RedBull is jaren bezig geweest om alles tot op het randje te perfectioneren om te compenseren voor een mindere motor. En niemand gaf een een neuk, want competitie is goed.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:12 schreef shiz het volgende:
lol, zij komen met DAS: ja joh, doe lekker een seizoen lang. Tracing point dingen geven, tuurlijk.
RBR doet iets slims: ja maar pwoah, oneerlijk, meteen verbieden die hap!Zielig stelletje.
Je zou maar fan zijn van zo'n team ontzettende jankerdsquote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
RedBull is jaren bezig geweest om alles tot op het randje te perfectioneren om te compenseren voor een mindere motor. En niemand gaf een een neuk, want competitie is goed.
En nu zijn ze echt in de buurt van Mercedes en moeten de vleugels anders, moet de motor update wel onreglementair zijn en mogen de pitstops niet meer zo snel.
Benieuwd wat de volgende klacht van Toto gaat zijn.
Mercedes toont zich echt als een uiterst slechte verliezer.
Dat is erg. Maar ik vind het ook erg dat ik fan ben van een sport waarin dit wordt toegestaan.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je zou maar fan zijn van zo'n team ontzettende jankerds
Sja F1 heeft al tientallen jaren meer weg van een optocht dan dat het met racen te maken heeft... doe mij maar echt racen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is erg. Maar ik vind het ook erg dat ik fan ben van een sport waarin dit wordt toegestaan.
Dat vind ik dan weer totale flauwekul.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sja F1 heeft al tientallen jaren meer weg van een optocht dan dat het met racen te maken heeft... doe mij maar echt racen.
Een sprintraceje van 1,5 uur met allerlei ingrepen, voornamelijk om het spannend te maken. Ja het ís de snelste klasse maar bij endurance races komt het toch meer op het racen aan dan om het pole rondje en één pitstop.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer totale flauwekul.
Die endurance races worden toch bijzonder vaak in de pitstraat beslist.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een sprintraceje van 1,5 uur met allerlei ingrepen, voornamelijk om het spannend te maken. Ja het ís de snelste klasse maar bij endurance races komt het toch meer op het racen aan dan om het pole rondje en één pitstop.
Zoals Kevin Estre met een groot aantal fenomenale inhaalacties 3 weken geleden? Nee.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die endurance races worden toch bijzonder vaak in de pitstraat beslist.
Als je gaat cherry picken uit 40 verschillende raceklasses kan ik ook een zooi dingen opzoeken waar het anders loopt. Maar daar heb ik simpelweg geen behoefte aan, want dit is het F1 topic.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zoals Kevin Estre met een groot aantal fenomenale inhaalacties 3 weken geleden? Nee.
Als je je 20 minuten verveeld: En dat is niet op een Tilke-Mickey Mouse baantje
Agreed, maar het is wel de reden waarom ik F1 niet de mooiste raceklasse vindquote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je gaat cherry picken uit 40 verschillende raceklasses kan ik ook een zooi dingen opzoeken waar het anders loopt. Maar daar heb ik simpelweg geen behoefte aan, want dit is het F1 topic.
Dat mag natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Agreed, maar het is wel de reden waarom ik F1 niet de mooiste raceklasse vind
Mercedes wil graag concurrentie, alleen dat is zolang ze zelf winnen. Ze zijn echt in paniek en dan ga je rare dingen doen. Helaas gaat de FIA daar iets te veel in mee.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
RedBull is jaren bezig geweest om alles tot op het randje te perfectioneren om te compenseren voor een mindere motor. En niemand gaf een een neuk, want competitie is goed.
En nu zijn ze echt in de buurt van Mercedes en moeten de vleugels anders, moet de motor update wel onreglementair zijn en mogen de pitstops niet meer zo snel.
Benieuwd wat de volgende klacht van Toto gaat zijn.
Mercedes toont zich echt als een uiterst slechte verliezer.
Die stappen daar volgend jaar met de nieuwe auto's van af.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 06:30 schreef Fer het volgende:
Ze kunnen het NASCAR systeem overnemen, 5 losse wielboutjes.
Overal boutjes door de pits.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 06:30 schreef Fer het volgende:
Ze kunnen het NASCAR systeem overnemen, 5 losse wielboutjes.
Helemaal mee eens. Het zou voor mij soms wel een tikkeltje meer optocht mogen zijn juist. Ik vind het nu iets te kunstmatig. Eind jaren '90 begin deze eeuw had je best wel eens races waarbij je echt grote ballen nodig had om in te halen. Als je je slecht kwalificeerde dan had je best een probleem en kostte het je flink wat punten. Als Max of Lewis nu achteraan start op een normaal circuit dan rijden ze minimaal nog naar plek 4.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik snap niet hoe je tot de conclusie kunt komen dat "de F1 al tientallen jaren een optocht is". Op normale circuits zijn de DRS inhaalacties niet te tellen. Zelfs op een relatief smal old-school circuit zoals Imola was Hamilton onmogelijk af te stoppen voor rijders in een McLaren of Ferrari. Met een Alpine of Alpha Tauri kun je het helemaal wel vergeten om een Mercedes of RBR achter je te houden. Als je inhalen NOG makkelijker wilt maken dan bereik je maar één ding, namelijk dat snellere auto's helemaal onmogelijk tegen te houden zijn en de uitslagen nog voorspelbaarder worden. De snelste auto komt dan namelijk 100% van de tijd als eerste over de streep, mechanische defecten daargelaten. Tel uit je winst.
Anno 2021 zou je alleen Monaco een "optocht" kunnen noemen maar die race had dus gelijk het interessantste verloop en uitslag van het hele jaar, met Hamilton op P7 die een Alpha Tauri niet voorbij kwam. Ik snap niet waarom mensen zich zo blindstaren op inhaalacties. De meeste inhaalacties anno 2021 zijn al voor de braking zone beslecht omdat DRS zo overpowered is. Op een recht stuk mag je maar één keer van je lijn afwijken dus het is letterlijk onmogelijk om je positie te verdedigen ten opzichte van een Mercedes of RBR of een andere snellere auto. Dat gaat toch helemaal nergens meer over? En dan gaan we nu de reglementen overhoop halen om inhalen NOG makkelijker te maken in een wanhopige poging millennials met ADHD aan de buis te kunnen kluisteren. Inhalen in de F1 is nog nooit zo makkelijk geweest als nu. Mensen die klagen over optochten kunnen beter MotoGP gaan kijken want als het nu nog niet goed genoeg voor je is dan zul je nooit plezier beleven aan F1 races.
Monaco 2018quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Het zou voor mij soms wel een tikkeltje meer optocht mogen zijn juist. Ik vind het nu iets te kunstmatig. Eind jaren '90 begin deze eeuw had je best wel eens races waarbij je echt grote ballen nodig had om in te halen. Als je je slecht kwalificeerde dan had je best een probleem en kostte het je flink wat punten. Als Max of Lewis nu achteraan start op een normaal circuit dan rijden ze minimaal nog naar plek 4.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |