En wie uit het Verstappen kamp beweert dit..quote:Op woensdag 23 juni 2021 18:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is wat pathetisch, net zo goed als de geluiden uit het Verstappen kamp dat Hamilton alles te danken heeft aan zijn auto.
Ik doelde op zijn fans. Maar Verstappen zelf die zegt dat meerdere coureurs in die auto 7x kampioen waren geworden wakkert dat wel aan natuurlijk.quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:25 schreef Dauthi het volgende:
[..]
En wie uit het Verstappen kamp beweert dit..
Denk je dat dat niet zo zou zijn dan? Als Bottas in zo'n auto iedereen behalve zijn teamgenoot voor kan blijven, dan lijkt me dat er wel meer coureurs zijn die dat kunnen bewerkstelligen.quote:Op donderdag 24 juni 2021 12:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik doelde op zijn fans. Maar Verstappen zelf die zegt dat meerdere coureurs in die auto 7x kampioen waren geworden wakkert dat wel aan natuurlijk.
Het ging met niet om wat jij of ik denken. Het gaat er me om dat in beide fankampen dingen worden geroepen die totale uitersten zijn en die onmogelijk geverifieerd kunnen worden zonder alle coureurs een seizoen lang in dezelfde wagen te zetten.quote:Op donderdag 24 juni 2021 17:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Denk je dat dat niet zo zou zijn dan? Als Bottas in zo'n auto iedereen behalve zijn teamgenoot voor kan blijven, dan lijkt me dat er wel meer coureurs zijn die dat kunnen bewerkstelligen.
quote:Op donderdag 24 juni 2021 16:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ twitter ]
Hamilton met een sterk staaltje politiek geneuzel.
Aha. Mercedes huurt natuurlijk wel de coureur waarvan zij denken dat ze de beste kansen hebben om wereldkampioen te worden, waarmee ze de resultaten uit het verleden meewegen, dat heeft Hamilton zeker afgedwongen ook. Daar zetten ze dan een coureur naast waarmee ze het constructeurskampioenschap zullen winnen, EN die voor weinig problemen zorgt tov nr 1 in het team. Wolff wilde niet nog een keer een Rosberg-Hamilton jaar.quote:Op donderdag 24 juni 2021 17:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het ging met niet om wat jij of ik denken. Het gaat er me om dat in beide fankampen dingen worden geroepen die totale uitersten zijn en die onmogelijk geverifieerd kunnen worden zonder alle coureurs een seizoen lang in dezelfde wagen te zetten.
Ik denk inderdaad dat er nog wel 5 coureurs rondrijden of rondreden in het Hamilton-tijdperk die hetzelfde hadden gekund. Maar ik denk ook dat Hamilton het feit dat juist hij die kans kreeg zelf heeft afgedwongen.
En ik denk ook dat Hamilton in een RedBull van vorig jaar geen kampioen was geworden.
Het doet er alleen allemaal weinig toe want F1 is geen individuele sport met gelijke materialen.
Dat is maar een aanname van je. Want wie had hij dan moeten nemen?quote:Op donderdag 24 juni 2021 17:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Daar zetten ze dan een coureur naast waarmee ze het constructeurskampioenschap zullen winnen, EN die voor weinig problemen zorgt tov nr 1 in het team. Wolff wilde niet nog een keer een Rosberg-Hamilton jaar.
Welk deel is een aanname? Laatst een podcast geluisterd waarin Wolff zelf zei dat hij niet nog een keer een situatie zoals met Rosberg wilde, en die situatie was vooral zo gespannen doordat ze aan elkaar gewaagd waren. En echte topsporters staan er niet om bekend dat ze graag een stapje opzij doen om iemand anders te laten winnen. Dus kun je gewoon maar beter een tweede coureur hebben die wel goed is, maar ook duidelijk minder goed dan de ander. Dat voorkomt gewoon een hoop gezeik, terwijl je nog steeds beide titels wint.quote:Op donderdag 24 juni 2021 17:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is maar een aanname van je. Want wie had hij dan moeten nemen?
Maar zelfs al zou het zo zijn dan is dat een uitermate verstandig besluit want je kunt natuurlijk beter de overwinningen bij 1 man houden als je wereldkampioen wil worden.
Rosberg werd ook kampioen in die auto en Rosberg is toch niet van het hoogste kaliber, volgens mij. 2 is meerdere, overigensquote:Op donderdag 24 juni 2021 12:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik doelde op zijn fans. Maar Verstappen zelf die zegt dat meerdere coureurs in die auto 7x kampioen waren geworden wakkert dat wel aan natuurlijk.
Dat werkte tot nu toe ook feilloos met Bottas. Nu zit het tegen maar het is nog een lang seizoen en zowel Hamilton als Bottas kunnen beter.quote:Op donderdag 24 juni 2021 18:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Welk deel is een aanname? Laatst een podcast geluisterd waarin Wolff zelf zei dat hij niet nog een keer een situatie zoals met Rosberg wilde, en die situatie was vooral zo gespannen doordat ze aan elkaar gewaagd waren. En echte topsporters staan er niet om bekend dat ze graag een stapje opzij doen om iemand anders te laten winnen. Dus kun je gewoon maar beter een tweede coureur hebben die wel goed is, maar ook duidelijk minder goed dan de ander. Dat voorkomt gewoon een hoop gezeik, terwijl je nog steeds beide titels wint.
Niet helemaal. Formule 1 is voor Mercedes voornamelijk ter promotie van Mercedes. Daarbij profiteren ze ook van het merk Lewis Hamilton. De sport kapot maken door ieder jaar een andere coureur in hun auto kampioen te laten worden staat een stuk minder goed dan dat zij de GOAT Lewis Hamilton ondersteunen in zijn missie naar record kampioenschappen en wereldvrede.quote:Op donderdag 24 juni 2021 17:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Aha. Mercedes huurt natuurlijk wel de coureur waarvan zij denken dat ze de beste kansen hebben om wereldkampioen te worden, waarmee ze de resultaten uit het verleden meewegen, dat heeft Hamilton zeker afgedwongen ook. Daar zetten ze dan een coureur naast waarmee ze het constructeurskampioenschap zullen winnen, EN die voor weinig problemen zorgt tov nr 1 in het team. Wolff wilde niet nog een keer een Rosberg-Hamilton jaar.
Is Rosberg dan 7x kampioen geworden in de Mercedes?quote:Op donderdag 24 juni 2021 19:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rosberg werd ook kampioen in die auto en Rosberg is toch niet van het hoogste kaliber, volgens mij. 2 is meerdere, overigens
Dus ja, Max heeft, als hij dat heeft gezegd, een punt.
Huh? Jij stelde dat Max zei dat meerdere rijders met die auto hadden kunnen winnen. Dat klopt gewoon, als Hamilton niet in dat team gezeten had dan was een andere rijder kampioen geworden, Hamilton kwam van McLaren, als hij daar gebleven was had hij geen enkele titel gewonnen de afgelopen 8 jaar.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Is Rosberg dan 7x kampioen geworden in de Mercedes?
Nee. Max stelde dat er meerdere coureurs waren die in die auto 7x kampioen hadden kunnen worden. Dus Rosberg is het slechtste voorbeeld wat je erbij kunt slepen.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Huh? Jij stelde dat Max zei dat meerdere rijders met die auto hadden kunnen winnen. Dat klopt gewoon, als Hamilton niet in dat team gezeten had dan was een andere rijder kampioen geworden, Hamilton kwam van McLaren, als hij daar gebleven was had hij geen enkele titel gewonnen de afgelopen 8 jaar.
Ik dacht even op de site van de speld uit te gaan komen.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:20 schreef Mylene het volgende:
Deze al voorbijgekomen?
Domper voor Verstappen: pitstops moeten langzamer na klachten over veiligheid
Echt belachelijk.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:30 schreef Mylene het volgende:
FIA to slow down Formula 1 pitstops from Hungarian GP
Formula 1's fastest pitstops are set to be slowed down on safety grounds from the Hungarian Grand Prix, after a clampdown from the FIA.
Mercedes is druk aan het klagen zo lijkt het? En met succes.
Dat is al langer zo.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
Max en RB moeten dit jaar een extra tegenstander verslaan
Iedereen is gelijk maar Mercedes is net wat gelijker.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Echt belachelijk.
De eerste keer in jaren dat 2 teams kunnen strijden om het WK en meteen komen er allemaal regels om de concurrent tegen te houden
Moet Red Bull ook 2 dagen over de pitstop doen ofzo?
F1 gaat erom wie er het snelste is en er is zelfs een award voor de snelste pitstop.
Maar ondertussen mogen ze niet vol gas rijden want anders is de benzine op, moeten ze langzamer rijden om de banden te sparen en nu dus ook niet meer te snel pitten![]()
Mercedes gebruikt zelf overigns speciale velgen, als enige.. ook dat mocht van de FIA.
Vrij late reactie nadat Kimi een been kapot reed.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:30 schreef Mylene het volgende:
FIA to slow down Formula 1 pitstops from Hungarian GP
Formula 1's fastest pitstops are set to be slowed down on safety grounds from the Hungarian Grand Prix, after a clampdown from the FIA.
Mercedes is druk aan het klagen zo lijkt het? En met succes.
Het probleem dat wanneer Mercedes zulke snelle pitstops probeert om RB bij te benen ze fouten maken. Als mercedes langzamer is in iets moet iedereen langzamer worden.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
Voor welk probleem is dit een oplossing?
Animal Farm van George Orwellquote:Op donderdag 24 juni 2021 21:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Iedereen is gelijk maar Mercedes is net wat gelijker.
Lewis en Mercedes maken geen fouten natuurlijkquote:Op donderdag 24 juni 2021 21:06 schreef opreis het volgende:
[..]
Het probleem dat wanneer Mercedes zulke snelle pitstops probeert om RB bij te benen ze fouten maken. Als mercedes langzamer is in iets moet iedereen langzamer worden.
Zonder Hamilton had Rosberg 7x kampioen kunnen worden, dus het klopt gewoon.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee. Max stelde dat er meerdere coureurs waren die in die auto 7x kampioen hadden kunnen worden. Dus Rosberg is het slechtste voorbeeld wat je erbij kunt slepen.
Dit is, naar mijn mening, puur gericht op Red Bull en het feit dat Mercedes hun pitstops niet kan evenaren qua snelheid. Hele rare beslissing vind ik dit met name omdat de fouten vrijwel nooit door teams met snelle tijden gemaakt worden.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:14 schreef MoreDakka het volgende:
Zo belachelijk en hypocriet dit. Er wordt constant geroeptoeterd dat de F1 supersnelle pitstops heeftBovendien hebben ze zelf voor deze situatie gezorgd door een bandenregelement te verzinnen met supersnel slijtende banden zodat alle races puur op pitstops beslist worden.
Waarom niet gewoon pitstops compleet afschaffen? Dan moeten ze wel auto's bouwen die in kunnen halen.
Nee, het wordt de slowest pitstop award.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:56 schreef PirE het volgende:
En de DHL fastest pitstop award blijft wel?
Nog een nieuwe regel vanaf Hongarije, de coureur met de snelste ronde krijgt een penalty voor safety reasons natuurlijk. Zo snel een rondje rijden is gevaarlijk. En Pole position is een gridstraf van 5 plaatsen, safety issue.
Dat gaat niet meer verbeterd worden. Wat was het, 47 uur?quote:Op donderdag 24 juni 2021 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, het wordt de slowest pitstop award.
In Monaco ging die naar Mercedes
Helemaal eens, maar dat is dan toch een grof schandaal? Jaren lang is het geen enkel probleem en wordt er luid op de trommel geslagen over die snelle pitstops maar nu is het ineens een veiligheidsprobleem? Rot toch op man, dit is een keiharde belediging voor iedereen die een beetje F1 volgtquote:Op donderdag 24 juni 2021 22:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is, naar mijn mening, puur gericht op Red Bull en het feit dat Mercedes hun pitstops niet kan evenaren qua snelheid. Hele rare beslissing vind ik dit met name omdat de fouten vrijwel nooit door teams met snelle tijden gemaakt worden.
De auto's worden volgend jaar nogal radikaal anders dus dat wordt wel degelijk aangepakt.
Dat ben ik volledig met je eens. Ik heb ook geen flauw idee waar dit ineens vandaan komt en ik denk dat de teams hier morgen wel iets over gaan zeggen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 00:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar dat is dan toch een grof schandaal? Jaren lang is het geen enkel probleem en wordt er luid op de trommel geslagen over die snelle pitstops maar nu is het ineens een veiligheidsprobleem? Rot toch op man, dit is een keiharde belediging voor iedereen die een beetje F1 volgt
Ik zou graag stats zien over hoe vaak het fout gaat bij een pitstop. En dan vooral afgezet tegen het gebruikte materiaal.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 00:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar dat is dan toch een grof schandaal? Jaren lang is het geen enkel probleem en wordt er luid op de trommel geslagen over die snelle pitstops maar nu is het ineens een veiligheidsprobleem? Rot toch op man, dit is een keiharde belediging voor iedereen die een beetje F1 volgt
RedBull is jaren bezig geweest om alles tot op het randje te perfectioneren om te compenseren voor een mindere motor. En niemand gaf een een neuk, want competitie is goed.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:12 schreef shiz het volgende:
lol, zij komen met DAS: ja joh, doe lekker een seizoen lang. Tracing point dingen geven, tuurlijk.
RBR doet iets slims: ja maar pwoah, oneerlijk, meteen verbieden die hap!Zielig stelletje.
Je zou maar fan zijn van zo'n team ontzettende jankerdsquote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
RedBull is jaren bezig geweest om alles tot op het randje te perfectioneren om te compenseren voor een mindere motor. En niemand gaf een een neuk, want competitie is goed.
En nu zijn ze echt in de buurt van Mercedes en moeten de vleugels anders, moet de motor update wel onreglementair zijn en mogen de pitstops niet meer zo snel.
Benieuwd wat de volgende klacht van Toto gaat zijn.
Mercedes toont zich echt als een uiterst slechte verliezer.
Dat is erg. Maar ik vind het ook erg dat ik fan ben van een sport waarin dit wordt toegestaan.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je zou maar fan zijn van zo'n team ontzettende jankerds
Sja F1 heeft al tientallen jaren meer weg van een optocht dan dat het met racen te maken heeft... doe mij maar echt racen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is erg. Maar ik vind het ook erg dat ik fan ben van een sport waarin dit wordt toegestaan.
Dat vind ik dan weer totale flauwekul.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sja F1 heeft al tientallen jaren meer weg van een optocht dan dat het met racen te maken heeft... doe mij maar echt racen.
Een sprintraceje van 1,5 uur met allerlei ingrepen, voornamelijk om het spannend te maken. Ja het ís de snelste klasse maar bij endurance races komt het toch meer op het racen aan dan om het pole rondje en één pitstop.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer totale flauwekul.
Die endurance races worden toch bijzonder vaak in de pitstraat beslist.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een sprintraceje van 1,5 uur met allerlei ingrepen, voornamelijk om het spannend te maken. Ja het ís de snelste klasse maar bij endurance races komt het toch meer op het racen aan dan om het pole rondje en één pitstop.
Zoals Kevin Estre met een groot aantal fenomenale inhaalacties 3 weken geleden? Nee.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die endurance races worden toch bijzonder vaak in de pitstraat beslist.
Als je gaat cherry picken uit 40 verschillende raceklasses kan ik ook een zooi dingen opzoeken waar het anders loopt. Maar daar heb ik simpelweg geen behoefte aan, want dit is het F1 topic.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zoals Kevin Estre met een groot aantal fenomenale inhaalacties 3 weken geleden? Nee.
Als je je 20 minuten verveeld: En dat is niet op een Tilke-Mickey Mouse baantje
Agreed, maar het is wel de reden waarom ik F1 niet de mooiste raceklasse vindquote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je gaat cherry picken uit 40 verschillende raceklasses kan ik ook een zooi dingen opzoeken waar het anders loopt. Maar daar heb ik simpelweg geen behoefte aan, want dit is het F1 topic.
Dat mag natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Agreed, maar het is wel de reden waarom ik F1 niet de mooiste raceklasse vind
Mercedes wil graag concurrentie, alleen dat is zolang ze zelf winnen. Ze zijn echt in paniek en dan ga je rare dingen doen. Helaas gaat de FIA daar iets te veel in mee.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
RedBull is jaren bezig geweest om alles tot op het randje te perfectioneren om te compenseren voor een mindere motor. En niemand gaf een een neuk, want competitie is goed.
En nu zijn ze echt in de buurt van Mercedes en moeten de vleugels anders, moet de motor update wel onreglementair zijn en mogen de pitstops niet meer zo snel.
Benieuwd wat de volgende klacht van Toto gaat zijn.
Mercedes toont zich echt als een uiterst slechte verliezer.
Die stappen daar volgend jaar met de nieuwe auto's van af.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 06:30 schreef Fer het volgende:
Ze kunnen het NASCAR systeem overnemen, 5 losse wielboutjes.
Overal boutjes door de pits.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 06:30 schreef Fer het volgende:
Ze kunnen het NASCAR systeem overnemen, 5 losse wielboutjes.
Helemaal mee eens. Het zou voor mij soms wel een tikkeltje meer optocht mogen zijn juist. Ik vind het nu iets te kunstmatig. Eind jaren '90 begin deze eeuw had je best wel eens races waarbij je echt grote ballen nodig had om in te halen. Als je je slecht kwalificeerde dan had je best een probleem en kostte het je flink wat punten. Als Max of Lewis nu achteraan start op een normaal circuit dan rijden ze minimaal nog naar plek 4.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik snap niet hoe je tot de conclusie kunt komen dat "de F1 al tientallen jaren een optocht is". Op normale circuits zijn de DRS inhaalacties niet te tellen. Zelfs op een relatief smal old-school circuit zoals Imola was Hamilton onmogelijk af te stoppen voor rijders in een McLaren of Ferrari. Met een Alpine of Alpha Tauri kun je het helemaal wel vergeten om een Mercedes of RBR achter je te houden. Als je inhalen NOG makkelijker wilt maken dan bereik je maar één ding, namelijk dat snellere auto's helemaal onmogelijk tegen te houden zijn en de uitslagen nog voorspelbaarder worden. De snelste auto komt dan namelijk 100% van de tijd als eerste over de streep, mechanische defecten daargelaten. Tel uit je winst.
Anno 2021 zou je alleen Monaco een "optocht" kunnen noemen maar die race had dus gelijk het interessantste verloop en uitslag van het hele jaar, met Hamilton op P7 die een Alpha Tauri niet voorbij kwam. Ik snap niet waarom mensen zich zo blindstaren op inhaalacties. De meeste inhaalacties anno 2021 zijn al voor de braking zone beslecht omdat DRS zo overpowered is. Op een recht stuk mag je maar één keer van je lijn afwijken dus het is letterlijk onmogelijk om je positie te verdedigen ten opzichte van een Mercedes of RBR of een andere snellere auto. Dat gaat toch helemaal nergens meer over? En dan gaan we nu de reglementen overhoop halen om inhalen NOG makkelijker te maken in een wanhopige poging millennials met ADHD aan de buis te kunnen kluisteren. Inhalen in de F1 is nog nooit zo makkelijk geweest als nu. Mensen die klagen over optochten kunnen beter MotoGP gaan kijken want als het nu nog niet goed genoeg voor je is dan zul je nooit plezier beleven aan F1 races.
Monaco 2018quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Het zou voor mij soms wel een tikkeltje meer optocht mogen zijn juist. Ik vind het nu iets te kunstmatig. Eind jaren '90 begin deze eeuw had je best wel eens races waarbij je echt grote ballen nodig had om in te halen. Als je je slecht kwalificeerde dan had je best een probleem en kostte het je flink wat punten. Als Max of Lewis nu achteraan start op een normaal circuit dan rijden ze minimaal nog naar plek 4.
Lieve schat, dan ga je toch lekker naar de Clio cup kijken?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:00 schreef daNpy het volgende:
Haha, zeggen dat het geen optocht is en dan kunstmatige DRS inhaal acties aanhalen. Precies mijn punt.
De afgelopen seizoenen waren echt superrrrr spannend met Hamilton op 10 sec voor de rest
Ja eind jaren 90 t/m ongeveer 2008 waren voor mij de hoogtijdagen van F1. Je moest toendertijd veel meer moeite doen om iemand in te kunnen halen. Dat rondenlange gevecht tussen Hakkinen en Schumacher in Spa 2000 was anno 2021 een simpele DRS inhaalactie geweest die al ver voor de braking zone beslecht was.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Het zou voor mij soms wel een tikkeltje meer optocht mogen zijn juist. Ik vind het nu iets te kunstmatig. Eind jaren '90 begin deze eeuw had je best wel eens races waarbij je echt grote ballen nodig had om in te halen. Als je je slecht kwalificeerde dan had je best een probleem en kostte het je flink wat punten. Als Max of Lewis nu achteraan start op een normaal circuit dan rijden ze minimaal nog naar plek 4.
Met de huidige banden kun je niet eens ronden lang vechten om een positie.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja eind jaren 90 t/m ongeveer 2008 waren voor mij de hoogtijdagen van F1. Je moest toendertijd veel meer moeite doen om iemand in te kunnen halen. Dat rondenlange gevecht tussen Hakkinen en Schumacher in Spa 2000 was anno 2021 een simpele DRS inhaalactie geweest die al ver voor de braking zone beslecht was.
Races worden interessanter als inhalen niet zo makkelijk is. Maar in plaats daarvan gaat F1 inhalen nog makkelijker proberen te maken in een wanhopige poging de verveelde 'Justin Bieber generatie' los te weken van het scherm van hun smartphone.
Een Bottas lukt dat daarentegen weer niet, onderschat het aandeel van de coureur niet.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Het zou voor mij soms wel een tikkeltje meer optocht mogen zijn juist. Ik vind het nu iets te kunstmatig. Eind jaren '90 begin deze eeuw had je best wel eens races waarbij je echt grote ballen nodig had om in te halen. Als je je slecht kwalificeerde dan had je best een probleem en kostte het je flink wat punten. Als Max of Lewis nu achteraan start op een normaal circuit dan rijden ze minimaal nog naar plek 4.
Het probleem is dat ze nu niet rondenlang bij elkaar kunnen blijven zonder nadelige invloeden van je voorligger. Verlies van downforce, extra bandenslijtage etc.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja eind jaren 90 t/m ongeveer 2008 waren voor mij de hoogtijdagen van F1. Je moest toendertijd veel meer moeite doen om iemand in te kunnen halen. Dat rondenlange gevecht tussen Hakkinen en Schumacher in Spa 2000 was anno 2021 een simpele DRS inhaalactie geweest die al ver voor de braking zone beslecht was.
Races worden interessanter als inhalen niet zo makkelijk is. Maar in plaats daarvan gaat F1 inhalen nog makkelijker proberen te maken in een wanhopige poging de verveelde 'Justin Bieber generatie' los te weken van het scherm van hun smartphone.
Het ding is dat een valse start niet meer mag.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
De FIA wil niet dat er tijdens de pitstop door monteurs op een knop gedrukt kan worden, om aan het geven dat het wiel vast zit?
https://nl.motorsport.com(...)ps-red-bull/6604438/
vreemd. wat is er onveilig aan een snelle pitstop. Weet niet wat er veiliger is aan het opsteken van een hand, afgezien van dat iemand anders die hand opsteekt, anders dan de man met de wielgun.
Dat was in de jaren 90 natuurlijk ook al een thema. Ik heb wel de indruk dat de banden beter waren toen er nog "bandenoorlogen" waren tussen verschillende partijen. Toen probeerden fabrikanten simpelweg de beste banden te maken. Pirelli krijgt allerlei kunstmatige opdrachtjes mee vanuit de F1 in een poging "de show te verbeteren". De huidige F1 auto's zijn ook achterlijk groot en zwaar geworden wat niet meehelpt.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze nu niet rondenlang bij elkaar kunnen blijven zonder nadelige invloeden van je voorligger. Verlies van downforce, extra bandenslijtage etc.
Ik dacht dat het een race wasquote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Met de huidige banden kun je niet eens ronden lang vechten om een positie.
Dat zeg ik inderdaad, je zou de reglementen van omstreeks 2005 uit de la moeten pakken. Kleinere auto's, geen hybride systemen. F1 heeft zoveel verkeerde afslagen genomen dat we nu opgescheept zitten met een soort hybride vrachtwagens die gebonden zijn aan onnavolgbare 'fuel fuel' regeltjes en gebruik moeten maken van B-merk banden die een eigen leven lijken te leiden. Voeg hieraan toe een wedstrijdleider met een angststoornis die bij iedere stilgevallen auto de safety car de baan op stuurt en je hebt de Formule 1 anno 2021.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, je moet de auto zelf kleiner maken, dan schaaf je er wat gewicht af.
Het is niet een ding dat het gewicht opgedreven heeft, maar telkens kleine zaken, met de hybride motor als grootste toename.
Weer toestaan van bijtanken, etc zie ik niet zo zitten.
Wat is 'iets kleiner maken' in jouw belevingswereld en wat zou dat opleveren?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
Er draait iemand helemaal door geloof ik.
Gewoon de auto's iets kleiner maken zou al helpen.
Een iets minder zware auto en dat het iets makkelijker wordt om de auto er naast te kunnen zetten. Een bus zet je er minder makkelijk naast dan een kleiner voertuig.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat is 'iets kleiner maken' in jouw belevingswereld en wat zou dat opleveren?
Hiermee ligt de kalender tot begin oktober wel vast. Nu nog afwachten wat de periode er na gaat brengenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:13 schreef opreis het volgende:
[ twitter ]
Turkey weer op de kalender misschien dat @:nattekat weet of dit goed of slecht is voor RB
ik meen wielbasis 10 cm korter dan de huidige auto'squote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:11 schreef fathank het volgende:
Die 2022 auto zag er op de foto nog groter uit voor mijn gevoel. Maar misschien vergis ik me.
Hoeveel geld heeft Erdogan overgemaakte om dit mogelijk te maken?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:13 schreef opreis het volgende:
[ twitter ]
Turkey weer op de kalender misschien dat @:nattekat weet of dit goed of slecht is voor RB
Wel een beetje aardig doen over Erdo he. Hij zorgt er ten minste voor dat er geracet kan worden in de achtertuin van zijn bescheiden paleis.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hoeveel geld heeft Erdogan overgemaakte om dit mogelijk te maken?
Liever een race gehad op Indianapolisquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wel een beetje aardig doen over Erdo he. Hij zorgt er ten minste voor dat er geracet kan worden in de achtertuin van zijn bescheiden paleis.
Kunnen die Pirelli's niet hebbenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Liever een race gehad op Indianapolis
Die zie ik ook nog wel komen als Japan niet door gaatquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Liever een race gehad op Indianapolis
Als ze in Zandvoort niet ploffen dan kan Indianapolis ook welquote:
Japan geschrapt is een kleine kans omdat ze ook de olympische spelen daar laten doorgaan.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die zie ik ook nog wel komen als Japan niet door gaat
Slecht. Beetje zoals Frankrijk.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:13 schreef opreis het volgende:
[ twitter ]
Turkey weer op de kalender misschien dat @:nattekat weet of dit goed of slecht is voor RB
Die kans is groter. Het als de GP van Mexico.quote:
Winst Verstappen confirmed Turkijequote:
We zitten nu dus in een situatie waarin een auto die 0,6 a 0,8 seconden sneller is (bijvoorbeeld Mercedes vs Ferrari) onmogelijk af te stoppen is. Het is voor Lewis Hamilton onmogelijk om niet op het podium te finishen omdat Bottas niet voor hem mag eindigen en de rest van het veld hem onmogelijk af kan stoppen. Max Verstappen idem dito.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:09 schreef Monolith het volgende:
Het slaat ook helemaal nergens op. Een auto die 1-2 seconde per rondje sneller is hoort ook helemaal niet afgestopt te kunnen worden. Als auto's structureel 1-2 seconden sneller zijn dan de concurrentie moet je daar misschien eens wat aan doen. Het mooiste is natuurlijk wanneer de slipstream een duidelijk voordeel oplevert. Nu is het juist zo dat vlak achter iemand rijden doorgaans een nadeel is. Daardoor is het voor de iets snellere auto vaak nu erop, erover en wegrijden. Als er beter gevolgd kan worden, dan krijg je meer gevechten waarbij het stuivertje wisselen is.
Ik denk dat Mexico wel door gaat, Australië zie ik wel verdwijnen. Als alternatief daarvoor kun je Bahrein Outer Circuit doen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die kans is groter. Het als de GP van Mexico.
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hamilton kon in Imola zijn auto in de muur parkeren, reverse gear opzoeken, achteruit door de grindbak rijden, met twee vingers in de neus het hele veld inhalen en alsnog een beker omhoog houden op het podium.
Australië gaat ook wel door, want daar op dit moment wat verbouwd.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat Mexico wel door gaat, Australië zie ik wel verdwijnen. Als alternatief daarvoor kun je Bahrein Outer Circuit doen.
Ik had even in gedachten Qatar, maar het circuit daar heeft geen Grade 1-licentie meer
Wachten in november af. De races op op Zuid Amerikaanse continent is wel hele grote if.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zegt niets. Het land wil covid-19 zoveel mogelijk buiten de deur houden en zit daarmee behoorlijk op slot
Race*quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wachten in november af. De races op op Zuid Amerikaanse continent is wel hele grote if.
Als Japan tussen uit valt, dan kan je altijd nog racen in China.
De vraag is of je dat laatste moet willenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wachten in november af. De races op op Zuid Amerikaanse continent is wel hele grote if.
Als Japan tussen uit valt, dan kan je altijd nog racen in China.
Ja dan krijg je dus gewoon optochten waar niemand behalve jij op te wachten zit.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
We zitten nu dus in een situatie waarin een auto die 0,6 a 0,8 seconden sneller is (bijvoorbeeld Mercedes vs Ferrari) onmogelijk af te stoppen is. Het is voor Lewis Hamilton onmogelijk om niet op het podium te finishen omdat Bottas niet voor hem mag eindigen en de rest van het veld hem onmogelijk af kan stoppen. Max Verstappen idem dito.
In Japan 1998 kon Damon Hill in een 2 seconden langzamere Jordan de strijd aangaan met de Ferrari van Michael Schumacher die van de laatste plek moest starten. Persoonlijk vind ik dat veel interessanter om te kijken. Fouten hebben veel grotere gevolgen als inhalen moeilijker is. Hamilton kon in Imola zijn auto in de muur parkeren, reverse gear opzoeken, achteruit door de grindbak rijden, een nieuwe voorvleugel ophalen, met twee vingers in de neus het hele veld inhalen en alsnog een beker omhoog houden op het podium. Dat gaat echt helemaal nergens meer over. En dan nog lopen mensen te janken over dat het zo moeilijk is om in te halen. Dan snap je echt helemaal niks van autoracen.
Volgens mij is dit het ideaalbeeld van veel mensen, dat de auto's kriskras door elkaar heen schieten en continu van positie wisselen als ware het Mario Kart. Dit is echter nog nooit vertoond in de geschiedenis van de F1 en gaat ook nooit gebeuren. Je kunt een race op een oval niet vergelijken met een road course. Toen CART (Champ Car) op Montreal of Mexico City reed kreeg je dezelfde taferelen voorgeschoteld als tijdens de F1 race. Eigenlijk wil je dus dat F1 op ovals gaat rijden? Dan kun je misschien beter gewoon wat anders gaan doen op zondagmiddag, de F1 laten voor wat het is en simpelweg naar IndyCar gaan kijken, waar overigens niks mis mee is. Ik was in het verleden ook een groot fan van CART/ Champ Car.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dan krijg je dus gewoon optochten waar niemand behalve jij op te wachten zit.
Veel mooier zijn het soort gevechten waarbij je om en om van plaats wisselt zoals in de Indy 500 dit jaar bijvoorbeeld.
Nee hoor, maar je zag bijvoorbeeld in Baku een prachtig gevecht tussen ik meen Gasly en Leclerc. Het laatste wat je wilt zien is dat auto's zich simpelweg breed kunnen maken of een hybride systemen kunnen gebruiken om een aanval te pareren.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:26 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Volgens mij is dit het ideaalbeeld van veel mensen, dat de auto's kriskras door elkaar heen schieten en continu van positie wisselen als ware het Mario Kart. Dit is echter nog nooit vertoond in de geschiedenis van de F1 en gaat ook nooit gebeuren. Je kunt een race op een oval niet vergelijken met een road course. Toen CART (Champ Car) op Montreal reed kreeg je dezelfde taferelen voorgeschoteld als tijdens de F1 race. Eigenlijk wil je dus dat F1 op ovals gaat rijden? Dan kun je misschien beter gewoon wat anders gaan doen op zondagmiddag, de F1 laten voor wat het is en simpelweg naar IndyCar gaan kijken, waar overigens niks mis mee is. Ik was in het verleden ook een groot fan van CART/ Champ Car.
MotoGP is daar ook gecancelledquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Japan geschrapt is een kleine kans omdat ze ook de olympische spelen daar laten doorgaan.
Ze hadden ook wel wat beters kunnen vinden dan twee keer Red Bull Ring in twee wekenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:13 schreef opreis het volgende:
[ twitter ]
Turkey weer op de kalender misschien dat @:nattekat weet of dit goed of slecht is voor RB
Nu hebben we één koude natte race en één warme zonnige race. Gered door de weergodenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:52 schreef heywoodu het volgende:
Als het nou iets was als Bahrein, waar tenminste twee totaal verschillende layouts gebruikt werden..
Plus verschillende bandencompounds.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu hebben we één koude natte race en één warme zonnige race. Gered door de weergoden
Ik verwacht sowieso al minder races doordat er in de tweede helft waarschijnlijk nog wat races komen te vervallen. Australië, Japan, Mexico en Brazilië bijvoorbeeld. Daar zal dan nog wel Sakhir bijkomen en misschien een tweede race in de VS.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze hadden ook wel wat beters kunnen vinden dan twee keer Red Bull Ring in twee weken
Vorig jaar was dat logisch natuurlijk, de keuze was nogal beperkt en de tijd ook, maar het had nu toch prima gekund? Of gewoon géén tweede race daar en een race minder op de kalender?
Als het nou iets was als Bahrein, waar tenminste twee totaal verschillende layouts gebruikt werden..
De tweede race wisselen van auto. Max en Lulu allebei in een Haas.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze hadden ook wel wat beters kunnen vinden dan twee keer Red Bull Ring in twee weken
Vorig jaar was dat logisch natuurlijk, de keuze was nogal beperkt en de tijd ook, maar het had nu toch prima gekund? Of gewoon géén tweede race daar en een race minder op de kalender?
Als het nou iets was als Bahrein, waar tenminste twee totaal verschillende layouts gebruikt werden..
Een Haas? Heb jij een hekel aan Max en Hamilton of zo?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De tweede race wisselen van auto. Max en Lulu allebei in een Haas.
Of gewoon lekker allemaal een race in een Dacia.
Nou ja, dan geef je ze beide een 'clean slate start' zeg maar in een auto die ze niet kennen. En dan ook nog eentje die niet als een Mercedes als een trein op rails ligt, maar de kudste van het veld zo'n beetje. Dan is het echt een titanenstrijd & may the best man win.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een Haas? Heb jij een hekel aan Max en Hamilton of zo?
Ook goeiemoggel.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:08 schreef Mano_ het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)technische-richtlijn
WTF, heeft Toto z’n connecties lekker zitten misbruiken of zo?
Ja, exact. Beide in een Ferrari kan ook natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:17 schreef shiz het volgende:
[..]
Nou ja, dan geef je ze beide een 'clean slate start' zeg maar in een auto die ze niet kennen. En dan ook nog eentje die niet als een Mercedes als een trein op rails ligt, maar de kudste van het veld zo'n beetje. Dan is het echt een titanenstrijd & may the best man win.Dat dan weer wel.
[..]
Ook goeiemoggel.
Omdat Mercedes. Die klaagden over de pitstops van Red Bull Racing en over de achtervleugel. Prompt worden er aanpassingen gedaan aan de regels.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:34 schreef SiGNe het volgende:
Wat ik niet snap is dat ze met die nieuwe pitstop regels wachten tot volgend jaar.
Dan komen er 18"velgen (nu 14") en dat gaat ook al genoeg veranderen.
Die banden zijn zwaarder bijboorbeeld dus die hele snelle pitstops van onder de 2 seconden zijn dan toch al voorbij.
In een normale situatie was dat ook niet gebeurd.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
We zitten nu dus in een situatie waarin een auto die 0,6 a 0,8 seconden sneller is (bijvoorbeeld Mercedes vs Ferrari) onmogelijk af te stoppen is. Het is voor Lewis Hamilton onmogelijk om niet op het podium te finishen omdat Bottas niet voor hem mag eindigen en de rest van het veld hem onmogelijk af kan stoppen. Max Verstappen idem dito.
In Japan 1998 kon Damon Hill in een 2 seconden langzamere Jordan de strijd aangaan met de Ferrari van Michael Schumacher die van de laatste plek moest starten. Persoonlijk vind ik dat veel interessanter om te kijken. Fouten hebben veel grotere gevolgen als inhalen moeilijker is. Hamilton kon in Imola zijn auto in de muur parkeren, reverse gear opzoeken, achteruit door de grindbak rijden, een nieuwe voorvleugel ophalen, met twee vingers in de neus het hele veld inhalen en alsnog een beker omhoog houden op het podium. Dat gaat echt helemaal nergens meer over. En dan nog lopen mensen te janken over dat het zo moeilijk is om in te halen. Dan snap je echt helemaal niks van autoracen.
Ja maar als er volgend jaar toch al nieuwe banden komen waardoor de pitstops al langzamer worden kan je net zo goed ook dan pas nieuwe regels instellen ipv halverwege het seizoen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat Mercedes. Die klaagden over de pitstops van Red Bull Racing en over de achtervleugel. Prompt worden er aanpassingen gedaan aan de regels.
En RBR klaagt over de voorvleugel en ik heb de FIA nog niets zien ondernemen.
Dan hebben ze 4 pitstops nodigquote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, exact. Beide in een Ferrari kan ook natuurlijk.
Het leukste is natuurlijk een middenveld auto, dat ze ook echt aan racen toekomen.
Volgend jaar is te laat om RBR dit jaar af te remmenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:52 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ja maar als er volgend jaar toch al nieuwe banden komen waardoor de pitstops al langzamer worden kan je net zo goed ook dan pas nieuwe regels instellen ipv halverwege het seizoen.
Red Bull oeffent ook enrom vaak op de pitstops, hebben op hun hoofdkantoor een knop staan en als je daarop drukt dan komen er allemaal mensen aanrennen die even een pitstop gaan oeffenen.
Dat houdt het team scherp en zo leren ze met stress-situaties om gaan.
In de race moet je ook elk moment klaar staan om banden te verwisselen.
Toen was de aero nog niet zo goed als nu. Vooral door de dirty air kunnen ze tegenwoordig in de bochten niet dicht genoeg achter elkaar rijden, waardoor ze DRS nodig hebben om hetzelfde effect te hebben. Helaas is de DRS zone vaak te groot, waardoor ze al voor de bocht inhalen ipv in de bocht.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:50 schreef Fer het volgende:
Enige wat ik zou willen is dat de auto’s dicht op elkaar het rechte stuk op komen en dan over de hele lengte elkaar inhalen met een paar km verschil. Zo was het vroeger in de jaren 90 namelijk nog.
Nu komen ze 3 autolengtes onderlinge afstand het rechte stuk op. Klikken de DRS open en vliegen vervolgens met 20-30km verschil als een straaljager voorbij.
Zonder die DRS zou je bijna helemaal geen inhaal-acties meer zien.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:50 schreef Fer het volgende:
Enige wat ik zou willen is dat de auto’s dicht op elkaar het rechte stuk op komen en dan over de hele lengte elkaar inhalen met een paar km verschil. Zo was het vroeger in de jaren 90 namelijk nog.
Nu komen ze 3 autolengtes onderlinge afstand het rechte stuk op. Klikken de DRS open en vliegen vervolgens met 20-30km verschil als een straaljager voorbij.
Het radioverkeer daarover naar Massey (?) was ook geweldig van ik geloof McLarenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:06 schreef DKUp het volgende:
“Veilige” pitstop
Gelukkig heeft Bottas laten zien vanmiddag zien hoe het moet…….
Het voordeel zou van mij best wat minder significant mogen zijn.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:32 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zonder die DRS zou je bijna helemaal geen inhaal-acties meer zien.
Volgend jaar moet het een hele andere auto zijn waar heel anders mee geraced kan worden.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:11 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het voordeel zou van mij best wat minder significant mogen zijn.
Even out of context... dat Porsche 911 geluid.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zoals Kevin Estre met een groot aantal fenomenale inhaalacties 3 weken geleden? Nee.
Als je je 20 minuten verveeld: En dat is niet op een Tilke-Mickey Mouse baantje
Hint: Je kan ook in een bocht inhalen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
mwah, ik ben niet wild van de vervanger van Sochi, maar één recht stuk waar je eventueel in kunt halen
Tja, ik denk eerijk gezegd dat Gasy en Albon het in deze wagen ook veel beter hadden gedaan.quote:Op maandag 28 juni 2021 09:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik zou nu wel eens willen weten wat Gasly met deze RedBull zou kunnen. Of hij wel nadrukkelijker Bottas in de problemen zou kunnen brengen.
Ik heb deze meme nooit gesnapt. Waar komt die vandaan?quote:
https://www.oprahdaily.co(...)armstrong-explained/quote:Op maandag 28 juni 2021 11:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb deze meme nooit gesnapt. Waar komt die vandaan?
Gaan we hovercraften?quote:Op maandag 28 juni 2021 11:10 schreef Netsplitter het volgende:
Dames en heren,
De nieuwe auto voor volgend seizoen:
https://drivetribe.com/p/(...)rk3JrqReijnNNyib3QKA
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Ah, dank!quote:Op maandag 28 juni 2021 11:25 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
https://www.oprahdaily.co(...)armstrong-explained/
Die stond al in het vorige topicquote:Op maandag 28 juni 2021 11:10 schreef Netsplitter het volgende:
Dames en heren,
De nieuwe auto voor volgend seizoen:
https://drivetribe.com/p/(...)rk3JrqReijnNNyib3QKA
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah.quote:
Is de sprint race officieel pas na de seizoensstart ingevoerd? Ik meende er vorig jaar al van gehoord te hebben?quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:14 schreef mikieu het volgende:
https://www.auto-motor-un(...)rtin-mclaren-alpine/
Ook weer een leuke.
quote:Aston Martin-Teammanager Andy Stevenson ärgert sich: "Diese Kupplungen wurden für einen anderen Zweck gebaut. Sie brauchen nach 300 Kilometern neue Beilagscheiben und eine Wartung. Hätten wir vor der Saison gewusst, was uns erwartet, hätten wir andere Kupplungen gebaut. Wenn wir das ganze Wochenende ohne Auffrischen mit einer Kupplung fahren müssen, können wir nicht garantieren, ob sie hält."
Er werd over invoering gesproken vorig jaar maar er was pas overeenstemming over tijdens dit seizoen, volgens mij.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Is de sprint race officieel pas na de seizoensstart ingevoerd? Ik meende er vorig jaar al van gehoord te hebben?
[..]
Niet zo'n sterk verhaal dus om 3 weken van te voren te komen met "Maar onze koppelingen!"quote:Formula 1 is set to debut the Sprint Qualifying format at three Grands Prix in 2021, following an agreement reached between the FIA, Formula 1 and all 10 teams on the grid - with two European venues and one non-European one set to host the format, with those venues to be announced in due course.
https://www.formula1.com/(...)pTk9JXpmE5xK4sK.html
Niets, want dan komt er weer druk op en dan slaat Pierke weer dood. Die zit in die AT prima op zijn plaats.quote:Op maandag 28 juni 2021 09:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik zou nu wel eens willen weten wat Gasly met deze RedBull zou kunnen. Of hij wel nadrukkelijker Bottas in de problemen zou kunnen brengen.
Die is ook wel echt gegroeid hoor. Vindt het te makkelijk om het zo af te doen, maar we zullen het wel nooit weten.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Niets, want dan komt er weer druk op en dan slaat Pierke weer dood. Die zit in die AT prima op zijn plaats.
Ik zie Gasly best wel terug komen in de RB maar ik denk ook dat het verstandig is geweest om hem meer tijd in de AT te geven, hij is duidelijk gegroeid, hangt een beetje af van hoe Perez het doet dit seizoen en wat RBR wil uitgeven aan rijders (lijkt mij ook meespelen) of dat volgend seizoen al is of daarnaquote:Op woensdag 30 juni 2021 14:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die is ook wel echt gegroeid hoor. Vindt het te makkelijk om het zo af te doen, maar we zullen het wel nooit weten.
https://www.skysports.com(...)l-suffers-heartbreakquote:Lewis Hamilton may say Red Bull have the quicker car at the moment but that only seems to be the case in Verstappen's hands, and that 18-point advantage now seems rather ominous for his rivals.
Een collega van me had op Instagram gelezen dat Hamilton het voor de F1 fans maar saai vond dat Verstappen een hele race ver vooraan kon rijden. Dat was niet spannendquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:26 schreef Monolith het volgende:
Opmerkelijk dat ze bij Sky Sports eens niet mee gaan in de frame van Hamilton / Mercedes:
[..]
https://www.skysports.com(...)l-suffers-heartbreak
dat is wel een bron hoorquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een collega van me had op Instagram gelezen dat Hamilton het voor de F1 fans maar saai vond dat Verstappen een hele race ver vooraan kon rijden. Dat was niet spannend_!!!!!!!!!!
Die schrijver zal wel een uitbrander krijgenquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:26 schreef Monolith het volgende:
Opmerkelijk dat ze bij Sky Sports eens niet mee gaan in de frame van Hamilton / Mercedes:
[..]
https://www.skysports.com(...)l-suffers-heartbreak
I know, daarom zet ik het er netjes bijquote:
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een hedendaagse Britse legende gaat afvallen. De man heeft 7 seizoenen iedereen naar huis gereden omdat hij zo goed is. Dat hij nu behoorlijk om zijn oren wordt gereden door een ander kan alleen maar komen doordat die ander in een superieure auto rijdt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die schrijver zal wel een uitbrander krijgen
quote:Op woensdag 30 juni 2021 19:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
Lewis Hamilton gesignaleerd in simulator
[ afbeelding ]
veel plezier.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:58 schreef Sinister-D- het volgende:
Toch maar kaartje Francorchamps gekochtkreeg afkickverschijnselen...
Lewis ziet eruit alsof hij net gehuild heeft. Past dus wel bij zijn huidige imago.quote:
De FIA is overstag gegaan en de koppeling mag gewisseld worden voor een gelijk exemplaar.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:14 schreef mikieu het volgende:
https://www.auto-motor-un(...)rtin-mclaren-alpine/
Ook weer een leuke.
quote:Audi and Porsche bosses set for crunch meeting on 2025 F1 engines
While discussions involving team bosses and engine supplier representatives have been ongoing for some time regarding the future rules, tomorrow's high-level gathering will consider the global picture and what the major car manufacturers want from F1.
The hope is that the 2025 rules will encourage new OEMs and specifically the VW Group to enter the sport, with one source describing the meeting as a "last chance" to convince the German giant to finally make a commitment.
The manufacturer CEOs/chairmen taking part include John Elkann (Ferrari), Luca de Meo (Alpine/Renault) and Ola Kallenius (Mercedes), while the VW Group will be represented by Audi chairman and overall group R&D head Markus Duesmann, and by Porsche CEO Oliver Blume.
Dietrich Mateschitz, whose Red Bull Powertrains division will field its own Honda-based PU from next season, has also been invited to attend.
Also present will be Stefano Domenicali and Ross Brawn for F1, and Jean Todt for the FIA.
The debate will revolve around the balance between combustion engines and hybrid power, and the role of sustainable fuels.
https://www.motorsport.co(...)nit-meeting/6623954/
Russel. Ze hebben Hamilton zo ver gekregen door hem een rol te geven in de verdere opleiding van Russel, zodat hij na zijn pensioen nog 30 jaar kan roepen dat Russel zijn kampioenschappen aan de lessen van Hamilton heeft te danken.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:36 schreef opreis het volgende:
Hopelijk zetten ze er wel een fatsoenlijke coureur naast
Tuurlijk niet. Bottas.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Opvallend na de twee laatste lastige contractverlengingen.
En dan? Russell bevestigd op Silverstone voor het 2e stoeltje?
Volgens Corriere dello Sport zit Russell mogelijk op Silverstone al in de Mercedes.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Opvallend na de twee laatste lastige contractverlengingen.
En dan? Russell bevestigd op Silverstone voor het 2e stoeltje?
Dat gaat vuurwerk wordenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens Corriere dello Sport zit Russell mogelijk op Silverstone al in de Mercedes.
Hij had het ook wel bij een Ferrari, Renault of AM ofzo mogen proberen na 9 jaar bij hetzelfde teamquote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:56 schreef shiz het volgende:
Wat een egoïst die HAM. Hij had zoveel moois kunnen doen voor de mensen in de wereld met al die organisaties en protesten en zero emissions... nu gaat 'ie gewoon door met het fancy milieuvervuilende circus, wat een huichelaar!
Lol, maar zonder gekkigheid, hij had lekker een Rosbergje moeten doen. Peaked & geluk is op? Good enough for me, mazzeltov. Ik wil eigenlijk ook niet dat iemand met zoveel titels op rij door een dominante auto en schoothondteammates Schumi nog voorbij gaat. HAM is goed maar imho zeker geen GOAT en liga Senna, Schumacher, etc.
Hij had best nog mogen switchen met George. Laat maar eens zien hoe GOAT je bent dan, dat had ik dan nog wel interessant gevonden. Nadat z'n auto vreemd is gegaan met George hebben die twee geloof ik een beetje onderlinge spanning.Lou lou zal vast een clausule hebben dat 'ie niet met George in een team wil. Die is natuurlijk ook geschrokken dat zijn auto met nr. 63 erop ook op kop kan liggen en races zou kunnen winnen en bang voor interteamcompetitie. Wat dat betreft heb ik ook een hogere pet op van George dan Lewis. Hopelijk brengt George nu nog een Q1 en punten mee voor Williams. Groot respect voor George en Max, die doen het altijd beter dan de auto en teammate doen vermoeden hoe snel ze zouden moeten zijn.
Dan stapt Hamilton halverwege het seizoen zelf op.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:26 schreef DKUp het volgende:
Verstappen naast Hamilton zou ook een fantastisch seizoen opleveren denk ik. Alleen maar drama
Ja, beter vol inzetten op dit jaar en kampioen worden, en volgend jaar met wat achterstand beginnen, dan beide jaren net niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:03 schreef shiz het volgende:
Het is ook wel duidelijk dat Merc dit jaar laat schieten in de wetenschap dominant uit de startblokken te komen volgend jaar, die hebben waarschijnlijk veel developmentgeld in papierschuivers gestoken om loopholes in het reglement te vinden en overal zo sluw mogelijk voordeel te behalen. Ben bang dat RBR weer redelijk kansloos is volgend jaar.RBR denkt ook: liever kortvergane glorie dan telkens aan het kortste strootje trekken. Maar wie weet kunnen ze de trend doorzetten, zou mooi zijn, maar ik heb er een hard hoofd in.
Zoals BMW in 2008.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, beter vol inzetten op dit jaar en kampioen worden, en volgend jaar met wat achterstand beginnen, dan beide jaren net niet.
Hoe zit het eigenlijk met die engine-freeze tussen de seizoenen? Mag er, binnen het beschikbare budget, wel aan de motor worden gesleuteld of moet de spec voor 2022 gelijk zijn aan die van dit jaar?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:03 schreef shiz het volgende:
Het is ook wel duidelijk dat Merc dit jaar laat schieten in de wetenschap dominant uit de startblokken te komen volgend jaar, die hebben waarschijnlijk veel developmentgeld in papierschuivers gestoken om loopholes in het reglement te vinden en overal zo sluw mogelijk voordeel te behalen. Ben bang dat RBR weer redelijk kansloos is volgend jaar.RBR denkt ook: liever kortvergane glorie dan telkens aan het kortste strootje trekken. Maar wie weet kunnen ze de trend doorzetten, zou mooi zijn, maar ik heb er een hard hoofd in.
Voor volgend jaar mag er een nieuwe motor gebouwd worden op basis van de huidige regels. Daarna gaat de freeze in en mogen er geen updates gedaan worden tot aan 2025.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met die engine-freeze tussen de seizoenen? Mag er, binnen het beschikbare budget, wel aan de motor worden gesleuteld of moet de spec voor 2022 gelijk zijn aan die van dit jaar?
Of wordt er sowieso een hele nieuwe motor gebouwd omdat er een totaal andere wagen komt? Ik heb me echt totaal niet verdiept in de regels voor volgend jaar.
Hoe dan ook. Ik heb vertrouwen in Newey, ook al vindt hij de 2022 richtlijnen ruk.
Dan gaan we er maar even vanuit dat we vanuit Honda geen echte verbetering meer hoeven te verwachten ten opzichte van de huidige motor en dat Mercedes nog wel ergens wat PK's er bij getoverd krijgt.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Voor volgend jaar mag er een nieuwe motor gebouwd worden op basis van de huidige regels. Daarna gaat de freeze in en mogen er geen updates gedaan worden tot aan 2025.
Er kan volgend jaar zomaar eens een enorme shuffle plaatsvinden. Wel erg interessant, natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:16 schreef Nattekat het volgende:
Stel dat je dit jaar laat varen en volgend jaar ben je het derde team echter Ferrari en McLaren.
Precies, daarom zet je nu alles op dit jaar. Tijd en geld zijn maar de helft van de snelheid.
En Mercedes wil het omdat ze willen dat de man met de meeste titels ooit gekoppeld is aan hun auto. Het is allemaal een beetje zielig, want al wint Hamilton er nog drie, hij zal nooit de grootste zijn. Tenzij hij dat doet in de op twee na langzaamste wagen op de grid.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:43 schreef flipsen het volgende:
De reden dat HAM bijgetekend heeft is gewoon die 8e titel die hij wil hebben. Daar rekende hij dit jaar al op, vandaar nog niet bijgetekend. Maar nu staat die snotneus opeens bovenaan en dat was niet de bedoelingSnel bijtekenen voor dat Russell in de auto wordt gezet
![]()
![]()
![]()
(Incl. Bottas clausule natuurlijk)
Dit denk ik ook. Ze offeren dit jaar gewoon om alle inspanning in de auto van volgend jaar te stoppen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:03 schreef shiz het volgende:
Het is ook wel duidelijk dat Merc dit jaar laat schieten in de wetenschap dominant uit de startblokken te komen volgend jaar, die hebben waarschijnlijk veel developmentgeld in papierschuivers gestoken om loopholes in het reglement te vinden en overal zo sluw mogelijk voordeel te behalen. Ben bang dat RBR weer redelijk kansloos is volgend jaar.RBR denkt ook: liever kortvergane glorie dan telkens aan het kortste strootje trekken. Maar wie weet kunnen ze de trend doorzetten, zou mooi zijn, maar ik heb er een hard hoofd in.
Ga je wachtwoord checken...quote:
Er is geen enkele garantie dat ze volgend jaar weer gaan domineren. Zeker niet nu de hoeveelheid windtunnel en CFD tijd beperkter is geworden voor de teams bovenin het kampioenschap.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:22 schreef Gremen het volgende:
[..]
Dit denk ik ook. Ze offeren dit jaar gewoon om alle inspanning in de auto van volgend jaar te stoppen.
Als je dan (met de nieuwe reglementen) als beste begint, kan je zo weer 3 jaar domineren. Tot 2025 met nieuwe motor?
Is dat Engelse of Nederlandse tijd?quote:Op zondag 4 juli 2021 10:11 schreef Tarado het volgende:
ik keek even vooruit naar Silverstone maar wel een vreemd schema qua tijden vooral op de vrijdag en zaterdag
16 JUL Qualifying 19:00 - 20:00
17 JUL Sprint Qualifying 17:30 - 18:00
18 JUL Race 16:00 - 18:00
dat is jouw mening die ik overigens deel hoor maar er zijn er zat die hem nu al de goat vindenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En Mercedes wil het omdat ze willen dat de man met de meeste titels ooit gekoppeld is aan hun auto. Het is allemaal een beetje zielig, want al wint Hamilton er nog drie, hij zal nooit de grootste zijn. Tenzij hij dat doet in de op twee na langzaamste wagen op de grid.
HOE ZIT HET DAN MET DE MOTOREN, ZIJN DIE BEREKEND OM EEN MAX BELASTING ERBIJ?quote:Op zondag 4 juli 2021 10:11 schreef Tarado het volgende:
ik keek even vooruit naar Silverstone maar wel een vreemd schema qua tijden vooral op de vrijdag en zaterdag
16 JUL Qualifying 19:00 - 20:00
17 JUL Sprint Qualifying 17:30 - 18:00
18 JUL Race 16:00 - 18:00
Tja, scorebordjournalistiek van fanboys.quote:Op zondag 4 juli 2021 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is jouw mening die ik overigens deel hoor maar er zijn er zat die hem nu al de goat vinden
quote:The Australian Grand Prix Corporation (AGPC) in conjunction with the Victorian Government and Formula 1® today announced that the 2021 Formula 1® Australian Grand Prix is cancelled due to restrictions and logistical challenges relating to the ongoing COVID-19 pandemic.
indianapolis incoming ?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 07:14 schreef Drebbelman het volgende:
Helaas, Australië is de volgende in de rij der cancellations. Begrijpelijk gezien de situatie en ze willen natuurlijk een drama als vorig jaar voorkomen.
[..]
Gezien de twee GP erna lijkt mij nog een rondje Bahrein waarschijnlijker.quote:
Denk ook Sakhir outher track.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 07:29 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Gezien de twee GP erna lijkt mij nog een rondje Bahrein waarschijnlijker.
Er zijn veel stemmen die nu al beweren dat het de auto was en niet zijn invloed daarop. De verlenging is daarom een risico, want als hij een snellere teamgenoot krijgt zullen die stemmen de overhand nemen. Zijn teamgenoten, ondanks 2de viool, zitten er regelmatig voor, dus er is voer genoeg voor zijn critici.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En Mercedes wil het omdat ze willen dat de man met de meeste titels ooit gekoppeld is aan hun auto. Het is allemaal een beetje zielig, want al wint Hamilton er nog drie, hij zal nooit de grootste zijn. Tenzij hij dat doet in de op twee na langzaamste wagen op de grid.
Die zitten ook nog maar op pakweg 25% eerste prik en 7% volledig gevaccineerd hè?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:00 schreef VacaLoca het volgende:
Haha Australië, die zijn wel heel panisch hoor.
Dit.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:00 schreef VacaLoca het volgende:
Haha Australië, die zijn wel heel panisch hoor.
Dus? Dat is over 5 maanden wel anders.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die zitten ook nog maar op pakweg 25% eerste prik en 7% volledig gevaccineerd hè?
Geen idee of dat zo is, maar als je enigszins op de hoogte zou zijn, dan zou je weten hoe rigoreus Australië is in haar aanpak.quote:
ik vind dit echt een aanname die nergens op slaatquote:Op dinsdag 6 juli 2021 07:57 schreef XL het volgende:
Sowieso is zijn mentaliteit op dit moment niet die van een vechter. Er zijn coureurs op de grid die hadden de tweede plaats met hand en tand verdedigd. Het resultaat was hetzelfde geweest hoor. Alleen is de Hamilton style met schade beperken en hopen op de volgende klapband of regel verandering in zijn voordeel wel een stuk minder goat dan mes tussen de tanden
Bang voor alles idd. Na 3 besmettingen al in lockdown gaan.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Geen idee of dat zo is, maar als je enigszins op de hoogte zou zijn, dan zou je weten hoe rigoreus Australië is in haar aanpak.
Of het snel in de kiem smoren als het nog beheersbaar is en niet anderhalf jaar vanalles net wel net niet.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bang voor alles idd. Na 3 besmettingen al in lockdown gaan.
Misdadig.
Dit is een gevalletje wil, want de oplossing bestaat. Die bubbels werken en zijn bewezen goed, maar iets of iemand wil er niet aan.
Zou die lange layout juist wel tof vinden die ze ook een keer geraced hebben (2010), die outer track was toch enigszins suf.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 07:55 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Denk ook Sakhir outher track.
Aangezien ze daar nauwelijks besmettingen hebben (gehad), hebben ze daar nauwelijks druk om iets te doen.quote:
Sponsoren happy houden denk ik.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 09:00 schreef franklop het volgende:
Waarom de plek nog opvullen. 22 races is meer dan zat
16 races is minimum volgens contactquote:
Dat snel kan je wel achterwege latenquote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:41 schreef opreis het volgende:
[..]
Of het snel in de kiem smoren als het nog beheersbaar is en niet anderhalf jaar vanalles net wel net niet.
Alonso zou in een Renault Twingo nog zigzag over de baan rijden om iemand achter zich te houdenquote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind dit echt een aanname die nergens op slaat
Dat is nogal een makkelijke bewering, dat zien we elke race.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 09:08 schreef XL het volgende:
[..]
Alonso zou in een Renault Twingo nog zigzag over de baan rijden om iemand achter zich te houden
is gewoon onzin, het is juist omdat hij meer wilde dan er in zat dat hij z'n materiaal stuk reed.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 09:08 schreef XL het volgende:
[..]
Alonso zou in een Renault Twingo nog zigzag over de baan rijden om iemand achter zich te houden
Dat horen we vaker over verschillende coureurs, maar daar geloof ik weinig van.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
is gewoon onzin, het is juist omdat hij meer wilde dan er in zat dat hij z'n materiaal stuk reed.
Met een handvol besmettingen continu hele steden lam leggen. Feest hoor.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:41 schreef opreis het volgende:
[..]
Of het snel in de kiem smoren als het nog beheersbaar is en niet anderhalf jaar vanalles net wel net niet.
Ze zijn nogal allergisch voor uitheemse soorten, van virussen tot mensen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bang voor alles idd. Na 3 besmettingen al in lockdown gaan.
Misdadig.
Dit is een gevalletje wil, want de oplossing bestaat. Die bubbels werken en zijn bewezen goed, maar iets of iemand wil er niet aan.
Ja dat zeg ik toch. Panisch/rigoureus.. Tomato/Tomatoquote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Geen idee of dat zo is, maar als je enigszins op de hoogte zou zijn, dan zou je weten hoe rigoreus Australië is in haar aanpak.
Er gaan er nog meer afvallen (Japan, Mexico en/of Brazilië), dus een tweede race in de VS is wel waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 07:29 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Gezien de twee GP erna lijkt mij nog een rondje Bahrein waarschijnlijker.
Die race was nog saaier dan op de huidige layout.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:48 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Zou die lange layout juist wel tof vinden die ze ook een keer geraced hebben (2010), die outer track was toch enigszins suf.
[ afbeelding ]
Omdat er nog meer gaan afvallen?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 09:00 schreef franklop het volgende:
Waarom de plek nog opvullen. 22 races is meer dan zat
Waar geloof je weinig van? Hij probeerde er meer uit te halen dan er in zat waardoor hij schade kreeg, met het gevolg dat de auto langzamer werd, is dat niet goed omgaan met de druk? Ja dat denk ik wel. Is dat je makkelijk gewonnen geven? Nee dat denk ik dus niet.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 09:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat horen we vaker over verschillende coureurs, maar daar geloof ik weinig van.
In Japan gaan de Olympische Spelen ook door, dus neem aan dat een F1 race dan ook wel kan.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 10:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er gaan er nog meer afvallen (Japan, Mexico en/of Brazilië), dus een tweede race in de VS is wel waarschijnlijk.
De Moto GP in oktober is ook al geschrapt.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
In Japan gaan de Olympische Spelen ook door, dus neem aan dat een F1 race dan ook wel kan.
Ah, dat wist ik niet. Volg ik niet zo.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De Moto GP in oktober is ook al geschrapt.
De OS gaan alleen maar door omdat het IOC daar over gaat en niet de regering van Japanquote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
In Japan gaan de Olympische Spelen ook door, dus neem aan dat een F1 race dan ook wel kan.
De regering kan dat best verbieden. Als Japan nee zegt, dan gaan ze niet door. Gelukkig hebben ze dat niet gezegd, want ben blij dat ze doorgaan.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De OS gaan alleen maar door omdat het IOC daar over gaat en niet de regering van Japan
Het ligt iets ingewikkelder dan dat:quote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:09 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De regering kan dat best verbieden. Als Japan nee zegt, dan gaan ze niet door. Gelukkig hebben ze dat niet gezegd, want ben blij dat ze doorgaan.
Ja, Silverstone gaat door en met (veel) publiek voor zover bekend. Echter zullen de teams gewoon in hun bubbel blijven dus ik verwacht daar geen problemen door.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 10:31 schreef THEFXR het volgende:
gaat Silverstone nog wel door? de besmettingen zijn exploderend, door die delta variant.
Beter dan hele sectoren anderhalf jaar de nek om draaien. Maar dat is mijn meningquote:Op dinsdag 6 juli 2021 10:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met een handvol besmettingen continu hele steden lam leggen. Feest hoor.
Dat is het zeker inderdaad. Dat anderhalf jaar de nek om draaien komt ook door het continue wanbeleid.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:24 schreef opreis het volgende:
[..]
Beter dan hele sectoren anderhalf jaar de nek om draaien. Maar dat is mijn mening
hopen dat ze de UK uitkomen zonder 10 dagen quaranquote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, Silverstone gaat door en met (veel) publiek voor zover bekend. Echter zullen de teams gewoon in hun bubbel blijven dus ik verwacht daar geen problemen door.
Daar zijn afspraken over gemaakt, teams moeten zich aan een enorme berg voorschriften en regels houden om daar uit te blijven. Maar sowieso is 10 dagen geen probleem mits men binnen 3 dagen van Oostenrijk naar het VK is gereisd.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hopen dat ze de UK uitkomen zonder 10 dagen quaran
dus die hebben hun eigen wereld regels?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zijn afspraken over gemaakt, teams moeten zich aan een enorme berg voorschriften en regels houden om daar uit te blijven. Maar sowieso is 10 dagen geen probleem mits men binnen 3 dagen van Oostenrijk naar het VK is gereisd.
Wat ik ervan begreep is dit inderdaad het geval, ze hebben een uitzondering gekregen voor het VK qua regels maar er zitten natuurlijk wel strenge voorwaarden aan, het is niet voor niks dat de toegangsmaatregelen voor de paddocks nu zo enorm streng zijn en dat er constant op corona gechecked word.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus die hebben hun eigen wereld regels?
Dit dus.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Australie tja... die hebben er zelf een enorme shitshow van gemaakt daar met hun falende vaccinatieprogramma.
Voor de teams niet. Voor het publiek echter wordt het mogelijk een enorme besmettingshaardquote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, Silverstone gaat door en met (veel) publiek voor zover bekend. Echter zullen de teams gewoon in hun bubbel blijven dus ik verwacht daar geen problemen door.
Dat zoeken ze maar lekker zelf uit, zolang de F1 er niet door stilgelegd wordt doen ze maar.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:23 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Voor de teams niet. Voor het publiek echter wordt het mogelijk een enorme besmettingshaard
Hoe probeerde hij dan volgens jou 'meer uit de auto te halen dan er in zat'?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waar geloof je weinig van? Hij probeerde er meer uit te halen dan er in zat waardoor hij schade kreeg, met het gevolg dat de auto langzamer werd, is dat niet goed omgaan met de druk? Ja dat denk ik wel. Is dat je makkelijk gewonnen geven? Nee dat denk ik dus niet.
door lang dicht achter Norris te blijven door teveel over de kerbs te rijden wat de auto dus niet prettig vond, dus hij had de druk er vol op. Ik zeg toch ook niet dat het lukte maar die opmerking dat hij zich makkelijk gewonnen gaf blijf ik onzin vinden.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hoe probeerde hij dan volgens jou 'meer uit de auto te halen dan er in zat'?
Zo bedoel je het. Nou ja, ik zie dat niet als 'meer uit de auto halen als er in zit'.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
door lang dicht achter Norris te blijven door teveel over de kerbs te rijden wat de auto dus niet prettig vond, dus hij had de druk er vol op. Ik zeg toch ook niet dat het lukte maar die opmerking dat hij zich makkelijk gewonnen gaf blijf ik onzin vinden.
je vergeet "proberen"quote:Op dinsdag 6 juli 2021 16:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zo bedoel je het. Nou ja, ik zie dat niet als 'meer uit de auto halen als er in zit'.
Dat is gewoon de auto slopen door fouten maken.
Ik moest bij je opmerking denken aan de flauwekul die Verstappen twee jaar terug over zich heen kreeg over 'te hard rijden zodat de auto kapot gaat'.
quote:Hij probeerde er meer uit te halen dan er in zat
Het valt me nog mee dat Bottas niet de schuld kreeg van Toto want Hamilton maak geen foutenquote:Op dinsdag 6 juli 2021 16:30 schreef daNpy het volgende:
Dan moet ie toch aan Bottas vragen hoe die zijn materiaal wel kan ontstijgen, want die heeft hem 2x op de baan ingehaald.
Omdat hij van zijn engineer te horen kreeg wat hij niet moest doen, nadat Hammy zijn auto had gesloopt.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 16:30 schreef daNpy het volgende:
Dan moet ie toch aan Bottas vragen hoe die zijn materiaal wel kan ontstijgen, want die heeft hem 2x op de baan ingehaald.
Bottas had al die kerbs en worsten natuurlijk moeten testen voor King Hammy.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 17:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het valt me nog mee dat Bottas niet de schuld kreeg van Toto want Hamilton maak geen fouten
Leverde geen mooie race op. Dan liever de outer track, is een beetje zoals Oostenrijk, maar dan iets korter nogquote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:48 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Zou die lange layout juist wel tof vinden die ze ook een keer geraced hebben (2010), die outer track was toch enigszins suf.
[ afbeelding ]
Hoorden we niet exact hetzelfde een paar weken terug toen Verstappen een klapband kreeg? Was er volgens mij ook iemand die iets riep over te hard rijden door Verstappen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 16:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zo bedoel je het. Nou ja, ik zie dat niet als 'meer uit de auto halen als er in zit'.
Dat is gewoon de auto slopen door fouten maken.
Ik moest bij je opmerking denken aan de flauwekul die Verstappen twee jaar terug over zich heen kreeg over 'te hard rijden zodat de auto kapot gaat'.
No problem. Was jij degene die me een Verstappen-fanboy noemde, of degene die me een Mercedes-fanboy noemde?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 18:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoorden we niet exact hetzelfde een paar weken terug toen Verstappen een klapband kreeg? Was er volgens mij ook iemand die iets riep over te hard rijden door Verstappen.
Oh, en btw, nog mijn excuses dat ik je een fanboi noemde recentelijk, dat was onterecht. My bad.
Mercedes, dacht ikquote:Op dinsdag 6 juli 2021 18:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
No problem. Was jij degene die me een Verstappen-fanboy noemde, of degene die me een Mercedes-fanboy noemde?
Hoe dan ook, excuses aanvaard. 🤣
Ach, dat hebben we allemaal wel eens.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 18:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mercedes, dacht ik
Soms ga ik teveel in een discussie op en schiet ik door. Kan zo in de F1 mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |