Altijd goeie herinneringen.quote:Op donderdag 24 juni 2021 12:45 schreef exode het volgende:
[..]
Volledig out onze comfort ook, gewoon een lege loods huren. Echt alles moesten we regelen en huren tot aan de kapstokken aan toe.
De jubileum editie is mijn favoriete, op het Stadhuisplein. Met de bootjes tussen de locaties. Vergeet ik nooit meer, zeikte op een gegeven moment van de regen. 1 vriend was verantwoordelijk voor die bootjes, die was nat tot zijn onderbroek en wij maar grappen maken via de walkie talkie dingen vanuit warme backtages.
sorry voor de late reactie maar OMG!quote:Op woensdag 23 juni 2021 21:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
We waren vandaag in het oude appartement van mijn ouders bezig waar we letterlijk alles uit moesten slopen, dus ik begon met de rolgordijnen die op de aluminium draai-kiepramen geschroefd zaten, de ramen die in de kiepstand stonden deed ik eerst dicht voor ik met dat rolgordijn begon te klieren (duwen, trekken, niets ging normaal los, zelfs de Luxaflex rolgordijnen niet)
Dat raam stond niet in de kiepstand maar zat gewoon dicht, dus ik klim op het trappetje om niet boven mijn macht te werken, haal afdekdingetjes weg, geef een ruk aan het rolgordijn en het raam blijkt gewoon in de draaistand te staan en draait dus open, terwijl ik ongeveer op 70 cm boven de vloer sta en de valbeveiliging net iets hoger is dan mijn voeten...
Geen idee wie dat raam dicht heeft geduwd zonder het ook weer met de hendel vast te zetten, maar ik was overal wel even klaar mee, dus ik ben maar meuk naar de stort gaan brengen, lekker met twee benen op de grond, 0 hoog.
Ik voelde me er ook altijd oud, maar hing vooral backstage. Verloofde is ook kort vrijwilliger geweest zodat ze ook achter mocht hangen anders zagen we elkaar de hele avond niet.quote:Op donderdag 24 juni 2021 12:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Altijd goeie herinneringen.
Ik kan me daar nauwelijks iets van herinneren, behalve dat ik geen boot heb gezien en dus ook vast op 1 locatie ben gebleven.
En er moet ook vast iemand uit zo'n boot zijn gedonderd, maar dat is heeeeeel vaag.
Volgens mij waren wij toen ook al wel aan de oude kant.
Zeker nietquote:Op donderdag 24 juni 2021 13:13 schreef exode het volgende:
Kans is dan wel aannemelijk dat ik je ooit een flyer in je handen heb geduwd of zo
Ik voel me wel superjong maar wordt toch echt bijna 41. 41! Klopt niets van natuurlijk.quote:Op donderdag 24 juni 2021 13:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zeker niet![]()
Ik denk niet dat ik ooit een flyer heb aangenomen
en volgens mij ben jij nog wel wat jonger
Als ik met mijn 40 jaar nog geen oude taart ben dan ben jij dat met je 36 ook nog niet hoor.quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:06 schreef vencodark het volgende:
Ik ben dus onlangs 36 geworden maar voel me gewoon eeuwig 26 ofzo.
De laatste 10 jaar gingen zo snel.
Er zijn veel jonge guppies op werk (begin twintigers) en die zien mij vast als een oude taart of moeke.![]()
Ik sprak vorige week iemand die uit 1994 was…dat is 9 jaar verschil.
Hij heeft hem nog niet hoor, wel bijna nu. Maar met kleding aan zwemmen is echt wel een ding.quote:
Komt vast snel dan nuquote:Op donderdag 24 juni 2021 15:06 schreef exode het volgende:
[..]
Hij heeft hem nog niet hoor, wel bijna nu. Maar met kleding aan zwemmen is echt wel een ding.
Ik verheug me eerlijk gezegd wel op het moment dat Juul zo rond de 5 a 6 jaar is. Ik vind het reuze bewerkelijk zo'n peuter. B was altijd al makkelijk, maar nu met 7 heb je er echt amper een kind aan. Dus hoppa kom maar door met de 45+ jaren.
Ik ben er in ieder geval niet een van.quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zie om me heen juist veel moeders enorm opleven rond hun 50e, als de kinderen groot zat zijn om zichzelf in leven te houden, de carrièredruk een beetje van de ketel is enzo. Ik zou me er bijna op gaan verheugen
Nou, dit inderdaad! Ik zie bij man dat hij nog veel meer geneigd is zich druk te maken over wat mensen ergens van denken, en dat dan ook daar waar het om volslagen vreemden gaat die je daarna nooit meer ziet. Ik vind het juist heerlijk dat ik daar vrijer in ben, dat maakt het leven zoveel makkelijker.quote:Op donderdag 24 juni 2021 16:25 schreef vencodark het volgende:
Op dagelijkse basis heb ik wel rete meer zelfvertrouwen en vaardigheden nu dan toen ik jonger was. Ik praat makkelijker met mensen, durf grappen te maken, kom veel meer voor mezelf op.
Vroeger zo’n bang muisje geweest.
Ik geef veel minder om andermans mening en ben ook eerlijker. Ik red mezelf dus beter.
Dát is mij zoveel waard momenteel.
We hebben niet meer dezelfde naam.quote:Op donderdag 24 juni 2021 16:58 schreef amaranta het volgende:
Ik ben mega zelfverzekerd nu. En ik zeg dat ook tegen mezelf. En tegen anderen..
Ik ben inmiddels zo zelfverzekerd dat ik mijn ouders bij ons aan tafel op hun lazer heb gegeven over hun bende aan overbodige meukquote:Op donderdag 24 juni 2021 16:58 schreef amaranta het volgende:
Ik ben mega zelfverzekerd nu. En ik zeg dat ook tegen mezelf. En tegen anderen..
Mijn man geeft nog minder om wat anderen van hem vinden. Hart op de tong en heeft ook totaal geen angst of zenuwen bij confrontaties of mensen ‘op hun nummer zetten’.quote:Op donderdag 24 juni 2021 16:57 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Nou, dit inderdaad! Ik zie bij man dat hij nog veel meer geneigd is zich druk te maken over wat mensen ergens van denken, en dat dan ook daar waar het om volslagen vreemden gaat die je daarna nooit meer ziet. Ik vind het juist heerlijk dat ik daar vrijer in ben, dat maakt het leven zoveel makkelijker.
Ik hoop dus een beetje dat man van mij af gaat kijken dat het echt niet zo interessant is wat vreemden vinden van jou en/of je acties. Dat zou zo fijn zijn! Voor hem, maar ook wel een beetje voor mij.quote:Op donderdag 24 juni 2021 17:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn man geeft nog minder om wat anderen van hem vinden. Hart op de tong en heeft ook totaal geen angst of zenuwen bij confrontaties of mensen ‘op hun nummer zetten’.
Dat is iets dat ik wel van hem geleerd heb. Mensen lopen over je heen als je niets zegt en alles pikt.
Ik wilde net zeggen, dat is niet hoe je online overkomt.quote:Op donderdag 24 juni 2021 17:38 schreef SQ het volgende:
Ik ben echt kei onzeker juist, nog steeds. Ik raak nog steeds mild in paniek als ik langs een groep popi jopie tieners moet lopen. Ik denk ook altijd dat ik niks kan. En het strookt helemaal niet met mijn imago
Ook irl nietquote:Op donderdag 24 juni 2021 17:38 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen, dat is niet hoe je online overkomt.
Nu was mijn eerste zwangerschap niet gepland, maar zijn komst zorgde juist voor een mentale groei waarvan ik me nog steeds afvraag of die plaats had gevonden als die zwangerschap uit was gebleven.quote:Op donderdag 24 juni 2021 16:15 schreef Vaiana het volgende:
30 en nu soms wel moe maar zwanger dus dat vind ik wel terecht.
Meestal niet zo moe, iig niet iets wat een glaasje cola niet oplost. Ben benieuwd hoe dat straks is met gebroken nachten enzo.
Ben dus achteraf wel blij dat ik niet al veel jonger getrouwd en zwanger was, heb nu meer tijd gehad om mezelf te leren kennen en lekker in mijn vel te zitten. Daar heb ik nu echt wel profijt van.
Dat heb ik ook lang gehad. Maar ik werd gepest in mijn puberteit en op die momenten voelde ik me weer die afgewezen puber.quote:Op donderdag 24 juni 2021 17:38 schreef SQ het volgende:
Ik ben echt kei onzeker juist, nog steeds. Ik raak nog steeds mild in paniek als ik langs een groep popi jopie tieners moet lopen. Ik denk ook altijd dat ik niks kan. En het strookt helemaal niet met mijn imago
Nou, toevallig hadden mijn zusje en ik het pas nog over onze jeugd, en Soneal stond met zijn oren te klapperen, maar geloof mij, mijn vader is niet iemand die je tot de orde roept, zelfs nu hij op zijn 80ste flink gekrompen is, en niet meer de 1.91 die hij was, en door zijn diabetes ook graatmager is, dus voor mij was dit ook echt wel nieuw zeg maar, maar alle grenzen waren voor mij compleet overschreden op de dag van hun verhuizing (gisteren weer, maar dat was vooral door mijn balanceeract op 8 hoog, daar kon hij weinig aan doen, denk ikquote:Op donderdag 24 juni 2021 17:40 schreef SQ het volgende:
Maar ik lees met bewondering al jullie verlichte verhalen en heb goede hoop dat mijn dag ook nog komt!
Het is wel beter dan het was hoor, dat welmaar er valt zeker nog veel winst te behalen.
Beetjequote:Op donderdag 24 juni 2021 18:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Aw…. Toch niet voor mij gedaan he?
Ik dacht exact hetzelfde toen ik SQ’s post las over haar onzekerheid.quote:Op donderdag 24 juni 2021 18:43 schreef Hupje het volgende:
Dit vind ik zo tof aan Fok!/OUD: het ene moment slap geouwehoer en dan ineens gaat het over 'levenszaken'. Daar heb ik het niet zomaar met iemand over, maar dit bankje laat me dan wel nadenken.
*boks*quote:Op donderdag 24 juni 2021 17:38 schreef SQ het volgende:
En je bent zo mooiquote:Op donderdag 24 juni 2021 19:13 schreef Debsterr het volgende:
Onzekerheid, ja, dat is wel een ding. Mijn lief is fotograaf en fotografeert met name naakte dames. Tsjaa, dat doet me niet altijd even goed.. vooral omdat ik, heel lullig gezegd, mezelf nooit goed uit de verf vind komen op zijn foto’s van mij.
Werk technisch denk ik ook altijd dat ik niet goed genoeg ben, maar kreeg gelukkig bij mijn beoordeling de bevestiging dat dat zeker niet zo is. Maar ja, ik wil ZELF ook wel eens die bevestiging voelen voor mezelf zeg maar.
Fijne combi is dat he..quote:Op donderdag 24 juni 2021 18:58 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben een pleaser, conflictvermijder, en een perfectionist.
Dit is zo herkenbaar. Voor mezelf voelt het alsof ik niks goed kan doen. Maar op werk wordt daar anders over gedacht. Ik wil die bevestiging graag ook zelf voelen.quote:Op donderdag 24 juni 2021 19:13 schreef Debsterr het volgende:
Werk technisch denk ik ook altijd dat ik niet goed genoeg ben, maar kreeg gelukkig bij mijn beoordeling de bevestiging dat dat zeker niet zo is. Maar ja, ik wil ZELF ook wel eens die bevestiging voelen voor mezelf zeg maar.
5 hele dagen voor het eerst in langer dan een jaar, woohooo!quote:Op donderdag 24 juni 2021 21:25 schreef exode het volgende:
Oh wat fijn dat het klaar is oh-oh! Heb je nu een paar dagen vrij?
Yes! Leuke dingen gepland of gewoon even lekker niets?quote:Op donderdag 24 juni 2021 21:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
5 hele dagen voor het eerst in langer dan een jaar, woohooo!
Leuk! Hoeveel heb je er dan in totaal?quote:Op donderdag 24 juni 2021 21:27 schreef F_r het volgende:
Ik heb ook nog iets leuks te melden zondag komen Pleun en Dibbes bij ons wonen. 2 maine coons van een jaar of 4. Arme Pleun is een grote rode kater van rond de 10 kilo.
4quote:Op donderdag 24 juni 2021 21:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Leuk! Hoeveel heb je er dan in totaal?
Ik heb het wel geweten maar weet het niet meer.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:44 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben echt veel ouder dan de meesten hier geloof ik. En ik heb me lang een faler gevoeld hoor, geen kinderen, geen normale relaties, geen fatsoenlijke baan , geen opleiding afgemaakt.
Maar tbh ik geef echt niks meer om wat mensen denken tegenwoordig.
En ik ben echt heel gelukkig omdat ik weinig eisen stel
Oh rimpels, de horror. Mijn tante en mijn vader hadden heel veel voorhoofdrimpels, van die diepe groeven. Ik heb ook al jaren een paar staan en kan daar bij vlagen ook heel onzeker van worden. Wie wil nou een vrouw van 31 met zulke groeven?quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:47 schreef Vaiana het volgende:
Ik ben dus wel onzeker wanneer het gaat over mensen die ik ken/waar ik om geef, dan wil ik heel graag aardig gevonden worden. Op mijn werk heb ik ook vaak het gevoel dat ik het niet zo goed doe als dat ik zou kunnen. Maar als ik iets wel goed doe ben ik daar ook wel weer heel content mee, haha.
Dus nouja, bij onbekenden vind ik hun mening niet meer zo relevant, maar bij bekenden moet ik vrij zeker weten dat je me leuk vindt voordat ik onbezorgd mezelf durf te zijn.
En ik heb dus een nieuwe rimpel in mijn gezicht en daar ben ik ook heel onzeker over.Sinds man 4x benadrukt heeft dat hij het juist mooi vindt gaat het iets beter, maar ik vind het nog steeds een ding.
Ho ho, ik dacht dat ik de bejaarde hier was?quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:44 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben echt veel ouder dan de meesten hier geloof ik. En ik heb me lang een faler gevoeld hoor, geen kinderen, geen normale relaties, geen fatsoenlijke baan , geen opleiding afgemaakt.
Maar tbh ik geef echt niks meer om wat mensen denken tegenwoordig.
En ik ben echt heel gelukkig omdat ik weinig eisen stel
Jij bent gewoon een buitencategoriequote:Op donderdag 24 juni 2021 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ho ho, ik dacht dat ik de bejaarde hier was?
44quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jij bent gewoon een buitencategorie
Wat ik me dan wel afvraag, hoe oud was jij dan toen Soneal werd geboren?
Dapper. Lijkt mij heel moeilijkquote:Op donderdag 24 juni 2021 17:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels zo zelfverzekerd dat ik mijn ouders bij ons aan tafel op hun lazer heb gegeven over hun bende aan overbodige meuk
Dat is ook wel next level, dat je ouders tegenover je zitten als een stel pubers die gewoon hun kamer moeten opruimen ipv allerlei kutexcuses verzinnen om het maar niet te hoeven doen
Dat vind ik dan weer niet zo oud klinken (dat ben ik over 5 jaarquote:Op donderdag 24 juni 2021 22:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
44
Toen mijn oudste geboren werd was ik 25
Iemand bij mij op Franse les had dat ook.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:06 schreef Leandra het volgende:
Over rimpels gesproken: zo'n 15 jaar geleden kreeg ik een Harry Potter rimpel op mijn voorhoofd, zo'n bliksemschicht zeg maar, die is alweer jaren weg, zonder botox, fillers of andere meuk.
Heb ik toch zeker 5 jaar gehad.
LOLquote:Op donderdag 24 juni 2021 22:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Iemand bij mij op Franse les had dat ook.
Het was een beetje als een hele diepe decolleté. Kon echt nergens anders naar kijken dan naar die rimpel.
Het was zelfs zo erg dat ik maar ben gestopt met Franse les.
Nee geintje ik kon het niet meer combineren.
Het was vooral voor mijn moeder nodig, aan de andere kant laat mijn vader het gebeuren en doet net zo hard mee.quote:
Grote God! Wat een onderneming voor je. Klassequote:Op donderdag 24 juni 2021 22:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was vooral voor mijn moeder nodig, aan de andere kant laat mijn vader het gebeuren en doet net zo hard mee.
Met z'n 2 bureaus en 2 bureaustoelen op z'n studeerkamer.
Waarvan 1 jaren 50/60 stalen bureau, komt volgens mij bij een melkfabriek vandaan, en zijn jaren 70 bureaustoel, met leren zitting en rugleuning, wel echt vintage dus
Hij had de kasten genummerd voor de verhuizing, en van iedere kamer een plattegrond gemaakt waar die kast moest komen, zegt hij gisteren iets over kast #13, dus Soneal: Hebben jullie 13 kasten??!?!???
Mijn vader: We hebben acht-en-twintig kasten...
In een 3-kamer appartement
Maar je hebt je was weggewerkt en daar kun je ook tevreden over zijnquote:Op donderdag 24 juni 2021 22:37 schreef MaJo het volgende:
Ik wilde op tijd naar bed gaan en lekker een boekje lezen. Ik was alleen vergeten dat er nog een hele berg was op bed lagnu ben ik dusdanig chagrijnig en moe dat ik de puf niet meer heb om te gaan lezen
Precies dit.quote:Op donderdag 24 juni 2021 18:58 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben een pleaser, conflictvermijder, en een perfectionist.
Ik moet aan van die tiny House programma’s denken waarbij mensen ook denken dat daar super veel in past.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was vooral voor mijn moeder nodig, aan de andere kant laat mijn vader het gebeuren en doet net zo hard mee.
Met z'n 2 bureaus en 2 bureaustoelen op z'n studeerkamer.
Waarvan 1 jaren 50/60 stalen bureau, komt volgens mij bij een melkfabriek vandaan, en zijn jaren 70 bureaustoel, met leren zitting en rugleuning, wel echt vintage dus
Hij had de kasten genummerd voor de verhuizing, en van iedere kamer een plattegrond gemaakt waar die kast moest komen, zegt hij gisteren iets over kast #13, dus Soneal: Hebben jullie 13 kasten??!?!???
Mijn vader: We hebben acht-en-twintig kasten...
In een 3-kamer appartement
Dat is dan wel weer waarquote:Op donderdag 24 juni 2021 22:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar je hebt je was weggewerkt en daar kun je ook tevreden over zijnGa je toch voldaan slapen.
Jaaa! Ik vind dat ook zó lastig, dat zoveel mensen weinig actief uitnodigen. Dan voelt het zo eenzijdig, zelfs als ik weet dat ze het gewoon vaak vergeten. Mij heeft het wel geholpen om, hoe spannend ook, uit te spreken dat het voelde alsof een vriendschap van 1 kant kwam.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:41 schreef Malteser het volgende:
[..]
Precies dit.
En nu ben ik ook nog veel te zwaar en ik heb geen vriendinnen. Al onze vrienden zijn vrienden van mijn man waarbij ik dan ‘de partner van’ ben. En dat is kak maar dat is nog meer kak als het niet goed met je gaat. Dan troost ik mezelf weer met een zak Maltesers en zo word ik nog zwaarder.
Ik probeer contact te leggen, nodig mensen uit, maar word zelden terug uitgenodigd en daarmee word ik dan weer bevestigd in mijn ‘ik ben niet leuk/aardig genoeg’.
Wat een gedoe eigenlijk.
Maar even iets luchtigs: mijn tuin is klaar. Zo blij mee!
Zo herkenbaar! Was doen is niet heel erg, maar wel als ik eigenlijk andere plannen had. Heb je hem nu wel opgeruimd?quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:37 schreef MaJo het volgende:
Ik wilde op tijd naar bed gaan en lekker een boekje lezen. Ik was alleen vergeten dat er nog een hele berg was op bed lagnu ben ik dusdanig chagrijnig en moe dat ik de puf niet meer heb om te gaan lezen
Ohhh ik heb ook een slaapvouw! Elke ochtend, over de zijkant van mijn voorhoofd. Man vindt hem heel aandoenlijk, ik vind het maar stom.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
LOL
Ja, was idd een rare rimpel, hij werd in de loop van de dag meestal wel minder, maar 's morgens altijd een diepe vouw op m'n voorhoofd.
quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:41 schreef Malteser het volgende:
[..]
Precies dit.
En nu ben ik ook nog veel te zwaar en ik heb geen echte echte vriendinnen. Al onze vrienden zijn vrienden van mijn man waarbij ik dan ‘de partner van’ ben. En dat is kak maar dat is nog meer kak als het niet goed met je gaat. Dan troost ik mezelf weer met een zak Maltesers en zo word ik nog zwaarder.
Ik probeer contact te leggen, nodig mensen uit, maar word zelden terug uitgenodigd en daarmee word ik dan weer bevestigd in mijn ‘ik ben niet leuk/aardig genoeg’.
Wat een gedoe eigenlijk.
Dat kan ik me dan ook weer heel erg goed voorstellen! Fijn dat het zo goed heeft uitgepakt.quote:Op donderdag 24 juni 2021 17:44 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Nu was mijn eerste zwangerschap niet gepland, maar zijn komst zorgde juist voor een mentale groei waarvan ik me nog steeds afvraag of die plaats had gevonden als die zwangerschap uit was gebleven.
Oh dit, jarenlang! Vond ik zo moeilijk, dat degene die ik als mijn beste vriendin zag dat nooit wederzijds had.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:44 schreef Phaidra het volgende:
Onzekerheid wel over sociale relaties. Ik heb wel vriendinnen, maar ik denk niet dat iemand mij als bestie beschouwt.
Lief!quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:51 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Dat kan ik me dan ook weer heel erg goed voorstellen! Fijn dat het zo goed heeft uitgepakt.
[..]
Oh dit, jarenlang! Vond ik zo moeilijk, dat degene die ik als mijn beste vriendin zag dat nooit wederzijds had.Ik heb haar jaren later opeens magisch alsnog gevonden, dat gun ik jou ook heel erg!
Mijn zusje had dat met mijn moeder al toen ze 14 of 15 was, ik was m natuurlijk al naar het buitenland gesmeerd dus ik kreeg dat helemaal niet mee.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:44 schreef Phaidra het volgende:
@:Leandra, moeilijk is dat he, als je ineens in een andere rol tegenover je ouder(s) staat. Ik ben ca. 5 jaar samen met mijn zussen mantelzorger geweest voor mijn moeder. Ik vond het vreselijk, zo ‘volwassen’ was ik helemaal nog niet voor mijn gevoel.
Oef, wat zwaar voor haar. Ik was toch ‘al’ 25 en woonde niet meer thuis. Ik ben wel blij dat mijn zussen en ik het samen konden doen. Het heeft ons heel hecht gemaakt. En had simpelweg niet geweten hoe ik dat had moeten bolwerken.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn zusje had dat met mijn moeder al toen ze 14 of 15 was, ik was m natuurlijk al naar het buitenland gesmeerd dus ik kreeg dat helemaal niet mee.
Ik sta open voor nieuwe vriendschappen :-)quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:41 schreef Malteser het volgende:
[..]
Precies dit.
En nu ben ik ook nog veel te zwaar en ik heb geen echte echte vriendinnen. Al onze vrienden zijn vrienden van mijn man waarbij ik dan ‘de partner van’ ben. En dat is kak maar dat is nog meer kak als het niet goed met je gaat. Dan troost ik mezelf weer met een zak Maltesers en zo word ik nog zwaarder.
Wat een gedoe eigenlijk.
Jij woont in Veldhoven.. Daar woonde ik 30 jaar geleden een paar jaarquote:Op donderdag 24 juni 2021 23:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik sta open voor nieuwe vriendschappen :-)
Ik sta open voor nieuwe vriendschappen. :-)quote:Op donderdag 24 juni 2021 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij woont in Veldhoven.. Daar woonde ik 30 jaar geleden een paar jaar
Al had je het niet tegen mij![]()
Waar woon je (regio)? Idem voor @Malteserquote:Op donderdag 24 juni 2021 22:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Lief!Ik heb wel periodes beste vriendinnen gehad, maar op één of andere manier gaat iedereen verhuizen naar het andere eind van het land en dan verwatert het toch.
Op dag 1 van de universiteit maakte ik kennis met een studiegenootje waarmee het echt vanaf het allereerste moment voelde alsof we elkaar al jaren kenden. Helaas stopte ze na 6 maanden met de studie en daarna hebben we nog 2x afgesproken maar dat was het. Ik was er wel kapot van. Dat soort dingen heb ik dus altijd.
quote:Op donderdag 24 juni 2021 23:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik sta open voor nieuwe vriendschappen. :-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Onder de rook van Schiphol! Amersfoort vind ik een leuke stad overigens, maar dus wel een beetje verquote:Op donderdag 24 juni 2021 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar woon je (regio)? Idem voor @:Malteser
Moeilijk voor je zeg. Gelukkig is het hier een fijn warm bad. Dat idee.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:41 schreef Malteser het volgende:
[..]
Precies dit.
Wat een gedoe eigenlijk.
Zoveel mensen niet. Denken ze i.i.g. als ik dit topic lees. Maar valt best mee denk ik, het gaat vooral om "de klik". En die heb je nu eenmaal niet met iedereen. Zowel in de liefde niet als in vriendschappen niet.quote:Op donderdag 24 juni 2021 23:41 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
En ik ook![]()
Maar ik ben dus sociaal ook niet helemaal je van het
Ik moet die stad nog ontdekkenquote:Op donderdag 24 juni 2021 23:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onder de rook van Schiphol! Amersfoort vind ik een leuke stad overigens, maar dus wel een beetje ver.
quote:Op donderdag 24 juni 2021 23:41 schreef Phaidra het volgende:
Nog een anekdote over ‘vriendschap’ , even in spoiler voor wie er geen zin in heeft. Sorry ik heb net een glas wijn gedronken. Word ik sentimenteel van
.
Snap ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En is ook naar. Je bent ineens een figurant uit een vorig leven.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Daar woon ik ook. Heel fijn om het vertrouwde geluid van om de paar minuten een vliegtuig dat overkomt weer te horen. Geeft je toch het idee dat we zo langzamerhand weer normaal gaan doen.quote:Op donderdag 24 juni 2021 23:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onder de rook van Schiphol! Amersfoort vind ik een leuke stad overigens, maar dus wel een beetje ver.
Dat is idd wat er had moeten gebeuren, maar mijn moeder zit al jaren te wachten tot ze dood is, en sinds ze haar oudste gezinslid voorbij is (een zus die 78 werd) is het nog erger, maar we denken dat ze echt dacht dat ze het niet meer mee zou maken en het haar probleem due niet zou zijn.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:31 schreef Burdie het volgende:
Je hebt er nu niks meer aan, want ze zijn al verhuisd, maar toen mijn ouders kleiner zijn gaan wonen, hebben ze alleen meegenomen wat in het nieuwe huis paste en voor de rest is een opkoper gekomen.
Ik heb ze niet verhuisd hè, en ik ga ze ook niet helpen uitpakken, ik ben zelf net verhuisd en hier moeten nog tig dozen uitgepakt worden.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Grote God! Wat een onderneming voor je. KlasseEn wat zal het voor hen ook moeilijk geweest zijn, want alle herinneringen die er voor hen aan kleven. Wat een klus. Zijn ze uiteindelijk wel weer geland op een plek waar ze zich goed voelen?
Acné-boksquote:
Het was wel lekker rustig voor een tijdjequote:Op vrijdag 25 juni 2021 00:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar woon ik ook. Heel fijn om het vertrouwde geluid van om de paar minuten een vliegtuig dat overkomt weer te horen. Geeft je toch het idee dat we zo langzamerhand weer normaal gaan doen.
Dit is inderdaad zó fijn om te merken.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 00:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar woon ik ook. Heel fijn om het vertrouwde geluid van om de paar minuten een vliegtuig dat overkomt weer te horen. Geeft je toch het idee dat we zo langzamerhand weer normaal gaan doen.
Mooiquote:Op vrijdag 25 juni 2021 01:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alsof je een prachtig schilderij aan iemand overdraagt en die er direct een blik verf overheen laat vallen.
Nou kom je van de week een keer koffie drinken dan?quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:41 schreef Malteser het volgende:
[..]
Precies dit.
Wat een gedoe eigenlijk.
Ik woonde hiervoor in Amsterdam Noord en ik vond toch wel dat er veel overlast was van vliegtuigen. Net aan het begin van de lockdown verhuisden wij naar ons nieuwe huis regio Alkmaar en daarvan hadden we nog geen idee of er veel vliegtuigen over zouden vliegen. Ik moet zeggen dat het nog alles meevalt, maar wij hebben/hadden nog geen idee of ze hierover zouden vliegenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 00:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als ik rode wijn mag drinken wil ik graag meequote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:04 schreef SQ het volgende:
Zullen we anders een clubje makengaan we gezellig aan de rosee bij ludiek
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:11 schreef Donna het volgende:
Ik heb vriendinnen in Aalsmeer precies op de route van zo'n landingsbaan, waar ze al SUPER LAAG vliegen en als ik daar in de tuin zit dan zit ik de helft van de tijd omhoog te kijken.
Niks gewend hier in Friesland.
Ze lachen me altijd uit.
Dat is het ook, vind het altijd weer indrukwekkend!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zal wel een enorm verschil zijn, inderdaad!
Ik moest daar in het begin ook erg aan wennen, komende uit Noord-Brabant. Toen ik er net woonde en nog niet onder een route, vond ik het nog gaaf. Toen we in Noord woonde en er vaak in alle vroegte al vliegtuigen over kwamen waar ik áltijd wakker van werd, vond ik het niet meer leuk.
Maar ik vind het nog steeds prachtig als we richting het zuiden rijden om al die vliegtuigen te zien die gaan landen of net opgestegen. Ik blijft het toch machtig vinden dat die machines met al die mensen erin daadwerkelijk kunnen vliegen
Noord-Brabant hier, maar wij zitten precies onder een route van Eindhoven AirPort, dus ook hier kun je dat wel meemakenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zal wel een enorm verschil zijn, inderdaad!
Ik moest daar in het begin ook erg aan wennen, komende uit Noord-Brabant. Toen ik er net woonde en nog niet onder een route, vond ik het nog gaaf. Toen we in Noord woonde en er vaak in alle vroegte al vliegtuigen over kwamen waar ik áltijd wakker van werd, vond ik het niet meer leuk.
Maar ik vind het nog steeds prachtig als we richting het zuiden rijden om al die vliegtuigen te zien die gaan landen of net opgestegen. Ik blijft het toch machtig vinden dat die machines met al die mensen erin daadwerkelijk kunnen vliegen
Ja dat idd!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:31 schreef Debsterr het volgende:
@:leandra ze komen hier in de buurt ook vaak voorbij ja, Chinooks maken zo’n zwaar woosh woosh woosh geluid dat je meteen herkent.
Ik heb het ook ja. Wat een stelletje gevallen zijn we ook eigenlijkquote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:30 schreef Debsterr het volgende:
Herkenbaar @:LeSage, dat gevoel dat men niet op je zit te wachten. Stom wat we onszelf allemaal aanpraten soms
En dan mogen al die jongeren wel oppassen als ze langslopenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:40 schreef SQ het volgende:
Lesaazj mag ook wel bij het clubje, volgens mij kunnen we een redelijk terras vullen
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:40 schreef SQ het volgende:
Lesaazj mag ook wel bij het clubje, volgens mij kunnen we een redelijk terras vullen
Alleen voor mensen met een lillik gezicht.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:04 schreef SQ het volgende:
Zullen we anders een clubje makengaan we gezellig aan de rosee bij ludiek
Herkenbaar.. Stond laatst in Utrecht zuid op een sportveld. Kwamen ze ook al best laag over. Maar voor de locals was het normaal en voor de Amsterdammers waren ze nog kleinquote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:11 schreef Donna het volgende:
Ik heb vriendinnen in Aalsmeer precies op de route van zo'n landingsbaan, waar ze al SUPER LAAG vliegen en als ik daar in de tuin zit dan zit ik de helft van de tijd omhoog te kijken.
Niks gewend hier in Friesland.
Ze lachen me altijd uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En sociaal ben ik ook niet zo, ik ken wel wat mensen hier, maar die horen bij de sport en daarbuiten zie ik ze niet. Of het zijn ouders van klasgenoten van de kinderen en die zie ik ook steeds minder.
Mijn beste vriendin woont een uur rijden met de auto hier vandaan en we zien elkaar heel weinig. Als we elkaar zien is het wel weer alsof we elkaar gisteren nog hebben gesproken
Ik ben volgens mij ook niet supergoed in het onderhouden van contact![]()
Drenthe hier... dat is soms best ver van de bewoonde wereld
Fake it till you make it...
Spreek voor uzelf!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Alleen voor mensen met een lillik gezicht.
Daar stond mijn middelbare school dus precies tegenover (andere kant van de trambaan)quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:23 schreef Burdie het volgende:
Oh dat doet me denken aan een scharrel die in/op Uilenstede woonde, daar kan je de vliegtuigen bijna aanraken.
Nou echt wel!!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:00 schreef SQ het volgende:
Toch bijzonder dat zoveel mensen zich zo herkennen! Ik ga later nog even proberen om op sommigen individueel te reageren trouwens. En wat rot eigenlijk, dat we hier op onze belegen leeftijden nog zo mee worstelen
Dapper!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:57 schreef Kyara het volgende:
Ah, ik kan ook aansluiten mbt onzekerheid. Imposter syndroom lijkt op mij geschreven.
Ergens is het misgegaan de afgelopen 25 jaar want ik was vroeger toch behoorlijk extravert, redelijk populair en (achteraf gezien) best knap.
Maar goed, ik ga toevallig zo naar de ha voor een doorverwijzing naar een psych (doodeng).
Ach Malteser, ik heb je een keer gezien en toen vond ik je zo lief en spontaan! Je moet niet denken dat je niet leuk en aardig bent. Ik zat toen zelf in een onzekere periode en dacht wow, dat zij dat wél kan!quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:41 schreef Malteser het volgende:
[..]
Precies dit.
Wat een gedoe eigenlijk.
Heel herkenbaar.quote:Op donderdag 24 juni 2021 23:38 schreef Adrian4 het volgende:
Ik ben sociaal gezien ook enorm onzeker
Sta mij elke keer diep ongelukkig te voelen op het schoolplein als de kliek bij elkaar staat en ik gewoon echt niet weet wat ik moet zeggen en mij geen houding weet en ik flashbacks krijg naar mijn schooltijd.
Nu merk ik dat ik mijn onzekerheid projecteer op Willem. Ook ik heb een pestverleden. Mijn grootste angst is dat Willem het zelfde te verduren krijgt en hij lijkt echt ontzettend veel op mij. Hij spreekt niet veel af en is nog nooit op een feestje uitgenodigd. Ik weet het wel, het zijn kleuters, jongens en hij heeft er zelf niet veel last van, maar ik merk dat het mij echt heel veel doet. En ik voel mij schuldig, want zou het voor hem niet handiger zijn als ik met de kliek mee zou kunnen doen?
Goed …
OMG 28 kasten!! Pfffff
Bijna welquote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:09 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Nijna, Drenthe is bijna Zwolle![]()
Je spoiler herken ik wel. Aan de ene kant moet ik gewoon voor mezelf zorgen en ben al blij dat het nu stabiel is. En dat ik de rest van het gezin ook heel kan houden. Maar soms jeukt het wel, soms kan ik accepteren dat het zo goed genoeg is..
Succes.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:57 schreef Kyara het volgende:
Ah, ik kan ook aansluiten mbt onzekerheid. Imposter syndroom lijkt op mij geschreven.
Ergens is het misgegaan de afgelopen 25 jaar want ik was vroeger toch behoorlijk extravert, redelijk populair en (achteraf gezien) best knap.
Maar goed, ik ga toevallig zo naar de ha voor een doorverwijzing naar een psych (doodeng).
Succes! Xquote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:57 schreef Kyara het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:21 schreef Phaidra het volgende:
@:SQ, ik lees net dit in de nieuwsbrief van de belangenvereniging voor ouders in de kinderopvang, en moest gelijk aan jou denken!Aan mij? Maar mijn kdv heeft wel toegezegd terug te betalenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Ja maar ze wilden niet standaard terugbetalen toch? Alleen als je er expliciet om vroeg. Met deze uitspraak lijkt dat ook niet echt correct.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Aan mij? Maar mijn kdv heeft wel toegezegd terug te betalen
Je flikt het elke keer weer.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Haha ik had toch al gezegd dat ik mezelf fantastisch vindt.
Ik vinD jou ook fantastisch, jij temperamentvolle Spaanse godinquote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Haha ik had toch al gezegd dat ik mezelf fantastisch vindt.
Scheer je mijn posts nu over 1 kam met de brandgang van exodequote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:26 schreef vencodark het volgende:
[..]
Je flikt het elke keer weer.
Ik herken jouw posts zónder naar de user te kijken.
Heb ik trouwens meestal ook met @:exode en @:SQ
Bijna.. Maar opgegroeid in een klein durp in Friesland. Dus Zwolle is groot genoeg voor mij.. Tussendoor nog in Enschede gewoond. Maar Zwolle voelt een stuk fijner, socialer..quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:18 schreef Nijna het volgende:
[..]
Bijna welen Zwolle ligt aan de rand van de bewoonde wereld volgens mij
.
Ik woonde er heeeeel lang geleden, toen Eindhoven Airport nog Welschap heettequote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:30 schreef LeSage het volgende:
[..]
Noord-Brabant hier, maar wij zitten precies onder een route van Eindhoven AirPort, dus ook hier kun je dat wel meemaken![]()
Nu met dat goede weer van laatst moest ik er ook zo aan wennen, vorig jaar helemaal niet gehoord en nu ineens weer ieder half uur een vliegtuig over. Ik heb er gelukkig geen last van en de jongens vinden vliegtuigen nog erg cool, dus gratis vermaak
Knipquote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:18 schreef vencodark het volgende:
[..]
Succes.![]()
Mag ik vragen, mag ook in pm, wat je nu over de streep heeft getrokken?
Dat verhuizen maakt het niet gemakkelijjker, inderdaad. En met oudere kinderen is het toch weer anders. Toen ik binnen Amsterdam verhuisde met een kleuter die net naar school ging, had ik best wat contacten via ouders van andere kinderen. Geen dikke vriendinnen, maar wel gezellig.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:10 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Nou echt wel!!
Ik ga nu verhuizen naar een regio waar ik niemand ken en alleen het idee al om daar vriendschappen op te bouwen… Toevallig zei ik van de week nog tegen mijn man: Wie zit er nou op mij te wachten? Idem voor een werkgever na 4,5 jaar niet werken. Ik vind het doodeng.
Aan de andere kant voelt mijn 14 jarige zich precies zo over haar vriendinnen en het opnieuw beginnen en blijf ik haar vertellen dat het allemaal goed komt etc etc. Over mezelf echter….
Ik doe echt heel hard mijn best om mijn meiden zoveel mogelijk tools te geven dat zij later in ieder geval niet deze negatieve gevoelens hebben over zichzelf.
Dat ja.. Ik ging ook niet meer naar feestjes.. In mijn studententijd was ik degene die achter de bar stond. Daar was ik beter op mijn plek dan lallend aan de bar..quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:22 schreef vencodark het volgende:
Ik haat trouwens groepen mensen die allemaal sociaal doen. Dan ben ik terug in mijn schulp.
En dronken mensen.
Ik ging vroeger enkele keren naar een discotheek/café omdat ‘iedereen’ het doet en ik wilde het ook proberen. Toen was ik nog vrijgezel.
Maar ik heb geleerd dat het écht niks voor mij is.![]()
Ik drink ook niet. Dus ik ben die rare, nuchtere en introverte muurbloem tussen allemaal dronken en ‘gezellige’ mensen.
Hele gênante momenten meegemaakt.
Of op een meet met enkele Fokkers.
Ik was helemaal in mezelf gekeerd en kwam er niet meer uit. Ik bleef bij die ene vriendin logeren en heb alleen zo zitten huilen toen iedereen naar bed ging.![]()
Haal me weg!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:32 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Bijna.. Maar opgegroeid in een klein durp in Friesland. Dus Zwolle is groot genoeg voor mij.. Tussendoor nog in Enschede gewoond. Maar Zwolle voelt een stuk fijner, socialer..
Die meisjes zijn nog veel onzekerderder dan wij zijn. Alleen zien we dat nietquote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:40 schreef LeSage het volgende:
Klopt denk ik wel, SQ, maar in een wereld van Insta en TikTok waarbij de 18-jarige meisjes in buiktruitjes staan te dansen alsof ze de wereld in hun eentje aankunnen is deze herkenbaarheid wel echt fijn.
En op een forum is het iets minder kwetsbaar om te delen dan in het ‘echt’
Dit is dus precies wat ik ook heb...quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:24 schreef TolstoiFan het volgende:
Voor mij is die onzekerheid ook erg herkenbaar. Ik ben altijd erg onzeker geweest en daarbij ook nog perfectionistisch, wat ook niet een al te beste combi is![]()
Nu ik moeder ben, is die onzekerheid op bepaalde vlakken erger geworden. Ik voel me regelmatig een zwaar matige moeder, vaak ook soort van bang om mijn kind emotionele/psychische schade aan te brengen door dingen die ik niet goed doe.
Hoe kan ik bv. mijn kind leren hoe hij contacten legt als ik dat zelf niet eens kan. Of hoe leer ik hem om voor zichzelf op te komen, als ik dat zelf ook niet kan?
Contacten leggen vind ik ook erg moeilijk. Heb vaak het gevoel (net als Lesage), dat mensen niet op mij zitten te wachten en vind het ook moeilijk waar je dan over kan praten met mensen die je niet of nauwelijks kent. Dat hele schoolplein gebeuren lijkt me om die reden dan ook niet iets om me op te verheugen.
Mijn man is daar veel makkelijker in, die kan met zo'n beetje iedereen wel een praatje aanknopen. Qua sociale contacten lift ik dus een beetje met hem mee.
Nu met het hele Corona gebeuren merk ik dat er nog hogere drempel is ontstaan in het contact opnemen met de weinige kennissen die ik heb. Andersom gebeurt het ook vaak niet, dat is dan voor mij een bevestiging dat men niet op mij zit te wachten.
Grappige is dat ik in mijn werk die onzekerheid minder heb, omdat ik naar mijn idee best aardig goed ben daarin. Maar zodra er dan een wat informeler gesprek met bv. een klant is, dan vind ik dat weer erg lastig.
Over een week of 6 hebben we een BBQ van het werk en hoewel ik me wel aangemeld heb daarvoor, kan ik er nu al tegenop kijken vanwege de sociale setting.
Had ook niet verwacht dat ik op mijn leeftijd (dit jaar word ik 45) nog zulke issues zou hebben
Oja dit... dat ik bij het schoolplein maar gewoon op mijn telefoon sta te kijken... dat is niet omdat ik niet met mensen wil praten, maar omdat ik niemand durf aan te spreken...quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:33 schreef LeSage het volgende:
@:vencodark dat lijkt me echt vervelend als je in drukke situaties je zo als een buitenstaander voelt.
Ik voel me juist in de kroeg met een pilsje op en mijn vrienden om me heen niet meer onzeker. Maar zonder mijn vrienden voel ik me meteen onzeker.
Op het schoolplein ken ik gelukkig al wat mensen, want mensen die ik al ken vind ik dus niet eng meer. Maar nieuwe mensen, daar kan ik dus niets mee. En dat lijkt van een afstand misschien arrogant, maar is dus gewoon onzekerheid![]()
Ik kan hier dus ook nooit weggaan uit het dorp, ik heb deze mensen allemaal nodig
Amen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:36 schreef SQ het volgende:
Wat ik trouwens nog wel even wil zeggen is dat onzekerheid normaal is, en ieder mens onzekerheden heeft.
Ik kan begrijpen dat ik niet onzeker over kom omdat ze bij mij onder de oppervlakte liggen.
En omdat ik bijvoorbeeld wél makkelijk de leiding pak, nieuwe dingen probeer, opzichtige kleding durf te dragen, ontzettend van luchtigheid en lompe humor houd, valt het niet zo op dat ik in mijn broek schijt als ik een onbekende op zijn gedrag moet aanspreken. Of dat ik mezelf altijd de lelijkste vind van welke groep vriendinnen dan ook. Of dat ik niet eens mijn familie om hulp durf te vragen omdat ik denk dat ze me lastig vinden, laat staan vrienden - met als gevolg dat iedereen me juist zo sterk vindt omdat ik alles alleen kan ( de ironie).
Omdat het gevoelens zijn, en het een keuze is om die gevoelens wel of niet te delen. Het stukje wat anderen van mij zien is een bewust gekozen imago. En zo geldt dat uiteindelijk voor iedereen.
Wees niet bang voor je onzekerheden - ze horen er bij en ze maken je óók tot wie jij bent. Ik denk dat een mens zónder enige onzekerheden simpelweg niet bestaat.
Ah zo. Als de herkenning bij je kinderen is, blijkt dat zo’n eye opener te zijn.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:39 schreef Kyara het volgende:
[..]
Combinatie van factoren. Ik merk dat het mijn functioneren op mijn werk in de weg gaat staan, met dochter lopen we nu bij een kinderpsych waardoor er voor mij ook wat herkenning is en met een vriendin die psycholoog is, heb ik een emdr sessie gedaan die best wel veel deed eigenlijk. Plus dat ik gewoon veel te zwaar ben en moet afvallen en ook daarbij zit ik mijzelf te veel in de weg.
Maar door op je telefoon te kijken, straal je uit dat je wel wat beters te doen hebt dan daar te zijn. Mensen gaan jou dan ook niet aanspreken.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:45 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Oja dit... dat ik bij het schoolplein maar gewoon op mijn telefoon sta te kijken... dat is niet omdat ik niet met mensen wil praten, maar omdat ik niemand durf aan te spreken...
Yes, yes I did.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Scheer je mijn posts nu over 1 kam met de brandgang van exode
Zie je!?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:42 schreef Donna het volgende:
[..]![]()
Ik rij graag om eens te meeten hoor! Maar niet helemaal naar Zeeland, sorry voor wie daar woont!
Mmmja ik denk dat het ook echt tijd gaat kosten, voor mij. Eerst huis en kids op dr rit krijgen en dan kijken wat ik er zelf van kan maken. Heb wel nu twee keer echt vriendinnen voor het leven gemaakt. Gelukkig. Maar in Nederland werkt iedereen en het is allemaal druk druk druk.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat verhuizen maakt het niet gemakkelijjker, inderdaad. En met oudere kinderen is het toch weer anders. Toen ik binnen Amsterdam verhuisde met een kleuter die net naar school ging, had ik best wat contacten via ouders van andere kinderen. Geen dikke vriendinnen, maar wel gezellig.
Later vond ik in mijn nieuwe wijkje echt een leuke vriendin. En toen ging ik verhuizen richting Alkmaar en zij richting Nijmegen, en dan is dat toch jammer.
Hier, komen wonen aan het begin van de lockdown en met een kind in groep 7 toen, zie je weinig andere ouders en kon je ook niet zomaar even een bakkie doen ergens. Dus anderhalf jaar later is het aantal contacten echt nog heel beperkt, helaas.
Ik werk niet. Vriendinnen worden?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:51 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Mmmja ik denk dat het ook echt tijd gaat kosten, voor mij. Eerst huis en kids op dr rit krijgen en dan kijken wat ik er zelf van kan maken. Heb wel nu twee keer echt vriendinnen voor het leven gemaakt. Gelukkig. Maar in Nederland werkt iedereen en het is allemaal druk druk druk.
Dat was bij mij. Inmiddels is het (op mijn verzoek) overgemaakt. Maar ouders die niks vragen, krijgen niks...quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:25 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja maar ze wilden niet standaard terugbetalen toch? Alleen als je er expliciet om vroeg. Met deze uitspraak lijkt dat ook niet echt correct.
Vlak ook de helikopters niet uit inderdaad. Ik heb een keer per twee weken een hybride overleg, een deel zit thuis en de rest zit in een ruimte direct naast de helipad. Wat een grafherrie door je laptopspeakertjes is datquote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:27 schreef Leandra het volgende:
Ik kreeg er vooral een "net als vroeger" gevoel van.
Maar ik ben dan ook zo oud dat ik in mijn jeugd amper vliegtuigen over zag komen, dat zo'n streep in de lucht nog bijzonder was en dat je je afvroeg waar het vliegtuig naartoe ging als je er een zag.
Ik hoop echt dat het vliegverkeer nooit meer op het oude niveau komt waarbij de lucht helemaal vol zit met condenssporen (chemtrails), want dat was gewoon teveel.
Maar als ik zie dat iedereen alweer op vakantie moet met het vliegtuig dan zie ik het somber in.
Overigens was het hier het afgelopen jaar juist drukker met een ander soort vliegverkeer, want de luchtmacht heeft naar hartelust kunnen oefenen toen het reguliere vliegverkeer vrijwel stil lag.
En die straaljagers vliegen hier laag.
De helicopters ook trouwens, maar zo'n Chinook met dubbele rotor blijft op een of andere manier indrukwekkend, je herkent ze ook aan het geluid voor je ze ziet, en als ze dan met 4 tegelijk komen is het helemaal indrukwekkend.
Maar zeg het dan ook niet.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:52 schreef Burdie het volgende:
Oh en ik ging dus verhuizen naar vlakbij de Efteling. Iedereen: dan komen we na een dagje Efteling gezellig bij jullie eten!
Mogen jullie raden hoe vaak dat gebeurd is in de afgelopen 3 jaar..
(En dat voelde in het begin heel persoonlijk, maar ik snap ook best dat een dagje Efteling echt super vermoeiend is en je daarna liever gewoon in de auto naar huis stapt, dan nog ergens sociaal te moeten doen, helemaal met kinderen!)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De meeste psychologen zijn ook maar mensenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:57 schreef Kyara het volgende:
Dat precies. Ik heb momenteel ook niet echt real life vrienden, maar ik mis het helemaal niet. Soms vraag ik me af of ik daar niet iets van moet vinden en of ik geen actie moet ondernemen, maar altijd kom ik tot de conclusie dat ik het prima vind zoals het nu is.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:32 schreef Burdie het volgende:
Soms is dat het ook dat je gedraagt naar hoe je denkt dat anderen vinden dat het zou moeten.
Gek genoeg is het door de afgelopen anderhalf jaar dat ik me ben gaan realiseren dat ik helemaal niet iemand ben die zit te wachten op hordes vriendinnen en een uitgebreide vriendengroep. Ik heb anderhalf jaar niks sociaals gedaan, en heb het eigenlijk nauwelijks gemist.
Wij (mijn man en ik) gaan elk jaar naar de Vrienden Van Amstel, altijd met z'n tweeën. En altijd staan we tussen de vriendengroepen, en soms voel ik me dan eventjes een loser omdat ik dat niet heb. Dat ik in m'n eentje sta als hij een biertje haalt. Maar meer dan eens heb ik ook juist gemerkt dat die vriendengroepen gewoon met iedereen leuk doen, dus op zo'n avond kies ik dan een leuke vriendengroep uit, waar ik heel eventjes bij hoor.
Ah shit, verkeerde naam onthoudenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:55 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat was bij mij. Inmiddels is het (op mijn verzoek) overgemaakt. Maar ouders die niks vragen, krijgen niks...
O, ik zou dat misschien wel zeggen als grapje, maar dat eigenlijk veel te veel vinden voor jou en het dus daarom niet uitvoeren.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:52 schreef Burdie het volgende:
Oh en ik ging dus verhuizen naar vlakbij de Efteling. Iedereen: dan komen we na een dagje Efteling gezellig bij jullie eten!
Mogen jullie raden hoe vaak dat gebeurd is in de afgelopen 3 jaar..
(En dat voelde in het begin heel persoonlijk, maar ik snap ook best dat een dagje Efteling echt super vermoeiend is en je daarna liever gewoon in de auto naar huis stapt, dan nog ergens sociaal te moeten doen, helemaal met kinderen!)
Zou dat niet vanaf een bepaalde leeftijd ook gewoon voor veel mensen (vrouwen) er bij horen? Dat je weinig - geen vriendinnen hebt, iig geen diepgaande vriendschappen?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:05 schreef -Spring het volgende:
Small talk kan me ook niet zo heel lang boeien, moet ik zeggen. Ik wil graag de diepte in, mensen om me heen die me spiegelen of waar ik iets van kan leren, die ik interessant vind. En tbh heb ik dat niet zo snel met mensen. Ik vind mensen al snel best wel saai. En dan ga ik liever iets 'nuttigs' of interessants doen zoals mn moestuin inzaaien, of leren gitaar spelen of een cursus taxidermie volgen.
Edit disclaimer: dit is geen waardeoordeel over andere mensen, maar het besef dat ik zelf anders ben. En daar heb ik tegenwoordig hartstikke vrede mee.
Ah dankje!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:17 schreef Debsterr het volgende:
Knap @:Limone dat je er zo naar kunt kijken nu!
Uhhh tja sorry... random rond staan kijken in de hoop dat iemand me aanspreekt werkt ook niet... en ik vind het dan lastig om me aan te sluiten bij een gesprek dat al gaande is tussen 2 andere ouders. Hoewel dat dan weer makkelijker is dan zomaar iemand aanspreken die ook alleen is.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar door op je telefoon te kijken, straal je uit dat je wel wat beters te doen hebt dan daar te zijn. Mensen gaan jou dan ook niet aanspreken.
Gewoon zelf iemand aanspreken. Bij voorkeur met een compliment over diens kind. Goh ik zag dat Marietje vanochtend zo lief x hielp bij de school ingaan ofzo..of dat ze een nieuwe fiets heeft, ze groeien zo snel he? of een of ander random cliché (koud he? warm he?).quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:18 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Uhhh tja sorry... random rond staan kijken in de hoop dat iemand me aanspreekt werkt ook niet... en ik vind het dan lastig om me aan te sluiten bij een gesprek dat al gaande is tussen 2 andere ouders. Hoewel dat dan weer makkelijker is dan zomaar iemand aanspreken die ook alleen is.
Ik praat nu eigenlijk alleen met de ouders van vriendinnetjes, maar een andere ouder aanspreken werkt vaak niet. Gister nog 2x geprobeerd, de ene moeder zei weinig terug. "hoe gaat het" "ja goed". De andere hadden we een leuk gesprek, maar dat is dus vaak niet zo.
Dat VINT ik ook van jouquote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik vinD jou ook fantastisch, jij temperamentvolle Spaanse godin
Haha, dit is ook echt de dynamiek van mij en mijn man. Hij is supersociaal, ik uh... niet.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:26 schreef exode het volgende:
Mijn verloofde is heel anders, die kan dat niet, small talk. Die groet ook amper mensen. Ik kende al vrij snel iedereen in de straat, zij vraagt na 4 jaar nog steeds 'wie is dat?'
Bij mij zijn mijn 2 zwangerschapscursus groepjes ook niks geworden qua contact, terwijl ik andere groepen altijd jaren na de cursus/geboortes nog dingen samen zie doen. Vind ik echt heel jammer.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:32 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb ook een pestverleden en me daardoor lang onzeker gevoeld. Op het schoolplein me toch wat verloren voelen enzo. Bij mijn zwangerschappen heb ik 2x meegedaan aan Centering Pregnancy, deels in de hoop leuke contacten op te doen. Kwam na de bevallingen weinig van, terwijl ik zag dat anderen wel contact hielden. Dat kon echt wel steken.
Ach, tegenwoordig zijn we toch allemaal "mama van x", nietwaarquote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:36 schreef Donna het volgende:
Ik spreek dus 3x per week met een moeder op het KDV schoolplein en het is altijd heel gezellig, maar ik weet haar naam niet eens. Wel erg eigenlijk.
True. Ik weet WEL wie haar kinderen zijn haha!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Ach, tegenwoordig zijn we toch allemaal "mama van x", nietwaar
Vanaf de 40 heten ze allemaal Yvonne of Annelies.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:36 schreef Donna het volgende:
Ik spreek dus 3x per week met een moeder op het KDV schoolplein en het is altijd heel gezellig, maar ik weet haar naam niet eens. Wel erg eigenlijk.
Ze is nog geen 40, denk ik.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Vanaf de 40 heten ze allemaal Yvonne of Annelies.![]()
Moniquequote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Vanaf de 40 heten ze allemaal Yvonne of Annelies.![]()
Dit is ook herkenbaar ja. alleen dan niet de Efteling maar andere dingen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:52 schreef Burdie het volgende:
Dat zijn echt geen leuke herinneringen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:46 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dit is ook herkenbaar ja. alleen dan niet de Efteling maar andere dingen.
Zo woonde ik voorheen naast een festival locatie. Iedereen: oh wat handig gratis slaapplek en schone wc beschikbaar. Ik: prima laat maar weten wanneer je deze kant op komt.
Zie ik later allemaal foto's voorbij komen dat ze letterlijk naast mijn deur staan te feesten terwijl ik daar in mijn uppie zat en anderen zijn nooit geweest.
Ook jaartje in België gewoond voor stage, niet de allerkleinste kamer gekozen want dan was er geen ruimte voor logees . Er is niemand langs geweest. Het luchtbed dat ik mee had genomen werd uitgeleend aan de huisgenoot die elk weekend vrienden over de vloer had waardoor ik amper contact had met haar.
Nee joh dat zou mij ook kunnen overkomenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:36 schreef Donna het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fok OUDIk heb hier zulke toffe vriendinnen gevonden
Alleen die irl afstand soms...
En dan ben ik eindelijk uitgeluld en zijn jullie alweer 25 posts verder! (29!)Mama van Lars & Femke
quote:
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:57 schreef Shandaly het volgende:
[..]1, 1 en 3
Maar Mariekes!!!stuk of 6 ofzo... Sowieso namen die met Mar* beginnen
Heb me ook nog nooit zo eenzaam gevoeld als die tijd in Belgie. De mooie stad maakte gelukkig wel veel goedquote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat zijn echt geen leuke herinneringen.
Haha, ik wilde net schrijven, dit wordt weer een opsomquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:00 schreef SQ het volgende:
Please geen annelies opsom?? Het ging net zo goed
Ohhhh wat zal die lekker slapen vanavond! Ze was op kamp, toch?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:01 schreef exode het volgende:
[..]
Haha, ik wilde net schrijven, dit wordt weer een opsom![]()
Over een paar uur komt verloofde thuis en die heeft in 2 nachten tijd 5 uur geslapen. Ik denk dat ze meteen met de kinderen naar bed gaat vanavond
Ja, ze heeft het enorm naar haar zin. Maar echt als ik de verhalen hoor, never nooit dat ik juf kan worden. (spugende kinderen, muizen in de tent, kinderen met heimwee etc etc)quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:11 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ohhhh wat zal die lekker slapen vanavond! Ze was op kamp, toch?
Pfoe, nee, klinkt ook niet als mijn cup of teaquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:15 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, ze heeft het enorm naar haar zin. Maar echt als ik de verhalen hoor, never nooit dat ik juf kan worden. (spugende kinderen, muizen in de tent, kinderen met heimwee etc etc)
School 1 klinkt wel echt heel tof!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:27 schreef Donna het volgende:
Wat is een basisschool kiezen toch moeilijk. Wij wonen tussen 2 dorpen in, afstand naar de scholen is exact gelijk.
School 1 - Openbare school, klein dorp, 70 leerlingen, leuke kleine bieb in de school, gastlessen en gastdocenten, voelt zoals school van vroeger, iPads, vanaf groep 4 met een touringcar naar een sportzaal in een ander dorp (weet niet zo goed wat ik daarvan vind), BSO helaas maar op 2 dagen maar geen wachtlijst, dus moet mijn werkschema omgooien (geen probleem) en het opvangschema van de jongste (mogelijk wel een probleem).
School 2 - Christelijke school, groter dorp, 120 leerlingen, supermarkt ernaast, vanaf groep 4 op de fiets naar een sportzaal verderop, BSO elke dag maar mogelijk wachtlijst, geen iPads, geen gastlessen of gastdocenten iig niet regelmatig, is nieuwbouw en voelt niet als school, meer als fabriek.
In het grotere dorp zijn nog meer scholen, maar die zijn heel groot en voor ons veel verder fietsen/rijden. Is nog een optie als we er niet uit komen.
Lastig hoor en de tijd begint te dringen.
Ik ben het eens met @Phaidra, gevoel is zo belangrijk en het lijkt dat dat bij school 1 beter zit.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:27 schreef Donna het volgende:
Wat is een basisschool kiezen toch moeilijk. Wij wonen tussen 2 dorpen in, afstand naar de scholen is exact gelijk.
Dit had mijn basisschool vroeger ook. Ik heb daar geen problemen mee gehad en doordat we met de bus snel bij de gymzaal waren konden we langer gymmen dan de school die op de fiets naar gym ging.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:27 schreef Donna het volgende:
vanaf groep 4 met een touringcar naar een sportzaal in een ander dorp (weet niet zo goed wat ik daarvan vind),
Ja precies, het heeft ook voordelen, maar dat je kind met een ander mee gaat in de bus voelt nog even als een ding, ofzo.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:35 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dit had mijn basisschool vroeger ook. Ik heb daar geen problemen mee gehad en doordat we met de bus snel bij de gymzaal waren konden we langer gymmen dan de school die op de fiets naar gym ging.
Ja! Tijdens de introweek van mijn studie stond ik een beetje verloren, ik keek achterom, keek een jongen recht in zijn ogen en vanaf dat moment waren we beste vriendenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:21 schreef vencodark het volgende:
Weet je wat het is: met sommige mensen zit je in no time op een ontspannen level en klikt het gelijk.
Ach wat rot!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:34 schreef Phaidra het volgende:
Mijn oudste gaat trouwens niet blij zijn straks. De klassenindeling voor volgend jaar zou eigenlijk 17 juni bekend worden. Dat lukte niet, omdat er plotseling een juf besloot te vertrekken. Ze zouden vandaag meer horen. Maar net het bericht gehad dat onderbouw en middenbouw rond zijn, maar de bovenbouw nog niet. En oudste slaapt er dus al 2 weken slecht van… Hij wil het zó graag weten.
Ik zit hier op zich prima hoor, opgegroeid in de omgeving van Zwolle.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:32 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Bijna.. Maar opgegroeid in een klein durp in Friesland. Dus Zwolle is groot genoeg voor mij.. Tussendoor nog in Enschede gewoond. Maar Zwolle voelt een stuk fijner, socialer..
Met een ander mee fietsen niet?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:37 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja precies, het heeft ook voordelen, maar dat je kind met een ander mee gaat in de bus voelt nog even als een ding, ofzo.
Ja ook, vind ik ook een verschrikking!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:40 schreef Elleska het volgende:
[..]
Met een ander mee fietsen niet?
Dat doen ze hier in het dorp en ik vind dat juist wennen. 1 volwassenen voorop, dan een sliert kinderen en dan 1 volwassenen achteraan. Hopen dat al die kinderen goed luisteren en het overige verkeer de sliert niet onderbreekt.
Gaat ook gewoon goed omdat ze dat vanaf groep 3 al leren (groep 1 en 2 gymt op school) maar ik ben het niet gewend.
Oh klantenservice werk maar gewoon hoor, maar wel voor een bedrijf met een hele leuke werkwijze. Hoop ik...quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:05 schreef MaJo het volgende:
En fijn @:oh-oh dat het erop zit! Wat houdt je nieuwe baan in? Of ga je daar steeds bewust niet op in
Als ie ouder is dan 3 wat ie wel is geloof ik dan win je van me!quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
44
Toen mijn oudste geboren werd was ik 25
Ik vind 120 leerlingen nog steeds erg klein eigenlijk... Maar goed, mijn dorp heeft 3 scholen met ieder 350/400 leerlingen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:27 schreef Donna het volgende:
School 1 - Openbare school, klein dorp, 70 leerlingen, leuke kleine bieb in de school, gastlessen en gastdocenten, voelt zoals school van vroeger, iPads, vanaf groep 4 met een touringcar naar een sportzaal in een ander dorp (weet niet zo goed wat ik daarvan vind), BSO helaas maar op 2 dagen maar geen wachtlijst, dus moet mijn werkschema omgooien (geen probleem) en het opvangschema van de jongste (mogelijk wel een probleem).
School 2 - Christelijke school, groter dorp, 120 leerlingen, supermarkt ernaast, vanaf groep 4 op de fiets naar een sportzaal verderop, BSO elke dag maar mogelijk wachtlijst, geen iPads, geen gastlessen of gastdocenten iig niet regelmatig, is nieuwbouw en voelt niet als school, meer als fabriek.
In het grotere dorp zijn nog meer scholen, maar die zijn heel groot en voor ons veel verder fietsen/rijden. Is nog een optie als we er niet uit komen.
Lastig hoor en de tijd begint te dringen.
+1 en militair vliegverkeerquote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:30 schreef LeSage het volgende:
[..]
Noord-Brabant hier, maar wij zitten precies onder een route van Eindhoven AirPort, dus ook hier kun je dat wel meemaken![]()
Nu met dat goede weer van laatst moest ik er ook zo aan wennen, vorig jaar helemaal niet gehoord en nu ineens weer ieder half uur een vliegtuig over. Ik heb er gelukkig geen last van en de jongens vinden vliegtuigen nog erg cool, dus gratis vermaak
Mijn dochter is afgelopen ma-di-woe op kamp geweest met groep 8.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:15 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, ze heeft het enorm naar haar zin. Maar echt als ik de verhalen hoor, never nooit dat ik juf kan worden. (spugende kinderen, muizen in de tent, kinderen met heimwee etc etc)
Ik ben ook niet zo'n held, wel eens gedaan trouwens en dat viel best mee.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:22 schreef Elleska het volgende:
Niet leuk dat zoveel mensen met dezelfde problemen worstelen maar tegelijk helpt het ook om te lezen dat anderen tegen dezelfde dingen aanlopen.
Is er ook al een clubje voor het noorden (Drenthe/Groningen/Friesland)? Ik durf nooit naar meetings te gaan maar misschien moet ik ook maar eens over die drempel heen springen.
Die ene meet toen... waar was die ook alweer. Meem dat vivi die toen georganiseerd had. Jouw oudste nog zo mini, de oudste van texelonia op een retro rood wit fietsje, trui was er volgens mij ook toen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:00 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo'n held, wel eens gedaan trouwens en dat viel best mee.
Misschien durf ik het nog wel een keer, weet alleen niet of mijn kinderen nog mee willen.
Dat is ook geen grote school inderdaad. Er zijn 6 basisscholen in dat dorp, variërend van 110 - 250 leerlingen. Dus het zijn allemaal geen mega scholen, maar het verschil tussen 70 in het kleine dorp en 250 in het grotere dorp is natuurlijk wel enorm.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:49 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik vind 120 leerlingen nog steeds erg klein eigenlijk... Maar goed, mijn dorp heeft 3 scholen met ieder 350/400 leerlingen.
Maar ik zou gaan voor gevoel, in combinatie met praktische mogelijkheden (bso, andere opvang die je evt. nodig hebt). En dat loslaten (toeringcar, fietsen) leer je wel als je kind eenmaal op school zit
Ik denk mijn oudste ook niet meer. Maar misschien als er meer van dezelfde leeftijd zijn.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:00 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo'n held, wel eens gedaan trouwens en dat viel best mee.
Misschien durf ik het nog wel een keer, weet alleen niet of mijn kinderen nog mee willen.
Nu zit ik te denken, heb jij een nick change gehad?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:15 schreef Shandaly het volgende:
Ik kan me nog levendig een meet herinneren in Utrecht, op 4 januari 2014 geloof ik... bij een grote kinderboerderij, waar de inrit wat lastig te vinden was als je de weg er niet zo goed kentHeb de rotondes in de buurt een paar keer helemaal rond gereden
Daar heeft @:Phaidra me geleerd hoe je je kind op je rug in een draagdoek knooptEn met ons lengteverschil was dat sowieso nog best een uitdaging!
Mijn dochter en ik hebben daar nog zo lang plezier van gehad...
Nee... ? Was jij daar ook?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:19 schreef Ynske het volgende:
[..]
Nu zit ik te denken, heb jij een nick change gehad?
Ik heb geen idee meer waar dat was, die foto die jij toen gemaakt heb, heeft heel lang bij mijn ouders in de vensterbank gestaanquote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
Die ene meet toen... waar was die ook alweer. Meem dat vivi die toen georganiseerd had. Jouw oudste nog zo mini, de oudste van texelonia op een retro rood wit fietsje, trui was er volgens mij ook toen.
Mijn 13-jarige houdt sowieso niet van dat soort dingen. Ik was heel blij verrast toen ik van de week zei dat ik misschien van de zomer wilde afspreken met een oud-klasgenote van de basisschool en haar 3 kinderen in onze oude woonplaats (of ze hoopt dat ik haar dan bij opa en oma afzetquote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:13 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik denk mijn oudste ook niet meer. Maar misschien als er meer van dezelfde leeftijd zijn.
Die specifieke denk ik niet, maar wel veel meets in Utrecht gehad waar ik foto's gemaakt hebquote:
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:15 schreef Shandaly het volgende:
Ik kan me nog levendig een meet herinneren in Utrecht, op 4 januari 2014 geloof ik... bij een grote kinderboerderij, waar de inrit wat lastig te vinden was als je de weg er niet zo goed kentHeb de rotondes in de buurt een paar keer helemaal rond gereden
Daar heeft @:Phaidra me geleerd hoe je je kind op je rug in een draagdoek knooptEn met ons lengteverschil was dat sowieso nog best een uitdaging!
Heel bijzonder. Net alsof je elkaar al jaren kent.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja! Tijdens de introweek van mijn studie stond ik een beetje verloren, ik keek achterom, keek een jongen recht in zijn ogen en vanaf dat moment waren we beste vrienden. Helaas later weer uit elkaar gegroeid, maar heel bijzonder hoe het met sommige mensen direct zó kan klikken.
Zo ging het ook toen ik mijn man ontmoette, ik keek hem aan en dacht: "kak, dit is hem". (Ik was toen net teleurgesteld in een date en was zooooooo klaar met mannen, had echt geen zin om iemand te ontmoeten)
Precies dit!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:12 schreef exode het volgende:
En KDV's gaan nu ineens landelijk op donderdag 8 juli staken. De dag dat ik vrij heb genomen om wat bij te trekken van alle stress op mijn werk. De eerste en enige dag voor de zomervakantie dat het werktechnisch kon en ik kinderloos zou zijn. Duimen dat de opvang van Juul niet meestaakt.
Oh ja, die rotonde ja 😃quote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:15 schreef Shandaly het volgende:
*smelt*quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:09 schreef Cygne het volgende:
31, en over alles onzeker behalve moederschap. Heb wel duurzame vriendschappen, maar dan snap ik eigenlijk niet zo goed waarom want ik vind mezelf niet echt leuk of zo. Kan me ook niet goed handhaven in groepen. Vind mezelf ook altijd de lelijkste. Maar het helpt wel dat mijn kleuter elke dag random zegt "Jij bent zo mooi mama"
Zeker toch, of niet @amaranta?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Ach, tegenwoordig zijn we toch allemaal "mama van x", nietwaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |