abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199795126
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:01 schreef superniger het volgende:

[..]

Zonder publiek.
En in de avond als het kouder wordt en de baan zal veel trager zijn. Langere rally’s. Geen publiek waar med voordeel uit zou kunnen halen. Zwakkere fysiek. Ik zeg: 80-20%.

Vorige overwinning van med beetje overrated door velen. Kwam vooral door zwakte en lichte blessure Garin.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 8 juni 2021 @ 14:10:23 #252
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199795150
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:09 schreef RipCity het volgende:

[..]

En in de avond als het kouder wordt en de baan zal veel trager zijn. Langere rally’s. Geen publiek waar med voordeel uit zou kunnen halen. Zwakkere fysiek. Ik zeg: 80-20%.
Ja, wat dat betreft ben ik blij dat Nadal morgenmiddag tegen Schwartzman speelt en niet morgenavond. Die hoog opstuitende ballen tegen Mini-Me lijken me gunstig voor Nadal.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199795192
Vanaf morgenavond is er gewoon publiek hoor.

edit; sorry het ging over tsitsi vs meddy. Fed-fan verwarde mij.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 8 juni 2021 @ 14:15:03 #254
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199795205
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:08 schreef Federer-fan het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp, is dat Nadal zo veel zwaarder favoriet is dan Djokovic. Nadals backodds voor toernooiwinst zijn, zoals ik gister al postte, 1.8 en die van Djokovic 6. Dat vind ik een erg groot verschil. Terwijl ik Nadal weliswaar hoger aansla op gravel dan Nadal, maar niet zo veel hoger.
Misschien dat die 13 eerdere titels er iets mee te maken hebben.
Rini dankjewel.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 14:17:17 #255
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199795227
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:13 schreef Norrage het volgende:
Vanaf morgenavond is er gewoon publiek hoor.

edit; sorry het ging over tsitsi vs meddy. Fed-fan verwarde mij.
Duizendmaal excuses.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Misschien dat die 13 eerdere titels er iets mee te maken hebben.
Dat denk ik ook, maar Nadal-Djokovic is op dit moment toch redelijk 50-50? En Djokovic is er misschien wel meer dan ooit op gebrand om te winnen.

En bovendien tellen Federers acht Wimbledontitels ook niet erg zwaar op Wimbledon. Het gaat toch vooral om de huidige vorm. Djokovic' backodds voor winst op Wimbledon zijn 2.40, die van Federer 9.00. Nadal, Tsitspas en Medvedev hebben alle drie 8.00.

[ Bericht 6% gewijzigd door Federer-fan op 08-06-2021 14:23:38 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 8 juni 2021 @ 15:12:45 #256
466281 WismutVeilchen83
pi_199795939
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:17 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Duizendmaal excuses.
[..]

Dat denk ik ook, maar Nadal-Djokovic is op dit moment toch redelijk 50-50? En Djokovic is er misschien wel meer dan ooit op gebrand om te winnen.

En bovendien tellen Federers acht Wimbledontitels ook niet erg zwaar op Wimbledon. Het gaat toch vooral om de huidige vorm. Djokovic' backodds voor winst op Wimbledon zijn 2.40, die van Federer 9.00. Nadal, Tsitspas en Medvedev hebben alle drie 8.00.
Federer heeft daar 8 titels inderdaad, maar slechts 2 in de laatste 12 jaar. Nadal won 13 van de laatste 16 French Opens, waarvan de laatste 5 op rij. Hij moest 1 keer geblesseerd opgeven, verloor 1 keer toen hij fysiek niet helemaal in orde was van Söderling en verloor 1 keer van Djokovic op het dieptepunt van zijn carrière. Dat is niet te vergelijken met Federer op Wimbledon die sowieso van Djokovic veel te vrezen daar, maar heeft in het verleden ook regelmatig van andere spelers verloren.

Zolang Nadal niet op waarde geklopt wordt op Roland Garros en op een dominante wijze blijft winnen is er geen enkele aanleiding om aan te nemen dat het verandert. Ook tegen Djokovic is het geen 50-50. Die kan van Nadal winnen op gravel, maar meestal verliest hij en hij deed het op RG ook pas 1 keer onder omstandigheden die niet te vergelijken zijn met nu.
Rini dankjewel.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 15:14:28 #257
466281 WismutVeilchen83
pi_199795959
Ik zie Federer op Wimbledon trouwens wel best kans maken als hij de wedstrijden kort kan houden. Een slijtageslag in een finale is hij wel bereid om te leveren. Djokovic is voor mij topfavoriet, maar daarna komt nog steeds Federer. Tsitsipas en Medvedev hebben op gras volgens mij nog nooit iets noemenswaardigs gepresteerd..
Rini dankjewel.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 15:16:07 #258
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199795980
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 15:12 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Federer heeft daar 8 titels inderdaad, maar slechts 2 in de laatste 12 jaar. Nadal won 13 van de laatste 16 French Opens, waarvan de laatste 5 op rij. Hij moest 1 keer geblesseerd opgeven, verloor 1 keer toen hij fysiek niet helemaal in orde was van Söderling en verloor 1 keer van Djokovic op het dieptepunt van zijn carrière. Dat is niet te vergelijken met Federer op Wimbledon die sowieso van Djokovic veel te vrezen daar, maar heeft in het verleden ook regelmatig van andere spelers verloren.

Zolang Nadal niet op waarde geklopt wordt op Roland Garros en op een dominante wijze blijft winnen is er geen enkele aanleiding om aan te nemen dat het verandert. Ook tegen Djokovic is het geen 50-50. Die kan van Nadal winnen op gravel, maar meestal verliest hij en hij deed het op RG ook pas 1 keer onder omstandigheden die niet te vergelijken zijn met nu.
Ja, ik hier hier niets tegen inbrengen.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 15:16:53 #259
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_199795995
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 15:12 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Nadal won idd de laatste 4x op rij Roland Garros.

4x - 4R - 5x - KF / 3R - 4x

En die 3e ronde was tegen Granollers volgens mij. Die gaf hij als W/O weg.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 15:18:51 #260
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199796029
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 15:14 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik zie Federer op Wimbledon trouwens wel best kans maken als hij de wedstrijden kort kan houden. Een slijtageslag in een finale is hij wel bereid om te leveren. Djokovic is voor mij topfavoriet, maar daarna komt nog steeds Federer. Tsitsipas en Medvedev hebben op gras volgens mij nog nooit iets noemenswaardigs gepresteerd..
Stel dat de finale Djokovic-Federer wordt, hoe veel procent kans geef je Federer dan? Ik zelf iets van 5%, omdat ik denk dat de 2019-finale Federer aardig is opgebroken. Hij was er zo dichtbij, met twee MP's op rij op eigen service en nog kon hij het niet afmaken; wat mij betreft had hij beter vier keer kunnen proberen een ace te slaan. Was al de derde keer in een GS dat hij verloor van Djokovic na MP's te hebben gehad (de andere twee waren uit mijn hoofd de US Opens van 2011 en 2012).
  dinsdag 8 juni 2021 @ 15:24:39 #261
466281 WismutVeilchen83
pi_199796116
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 15:18 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Stel dat de finale Djokovic-Federer wordt, hoe veel procent kans geef je Federer dan? Ik zelf iets van 5%, omdat ik denk dat de 2019-finale Federer aardig is opgebroken. Hij was er zo dichtbij, met twee MP's op rij op eigen service en nog kon hij het niet afmaken; wat mij betreft had hij beter vier keer kunnen proberen een ace te slaan. Was al de derde keer in een GS dat hij verloor van Djokovic na MP's te hebben gehad (de andere twee waren uit mijn hoofd de US Opens van 2011 en 2012).
Het hangt een beetje af van de fysieke gesteldheid van beiden. Maar mentaal staat Federer met 2-0 in sets achter inderdaad. Toch hoeft het niks te zeggen, Federer won in 2012 bijvoorbeeld ná die US Open wedstrijd in 2011 wel gewoon van Djokovic op Wimbledon. Ik had in 2019 überhaupt niet gedacht dat hij zo ver zou komen. Zou hij nu weer matchpoints krijgen, dan speelt die finale natuurlijk door zijn hoofd. Maar wie weet zet hij het juist om en gaat hij dan inderdaad vol voor die ace.

Wie had gedacht dat Federer bijvoorbeeld Nadal zou kloppen in Australië in 2017? De man waar hij zoveel belangrijke finales van verloor? Een break achter in de 5e set, een wagonlading breakpoints missen. En dan tóch toeslaan? Federer is een fenomeen dat bijzonder in elkaar zit. Vaak levert hij niet, maar op sommige momenten waarop je het niet verwacht juist wel. Als ik het in percentages zou moeten uitdrukken geef ik hem 25% kans. Niet heel groot, beter komt hij tegen iemand anders in de finale, maar kansloos is hij niet. Vooral ook omdat ik denk dat het hem hier allemaal om te doen is. Nog 1 keer Wimbledon winnen..
Rini dankjewel.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 15:25:36 #262
466281 WismutVeilchen83
pi_199796138
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 15:16 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Nadal won idd de laatste 4x op rij Roland Garros.

4x - 4R - 5x - KF / 3R - 4x

En die 3e ronde was tegen Granollers volgens mij. Die gaf hij als W/O weg.
Ooh sorry, ik dacht dat hij 2016 t/m 20 won. Maar dan was het 17-20.
Rini dankjewel.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 16:26:40 #263
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_199796966
Karlovic is al 42, maar die speelt volgens mij ook nog steeds(?)
  dinsdag 8 juni 2021 @ 16:34:32 #264
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199797068
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 15:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Het hangt een beetje af van de fysieke gesteldheid van beiden. Maar mentaal staat Federer met 2-0 in sets achter inderdaad. Toch hoeft het niks te zeggen, Federer won in 2012 bijvoorbeeld ná die US Open wedstrijd in 2011 wel gewoon van Djokovic op Wimbledon. Ik had in 2019 überhaupt niet gedacht dat hij zo ver zou komen. Zou hij nu weer matchpoints krijgen, dan speelt die finale natuurlijk door zijn hoofd. Maar wie weet zet hij het juist om en gaat hij dan inderdaad vol voor die ace.

Wie had gedacht dat Federer bijvoorbeeld Nadal zou kloppen in Australië in 2017? De man waar hij zoveel belangrijke finales van verloor? Een break achter in de 5e set, een wagonlading breakpoints missen. En dan tóch toeslaan? Federer is een fenomeen dat bijzonder in elkaar zit. Vaak levert hij niet, maar op sommige momenten waarop je het niet verwacht juist wel. Als ik het in percentages zou moeten uitdrukken geef ik hem 25% kans. Niet heel groot, beter komt hij tegen iemand anders in de finale, maar kansloos is hij niet. Vooral ook omdat ik denk dat het hem hier allemaal om te doen is. Nog 1 keer Wimbledon winnen..
Ben het helemaal eens met wat je zegt, vooral ook dat laatste. Zo had ik het nog niet gezien. Heel goed denkbaar dat het zo zit. Ik gun het hem van harte.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 17:33:58 #265
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_199797634
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:08 schreef Federer-fan het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp, is dat Nadal zo veel zwaarder favoriet is dan Djokovic. Nadals backodds voor toernooiwinst zijn, zoals ik gister al postte, 1.8 en die van Djokovic 6. Dat vind ik een erg groot verschil. Terwijl ik Nadal weliswaar hoger aansla op gravel dan Nadal, maar niet zo veel hoger.
Ik vind Nadal echt heel wat beter dan Nadal op gravel.
Hoewel ik Nadal nog wel van Nadal zie winnen als Nadal een slechte dag heeft.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_199797809
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 15:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

AO 2017 was inderdaad een verrassende turnaround. Dat was voor het eerst dat Federer zijn backhand door bleef slaan, daarna won Federer dat jaar nog 3 keer van Nadal in 2 sets. Hij leek op dat moment minder druk te voelen en was daardoor mentaal sterker. Tot aan de AO2017 was Federer een mental midget in belangrijke wedstrijden, vooral tegen Nadal, en verloor hij veel te veel wedstrijden die hij niet had hoeven verliezen. Meest in het oog springend de finales Wimbledon 2008, AO 2009 en US Open 2009. Maar ook op Wimbledon verloor hij een onnodig van Stakhovsky, Raonic, Tsonga, Anderson en in mindere mate Berdych. Zowel tegen Djoko als Nadal heeft hij een matig H2H record. In het begin van zijn carrière was hij ook te grillig en verloor hij wedstrijden omdat hij zijn emoties niet onder controle kon houden. Met zijn superieure techniek en goed loopvermogen had Federer veel meer kunnen winnen dan hij heeft gedaan. Vandaar dat ik hem een underachiever noemde.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 17:58:45 #267
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199797862
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:33 schreef EP3 het volgende:

[..]

Ik vind Nadal echt heel wat beter dan Nadal op gravel.
Hoewel ik Nadal nog wel van Nadal zie winnen als Nadal een slechte dag heeft.
Touché. Een kennelijke verschrijving noemen ze dat. Ik bedoelde: "Terwijl ik Nadal weliswaar hoger aansla op gravel dan Djokovic."
  dinsdag 8 juni 2021 @ 18:00:17 #268
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199797885
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:53 schreef eentwee het volgende:

[..]

AO 2017 was inderdaad een verrassende turnaround. Dat was voor het eerst dat Federer zijn backhand door bleef slaan,

Ik had vooral het idee dat hij de bal heel vroeg nam, aan het begin van de opsprong.
quote:
daarna won Federer dat jaar nog 3 keer van Nadal in 2 sets. Hij leek op dat moment minder druk te voelen en was daardoor mentaal sterker. Tot aan de AO2017 was Federer een mental midget in belangrijke wedstrijden, vooral tegen Nadal, en verloor hij veel te veel wedstrijden die hij niet had hoeven verliezen. Meest in het oog springend de finales Wimbledon 2008, AO 2009 en US Open 2009. Maar ook op Wimbledon verloor hij een onnodig van Stakhovsky, Raonic, Tsonga, Anderson en in mindere mate Berdych. Zowel tegen Djoko als Nadal heeft hij een matig H2H record. In het begin van zijn carrière was hij ook te grillig en verloor hij wedstrijden omdat hij zijn emoties niet onder controle kon houden. Met zijn superieure techniek en goed loopvermogen had Federer veel meer kunnen winnen dan hij heeft gedaan. Vandaar dat ik hem een underachiever noemde.
Ja, zou het kunnen dat Federer het nadeel had dat hij in zin eerste gloriejaren weinig echte tegenstand had waardoor hij weinig mentale hardheid kon opbouwen?
pi_199797921
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:00 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik had vooral het idee dat hij de bal heel vroeg nam, aan het begin van de opsprong.
[..]

Het was hoe dan ook een van de genottelijkste wedstrijden ooit en het is me dan ook een raadsel dat je toen niet bent wedergekeerd in het kamp van de echte tennisliefhebbers ;)
  dinsdag 8 juni 2021 @ 18:08:32 #270
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199797973
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:03 schreef eentwee het volgende:

[..]

Het was hoe dan ook een van de genottelijkste wedstrijden ooit en het is me dan ook een raadsel dat je toen niet bent wedergekeerd in het kamp van de echte tennisliefhebbers ;)
Nou, ik ben al 36 jaar een echte tennisliefhebber meneer. Ik heb de laatste 120 grandslamfinale bij de heren gezien. Dan mag ik me toch hopeolijk wel een echte tennisliefhebber noem. Ik vind trouwens dat Nadal enorm veel balgevoel heeft. En Federers spel vind ik niet zo heel mooi (dat van Nadal ook niet hoor). Edberg had een mooie techniek vond ik, en Nalbandian ook.
pi_199798301
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:08 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nou, ik ben al 36 jaar een echte tennisliefhebber meneer. Ik heb de laatste 120 grandslamfinale bij de heren gezien. Dan mag ik me toch hopeolijk wel een echte tennisliefhebber noem. Ik vind trouwens dat Nadal enorm veel balgevoel heeft. En Federers spel vind ik niet zo heel mooi (dat van Nadal ook niet hoor). Edberg had een mooie techniek vond ik, en Nalbandian ook.
Geintje ouwe reus! Ik volg het tennis ook al sinds 1990 en er zijn heel wat houthakkers geweest voor wie ik supporterde. Vooral toch wel gravelspelers, zoals Bruguera, Kuerten, Berasategui, Muster, Meligeni, A. Costa, Puerta maar ook Edberg, Sampras, Ivanisevic, Korda, Federer en Gonzalez. Maar Nadal heb ik altijd irritant gevonden.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 18:48:38 #272
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199798365
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:40 schreef eentwee het volgende:

[..]

Geintje ouwe reus!
Moet kunnen. _O_
quote:
Ik volg het tennis ook al sinds 1990 en er zijn heel wat houthakkers geweest voor wie ik supporterde. Vooral toch wel gravelspelers, zoals Bruguera,
Ik was wat minder blij met Bruguera in de eerste ronden van RG 1990/. toen won hij met 6-4 6-3 6-2 van Edberg. ;( Gelukkig won Ivanisevic op dezelfde dag van Becker. Dat was voor mij een beetje als toen Hamilton een fout maakte na die klapband van Max.
quote:
Kuerten, Berasategui, Muster, Meligeni, A. Costa, Puerta maar ook Edberg, Sampras, Ivanisevic, Korda, Federer en Gonzalez.
Gomez vond ik geweldig in die RG-f9nale tegen Agassi. En Heb je ooit Aguilera-Becker gezien (finale Hamburg 1990). Was een geweldige graveltennisles was dat. Staat op YouTube.
quote:
Maar Nadal heb ik altijd irritant gevonden.
Dat snap ik. Vooral dat gepluk vind ik ook heel irritant. Onbegrijpelijk dat hij dat niet afleert. Kan echt niet.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 18:49:14 #273
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199798371
Wat een niveau zeg deze partij... Hoog WTA-gehalte met al die breaks. -O-
pi_199798387
Lijnrechters zijn druk bezig met fout roepen in ieder geval :P
pi_199798752
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:00 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

[..]

Ja, zou het kunnen dat Federer het nadeel had dat hij in zin eerste gloriejaren weinig echte tegenstand had waardoor hij weinig mentale hardheid kon opbouwen?
Die mentale hardheid had hij dan in de jaren daarvoor al op moeten bouwen, zou je zeggen ;)

En Federer had geen Djoko in z’n 1e topjaren inderdaad, maar Nadal kwam ook niet zo heel veel later, alleen die kwam buiten RG nog niet zover op een GS. En de vraag is ook of bijv Safin in topvorm zoveel onderdeed voor de die top-3. Probleem met hem is dat hij dat niet constant kon brengen en nogal wat andere interesses die niet per se goed zijn voor je carrière..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')