Ja daar zag ik ook allemaal mensen over roepen, dat die "geluk" heeft gehad dat het niet tegen de pitentry was.quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet dat er ook nog zoiets bestaat als een pit entry? En 21 anderen die nog met 250+ langs komen?
Dus het is pas gevaarlijk als er doden of gewonden vallen?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
In beide gevallen resulteerde de klapband in een kleine tik tegen de muur, gelukkig.
Bij Ericsson resulteerde het ongeluk louter ineen afgeschreven auto, Marcus was helemaal OK.
Nee, want die zijn er niet...quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja daar zag ik ook allemaal mensen over roepen, dat die "geluk" heeft gehad dat het niet tegen de pitentry was.
Heeft niemand die metersdikke tecpro barriers gezien daar?
Daarom. En ze riskeren een DQquote:
Ja alles kan slechter aflopen. Feit is natuurlijk dat dit wel gewoon bij het risico van het vak hoort. Pirelli neemt ingrijpende maatregelen na deze gebeurtenis, dus dat is toch prima dan?quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:05 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dus het is pas gevaarlijk als er doden of gewonden vallen?
Het feit dat er nu niemand gewond is geraakt is geen garantie voor de toekomst. Stel nou dat die band was geklapt terwijl hij vol bezig was Mazepin op een ronde te zetten, en Mazepin was het publiek in gevlogen... 83 doden, 125 gewonden op de tribunes... Klassificeer je dat als gevaarlijk? Want het was exact diezelfde klapband.
Je kunt niet achteraf zeggen dat iets niet gevaarlijk was omdat er geen gewonden zijn gevallen. Het was gevaarlijk en het liep met een sisser af. Betekent niet dat het niet hoort te gebeuren, want het had heel erg fout kunnen gaan.
Hoe bedoel je "die zijn er niet"quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, want die zijn er niet..
[ afbeelding ]
Hou maar op met die act. Iedereen met meer dan 2 hersencellen ziet in dat dit heel fout had kunnen aflopen, jij stiekem ook maar durft het niet toe te geven.quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "die zijn er niet"
[ afbeelding ]
Ok, vooruit... Die foto was van de opbouwquote:Op woensdag 16 juni 2021 14:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "die zijn er niet"
[ afbeelding ]
Maar ik heb wel gelijk over die pit-entryquote:Op woensdag 16 juni 2021 14:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hou maar op met die act. Iedereen met meer dan 2 hersencellen ziet in dat dit heel fout had kunnen aflopen, jij stiekem ook maar durft het niet toe te geven.
Volgens mij vlogen er bij de crash van Stroll onderdelen over de hekken heen, dankzij corona was dat geen issue maar als de straat vol had gestaan met toeschouwers, wat normaliter wel zo is, had dat toch wel anders gelopen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hou maar op met die act. Iedereen met meer dan 2 hersencellen ziet in dat dit heel fout had kunnen aflopen, jij stiekem ook maar durft het niet toe te geven.
Iedereen die z'n gelijk probeert te halen is direct ook het hele probleem van dit topic/forum.quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar ik heb wel gelijk over die pit-entry
Om het "spannend" te makenquote:Op woensdag 16 juni 2021 14:55 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom zijn pitstops eigenlijk verplicht? Er lijkt geen enkele reden voor te zijn behalve 'pitstops zijn er al heel lang'.
Waarom dan niet 3 pitstops verplicht maken vraag ik me dan af? Er wordt toch constant heel veel geklaagd over saaie 1-stop races?quote:
Met je bolide haaks op de Ingang pitstraat knallen is inderdaad erg veilig jaquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
Moderators die lopen te trollen is nog veel leukerquote:Op woensdag 16 juni 2021 15:07 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Iedereen die z'n gelijk probeert te halen is direct ook het hele probleem van dit topic/forum.![]()
Wauw, grote jongen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar ik heb wel gelijk over die pit-entry
Waar zat ik fout dan? Wat ik letterlijk had gepost was "achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes", dat klopte ook.quote:Op woensdag 16 juni 2021 15:07 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Iedereen die z'n gelijk probeert te halen is direct ook het hele probleem van dit topic/forum.![]()
Zo moeilijk is het niet mensen, om een keer toe te geven dat je er naast zit. Discussiëren heeft geen zin als je niet bereid bent om naar een ander te luisteren.
Ontopic: een klapband met 300+ is altijd gevaarlijk. Ook op het rechte stuk. Ook bij die "meters" dikke tecpro barrier. Dat kun je risico van het vak noemen. Maat dat betekent niet dat er niet gekeken hoef te worden waarom de banden hun aangeschreven levensduur met zoveel ronden verschil niet haalt.
Ach fijn is anders, maar dat had je makkelijk overleefd, kijk maar naar Carlos Sainz die op Sochi op hoge snelheid de wand in knalde. Kon de volgende dag fijn de race rijdenquote:Op woensdag 16 juni 2021 15:10 schreef tja77 het volgende:
[..]
Met je bolide haaks op de Ingang pitstraat knallen is inderdaad erg veilig ja
Max ging waarschijnlijk lang geen 350, meer 315-325.quote:Op woensdag 16 juni 2021 15:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wauw, grote jongen.
Als je nu ook nog durft toe te geven dat een klapband bij 350km/uur toch best gevaarlijk is….
Al is het maar vanwege rondvliegende onderdelen of achterop komend verkeer.
Dat kan ook op een andere manier, denk ik.quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.
Dat willen wij niet. Wij willen pitstops en strategieën
Niet echt wenselijk dat je 150mil per jaar spendeerd aan een auto om hem een fractie sneller te laten gaan dan de competitie en dat je uiteindelijk een overwinning (of punten) misloopt + schade hebt dankzij een derde partij waar je zelf 0 keuze in hebt,quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
Dat het niet wenselijk is staat buiten kijf, maar het blijft een risico. Aan Pirelli en de FIA om het risico in te dammen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 16:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Niet echt wenselijk dat je 150mil per jaar spendeerd aan een auto om hem een fractie sneller te laten gaan dan de competitie en dat je uiteindelijk een overwinning (of punten) misloopt + schade hebt dankzij een derde partij waar je zelf 0 keuze in hebt,
quote:Op woensdag 16 juni 2021 15:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ach fijn is anders, maar dat had je makkelijk overleefd, kijk maar naar Carlos Sainz die op Sochi op hoge snelheid de wand in knalde. Kon de volgende dag fijn de race rijden
[..]
Max ging waarschijnlijk lang geen 350, meer 315-325.
Oef, behoorlijke klapper inderdaad.quote:Op woensdag 16 juni 2021 16:57 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Checo had hier toch 3 weken last van en gaat zeker geen 300+, miste 2 GP's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |