En wie uit het Verstappen kamp beweert dit..quote:Op woensdag 23 juni 2021 18:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is wat pathetisch, net zo goed als de geluiden uit het Verstappen kamp dat Hamilton alles te danken heeft aan zijn auto.
Ik doelde op zijn fans. Maar Verstappen zelf die zegt dat meerdere coureurs in die auto 7x kampioen waren geworden wakkert dat wel aan natuurlijk.quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:25 schreef Dauthi het volgende:
[..]
En wie uit het Verstappen kamp beweert dit..
Denk je dat dat niet zo zou zijn dan? Als Bottas in zo'n auto iedereen behalve zijn teamgenoot voor kan blijven, dan lijkt me dat er wel meer coureurs zijn die dat kunnen bewerkstelligen.quote:Op donderdag 24 juni 2021 12:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik doelde op zijn fans. Maar Verstappen zelf die zegt dat meerdere coureurs in die auto 7x kampioen waren geworden wakkert dat wel aan natuurlijk.
Het ging met niet om wat jij of ik denken. Het gaat er me om dat in beide fankampen dingen worden geroepen die totale uitersten zijn en die onmogelijk geverifieerd kunnen worden zonder alle coureurs een seizoen lang in dezelfde wagen te zetten.quote:Op donderdag 24 juni 2021 17:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Denk je dat dat niet zo zou zijn dan? Als Bottas in zo'n auto iedereen behalve zijn teamgenoot voor kan blijven, dan lijkt me dat er wel meer coureurs zijn die dat kunnen bewerkstelligen.
quote:Op donderdag 24 juni 2021 16:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ twitter ]
Hamilton met een sterk staaltje politiek geneuzel.
Aha. Mercedes huurt natuurlijk wel de coureur waarvan zij denken dat ze de beste kansen hebben om wereldkampioen te worden, waarmee ze de resultaten uit het verleden meewegen, dat heeft Hamilton zeker afgedwongen ook. Daar zetten ze dan een coureur naast waarmee ze het constructeurskampioenschap zullen winnen, EN die voor weinig problemen zorgt tov nr 1 in het team. Wolff wilde niet nog een keer een Rosberg-Hamilton jaar.quote:Op donderdag 24 juni 2021 17:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het ging met niet om wat jij of ik denken. Het gaat er me om dat in beide fankampen dingen worden geroepen die totale uitersten zijn en die onmogelijk geverifieerd kunnen worden zonder alle coureurs een seizoen lang in dezelfde wagen te zetten.
Ik denk inderdaad dat er nog wel 5 coureurs rondrijden of rondreden in het Hamilton-tijdperk die hetzelfde hadden gekund. Maar ik denk ook dat Hamilton het feit dat juist hij die kans kreeg zelf heeft afgedwongen.
En ik denk ook dat Hamilton in een RedBull van vorig jaar geen kampioen was geworden.
Het doet er alleen allemaal weinig toe want F1 is geen individuele sport met gelijke materialen.
Dat is maar een aanname van je. Want wie had hij dan moeten nemen?quote:Op donderdag 24 juni 2021 17:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Daar zetten ze dan een coureur naast waarmee ze het constructeurskampioenschap zullen winnen, EN die voor weinig problemen zorgt tov nr 1 in het team. Wolff wilde niet nog een keer een Rosberg-Hamilton jaar.
Welk deel is een aanname? Laatst een podcast geluisterd waarin Wolff zelf zei dat hij niet nog een keer een situatie zoals met Rosberg wilde, en die situatie was vooral zo gespannen doordat ze aan elkaar gewaagd waren. En echte topsporters staan er niet om bekend dat ze graag een stapje opzij doen om iemand anders te laten winnen. Dus kun je gewoon maar beter een tweede coureur hebben die wel goed is, maar ook duidelijk minder goed dan de ander. Dat voorkomt gewoon een hoop gezeik, terwijl je nog steeds beide titels wint.quote:Op donderdag 24 juni 2021 17:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is maar een aanname van je. Want wie had hij dan moeten nemen?
Maar zelfs al zou het zo zijn dan is dat een uitermate verstandig besluit want je kunt natuurlijk beter de overwinningen bij 1 man houden als je wereldkampioen wil worden.
Rosberg werd ook kampioen in die auto en Rosberg is toch niet van het hoogste kaliber, volgens mij. 2 is meerdere, overigensquote:Op donderdag 24 juni 2021 12:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik doelde op zijn fans. Maar Verstappen zelf die zegt dat meerdere coureurs in die auto 7x kampioen waren geworden wakkert dat wel aan natuurlijk.
Dat werkte tot nu toe ook feilloos met Bottas. Nu zit het tegen maar het is nog een lang seizoen en zowel Hamilton als Bottas kunnen beter.quote:Op donderdag 24 juni 2021 18:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Welk deel is een aanname? Laatst een podcast geluisterd waarin Wolff zelf zei dat hij niet nog een keer een situatie zoals met Rosberg wilde, en die situatie was vooral zo gespannen doordat ze aan elkaar gewaagd waren. En echte topsporters staan er niet om bekend dat ze graag een stapje opzij doen om iemand anders te laten winnen. Dus kun je gewoon maar beter een tweede coureur hebben die wel goed is, maar ook duidelijk minder goed dan de ander. Dat voorkomt gewoon een hoop gezeik, terwijl je nog steeds beide titels wint.
Niet helemaal. Formule 1 is voor Mercedes voornamelijk ter promotie van Mercedes. Daarbij profiteren ze ook van het merk Lewis Hamilton. De sport kapot maken door ieder jaar een andere coureur in hun auto kampioen te laten worden staat een stuk minder goed dan dat zij de GOAT Lewis Hamilton ondersteunen in zijn missie naar record kampioenschappen en wereldvrede.quote:Op donderdag 24 juni 2021 17:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Aha. Mercedes huurt natuurlijk wel de coureur waarvan zij denken dat ze de beste kansen hebben om wereldkampioen te worden, waarmee ze de resultaten uit het verleden meewegen, dat heeft Hamilton zeker afgedwongen ook. Daar zetten ze dan een coureur naast waarmee ze het constructeurskampioenschap zullen winnen, EN die voor weinig problemen zorgt tov nr 1 in het team. Wolff wilde niet nog een keer een Rosberg-Hamilton jaar.
Is Rosberg dan 7x kampioen geworden in de Mercedes?quote:Op donderdag 24 juni 2021 19:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rosberg werd ook kampioen in die auto en Rosberg is toch niet van het hoogste kaliber, volgens mij. 2 is meerdere, overigens
Dus ja, Max heeft, als hij dat heeft gezegd, een punt.
Huh? Jij stelde dat Max zei dat meerdere rijders met die auto hadden kunnen winnen. Dat klopt gewoon, als Hamilton niet in dat team gezeten had dan was een andere rijder kampioen geworden, Hamilton kwam van McLaren, als hij daar gebleven was had hij geen enkele titel gewonnen de afgelopen 8 jaar.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Is Rosberg dan 7x kampioen geworden in de Mercedes?
Nee. Max stelde dat er meerdere coureurs waren die in die auto 7x kampioen hadden kunnen worden. Dus Rosberg is het slechtste voorbeeld wat je erbij kunt slepen.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Huh? Jij stelde dat Max zei dat meerdere rijders met die auto hadden kunnen winnen. Dat klopt gewoon, als Hamilton niet in dat team gezeten had dan was een andere rijder kampioen geworden, Hamilton kwam van McLaren, als hij daar gebleven was had hij geen enkele titel gewonnen de afgelopen 8 jaar.
Ik dacht even op de site van de speld uit te gaan komen.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:20 schreef Mylene het volgende:
Deze al voorbijgekomen?
Domper voor Verstappen: pitstops moeten langzamer na klachten over veiligheid
Echt belachelijk.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:30 schreef Mylene het volgende:
FIA to slow down Formula 1 pitstops from Hungarian GP
Formula 1's fastest pitstops are set to be slowed down on safety grounds from the Hungarian Grand Prix, after a clampdown from the FIA.
Mercedes is druk aan het klagen zo lijkt het? En met succes.
Dat is al langer zo.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
Max en RB moeten dit jaar een extra tegenstander verslaan
Iedereen is gelijk maar Mercedes is net wat gelijker.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Echt belachelijk.
De eerste keer in jaren dat 2 teams kunnen strijden om het WK en meteen komen er allemaal regels om de concurrent tegen te houden
Moet Red Bull ook 2 dagen over de pitstop doen ofzo?
F1 gaat erom wie er het snelste is en er is zelfs een award voor de snelste pitstop.
Maar ondertussen mogen ze niet vol gas rijden want anders is de benzine op, moeten ze langzamer rijden om de banden te sparen en nu dus ook niet meer te snel pitten![]()
Mercedes gebruikt zelf overigns speciale velgen, als enige.. ook dat mocht van de FIA.
Vrij late reactie nadat Kimi een been kapot reed.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:30 schreef Mylene het volgende:
FIA to slow down Formula 1 pitstops from Hungarian GP
Formula 1's fastest pitstops are set to be slowed down on safety grounds from the Hungarian Grand Prix, after a clampdown from the FIA.
Mercedes is druk aan het klagen zo lijkt het? En met succes.
Het probleem dat wanneer Mercedes zulke snelle pitstops probeert om RB bij te benen ze fouten maken. Als mercedes langzamer is in iets moet iedereen langzamer worden.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
Voor welk probleem is dit een oplossing?
Animal Farm van George Orwellquote:Op donderdag 24 juni 2021 21:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Iedereen is gelijk maar Mercedes is net wat gelijker.
Lewis en Mercedes maken geen fouten natuurlijkquote:Op donderdag 24 juni 2021 21:06 schreef opreis het volgende:
[..]
Het probleem dat wanneer Mercedes zulke snelle pitstops probeert om RB bij te benen ze fouten maken. Als mercedes langzamer is in iets moet iedereen langzamer worden.
Zonder Hamilton had Rosberg 7x kampioen kunnen worden, dus het klopt gewoon.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee. Max stelde dat er meerdere coureurs waren die in die auto 7x kampioen hadden kunnen worden. Dus Rosberg is het slechtste voorbeeld wat je erbij kunt slepen.
Dit is, naar mijn mening, puur gericht op Red Bull en het feit dat Mercedes hun pitstops niet kan evenaren qua snelheid. Hele rare beslissing vind ik dit met name omdat de fouten vrijwel nooit door teams met snelle tijden gemaakt worden.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:14 schreef MoreDakka het volgende:
Zo belachelijk en hypocriet dit. Er wordt constant geroeptoeterd dat de F1 supersnelle pitstops heeftBovendien hebben ze zelf voor deze situatie gezorgd door een bandenregelement te verzinnen met supersnel slijtende banden zodat alle races puur op pitstops beslist worden.
Waarom niet gewoon pitstops compleet afschaffen? Dan moeten ze wel auto's bouwen die in kunnen halen.
Nee, het wordt de slowest pitstop award.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:56 schreef PirE het volgende:
En de DHL fastest pitstop award blijft wel?
Nog een nieuwe regel vanaf Hongarije, de coureur met de snelste ronde krijgt een penalty voor safety reasons natuurlijk. Zo snel een rondje rijden is gevaarlijk. En Pole position is een gridstraf van 5 plaatsen, safety issue.
Dat gaat niet meer verbeterd worden. Wat was het, 47 uur?quote:Op donderdag 24 juni 2021 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, het wordt de slowest pitstop award.
In Monaco ging die naar Mercedes
Helemaal eens, maar dat is dan toch een grof schandaal? Jaren lang is het geen enkel probleem en wordt er luid op de trommel geslagen over die snelle pitstops maar nu is het ineens een veiligheidsprobleem? Rot toch op man, dit is een keiharde belediging voor iedereen die een beetje F1 volgtquote:Op donderdag 24 juni 2021 22:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is, naar mijn mening, puur gericht op Red Bull en het feit dat Mercedes hun pitstops niet kan evenaren qua snelheid. Hele rare beslissing vind ik dit met name omdat de fouten vrijwel nooit door teams met snelle tijden gemaakt worden.
De auto's worden volgend jaar nogal radikaal anders dus dat wordt wel degelijk aangepakt.
Dat ben ik volledig met je eens. Ik heb ook geen flauw idee waar dit ineens vandaan komt en ik denk dat de teams hier morgen wel iets over gaan zeggen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 00:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar dat is dan toch een grof schandaal? Jaren lang is het geen enkel probleem en wordt er luid op de trommel geslagen over die snelle pitstops maar nu is het ineens een veiligheidsprobleem? Rot toch op man, dit is een keiharde belediging voor iedereen die een beetje F1 volgt
Ik zou graag stats zien over hoe vaak het fout gaat bij een pitstop. En dan vooral afgezet tegen het gebruikte materiaal.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 00:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar dat is dan toch een grof schandaal? Jaren lang is het geen enkel probleem en wordt er luid op de trommel geslagen over die snelle pitstops maar nu is het ineens een veiligheidsprobleem? Rot toch op man, dit is een keiharde belediging voor iedereen die een beetje F1 volgt
RedBull is jaren bezig geweest om alles tot op het randje te perfectioneren om te compenseren voor een mindere motor. En niemand gaf een een neuk, want competitie is goed.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:12 schreef shiz het volgende:
lol, zij komen met DAS: ja joh, doe lekker een seizoen lang. Tracing point dingen geven, tuurlijk.
RBR doet iets slims: ja maar pwoah, oneerlijk, meteen verbieden die hap!Zielig stelletje.
Je zou maar fan zijn van zo'n team ontzettende jankerdsquote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
RedBull is jaren bezig geweest om alles tot op het randje te perfectioneren om te compenseren voor een mindere motor. En niemand gaf een een neuk, want competitie is goed.
En nu zijn ze echt in de buurt van Mercedes en moeten de vleugels anders, moet de motor update wel onreglementair zijn en mogen de pitstops niet meer zo snel.
Benieuwd wat de volgende klacht van Toto gaat zijn.
Mercedes toont zich echt als een uiterst slechte verliezer.
Dat is erg. Maar ik vind het ook erg dat ik fan ben van een sport waarin dit wordt toegestaan.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je zou maar fan zijn van zo'n team ontzettende jankerds
Sja F1 heeft al tientallen jaren meer weg van een optocht dan dat het met racen te maken heeft... doe mij maar echt racen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is erg. Maar ik vind het ook erg dat ik fan ben van een sport waarin dit wordt toegestaan.
Dat vind ik dan weer totale flauwekul.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sja F1 heeft al tientallen jaren meer weg van een optocht dan dat het met racen te maken heeft... doe mij maar echt racen.
Een sprintraceje van 1,5 uur met allerlei ingrepen, voornamelijk om het spannend te maken. Ja het ís de snelste klasse maar bij endurance races komt het toch meer op het racen aan dan om het pole rondje en één pitstop.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer totale flauwekul.
Die endurance races worden toch bijzonder vaak in de pitstraat beslist.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een sprintraceje van 1,5 uur met allerlei ingrepen, voornamelijk om het spannend te maken. Ja het ís de snelste klasse maar bij endurance races komt het toch meer op het racen aan dan om het pole rondje en één pitstop.
Zoals Kevin Estre met een groot aantal fenomenale inhaalacties 3 weken geleden? Nee.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die endurance races worden toch bijzonder vaak in de pitstraat beslist.
Als je gaat cherry picken uit 40 verschillende raceklasses kan ik ook een zooi dingen opzoeken waar het anders loopt. Maar daar heb ik simpelweg geen behoefte aan, want dit is het F1 topic.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zoals Kevin Estre met een groot aantal fenomenale inhaalacties 3 weken geleden? Nee.
Als je je 20 minuten verveeld: En dat is niet op een Tilke-Mickey Mouse baantje
Agreed, maar het is wel de reden waarom ik F1 niet de mooiste raceklasse vindquote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je gaat cherry picken uit 40 verschillende raceklasses kan ik ook een zooi dingen opzoeken waar het anders loopt. Maar daar heb ik simpelweg geen behoefte aan, want dit is het F1 topic.
Dat mag natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Agreed, maar het is wel de reden waarom ik F1 niet de mooiste raceklasse vind
Mercedes wil graag concurrentie, alleen dat is zolang ze zelf winnen. Ze zijn echt in paniek en dan ga je rare dingen doen. Helaas gaat de FIA daar iets te veel in mee.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
RedBull is jaren bezig geweest om alles tot op het randje te perfectioneren om te compenseren voor een mindere motor. En niemand gaf een een neuk, want competitie is goed.
En nu zijn ze echt in de buurt van Mercedes en moeten de vleugels anders, moet de motor update wel onreglementair zijn en mogen de pitstops niet meer zo snel.
Benieuwd wat de volgende klacht van Toto gaat zijn.
Mercedes toont zich echt als een uiterst slechte verliezer.
Die stappen daar volgend jaar met de nieuwe auto's van af.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 06:30 schreef Fer het volgende:
Ze kunnen het NASCAR systeem overnemen, 5 losse wielboutjes.
Overal boutjes door de pits.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 06:30 schreef Fer het volgende:
Ze kunnen het NASCAR systeem overnemen, 5 losse wielboutjes.
Helemaal mee eens. Het zou voor mij soms wel een tikkeltje meer optocht mogen zijn juist. Ik vind het nu iets te kunstmatig. Eind jaren '90 begin deze eeuw had je best wel eens races waarbij je echt grote ballen nodig had om in te halen. Als je je slecht kwalificeerde dan had je best een probleem en kostte het je flink wat punten. Als Max of Lewis nu achteraan start op een normaal circuit dan rijden ze minimaal nog naar plek 4.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik snap niet hoe je tot de conclusie kunt komen dat "de F1 al tientallen jaren een optocht is". Op normale circuits zijn de DRS inhaalacties niet te tellen. Zelfs op een relatief smal old-school circuit zoals Imola was Hamilton onmogelijk af te stoppen voor rijders in een McLaren of Ferrari. Met een Alpine of Alpha Tauri kun je het helemaal wel vergeten om een Mercedes of RBR achter je te houden. Als je inhalen NOG makkelijker wilt maken dan bereik je maar één ding, namelijk dat snellere auto's helemaal onmogelijk tegen te houden zijn en de uitslagen nog voorspelbaarder worden. De snelste auto komt dan namelijk 100% van de tijd als eerste over de streep, mechanische defecten daargelaten. Tel uit je winst.
Anno 2021 zou je alleen Monaco een "optocht" kunnen noemen maar die race had dus gelijk het interessantste verloop en uitslag van het hele jaar, met Hamilton op P7 die een Alpha Tauri niet voorbij kwam. Ik snap niet waarom mensen zich zo blindstaren op inhaalacties. De meeste inhaalacties anno 2021 zijn al voor de braking zone beslecht omdat DRS zo overpowered is. Op een recht stuk mag je maar één keer van je lijn afwijken dus het is letterlijk onmogelijk om je positie te verdedigen ten opzichte van een Mercedes of RBR of een andere snellere auto. Dat gaat toch helemaal nergens meer over? En dan gaan we nu de reglementen overhoop halen om inhalen NOG makkelijker te maken in een wanhopige poging millennials met ADHD aan de buis te kunnen kluisteren. Inhalen in de F1 is nog nooit zo makkelijk geweest als nu. Mensen die klagen over optochten kunnen beter MotoGP gaan kijken want als het nu nog niet goed genoeg voor je is dan zul je nooit plezier beleven aan F1 races.
Monaco 2018quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Het zou voor mij soms wel een tikkeltje meer optocht mogen zijn juist. Ik vind het nu iets te kunstmatig. Eind jaren '90 begin deze eeuw had je best wel eens races waarbij je echt grote ballen nodig had om in te halen. Als je je slecht kwalificeerde dan had je best een probleem en kostte het je flink wat punten. Als Max of Lewis nu achteraan start op een normaal circuit dan rijden ze minimaal nog naar plek 4.
Lieve schat, dan ga je toch lekker naar de Clio cup kijken?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:00 schreef daNpy het volgende:
Haha, zeggen dat het geen optocht is en dan kunstmatige DRS inhaal acties aanhalen. Precies mijn punt.
De afgelopen seizoenen waren echt superrrrr spannend met Hamilton op 10 sec voor de rest
Ja eind jaren 90 t/m ongeveer 2008 waren voor mij de hoogtijdagen van F1. Je moest toendertijd veel meer moeite doen om iemand in te kunnen halen. Dat rondenlange gevecht tussen Hakkinen en Schumacher in Spa 2000 was anno 2021 een simpele DRS inhaalactie geweest die al ver voor de braking zone beslecht was.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Het zou voor mij soms wel een tikkeltje meer optocht mogen zijn juist. Ik vind het nu iets te kunstmatig. Eind jaren '90 begin deze eeuw had je best wel eens races waarbij je echt grote ballen nodig had om in te halen. Als je je slecht kwalificeerde dan had je best een probleem en kostte het je flink wat punten. Als Max of Lewis nu achteraan start op een normaal circuit dan rijden ze minimaal nog naar plek 4.
Met de huidige banden kun je niet eens ronden lang vechten om een positie.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja eind jaren 90 t/m ongeveer 2008 waren voor mij de hoogtijdagen van F1. Je moest toendertijd veel meer moeite doen om iemand in te kunnen halen. Dat rondenlange gevecht tussen Hakkinen en Schumacher in Spa 2000 was anno 2021 een simpele DRS inhaalactie geweest die al ver voor de braking zone beslecht was.
Races worden interessanter als inhalen niet zo makkelijk is. Maar in plaats daarvan gaat F1 inhalen nog makkelijker proberen te maken in een wanhopige poging de verveelde 'Justin Bieber generatie' los te weken van het scherm van hun smartphone.
Een Bottas lukt dat daarentegen weer niet, onderschat het aandeel van de coureur niet.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Het zou voor mij soms wel een tikkeltje meer optocht mogen zijn juist. Ik vind het nu iets te kunstmatig. Eind jaren '90 begin deze eeuw had je best wel eens races waarbij je echt grote ballen nodig had om in te halen. Als je je slecht kwalificeerde dan had je best een probleem en kostte het je flink wat punten. Als Max of Lewis nu achteraan start op een normaal circuit dan rijden ze minimaal nog naar plek 4.
Het probleem is dat ze nu niet rondenlang bij elkaar kunnen blijven zonder nadelige invloeden van je voorligger. Verlies van downforce, extra bandenslijtage etc.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja eind jaren 90 t/m ongeveer 2008 waren voor mij de hoogtijdagen van F1. Je moest toendertijd veel meer moeite doen om iemand in te kunnen halen. Dat rondenlange gevecht tussen Hakkinen en Schumacher in Spa 2000 was anno 2021 een simpele DRS inhaalactie geweest die al ver voor de braking zone beslecht was.
Races worden interessanter als inhalen niet zo makkelijk is. Maar in plaats daarvan gaat F1 inhalen nog makkelijker proberen te maken in een wanhopige poging de verveelde 'Justin Bieber generatie' los te weken van het scherm van hun smartphone.
Het ding is dat een valse start niet meer mag.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
De FIA wil niet dat er tijdens de pitstop door monteurs op een knop gedrukt kan worden, om aan het geven dat het wiel vast zit?
https://nl.motorsport.com(...)ps-red-bull/6604438/
vreemd. wat is er onveilig aan een snelle pitstop. Weet niet wat er veiliger is aan het opsteken van een hand, afgezien van dat iemand anders die hand opsteekt, anders dan de man met de wielgun.
Dat was in de jaren 90 natuurlijk ook al een thema. Ik heb wel de indruk dat de banden beter waren toen er nog "bandenoorlogen" waren tussen verschillende partijen. Toen probeerden fabrikanten simpelweg de beste banden te maken. Pirelli krijgt allerlei kunstmatige opdrachtjes mee vanuit de F1 in een poging "de show te verbeteren". De huidige F1 auto's zijn ook achterlijk groot en zwaar geworden wat niet meehelpt.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze nu niet rondenlang bij elkaar kunnen blijven zonder nadelige invloeden van je voorligger. Verlies van downforce, extra bandenslijtage etc.
Ik dacht dat het een race wasquote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Met de huidige banden kun je niet eens ronden lang vechten om een positie.
Dat zeg ik inderdaad, je zou de reglementen van omstreeks 2005 uit de la moeten pakken. Kleinere auto's, geen hybride systemen. F1 heeft zoveel verkeerde afslagen genomen dat we nu opgescheept zitten met een soort hybride vrachtwagens die gebonden zijn aan onnavolgbare 'fuel fuel' regeltjes en gebruik moeten maken van B-merk banden die een eigen leven lijken te leiden. Voeg hieraan toe een wedstrijdleider met een angststoornis die bij iedere stilgevallen auto de safety car de baan op stuurt en je hebt de Formule 1 anno 2021.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, je moet de auto zelf kleiner maken, dan schaaf je er wat gewicht af.
Het is niet een ding dat het gewicht opgedreven heeft, maar telkens kleine zaken, met de hybride motor als grootste toename.
Weer toestaan van bijtanken, etc zie ik niet zo zitten.
Wat is 'iets kleiner maken' in jouw belevingswereld en wat zou dat opleveren?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
Er draait iemand helemaal door geloof ik.
Gewoon de auto's iets kleiner maken zou al helpen.
Een iets minder zware auto en dat het iets makkelijker wordt om de auto er naast te kunnen zetten. Een bus zet je er minder makkelijk naast dan een kleiner voertuig.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat is 'iets kleiner maken' in jouw belevingswereld en wat zou dat opleveren?
Hiermee ligt de kalender tot begin oktober wel vast. Nu nog afwachten wat de periode er na gaat brengenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:13 schreef opreis het volgende:
[ twitter ]
Turkey weer op de kalender misschien dat @:nattekat weet of dit goed of slecht is voor RB
ik meen wielbasis 10 cm korter dan de huidige auto'squote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:11 schreef fathank het volgende:
Die 2022 auto zag er op de foto nog groter uit voor mijn gevoel. Maar misschien vergis ik me.
Hoeveel geld heeft Erdogan overgemaakte om dit mogelijk te maken?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:13 schreef opreis het volgende:
[ twitter ]
Turkey weer op de kalender misschien dat @:nattekat weet of dit goed of slecht is voor RB
Wel een beetje aardig doen over Erdo he. Hij zorgt er ten minste voor dat er geracet kan worden in de achtertuin van zijn bescheiden paleis.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hoeveel geld heeft Erdogan overgemaakte om dit mogelijk te maken?
Liever een race gehad op Indianapolisquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wel een beetje aardig doen over Erdo he. Hij zorgt er ten minste voor dat er geracet kan worden in de achtertuin van zijn bescheiden paleis.
Kunnen die Pirelli's niet hebbenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Liever een race gehad op Indianapolis
Die zie ik ook nog wel komen als Japan niet door gaatquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Liever een race gehad op Indianapolis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |