En mensen van buiten de EU?quote:
ja maar dat is niet de massa, als je sneltesten moet gaan doen aan de poort ben je verder van huisquote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
En mensen van buiten de EU?
Of Britten, die schijnen nog wel eens wat met F1 te doen
Ik wil eerst zien, dan geloven met die "nieuwe technieken" die de overheid weer gaat introduceren.
Heel die testmaatschapppij is sowieso k#t, om diverse redenen, maar die gaat er toch komen hoor.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar dat is niet de massa, als je sneltesten moet gaan doen aan de poort ben je verder van huis
3 raceweekendjes op rij in het verschietquote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:39 schreef opreis het volgende:
Na 1 weekje rust een tripple header. Zin in.
Ze zullen wel wat onderdelen kunnen blijven gebruiken, en ik hoorde ergens dat ze met een nieuwe Honda motor zouden moeten komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 19:14 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
3 raceweekendjes op rij in het verschiet![]()
Max in een compleet nieuwe auto neem ik aan?
En heeft dit nog gevolgen voor eventuele gridstraffen?
https://www.auto-motor-un(...)2021-analyse-rennen/quote:Honda verzichtete auf den Einbau eines neuen Motors in allen vier Autos. Für Paul Ricard ist ein frisches Triebwerk angekündigt. Eine verbessere Zuverlässigkeit soll dazu führen, dass die Sechszylinder mehr Leistung abrufen können.
Wel echt een argument om dus geen Ferrari klantenmotor te nemen.. Kans op overwinningen is echt nihil.quote:
Dat was zo overduidelijk dat ik niks anders kan dan je eenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 20:49 schreef 3rr0r het volgende:
Max Verstappen bij Humberto vanavond, RTL4
Fake news...Blijkt om naamgenoten te gaan. Wat een trieste manier om kijkers proberen te trekken.
Nou ja, ik keek toevallig het laatste stukje RTL Nieuws en toen kwam er een reclame voor Humberto en men zei met Max Verstappen. Het is niet dat hij komende week weer aan de bak moet dus tsja.quote:Op woensdag 9 juni 2021 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was zo overduidelijk dat ik niks anders kan dan je eengeven.
Bali? Ik neem aan dat je Baku bedoelde?quote:Op donderdag 10 juni 2021 21:26 schreef BroesWillems het volgende:
Goed stuk van "the race" imo.
Heb me ook gestoord aan die situatie in Turkije. Ik snap de willekeur niet zo goed, de ene keer kan een auto met gemak achter een vangrail worden gedrukt, maar word Maylander de baan opgestuurd ipv een VSC. En nu in Bali duurt het bijna een volle ronde in een overduidelijke rode vlag situatie.
Wat mij betreft mag je Masi daar op aanspreken.
Jep, telefoon typen met dikke vingers blijft lastig.quote:Op donderdag 10 juni 2021 21:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bali? Ik neem aan dat je Baku bedoelde?
Nascar en Indycar zijn daar een stuk rapper in, misschien wel het andere uiterste.quote:Op donderdag 10 juni 2021 21:26 schreef BroesWillems het volgende:
Goed stuk van "the race" imo.
Heb me ook gestoord aan die situatie in Turkije. Ik snap de willekeur niet zo goed, de ene keer kan een auto met gemak achter een vangrail worden gedrukt, maar word Maylander de baan opgestuurd ipv een VSC. En nu in Bali duurt het bijna een volle ronde in een overduidelijke rode vlag situatie.
Wat mij betreft mag je Masi daar op aanspreken.
Ze moeten eerst uitrekenen welk voordeel Hamilton kan hebben voor ze beslissingen nemen.quote:Op donderdag 10 juni 2021 21:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nascar en Indycar zijn daar een stuk rapper in, misschien wel het andere uiterste.
Dit was een dikke rode vlag, zeker met de geschiedenis van Baku, niet voor het eerst dat het daar chaos is door onderdelen op de baan. Je ziet de crash, ziet de teringzooi op de baan, BAM! ingrijpen.
Dit duurde veel en veel te lang inderdaad.
Ik vind ook dat teamleiding over de boardradio daarop moet anticiperen, door hun coureurs instructies te geven. Teringzooi op het rechte stuk, reduceer snelheid naar 80 km/uur, inhalen mag toch niet.
So say we allquote:Op donderdag 10 juni 2021 21:46 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Jep, telefoon typen met dikke vingers blijft lastig.
Als ik Bali bedoelde had ik wel OP Bali getypt.quote:
2 keer niets is nog steeds niets. Het blijft lokaal.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 18:41 schreef Starflyer het volgende:
Zolang de besmettingen niet oplopen zoals in het VK waar de afgelopen week ruim 50% meer besmettingen erbij kwamen dan de week ervoor. Terwijl ruim 50% van de bevolking gevaccineerd is. Voornamelijk door de delta variant die besmettelijker is dan de andere varianten.
Ik vind wel dat er dan echt een regel moet komen om pitstops tegen te gaan. Met een VSC kan je iemand als Hamilton extreem mazzelen, terwijl de rest niet eens de kans heeft gekregen om te profiteren.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:29 schreef mikieu het volgende:
Ik hoor ze steeds over wel niet de rode vlag bij de crashes. Maar echt, ram gewoon direct op de VSC knop? Is het toch niet nodig is dat ding er zo weer af.
Ik vind wel dat veiligheid voor gaat op taktiek.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind wel dat er dan echt een regel moet komen om pitstops tegen te gaan. Met een VSC kan je iemand als Hamilton extreem mazzelen, terwijl de rest niet eens de kans heeft gekregen om te profiteren.
Ja, pitstraat dichtgooien en gewoon die VSC erin smijten zodra het kan.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind wel dat veiligheid voor gaat op taktiek.
Nee, dat kan natuurlijk niet hequote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, pitstraat dichtgooien en gewoon die VSC erin smijten zodra het kan.
Hamilton weet niet dat in het eerste turbotijdperk de auto's 550 kilo wogen, maar wel 225 liter hoogst giftige raketbrandstof meenamen, maar dat ze nu met 75-100 kilo dezelfde afstand afleggen, en nog een stuk sneller ook?quote:Voor Lewis Hamilton druist het toegenomen gewicht ook in tegen de wens van de sport om steeds schoner te worden en minder energie te verbruiken. “Ik begrijp niet waarom we zwaarder gaan”, zei de regerend wereldkampioen. “Ik begrijp met name niet waarom we zwaarder gaan terwijl er zoveel gepraat wordt over duurzamer zijn - net nu de sport die kant op gaat. Door steeds zwaarder en zwaarder te worden, verbruik je steeds meer energie. Dus dat voelt niet alsof we per se in de goede richting gaan.”
Eens met Hamilton. Auto's zijn veel te zwaar.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 14:27 schreef Ferry_76 het volgende:
Hamilton begrijpt niets van gewichtstoename Formule 1-wagens
[..]
Hamilton weet niet dat in het eerste turbotijdperk de auto's 550 kilo wogen, maar wel 225 liter hoogst giftige raketbrandstof meenamen, maar dat ze nu met 75-100 kilo dezelfde afstand afleggen, en nog een stuk sneller ook?
klopt, maar dat ze daardoor veel meer energie gebruiken is dus niet waar.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 17:31 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Eens met Hamilton. Auto's zijn veel te zwaar.
Maar dat neemt niet weg dat de auto nog zuiniger kon zijn als hij lichter was.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 17:34 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
klopt, maar dat ze daardoor veel meer energie gebruiken is dus niet waar.
Mede door de 18" velgen (23kg). En door extra veiligheidsmaatregelen met betrekking tot het chassis (15kg)quote:Op zaterdag 12 juni 2021 17:52 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Maar dat neemt niet weg dat de auto nog zuiniger kon zijn als hij lichter was.
In het nieuwe reglement word de auto nog zwaarder met dezelfde motor.
Ik heb eerder het idee dat de auto's exact zo zuinig zijn als benodigd is om met een tank de race uit te kunnen rijden. Met andere woorden, ze kunnen zuiniger zijn als daartoe een noodzaak is voor de constructeurs.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 17:52 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Maar dat neemt niet weg dat de auto nog zuiniger kon zijn als hij lichter was.
In het nieuwe reglement word de auto nog zwaarder met dezelfde motor.
Uiteraard, maximaal vermogen uit de brandstof die je tot beschikking hebt. Maar als je auto lichter is, kun je ook met minder brandstof toe.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 18:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb eerder het idee dat de auto's exact zo zuinig zijn als benodigd is om met een tank de race uit te kunnen rijden. Met andere woorden, ze kunnen zuiniger zijn als daartoe een noodzaak is voor de constructeurs.
Overigens wel navrant dat de nieuwe achtervleugels die niet bij 300km/h mogen bewegen dus zwaarder zullen zijn.
Denk dat dat niet zoveel uitmaakt. Ik ga er wel vanuit dat ze altijd de max zullen gebruiken qua fuel flow.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 19:25 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Uiteraard, maximaal vermogen uit de brandstof die je tot beschikking hebt. Maar als je auto lichter is, kun je ook met minder brandstof toe.
Bedoel reglementair gezien, dat iedereen 90kg ipv 100kg heeft.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 20:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Denk dat dat niet zoveel uitmaakt. Ik ga er wel vanuit dat ze altijd de max zullen gebruiken qua fuel flow.
Quote van Pirelli zelf? Volgens mij alleen gerucht van gazette. Motorsport.com meld iig nog niets.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:06 schreef tja77 het volgende:
Niemand iets over bandenspanningsgate?
Pirelli zegt dat de klapbanden van Stroll en Verstappen te wijten zijn aan het niet navolgen van de aanbevolen bandenspanning.
La Gazetta claimt dat ze bij Pirelli vermoeden dat er met te lage bandenspanning zou zijn gereden.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:19 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Quote van Pirelli zelf? Volgens mij alleen gerucht van gazette. Motorsport.com meld iig nog niets.
als ze het nu eens objectief lieten onderzoeken en niet zelf.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
La Gazetta claimt dat ze bij Pirelli vermoeden dat er met te lage bandenspanning zou zijn gereden.
Allemaal nogal "van horen zeggen". Bovendien heb ik ook nog wel enig wantrouwen jegens Pirelli. Heb niet het idee dat die heel erg van de hand in eigen boezem zijn.
De eerste van de voorlopige 2 tripleheaders op de kalenderquote:
FRA-OOS-OOS, BEL-NED-ITA en USA-MEX-BRA toch? of zie ik iets over het hoofd?quote:Op maandag 14 juni 2021 08:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De eerste van de voorlopige 2 tripleheaders op de kalender
Door het wegvallen van Singapore dat er een triple header minder wasquote:Op maandag 14 juni 2021 09:05 schreef opreis het volgende:
[..]
FRA-OOS-OOS, BEL-NED-ITA en USA-MEX-BRA toch? of zie ik iets over het hoofd?
Die we nu hebben is wel de minste maar dat mag de pret niet drukken.
Lekker tijdens het EK.quote:Op maandag 14 juni 2021 09:05 schreef opreis het volgende:
[..]
FRA-OOS-OOS, BEL-NED-ITA en USA-MEX-BRA toch? of zie ik iets over het hoofd?
Die we nu hebben is wel de minste maar dat mag de pret niet drukken.
Wordt wrsch 2x een race in de VS ipv 1xquote:Op maandag 14 juni 2021 09:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Door het wegvallen van Singapore dat er een triple header minder was
quote:Op maandag 14 juni 2021 10:00 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ondanks de ellenlange files op de eerste dag schaam ik me er niet voor dat ik echt genoten heb van het bezoeken van de race op Paul Ricard in 2018
RAWETRI HEACE EKPLEDER?quote:
Hardop gelachen.quote:Op maandag 14 juni 2021 11:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
Komt er een race op een degelijk circuit, heb ik een familiefeestje op zondag.
de race opnemen, hopen dat iedereen z'n smoel houd zodat het terugkijken leuk blijft.
goed, goed, goed, het is niet om aan te gluren, als er weer van die vreselijke psychedelische blauwe en rode lijnen naast de baan zichtbaar zijn.quote:
Ach, de eerste helft van NED-OEK was nòg saaier dan een race op Monacoquote:
Lelijkste circuit op de kalender.quote:Op maandag 14 juni 2021 11:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
Komt er een race op een degelijk circuit, heb ik een familiefeestje op zondag.
de race opnemen, hopen dat iedereen z'n smoel houd zodat het terugkijken leuk blijft.
Die hebben minder blauw rood dan Paul Ricarf.quote:
Vooral eentje waar je hoofdpijn van krijgtquote:
Paul Ricard is een testcircuit.quote:Op maandag 14 juni 2021 11:26 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Serieus, als je die rare lijnen wegdenkt is het echt een leuk circuit dat echt prachtig gelegen is. In de jaren '70 en '80 leverde het mooie races en mooie beelden op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vraag me ook oprecht af waarom ze niks aan die lijnen doen. Ik ben nog niemand tegengekomen die het mooi vindt en de toegevoegde waarde bij het afremmen van auto's die offtrack gaan kan ook op een andere manier gecreëerd worden.
Ja, ik kan het niet genoeg zeggen. Als je daar zit is het echt heel erg leuk en mooi. Je kijkt over het circuit heen en ziet prachtige bergen. De beplanting op en rond het circuit zijn mooi, de plaatsen waren super. Maar ik snap dat je van helikopterbeelden tureluurs wordt.quote:Op maandag 14 juni 2021 12:37 schreef Nattekat het volgende:
Er is in 2019 eens een photoshop gemaakt van hoe het eruit zou zien zonder al die gekke lijnen en alternatieve routes. Echt meteen een heel ander circuit.
Hoe dan? Ik ben in 2019 letterlijk in slaap gevallenquote:Op maandag 14 juni 2021 12:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik weet dat de bezoekers van Magny Cours klaagden dat het saai was, maar ik vond de GP's op dat circuit eigenlijk bijna altijd leuk om te kijken.
Magny Cours zei ikquote:Op maandag 14 juni 2021 12:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik ben in 2019 letterlijk in slaap gevallen
*koffie neemt*quote:Op maandag 14 juni 2021 12:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Magny Cours zei ikDat was van 91 t/m 2008
Is iedereen Portugal en Spanje vergeten ofzo? Manmanman...quote:
Ik snap het ook niet. 'Het is nu Hamilton tegen RedBull'. Alsof Bottas ineens niet meer P3 of 4 kan trainen? Of zelfs gewoon 1e of 2e? Paul Ricard is totaal anders dan Monaco en Baku. Ik verwacht eerder een race zoals Portugal / Spanje waarin Max wel een kansje maakt, maar zeker geen favoriet is voor de zege.quote:Op maandag 14 juni 2021 22:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is iedereen Portugal en Spanje vergeten ofzo? Manmanman...
Ze moeten toch een beetje de sfeer hoog houden dat ze de underdog zijn zodat iedereen totaal verrast is als Hamilton toch weer wint dit jaar.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:12 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. 'Het is nu Hamilton tegen RedBull'. Alsof Bottas ineens niet meer P3 of 4 kan trainen? Of zelfs gewoon 1e of 2e? Paul Ricard is totaal anders dan Monaco en Baku. Ik verwacht eerder een race zoals Portugal / Spanje waarin Max wel een kansje maakt, maar zeker geen favoriet is voor de zege.
Het is vooral om te kunnen zeggen dat de beste coureur kampioen is geworden. Dat de prestatie van de coureur beloond wordt met de titel. Dat die 7 WDC's vooral wat zeggen over Lewis als coureur en niet dat we al 7 jaar kijken naar een nauwelijks competatieve sport.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze moeten toch een beetje de sfeer hoog houden dat ze de underdog zijn zodat iedereen totaal verrast is als Hamilton toch weer wint dit jaar.
Bottas heeft niet zijn sterkste streak de laatste races, maar ook wel pech (tevens genaaid door het team). Volgens mij kwalificeert ie nog steeds beter dan zijn collega.
Die lijnen zijn speciale uitloop stroken met stukjes wolfraam erin. Dat werkt als schuurpapier en remt auto's die van de baan schieten sterk af. De blauwe en rode kleur geven aan hoeveel wolfraam erin zit en hoe sterk je banden naar de kloten gaanquote:Op maandag 14 juni 2021 11:26 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Serieus, als je die rare lijnen wegdenkt is het echt een leuk circuit dat echt prachtig gelegen is. In de jaren '70 en '80 leverde het mooie races en mooie beelden op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vraag me ook oprecht af waarom ze niks aan die lijnen doen. Ik ben nog niemand tegengekomen die het mooi vindt en de toegevoegde waarde bij het afremmen van auto's die offtrack gaan kan ook op een andere manier gecreëerd worden.
Wolfraam? Dus als je er spanning opzet gaan die strepen licht geven? Dan kan het toch nog wat worden met een avondrace!quote:Op dinsdag 15 juni 2021 11:26 schreef Sabata het volgende:
[..]
Die lijnen zijn speciale uitloop stroken met stukjes wolfraam erin. Dat werkt als schuurpapier en remt auto's die van de baan schieten sterk af. De blauwe en rode kleur geven aan hoeveel wolfraam erin zit en hoe sterk je banden naar de kloten gaan
Haha, daarom vermommen ze dat spul met zijn Engelse naam, broes. Tungsten valt minder op dan wolfraamquote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:27 schreef BroesWillems het volgende:
Wolffraam? Is er een nog ergens iets in de F1 waar Toto geen vinger in de pap heeft?
Het zijn snippers en scherven, "shrapnel" was het Engelse woord er voor. Weet niet of dat zo makkelijk gaat maar het zou de hele zaak nóg psychedelischer maken. Dan gaan er zeker mensen over hoofdpijn klagenquote:Wolfraam? Dus als je er spanning opzet gaan die strepen licht geven? Dan kan het toch nog wat worden met een avondrace!
Je doet je nickname eer aan!quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik lees dat er in de rode banen meer wolfraam is verwerkt dan in de blauwe, zodat autos op de rode banen meer afgeremd worden.
alle nicknames waren al bezet hier, ik heb nooit inspiratie om met iets beters te komen.quote:
Ik hoop niet dat die scherven in de banden terecht komen. We zitten niet te wachten op nog meer klapbandenquote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:38 schreef Sabata het volgende:
[..]
Haha, daarom vermommen ze dat spul met zijn Engelse naam, broes. Tungsten valt minder op dan wolfraam
[..]
Het zijn snippers en scherven, "shrapnel" was het Engelse woord er voor. Weet niet of dat zo makkelijk gaat maar het zou de hele zaak nóg psychedelischer maken. Dan gaan er zeker mensen over hoofdpijn klagen
https://www.formula1.com/(...)KjmVjoDk8NQIvY5.htmlquote:“The causes of the two left-rear tyre failures on the Aston Martin and Red Bull cars have been clearly identified. In each case, this was down to a circumferential break on the inner sidewall, which can be related to the running conditions of the tyre, in spite of the prescribed starting parameters (minimum pressure and maximum blanket temperature) having been followed.”
Waar ga je heen?quote:
Toto heeft ook wel (te?) veel ballen hoog te houden hierquote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:51 schreef Dauthi het volgende:
Toto heeft wel heel erg veel moeite met de huidige situatie. Hij kan zijn emoties niet de baas
https://www.planetf1.com/(...)s-williams-debriefs/
Of tussen de regels door zeggen dat ze met te lage bandenspanning reden en het verder aan de FIA overlaten om dit uit te sluiten.quote:Op woensdag 16 juni 2021 00:06 schreef Nattekat het volgende:
Zie dit maar als toegeven zonder toe te geven.
Ik raad je aan om eens goed te lezen wat hun statement nou is.quote:Op woensdag 16 juni 2021 07:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Of tussen de regels door zeggen dat ze met te lage bandenspanning reden en het verder aan de FIA overlaten om dit uit te sluiten.
Volgens de Italiaanse bandenfabrikant is er een duidelijke oorzaak voor de defecten. “In beide gevallen ging het om een scheur in de omtrekrichting aan de binnenzijde van de band, die samenhangt met de rijomstandigheden.” Daarmee doelt Pirelli op de spanning en de temperatuur van de banden, maar de Italianen constateerden wel dat “de voorgeschreven startparameters (minimumdruk en maximumtemperatuur van de bandenwarmers) door de teams zijn nageleefd.”quote:Op woensdag 16 juni 2021 08:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik raad je aan om eens goed te lezen wat hun statement nou is.
Kimi en Bottas ook een mooie combi.quote:Op woensdag 16 juni 2021 08:41 schreef opreis het volgende:
https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1404827096468398086
Max samen met Lulu.
Er ging een setje nieuwe harde banden op tijdens de laatste pitstop. Die set zou dus aan de minimale eisen voldoen volgens Pirelli.quote:Op woensdag 16 juni 2021 08:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens de Italiaanse bandenfabrikant is er een duidelijke oorzaak voor de defecten. “In beide gevallen ging het om een scheur in de omtrekrichting aan de binnenzijde van de band, die samenhangt met de rijomstandigheden.” Daarmee doelt Pirelli op de spanning en de temperatuur van de banden, maar de Italianen constateerden wel dat “de voorgeschreven startparameters (minimumdruk en maximumtemperatuur van de bandenwarmers) door de teams zijn nageleefd.”
Dit deel van de verklaring suggereert dat de breuken in de zijwand zijn veroorzaakt door de "gebruiksconditie van de band", oftewel de bandenspanning en de temperatuur waarbij de band werd gebruikt. En daarmee verschuift Pirelli de verantwoordelijkheid naar de Formule 1-teams. Die zijn momenteel alleen verplicht hun banden op een minimale bandenspanning te laten rijden wanneer ze voor het eerst op de auto's worden gemonteerd. Wanneer de auto eenmaal op het circuit is geweest, hoeven ze die minimale spanning niet aan te houden. Dit betekent dat de teams de mogelijkheid hebben om de spanning te verlagen zodra de controles hebben plaatsgevonden. Zo'n verlaging betekent dat de band meer onder druk komt te staan.
Om vervolgens te verwijzen naar een "strengere richtlijn" van de FIA om live bandenspanning uit te kunnen lezen.
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:05 schreef TagForce het volgende:
Dus eigenlijk wat Pirelli zegt is:
Het was geen fabricagefout, de banden voldeden aan alle eisen die wij er aan stellen.
De teams hebben onze adviezen opgevolgd, en voldeden aan alle eisen die wij aan de condities stellen.
En toch klapten de banden ruim voor ze aan de vooraf gestelde maximale gebruiksduur kwamen.
Dus we kunnen eigenlijk geen goede banden maken, en we zijn het niet waard om banden voor de F1 te maken, want we kunnen de veiligheid niet garanderen.
Dát is wat ze zeggen.
Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:07 schreef tja77 het volgende:
Italiaanse kwakzalvers moeten gewoon een band maken die sterk genoeg is. Wat een kul weer.
quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
pitstop heb je sowieso door die verplichte bandenwisselquote:Op woensdag 16 juni 2021 12:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.
Dat willen wij niet. Wij willen pitstops en strategieën
wat een onzin man, het had heel anders af kunnen lopen, het gaat erom dat banden waarvan vooraf bepaald is dat ze x aantal ronden mee kunnen gaan dat niet doen en zonder waarschuwing ploffenquote:Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
Zonder degradatie rijdt elke team 300+ km op de zachtste (meest snelle) bandquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
pitstop heb je sowieso door die verplichte bandenwissel
Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat een onzin man, het had heel anders af kunnen lopen, het gaat erom dat banden waarvan vooraf bepaald is dat ze x aantal ronden mee kunnen gaan dat niet doen en zonder waarschuwing ploffen
Mag het wel de noemer "crash" hebben?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.
jij stelt dat wij het niet willen maar die pitstops zijn mandatory dus ook al zou iedere compound een raceafstand vol kunnen houden, wisselen moet je toch en verder is ook onzin wat je stelt want gaat uiteindelijk om de rondetijd die je met een band kan maken, een zachte band hoeft natuurlijk niet de snelste te zijn na een x aantal rondenquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:04 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Zonder degradatie rijdt elke team 300+ km op de zachtste (meest snelle) band
noem het maar minuscuulquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.
Zonder degradatie kan een hardere band over 300 km sneller zijn?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij stelt dat wij het niet willen maar die pitstops zijn mandatory dus ook al zou iedere compound een raceafstand vol kunnen houden, wisselen moet je toch en verder is ook onzin wat je stelt want gaat uiteindelijk om de rondetijd die je met een band kan maken, een zachte band hoeft natuurlijk niet de snelste te zijn na een x aantal ronden
Er is een verschil tussen slijtage, en klapband.quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.
Dat willen wij niet. Wij willen pitstops en strategieën
Totaal ongevaarlijkquote:Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
banden zonder degradatie bestaan niet dus slaat nergens opquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Zonder degradatie kan een hardere band over 300 km sneller zijn?
Beide zijn wel met elkaar verweven.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen slijtage, en klapband.
No shit Sherlock, na 1 ronde is de hardste band ook aan het slijten.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Beide zijn wel met elkaar verweven.
Mijn nederige excuses. Ik had het woord "nauwelijks" moeten gebruiken. Of "nihil" maar dan gaan we discussiëren over de gehanteerde definitie.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
banden zonder degradatie bestaan niet dus slaat nergens op
dat zeg ik niet, maar ze kunnen (zouden kunnen) wel banden maken die de hele race meegaan whatever compound maar dat betekent niet dat die band dan de snelste blijft als je er een hele race mee rijdt.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Mijn nederige excuses. Ik had het woord "nauwelijks" moeten gebruiken. Of "nihil" maar dan gaan we discussiëren over de gehanteerde definitie.
Je hebt gelijk, er is altijd een beetje degradatie dus einde gesprek. Pirelli kan er niks van
Ik stelde dat Pirelli banden kan maken die na 300 km nog steeds erg goed zijn, maar dat ze banden voor F1 bouwt die het publiek wil. Ik zeg toch niks over deze twee plofbanden of verdedig ik de onsamenhangende reactie van Pirelli?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
No shit Sherlock, na 1 ronde is de hardste band ook aan het slijten.
Maar als de fabrikant verkondigt dat de hardste band 40+ rondjes mee moet kunnen gaan, en vervolgens na 32 rondjes (waarvan een deel achter de safetycar) klapt die band, dan is je product niet deugdelijk. Dan kun je 1,5 week later met een onsamenhangend verhaal op de proppen komen, maar dit is gewoon een zwaktebod van Pirelli.
Wat je zou willen is dat ze een band maken die het 600km vol houdt, maar die na 150 km flink aan performance verliest. Het risico op klapbanden moet 0 zijn, het moet een robuuste band zijn die 100% veilig is, maar waarbij het aan de teams is om te bepalen wat een goed wisselmoment is. Het komt nu te vaak voor als de teams de voorgeschreven periode overschrijven (of nu zelfs dat niet eens) er grote risico's ontstaan. Dat zou echt onacceptabel moete zijn.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:35 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik stelde dat Pirelli banden kan maken die na 300 km nog steeds erg goed zijn, maar dat ze banden voor F1 bouwt die het publiek wil. Ik zeg toch niks over deze twee plofbanden of verdedig ik de onsamenhangende reactie van Pirelli?
De straight was toch de meest veilige plek voor een crashquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Totaal ongevaarlijk![]()
Op volle snelheid zonder aankondiging een band die bezwijkt.
Veel gevaarlijker kan het niet hoor.
"risico op klapbanden zou 0 moeten zijn"quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat je zou willen is dat ze een band maken die het 600km vol houdt, maar die na 150 km flink aan performance verliest. Het risico op klapbanden moet 0 zijn, het moet een robuuste band zijn die 100% veilig is, maar waarbij het aan de teams is om te bepalen wat een goed wisselmoment is. Het komt nu te vaak voor als de teams de voorgeschreven periode overschrijven (of nu zelfs dat niet eens) er grote risico's ontstaan. Dat zou echt onacceptabel moete zijn.
Met 300 op de klok haaks rechts/linksaf de muur in vind je totaal ongevaarlijk?quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
goed gepland dus door Pirelliquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
Ik heb liever een klapband als ik 30 rij dan als ik 230 rij... Ongeacht of dat nou op een recht stuk of in een bocht is.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
De dropoff moet hard zijn. De lekke banden van Bottas en Hamilton vorig jaar bij de UK GP was fantastisch. Dat was het risico wat ze bewust namenquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat je zou willen is dat ze een band maken die het 600km vol houdt, maar die na 150 km flink aan performance verliest. Het risico op klapbanden moet 0 zijn, het moet een robuuste band zijn die 100% veilig is, maar waarbij het aan de teams is om te bepalen wat een goed wisselmoment is. Het komt nu te vaak voor als de teams de voorgeschreven periode overschrijven (of nu zelfs dat niet eens) er grote risico's ontstaan. Dat zou echt onacceptabel moete zijn.
In beide gevallen resulteerde de klapband in een kleine tik tegen de muur, gelukkig.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:45 schreef TagForce het volgende:
[..]
Met 300 op de klok haaks rechts/linksaf de muur in vind je totaal ongevaarlijk?
Je bent echt elke realiteitszin verloren...
Ik kan me nog een Ericsson herinneren die op Monza haaks linksaf ging omdat zijn DRS niet op tijd dicht ging... Was ook ongevaarlijk zeker?
Daarbij: Als Pirelli aangeeft dat de banden het aankunnen, en dan kunnen ze het niet aan, dan gaat er ergens iets fout bij Pirelli... Is het dan zo dat het maar 1 keer voorkomt, of hebben we al die tijd mazzel gehad? Vragen vragen.
waren beiden nieuwe sets meen ikquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Stroll en RBR hebben gesneakt met de bandenspanning
Je weet dat er ook nog zoiets bestaat als een pit entry? En 21 anderen die nog met 250+ langs komen?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
Ja daar zag ik ook allemaal mensen over roepen, dat die "geluk" heeft gehad dat het niet tegen de pitentry was.quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet dat er ook nog zoiets bestaat als een pit entry? En 21 anderen die nog met 250+ langs komen?
Dus het is pas gevaarlijk als er doden of gewonden vallen?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
In beide gevallen resulteerde de klapband in een kleine tik tegen de muur, gelukkig.
Bij Ericsson resulteerde het ongeluk louter ineen afgeschreven auto, Marcus was helemaal OK.
Nee, want die zijn er niet...quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja daar zag ik ook allemaal mensen over roepen, dat die "geluk" heeft gehad dat het niet tegen de pitentry was.
Heeft niemand die metersdikke tecpro barriers gezien daar?
Daarom. En ze riskeren een DQquote:
Ja alles kan slechter aflopen. Feit is natuurlijk dat dit wel gewoon bij het risico van het vak hoort. Pirelli neemt ingrijpende maatregelen na deze gebeurtenis, dus dat is toch prima dan?quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:05 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dus het is pas gevaarlijk als er doden of gewonden vallen?
Het feit dat er nu niemand gewond is geraakt is geen garantie voor de toekomst. Stel nou dat die band was geklapt terwijl hij vol bezig was Mazepin op een ronde te zetten, en Mazepin was het publiek in gevlogen... 83 doden, 125 gewonden op de tribunes... Klassificeer je dat als gevaarlijk? Want het was exact diezelfde klapband.
Je kunt niet achteraf zeggen dat iets niet gevaarlijk was omdat er geen gewonden zijn gevallen. Het was gevaarlijk en het liep met een sisser af. Betekent niet dat het niet hoort te gebeuren, want het had heel erg fout kunnen gaan.
Hoe bedoel je "die zijn er niet"quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, want die zijn er niet..
[ afbeelding ]
Hou maar op met die act. Iedereen met meer dan 2 hersencellen ziet in dat dit heel fout had kunnen aflopen, jij stiekem ook maar durft het niet toe te geven.quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "die zijn er niet"
[ afbeelding ]
Ok, vooruit... Die foto was van de opbouwquote:Op woensdag 16 juni 2021 14:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "die zijn er niet"
[ afbeelding ]
Maar ik heb wel gelijk over die pit-entryquote:Op woensdag 16 juni 2021 14:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hou maar op met die act. Iedereen met meer dan 2 hersencellen ziet in dat dit heel fout had kunnen aflopen, jij stiekem ook maar durft het niet toe te geven.
Volgens mij vlogen er bij de crash van Stroll onderdelen over de hekken heen, dankzij corona was dat geen issue maar als de straat vol had gestaan met toeschouwers, wat normaliter wel zo is, had dat toch wel anders gelopen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hou maar op met die act. Iedereen met meer dan 2 hersencellen ziet in dat dit heel fout had kunnen aflopen, jij stiekem ook maar durft het niet toe te geven.
Iedereen die z'n gelijk probeert te halen is direct ook het hele probleem van dit topic/forum.quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar ik heb wel gelijk over die pit-entry
Om het "spannend" te makenquote:Op woensdag 16 juni 2021 14:55 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom zijn pitstops eigenlijk verplicht? Er lijkt geen enkele reden voor te zijn behalve 'pitstops zijn er al heel lang'.
Waarom dan niet 3 pitstops verplicht maken vraag ik me dan af? Er wordt toch constant heel veel geklaagd over saaie 1-stop races?quote:
Met je bolide haaks op de Ingang pitstraat knallen is inderdaad erg veilig jaquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
Moderators die lopen te trollen is nog veel leukerquote:Op woensdag 16 juni 2021 15:07 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Iedereen die z'n gelijk probeert te halen is direct ook het hele probleem van dit topic/forum.![]()
Wauw, grote jongen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar ik heb wel gelijk over die pit-entry
Waar zat ik fout dan? Wat ik letterlijk had gepost was "achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes", dat klopte ook.quote:Op woensdag 16 juni 2021 15:07 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Iedereen die z'n gelijk probeert te halen is direct ook het hele probleem van dit topic/forum.![]()
Zo moeilijk is het niet mensen, om een keer toe te geven dat je er naast zit. Discussiëren heeft geen zin als je niet bereid bent om naar een ander te luisteren.
Ontopic: een klapband met 300+ is altijd gevaarlijk. Ook op het rechte stuk. Ook bij die "meters" dikke tecpro barrier. Dat kun je risico van het vak noemen. Maat dat betekent niet dat er niet gekeken hoef te worden waarom de banden hun aangeschreven levensduur met zoveel ronden verschil niet haalt.
Ach fijn is anders, maar dat had je makkelijk overleefd, kijk maar naar Carlos Sainz die op Sochi op hoge snelheid de wand in knalde. Kon de volgende dag fijn de race rijdenquote:Op woensdag 16 juni 2021 15:10 schreef tja77 het volgende:
[..]
Met je bolide haaks op de Ingang pitstraat knallen is inderdaad erg veilig ja
Max ging waarschijnlijk lang geen 350, meer 315-325.quote:Op woensdag 16 juni 2021 15:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wauw, grote jongen.
Als je nu ook nog durft toe te geven dat een klapband bij 350km/uur toch best gevaarlijk is….
Al is het maar vanwege rondvliegende onderdelen of achterop komend verkeer.
Dat kan ook op een andere manier, denk ik.quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.
Dat willen wij niet. Wij willen pitstops en strategieën
Niet echt wenselijk dat je 150mil per jaar spendeerd aan een auto om hem een fractie sneller te laten gaan dan de competitie en dat je uiteindelijk een overwinning (of punten) misloopt + schade hebt dankzij een derde partij waar je zelf 0 keuze in hebt,quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
Dat het niet wenselijk is staat buiten kijf, maar het blijft een risico. Aan Pirelli en de FIA om het risico in te dammen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 16:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Niet echt wenselijk dat je 150mil per jaar spendeerd aan een auto om hem een fractie sneller te laten gaan dan de competitie en dat je uiteindelijk een overwinning (of punten) misloopt + schade hebt dankzij een derde partij waar je zelf 0 keuze in hebt,
quote:Op woensdag 16 juni 2021 15:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ach fijn is anders, maar dat had je makkelijk overleefd, kijk maar naar Carlos Sainz die op Sochi op hoge snelheid de wand in knalde. Kon de volgende dag fijn de race rijden
[..]
Max ging waarschijnlijk lang geen 350, meer 315-325.
Oef, behoorlijke klapper inderdaad.quote:Op woensdag 16 juni 2021 16:57 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Checo had hier toch 3 weken last van en gaat zeker geen 300+, miste 2 GP's
Pirelli wordt niet gepushed omdat te doen omdat ze de enige zijn. De teams hebben het er maar mee te doen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 16:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat het niet wenselijk is staat buiten kijf, maar het blijft een risico. Aan Pirelli en de FIA om het risico in te dammen.
Ze kunnen misschien de enige zijn in de Formule 1, daarnaast hebben ze ook gewoon een reputatie hoog te houden en door dit soort problemen wordt die er niet beter op, dus er is zeker een prikkel om ervoor te zorgen dat de banden het houden.quote:Op woensdag 16 juni 2021 17:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Pirelli wordt niet gepushed omdat te doen omdat ze de enige zijn. De teams hebben het er maar mee te doen.
GET FRANSEDquote:Op woensdag 16 juni 2021 16:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vers van de pers
[ twitter ]
Felicitaties van de Verstappen fanclub
Ze doen er zelf onderzoek naar, dus ze kunnen ook nog eens de resultaten sturen hoe ze willenquote:Op woensdag 16 juni 2021 18:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ze kunnen misschien de enige zijn in de Formule 1, daarnaast hebben ze ook gewoon een reputatie hoog te houden en door dit soort problemen wordt die er niet beter op, dus er is zeker een prikkel om ervoor te zorgen dat de banden het houden.
Speculatie. (maar uiteindelijk wel plausible want Bottas is niet geschikt)quote:Op woensdag 16 juni 2021 18:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://www.ad.nl/formule(...)an-russell~a1d29f3a/
Bye bye Bottas
Hebben we al silly season 2022 topic?quote:Op woensdag 16 juni 2021 18:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Speculatie. (maar uiteindelijk wel plausible want Bottas is niet geschikt)
quote:Op woensdag 16 juni 2021 18:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://www.ad.nl/formule(...)an-russell~a1d29f3a/
Bye bye Bottas
won "nog" geen racequote:Bottas won nog geen race, viel al twee keer uit en eindigde in de laatst verreden grand prix in Azerbeidzjan als 12e.
Ah ja, slechts 90 meter per seconde niks aan de hand ja. Die barrier doet natuurlijk wel wat, maar het blijft een gigantische vertraging van -tig G.quote:Op woensdag 16 juni 2021 15:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ach fijn is anders, maar dat had je makkelijk overleefd, kijk maar naar Carlos Sainz die op Sochi op hoge snelheid de wand in knalde. Kon de volgende dag fijn de race rijden
[..]
Max ging waarschijnlijk lang geen 350, meer 315-325.
Agree. Of nog beter, weer tanken.quote:Op woensdag 16 juni 2021 15:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom dan niet 3 pitstops verplicht maken vraag ik me dan af? Er wordt toch constant heel veel geklaagd over saaie 1-stop races?
Goed artikel, vooral dit stukje:quote:Op woensdag 16 juni 2021 18:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://www.ad.nl/formule(...)an-russell~a1d29f3a/
Bye bye Bottas
Vraag me af hoe dat gegaan is. Toto belt met zichzelf ofzo? In iedere hand een telefoon?quote:Russell wordt al enige tijd genoemd als de gedroomde kandidaat om Bottas bij Mercedes op te volgen, maar het management van de jonge Brit die nu nog voor achterhoedeteam Williams rijdt, zou inmiddels door Mercedes-baas Toto Wolff al op de hoogte zijn gebracht van het besluit om Bottas te vervangen door Russell.
Waarom niet tanken:quote:Op donderdag 17 juni 2021 00:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Agree. Of nog beter, weer tanken.![]()
Het verschil tussen de huidige generatie en de Schumacher-generatie, is dat ze nu vol adrenaline uitstappen na 1 snelle ronde in de kwalificatie. Want in de race rijden ze 6 seconden langzamer. In Hongarije in 1998 had Ross Brawn een 3-stopper verzonnen, die er op neer kwam dat Schumacher 77 kwalificatierondjes moest rijden om de tijd van de pittstops terug te winnen en de race te winnen. Ik denk dat zelfs Verstappen en Hamilton zich daarin zouden verslikken.
Voor de kansen van Max beter dat je een Russell hebt die ook van Lewis puntjes kan pakken als Mercedes de beste auto heeft en P3 het hoogst haalbare is. +dat Lewis dan ook het gevecht aan moet met Russell=kans op ongelukken.quote:Op woensdag 16 juni 2021 19:09 schreef Nattekat het volgende:
Voor de kansen van RB zou het helemaal niet erg zijn als ie nog even blijft
Voor de kansen van Max beter dat je gewoon tweede kan worden op de Mercedes circuits waar we er veel meer van hebben.quote:Op donderdag 17 juni 2021 08:34 schreef opreis het volgende:
[..]
Voor de kansen van Max beter dat je een Russell hebt die ook van Lewis puntjes kan pakken als Mercedes de beste auto heeft en P3 het hoogst haalbare is. +dat Lewis dan ook het gevecht aan moet met Russell=kans op ongelukken.
Dan zijn we het niet eensquote:Op donderdag 17 juni 2021 08:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor de kansen van Max beter dat je gewoon tweede kan worden op de Mercedes circuits waar we er veel meer van hebben.
andere auto's weer, dan weet je toch niet wie zich het snelst aanpast, je zou denken de jongere rijdersquote:Op donderdag 17 juni 2021 08:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor de kansen van Max beter dat je gewoon tweede kan worden op de Mercedes circuits waar we er veel meer van hebben.
Dan neem je wel aan dat Russell mag racen met #BLESSED.quote:Op donderdag 17 juni 2021 08:34 schreef opreis het volgende:
[..]
Voor de kansen van Max beter dat je een Russell hebt die ook van Lewis puntjes kan pakken als Mercedes de beste auto heeft en P3 het hoogst haalbare is. +dat Lewis dan ook het gevecht aan moet met Russell=kans op ongelukken.
Lewis heeft niet meer zo heel veel goede jaren in zich. Russell is goed genoeg om ook met mercedes kampioen te worden als mercedes een vergelijkbare voorsprong heeft zoals de afgelopen jaren. Na 3 jaar te hebben moeten rijden in een williams gaat hij zich echt niet meer inhouden.Zie ook hoe hij reed in bahrainquote:Op donderdag 17 juni 2021 09:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dan neem je wel aan dat Russell mag racen met #BLESSED.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn.
Heb ook niet het vermoeden dat ze die swap tijdens het seizoen gaan doen.quote:
Het managementbureau van Toto. Het is niet zo dat hij dat allemaal zelf doet. Daar heeft hij zijn mensen voor om belangenverstrengeling te voorkomen.quote:Op donderdag 17 juni 2021 02:25 schreef flipsen het volgende:
[..]
Goed artikel, vooral dit stukje:
[..]
Vraag me af hoe dat gegaan is. Toto belt met zichzelf ofzo? In iedere hand een telefoon?
quote:Op donderdag 17 juni 2021 12:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het managementbureau van Toto. Het is niet zo dat hij dat allemaal zelf doet. Daar heeft hij zijn mensen voor om belangenverstrengeling te voorkomen.
Mensen, jij ook, lijken keer op keer op keer te vergeten dat die Mercedes gewoon met afstand de beste auto is. Dan is niet tweede worden omdat je een halve race met Ferrari en McLaren hebt zitten kloten gewoon niet goed. En als het dan een keer niet lekker loopt, dan is Bottas echt helemaal nergens, nog slechter dan Albon.quote:Op donderdag 17 juni 2021 13:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Op basis waarvan denken mensen nu dat Bottas het hele jaar niks meer gaat presteren? Hij scoort 3 podiums, niet al te ver achter Max. En dat hadden er 4 kunnen zijn als zijn team de pitstop in Monaco niet had verklooid. In 2 races was hij nergens, dat klopt. Maar het zou me echt verbazen als hij zich in Frankrijk buiten de top 3 kwalificeert.
Ik zeg toch nergens dat ik hem geweldig vindt? Waar het me om gaat is dat zijn auto en ook hij samen goed genoeg zijn om Max nog regelmatig echt in de weg te zitten. Dat zijn dan geen topprestaties, maar er werd hier de suggestie gewekt dat Bottas in principe gone is ofzo.quote:Op donderdag 17 juni 2021 13:34 schreef Nattekat het volgende:
Bottas is een heel slechte racer, en dat is altijd verdoezeld door zijn oppermachtige Mercedes.
Het gerucht over de swap gaat over seizoen 2022. Niet reeds een swap gedurende dit seizoen.quote:
Dat zeg ik ook niet. Maar jij onderhandelt niet zelf voor de coureurs. Dat doen anderen.quote:Op donderdag 17 juni 2021 13:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]Alsof hij er niks van zou afweten en die mensen niet aanstuurt.
Hamilton heeft stressquote:Op donderdag 17 juni 2021 15:05 schreef Nattekat het volgende:
Pirelli: de banden werden gebruikt onder de door ons gestelde parameters, binnen de door ons verwachtte levensduur en er werd niet door zooi gereden waardoor de band lek raakte.
Maar meneer Hamilton vindt dat het echt niet aan Pirelli ligt.
maar het gaat wel verder dan dat, allemaal extra scrutineering, zie ook de flexiwings omdat Mercedes daarover loopt te zeiken of iig olie op het vuur gooit.quote:Op donderdag 17 juni 2021 15:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Hij heeft nog steeds niet door dat Max totaal niet onder de indruk is van dit soort mindgames..
Pirelli continued: Maar het lag niet aan de constructie van de band, maar we hebben wel de richtlijnen aangepast.quote:Op donderdag 17 juni 2021 15:05 schreef Nattekat het volgende:
Pirelli: de banden werden gebruikt onder de door ons gestelde parameters, binnen de door ons verwachtte levensduur en er werd niet door zooi gereden waardoor de band lek raakte.
Met afstand de beste is er nu toch wel af, denk ik maar buiten Red Bull's auto's zijn er eigenlijk geen andere teams die in de buurt komen.quote:Op donderdag 17 juni 2021 13:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen, jij ook, lijken keer op keer op keer te vergeten dat die Mercedes gewoon met afstand de beste auto is. Dan is niet tweede worden omdat je een halve race met Ferrari en McLaren hebt zitten kloten gewoon niet goed. En als het dan een keer niet lekker loopt, dan is Bottas echt helemaal nergens, nog slechter dan Albon.
Bottas is een heel slechte racer, en dat is altijd verdoezeld door zijn oppermachtige Mercedes.
Spanje en Portugal beide races waar Bottas makkelijk P2 had kunnen rijden, zelfs met die problemen in Portugal.quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met afstand de beste is er nu toch wel af, denk ik maar buiten Red Bull's auto's zijn er eigenlijk geen andere teams die in de buurt komen.
Yup. Die auto moet in principe altijd in de top 4 rijden als hij de finish haalt. Tja, je kan moeilijk zeggen dat de strategie van Mercedes fout was, sinds Bottas bij het team is hebben ze ieder jaar zowel de WDC als de WCC gewonnen.quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Spanje en Portugal beide races waar Bottas makkelijk P2 had kunnen rijden, zelfs met die problemen in Portugal.
Ik begin zo toch echt heel rap respect te verliezen voor dat team. Wat een gezeik zeg...quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mercedes zou ook vraagtekens hebben bij het pitstopmateriaal van RBR aldus Marko: https://www.f1maximaal.nl(...)teriaal-red-bull-aan
Geruchten gaan over seizoen 2022, niet over een tussentijdse swap.quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yup. Die auto moet in principe altijd in de top 4 rijden als hij de finish haalt. Tja, je kan moeilijk zeggen dat de strategie van Mercedes fout was, sinds Bottas bij het team is hebben ze ieder jaar zowel de WDC als de WCC gewonnen.
Nu het verhaal lastiger wordt omdat RB toch aardig ingehaald heeft blijkt dat er toch wat zwakke punten in dat plan zitten en je ziet ook overal geruchten nu dat Bottas vervangen gaat worden door Russell, de vraag is alleen wanneer.
Inderdaad, maar wel een goed teken dat ze zich verlagen tot dit niveau, betekent dat Mercedes bang begint te worden dat ze het niet gewoon op de baan kunnen winnen...quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik begin zo toch echt heel rap respect te verliezen voor dat team. Wat een gezeik zeg...
Niet overal. Ik heb een aantal headlines gezien, oa. Sky Sports Italie, die claimden dat Russell tussentijds in de Merc komt te zitten.quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geruchten gaan over seizoen 2022, niet over een tussentijdse swap.
Ach het is Marko maarquote:Op donderdag 17 juni 2021 16:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mercedes zou ook vraagtekens hebben bij het pitstopmateriaal van RBR aldus Marko: https://www.f1maximaal.nl(...)teriaal-red-bull-aan
Las ik ook op diverse sites inderdaadquote:Op donderdag 17 juni 2021 16:54 schreef Nattekat het volgende:
Schijnt dat alle coureurs, zelfs Hamilton, een meeting met pirelli hebben geboycot. Maar het ligt echt niet aan Pirelli.
Heb ze meteen besteldquote:Op donderdag 17 juni 2021 18:06 schreef opreis het volgende:
@:ChevyCaprice heb jij ook zulke schoenen?
ik heb net gelezen dat de simulaties van Pirelli niet overeen kwamen met wat gebeurde op de baanquote:Op donderdag 17 juni 2021 16:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als ik 't zo lees dan geeft 't mij het idee dat Pirelli de schuld bij de teams neer legt.
vooraf aan de race was in de build-up stream te zien hoe men het circuit langs gaat met matten. daarmee zou het circuit dan vrij moeten zijn van troep?
te zien op 1:34
quote:He added: “We assume that they are running at a certain pressure, and a certain camber. And with a margin on it, of course, we run in a condition that is okay for the tyre.
“In that case, we didn't achieve these conditions, not because teams were doing something against the regulations, but because they were looking as usual for performance, and that created a different scenario to what we were expecting. And the different scenario was that mainly the tyres were running at a lower pressure compared to expectation.”
Hij had bij 'cost' kunnen stoppen.quote:
Vast, alleen los je dat dus nu niet meer op door tanken er weer in te gooien.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 02:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij had bij 'cost' kunnen stoppen.
De commentator klinkt trouwens als iemand die Schumacher nooit live heeft zien racen. Dus ik ben licht sceptisch over de waarde van zijn oordeel.
Wat hij weglaat is het volgende: in de huidige F1 weet je bij 99% van alle races, na de eerste serie pitstops, al wat de volgorde aan het einde van de race gaat zijn. En dat was, toen er nog getankt werd, echt anders.
Mooi. Ik ben er ook geen fan van.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:15 schreef Dauthi het volgende:
"Todt not a fan of sprint qualifying"
https://www.motorsport.co(...)f1-needs-it/6585944/
Nagel in de doodskist.
Moeten ze ook niet willen. Ik ben wel voor lichte aanpassingen aan de quali, maar niets zo drastisch.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:15 schreef Dauthi het volgende:
"Todt not a fan of sprint qualifying"
https://www.motorsport.co(...)f1-needs-it/6585944/
Nagel in de doodskist.
Niemand, maar ook echt absoluut niemand is fan. De meest positieve mensen willen het gewoon uitproberen, maar ook niet meer dan dat.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mooi. Ik ben er ook geen fan van.
Wat mij betreft terug naar one-lap qualifying en dan via loting de volgorde bepalen waarin rijders hun rondje mogen rijden. Prima als dat dan in een q1 t/m q3 setting is, maar dat hoeft van mij niet eens.quote:Op zondag 20 juni 2021 11:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niemand, maar ook echt absoluut niemand is fan. De meest positieve mensen willen het gewoon uitproberen, maar ook niet meer dan dat.
Redelijk mee eens, behalve op bepaalde circuits waar een tow erg belangrijk is. En sinds Leclerc ben ik altijd een beetje huiverig voor al dan niet bewuste crashesquote:Op zondag 20 juni 2021 12:41 schreef Starflyer het volgende:
Don't fix what ain't broken! Het huidige format is prima!
Een crash is je snelste ronde kwijt. Heb je dat probleem ook niet meer.quote:Op zondag 20 juni 2021 14:44 schreef flipsen het volgende:
[..]
Redelijk mee eens, behalve op bepaalde circuits waar een tow erg belangrijk is. En sinds Leclerc ben ik altijd een beetje huiverig voor al dan niet bewuste crashesZo dacht ik dat Max gisteren zijn auto wel even dwars op het circuit zou zetten voor een rode vlag net voor het verstrijken van de tijd
Sky heeft exclusieve uitzendrechten sinds dit jaar. RTL zendt er nog maar een handjevol live uit.quote:Op zondag 20 juni 2021 15:16 schreef Alpha0 het volgende:
Wat is dat nou, vroeger keek ik altijd gratis F1 op de Duitse RTL, daar is echter nu alleen een programma over retro computers.
Ja, maar als je al op pole staat en daarna crasht. Zoals Leclerc deed en zoals Max deze kwali ook had kunnen doen... (gelukkig niet gebeurd)quote:Op zondag 20 juni 2021 14:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een crash is je snelste ronde kwijt. Heb je dat probleem ook niet meer.
Ik bedoelde dat ze de regel moeten invoeren dat bij een crash je snelste ronde kwijt bent. Zoals in de IndyCar. Dan doen ze het in ieder geval niet expres.quote:Op zondag 20 juni 2021 16:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ja, maar als je al op pole staat en daarna crasht. Zoals Leclerc deed en zoals Max deze kwali ook had kunnen doen... (gelukkig niet gebeurd)
Eens. Expres of niet expres is niet relevant. Het gaat er om dat je anderen de kans ontneemt om sneller te gaan dan jij omdat je zelf een fout maakt. Kan niet zo zijn dat je je auto in de muur zet en toch van pole start.quote:Op zondag 20 juni 2021 16:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ze de regel moeten invoeren dat bij een crash je snelste ronde kwijt bent. Zoals in de IndyCar. Dan doen ze het in ieder geval niet expres.
Dat hebben ze al geprobeerd en was geen succes. Sowieso heb je dan eventueel ook te maken met verschillende weersomstandigheden.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eens. Expres of niet expres is niet relevant. Het gaat er om dat je anderen de kans ontneemt om sneller te gaan dan jij omdat je zelf een fout maakt. Kan niet zo zijn dat je je auto in de muur zet en toch van pole start.
Maar ik vind ook het gebruiken van elkaar slipstream in de kwalificatie geen goede zaak. Net als al die spelletjes van coureurs die in hun outlap kunnen lopen vervelen of net niet ver genoeg aan de kant gaan.
Gewoon om de beurt de baan op en een rondje knallen.
Of dat wel of geen succes was is natuurlijk subjectief.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat hebben ze al geprobeerd en was geen succes. Sowieso heb je dan eventueel ook te maken met verschillende weersomstandigheden.
Leclerc werd natuurlijk al genoeg gestraft uiteindeljkquote:Op zondag 20 juni 2021 16:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ja, maar als je al op pole staat en daarna crasht. Zoals Leclerc deed en zoals Max deze kwali ook had kunnen doen... (gelukkig niet gebeurd)
Het beoogde gerenoveerde circuit.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:28 schreef rubbereend het volgende:
Abu Dhabi gaat de baan aanpassen
[ twitter ]
Ik zie 2 wijzigingen volgens mij...quote:Op dinsdag 22 juni 2021 12:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Het beoogde gerenoveerde circuit.
[ afbeelding ]
Alleen een iets makkelijkere DRS inhaalpoging op het lange rechte stuk, maar verder haalt het alleen mogelijkheden weg, volgens mij.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb niet het idee dat dit in de huidige Formule 1 het inhalen gaat bevorderen
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 12:28 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik zie 2 wijzigingen volgens mij...
De haarspeld-bocht voor het lange rechte stuk is minder haarspelderig. Dat betekent dat ze dichter achter elkaar uit die bocht komen voor meer DRS acties.
De chicane en hoekige bochten na het 2e rechte stuk zijn vervangen voor een horse-shoe bocht. Dit haalt naar mijn idee een inhaal mogelijkheid weg door de bocht sneller te maken en de remweg dus korter. Verder zie ik eerlijk gezegd niks anders.
Hairpin straks bocht 5 denk ik wel dat een mooie plek wordt, maar nieuwe bocht 9 betwijfel ik. Met zo'n lange doordraaier wordt de remzone niet dusdanig lang dat er veel acties kunnen komen. Of die bocht moet off camber komen te liggen, maar het is juist een mooie om dat juist wel te doen.quote:
Wat verwacht je? Het is een tilke-drome.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 14:32 schreef daNpy het volgende:
Ze maken er nog meer een Mickey-Mouse baan van dus.
Hij heeft ook goede circuits ontworpen, zoals Turkije en Maleisië.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 14:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat verwacht je? Het is een tilke-drome.
De Turken hebben de baan verpest door er verkeerd asfalt neer te leggen en het is jammer dat Maleisië niet meer op de kalender staatquote:Op dinsdag 22 juni 2021 14:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij heeft ook goede circuits ontworpen, zoals Turkije en Maleisië.
Toegegeven, Austin vind ik ook tof.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 14:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij heeft ook goede circuits ontworpen, zoals Turkije en Maleisië.
Beetje de verandering als bocht 10 in Spanje. Dat beviel mij persoonlijk welquote:
Het gaat er denk ik niet zo zeer om dat het de sport leuker maakt maar vooral om dat je dan op vrijdag een extra "verplicht" tijdslot hebt om te moeten kijken als fan. Kijkcijfers op vrijdag omhoog = meer exposure voor de sponsors/reclames/etcquote:Op zondag 20 juni 2021 12:41 schreef Starflyer het volgende:
Don't fix what ain't broken! Het huidige format is prima!
Ach ja, laatste race voordat ze met auto's gaan rijden die wel moeten kunnen volgen/inhalenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb niet het idee dat dit in de huidige Formule 1 het inhalen gaat bevorderen
Lewis met regenboog livery. Dat zou wat zijn.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 18:25 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-anti-homo-wetgeving
Rutte wil politiek en sport gescheiden houden. Dus in Zandvoort geen "we race as one"? Geen gekniel? Of gooit hij Lewis dan nog voor de race begint in de Zandvoortse cel?
Dat mag dan de race daarna weer.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
De Benz moet weer zilvergrijs worden
Ik had het nog niet gezien, interessant om te zien wel, bedankt voor het postenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 18:06 schreef Tarado het volgende:
dit al voorbij gekomen?
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Wat heeft Rutte daarmee te maken eigenlijk? Volgens mij bepaalt Zandvoort en de F1 zelf wel wat er gebeurt.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 18:25 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-anti-homo-wetgeving
Rutte wil politiek en sport gescheiden houden. Dus in Zandvoort geen "we race as one"? Geen gekniel? Of gooit hij Lewis dan nog voor de race begint in de Zandvoortse cel?
Lijkt me dat hij daar niets over te zeggen heeft, dus hij moet niet van die rare uitspraken doen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat heeft Rutte daarmee te maken eigenlijk? Volgens mij bepaalt Zandvoort en de F1 zelf wel wat er gebeurt.
Ja want Rutte is degene die bepaalt wat er daar gebeurtquote:Op dinsdag 22 juni 2021 18:25 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-anti-homo-wetgeving
Rutte wil politiek en sport gescheiden houden. Dus in Zandvoort geen "we race as one"? Geen gekniel? Of gooit hij Lewis dan nog voor de race begint in de Zandvoortse cel?
Wat ontieglijk lelijk zegquote:Op dinsdag 22 juni 2021 18:06 schreef Tarado het volgende:
dit al voorbij gekomen?
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Volgens mij geeft hij gewoon zijn mening.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat heeft Rutte daarmee te maken eigenlijk? Volgens mij bepaalt Zandvoort en de F1 zelf wel wat er gebeurt.
Red Bull en Aston Martin hadden de bandjes gewoon niet hard genoeg opgepomptquote:The place was always a tyre killer whichever category of racing and tyre manufacturer and, after the blowouts in Baku for Verstappen and Lance Stroll, the FIA delivered a comprehensive 'Technical Directive' which set out a significant set of new checks for tyre pressure management and blanket heating.
Without ever quite saying so, the inference was that Red Bull and Aston Martin had been running their tyre pressures below the recommended minima while out on track and so contributed to the tyre failures, which those teams strongly denied. It's a very serious topic if driver and track worker safety is being put at risk for performance.
F1 is geen sport?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:51 schreef Marcoss het volgende:
Rutte heeft het helemaal niet over Zandvoort gehad toch? Apart om die opmerking dan opeens op Zandvoort te betrekken
Was al lang bekend.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 21:10 schreef Breekfast het volgende:
Uit de column van Martin Brundle, nog terugkomend op de race in Baku en de klapbanden:
[..]
Red Bull en Aston Martin hadden de bandjes gewoon niet hard genoeg opgepompt
En ook ontkend.quote:
Red Bull heeft elk moment aan de minimale bandenspanning voldaan. Dat heeft zelfs Pirelli gezegd.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 21:10 schreef Breekfast het volgende:
Uit de column van Martin Brundle, nog terugkomend op de race in Baku en de klapbanden:
[..]
Red Bull en Aston Martin hadden de bandjes gewoon niet hard genoeg opgepompt
De discussie ging ook vooral over trucjes waardoor ze er op de meetmomenten wel aan zouden voldoen, maar tijdens de race niet. Was dat niet iets met 's nachts de banden onder de verwarmer houden? Ik meen er zoiets over gelezen te hebben.quote:Op woensdag 23 juni 2021 07:56 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Red Bull heeft elk moment aan de minimale bandenspanning voldaan. Dat heeft zelfs Pirelli gezegd.
De FIA is daar ook naar aan het kijken volgens Helmut Marko.quote:Op woensdag 23 juni 2021 08:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De discussie ging ook vooral over trucjes waardoor ze er op de meetmomenten wel aan zouden voldoen, maar tijdens de race niet. Was dat niet iets met 's nachts de banden onder de verwarmer houden? Ik meen er zoiets over gelezen te hebben.
Maar ik geloof niet zo in dat verhaal. Ik denk vooral dat Pirelli zijn straatje schoon veegt en Hamilton en zijn entourage het weer aangrijpen voor mindgames en het onderstrepen van de grootheid van Mercedes en Hamilton die dat soort trucjes natuurlijk niet nodig hebben omdat ze zo goed zijn.
En de voorvleugel flabbert ondertussen vrolijk door.
Ik weet het. Ik vind het alleen wat raar dat dat zo lang duurt.quote:Op woensdag 23 juni 2021 08:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De FIA is daar ook naar aan het kijken volgens Helmut Marko.
Hamilton zoekt naar van alles nu hij niet meer makkelijk voorop rijd. Beetje zielig imo.quote:Op woensdag 23 juni 2021 08:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De discussie ging ook vooral over trucjes waardoor ze er op de meetmomenten wel aan zouden voldoen, maar tijdens de race niet. Was dat niet iets met 's nachts de banden onder de verwarmer houden? Ik meen er zoiets over gelezen te hebben.
Maar ik geloof niet zo in dat verhaal. Ik denk vooral dat Pirelli zijn straatje schoon veegt en Hamilton en zijn entourage het weer aangrijpen voor mindgames en het onderstrepen van de grootheid van Mercedes en Hamilton die dat soort trucjes natuurlijk niet nodig hebben omdat ze zo goed zijn.
En de voorvleugel flabbert ondertussen vrolijk door.
Dat soort verhalen gaat natuurlijk heel makkelijk een eigen leven leiden als er door iconen van de sport zoveel aandacht aan wordt besteed.quote:Op woensdag 23 juni 2021 10:54 schreef Dauthi het volgende:
Ik snap niet hoe dat verhaal zijn eigen leven is gaan leiden, iedereen schreeuwt elkaar maar na "Aston en RB doen truukjes", zonder enige vorm van bewijs...
Blijkbaar zijn de woorden "lager dan verwacht" net zo moeilijk te interpreteren als het maken van de bandenspanningsverwachting door Pirelli.
Mwah vind het op zich wel logisch, dat constante ophemelen de afgelopen jaren heeft ook niet geholpenquote:Op woensdag 23 juni 2021 17:44 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Hamilton zoekt naar van alles nu hij niet meer makkelijk voorop rijd. Beetje zielig imo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |