GwaiLow gooit er een paar duizendjes tegenaan.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 23:09 schreef de_boswachter het volgende:
bij de bookies is het 50/50 na set 2.
Roger staat echter op instorten.
En als Fedje toch wint hep ie het altijd gewetenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 23:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
GwaiLow gooit er een paar duizendjes tegenaan.
WildCard voor Stuttgartquote:Op zaterdag 5 juni 2021 23:15 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hij kan vast een grasbaan gaan opzoeken.
Op deze wedstrijd absoluut niet. Zo onvoorspelbaar.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 23:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
GwaiLow gooit er een paar duizendjes tegenaan.
Neuh, anders moeten ze ook niet om 21u beginnen elke dag met een avondwedstrijd.quote:Op zondag 6 juni 2021 00:02 schreef Pino112 het volgende:
Pakt de set alsnog.
Gaan ze dit nog afkappen ivm de nacht?
DIEP IN DE NACHTquote:Op zondag 6 juni 2021 00:02 schreef Pino112 het volgende:
Pakt de set alsnog.
Gaan ze dit nog afkappen ivm de nacht?
Ze hadden beter een jaar kunnen wachten met de avond sessies. Spelers zitten hier ook niet op te wachten en dan ook nog eens zonder publiek.quote:Op zondag 6 juni 2021 00:08 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Neuh, anders moeten ze ook niet om 21u beginnen elke dag met een avondwedstrijd.
Vanaf volgende week wel publiek, geloof ik..quote:Op zondag 6 juni 2021 00:16 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Ze hadden beter een jaar kunnen wachten met de avond sessies. Spelers zitten hier ook niet op te wachten en dan ook nog eens zonder publiek.
Zou wel triest zijn als dit het afscheid van Federer op RG is. Om 2:00 in een leeg stadionquote:Op zondag 6 juni 2021 00:16 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Ze hadden beter een jaar kunnen wachten met de avond sessies. Spelers zitten hier ook niet op te wachten en dan ook nog eens zonder publiek.
Avondklok gaat 9 juni naar 23:00quote:Op zondag 6 juni 2021 00:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vanaf volgende week wel publiek, geloof ik..
Maar Federer wil wel tot 2.00 door, levert de break meteen weer in
Vanaf donderdag geen officiële avondsessies meer. Maar op vrijdag kan je met twee mannen halve finales natuurlijk ook in die situatie terecht komen.quote:Op zondag 6 juni 2021 00:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, dan moet het publiek na de 2e set weg bij een lange wedstrijd? Dat werkt ook niet echt
Dat is deze week al een paar keer gebeurd, poorten sluiten om 20.45u.quote:Op zondag 6 juni 2021 00:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, dan moet het publiek na de 2e set weg bij een lange wedstrijd? Dat werkt ook niet echt
Achja wedstrijd ritme is nu het belangrijkst voor wimbledon. Dat heeft hij nu gelukkig.quote:Op zondag 6 juni 2021 00:43 schreef Ambrosius het volgende:
En GSM, de volgende ronde zal het een stuk beter moeten.
Wat een lafbek.quote:
Djokovic dus een halve walkover naar de halve finale.quote:
Hoe moet je dan ooit in ritme/vorm komen? Volgens mij is dit niet ongebruikelijk en in het verleden vaker gebeurd.quote:Op zondag 6 juni 2021 09:36 schreef macca728 het volgende:
Blijf dan lekker thuis Fed als je het niet aankan.
Ik overweeg een paar duizendjes in te zetten op Garin. Doen?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 23:34 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Op deze wedstrijd absoluut niet. Zo onvoorspelbaar.
Ik zou het zeker niet doen. Als Medvedev er zin in heeft, is hij denk ik gewoon beter. Het lijkt mij een slag in de lucht. Ik zou eerder geld op Sinner zetten tegen Nadal (dat doe ik trouwens ook).quote:Op zondag 6 juni 2021 10:58 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik overweeg een paar duizendjes in te zetten op Garin. Doen?
Nah, weet niet wat jouw bankroll is natuurlijk. Maar zou 'm zeker niet high spelen. Je kan er een klein funbetje op gooien, maar Medvedev staat deze Roland Garros goed te spelen, en Garin heeft al aardig wat pittige duels gehad.quote:Op zondag 6 juni 2021 10:58 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik overweeg een paar duizendjes in te zetten op Garin. Doen?
Hoeveel krijg je voor Sinner? Denk overigens wel dat Nadal gewoon wint, maar als de odd erg goed is dan kan je die natuurlijk niet laten liggen.quote:Op zondag 6 juni 2021 11:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik zou het zeker niet doen. Als Medvedev er zin in heeft, is hij denk ik gewoon beter. Het lijkt mij een slag in de lucht. Ik zou eerder geld op Sinner zetten tegen Nadal (dat doe ik trouwens ook).
8,50 op Unibetquote:Op zondag 6 juni 2021 11:05 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Hoeveel krijg je voor Sinner? Denk overigens wel dat Nadal gewoon wint, maar als de odd erg goed is dan kan je die natuurlijk niet laten liggen.
Zodat je je geld weggooit?quote:Op zondag 6 juni 2021 11:05 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Hoeveel krijg je voor Sinner? Denk overigens wel dat Nadal gewoon wint, maar als de odd erg goed is dan kan je die natuurlijk niet laten liggen.
over 33.5 games @ nishikori match 1.89quote:Op zondag 6 juni 2021 11:05 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
De backodds van Sinner zijn 9.quote:Op zondag 6 juni 2021 11:05 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Nee, omdat je nooit weet wat er gebeurt.quote:
In dat geval zou ik flink geld inzetten op Oostenrijk als Europees kampioen voetbal. Of op Mick Schumacher vanmiddag bij de grand prix. Die quoteringen zijn zo hoog omdat het toch nooit gebeurt. In tennis is het iets anders omdat het 1 tegen 1 is en je altijd geblesseerd kunt raken, maar dan nog zijn de kansen natuurlijk buitengewoon klein.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:42 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, omdat je nooit weet wat er gebeurt.
Dat Oostenrijk Europees kampioen voetbak wordt, is neem ik aan (heb geen verstand van voetbal) ongeveer net zo groot als de kans dat Botic van de Zandschulp Wimbledon wint. Dat lijkt me irreëel, net als Mick Schumacher die de F1 straks wint. Dat Sinner van Nadal wint, verwacht ik niet, maar ik sluit het ook niet uit. Ik wed al jaren op die manier, en de resultaten zijn ernaar.quote:Op zondag 6 juni 2021 13:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
In dat geval zou ik flink geld inzetten op Oostenrijk als Europees kampioen voetbal. Of op Mick Schumacher vanmiddag bij de grand prix. Die quoteringen zijn zo hoog omdat het toch nooit gebeurt. In tennis is het iets anders omdat het 1 tegen 1 is en je altijd geblesseerd kunt raken, maar dan nog zijn de kansen natuurlijk buitengewoon klein.
Medvedev sowieso niet. Tsitsipas kan dat over een BO3, waar Nadal iets minder op zijn topniveau acteert. In een finale van Roland Garros absoluut niet. Djokovic is de enige die misschien kans maakt, maar die mikt verwacht ik meer op Wimbledon. Ik vond het niet echt naar een topniveau toegroeien, maar wie weet..quote:Op zondag 6 juni 2021 13:42 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat Oostenrijk Europees kampioen voetbak wordt, is neem ik aan (heb geen verstand van voetbal) ongeveer net zo groot als de kans dat Botic van de Zandschulp Wimbledon wint. Dat lijkt me irreëel, net als Mick Schumacher die de F1 straks wint. Dat Sinner van Nadal wint, verwacht ik niet, maar ik sluit het ook niet uit. Ik wed al jaren op die manier, en de resultaten zijn ernaar.![]()
Denk jij dat Djokovic, Tsitsipas of Medvedev Nadal kan stoppen of ook niet?
Interessant. En wat Tsitsipas betreft, bedoel je dan dat hij dat niveau niet kan volhouden of dat het conditioneel te zwaar wordt (neem aan het eerste)?quote:Op zondag 6 juni 2021 13:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Medvedev sowieso niet. Tsitsipas kan dat over een BO3, waar Nadal iets minder op zijn topniveau acteert. In een finale van Roland Garros absoluut niet. Djokovic is de enige die misschien kans maakt, maar die mikt verwacht ik meer op Wimbledon. Ik vond het niet echt naar een topniveau toegroeien, maar wie weet..
Vind je dat fijn?quote:
Ja, maar hier zegt hij dat hij niet had verwacht dat hij de vierde ronde zou halen:quote:Op zondag 6 juni 2021 16:27 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Een Grand slam gebruiken voor wedstrijdritme
quote:“This today was I think a huge step forward for the team, and for all of us. I didn't expect to be able to win three matches here, and sort of back up a good performance [against] Cilic as well in completely different circumstances tonight. So I'm very happy.”
Dat zat er ook in, in die zin dat hij het nu kennelijk ook op gravel op z'n heupen heeft gekregen.quote:Op zondag 6 juni 2021 16:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ondertussen heeft Medvedev Garin letterlijk gesloopt.
Ze geven een walkover in de volgende ronde.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Middelkoop staat ondertussen op 1,5 game van de overwinning maar nu is z'n dubbelpartner op z'n snufferd gegaan bij een geslaagde poging om naar de bal te duiken en krijgt ie een medische timeout. Wie zegt er dat dubbel saai is?
Ja, dat denk ik ook wel. Hoop op Rafole #58.quote:Op zondag 6 juni 2021 16:58 schreef superniger het volgende:
[..]
Djokovic had Fedje in 3 sets verslagen.
Ik bedoel vooral dat hij over BO3 in een periode waarin Nadal de toernooien gebruikt als build up best kan winnen, of op een WTF. Maar niet in een finale van Roland Garros, het moment waarin Nadal jaarlijks piekt.quote:Op zondag 6 juni 2021 13:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Interessant. En wat Tsitsipas betreft, bedoel je dan dat hij dat niveau niet kan volhouden of dat het conditioneel te zwaar wordt (neem aan het eerste)?
Voor Djokovic' GOAT-ambities lijkt het me wel heel ongunstig als Nadal hier wint en het Djokovic 18, Federer 20 en Nadal 21 wordt. Maar goed, als Djokovic Wimbledon en de US Open zou winnen (voor beide is hij bij de bookmakers zwaar favoriet) kan hij Nadal bij de AO 2022 al evenaren. Dat zou ik echt spektakel vinden. Nadal RG, Djokovic Wimbledon, de US Open en de AO. Dan staan ze 21-21. En Nadal die RG wint.
ja zonde, ik vind Middelkoop best goed spelen en vroeg me af of ie bij goed succes nog kans had om met Haase naar Tokyo te gaan. Maar die ligt er nu ook uit.quote:Op zondag 6 juni 2021 16:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ze geven een walkover in de volgende ronde.
Word nu lastig denk ik zal aan de inschrijvingen liggen. Koolhof zal de top 10 ook net niet gaan halen voor deadline datum anders was hij ook rechtsreeks geplaatst. Maar met Rojer zal hij er vermoedelijk wel in komen.quote:Op zondag 6 juni 2021 18:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
ja zonde, ik vind Middelkoop best goed spelen en vroeg me af of ie bij goed succes nog kans had om met Haase naar Tokyo te gaan. Maar die ligt er nu ook uit.
O, zo, ik snap het. Ik vond Nadal alleen in zijn laatste partij - tegen Norrie - niet erg sterk. Meer dan 30 EU's (ook meer dan 30 winners trouwens).quote:Op zondag 6 juni 2021 18:01 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral dat hij over BO3 in een periode waarin Nadal de toernooien gebruikt als build up best kan winnen, of op een WTF. Maar niet in een finale van Roland Garros, het moment waarin Nadal jaarlijks piekt.
Ja, inderdaad. Geen gezicht. Overigens zie je dat nu ook steeds vaker op abri's, met foto's van vrouwen met "een paar pondjes meer."quote:
Toch gebeurt het, Leicester werd kampioen (5000 tegen 1), Denemarken en Griekenland werden ook Europees kampioen.quote:Op zondag 6 juni 2021 13:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
In dat geval zou ik flink geld inzetten op Oostenrijk als Europees kampioen voetbal. Of op Mick Schumacher vanmiddag bij de grand prix. Die quoteringen zijn zo hoog omdat het toch nooit gebeurt. In tennis is het iets anders omdat het 1 tegen 1 is en je altijd geblesseerd kunt raken, maar dan nog zijn de kansen natuurlijk buitengewoon klein.
CharisteasGODquote:Op zondag 6 juni 2021 19:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
Toch gebeurt het, Leicester werd kampioen (5000 tegen 1), Denemarken en Griekenland werden ook Europees kampioen.
Zeker kan het, maar vooraf aan elk toernooi / elke competitie heb je 2 of 3 favorieten en ik weet niet hoeveel outsiders. Weet maar eens waar de verrassing gaat vallen vooraf. Nadal won ook 3x RG niet, maar weet maar eens welke dan vooraf en wie er dan wel wint.quote:Op zondag 6 juni 2021 19:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
Toch gebeurt het, Leicester werd kampioen (5000 tegen 1), Denemarken en Griekenland werden ook Europees kampioen.
Wordt vast een 5 setter.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:04 schreef Federer-fan het volgende:
Verwachten jullie dat Zverev-Nishikori nog spannend wordt? Ik vind Nishikori altijd zo'n underachiever. Vind hem altijd een beetje Davydenko-achtig, maar het komt er niet echt uit...
Dan kijk ik hem niet af. Dat mag je best van me weten.quote:
Ondanks dat Nishi vorige ronde ook zo ongeveer een W/O heeft gekregen, oogt hij niet super fit. Zijn benen helemaal ingepakt. Denk toch easy voor Sachaquote:Op zondag 6 juni 2021 20:04 schreef Federer-fan het volgende:
Verwachten jullie dat Zverev-Nishikori nog spannend wordt? Ik vind Nishikori altijd zo'n underachiever. Vind hem altijd een beetje Davydenko-achtig, maar het komt er niet echt uit...
Ingepakt? Hij heeft gewoon thermobroek aan?quote:Op zondag 6 juni 2021 21:26 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ondanks dat Nishi vorige ronde ook zo ongeveer een W/O heeft gekregen, oogt hij niet super fit. Zijn benen helemaal ingepakt. Denk toch easy voor Sacha
Ah ja, dan zijn zn benen ingepakt met thermo broek. Misschien heeft hij het koud iddquote:Op zondag 6 juni 2021 21:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ingepakt? Hij heeft gewoon thermobroek aan?
Achja dan moet de organisatie hem niet zo laat nog indelen. Hij heeft ook altijd gezegd dat hij bij dit toernooi alleen wedstrijd ritme op wilt doen.quote:Op zondag 6 juni 2021 21:30 schreef GwaiLow het volgende:
Hehe en dan breakt Nishi ineens..
Trouwens, wat Federer hier doet voelt toch wel een beetje als competitie vervalsing. Opgeven omdat je voorkeur geeft aan wat meer rust. Als een speler nou echt geblesseerd is...maar je terugtrekken midden in een GS omdat je rust wil? Dat kan toch eigenlijk niet
Als je het zo zegt niet, maar hij zei gisteren (zie post #52 in dit topic) dat hij niet had verwacht dat hij drie partijen zou winnen. Dat begrijp ik wel. En ook dat hij zich terugtrekt. Maa onbevredigend is het wel.quote:Op zondag 6 juni 2021 21:30 schreef GwaiLow het volgende:
Trouwens, wat Federer hier doet voelt toch wel een beetje als competitie vervalsing. Opgeven omdat je voorkeur geeft aan wat meer rust. Als een speler nou echt geblesseerd is...maar je terugtrekken midden in een GS omdat je rust wil? Dat kan toch eigenlijk niet
Eens. Vooral niet echt sportief richting de andere spelers.quote:Op zondag 6 juni 2021 21:30 schreef GwaiLow het volgende:
Dit jaar was het één week opgeschoven toch?quote:Op zondag 6 juni 2021 21:55 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Eens. Vooral niet echt sportief richting de andere spelers.
Je zou ook kunnen zeggen dat hij weinig respect heeft voor het toernooi. Echter hebben we het wel over RG, wat nu al voor de 2x het toernooi schuift naar een plek die ze beter uitkomt.
Ja. Maar volgens mij weer zonder veel overleg.quote:Op zondag 6 juni 2021 21:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dit jaar was het één week opgeschoven toch?
Een klein mannetje zonder wapens dat vaker geblesseerd is dan Arjen Robben? Nee, heeft er nog best wat van gemaakt dan. Wel wisselvallig ja. Davydenko ook wel, maar dat was een broodtennisser die vaak alleen het startgeld ging ophalen.quote:Op zondag 6 juni 2021 20:04 schreef Federer-fan het volgende:
Is het niet gewoon tegen de regels ? Lijkt me competitievervalsing en je houdt je collega's en fans voor de gekquote:Op zondag 6 juni 2021 21:30 schreef GwaiLow het volgende:
Dat is voor Federer natuurlijk wel significant. Speelt hij de 2e week op Roland Garros dan heeft hij maar 2 weken voorbereiding op Wimbledon.quote:Op zondag 6 juni 2021 21:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dit jaar was het één week opgeschoven toch?
Nou ja, dat wist hij in principe ook al toen hij aan het toernooi begon, toch?quote:Op maandag 7 juni 2021 11:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat is voor Federer natuurlijk wel significant. Speelt hij de 2e week op Roland Garros dan heeft hij maar 2 weken voorbereiding op Wimbledon.
Normaliter zou ik zeggen dat dit wat vreemd is, maar voor Federer, die bijna 40 wordt en een jaar geblesseerd is geweest vind ik dat het wel even anders werkt. Wat hebben we eraan als hij hier een 4e ronde gaat spelen en daarin weer langdurig geblesseerd raakt. Ik denk dat een organisatie zich dat ook best realiseert.
Ja leuk.quote:Op zondag 6 juni 2021 22:14 schreef eentwee het volgende:
[..]
Een klein mannetje zonder wapens dat vaker geblesseerd is dan Arjen Robben? Nee, heeft er nog best wat van gemaakt dan. Wel wisselvallig ja. Davydenko ook wel, maar dat was een broodtennisser die vaak alleen het startgeld ging ophalen.
Bij underachiever denk ik meer aan jongens als Gulbis, De Bakker, Kyrgios, Gasquet, Dolgopolov, Coric, Federer etc.
Jawel, maar zoals hij zelf aangeeft had hij verwacht er toch wel eerder uit te vliegen. Dat gebeurde alleen niet en de wedstrijd tegen Koepfer was wel extreem zwaar. Op die manier heeft hij ook wel vaker het Masterstoernooi in Parijs last minute afgezegd, omdat het toernooi in Basel te zwaar was.quote:Op maandag 7 juni 2021 11:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, dat wist hij in principe ook al toen hij aan het toernooi begon, toch?
quote:Op maandag 7 juni 2021 15:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Kan Sinner deze Musetti verslaan in de halve finale?
Sinner is fit en Schwarzman in de volgende ronde ook als hij wint.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:32 schreef eentwee het volgende:
Wel een genot om naar te kijken die Musetti. Nadal zal ook wel in zijn vuistje lachen. Gaat altijd zo dat zijn tegenstanders in de eindfase van een GS totale nobuddies of uitgeput zijn na vijfsetters.
Ik las ‘Djokovic met een racistische timeout.’quote:
Ik snap wat je bedoelt maar Schwartzman had ook in een lange vijfsetter kunnen winnen.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:52 schreef Spetie het volgende:
[..]
Sinner is fit en Schwarzman in de volgende ronde ook als hij wint.
klopt, maar dat is niet gebeurd.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt maar Schwartzman had ook in een lange vijfsetter kunnen winnen.
quote:Op maandag 7 juni 2021 16:00 schreef Spetie het volgende:
[..]
klopt, maar dat is niet gebeurd.![]()
O, met “hij” bedoelde je Nadal? Ik dacht Schwartzman maar heb nu het idee dat je Nadal bedoelt. Mee eens.
Zou leuk zijn.quote:
Ja, zeker. Sinner is geen makkelijke tegenstander.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:05 schreef Spetie het volgende:
[..]
Hij is inderdaad Nadal. Hij moet ook eerst maar winnen.
Ja, da's wel vaker zo met Italianen.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:08 schreef Federer-fan het volgende:
Musetti is 1.85 m. maar hij lijkt langer vind ik.
Inderdaad. Hoe goed hij ook begon...het is best schandalig wat hij nu staat te doen.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:22 schreef Marcoss het volgende:
Musetti moet dat tanken ook weer niet overdrijven
Door jouw post krijg ik trek in een knakworst.quote:
Die twee kunnen Nadal geen weerstand bieden, ook niet als ze 0 sets hebben gespeeld. Halve en finale, Djoko / Tsitsipas zijn de enige die eventueel een kans maken.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:52 schreef Spetie het volgende:
[..]
Sinner is fit en Schwarzman in de volgende ronde ook als hij wint.
quote:Op maandag 7 juni 2021 15:54 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik las ‘Djokovic met een racistische timeout.’
Meestal zie je nog wel voor de vorm dat de tegenstander eerst breakt. Maar dit is wel klaar al zo.quote:
Jaquote:Op maandag 7 juni 2021 17:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Meestal zie je nog wel voor de vorm dat de tegenstander eerst breakt. Maar dit is wel klaar al zo.
Ik snap dat je dat dacht maar zo te zien gaat hij het niet cadeau krijgen. Zelf denk ik dat eigenlijk nooit bij Nadal, maar dat is omdat ik altijd bang ben dat hij verliest.quote:
Nadal-fan? Nadal verliest dit soort potjes toch nooit. Bij mij is het andersom: ik hoop dat hij verliest maar weet dat het toch nooit gebeurt.quote:Op maandag 7 juni 2021 17:55 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik snap dat je dat dacht maar zo te zien gaat hij het niet cadeau krijgen. Zelf denk ik dat eigenlijk nooit bij Nadal, maar dat is omdat ik altijd bang ben dat hij verliest.
jammer Sinner....quote:Op maandag 7 juni 2021 18:14 schreef Szura het volgende:
32 sets op rij gewonnen door Nadal op RG, Sinner mag nu een eind maken aan die reeks
Ja, leuke rubriek.quote:Op maandag 7 juni 2021 18:14 schreef Szura het volgende:
32 sets op rij gewonnen door Nadal op RG, Sinner mag nu een eind maken aan die reeks
Ja, al sinds 6 juli 2008.quote:
Zelden inderdaad, dat klopt.quote:Nadal verliest dit soort potjes toch nooit. Bij mij is het andersom: ik hoop dat hij verliest maar weet dat het toch nooit gebeurt.
Bijzonder. Ik vond dat een zwarte dag in het tennis.quote:Op maandag 7 juni 2021 18:38 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, al sinds 6 juli 2008.
[..]
Zelden inderdaad, dat klopt.
Bijzonder dat er mensen zijn die voor Nadal zijn? Is toch gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur?quote:Op maandag 7 juni 2021 18:46 schreef eentwee het volgende:
[..]
Bijzonder. Ik vond dat een zwarte dag in het tennis.
Klopt, maar doorgaans veranderen die voorkeuren niet van het ene naar het andere uiterste. En zeker niet op het moment dat de rivaliteit op het hoogtepunt is.quote:Op maandag 7 juni 2021 18:47 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bijzonder dat er mensen zijn die voor Nadal zijn? Is toch gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur?
O, bedoel je het zo. Dan begrijp ik je helemaal. Ja, ik vond de vechtlust en kwetsbaarheid van Nadal in die finale zo mooi dat mijn sympathie van Federer naar Nadal overging na die vierde set. Ik merkt dat ik het Nadal meer gunde dan Federer. Maar toen Nadal had gewonnen, vond ik het ook wel weer heel sneu voor Federer.quote:Op maandag 7 juni 2021 18:51 schreef eentwee het volgende:
[..]
Klopt, maar doorgaans veranderen die voorkeuren niet van het ene naar het andere uiterste. En zeker niet op het moment dat de rivaliteit op het hoogtepunt is.
Erg mooie jinx.quote:Op maandag 7 juni 2021 18:14 schreef Szura het volgende:
Ja, klopt, stelt niks voor.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:06 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Erg mooie jinx.
Jammer dat de ernstig vervelende reetplukker weer een nutteloze Rolan Karro titel gaat toevoegen aan zijn palmares.
Alsjeblieft.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:08 schreef Szura het volgende:
Sinner pakt twee breaks terug, wachten tot hij er weer een weggeeft
Kijk eens aanquote:Op maandag 7 juni 2021 19:08 schreef Szura het volgende:
En de breek, de compleet voorspelbare breek van Reetplukkerquote:Op maandag 7 juni 2021 19:08 schreef Szura het volgende:
Hehe of Rosol!quote:Op maandag 7 juni 2021 19:21 schreef eentwee het volgende:
Tijd om youtube aan te slingeren en pak 'm beet Robin Söderling of Dustin Brown in te typen.
Qua score is het een knappe zege. Toch speelt Nadal nog echt niet sterk. Tegen Schwartzman moet hij echt scherper zijn, anders zou het wel eens klaar kunnen zijn voor dit jaar.quote:
Voor wie voer je dit toneelstuk op?quote:Op maandag 7 juni 2021 19:48 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Qua score is het een knappe zege. Toch speelt Nadal nog echt niet sterk. Tegen Schwartzman moet hij echt scherper zijn, anders zou het wel eens klaar kunnen zijn voor dit jaar.
Vanavond niet slapen van de spanning zeker ?quote:Op maandag 7 juni 2021 19:48 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Qua score is het een knappe zege. Toch speelt Nadal nog echt niet sterk. Tegen Schwartzman moet hij echt scherper zijn, anders zou het wel eens klaar kunnen zijn voor dit jaar.
Toneelstuk? Vond jij Nadal sterk spelen? Het was niet slecht, maar dat scherpe dominante is er zeker nog niet. Ik sluit niet uit dat het nog gaat komen hoor, maar het begint nu wel tijd te worden.quote:
quote:Op maandag 7 juni 2021 19:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Vanavond niet slapen van de spanning zeker ?
Hehe, nee hier heb ik eigenlijk nooit last van. Het is geen ramp als Nadal een keer niet wint hoor, maar het zou wel heel leuk zijn.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Vanavond niet slapen van de spanning zeker ?
Als hij dit niveau haalt, wint Diego heel misschien een setje, meer ook niet hoorquote:Op maandag 7 juni 2021 20:28 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Toneelstuk? Vond jij Nadal sterk spelen? Het was niet slecht, maar dat scherpe dominante is er zeker nog niet. Ik sluit niet uit dat het nog gaat komen hoor, maar het begint nu wel tijd te worden.
Wat verwacht jij van Djokovic-Nadal, als dat een van de halve finales wordt?quote:Op maandag 7 juni 2021 20:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als hij dit niveau haalt, wint Diego heel misschien een setje, meer ook niet hoor
Djoko pakt 7 games.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat verwacht jij van Djokovic-Nadal, als dat een van de halve finales wordt?
Da's niet veel.quote:
Ik haal even wat posts op van vorige editiequote:Op maandag 7 juni 2021 20:28 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Toneelstuk? Vond jij Nadal sterk spelen? Het was niet slecht, maar dat scherpe dominante is er zeker nog niet. Ik sluit niet uit dat het nog gaat komen hoor, maar het begint nu wel tijd te worden.
quote:Op maandag 28 september 2020 17:32 schreef GwaiLow het volgende:
Je ziet in deze 1e game al dat Nadal het heeeel lastig gaat krijgen op dit trage gravel
quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:11 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Nou ja, als Nadal 'm pakt blijft het natuurlijk groots. Zeker dit seizoen in de herfst periode. Kan het me bijna niet voorstellen, maar kans heeft Rafa natuurlijk altijd in Parijs. Soms moet je alleen wel verder kijken dan die 12 gewonnen titels. Spel op dit trage gravel ligt Nadal natuurlijk veel minder dan normaal in het lente/zomer.
quote:
quote:
quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:31 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
We moeten realistisch blijven. In deze frisse omstandigheden is er niemand die deze Djoko kan kloppen. Nadal maakt enige kans als Djoko een slechte dag heeft of een blessure. 6-3 6-2 6-3. Zoiets zal het wel worden. Al is de kans ook vrij aanwezig dat hij al eerder van Sinner verliest. Of anders van Thiem, Gaston of Schwartzman.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:13 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Nadal verloor al met 2-0 van Diego in Rome. Diego is enorm fit, en zag er niet eens zo vermoeid uit. Tot nu toe had hij ook alles met 3-0 gewonnen. En daarentegen moet Nadal nog spelen, geen idee hoe lang dat gaat duren. En vrijdag pas weer op de baan overigens. Ik geloof er wel in dat Nadal het op zn minst heeeeel lastig gaat krijgen hoor.
Nou inderdaad, wat Roland Garros betreft verbaast Nadal mij de afgelopen jaren keer op keer. Maar goed, daar tegenover staat dat ik bij veel andere toernooien wel gelijk kreeg als ik een uitschakeling voor Nadal voorspelde. Terwijl er in die wedstrijden vaak ook werd gezegd dat een nederlaag uitgesloten is.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik haal even wat posts op van vorige editie
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Stiekem is de odd van Medvedev wel heel interessant eigenlijk.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:14 schreef Federer-fan het volgende:
Op Unibet zijn de backodds voor toernooiwinst als volgt:
1) Nadal 1.80
2) Djokovic 6.00
3) Tsitsipas 7.00
4) Zverev 10.00
5) Medvedev 24.00
6) Berrettini 51.00
7) Schwartzman 101.0
8) Davidovich Fokina 151.0
En dat in een toernooi zonder setverlies.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik haal even wat posts op van vorige editie
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Jongens, Rafa is al oud. En jaren geleden werd er hier al geroepen dat hij in deze tijd helemaal niet meer zou kunnen spelen. Waarschijnlijk ben ik daardoor aangestoken.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
En dat in een toernooi zonder setverlies.
Really? Niet zo bang joh, 3 lange setjes tegen schwarzmannetje en nadal staat in de semisquote:Op maandag 7 juni 2021 19:48 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Denk ook zeker wel dat het goedkomt.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:27 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Really? Niet zo bang joh, 3 lange setjes tegen schwarzmannetje en nadal staat in de semis
Ja, klopt. Nadal wordt jaar in jaar uit afgeschreven, net als Federer.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:25 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Jongens, Rafa is al oud. En jaren geleden werd er hier al geroepen dat hij in deze tijd helemaal niet meer zou kunnen spelen. Waarschijnlijk ben ik daardoor aangestoken.
Het zou wel heel knap zijn als hij dit bereikt op een toernooi als Roland Garros!quote:Op maandag 7 juni 2021 21:59 schreef Federer-fan het volgende:
Weet niet of hier al is gezegd dat Medvedev nummer 1 van de wereld wordt als hij de finale haalt en Djokovic niet de finale haalt.
En bij Nadal zijn setjes van 6-2 al lang.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:27 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Really? Niet zo bang joh, 3 lange setjes tegen schwarzmannetje en nadal staat in de semis
'Ze maken wel geluid, maar zeggen niets'.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:58 schreef GwaiLow het volgende:
Nadal is echt het idool van Swiatek. ''Ik ben geen Nadal, maar ik ben wel heel blij met hoe ik vandaag heb gespeeld''. Dat soort teksten. Lief meisje. Verliest ook niet snel een set op Roland Garros.
Tegen Gasquet duurde de 6-2-set 39 minuten. Vind je dat lang? De eerste set (die was 6-0) duurde 27 minuten. Ik vind Nadal ook vaak traag, maar zou het kunnen dat het minder is geworden?quote:Op maandag 7 juni 2021 22:23 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
En bij Nadal zijn setjes van 6-2 al lang.
Het is zeker minder geworden. Nu Rafa ouder is speelt hij veel aanvallender en zijn de rallies veel korter.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:04 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Tegen Gasquet duurde de 6-2-set 39 minuten. Vind je dat lang? De eerste set (die was 6-0) duurde 27 minuten. Ik vind Nadal ook vaak traag, maar zou het kunnen dat het minder is geworden?
Shot clock helpt wellicht wat.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:04 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Tegen Gasquet duurde de 6-2-set 39 minuten. Vind je dat lang? De eerste set (die was 6-0) duurde 27 minuten. Ik vind Nadal ook vaak traag, maar zou het kunnen dat het minder is geworden?
Precies dat ja. Ik heb vooralsnog niet de indruk dat hij de rally's korter wilt houden?quote:
Nadal én Djokovic hebben allebei een opslagritueel van 30 seconden zoals je weet, waardoor die partijen van hun lang lijken. In feite kijk je per game 5 minuten naar djoko die de bal stuitert en nadal die zn short uit zn bilnaad plukt en het bezweette haar achter zn oor legt. Dat ritueel is niet echt sneller geworden. Qua rally is het wel iets korter geworden, vermoed ik.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:04 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Jawel, want door de shot clock mogen ze er geen 30 seconden meer over doen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:41 schreef Sfeermaker het volgende:
5 minuten naar djoko die de bal stuitert en nadal die zn short uit zn bilnaad plukt en het bezweette haar achter zn oor legt. Dat r
Bullshit Russian vs Vadermeppert is altijd de moeite waard. Ik hoop ook dat ze alles uit de kast halen om elkaar uit hun concentratie te brengenquote:
Klopt idd, maar ik krijg niet de indruk dat de umpires daar zo streng op zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Jawel, want door de shot clock mogen ze er geen 30 seconden meer over doen.
Mwah, als die klok afloopt is het een waarschuwing he. Vergis je niet, de meeste van die rituelen duurden veel langer dan 25 seconden (in Nadal zijn geval zelfs in returngames). Ze blijven er nu toch binnen of bijna binnen. Dat scheelt je per gespeeld punt zo 10-20 seconden.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:48 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Klopt idd, maar ik krijg niet de indruk dat de umpires daar zo streng op zijn.
Nou, het is interessant dat je dat zegt. Dat gevoel heb ik op dit moment ook niet zo. Nadal speelt ook niet enorm aanvallend (meer). Want niet zolang geleden heeft Nadal wel een tijdje heel aanvallend gespeeld, met een harde service waarbij hij een hoop aces sloeg, en hij veel naar het net toe kwam. Moet zeggen dat hij dit heel goed deed, maar het lijkt alsof hij weer een beetje in zijn oude patroon ''terugvalt'' nu. Wat opzich niet slecht is natuurlijk. Hij heeft daar immers veel mee gewonnen, maar moet nog wel even zien of zijn lichaam dat nog aan kan. Vooral als hij straks 4 en 5 setters krijgt.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:27 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Precies dat ja. Ik heb vooralsnog niet de indruk dat hij de rally's korter wilt houden?
Denk wel dat je gelijk hebt, maar gevoelsmatig duurt het nog steeds te lang en het is net alsof ze het ritueel sneller instarten na ieder punt.=-Pquote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Mwah, als die klok afloopt is het een waarschuwing he. Vergis je niet, de meeste van die rituelen duurden veel langer dan 25 seconden (in Nadal zijn geval zelfs in returngames). Ze blijven er nu toch binnen of bijna binnen. Dat scheelt je per gespeeld punt zo 10-20 seconden.
Ja dat gravelseizoen deed Medvedev best wel aardig, finale in Barcelona en in MC van Djoko en Tsitsi winnenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
6-1 H2H voor Medvedev, inclusief de enige op gravel.
Goeie zaak vin dik dat, ook dat ze er bij Nadal gewoon streng op zijn. Ben fan van hem, maar het mag niet zo zijn dat hij meer tijd/coulance krijgt dan anderen.quote:
En in de avond als het kouder wordt en de baan zal veel trager zijn. Langere rally’s. Geen publiek waar med voordeel uit zou kunnen halen. Zwakkere fysiek. Ik zeg: 80-20%.quote:
Ja, wat dat betreft ben ik blij dat Nadal morgenmiddag tegen Schwartzman speelt en niet morgenavond. Die hoog opstuitende ballen tegen Mini-Me lijken me gunstig voor Nadal.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
En in de avond als het kouder wordt en de baan zal veel trager zijn. Langere rally’s. Geen publiek waar med voordeel uit zou kunnen halen. Zwakkere fysiek. Ik zeg: 80-20%.
Misschien dat die 13 eerdere titels er iets mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:08 schreef Federer-fan het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp, is dat Nadal zo veel zwaarder favoriet is dan Djokovic. Nadals backodds voor toernooiwinst zijn, zoals ik gister al postte, 1.8 en die van Djokovic 6. Dat vind ik een erg groot verschil. Terwijl ik Nadal weliswaar hoger aansla op gravel dan Nadal, maar niet zo veel hoger.
Duizendmaal excuses.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:13 schreef Norrage het volgende:
Vanaf morgenavond is er gewoon publiek hoor.
edit; sorry het ging over tsitsi vs meddy. Fed-fan verwarde mij.
Dat denk ik ook, maar Nadal-Djokovic is op dit moment toch redelijk 50-50? En Djokovic is er misschien wel meer dan ooit op gebrand om te winnen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Misschien dat die 13 eerdere titels er iets mee te maken hebben.
Federer heeft daar 8 titels inderdaad, maar slechts 2 in de laatste 12 jaar. Nadal won 13 van de laatste 16 French Opens, waarvan de laatste 5 op rij. Hij moest 1 keer geblesseerd opgeven, verloor 1 keer toen hij fysiek niet helemaal in orde was van Söderling en verloor 1 keer van Djokovic op het dieptepunt van zijn carrière. Dat is niet te vergelijken met Federer op Wimbledon die sowieso van Djokovic veel te vrezen daar, maar heeft in het verleden ook regelmatig van andere spelers verloren.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Duizendmaal excuses.
[..]
Dat denk ik ook, maar Nadal-Djokovic is op dit moment toch redelijk 50-50? En Djokovic is er misschien wel meer dan ooit op gebrand om te winnen.
En bovendien tellen Federers acht Wimbledontitels ook niet erg zwaar op Wimbledon. Het gaat toch vooral om de huidige vorm. Djokovic' backodds voor winst op Wimbledon zijn 2.40, die van Federer 9.00. Nadal, Tsitspas en Medvedev hebben alle drie 8.00.
Ja, ik hier hier niets tegen inbrengen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:12 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Federer heeft daar 8 titels inderdaad, maar slechts 2 in de laatste 12 jaar. Nadal won 13 van de laatste 16 French Opens, waarvan de laatste 5 op rij. Hij moest 1 keer geblesseerd opgeven, verloor 1 keer toen hij fysiek niet helemaal in orde was van Söderling en verloor 1 keer van Djokovic op het dieptepunt van zijn carrière. Dat is niet te vergelijken met Federer op Wimbledon die sowieso van Djokovic veel te vrezen daar, maar heeft in het verleden ook regelmatig van andere spelers verloren.
Zolang Nadal niet op waarde geklopt wordt op Roland Garros en op een dominante wijze blijft winnen is er geen enkele aanleiding om aan te nemen dat het verandert. Ook tegen Djokovic is het geen 50-50. Die kan van Nadal winnen op gravel, maar meestal verliest hij en hij deed het op RG ook pas 1 keer onder omstandigheden die niet te vergelijken zijn met nu.
Nadal won idd de laatste 4x op rij Roland Garros.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:12 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Federer heeft daar 8 titels inderdaad, maar slechts 2 in de laatste 12 jaar. Nadal won 13 van de laatste 16 French Opens, waarvan de laatste 5 op rij. Hij moest 1 keer geblesseerd opgeven, verloor 1 keer toen hij fysiek niet helemaal in orde was van Söderling en verloor 1 keer van Djokovic op het dieptepunt van zijn carrière. Dat is niet te vergelijken met Federer op Wimbledon die sowieso van Djokovic veel te vrezen daar, maar heeft in het verleden ook regelmatig van andere spelers verloren.
Zolang Nadal niet op waarde geklopt wordt op Roland Garros en op een dominante wijze blijft winnen is er geen enkele aanleiding om aan te nemen dat het verandert. Ook tegen Djokovic is het geen 50-50. Die kan van Nadal winnen op gravel, maar meestal verliest hij en hij deed het op RG ook pas 1 keer onder omstandigheden die niet te vergelijken zijn met nu.
Stel dat de finale Djokovic-Federer wordt, hoe veel procent kans geef je Federer dan? Ik zelf iets van 5%, omdat ik denk dat de 2019-finale Federer aardig is opgebroken. Hij was er zo dichtbij, met twee MP's op rij op eigen service en nog kon hij het niet afmaken; wat mij betreft had hij beter vier keer kunnen proberen een ace te slaan. Was al de derde keer in een GS dat hij verloor van Djokovic na MP's te hebben gehad (de andere twee waren uit mijn hoofd de US Opens van 2011 en 2012).quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:14 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik zie Federer op Wimbledon trouwens wel best kans maken als hij de wedstrijden kort kan houden. Een slijtageslag in een finale is hij wel bereid om te leveren. Djokovic is voor mij topfavoriet, maar daarna komt nog steeds Federer. Tsitsipas en Medvedev hebben op gras volgens mij nog nooit iets noemenswaardigs gepresteerd..
Het hangt een beetje af van de fysieke gesteldheid van beiden. Maar mentaal staat Federer met 2-0 in sets achter inderdaad. Toch hoeft het niks te zeggen, Federer won in 2012 bijvoorbeeld ná die US Open wedstrijd in 2011 wel gewoon van Djokovic op Wimbledon. Ik had in 2019 überhaupt niet gedacht dat hij zo ver zou komen. Zou hij nu weer matchpoints krijgen, dan speelt die finale natuurlijk door zijn hoofd. Maar wie weet zet hij het juist om en gaat hij dan inderdaad vol voor die ace.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:18 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Stel dat de finale Djokovic-Federer wordt, hoe veel procent kans geef je Federer dan? Ik zelf iets van 5%, omdat ik denk dat de 2019-finale Federer aardig is opgebroken. Hij was er zo dichtbij, met twee MP's op rij op eigen service en nog kon hij het niet afmaken; wat mij betreft had hij beter vier keer kunnen proberen een ace te slaan. Was al de derde keer in een GS dat hij verloor van Djokovic na MP's te hebben gehad (de andere twee waren uit mijn hoofd de US Opens van 2011 en 2012).
Ooh sorry, ik dacht dat hij 2016 t/m 20 won. Maar dan was het 17-20.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:16 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Nadal won idd de laatste 4x op rij Roland Garros.
4x - 4R - 5x - KF / 3R - 4x
En die 3e ronde was tegen Granollers volgens mij. Die gaf hij als W/O weg.
Ben het helemaal eens met wat je zegt, vooral ook dat laatste. Zo had ik het nog niet gezien. Heel goed denkbaar dat het zo zit. Ik gun het hem van harte.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het hangt een beetje af van de fysieke gesteldheid van beiden. Maar mentaal staat Federer met 2-0 in sets achter inderdaad. Toch hoeft het niks te zeggen, Federer won in 2012 bijvoorbeeld ná die US Open wedstrijd in 2011 wel gewoon van Djokovic op Wimbledon. Ik had in 2019 überhaupt niet gedacht dat hij zo ver zou komen. Zou hij nu weer matchpoints krijgen, dan speelt die finale natuurlijk door zijn hoofd. Maar wie weet zet hij het juist om en gaat hij dan inderdaad vol voor die ace.
Wie had gedacht dat Federer bijvoorbeeld Nadal zou kloppen in Australië in 2017? De man waar hij zoveel belangrijke finales van verloor? Een break achter in de 5e set, een wagonlading breakpoints missen. En dan tóch toeslaan? Federer is een fenomeen dat bijzonder in elkaar zit. Vaak levert hij niet, maar op sommige momenten waarop je het niet verwacht juist wel. Als ik het in percentages zou moeten uitdrukken geef ik hem 25% kans. Niet heel groot, beter komt hij tegen iemand anders in de finale, maar kansloos is hij niet. Vooral ook omdat ik denk dat het hem hier allemaal om te doen is. Nog 1 keer Wimbledon winnen..
Ik vind Nadal echt heel wat beter dan Nadal op gravel.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:08 schreef Federer-fan het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp, is dat Nadal zo veel zwaarder favoriet is dan Djokovic. Nadals backodds voor toernooiwinst zijn, zoals ik gister al postte, 1.8 en die van Djokovic 6. Dat vind ik een erg groot verschil. Terwijl ik Nadal weliswaar hoger aansla op gravel dan Nadal, maar niet zo veel hoger.
AO 2017 was inderdaad een verrassende turnaround. Dat was voor het eerst dat Federer zijn backhand door bleef slaan, daarna won Federer dat jaar nog 3 keer van Nadal in 2 sets. Hij leek op dat moment minder druk te voelen en was daardoor mentaal sterker. Tot aan de AO2017 was Federer een mental midget in belangrijke wedstrijden, vooral tegen Nadal, en verloor hij veel te veel wedstrijden die hij niet had hoeven verliezen. Meest in het oog springend de finales Wimbledon 2008, AO 2009 en US Open 2009. Maar ook op Wimbledon verloor hij een onnodig van Stakhovsky, Raonic, Tsonga, Anderson en in mindere mate Berdych. Zowel tegen Djoko als Nadal heeft hij een matig H2H record. In het begin van zijn carrière was hij ook te grillig en verloor hij wedstrijden omdat hij zijn emoties niet onder controle kon houden. Met zijn superieure techniek en goed loopvermogen had Federer veel meer kunnen winnen dan hij heeft gedaan. Vandaar dat ik hem een underachiever noemde.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het hangt een beetje af van de fysieke gesteldheid van beiden. Maar mentaal staat Federer met 2-0 in sets achter inderdaad. Toch hoeft het niks te zeggen, Federer won in 2012 bijvoorbeeld ná die US Open wedstrijd in 2011 wel gewoon van Djokovic op Wimbledon. Ik had in 2019 überhaupt niet gedacht dat hij zo ver zou komen. Zou hij nu weer matchpoints krijgen, dan speelt die finale natuurlijk door zijn hoofd. Maar wie weet zet hij het juist om en gaat hij dan inderdaad vol voor die ace.
Wie had gedacht dat Federer bijvoorbeeld Nadal zou kloppen in Australië in 2017? De man waar hij zoveel belangrijke finales van verloor? Een break achter in de 5e set, een wagonlading breakpoints missen. En dan tóch toeslaan? Federer is een fenomeen dat bijzonder in elkaar zit. Vaak levert hij niet, maar op sommige momenten waarop je het niet verwacht juist wel. Als ik het in percentages zou moeten uitdrukken geef ik hem 25% kans. Niet heel groot, beter komt hij tegen iemand anders in de finale, maar kansloos is hij niet. Vooral ook omdat ik denk dat het hem hier allemaal om te doen is. Nog 1 keer Wimbledon winnen..
Touché. Een kennelijke verschrijving noemen ze dat. Ik bedoelde: "Terwijl ik Nadal weliswaar hoger aansla op gravel dan Djokovic."quote:Op dinsdag 8 juni 2021 17:33 schreef EP3 het volgende:
[..]
Ik vind Nadal echt heel wat beter dan Nadal op gravel.
Hoewel ik Nadal nog wel van Nadal zie winnen als Nadal een slechte dag heeft.
Ik had vooral het idee dat hij de bal heel vroeg nam, aan het begin van de opsprong.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 17:53 schreef eentwee het volgende:
[..]
AO 2017 was inderdaad een verrassende turnaround. Dat was voor het eerst dat Federer zijn backhand door bleef slaan,
Ja, zou het kunnen dat Federer het nadeel had dat hij in zin eerste gloriejaren weinig echte tegenstand had waardoor hij weinig mentale hardheid kon opbouwen?quote:daarna won Federer dat jaar nog 3 keer van Nadal in 2 sets. Hij leek op dat moment minder druk te voelen en was daardoor mentaal sterker. Tot aan de AO2017 was Federer een mental midget in belangrijke wedstrijden, vooral tegen Nadal, en verloor hij veel te veel wedstrijden die hij niet had hoeven verliezen. Meest in het oog springend de finales Wimbledon 2008, AO 2009 en US Open 2009. Maar ook op Wimbledon verloor hij een onnodig van Stakhovsky, Raonic, Tsonga, Anderson en in mindere mate Berdych. Zowel tegen Djoko als Nadal heeft hij een matig H2H record. In het begin van zijn carrière was hij ook te grillig en verloor hij wedstrijden omdat hij zijn emoties niet onder controle kon houden. Met zijn superieure techniek en goed loopvermogen had Federer veel meer kunnen winnen dan hij heeft gedaan. Vandaar dat ik hem een underachiever noemde.
Het was hoe dan ook een van de genottelijkste wedstrijden ooit en het is me dan ook een raadsel dat je toen niet bent wedergekeerd in het kamp van de echte tennisliefhebbersquote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:00 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik had vooral het idee dat hij de bal heel vroeg nam, aan het begin van de opsprong.
[..]
Nou, ik ben al 36 jaar een echte tennisliefhebber meneer. Ik heb de laatste 120 grandslamfinale bij de heren gezien. Dan mag ik me toch hopeolijk wel een echte tennisliefhebber noem. Ik vind trouwens dat Nadal enorm veel balgevoel heeft. En Federers spel vind ik niet zo heel mooi (dat van Nadal ook niet hoor). Edberg had een mooie techniek vond ik, en Nalbandian ook.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:03 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het was hoe dan ook een van de genottelijkste wedstrijden ooit en het is me dan ook een raadsel dat je toen niet bent wedergekeerd in het kamp van de echte tennisliefhebbers
Geintje ouwe reus! Ik volg het tennis ook al sinds 1990 en er zijn heel wat houthakkers geweest voor wie ik supporterde. Vooral toch wel gravelspelers, zoals Bruguera, Kuerten, Berasategui, Muster, Meligeni, A. Costa, Puerta maar ook Edberg, Sampras, Ivanisevic, Korda, Federer en Gonzalez. Maar Nadal heb ik altijd irritant gevonden.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:08 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou, ik ben al 36 jaar een echte tennisliefhebber meneer. Ik heb de laatste 120 grandslamfinale bij de heren gezien. Dan mag ik me toch hopeolijk wel een echte tennisliefhebber noem. Ik vind trouwens dat Nadal enorm veel balgevoel heeft. En Federers spel vind ik niet zo heel mooi (dat van Nadal ook niet hoor). Edberg had een mooie techniek vond ik, en Nalbandian ook.
Moet kunnen.quote:
Ik was wat minder blij met Bruguera in de eerste ronden van RG 1990/. toen won hij met 6-4 6-3 6-2 van Edberg.quote:Ik volg het tennis ook al sinds 1990 en er zijn heel wat houthakkers geweest voor wie ik supporterde. Vooral toch wel gravelspelers, zoals Bruguera,
Gomez vond ik geweldig in die RG-f9nale tegen Agassi. En Heb je ooit Aguilera-Becker gezien (finale Hamburg 1990). Was een geweldige graveltennisles was dat. Staat op YouTube.quote:Kuerten, Berasategui, Muster, Meligeni, A. Costa, Puerta maar ook Edberg, Sampras, Ivanisevic, Korda, Federer en Gonzalez.
Dat snap ik. Vooral dat gepluk vind ik ook heel irritant. Onbegrijpelijk dat hij dat niet afleert. Kan echt niet.quote:Maar Nadal heb ik altijd irritant gevonden.
Die mentale hardheid had hij dan in de jaren daarvoor al op moeten bouwen, zou je zeggenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:00 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik had vooral het idee dat hij de bal heel vroeg nam, aan het begin van de opsprong.
[..]
Ja, zou het kunnen dat Federer het nadeel had dat hij in zin eerste gloriejaren weinig echte tegenstand had waardoor hij weinig mentale hardheid kon opbouwen?
Ik denk dat Federer mentaal vrij aardig is, maar dat je beeld beïnvloed wordt door het krankzinnige mentale niveau dat Djokovic en Nadal halen. Net zoals Federer en Djokovic fantastische gravelspelers zijn maar het beeld beïnvloed wordt door Nadals gravelprestaties.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:00 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
[..]
Ja, zou het kunnen dat Federer het nadeel had dat hij in zin eerste gloriejaren weinig echte tegenstand had waardoor hij weinig mentale hardheid kon opbouwen?
Ja, maar hij had geen echte uitdager in het begin.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 19:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die mentale hardheid had hij dan in de jaren daarvoor al op moeten bouwen, zou je zeggen
Nee, klopt. Maar ik weet niet hoe veel GS'en Federer had begonnen voordat Nadal RG in 2005 won. En ik denk dat hij twee keer heeft geprofiteerd van het feit dat Nadal denk ik niet geloofde dat hij op Wimbledon van Federer kon winnen. Waarschijnlijk omdat veel mensen op dit forum steeds zeiden dat hij alleen maar op gravel kon spelen.quote:En Federer had geen Djoko in z’n 1e topjaren inderdaad, maar Nadal kwam ook niet zo heel veel later, alleen die kwam buiten RG nog niet zover op een GS. En de vraag is ook of bijv Safin in topvorm zoveel onderdeed voor de die top-3. Probleem met hem is dat hij dat niet constant kon brengen en nogal wat andere interesses die niet per se goed zijn voor je carrière..
Ja, dat is deels zo. Maar Federer heeft een tijdlang vaak zijn hoofd laten hangen als het niet ging, en daar haakte ik echt een beetje af.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 19:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk dat Federer mentaal vrij aardig is, maar dat je beeld beïnvloed wordt door het krankzinnige mentale niveau dat Djokovic en Nadal halen. Net zoals Federer en Djokovic fantastische gravelspelers zijn maar het beeld beïnvloed wordt door Nadals gravelprestaties.
Zeg, hou jij je voorspellingen voortaan maar voor je, meneer.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 21:10 schreef GwaiLow het volgende:
Zo, hier gaan we ff voor zitten. Heb eigenlijk niet gekeken, maar Tsitsipas redelijk ruim favo bij de bookies? Denk toch dat Medvedev m gaat pakken gek genoeg.
Medvedev stond deze set eindelijk ook goed te spelen, maar Tsitsipas maakt bijna geen fouten. Heel knap.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:35 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zeg, hou jij je voorspellingen voortaan maar voor je, meneer.![]()
Ach, zo heb je nog wat aan je avond.quote:
Ja, klopt. Ik vind Tsitsipas echt een leuke speler trouwens. Prachtige techniek ook, met al zijn slagen. Mooie controle.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:37 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Medvedev stond deze set eindelijk ook goed te spelen, maar Tsitsipas maakt bijna geen fouten. Heel knap.
Geloof dat Federer al 4 Slams had voordat Nadal voor het eerst RG won.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 21:35 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, maar hij had geen echte uitdager in het begin.
[..]
Nee, klopt. Maar ik weet niet hoe veel GS'en Federer had begonnen voordat Nadal RG in 2005 won. En ik denk dat hij twee keer heeft geprofiteerd van het feit dat Nadal denk ik niet geloofde dat hij op Wimbledon van Federer kon winnen. Waarschijnlijk omdat veel mensen op dit forum steeds zeiden dat hij alleen maar op gravel kon spelen.
Maar ze schelen ook 5 jaar qua leeftijd..quote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:41 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Geloof dat Federer al 4 Slams had voordat Nadal voor het eerst RG won.
Joh, hij was op dat gravel al veel verder gekomen dan hij wilde. Hij vindt het maar kut op dat spulquote:
Kan goed ja.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:41 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Geloof dat Federer al 4 Slams had voordat Nadal voor het eerst RG won.
Hij had geen zin in nog 2 setsquote:Op dinsdag 8 juni 2021 23:30 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Joh, hij was op dat gravel al veel verder gekomen dan hij wilde. Hij vindt het maar kut op dat spul
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |