Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat een onzin man, het had heel anders af kunnen lopen, het gaat erom dat banden waarvan vooraf bepaald is dat ze x aantal ronden mee kunnen gaan dat niet doen en zonder waarschuwing ploffen
Mag het wel de noemer "crash" hebben?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.
jij stelt dat wij het niet willen maar die pitstops zijn mandatory dus ook al zou iedere compound een raceafstand vol kunnen houden, wisselen moet je toch en verder is ook onzin wat je stelt want gaat uiteindelijk om de rondetijd die je met een band kan maken, een zachte band hoeft natuurlijk niet de snelste te zijn na een x aantal rondenquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:04 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Zonder degradatie rijdt elke team 300+ km op de zachtste (meest snelle) band
noem het maar minuscuulquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.
Zonder degradatie kan een hardere band over 300 km sneller zijn?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij stelt dat wij het niet willen maar die pitstops zijn mandatory dus ook al zou iedere compound een raceafstand vol kunnen houden, wisselen moet je toch en verder is ook onzin wat je stelt want gaat uiteindelijk om de rondetijd die je met een band kan maken, een zachte band hoeft natuurlijk niet de snelste te zijn na een x aantal ronden
Er is een verschil tussen slijtage, en klapband.quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.
Dat willen wij niet. Wij willen pitstops en strategieën
Totaal ongevaarlijkquote:Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
banden zonder degradatie bestaan niet dus slaat nergens opquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Zonder degradatie kan een hardere band over 300 km sneller zijn?
Beide zijn wel met elkaar verweven.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen slijtage, en klapband.
No shit Sherlock, na 1 ronde is de hardste band ook aan het slijten.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Beide zijn wel met elkaar verweven.
Mijn nederige excuses. Ik had het woord "nauwelijks" moeten gebruiken. Of "nihil" maar dan gaan we discussiëren over de gehanteerde definitie.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
banden zonder degradatie bestaan niet dus slaat nergens op
dat zeg ik niet, maar ze kunnen (zouden kunnen) wel banden maken die de hele race meegaan whatever compound maar dat betekent niet dat die band dan de snelste blijft als je er een hele race mee rijdt.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Mijn nederige excuses. Ik had het woord "nauwelijks" moeten gebruiken. Of "nihil" maar dan gaan we discussiëren over de gehanteerde definitie.
Je hebt gelijk, er is altijd een beetje degradatie dus einde gesprek. Pirelli kan er niks van
Ik stelde dat Pirelli banden kan maken die na 300 km nog steeds erg goed zijn, maar dat ze banden voor F1 bouwt die het publiek wil. Ik zeg toch niks over deze twee plofbanden of verdedig ik de onsamenhangende reactie van Pirelli?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
No shit Sherlock, na 1 ronde is de hardste band ook aan het slijten.
Maar als de fabrikant verkondigt dat de hardste band 40+ rondjes mee moet kunnen gaan, en vervolgens na 32 rondjes (waarvan een deel achter de safetycar) klapt die band, dan is je product niet deugdelijk. Dan kun je 1,5 week later met een onsamenhangend verhaal op de proppen komen, maar dit is gewoon een zwaktebod van Pirelli.
Wat je zou willen is dat ze een band maken die het 600km vol houdt, maar die na 150 km flink aan performance verliest. Het risico op klapbanden moet 0 zijn, het moet een robuuste band zijn die 100% veilig is, maar waarbij het aan de teams is om te bepalen wat een goed wisselmoment is. Het komt nu te vaak voor als de teams de voorgeschreven periode overschrijven (of nu zelfs dat niet eens) er grote risico's ontstaan. Dat zou echt onacceptabel moete zijn.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:35 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik stelde dat Pirelli banden kan maken die na 300 km nog steeds erg goed zijn, maar dat ze banden voor F1 bouwt die het publiek wil. Ik zeg toch niks over deze twee plofbanden of verdedig ik de onsamenhangende reactie van Pirelli?
De straight was toch de meest veilige plek voor een crashquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Totaal ongevaarlijk![]()
Op volle snelheid zonder aankondiging een band die bezwijkt.
Veel gevaarlijker kan het niet hoor.
"risico op klapbanden zou 0 moeten zijn"quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat je zou willen is dat ze een band maken die het 600km vol houdt, maar die na 150 km flink aan performance verliest. Het risico op klapbanden moet 0 zijn, het moet een robuuste band zijn die 100% veilig is, maar waarbij het aan de teams is om te bepalen wat een goed wisselmoment is. Het komt nu te vaak voor als de teams de voorgeschreven periode overschrijven (of nu zelfs dat niet eens) er grote risico's ontstaan. Dat zou echt onacceptabel moete zijn.
Met 300 op de klok haaks rechts/linksaf de muur in vind je totaal ongevaarlijk?quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
goed gepland dus door Pirelliquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
Ik heb liever een klapband als ik 30 rij dan als ik 230 rij... Ongeacht of dat nou op een recht stuk of in een bocht is.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
De dropoff moet hard zijn. De lekke banden van Bottas en Hamilton vorig jaar bij de UK GP was fantastisch. Dat was het risico wat ze bewust namenquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat je zou willen is dat ze een band maken die het 600km vol houdt, maar die na 150 km flink aan performance verliest. Het risico op klapbanden moet 0 zijn, het moet een robuuste band zijn die 100% veilig is, maar waarbij het aan de teams is om te bepalen wat een goed wisselmoment is. Het komt nu te vaak voor als de teams de voorgeschreven periode overschrijven (of nu zelfs dat niet eens) er grote risico's ontstaan. Dat zou echt onacceptabel moete zijn.
In beide gevallen resulteerde de klapband in een kleine tik tegen de muur, gelukkig.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:45 schreef TagForce het volgende:
[..]
Met 300 op de klok haaks rechts/linksaf de muur in vind je totaal ongevaarlijk?
Je bent echt elke realiteitszin verloren...
Ik kan me nog een Ericsson herinneren die op Monza haaks linksaf ging omdat zijn DRS niet op tijd dicht ging... Was ook ongevaarlijk zeker?
Daarbij: Als Pirelli aangeeft dat de banden het aankunnen, en dan kunnen ze het niet aan, dan gaat er ergens iets fout bij Pirelli... Is het dan zo dat het maar 1 keer voorkomt, of hebben we al die tijd mazzel gehad? Vragen vragen.
waren beiden nieuwe sets meen ikquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Stroll en RBR hebben gesneakt met de bandenspanning
Je weet dat er ook nog zoiets bestaat als een pit entry? En 21 anderen die nog met 250+ langs komen?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |