En eenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Misschien wel heel persoonlijk, maar vond jij dan principieel dat je de keus niet had met je Mrs? Of was daar overmacht?
Tnxquote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, dat mag je vragen hoor. Geen echte principekwestie, het speelt wel mee, maar vooral omdat zij niet wil(de). En nu zijn we het momentum ook een beetje verloren, en hoewel de deur nog wel wat op een kier staat, voelt het als een gepasseerd station. En ik ben vrij angstig om opnieuw een relatie op te blazen, de uitgang is heel anders maar ik weet niet of ik dat aandurf.
En eenvoor jullie en kind
Ja dat dus, ik ben in sommige opzichten wel een beetje egoïstisch. Al was het maar dat ik rustig wil kunnen plassen of een boek lezen zonder continu onderbroken te wordenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ben er eigenlijk veel te egocentrisch voor. Dat vind ik ook lastigheel zwaar. Zeker in combi met de allesinbeslagnemende levensovername van een zorgintensief kind.
Weg sociaal leven. Weg relatie met familie (de relatie is er wel, maar het elkaar zien is zeldzaam). Weg energie.
Er blijft weinig over.
quote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Tnx![]()
Laatste stukje van jouw post klinkt best heftig.
Niet dat over mijn kind dan, maar daarvoor. Maar misschien leest dat anders dan je het bedoelt.
En ook eenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:15 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Vanyeldat klinkt ook echt wel heftig. Verdrietig dat het zoveel impact heeft.
@:Clubsoda wat Vanyel zegt, dacht ik ook.
Ik heb altijd twee of drie kinderen gewild. Maar ik heb ook altijd gedacht er in elk geval twee tussen m'n 25e en 30e te krijgen, en dat is dus niet gelukt. Ik wilde ook altijd het liefst een jaar of 3 ertussen. Dus wat ik van tevoren allemaal dacht/had gewild heb ik toch al los moeten laten. De kans dat drie nog lukt is denk ik klein, maar misschien voelt het na één ook al wel compleet, dat weet ik niet. Ik hoop dat ik daar in de komende jaren achter kan komen.
Goeie, eerlijke post.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:55 schreef SaskiaR het volgende:
Wij houden het wel bij 1. Ik was al nooit een moederlijk type, dus heb tot mijn 33e geroepen dat ik nooit kinderen wilde. Nu heb ik er dan een, maar het valt me best zwaar. Niet dat er speciaal iets niet goed gaat, maar het continu klaar moeten staan voor een ander is best vermoeiend. Ik ben iemand die vrij veel rust en tijd voor mezelf nodig heb, en dat vind ik lastig om te vinden. Dus 1 kind is genoeg voor mij. Man zou er wel nog een willen, maar hij schikt zich er wel in.
Gelukkig maar dat je man en haar vader er nog is. Dat is heel wat waard natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:50 schreef Rijstebuiltje het volgende:
@:MaJo, ik zag je vraag over 'bewust' bij 1 kind houden. Ik had maar wat graag een 2e kindje gewild, echter op het moment dat mijn dochter 1.5 jaar was (ze is nu inmiddels 7 jaar) werd mijn man getroffen door een vrij heftige hersenbloeding, waarbij zijn motorische aansturing verstoord is geraakt. Dus de keuze werd zo wel (on)bewust voor ons gemaakt. Ik vind dat nog steeds vrij moeilijk, maar ben meer dankbaar voor het absolute feit dat ik mijn man en mijn dochter haar papa nog bij ons mogen hebben, het scheelde nml hier maar weinig of het had serieus heel anders afgelopen geweest.
precies dat, al is het nog maar 3 jaar geleden dat de jongste op de wereld kwam. Al zorgt de combinatie van alles samen er nu al regelmatig voor dat de boel flink op spanning komt te staan, dus waarschijnlijk blijft het bij dromen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 19:23 schreef Burdie het volgende:
Oh maar dat snap ik wel @:SQ. Ik rammel ook nog altijd voor een derde, en een groot deel daarvan is ook het verlangen om een zwangerschap en babytijd mee te maken met hoe ik nu in het ouderschap en in het leven sta, heel anders dan 7 jaar geleden.
Wij hebben dat gesprek echt wel gevoerd.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik wilde net vragen of dit nog goed is gekomen met je man maar blijkbaar niet dusWat was de reden voor hem om zich helemaal af te sluiten na de echo?
Nu we het over dit onderwerp hebben, het valt mij op dat mensen vrij standaard voor een tweede gaan, alsof dit zo hoort. Zijn er ook mensen die het bewust bij 1 kind houden? Even los van medische of psychische redenen, maar gewoon van "het is goed zo". Ik heb het gevoel dat deze discussie pas weer bij een derde speelt, niet bij een tweede. Al mijn vrienden hebben twee of meer kinderen en ze kunnen nooit echt goed uitleggen waarom ze voor de tweede gaan en het niet bij 1 houden. Wij krijgen nu ook de vraag of we voor een tweede gaan maar we weten dat nog niet, ik denk het eigenlijk niet.
Bij ons was een van de overwegingen dat we graag wilden dat de kapitein iemand zou hebben waarmee hij zijn "vroeger" deelt. Dat hij iemand van zijn leeftijd heeft die hetzelfde meemaakt, hem begrijpt ect.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik wilde net vragen of dit nog goed is gekomen met je man maar blijkbaar niet dusWat was de reden voor hem om zich helemaal af te sluiten na de echo?
Nu we het over dit onderwerp hebben, het valt mij op dat mensen vrij standaard voor een tweede gaan, alsof dit zo hoort. Zijn er ook mensen die het bewust bij 1 kind houden? Even los van medische of psychische redenen, maar gewoon van "het is goed zo". Ik heb het gevoel dat deze discussie pas weer bij een derde speelt, niet bij een tweede. Al mijn vrienden hebben twee of meer kinderen en ze kunnen nooit echt goed uitleggen waarom ze voor de tweede gaan en het niet bij 1 houden. Wij krijgen nu ook de vraag of we voor een tweede gaan maar we weten dat nog niet, ik denk het eigenlijk niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |