Lieve schat, dan ga je toch lekker naar de Clio cup kijken?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:00 schreef daNpy het volgende:
Haha, zeggen dat het geen optocht is en dan kunstmatige DRS inhaal acties aanhalen. Precies mijn punt.
De afgelopen seizoenen waren echt superrrrr spannend met Hamilton op 10 sec voor de rest
Ja eind jaren 90 t/m ongeveer 2008 waren voor mij de hoogtijdagen van F1. Je moest toendertijd veel meer moeite doen om iemand in te kunnen halen. Dat rondenlange gevecht tussen Hakkinen en Schumacher in Spa 2000 was anno 2021 een simpele DRS inhaalactie geweest die al ver voor de braking zone beslecht was.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Het zou voor mij soms wel een tikkeltje meer optocht mogen zijn juist. Ik vind het nu iets te kunstmatig. Eind jaren '90 begin deze eeuw had je best wel eens races waarbij je echt grote ballen nodig had om in te halen. Als je je slecht kwalificeerde dan had je best een probleem en kostte het je flink wat punten. Als Max of Lewis nu achteraan start op een normaal circuit dan rijden ze minimaal nog naar plek 4.
Met de huidige banden kun je niet eens ronden lang vechten om een positie.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja eind jaren 90 t/m ongeveer 2008 waren voor mij de hoogtijdagen van F1. Je moest toendertijd veel meer moeite doen om iemand in te kunnen halen. Dat rondenlange gevecht tussen Hakkinen en Schumacher in Spa 2000 was anno 2021 een simpele DRS inhaalactie geweest die al ver voor de braking zone beslecht was.
Races worden interessanter als inhalen niet zo makkelijk is. Maar in plaats daarvan gaat F1 inhalen nog makkelijker proberen te maken in een wanhopige poging de verveelde 'Justin Bieber generatie' los te weken van het scherm van hun smartphone.
Een Bottas lukt dat daarentegen weer niet, onderschat het aandeel van de coureur niet.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Het zou voor mij soms wel een tikkeltje meer optocht mogen zijn juist. Ik vind het nu iets te kunstmatig. Eind jaren '90 begin deze eeuw had je best wel eens races waarbij je echt grote ballen nodig had om in te halen. Als je je slecht kwalificeerde dan had je best een probleem en kostte het je flink wat punten. Als Max of Lewis nu achteraan start op een normaal circuit dan rijden ze minimaal nog naar plek 4.
Het probleem is dat ze nu niet rondenlang bij elkaar kunnen blijven zonder nadelige invloeden van je voorligger. Verlies van downforce, extra bandenslijtage etc.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja eind jaren 90 t/m ongeveer 2008 waren voor mij de hoogtijdagen van F1. Je moest toendertijd veel meer moeite doen om iemand in te kunnen halen. Dat rondenlange gevecht tussen Hakkinen en Schumacher in Spa 2000 was anno 2021 een simpele DRS inhaalactie geweest die al ver voor de braking zone beslecht was.
Races worden interessanter als inhalen niet zo makkelijk is. Maar in plaats daarvan gaat F1 inhalen nog makkelijker proberen te maken in een wanhopige poging de verveelde 'Justin Bieber generatie' los te weken van het scherm van hun smartphone.
Het ding is dat een valse start niet meer mag.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
De FIA wil niet dat er tijdens de pitstop door monteurs op een knop gedrukt kan worden, om aan het geven dat het wiel vast zit?
https://nl.motorsport.com(...)ps-red-bull/6604438/
vreemd. wat is er onveilig aan een snelle pitstop. Weet niet wat er veiliger is aan het opsteken van een hand, afgezien van dat iemand anders die hand opsteekt, anders dan de man met de wielgun.
Dat was in de jaren 90 natuurlijk ook al een thema. Ik heb wel de indruk dat de banden beter waren toen er nog "bandenoorlogen" waren tussen verschillende partijen. Toen probeerden fabrikanten simpelweg de beste banden te maken. Pirelli krijgt allerlei kunstmatige opdrachtjes mee vanuit de F1 in een poging "de show te verbeteren". De huidige F1 auto's zijn ook achterlijk groot en zwaar geworden wat niet meehelpt.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze nu niet rondenlang bij elkaar kunnen blijven zonder nadelige invloeden van je voorligger. Verlies van downforce, extra bandenslijtage etc.
Ik dacht dat het een race wasquote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Met de huidige banden kun je niet eens ronden lang vechten om een positie.
Dat zeg ik inderdaad, je zou de reglementen van omstreeks 2005 uit de la moeten pakken. Kleinere auto's, geen hybride systemen. F1 heeft zoveel verkeerde afslagen genomen dat we nu opgescheept zitten met een soort hybride vrachtwagens die gebonden zijn aan onnavolgbare 'fuel fuel' regeltjes en gebruik moeten maken van B-merk banden die een eigen leven lijken te leiden. Voeg hieraan toe een wedstrijdleider met een angststoornis die bij iedere stilgevallen auto de safety car de baan op stuurt en je hebt de Formule 1 anno 2021.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, je moet de auto zelf kleiner maken, dan schaaf je er wat gewicht af.
Het is niet een ding dat het gewicht opgedreven heeft, maar telkens kleine zaken, met de hybride motor als grootste toename.
Weer toestaan van bijtanken, etc zie ik niet zo zitten.
Wat is 'iets kleiner maken' in jouw belevingswereld en wat zou dat opleveren?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
Er draait iemand helemaal door geloof ik.
Gewoon de auto's iets kleiner maken zou al helpen.
Een iets minder zware auto en dat het iets makkelijker wordt om de auto er naast te kunnen zetten. Een bus zet je er minder makkelijk naast dan een kleiner voertuig.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat is 'iets kleiner maken' in jouw belevingswereld en wat zou dat opleveren?
Hiermee ligt de kalender tot begin oktober wel vast. Nu nog afwachten wat de periode er na gaat brengenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:13 schreef opreis het volgende:
[ twitter ]
Turkey weer op de kalender misschien dat @:nattekat weet of dit goed of slecht is voor RB
ik meen wielbasis 10 cm korter dan de huidige auto'squote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:11 schreef fathank het volgende:
Die 2022 auto zag er op de foto nog groter uit voor mijn gevoel. Maar misschien vergis ik me.
Hoeveel geld heeft Erdogan overgemaakte om dit mogelijk te maken?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:13 schreef opreis het volgende:
[ twitter ]
Turkey weer op de kalender misschien dat @:nattekat weet of dit goed of slecht is voor RB
Wel een beetje aardig doen over Erdo he. Hij zorgt er ten minste voor dat er geracet kan worden in de achtertuin van zijn bescheiden paleis.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hoeveel geld heeft Erdogan overgemaakte om dit mogelijk te maken?
Liever een race gehad op Indianapolisquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wel een beetje aardig doen over Erdo he. Hij zorgt er ten minste voor dat er geracet kan worden in de achtertuin van zijn bescheiden paleis.
Kunnen die Pirelli's niet hebbenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Liever een race gehad op Indianapolis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |