En mensen van buiten de EU?quote:
ja maar dat is niet de massa, als je sneltesten moet gaan doen aan de poort ben je verder van huisquote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
En mensen van buiten de EU?
Of Britten, die schijnen nog wel eens wat met F1 te doen
Ik wil eerst zien, dan geloven met die "nieuwe technieken" die de overheid weer gaat introduceren.
Heel die testmaatschapppij is sowieso k#t, om diverse redenen, maar die gaat er toch komen hoor.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar dat is niet de massa, als je sneltesten moet gaan doen aan de poort ben je verder van huis
3 raceweekendjes op rij in het verschietquote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:39 schreef opreis het volgende:
Na 1 weekje rust een tripple header. Zin in.
Ze zullen wel wat onderdelen kunnen blijven gebruiken, en ik hoorde ergens dat ze met een nieuwe Honda motor zouden moeten komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 19:14 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
3 raceweekendjes op rij in het verschiet![]()
Max in een compleet nieuwe auto neem ik aan?
En heeft dit nog gevolgen voor eventuele gridstraffen?
https://www.auto-motor-un(...)2021-analyse-rennen/quote:Honda verzichtete auf den Einbau eines neuen Motors in allen vier Autos. Für Paul Ricard ist ein frisches Triebwerk angekündigt. Eine verbessere Zuverlässigkeit soll dazu führen, dass die Sechszylinder mehr Leistung abrufen können.
Wel echt een argument om dus geen Ferrari klantenmotor te nemen.. Kans op overwinningen is echt nihil.quote:
Dat was zo overduidelijk dat ik niks anders kan dan je eenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 20:49 schreef 3rr0r het volgende:
Max Verstappen bij Humberto vanavond, RTL4
Fake news...Blijkt om naamgenoten te gaan. Wat een trieste manier om kijkers proberen te trekken.
Nou ja, ik keek toevallig het laatste stukje RTL Nieuws en toen kwam er een reclame voor Humberto en men zei met Max Verstappen. Het is niet dat hij komende week weer aan de bak moet dus tsja.quote:Op woensdag 9 juni 2021 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was zo overduidelijk dat ik niks anders kan dan je eengeven.
Bali? Ik neem aan dat je Baku bedoelde?quote:Op donderdag 10 juni 2021 21:26 schreef BroesWillems het volgende:
Goed stuk van "the race" imo.
Heb me ook gestoord aan die situatie in Turkije. Ik snap de willekeur niet zo goed, de ene keer kan een auto met gemak achter een vangrail worden gedrukt, maar word Maylander de baan opgestuurd ipv een VSC. En nu in Bali duurt het bijna een volle ronde in een overduidelijke rode vlag situatie.
Wat mij betreft mag je Masi daar op aanspreken.
Jep, telefoon typen met dikke vingers blijft lastig.quote:Op donderdag 10 juni 2021 21:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bali? Ik neem aan dat je Baku bedoelde?
Nascar en Indycar zijn daar een stuk rapper in, misschien wel het andere uiterste.quote:Op donderdag 10 juni 2021 21:26 schreef BroesWillems het volgende:
Goed stuk van "the race" imo.
Heb me ook gestoord aan die situatie in Turkije. Ik snap de willekeur niet zo goed, de ene keer kan een auto met gemak achter een vangrail worden gedrukt, maar word Maylander de baan opgestuurd ipv een VSC. En nu in Bali duurt het bijna een volle ronde in een overduidelijke rode vlag situatie.
Wat mij betreft mag je Masi daar op aanspreken.
Ze moeten eerst uitrekenen welk voordeel Hamilton kan hebben voor ze beslissingen nemen.quote:Op donderdag 10 juni 2021 21:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nascar en Indycar zijn daar een stuk rapper in, misschien wel het andere uiterste.
Dit was een dikke rode vlag, zeker met de geschiedenis van Baku, niet voor het eerst dat het daar chaos is door onderdelen op de baan. Je ziet de crash, ziet de teringzooi op de baan, BAM! ingrijpen.
Dit duurde veel en veel te lang inderdaad.
Ik vind ook dat teamleiding over de boardradio daarop moet anticiperen, door hun coureurs instructies te geven. Teringzooi op het rechte stuk, reduceer snelheid naar 80 km/uur, inhalen mag toch niet.
So say we allquote:Op donderdag 10 juni 2021 21:46 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Jep, telefoon typen met dikke vingers blijft lastig.
Als ik Bali bedoelde had ik wel OP Bali getypt.quote:
2 keer niets is nog steeds niets. Het blijft lokaal.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 18:41 schreef Starflyer het volgende:
Zolang de besmettingen niet oplopen zoals in het VK waar de afgelopen week ruim 50% meer besmettingen erbij kwamen dan de week ervoor. Terwijl ruim 50% van de bevolking gevaccineerd is. Voornamelijk door de delta variant die besmettelijker is dan de andere varianten.
Ik vind wel dat er dan echt een regel moet komen om pitstops tegen te gaan. Met een VSC kan je iemand als Hamilton extreem mazzelen, terwijl de rest niet eens de kans heeft gekregen om te profiteren.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:29 schreef mikieu het volgende:
Ik hoor ze steeds over wel niet de rode vlag bij de crashes. Maar echt, ram gewoon direct op de VSC knop? Is het toch niet nodig is dat ding er zo weer af.
Ik vind wel dat veiligheid voor gaat op taktiek.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind wel dat er dan echt een regel moet komen om pitstops tegen te gaan. Met een VSC kan je iemand als Hamilton extreem mazzelen, terwijl de rest niet eens de kans heeft gekregen om te profiteren.
Ja, pitstraat dichtgooien en gewoon die VSC erin smijten zodra het kan.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind wel dat veiligheid voor gaat op taktiek.
Nee, dat kan natuurlijk niet hequote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, pitstraat dichtgooien en gewoon die VSC erin smijten zodra het kan.
Hamilton weet niet dat in het eerste turbotijdperk de auto's 550 kilo wogen, maar wel 225 liter hoogst giftige raketbrandstof meenamen, maar dat ze nu met 75-100 kilo dezelfde afstand afleggen, en nog een stuk sneller ook?quote:Voor Lewis Hamilton druist het toegenomen gewicht ook in tegen de wens van de sport om steeds schoner te worden en minder energie te verbruiken. “Ik begrijp niet waarom we zwaarder gaan”, zei de regerend wereldkampioen. “Ik begrijp met name niet waarom we zwaarder gaan terwijl er zoveel gepraat wordt over duurzamer zijn - net nu de sport die kant op gaat. Door steeds zwaarder en zwaarder te worden, verbruik je steeds meer energie. Dus dat voelt niet alsof we per se in de goede richting gaan.”
Eens met Hamilton. Auto's zijn veel te zwaar.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 14:27 schreef Ferry_76 het volgende:
Hamilton begrijpt niets van gewichtstoename Formule 1-wagens
[..]
Hamilton weet niet dat in het eerste turbotijdperk de auto's 550 kilo wogen, maar wel 225 liter hoogst giftige raketbrandstof meenamen, maar dat ze nu met 75-100 kilo dezelfde afstand afleggen, en nog een stuk sneller ook?
klopt, maar dat ze daardoor veel meer energie gebruiken is dus niet waar.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 17:31 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Eens met Hamilton. Auto's zijn veel te zwaar.
Maar dat neemt niet weg dat de auto nog zuiniger kon zijn als hij lichter was.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 17:34 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
klopt, maar dat ze daardoor veel meer energie gebruiken is dus niet waar.
Mede door de 18" velgen (23kg). En door extra veiligheidsmaatregelen met betrekking tot het chassis (15kg)quote:Op zaterdag 12 juni 2021 17:52 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Maar dat neemt niet weg dat de auto nog zuiniger kon zijn als hij lichter was.
In het nieuwe reglement word de auto nog zwaarder met dezelfde motor.
Ik heb eerder het idee dat de auto's exact zo zuinig zijn als benodigd is om met een tank de race uit te kunnen rijden. Met andere woorden, ze kunnen zuiniger zijn als daartoe een noodzaak is voor de constructeurs.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 17:52 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Maar dat neemt niet weg dat de auto nog zuiniger kon zijn als hij lichter was.
In het nieuwe reglement word de auto nog zwaarder met dezelfde motor.
Uiteraard, maximaal vermogen uit de brandstof die je tot beschikking hebt. Maar als je auto lichter is, kun je ook met minder brandstof toe.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 18:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb eerder het idee dat de auto's exact zo zuinig zijn als benodigd is om met een tank de race uit te kunnen rijden. Met andere woorden, ze kunnen zuiniger zijn als daartoe een noodzaak is voor de constructeurs.
Overigens wel navrant dat de nieuwe achtervleugels die niet bij 300km/h mogen bewegen dus zwaarder zullen zijn.
Denk dat dat niet zoveel uitmaakt. Ik ga er wel vanuit dat ze altijd de max zullen gebruiken qua fuel flow.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 19:25 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Uiteraard, maximaal vermogen uit de brandstof die je tot beschikking hebt. Maar als je auto lichter is, kun je ook met minder brandstof toe.
Bedoel reglementair gezien, dat iedereen 90kg ipv 100kg heeft.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 20:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Denk dat dat niet zoveel uitmaakt. Ik ga er wel vanuit dat ze altijd de max zullen gebruiken qua fuel flow.
Quote van Pirelli zelf? Volgens mij alleen gerucht van gazette. Motorsport.com meld iig nog niets.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:06 schreef tja77 het volgende:
Niemand iets over bandenspanningsgate?
Pirelli zegt dat de klapbanden van Stroll en Verstappen te wijten zijn aan het niet navolgen van de aanbevolen bandenspanning.
La Gazetta claimt dat ze bij Pirelli vermoeden dat er met te lage bandenspanning zou zijn gereden.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:19 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Quote van Pirelli zelf? Volgens mij alleen gerucht van gazette. Motorsport.com meld iig nog niets.
als ze het nu eens objectief lieten onderzoeken en niet zelf.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
La Gazetta claimt dat ze bij Pirelli vermoeden dat er met te lage bandenspanning zou zijn gereden.
Allemaal nogal "van horen zeggen". Bovendien heb ik ook nog wel enig wantrouwen jegens Pirelli. Heb niet het idee dat die heel erg van de hand in eigen boezem zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |