alle nicknames waren al bezet hier, ik heb nooit inspiratie om met iets beters te komen.quote:
Ik hoop niet dat die scherven in de banden terecht komen. We zitten niet te wachten op nog meer klapbandenquote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:38 schreef Sabata het volgende:
[..]
Haha, daarom vermommen ze dat spul met zijn Engelse naam, broes. Tungsten valt minder op dan wolfraam
[..]
Het zijn snippers en scherven, "shrapnel" was het Engelse woord er voor. Weet niet of dat zo makkelijk gaat maar het zou de hele zaak nóg psychedelischer maken. Dan gaan er zeker mensen over hoofdpijn klagen
https://www.formula1.com/(...)KjmVjoDk8NQIvY5.htmlquote:“The causes of the two left-rear tyre failures on the Aston Martin and Red Bull cars have been clearly identified. In each case, this was down to a circumferential break on the inner sidewall, which can be related to the running conditions of the tyre, in spite of the prescribed starting parameters (minimum pressure and maximum blanket temperature) having been followed.”
Waar ga je heen?quote:
Toto heeft ook wel (te?) veel ballen hoog te houden hierquote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:51 schreef Dauthi het volgende:
Toto heeft wel heel erg veel moeite met de huidige situatie. Hij kan zijn emoties niet de baas
https://www.planetf1.com/(...)s-williams-debriefs/
Of tussen de regels door zeggen dat ze met te lage bandenspanning reden en het verder aan de FIA overlaten om dit uit te sluiten.quote:Op woensdag 16 juni 2021 00:06 schreef Nattekat het volgende:
Zie dit maar als toegeven zonder toe te geven.
Ik raad je aan om eens goed te lezen wat hun statement nou is.quote:Op woensdag 16 juni 2021 07:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Of tussen de regels door zeggen dat ze met te lage bandenspanning reden en het verder aan de FIA overlaten om dit uit te sluiten.
Volgens de Italiaanse bandenfabrikant is er een duidelijke oorzaak voor de defecten. “In beide gevallen ging het om een scheur in de omtrekrichting aan de binnenzijde van de band, die samenhangt met de rijomstandigheden.” Daarmee doelt Pirelli op de spanning en de temperatuur van de banden, maar de Italianen constateerden wel dat “de voorgeschreven startparameters (minimumdruk en maximumtemperatuur van de bandenwarmers) door de teams zijn nageleefd.”quote:Op woensdag 16 juni 2021 08:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik raad je aan om eens goed te lezen wat hun statement nou is.
Kimi en Bottas ook een mooie combi.quote:Op woensdag 16 juni 2021 08:41 schreef opreis het volgende:
https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1404827096468398086
Max samen met Lulu.
Er ging een setje nieuwe harde banden op tijdens de laatste pitstop. Die set zou dus aan de minimale eisen voldoen volgens Pirelli.quote:Op woensdag 16 juni 2021 08:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens de Italiaanse bandenfabrikant is er een duidelijke oorzaak voor de defecten. “In beide gevallen ging het om een scheur in de omtrekrichting aan de binnenzijde van de band, die samenhangt met de rijomstandigheden.” Daarmee doelt Pirelli op de spanning en de temperatuur van de banden, maar de Italianen constateerden wel dat “de voorgeschreven startparameters (minimumdruk en maximumtemperatuur van de bandenwarmers) door de teams zijn nageleefd.”
Dit deel van de verklaring suggereert dat de breuken in de zijwand zijn veroorzaakt door de "gebruiksconditie van de band", oftewel de bandenspanning en de temperatuur waarbij de band werd gebruikt. En daarmee verschuift Pirelli de verantwoordelijkheid naar de Formule 1-teams. Die zijn momenteel alleen verplicht hun banden op een minimale bandenspanning te laten rijden wanneer ze voor het eerst op de auto's worden gemonteerd. Wanneer de auto eenmaal op het circuit is geweest, hoeven ze die minimale spanning niet aan te houden. Dit betekent dat de teams de mogelijkheid hebben om de spanning te verlagen zodra de controles hebben plaatsgevonden. Zo'n verlaging betekent dat de band meer onder druk komt te staan.
Om vervolgens te verwijzen naar een "strengere richtlijn" van de FIA om live bandenspanning uit te kunnen lezen.
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:05 schreef TagForce het volgende:
Dus eigenlijk wat Pirelli zegt is:
Het was geen fabricagefout, de banden voldeden aan alle eisen die wij er aan stellen.
De teams hebben onze adviezen opgevolgd, en voldeden aan alle eisen die wij aan de condities stellen.
En toch klapten de banden ruim voor ze aan de vooraf gestelde maximale gebruiksduur kwamen.
Dus we kunnen eigenlijk geen goede banden maken, en we zijn het niet waard om banden voor de F1 te maken, want we kunnen de veiligheid niet garanderen.
Dát is wat ze zeggen.
Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:07 schreef tja77 het volgende:
Italiaanse kwakzalvers moeten gewoon een band maken die sterk genoeg is. Wat een kul weer.
quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
pitstop heb je sowieso door die verplichte bandenwisselquote:Op woensdag 16 juni 2021 12:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.
Dat willen wij niet. Wij willen pitstops en strategieën
wat een onzin man, het had heel anders af kunnen lopen, het gaat erom dat banden waarvan vooraf bepaald is dat ze x aantal ronden mee kunnen gaan dat niet doen en zonder waarschuwing ploffenquote:Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
Zonder degradatie rijdt elke team 300+ km op de zachtste (meest snelle) bandquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
pitstop heb je sowieso door die verplichte bandenwissel
Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat een onzin man, het had heel anders af kunnen lopen, het gaat erom dat banden waarvan vooraf bepaald is dat ze x aantal ronden mee kunnen gaan dat niet doen en zonder waarschuwing ploffen
Mag het wel de noemer "crash" hebben?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.
jij stelt dat wij het niet willen maar die pitstops zijn mandatory dus ook al zou iedere compound een raceafstand vol kunnen houden, wisselen moet je toch en verder is ook onzin wat je stelt want gaat uiteindelijk om de rondetijd die je met een band kan maken, een zachte band hoeft natuurlijk niet de snelste te zijn na een x aantal rondenquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:04 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Zonder degradatie rijdt elke team 300+ km op de zachtste (meest snelle) band
noem het maar minuscuulquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.
Zonder degradatie kan een hardere band over 300 km sneller zijn?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij stelt dat wij het niet willen maar die pitstops zijn mandatory dus ook al zou iedere compound een raceafstand vol kunnen houden, wisselen moet je toch en verder is ook onzin wat je stelt want gaat uiteindelijk om de rondetijd die je met een band kan maken, een zachte band hoeft natuurlijk niet de snelste te zijn na een x aantal ronden
Er is een verschil tussen slijtage, en klapband.quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.
Dat willen wij niet. Wij willen pitstops en strategieën
Totaal ongevaarlijkquote:Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
banden zonder degradatie bestaan niet dus slaat nergens opquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Zonder degradatie kan een hardere band over 300 km sneller zijn?
Beide zijn wel met elkaar verweven.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen slijtage, en klapband.
No shit Sherlock, na 1 ronde is de hardste band ook aan het slijten.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Beide zijn wel met elkaar verweven.
Mijn nederige excuses. Ik had het woord "nauwelijks" moeten gebruiken. Of "nihil" maar dan gaan we discussiëren over de gehanteerde definitie.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
banden zonder degradatie bestaan niet dus slaat nergens op
dat zeg ik niet, maar ze kunnen (zouden kunnen) wel banden maken die de hele race meegaan whatever compound maar dat betekent niet dat die band dan de snelste blijft als je er een hele race mee rijdt.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Mijn nederige excuses. Ik had het woord "nauwelijks" moeten gebruiken. Of "nihil" maar dan gaan we discussiëren over de gehanteerde definitie.
Je hebt gelijk, er is altijd een beetje degradatie dus einde gesprek. Pirelli kan er niks van
Ik stelde dat Pirelli banden kan maken die na 300 km nog steeds erg goed zijn, maar dat ze banden voor F1 bouwt die het publiek wil. Ik zeg toch niks over deze twee plofbanden of verdedig ik de onsamenhangende reactie van Pirelli?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
No shit Sherlock, na 1 ronde is de hardste band ook aan het slijten.
Maar als de fabrikant verkondigt dat de hardste band 40+ rondjes mee moet kunnen gaan, en vervolgens na 32 rondjes (waarvan een deel achter de safetycar) klapt die band, dan is je product niet deugdelijk. Dan kun je 1,5 week later met een onsamenhangend verhaal op de proppen komen, maar dit is gewoon een zwaktebod van Pirelli.
Wat je zou willen is dat ze een band maken die het 600km vol houdt, maar die na 150 km flink aan performance verliest. Het risico op klapbanden moet 0 zijn, het moet een robuuste band zijn die 100% veilig is, maar waarbij het aan de teams is om te bepalen wat een goed wisselmoment is. Het komt nu te vaak voor als de teams de voorgeschreven periode overschrijven (of nu zelfs dat niet eens) er grote risico's ontstaan. Dat zou echt onacceptabel moete zijn.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:35 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik stelde dat Pirelli banden kan maken die na 300 km nog steeds erg goed zijn, maar dat ze banden voor F1 bouwt die het publiek wil. Ik zeg toch niks over deze twee plofbanden of verdedig ik de onsamenhangende reactie van Pirelli?
De straight was toch de meest veilige plek voor een crashquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Totaal ongevaarlijk![]()
Op volle snelheid zonder aankondiging een band die bezwijkt.
Veel gevaarlijker kan het niet hoor.
"risico op klapbanden zou 0 moeten zijn"quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat je zou willen is dat ze een band maken die het 600km vol houdt, maar die na 150 km flink aan performance verliest. Het risico op klapbanden moet 0 zijn, het moet een robuuste band zijn die 100% veilig is, maar waarbij het aan de teams is om te bepalen wat een goed wisselmoment is. Het komt nu te vaak voor als de teams de voorgeschreven periode overschrijven (of nu zelfs dat niet eens) er grote risico's ontstaan. Dat zou echt onacceptabel moete zijn.
Met 300 op de klok haaks rechts/linksaf de muur in vind je totaal ongevaarlijk?quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
goed gepland dus door Pirelliquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
Ik heb liever een klapband als ik 30 rij dan als ik 230 rij... Ongeacht of dat nou op een recht stuk of in een bocht is.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
De dropoff moet hard zijn. De lekke banden van Bottas en Hamilton vorig jaar bij de UK GP was fantastisch. Dat was het risico wat ze bewust namenquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat je zou willen is dat ze een band maken die het 600km vol houdt, maar die na 150 km flink aan performance verliest. Het risico op klapbanden moet 0 zijn, het moet een robuuste band zijn die 100% veilig is, maar waarbij het aan de teams is om te bepalen wat een goed wisselmoment is. Het komt nu te vaak voor als de teams de voorgeschreven periode overschrijven (of nu zelfs dat niet eens) er grote risico's ontstaan. Dat zou echt onacceptabel moete zijn.
In beide gevallen resulteerde de klapband in een kleine tik tegen de muur, gelukkig.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:45 schreef TagForce het volgende:
[..]
Met 300 op de klok haaks rechts/linksaf de muur in vind je totaal ongevaarlijk?
Je bent echt elke realiteitszin verloren...
Ik kan me nog een Ericsson herinneren die op Monza haaks linksaf ging omdat zijn DRS niet op tijd dicht ging... Was ook ongevaarlijk zeker?
Daarbij: Als Pirelli aangeeft dat de banden het aankunnen, en dan kunnen ze het niet aan, dan gaat er ergens iets fout bij Pirelli... Is het dan zo dat het maar 1 keer voorkomt, of hebben we al die tijd mazzel gehad? Vragen vragen.
waren beiden nieuwe sets meen ikquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Stroll en RBR hebben gesneakt met de bandenspanning
Je weet dat er ook nog zoiets bestaat als een pit entry? En 21 anderen die nog met 250+ langs komen?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
Ja daar zag ik ook allemaal mensen over roepen, dat die "geluk" heeft gehad dat het niet tegen de pitentry was.quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet dat er ook nog zoiets bestaat als een pit entry? En 21 anderen die nog met 250+ langs komen?
Dus het is pas gevaarlijk als er doden of gewonden vallen?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
In beide gevallen resulteerde de klapband in een kleine tik tegen de muur, gelukkig.
Bij Ericsson resulteerde het ongeluk louter ineen afgeschreven auto, Marcus was helemaal OK.
Nee, want die zijn er niet...quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja daar zag ik ook allemaal mensen over roepen, dat die "geluk" heeft gehad dat het niet tegen de pitentry was.
Heeft niemand die metersdikke tecpro barriers gezien daar?
Daarom. En ze riskeren een DQquote:
Ja alles kan slechter aflopen. Feit is natuurlijk dat dit wel gewoon bij het risico van het vak hoort. Pirelli neemt ingrijpende maatregelen na deze gebeurtenis, dus dat is toch prima dan?quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:05 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dus het is pas gevaarlijk als er doden of gewonden vallen?
Het feit dat er nu niemand gewond is geraakt is geen garantie voor de toekomst. Stel nou dat die band was geklapt terwijl hij vol bezig was Mazepin op een ronde te zetten, en Mazepin was het publiek in gevlogen... 83 doden, 125 gewonden op de tribunes... Klassificeer je dat als gevaarlijk? Want het was exact diezelfde klapband.
Je kunt niet achteraf zeggen dat iets niet gevaarlijk was omdat er geen gewonden zijn gevallen. Het was gevaarlijk en het liep met een sisser af. Betekent niet dat het niet hoort te gebeuren, want het had heel erg fout kunnen gaan.
Hoe bedoel je "die zijn er niet"quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, want die zijn er niet..
[ afbeelding ]
Hou maar op met die act. Iedereen met meer dan 2 hersencellen ziet in dat dit heel fout had kunnen aflopen, jij stiekem ook maar durft het niet toe te geven.quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "die zijn er niet"
[ afbeelding ]
Ok, vooruit... Die foto was van de opbouwquote:Op woensdag 16 juni 2021 14:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "die zijn er niet"
[ afbeelding ]
Maar ik heb wel gelijk over die pit-entryquote:Op woensdag 16 juni 2021 14:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hou maar op met die act. Iedereen met meer dan 2 hersencellen ziet in dat dit heel fout had kunnen aflopen, jij stiekem ook maar durft het niet toe te geven.
Volgens mij vlogen er bij de crash van Stroll onderdelen over de hekken heen, dankzij corona was dat geen issue maar als de straat vol had gestaan met toeschouwers, wat normaliter wel zo is, had dat toch wel anders gelopen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hou maar op met die act. Iedereen met meer dan 2 hersencellen ziet in dat dit heel fout had kunnen aflopen, jij stiekem ook maar durft het niet toe te geven.
Iedereen die z'n gelijk probeert te halen is direct ook het hele probleem van dit topic/forum.quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar ik heb wel gelijk over die pit-entry
Om het "spannend" te makenquote:Op woensdag 16 juni 2021 14:55 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom zijn pitstops eigenlijk verplicht? Er lijkt geen enkele reden voor te zijn behalve 'pitstops zijn er al heel lang'.
Waarom dan niet 3 pitstops verplicht maken vraag ik me dan af? Er wordt toch constant heel veel geklaagd over saaie 1-stop races?quote:
Met je bolide haaks op de Ingang pitstraat knallen is inderdaad erg veilig jaquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
Moderators die lopen te trollen is nog veel leukerquote:Op woensdag 16 juni 2021 15:07 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Iedereen die z'n gelijk probeert te halen is direct ook het hele probleem van dit topic/forum.![]()
Wauw, grote jongen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar ik heb wel gelijk over die pit-entry
Waar zat ik fout dan? Wat ik letterlijk had gepost was "achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes", dat klopte ook.quote:Op woensdag 16 juni 2021 15:07 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Iedereen die z'n gelijk probeert te halen is direct ook het hele probleem van dit topic/forum.![]()
Zo moeilijk is het niet mensen, om een keer toe te geven dat je er naast zit. Discussiëren heeft geen zin als je niet bereid bent om naar een ander te luisteren.
Ontopic: een klapband met 300+ is altijd gevaarlijk. Ook op het rechte stuk. Ook bij die "meters" dikke tecpro barrier. Dat kun je risico van het vak noemen. Maat dat betekent niet dat er niet gekeken hoef te worden waarom de banden hun aangeschreven levensduur met zoveel ronden verschil niet haalt.
Ach fijn is anders, maar dat had je makkelijk overleefd, kijk maar naar Carlos Sainz die op Sochi op hoge snelheid de wand in knalde. Kon de volgende dag fijn de race rijdenquote:Op woensdag 16 juni 2021 15:10 schreef tja77 het volgende:
[..]
Met je bolide haaks op de Ingang pitstraat knallen is inderdaad erg veilig ja
Max ging waarschijnlijk lang geen 350, meer 315-325.quote:Op woensdag 16 juni 2021 15:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wauw, grote jongen.
Als je nu ook nog durft toe te geven dat een klapband bij 350km/uur toch best gevaarlijk is….
Al is het maar vanwege rondvliegende onderdelen of achterop komend verkeer.
Dat kan ook op een andere manier, denk ik.quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.
Dat willen wij niet. Wij willen pitstops en strategieën
Niet echt wenselijk dat je 150mil per jaar spendeerd aan een auto om hem een fractie sneller te laten gaan dan de competitie en dat je uiteindelijk een overwinning (of punten) misloopt + schade hebt dankzij een derde partij waar je zelf 0 keuze in hebt,quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
Dat het niet wenselijk is staat buiten kijf, maar het blijft een risico. Aan Pirelli en de FIA om het risico in te dammen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 16:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Niet echt wenselijk dat je 150mil per jaar spendeerd aan een auto om hem een fractie sneller te laten gaan dan de competitie en dat je uiteindelijk een overwinning (of punten) misloopt + schade hebt dankzij een derde partij waar je zelf 0 keuze in hebt,
quote:Op woensdag 16 juni 2021 15:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ach fijn is anders, maar dat had je makkelijk overleefd, kijk maar naar Carlos Sainz die op Sochi op hoge snelheid de wand in knalde. Kon de volgende dag fijn de race rijden
[..]
Max ging waarschijnlijk lang geen 350, meer 315-325.
Oef, behoorlijke klapper inderdaad.quote:Op woensdag 16 juni 2021 16:57 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Checo had hier toch 3 weken last van en gaat zeker geen 300+, miste 2 GP's
Pirelli wordt niet gepushed omdat te doen omdat ze de enige zijn. De teams hebben het er maar mee te doen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 16:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat het niet wenselijk is staat buiten kijf, maar het blijft een risico. Aan Pirelli en de FIA om het risico in te dammen.
Ze kunnen misschien de enige zijn in de Formule 1, daarnaast hebben ze ook gewoon een reputatie hoog te houden en door dit soort problemen wordt die er niet beter op, dus er is zeker een prikkel om ervoor te zorgen dat de banden het houden.quote:Op woensdag 16 juni 2021 17:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Pirelli wordt niet gepushed omdat te doen omdat ze de enige zijn. De teams hebben het er maar mee te doen.
GET FRANSEDquote:Op woensdag 16 juni 2021 16:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vers van de pers
[ twitter ]
Felicitaties van de Verstappen fanclub
Ze doen er zelf onderzoek naar, dus ze kunnen ook nog eens de resultaten sturen hoe ze willenquote:Op woensdag 16 juni 2021 18:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ze kunnen misschien de enige zijn in de Formule 1, daarnaast hebben ze ook gewoon een reputatie hoog te houden en door dit soort problemen wordt die er niet beter op, dus er is zeker een prikkel om ervoor te zorgen dat de banden het houden.
Speculatie. (maar uiteindelijk wel plausible want Bottas is niet geschikt)quote:Op woensdag 16 juni 2021 18:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://www.ad.nl/formule(...)an-russell~a1d29f3a/
Bye bye Bottas
Hebben we al silly season 2022 topic?quote:Op woensdag 16 juni 2021 18:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Speculatie. (maar uiteindelijk wel plausible want Bottas is niet geschikt)
quote:Op woensdag 16 juni 2021 18:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://www.ad.nl/formule(...)an-russell~a1d29f3a/
Bye bye Bottas
won "nog" geen racequote:Bottas won nog geen race, viel al twee keer uit en eindigde in de laatst verreden grand prix in Azerbeidzjan als 12e.
Ah ja, slechts 90 meter per seconde niks aan de hand ja. Die barrier doet natuurlijk wel wat, maar het blijft een gigantische vertraging van -tig G.quote:Op woensdag 16 juni 2021 15:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ach fijn is anders, maar dat had je makkelijk overleefd, kijk maar naar Carlos Sainz die op Sochi op hoge snelheid de wand in knalde. Kon de volgende dag fijn de race rijden
[..]
Max ging waarschijnlijk lang geen 350, meer 315-325.
Agree. Of nog beter, weer tanken.quote:Op woensdag 16 juni 2021 15:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom dan niet 3 pitstops verplicht maken vraag ik me dan af? Er wordt toch constant heel veel geklaagd over saaie 1-stop races?
Goed artikel, vooral dit stukje:quote:Op woensdag 16 juni 2021 18:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://www.ad.nl/formule(...)an-russell~a1d29f3a/
Bye bye Bottas
Vraag me af hoe dat gegaan is. Toto belt met zichzelf ofzo? In iedere hand een telefoon?quote:Russell wordt al enige tijd genoemd als de gedroomde kandidaat om Bottas bij Mercedes op te volgen, maar het management van de jonge Brit die nu nog voor achterhoedeteam Williams rijdt, zou inmiddels door Mercedes-baas Toto Wolff al op de hoogte zijn gebracht van het besluit om Bottas te vervangen door Russell.
Waarom niet tanken:quote:Op donderdag 17 juni 2021 00:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Agree. Of nog beter, weer tanken.![]()
Het verschil tussen de huidige generatie en de Schumacher-generatie, is dat ze nu vol adrenaline uitstappen na 1 snelle ronde in de kwalificatie. Want in de race rijden ze 6 seconden langzamer. In Hongarije in 1998 had Ross Brawn een 3-stopper verzonnen, die er op neer kwam dat Schumacher 77 kwalificatierondjes moest rijden om de tijd van de pittstops terug te winnen en de race te winnen. Ik denk dat zelfs Verstappen en Hamilton zich daarin zouden verslikken.
Voor de kansen van Max beter dat je een Russell hebt die ook van Lewis puntjes kan pakken als Mercedes de beste auto heeft en P3 het hoogst haalbare is. +dat Lewis dan ook het gevecht aan moet met Russell=kans op ongelukken.quote:Op woensdag 16 juni 2021 19:09 schreef Nattekat het volgende:
Voor de kansen van RB zou het helemaal niet erg zijn als ie nog even blijft
Voor de kansen van Max beter dat je gewoon tweede kan worden op de Mercedes circuits waar we er veel meer van hebben.quote:Op donderdag 17 juni 2021 08:34 schreef opreis het volgende:
[..]
Voor de kansen van Max beter dat je een Russell hebt die ook van Lewis puntjes kan pakken als Mercedes de beste auto heeft en P3 het hoogst haalbare is. +dat Lewis dan ook het gevecht aan moet met Russell=kans op ongelukken.
Dan zijn we het niet eensquote:Op donderdag 17 juni 2021 08:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor de kansen van Max beter dat je gewoon tweede kan worden op de Mercedes circuits waar we er veel meer van hebben.
andere auto's weer, dan weet je toch niet wie zich het snelst aanpast, je zou denken de jongere rijdersquote:Op donderdag 17 juni 2021 08:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor de kansen van Max beter dat je gewoon tweede kan worden op de Mercedes circuits waar we er veel meer van hebben.
Dan neem je wel aan dat Russell mag racen met #BLESSED.quote:Op donderdag 17 juni 2021 08:34 schreef opreis het volgende:
[..]
Voor de kansen van Max beter dat je een Russell hebt die ook van Lewis puntjes kan pakken als Mercedes de beste auto heeft en P3 het hoogst haalbare is. +dat Lewis dan ook het gevecht aan moet met Russell=kans op ongelukken.
Lewis heeft niet meer zo heel veel goede jaren in zich. Russell is goed genoeg om ook met mercedes kampioen te worden als mercedes een vergelijkbare voorsprong heeft zoals de afgelopen jaren. Na 3 jaar te hebben moeten rijden in een williams gaat hij zich echt niet meer inhouden.Zie ook hoe hij reed in bahrainquote:Op donderdag 17 juni 2021 09:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dan neem je wel aan dat Russell mag racen met #BLESSED.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |