abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199909957
de scheur in de band van Hamilton komt niet voor in het rapport?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 13:07:17 #127
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199909966
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat een onzin man, het had heel anders af kunnen lopen, het gaat erom dat banden waarvan vooraf bepaald is dat ze x aantal ronden mee kunnen gaan dat niet doen en zonder waarschuwing ploffen
Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_199909998
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:07 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.
Mag het wel de noemer "crash" hebben?

Beetje overdreven voor een simpele lekke band
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:11:36 #129
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199910016
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:04 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Zonder degradatie rijdt elke team 300+ km op de zachtste (meest snelle) band
jij stelt dat wij het niet willen maar die pitstops zijn mandatory dus ook al zou iedere compound een raceafstand vol kunnen houden, wisselen moet je toch en verder is ook onzin wat je stelt want gaat uiteindelijk om de rondetijd die je met een band kan maken, een zachte band hoeft natuurlijk niet de snelste te zijn na een x aantal ronden
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:12:41 #130
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199910027
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:07 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.
noem het maar minuscuul :D
pi_199910047
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

jij stelt dat wij het niet willen maar die pitstops zijn mandatory dus ook al zou iedere compound een raceafstand vol kunnen houden, wisselen moet je toch en verder is ook onzin wat je stelt want gaat uiteindelijk om de rondetijd die je met een band kan maken, een zachte band hoeft natuurlijk niet de snelste te zijn na een x aantal ronden
Zonder degradatie kan een hardere band over 300 km sneller zijn?
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:16:55 #132
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199910084
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.

Dat willen wij niet. Wij willen pitstops en strategieën
Er is een verschil tussen slijtage, en klapband.
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:18:24 #133
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199910101
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
Totaal ongevaarlijk :')
Op volle snelheid zonder aankondiging een band die bezwijkt.
Veel gevaarlijker kan het niet hoor.
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:22:03 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199910157
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Zonder degradatie kan een hardere band over 300 km sneller zijn?
banden zonder degradatie bestaan niet dus slaat nergens op
pi_199910178
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:16 schreef tja77 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen slijtage, en klapband.
Beide zijn wel met elkaar verweven.
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:28:42 #136
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199910238
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Beide zijn wel met elkaar verweven.
No shit Sherlock, na 1 ronde is de hardste band ook aan het slijten.
Maar als de fabrikant verkondigt dat de hardste band 40+ rondjes mee moet kunnen gaan, en vervolgens na 32 rondjes (waarvan een deel achter de safetycar) klapt die band, dan is je product niet deugdelijk. Dan kun je 1,5 week later met een onsamenhangend verhaal op de proppen komen, maar dit is gewoon een zwaktebod van Pirelli.
pi_199910248
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

banden zonder degradatie bestaan niet dus slaat nergens op
Mijn nederige excuses. Ik had het woord "nauwelijks" moeten gebruiken. Of "nihil" maar dan gaan we discussiëren over de gehanteerde definitie.
Je hebt gelijk, er is altijd een beetje degradatie dus einde gesprek. Pirelli kan er niks van
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:35:20 #138
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199910298
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Mijn nederige excuses. Ik had het woord "nauwelijks" moeten gebruiken. Of "nihil" maar dan gaan we discussiëren over de gehanteerde definitie.
Je hebt gelijk, er is altijd een beetje degradatie dus einde gesprek. Pirelli kan er niks van
dat zeg ik niet, maar ze kunnen (zouden kunnen) wel banden maken die de hele race meegaan whatever compound maar dat betekent niet dat die band dan de snelste blijft als je er een hele race mee rijdt.
pi_199910304
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:28 schreef tja77 het volgende:

[..]

No shit Sherlock, na 1 ronde is de hardste band ook aan het slijten.
Maar als de fabrikant verkondigt dat de hardste band 40+ rondjes mee moet kunnen gaan, en vervolgens na 32 rondjes (waarvan een deel achter de safetycar) klapt die band, dan is je product niet deugdelijk. Dan kun je 1,5 week later met een onsamenhangend verhaal op de proppen komen, maar dit is gewoon een zwaktebod van Pirelli.
Ik stelde dat Pirelli banden kan maken die na 300 km nog steeds erg goed zijn, maar dat ze banden voor F1 bouwt die het publiek wil. Ik zeg toch niks over deze twee plofbanden of verdedig ik de onsamenhangende reactie van Pirelli?
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:39:26 #140
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199910353
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:35 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Ik stelde dat Pirelli banden kan maken die na 300 km nog steeds erg goed zijn, maar dat ze banden voor F1 bouwt die het publiek wil. Ik zeg toch niks over deze twee plofbanden of verdedig ik de onsamenhangende reactie van Pirelli?
Wat je zou willen is dat ze een band maken die het 600km vol houdt, maar die na 150 km flink aan performance verliest. Het risico op klapbanden moet 0 zijn, het moet een robuuste band zijn die 100% veilig is, maar waarbij het aan de teams is om te bepalen wat een goed wisselmoment is. Het komt nu te vaak voor als de teams de voorgeschreven periode overschrijven (of nu zelfs dat niet eens) er grote risico's ontstaan. Dat zou echt onacceptabel moete zijn.
Rini dankjewel.
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 13:40:05 #141
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199910363
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:18 schreef tja77 het volgende:

[..]

Totaal ongevaarlijk :')
Op volle snelheid zonder aankondiging een band die bezwijkt.
Veel gevaarlijker kan het niet hoor.
De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 13:41:20 #142
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199910383
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Wat je zou willen is dat ze een band maken die het 600km vol houdt, maar die na 150 km flink aan performance verliest. Het risico op klapbanden moet 0 zijn, het moet een robuuste band zijn die 100% veilig is, maar waarbij het aan de teams is om te bepalen wat een goed wisselmoment is. Het komt nu te vaak voor als de teams de voorgeschreven periode overschrijven (of nu zelfs dat niet eens) er grote risico's ontstaan. Dat zou echt onacceptabel moete zijn.
"risico op klapbanden zou 0 moeten zijn"

Leuk eigenlijk, zo'n utopische wereld.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_199910446
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
Met 300 op de klok haaks rechts/linksaf de muur in vind je totaal ongevaarlijk?
Je bent echt elke realiteitszin verloren...

Ik kan me nog een Ericsson herinneren die op Monza haaks linksaf ging omdat zijn DRS niet op tijd dicht ging... Was ook ongevaarlijk zeker?

Daarbij: Als Pirelli aangeeft dat de banden het aankunnen, en dan kunnen ze het niet aan, dan gaat er ergens iets fout bij Pirelli... Is het dan zo dat het maar 1 keer voorkomt, of hebben we al die tijd mazzel gehad? Vragen vragen.
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:46:36 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199910454
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
goed gepland dus door Pirelli :+
pi_199910474
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
Ik heb liever een klapband als ik 30 rij dan als ik 230 rij... Ongeacht of dat nou op een recht stuk of in een bocht is.
pi_199910519
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Wat je zou willen is dat ze een band maken die het 600km vol houdt, maar die na 150 km flink aan performance verliest. Het risico op klapbanden moet 0 zijn, het moet een robuuste band zijn die 100% veilig is, maar waarbij het aan de teams is om te bepalen wat een goed wisselmoment is. Het komt nu te vaak voor als de teams de voorgeschreven periode overschrijven (of nu zelfs dat niet eens) er grote risico's ontstaan. Dat zou echt onacceptabel moete zijn.
De dropoff moet hard zijn. De lekke banden van Bottas en Hamilton vorig jaar bij de UK GP was fantastisch. Dat was het risico wat ze bewust namen

Deze lekke banden van Verstappen en Stroll waren daarentegen absoluut onacceptabel want het is zoals tja ook al zei, banden waren nog lang niet bij de verwachte levensduur. Maar als Pirelli er nu alles aan gaat doen om een plof te voorkomen, komt dat de strijd niet ten goede.

Als het mogelijk is dat een band een grote dropoff heeft zonder risico op een lekke band. Dan wil ik wel mee in de kritiek op Pirelli
pi_199910545
Ik ben wel benieuwd hoe Stroll en RBR hebben gesneakt met de bandenspanning
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 13:54:59 #148
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199910567
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:45 schreef TagForce het volgende:

[..]

Met 300 op de klok haaks rechts/linksaf de muur in vind je totaal ongevaarlijk?
Je bent echt elke realiteitszin verloren...

Ik kan me nog een Ericsson herinneren die op Monza haaks linksaf ging omdat zijn DRS niet op tijd dicht ging... Was ook ongevaarlijk zeker?

Daarbij: Als Pirelli aangeeft dat de banden het aankunnen, en dan kunnen ze het niet aan, dan gaat er ergens iets fout bij Pirelli... Is het dan zo dat het maar 1 keer voorkomt, of hebben we al die tijd mazzel gehad? Vragen vragen.
In beide gevallen resulteerde de klapband in een kleine tik tegen de muur, gelukkig.

Bij Ericsson resulteerde het ongeluk louter ineen afgeschreven auto, Marcus was helemaal OK.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:55:41 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199910573
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Stroll en RBR hebben gesneakt met de bandenspanning
waren beiden nieuwe sets meen ik
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 juni 2021 @ 14:01:09 #150
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199910630
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
Je weet dat er ook nog zoiets bestaat als een pit entry? En 21 anderen die nog met 250+ langs komen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')