abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200052985
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha ik had toch al gezegd dat ik mezelf fantastisch vindt. :+
Je flikt het elke keer weer.
Ik herken jouw posts zónder naar de user te kijken. :D

Heb ik trouwens meestal ook met @exode en @SQ
  vrijdag 25 juni 2021 @ 09:28:55 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_200053022
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha ik had toch al gezegd dat ik mezelf fantastisch vindt. :+
Ik vinD jou ook fantastisch, jij temperamentvolle Spaanse godin O+
disclaimer
  vrijdag 25 juni 2021 @ 09:29:31 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_200053030
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:26 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je flikt het elke keer weer.
Ik herken jouw posts zónder naar de user te kijken. :D

Heb ik trouwens meestal ook met @:exode en @:SQ
Scheer je mijn posts nu over 1 kam met de brandgang van exode ;(
disclaimer
pi_200053067
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:18 schreef Nijna het volgende:

[..]

Bijna wel ;) en Zwolle ligt aan de rand van de bewoonde wereld volgens mij :P.
Bijna.. Maar opgegroeid in een klein durp in Friesland. Dus Zwolle is groot genoeg voor mij.. Tussendoor nog in Enschede gewoond. Maar Zwolle voelt een stuk fijner, socialer..
pi_200053080
Hier vooral F16's en F35's. Dat hoor je wel, maar went ook wel (gelukkig niet precies onder de aanvliegroute). En een explosieven-experimenten-terrein vlakbij, maar dat hoor ik na 10 jaar al niet meer bewust.
Ik heb een paar maanden op de Veluwe in een vakantiehuisje gewoond, daar trilde het servies bijna uit de kastjes als de Chinook een oefenvlucht deed.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 09:32:59 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200053085
Soms is dat het ook dat je gedraagt naar hoe je denkt dat anderen vinden dat het zou moeten.

Gek genoeg is het door de afgelopen anderhalf jaar dat ik me ben gaan realiseren dat ik helemaal niet iemand ben die zit te wachten op hordes vriendinnen en een uitgebreide vriendengroep. Ik heb anderhalf jaar niks sociaals gedaan, en heb het eigenlijk nauwelijks gemist.

Wij (mijn man en ik) gaan elk jaar naar de Vrienden Van Amstel, altijd met z'n tweeën. En altijd staan we tussen de vriendengroepen, en soms voel ik me dan eventjes een loser omdat ik dat niet heb. Dat ik in m'n eentje sta als hij een biertje haalt. Maar meer dan eens heb ik ook juist gemerkt dat die vriendengroepen gewoon met iedereen leuk doen, dus op zo'n avond kies ik dan een leuke vriendengroep uit, waar ik heel eventjes bij hoor.
KuikenGuppy
pi_200053092
@vencodark dat lijkt me echt vervelend als je in drukke situaties je zo als een buitenstaander voelt.

Ik voel me juist in de kroeg met een pilsje op en mijn vrienden om me heen niet meer onzeker. Maar zonder mijn vrienden voel ik me meteen onzeker.
Op het schoolplein ken ik gelukkig al wat mensen, want mensen die ik al ken vind ik dus niet eng meer. Maar nieuwe mensen, daar kan ik dus niets mee. En dat lijkt van een afstand misschien arrogant, maar is dus gewoon onzekerheid :{
Ik kan hier dus ook nooit weggaan uit het dorp, ik heb deze mensen allemaal nodig :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 09:36:01 #183
5428 crew  miss_sly
pi_200053120
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:30 schreef LeSage het volgende:

[..]

Noord-Brabant hier, maar wij zitten precies onder een route van Eindhoven AirPort, dus ook hier kun je dat wel meemaken ;)
Nu met dat goede weer van laatst moest ik er ook zo aan wennen, vorig jaar helemaal niet gehoord en nu ineens weer ieder half uur een vliegtuig over. Ik heb er gelukkig geen last van en de jongens vinden vliegtuigen nog erg cool, dus gratis vermaak :D
Ik woonde er heeeeel lang geleden, toen Eindhoven Airport nog Welschap heette :o En toen vliegen iets was voor mensen met geld enzo. Oma vertelt :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 25 juni 2021 @ 09:36:58 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_200053131
Wat ik trouwens nog wel even wil zeggen is dat onzekerheid normaal is, en ieder mens onzekerheden heeft.

Ik kan begrijpen dat ik niet onzeker over kom omdat ze bij mij onder de oppervlakte liggen.
En omdat ik bijvoorbeeld wél makkelijk de leiding pak, nieuwe dingen probeer, opzichtige kleding durf te dragen, ontzettend van luchtigheid en lompe humor houd, valt het niet zo op dat ik in mijn broek schijt als ik een onbekende op zijn gedrag moet aanspreken. Of dat ik mezelf altijd de lelijkste vind van welke groep vriendinnen dan ook. Of dat ik niet eens mijn familie om hulp durf te vragen omdat ik denk dat ze me lastig vinden, laat staan vrienden - met als gevolg dat iedereen me juist zo sterk vindt omdat ik alles alleen kan ( de ironie :')).

Omdat het gevoelens zijn, en het een keuze is om die gevoelens wel of niet te delen. Het stukje wat anderen van mij zien is een bewust gekozen imago. En zo geldt dat uiteindelijk voor iedereen.

Wees niet bang voor je onzekerheden - ze horen er bij en ze maken je óók tot wie jij bent. Ik denk dat een mens zónder enige onzekerheden simpelweg niet bestaat.
disclaimer
  vrijdag 25 juni 2021 @ 09:39:06 #185
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_200053154
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:18 schreef vencodark het volgende:

[..]

Succes. :*
Mag ik vragen, mag ook in pm, wat je nu over de streep heeft getrokken?
Knip

[ Bericht 23% gewijzigd door Kyara op 25-06-2021 13:20:54 ]
pi_200053169
Klopt denk ik wel, SQ, maar in een wereld van Insta en TikTok waarbij de 18-jarige meisjes in buiktruitjes staan te dansen alsof ze de wereld in hun eentje aankunnen is deze herkenbaarheid wel echt fijn.
En op een forum is het iets minder kwetsbaar om te delen dan in het ‘echt’ :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 09:41:21 #187
5428 crew  miss_sly
pi_200053177
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:10 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Nou echt wel!!

Ik ga nu verhuizen naar een regio waar ik niemand ken en alleen het idee al om daar vriendschappen op te bouwen… Toevallig zei ik van de week nog tegen mijn man: Wie zit er nou op mij te wachten? Idem voor een werkgever na 4,5 jaar niet werken. Ik vind het doodeng.

Aan de andere kant voelt mijn 14 jarige zich precies zo over haar vriendinnen en het opnieuw beginnen en blijf ik haar vertellen dat het allemaal goed komt etc etc. Over mezelf echter….

Ik doe echt heel hard mijn best om mijn meiden zoveel mogelijk tools te geven dat zij later in ieder geval niet deze negatieve gevoelens hebben over zichzelf.
Dat verhuizen maakt het niet gemakkelijjker, inderdaad. En met oudere kinderen is het toch weer anders. Toen ik binnen Amsterdam verhuisde met een kleuter die net naar school ging, had ik best wat contacten via ouders van andere kinderen. Geen dikke vriendinnen, maar wel gezellig.
Later vond ik in mijn nieuwe wijkje echt een leuke vriendin. En toen ging ik verhuizen richting Alkmaar en zij richting Nijmegen, en dan is dat toch jammer.

Hier, komen wonen aan het begin van de lockdown en met een kind in groep 7 toen, zie je weinig andere ouders en kon je ook niet zomaar even een bakkie doen ergens. Dus anderhalf jaar later is het aantal contacten echt nog heel beperkt, helaas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200053191
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:22 schreef vencodark het volgende:
Ik haat trouwens groepen mensen die allemaal sociaal doen. Dan ben ik terug in mijn schulp.
En dronken mensen.
Ik ging vroeger enkele keren naar een discotheek/café omdat ‘iedereen’ het doet en ik wilde het ook proberen. Toen was ik nog vrijgezel.
Maar ik heb geleerd dat het écht niks voor mij is. :')
Ik drink ook niet. Dus ik ben die rare, nuchtere en introverte muurbloem tussen allemaal dronken en ‘gezellige’ mensen.
Hele gênante momenten meegemaakt.
Of op een meet met enkele Fokkers.
Ik was helemaal in mezelf gekeerd en kwam er niet meer uit. Ik bleef bij die ene vriendin logeren en heb alleen zo zitten huilen toen iedereen naar bed ging. ;(

Haal me weg! :X
Dat ja.. Ik ging ook niet meer naar feestjes.. In mijn studententijd was ik degene die achter de bar stond. Daar was ik beter op mijn plek dan lallend aan de bar..

Geen 1 mens is perfect, sommige mensen lijken zo zelfverzekerd, maar lopen zichzelf zo hard voorbij dat ze met een beetje pech ook tegen een muur knallen..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator/colorchick vrijdag 25 juni 2021 @ 09:42:48 #189
382129 crew  Donna
pi_200053192
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:32 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Bijna.. Maar opgegroeid in een klein durp in Friesland. Dus Zwolle is groot genoeg voor mij.. Tussendoor nog in Enschede gewoond. Maar Zwolle voelt een stuk fijner, socialer..
O+

Ik rij graag om eens te meeten hoor! Maar niet helemaal naar Zeeland, sorry voor wie daar woont! :')
  vrijdag 25 juni 2021 @ 09:43:13 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_200053199
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:40 schreef LeSage het volgende:
Klopt denk ik wel, SQ, maar in een wereld van Insta en TikTok waarbij de 18-jarige meisjes in buiktruitjes staan te dansen alsof ze de wereld in hun eentje aankunnen is deze herkenbaarheid wel echt fijn.
En op een forum is het iets minder kwetsbaar om te delen dan in het ‘echt’ :@
Die meisjes zijn nog veel onzekerderder dan wij zijn. Alleen zien we dat niet :D
disclaimer
pi_200053203
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:24 schreef TolstoiFan het volgende:
Voor mij is die onzekerheid ook erg herkenbaar. Ik ben altijd erg onzeker geweest en daarbij ook nog perfectionistisch, wat ook niet een al te beste combi is :+

Nu ik moeder ben, is die onzekerheid op bepaalde vlakken erger geworden. Ik voel me regelmatig een zwaar matige moeder, vaak ook soort van bang om mijn kind emotionele/psychische schade aan te brengen door dingen die ik niet goed doe :{ .
Hoe kan ik bv. mijn kind leren hoe hij contacten legt als ik dat zelf niet eens kan. Of hoe leer ik hem om voor zichzelf op te komen, als ik dat zelf ook niet kan?

Contacten leggen vind ik ook erg moeilijk. Heb vaak het gevoel (net als Lesage), dat mensen niet op mij zitten te wachten en vind het ook moeilijk waar je dan over kan praten met mensen die je niet of nauwelijks kent. Dat hele schoolplein gebeuren lijkt me om die reden dan ook niet iets om me op te verheugen.
Mijn man is daar veel makkelijker in, die kan met zo'n beetje iedereen wel een praatje aanknopen. Qua sociale contacten lift ik dus een beetje met hem mee.

Nu met het hele Corona gebeuren merk ik dat er nog hogere drempel is ontstaan in het contact opnemen met de weinige kennissen die ik heb. Andersom gebeurt het ook vaak niet, dat is dan voor mij een bevestiging dat men niet op mij zit te wachten.

Grappige is dat ik in mijn werk die onzekerheid minder heb, omdat ik naar mijn idee best aardig goed ben daarin. Maar zodra er dan een wat informeler gesprek met bv. een klant is, dan vind ik dat weer erg lastig.
Over een week of 6 hebben we een BBQ van het werk en hoewel ik me wel aangemeld heb daarvoor, kan ik er nu al tegenop kijken vanwege de sociale setting.

Had ook niet verwacht dat ik op mijn leeftijd (dit jaar word ik 45) nog zulke issues zou hebben :@
Dit is dus precies wat ik ook heb...

Mijn man is supersociaal en ik lift maar wat met hem mee. Of ik lift met mijn dochter mee, door praatjes aan te knopen met moeders van vriendinnetjes. Maar zelf heb ik eigenlijk maar 2 vriendinnen (de ene 30 al jaar, de andere al 20 jaar).

En idd met corona is alles moeilijk en ingewikkeld; mijn echte vriendinnen zie ik nu ook zelden. En met speelafspraakjes van mijn dochter bleef ik vroeger gezellig een praatje maken, maar dat is nu ook minder (wordt wel meer gelukkig). Mijn man zijn vrienden kwamen ook weinig langs, dus ik heb me echt vaak eenzaam gevoeld de laatste anderhalf jaar.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_200053223
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:33 schreef LeSage het volgende:
@:vencodark dat lijkt me echt vervelend als je in drukke situaties je zo als een buitenstaander voelt.

Ik voel me juist in de kroeg met een pilsje op en mijn vrienden om me heen niet meer onzeker. Maar zonder mijn vrienden voel ik me meteen onzeker.
Op het schoolplein ken ik gelukkig al wat mensen, want mensen die ik al ken vind ik dus niet eng meer. Maar nieuwe mensen, daar kan ik dus niets mee. En dat lijkt van een afstand misschien arrogant, maar is dus gewoon onzekerheid :{
Ik kan hier dus ook nooit weggaan uit het dorp, ik heb deze mensen allemaal nodig :')
Oja dit... dat ik bij het schoolplein maar gewoon op mijn telefoon sta te kijken... dat is niet omdat ik niet met mensen wil praten, maar omdat ik niemand durf aan te spreken...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 09:45:28 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200053226
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:36 schreef SQ het volgende:
Wat ik trouwens nog wel even wil zeggen is dat onzekerheid normaal is, en ieder mens onzekerheden heeft.

Ik kan begrijpen dat ik niet onzeker over kom omdat ze bij mij onder de oppervlakte liggen.
En omdat ik bijvoorbeeld wél makkelijk de leiding pak, nieuwe dingen probeer, opzichtige kleding durf te dragen, ontzettend van luchtigheid en lompe humor houd, valt het niet zo op dat ik in mijn broek schijt als ik een onbekende op zijn gedrag moet aanspreken. Of dat ik mezelf altijd de lelijkste vind van welke groep vriendinnen dan ook. Of dat ik niet eens mijn familie om hulp durf te vragen omdat ik denk dat ze me lastig vinden, laat staan vrienden - met als gevolg dat iedereen me juist zo sterk vindt omdat ik alles alleen kan ( de ironie :')).

Omdat het gevoelens zijn, en het een keuze is om die gevoelens wel of niet te delen. Het stukje wat anderen van mij zien is een bewust gekozen imago. En zo geldt dat uiteindelijk voor iedereen.

Wees niet bang voor je onzekerheden - ze horen er bij en ze maken je óók tot wie jij bent. Ik denk dat een mens zónder enige onzekerheden simpelweg niet bestaat.
Amen.
En dan gaan we nu over tot de inzameling der gaven.
KuikenGuppy
  Moderator/colorchick vrijdag 25 juni 2021 @ 09:46:11 #194
382129 crew  Donna
pi_200053235
Zelfs als je wel een makkelijke schoolplein prater bent, kan je nog heel onzeker zijn hoor.

* steekt hand op * o|O
pi_200053236
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:39 schreef Kyara het volgende:

[..]

Combinatie van factoren. Ik merk dat het mijn functioneren op mijn werk in de weg gaat staan, met dochter lopen we nu bij een kinderpsych waardoor er voor mij ook wat herkenning is en met een vriendin die psycholoog is, heb ik een emdr sessie gedaan die best wel veel deed eigenlijk. Plus dat ik gewoon veel te zwaar ben en moet afvallen en ook daarbij zit ik mijzelf te veel in de weg.
Ah zo. Als de herkenning bij je kinderen is, blijkt dat zo’n eye opener te zijn.
Wat rot dat je dochter trouwens bij een psycholoog zit. Hopelijk hebben jullie spoedig vooruitgang. :)
  vrijdag 25 juni 2021 @ 09:49:01 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200053288
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:45 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Oja dit... dat ik bij het schoolplein maar gewoon op mijn telefoon sta te kijken... dat is niet omdat ik niet met mensen wil praten, maar omdat ik niemand durf aan te spreken...
Maar door op je telefoon te kijken, straal je uit dat je wel wat beters te doen hebt dan daar te zijn. Mensen gaan jou dan ook niet aanspreken.
KuikenGuppy
pi_200053323
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:29 schreef SQ het volgende:

[..]

Scheer je mijn posts nu over 1 kam met de brandgang van exode ;(
Yes, yes I did.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:42 schreef Donna het volgende:

[..]

O+

Ik rij graag om eens te meeten hoor! Maar niet helemaal naar Zeeland, sorry voor wie daar woont! :')
Zie je!? :(
# aloneforever.
pi_200053329
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat verhuizen maakt het niet gemakkelijjker, inderdaad. En met oudere kinderen is het toch weer anders. Toen ik binnen Amsterdam verhuisde met een kleuter die net naar school ging, had ik best wat contacten via ouders van andere kinderen. Geen dikke vriendinnen, maar wel gezellig.
Later vond ik in mijn nieuwe wijkje echt een leuke vriendin. En toen ging ik verhuizen richting Alkmaar en zij richting Nijmegen, en dan is dat toch jammer.

Hier, komen wonen aan het begin van de lockdown en met een kind in groep 7 toen, zie je weinig andere ouders en kon je ook niet zomaar even een bakkie doen ergens. Dus anderhalf jaar later is het aantal contacten echt nog heel beperkt, helaas.
Mmmja ik denk dat het ook echt tijd gaat kosten, voor mij. Eerst huis en kids op dr rit krijgen en dan kijken wat ik er zelf van kan maken. Heb wel nu twee keer echt vriendinnen voor het leven gemaakt. Gelukkig. Maar in Nederland werkt iedereen en het is allemaal druk druk druk.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 25 juni 2021 @ 09:52:05 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200053336
Oh en ik ging dus verhuizen naar vlakbij de Efteling. Iedereen: dan komen we na een dagje Efteling gezellig bij jullie eten!

Mogen jullie raden hoe vaak dat gebeurd is in de afgelopen 3 jaar. :+.

(En dat voelde in het begin heel persoonlijk, maar ik snap ook best dat een dagje Efteling echt super vermoeiend is en je daarna liever gewoon in de auto naar huis stapt, dan nog ergens sociaal te moeten doen, helemaal met kinderen!)
KuikenGuppy
  vrijdag 25 juni 2021 @ 09:52:57 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200053347
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:51 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Mmmja ik denk dat het ook echt tijd gaat kosten, voor mij. Eerst huis en kids op dr rit krijgen en dan kijken wat ik er zelf van kan maken. Heb wel nu twee keer echt vriendinnen voor het leven gemaakt. Gelukkig. Maar in Nederland werkt iedereen en het is allemaal druk druk druk.
Ik werk niet. Vriendinnen worden? O+.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')