niet goed gaat, maar het continu klaar moeten staan voor een ander is best vermoeiend. Ik ben iemand die vrij veel rust en tijd voor mezelf nodig heb, en dat vind ik lastig om te vinden. Dus 1 kind is genoeg voor mij. Man zou er wel nog een willen, maar hij schikt zich er wel in.
Gelukkig maar dat je man en haar vader er nog is. Dat is heel wat waard natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:50 schreef Rijstebuiltje het volgende:
@:MaJo, ik zag je vraag over 'bewust' bij 1 kind houden. Ik had maar wat graag een 2e kindje gewild, echter op het moment dat mijn dochter 1.5 jaar was (ze is nu inmiddels 7 jaar) werd mijn man getroffen door een vrij heftige hersenbloeding, waarbij zijn motorische aansturing verstoord is geraakt. Dus de keuze werd zo wel (on)bewust voor ons gemaakt. Ik vind dat nog steeds vrij moeilijk, maar ben meer dankbaar voor het absolute feit dat ik mijn man en mijn dochter haar papa nog bij ons mogen hebben, het scheelde nml hier maar weinig of het had serieus heel anders afgelopen geweest.
precies dat, al is het nog maar 3 jaar geleden dat de jongste op de wereld kwam. Al zorgt de combinatie van alles samen er nu al regelmatig voor dat de boel flink op spanning komt te staan, dus waarschijnlijk blijft het bij dromen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 19:23 schreef Burdie het volgende:
Oh maar dat snap ik wel @:SQ. Ik rammel ook nog altijd voor een derde, en een groot deel daarvan is ook het verlangen om een zwangerschap en babytijd mee te maken met hoe ik nu in het ouderschap en in het leven sta, heel anders dan 7 jaar geleden.
Wij hebben dat gesprek echt wel gevoerd.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik wilde net vragen of dit nog goed is gekomen met je man maar blijkbaar niet dusWat was de reden voor hem om zich helemaal af te sluiten na de echo?
Nu we het over dit onderwerp hebben, het valt mij op dat mensen vrij standaard voor een tweede gaan, alsof dit zo hoort. Zijn er ook mensen die het bewust bij 1 kind houden? Even los van medische of psychische redenen, maar gewoon van "het is goed zo". Ik heb het gevoel dat deze discussie pas weer bij een derde speelt, niet bij een tweede. Al mijn vrienden hebben twee of meer kinderen en ze kunnen nooit echt goed uitleggen waarom ze voor de tweede gaan en het niet bij 1 houden. Wij krijgen nu ook de vraag of we voor een tweede gaan maar we weten dat nog niet, ik denk het eigenlijk niet.
Bij ons was een van de overwegingen dat we graag wilden dat de kapitein iemand zou hebben waarmee hij zijn "vroeger" deelt. Dat hij iemand van zijn leeftijd heeft die hetzelfde meemaakt, hem begrijpt ect.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
+1, ik zit ook met een zakdoek ernaast. Ik geef de hormonen de schuld...en het slaapgebrek.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:25 schreef exode het volgende:
Bluh Room, wat stom!
Ik pink af en toe een traantje weg hier nu ik alles teruglees. Knuffel voor iedereen. Blij dat iedereen zijn verhaal hier kwijt kan.
Ik voel me niet een neppe moeder maar wel een soort halve, dat je niet helemaal mee kunt praten "want twee is nog veel pittiger". Nu vind ik 1 al best wel meevallen dus misschien ben ik daarin ook wel uniekquote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, dat herken ik wel. En het lijkt ook vanzelfsprekend binnen 2-2,5 jaar te moeten gebeuren. Ik voel me heel vaak een soort neppe moeder die maar half mee doet, het is zó zeldzaamIk weet niet of er ooit een tweede was gekomen - in ieder geval zeker niet na 2 jaar alweer -, maar ik had wel graag de keus gehad.
Dat is inderdaad een goede reden om er bij 1 te blijvenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:55 schreef SaskiaR het volgende:
Dat klinkt heel pittig, en ook verdrietigquote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn oudste heeft door diverse oorzaken een héél moeilijk leven. Dat maakt haar geen speelkameraadje.
Wij blijven, misschien tegen beter weten in, hopen dat wij en zij de goede dingen doen om daar zo veel mogelijk verandering in te brengen. Maar de pijnlijke realiteit is sowieso dat ze tegen de tijd dat dat (evt) ver genoeg komt te oud zal zijn om nog met hem te spelen. En hij waarschijnlijk ook.
Wij hebben ook altijd een wens voor een tweede gehad maar helaas heeft de tijd ons ingehaald. Dat is voor mijn man tenminste zo, ik hou het nog open.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:56 schreef LeSage het volgende:
Wij hadden voor we aan kinderen begonnen al een wens voor een tweede. En de wens voor de derde is dus een vage. Aan de ene (gevoels)kant wel, andere (praktische) kant niet.
Tijd zal het leren.
Het leven is wat dat betreft niet planbaar. Toen ik in 2014 stopte met anticonceptie hoopte ik ook dat ik binnen een jaar zwanger zou zijn en een jaar of 2 later er nog een zou krijgen. Uiteindelijk duurde het zes jaar om zwanger te raken. Het is wat dat betreft ook het bijstellen van bepaalde ideeën en verwachtingen. Misschien is het voor ons bijvoorbeeld wel veel beter om het er bij 1 te houden, wie weet.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:15 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Vanyeldat klinkt ook echt wel heftig. Verdrietig dat het zoveel impact heeft.
@:Clubsoda wat Vanyel zegt, dacht ik ook.
Ik heb altijd twee of drie kinderen gewild. Maar ik heb ook altijd gedacht er in elk geval twee tussen m'n 25e en 30e te krijgen, en dat is dus niet gelukt. Ik wilde ook altijd het liefst een jaar of 3 ertussen. Dus wat ik van tevoren allemaal dacht/had gewild heb ik toch al los moeten laten. De kans dat drie nog lukt is denk ik klein, maar misschien voelt het na één ook al wel compleet, dat weet ik niet. Ik hoop dat ik daar in de komende jaren achter kan komen.
Kwam daarmee een einde aan je relatie en heb je nu een nieuwe partner? Dan snap ik wat je bedoelt, kan me voorstellen dat dat iets bij je triggertquote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het leest natuurlijk. Maar mijn zwangerschap luidde het begin van het einde in, en hoewel dat op mijn conto komt en ik gelukkig ben, hoef ik de eenzaamheid en het verdriet en de schuldgevoelens niet nog een keer mee te maken. Dat is niet rationeel, dat weet ik, maar het idee triggert wel.
Jeetje wat heftig! En wat een geluk dat hij er inderdaad nog isquote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:50 schreef Rijstebuiltje het volgende:
@:MaJo, ik zag je vraag over 'bewust' bij 1 kind houden. Ik had maar wat graag een 2e kindje gewild, echter op het moment dat mijn dochter 1.5 jaar was (ze is nu inmiddels 7 jaar) werd mijn man getroffen door een vrij heftige hersenbloeding, waarbij zijn motorische aansturing verstoord is geraakt. Dus de keuze werd zo wel (on)bewust voor ons gemaakt. Ik vind dat nog steeds vrij moeilijk, maar ben meer dankbaar voor het absolute feit dat ik mijn man en mijn dochter haar papa nog bij ons mogen hebben, het scheelde nml hier maar weinig of het had serieus heel anders afgelopen geweest.
quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:57 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder iedereen bedankt voor alle open reacties, het zijn er teveel om allemaal op te reageren. En een knuffel voor iedereen die het nodig heeft
Qua compleet zijn: ik denk dat ons gezin wel compleet is zo. Maar ik heb zoveel liefde te geven dat er altijd een plekje is voor nog een kindje
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Je klinkt in ieder geval als een hele lieve mamaquote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:19 schreef Declan-Harp het volgende:
@:MaJo dankje![]()
Om je vraag nog te beantwoorden; ik zou wel een tweede kindje willen. Maar alleen als het 100% gewenst en geliefd is en ik kan hem/haar die garantie niet geven. Dus ik blijf gewoon ál mijn liefde aan m'n zoon geven
quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:26 schreef Vanyel het volgende:
Wegknippen uit quote teveel werk (mobiel) maar ze vinden het allebei erg. Er zijn korte periodes geweest waarin het wel kon en dat vonden ze allebei fantastisch. Ze zijn onderliggend ook gek op elkaar. Dat maakt het extra zuur voor ze dat het niet lukt.
Nee, mijn scheiding heeft zo'n trauma veroorzaakt dat ik na 2 scharrels in 2014 definitief singel ben gebleven.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je klinkt in ieder geval als een hele lieve mamaHeb je eigenlijk momenteel een partner? En een kindje verdient ook niet minder dan die 100%
Een van de redenen dat het waarschijnlijk bij 1 blijft is ook dat ik verdrietig word van het idee dat dan niet meer al mijn aandacht en liefde uitgaat naar Aapie. Maar dat zal in de praktijk waarschijnlijk wel meevallen. Ik ben gewoon zo gek op dat kleine mannetje
[..]Knuffel voor jouw kindjes
@:Rebubbled wat een heftig gesprek om tijdens een zwangerschap te moeten voerenIk kan me voorstellen dat dit je niet helemaal lekker zit. Kun je wel een beetje genieten van het zwanger zijn/uitkijken naar de geboorte?
Ik heb wel getwijfeld, vooral vanwege het heftige eerste jaar met de oudste. Maar toen overleed mijn moeder en was het zo ontzettend fijn om het verdriet en de praktische zaken te kunnen delen met mijn zussen, dat we er toch voor durfden te gaan. Ik ken overigens wel gezinnen waar het bij 1 kind is geblevenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat fijn zeg! Dat werd ook wel eens tijdquote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:42 schreef Leandra het volgende:
Pfff sinds woensdagavond internet en nu pas mijn laptop aan, maar........... inmiddels alle mails gelezen, facturen opgeslagen in de juiste mappen, dus ik ben weer bij.
Vanavond wifi-boosters geïnstalleerd, niet zoals Ziggo het wil maar zoals ik het wil en het werkt, en overal fatsoenlijk draadloos internet, want ik lag gisteren in de slaapkamer uitzending gemist te kijken en of mijn telefoon of de Chromecast had er een keer of 6 zoveel moeite mee het signaal te behouden dat ik opnieuw kon beginnen.
Dus als het goed is dan is dat ook verleden tijd
Zoiets gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Wie weet komt er toch nog iemand op je padquote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:43 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Nee, mijn scheiding heeft zo'n trauma veroorzaakt dat ik na 2 scharrels in 2014 definitief singel ben gebleven.
Ik vind dit wel een mooie reden. Mijn man is twee jaar geleden zijn moeder verloren en heeft alles alleen moeten regelen (zijn broer is helaas niet in staat hiertoe). Op zo'n moment mis je toch wel een bepaalde band met anderen, dat heb ik bijvoorbeeld wel met mijn zus en broer, ook al zijn ze een stuk ouder.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb wel getwijfeld, vooral vanwege het heftige eerste jaar met de oudste. Maar toen overleed mijn moeder en was het zo ontzettend fijn om het verdriet en de praktische zaken te kunnen delen met mijn zussen, dat we er toch voor durfden te gaan. Ik ken overigens wel gezinnen waar het bij 1 kind is gebleven.
Dit is bijna 1 op 1 mijn verhaal, veel herkenning! Ik heb tijdens ons traject ook vaak gehuild omdat ik zoveel liefde te geven heb en geen kindje om dit aan te gevenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:48 schreef Peacefulll het volgende:
Wauw! Jemig wat een openheid en wat een mooie vragen worden er gesteld. Ik heb hier niet vaak zo'n rauw, open, respectvol en eerlijk gesprek gezien.
Ik heb altijd al een kinderwens gehad. Ik lurk hier al sinds mijn 15e en ik heb heel veel kinderen geboren zien worden en groot zien worden.
Mijn ex wilde absoluut geen kinderen. Ik ben blij dat hij daar zo eerlijk en duidelijk in is geweest, want dat heeft ervoor gezorgd dat ik nu samen ben met mijn huidige man![]()
Met mijn huidige man wel al heel duidelijk een sterke kinderwens. Ik heb een hart voor wel 3/4 kinderen, manlief ook.
Maar... Toen bleken we onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. En het hele medische traject gaat ons niet in de koude kleren zitten. Met name voor mij is het fysiek enorm zwaar. Ik heb gelukkig wel een mega stabiele relatie met mijn man, dus dat geeft rust
In 2018 hadden we het geluk om M te krijgenMaar na een medisch traject, zware zwangerschap met veel misselijkheid en bekkeninstabiliteit, een keizersnede en een zeer lang herstel, een burnout aansluitend, ben ik een hele tijd heel bang geweest om het nog eens door te moeten.
En dat ben ik nog steeds, ondanks dat we net een eerste IVF-puncfie erop hebben zitten voor kindje nummer 2.
Ja, ik wil in mijn hart heel graag een tweede, derde, vierde kindje. Maar alles eromheen maakt dat ik ergens zelfs een beetje moeite heb met een mogelijke nummer 2. Ik ben momenteel een beetje per dag aan het leven, want als vooruit kijk naar wat mogelijk gaat komen m.b.t. een zwangerschap en bevalling heb ik wel een 'nee-gevoel' en ben ik bang. Ik vond deze IVF-punctie met uiteindelijk overstimulatie al heel heftig, en dan moet er überhaupt nog een zwangerschap gaan plaatsvinden. Mja, het resultaat hè....?
Ik zei vanmiddag nog tegen mijn vader: voor de meeste stellen is het zwanger proberen te raken iets leuks en spannends, iets om je op te verheugen, een tof geheimpje tussen jou en je man, zo intiem.. Ik voel me nu al een beetje neergeknuppeld, en dan moet de zwangerschap, bevalling en het herstel nog komen. Kan er soms best verdrietig van worden.
En dit. Mijn vader overleed toen ik 16 was, en heb het altijd zo fijn gevonden dat er nog mensen in mijn leven zijn die hem ook gekend hebben. Maar ook gewoon van die vreemde situaties, gewoontes, die alleen wij begrijpen. En ik ben ook een nakomertje, mijn zussen zijn 13 en 9 jaar ouder, maar wij hebben altijd wel samen gespeeld en samen opgetrokken. Leeftijd is ook echt niet het belangrijkste.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 19:59 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Bij ons was een van de overwegingen dat we graag wilden dat de kapitein iemand zou hebben waarmee hij zijn "vroeger" deelt. Dat hij iemand van zijn leeftijd heeft die hetzelfde meemaakt, hem begrijpt ect.
We hebben de keuze meer op zijn welzijn gebaseerd dan op onze eigen wens er perse nog eentje te willen.
Misschien kennen de meesten hier ‘m allang maar ik vond de podcast serie ‘De tweede- op zoek naar het standaard gezin’ echt super interessant en leuk. Gaat precies over jouw vraag.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar daarbij ga je er wel vanuit dat je een gezond kind krijgt. Wat als dat niet zo is, zoals mijn man met zijn schizofrene broer? Dan heb je juist eerder een last erbij als broer of zus.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
En dit. Mijn vader overleed toen ik 16 was, en heb het altijd zo fijn gevonden dat er nog mensen in mijn leven zijn die hem ook gekend hebben. Maar ook gewoon van die vreemde situaties, gewoontes, die alleen wij begrijpen. En ik ben ook een nakomertje, mijn zussen zijn 13 en 9 jaar ouder, maar wij hebben altijd wel samen gespeeld en samen opgetrokken. Leeftijd is ook echt niet het belangrijkste.
Klinkt interessant! Ik ga het checkenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:14 schreef trui het volgende:
[..]
Misschien kennen de meesten hier ‘m allang maar ik vond de podcast serie ‘De tweede- op zoek naar het standaard gezin’ echt super interessant en leuk. Gaat precies over jouw vraag.
https://podcastluisteren.(...)r-het-standaardgezin
Ja, hier is het bewust bij eentje gebleven. En achteraf staan we eigenlijk alleen nog maar meer achter die keuze.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja dat is zeker waar. Dat vond ik ook bij een tweede een stuk spannender dan bij de eerste. Het heeft niet alleen maar invloed op het leven van de ouders, ook op het leven van een ander kind.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar daarbij ga je er wel vanuit dat je een gezond kind krijgt. Wat als dat niet zo is, zoals mijn man met zijn schizofrene broer? Dan heb je juist eerder een last erbij als broer of zus.
Je hoopt natuurlijk altijd dat je gezonde kinderen krijgt maar dat kan natuurlijk ook compleet anders uitvallen.
[..]
Klinkt interessant! Ik ga het checken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |