quote:
Fijne combi is dat he..

same hier.
Het is nogal een lap tekst geworden, sorry.
Ik ben de hele basisschool en halve middelbare school gepest, maar had eind middelbare school wel echt mezelf en mijn plekje gevonden. En degenen om me heen daardoor ook de grens tot waar het leuk dollen was, en wanneer het te ver ging. En toen ging ik studeren, had ik het een half jaar waanzinnig naar m'n zin op de studievereniging (en erg niet naar m'n zin bij de studentenvereniging, maar door studievereniging maakte dat niet zo uit), maar toen werd ik ziek en kreeg ik een angststoornis (die ik nog steeds heb). Als ik nu terug kijk heb ik zo veel gemist in die tijd, ik heb eigenlijk nauwelijks een studentenleven gehad. Ik kan daar wel echt verdrietig van worden. Ik had mezelf net gevonden, en toen raakte ik mezelf een half jaar later al weer kwijt.
En hoewel ik echt wel veel stappen heb gezet sinds toen, en ook nog steeds stappen aan het zetten ben, heb ik mezelf nog steeds niet echt teruggevonden. Ik was vroeger heel spontaan, overal voor in, heel sociaal, ook echt goed in sociaal contact met dingen aanvoelen etc, en met jongens ook echt zelfverzekerd. Ik tongde met iedereen waar ik zin in had en het kon me geen fuck schelen als die vier jaar jonger waren

, en wat anderen daarvan vonden zou me al helemaal een worst wezen. En als ik echt m'n zinnen op iemand had gezet, lukte dat ook bijna altijd wel. De enige momenten waarop ik dat sinds m'n 19e nog heb gehad, waren tijdens hockeykamp leiden, waar ik me om de een of andere reden toch het meeste op m'n gemak voelde en in m'n element was, en daarmee ook wat meer m'n "leuke zelf".
Dat zelfverzekerde gevoel, van als ik iemand wil dan lukt dat wel, heb ik sinds de zomer voor ik met m'n ex kreeg (2013..) niet meer gehad. Ik zit wel op dating apps, maar durf niet eens met iemand op date. En het gevoel dat ik leuk ben, of iemand iets te bieden heb (niet eens per se in een relatie, ook gewoon in een vriendschap), heb ik al nog veel langer niet meer gevoeld. En als ik dat zo opschrijf vind ik dat best verdrietig

. Ik heb best dingen waarvan ik denk dat ik er goed in ben, voornamelijk in m'n werk, met onderzoek en studenten begeleiden, maar het gevoel dat ik een leuk persoon ben, zoals ik vroeger wel was, dat niet. Zoveel effect als dat half jaar ziek zijn en met name de daardoor ontstane angststoornis heeft gehad, ik vind het echt heel erg. Ik zou zo graag weer dat spontane meisje zijn die gewoon doet wat ze wil, altijd mensen om zich heen heeft en echt blij is met zichzelf.. en ik kom er gelukkig steeds weer iets dichter bij, maar na 12 jaar worstelen ben ik er nog steeds niet. Met daten etc loop ik daar ook echt tegenaan, los van het op date gaan doodeng vinden, maar ook de hardnekkige gedachten wat iemand nou in mij zou zien, ik hou niet van reizen, wil alles altijd plannen en onder controle hebben, niks kan spontaan, een heleboel dingen wil ik liever überhaupt niet doen, de meest simpele dingen zijn een struggle.. waarom zou iemand dat nou als vriendin willen?
Behalve met kinderen, dan voel ik me wel in m'n element en vind ik mezelf een leuk persoon. Zorgzaam, lief, voel ze goed aan ofzo, dan voel ik me dus wel echt mezelf. Maar ja. Die heb ik dan weer niet
[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 25-06-2021 10:55:04 ]