Nu hebben we één koude natte race en één warme zonnige race. Gered door de weergodenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:52 schreef heywoodu het volgende:
Als het nou iets was als Bahrein, waar tenminste twee totaal verschillende layouts gebruikt werden..
Plus verschillende bandencompounds.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu hebben we één koude natte race en één warme zonnige race. Gered door de weergoden
Ik verwacht sowieso al minder races doordat er in de tweede helft waarschijnlijk nog wat races komen te vervallen. Australië, Japan, Mexico en Brazilië bijvoorbeeld. Daar zal dan nog wel Sakhir bijkomen en misschien een tweede race in de VS.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze hadden ook wel wat beters kunnen vinden dan twee keer Red Bull Ring in twee weken
Vorig jaar was dat logisch natuurlijk, de keuze was nogal beperkt en de tijd ook, maar het had nu toch prima gekund? Of gewoon géén tweede race daar en een race minder op de kalender?
Als het nou iets was als Bahrein, waar tenminste twee totaal verschillende layouts gebruikt werden..
De tweede race wisselen van auto. Max en Lulu allebei in een Haas.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze hadden ook wel wat beters kunnen vinden dan twee keer Red Bull Ring in twee weken
Vorig jaar was dat logisch natuurlijk, de keuze was nogal beperkt en de tijd ook, maar het had nu toch prima gekund? Of gewoon géén tweede race daar en een race minder op de kalender?
Als het nou iets was als Bahrein, waar tenminste twee totaal verschillende layouts gebruikt werden..
Een Haas? Heb jij een hekel aan Max en Hamilton of zo?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De tweede race wisselen van auto. Max en Lulu allebei in een Haas.
Of gewoon lekker allemaal een race in een Dacia.
Nou ja, dan geef je ze beide een 'clean slate start' zeg maar in een auto die ze niet kennen. En dan ook nog eentje die niet als een Mercedes als een trein op rails ligt, maar de kudste van het veld zo'n beetje. Dan is het echt een titanenstrijd & may the best man win.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een Haas? Heb jij een hekel aan Max en Hamilton of zo?
Ook goeiemoggel.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:08 schreef Mano_ het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)technische-richtlijn
WTF, heeft Toto z’n connecties lekker zitten misbruiken of zo?
Ja, exact. Beide in een Ferrari kan ook natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:17 schreef shiz het volgende:
[..]
Nou ja, dan geef je ze beide een 'clean slate start' zeg maar in een auto die ze niet kennen. En dan ook nog eentje die niet als een Mercedes als een trein op rails ligt, maar de kudste van het veld zo'n beetje. Dan is het echt een titanenstrijd & may the best man win.Dat dan weer wel.
[..]
Ook goeiemoggel.
Omdat Mercedes. Die klaagden over de pitstops van Red Bull Racing en over de achtervleugel. Prompt worden er aanpassingen gedaan aan de regels.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:34 schreef SiGNe het volgende:
Wat ik niet snap is dat ze met die nieuwe pitstop regels wachten tot volgend jaar.
Dan komen er 18"velgen (nu 14") en dat gaat ook al genoeg veranderen.
Die banden zijn zwaarder bijboorbeeld dus die hele snelle pitstops van onder de 2 seconden zijn dan toch al voorbij.
In een normale situatie was dat ook niet gebeurd.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
We zitten nu dus in een situatie waarin een auto die 0,6 a 0,8 seconden sneller is (bijvoorbeeld Mercedes vs Ferrari) onmogelijk af te stoppen is. Het is voor Lewis Hamilton onmogelijk om niet op het podium te finishen omdat Bottas niet voor hem mag eindigen en de rest van het veld hem onmogelijk af kan stoppen. Max Verstappen idem dito.
In Japan 1998 kon Damon Hill in een 2 seconden langzamere Jordan de strijd aangaan met de Ferrari van Michael Schumacher die van de laatste plek moest starten. Persoonlijk vind ik dat veel interessanter om te kijken. Fouten hebben veel grotere gevolgen als inhalen moeilijker is. Hamilton kon in Imola zijn auto in de muur parkeren, reverse gear opzoeken, achteruit door de grindbak rijden, een nieuwe voorvleugel ophalen, met twee vingers in de neus het hele veld inhalen en alsnog een beker omhoog houden op het podium. Dat gaat echt helemaal nergens meer over. En dan nog lopen mensen te janken over dat het zo moeilijk is om in te halen. Dan snap je echt helemaal niks van autoracen.
Ja maar als er volgend jaar toch al nieuwe banden komen waardoor de pitstops al langzamer worden kan je net zo goed ook dan pas nieuwe regels instellen ipv halverwege het seizoen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat Mercedes. Die klaagden over de pitstops van Red Bull Racing en over de achtervleugel. Prompt worden er aanpassingen gedaan aan de regels.
En RBR klaagt over de voorvleugel en ik heb de FIA nog niets zien ondernemen.
Dan hebben ze 4 pitstops nodigquote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, exact. Beide in een Ferrari kan ook natuurlijk.
Het leukste is natuurlijk een middenveld auto, dat ze ook echt aan racen toekomen.
Volgend jaar is te laat om RBR dit jaar af te remmenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:52 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ja maar als er volgend jaar toch al nieuwe banden komen waardoor de pitstops al langzamer worden kan je net zo goed ook dan pas nieuwe regels instellen ipv halverwege het seizoen.
Red Bull oeffent ook enrom vaak op de pitstops, hebben op hun hoofdkantoor een knop staan en als je daarop drukt dan komen er allemaal mensen aanrennen die even een pitstop gaan oeffenen.
Dat houdt het team scherp en zo leren ze met stress-situaties om gaan.
In de race moet je ook elk moment klaar staan om banden te verwisselen.
Toen was de aero nog niet zo goed als nu. Vooral door de dirty air kunnen ze tegenwoordig in de bochten niet dicht genoeg achter elkaar rijden, waardoor ze DRS nodig hebben om hetzelfde effect te hebben. Helaas is de DRS zone vaak te groot, waardoor ze al voor de bocht inhalen ipv in de bocht.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:50 schreef Fer het volgende:
Enige wat ik zou willen is dat de auto’s dicht op elkaar het rechte stuk op komen en dan over de hele lengte elkaar inhalen met een paar km verschil. Zo was het vroeger in de jaren 90 namelijk nog.
Nu komen ze 3 autolengtes onderlinge afstand het rechte stuk op. Klikken de DRS open en vliegen vervolgens met 20-30km verschil als een straaljager voorbij.
Zonder die DRS zou je bijna helemaal geen inhaal-acties meer zien.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:50 schreef Fer het volgende:
Enige wat ik zou willen is dat de auto’s dicht op elkaar het rechte stuk op komen en dan over de hele lengte elkaar inhalen met een paar km verschil. Zo was het vroeger in de jaren 90 namelijk nog.
Nu komen ze 3 autolengtes onderlinge afstand het rechte stuk op. Klikken de DRS open en vliegen vervolgens met 20-30km verschil als een straaljager voorbij.
Het radioverkeer daarover naar Massey (?) was ook geweldig van ik geloof McLarenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:06 schreef DKUp het volgende:
“Veilige” pitstop
Gelukkig heeft Bottas laten zien vanmiddag zien hoe het moet…….
Het voordeel zou van mij best wat minder significant mogen zijn.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:32 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zonder die DRS zou je bijna helemaal geen inhaal-acties meer zien.
Volgend jaar moet het een hele andere auto zijn waar heel anders mee geraced kan worden.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:11 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het voordeel zou van mij best wat minder significant mogen zijn.
Even out of context... dat Porsche 911 geluid.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zoals Kevin Estre met een groot aantal fenomenale inhaalacties 3 weken geleden? Nee.
Als je je 20 minuten verveeld: En dat is niet op een Tilke-Mickey Mouse baantje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |