abonnement Unibet Coolblue
pi_199743544


Joe Biden



Kamala Harris

House of Representatives:
Democrat (218)
Republican (212)
Vacant (5)

United States Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Nancy Pelosi (D)

Majority Leader of the House:
Steny Hoyer (D)
Minority Leader of the House:
Kevin McCarthy (R)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Shumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:


Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Voor wie graag een video timeline wil zien van de gebeurtenissen op 6 januari in Washington:

https://projects.propublica.org/parler-capitol-videos/
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199743557
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat het accurater is om te stellen dat men Democratische stemmers wil benadelen dan dat het racistisch gemotiveerd is.
Het maakt niet uit wat het motief erachter is, als het effect ervan is dat de maatregelen vnl de zwarte bevolking treft.

Definitie raciale discriminatie UN:

quote:
Article 1 of the Convention defines "racial discrimination" as:

... any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, colour, descent, or national or ethnic origin which has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life.[22]

Bron
Een historisch overzicht van black voter suppression:

twitter


[ Bericht 29% gewijzigd door Kijkertje op 04-06-2021 15:28:21 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199744109
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 15:19 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wat het motief erachter is, als het effect ervan is dat de maatregelen vnl de zwarte bevolking treft.

Definitie raciale discriminatie UN:
[..]

Een historisch overzicht van black voter suppression:

[ twitter ]

Dat het discriminerend is zijn we het over eens, ook dat er veel black voter suppression is geweest en nog steeds is.
Wat ik lastiger vind is om iedereen die deze maatregelek steunt voor rascisten uit te maken. Het kan ook een ongewild bij-effect zijn.
Als een democratische rascist geen zwarten aanneemt omdat ze zwart neemt hij waarschijnlijk ook minder democraten aan. Discrimineert hij dan op politieke voorkeur?

Maar technisch heb je gelijk lees ik. Bedankt voor het opzoeken en delen daarvan.
pi_199744159
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:06 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Maar technisch heb je gelijk lees ik. Bedankt voor het opzoeken en delen daarvan.
Ook niet, want er staat dit:
quote:
based on race, colour, descent, or national or ethnic origin
En dat is in dit geval geen van deze, het gaat puur om politieke affiliatie. Er zijn constant pogingen om het begrip racisme verder op te rekken, daar moet je heel bedacht op zijn.
pi_199744317
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ook niet, want er staat dit:
[..]

En dat is in dit geval geen van deze, het gaat puur om politieke affiliatie. Er zijn constant pogingen om het begrip racisme verder op te rekken, daar moet je heel bedacht op zijn.
Ja daar moeten we heel bedacht op zijn maar we weten allemaal dat Republikeinen juist de counties targeten met maatregelen waar veel zwarte mensen wonen omdat zij doorgaans democratisch stemmen (makkelijk identificeerbaar). Dan kan je wel zeggen dat het niet om de huidskleur gaat maar daar komt het uiteindelijk toch gewoon op neer.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 16:28:17 #6
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199744325
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ook niet, want er staat dit:
[..]

En dat is in dit geval geen van deze, het gaat puur om politieke affiliatie. Er zijn constant pogingen om het begrip racisme verder op te rekken, daar moet je heel bedacht op zijn.
Klopt, ik hoor hier dagelijks mensen die claimen dat blanken in Nederland het slachtoffer van racisme zijn :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199744328
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja daar moeten we heel bedacht op zijn maar we weten allemaal dat Republikeinen juist de counties targeten met maatregelen waar veel zwarte mensen wonen omdat zij doorgaans democratisch stemmen. Dan kan je wel zeggen dat het niet om de huidskleur gaat maar daar komt het uiteindelijk toch gewoon op neer.
Nee, het komt neer op politieke affiliatie zoals ik zeg. Daar is het op gebaseerd.

Zie bijvoorbeeld ook hoe er om wordt gegaan door de Republikeinen met verschillende groepen latino's.
pi_199744381
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klopt, ik hoor hier dagelijks mensen die claimen dat blanken in Nederland het slachtoffer van racisme zijn :P
Soms is dat natuurlijk zo, maar vaak is dat inderdaad het gevolg van het oprekken van die definitie. Dan bereikt het het punt waarop het eigenlijk concreet niets meer betekent.
  Overall beste user 2022 vrijdag 4 juni 2021 @ 16:32:39 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199744382
Zou het een aftrekpost zijn?

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 17:40:03 #10
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199745020
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Soms is dat natuurlijk zo, maar vaak is dat inderdaad het gevolg van het oprekken van die definitie. Dan bereikt het het punt waarop het eigenlijk concreet niets meer betekent.
Of je wacht tot er geen nabestaanden meer overgebleven zijn. Als je het dat toch over oprekken van verantwoording hebt..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 4 juni 2021 @ 17:53:49 #11
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199745195
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:32 schreef Ulx het volgende:
Zou het een aftrekpost zijn?

[ twitter ]
Misschien kunnen ze voortaan entree vragen, het waren toch toeristen?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:58:52 #12
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199746607
Trump heeft officieel een ban gekregen van twee jaar van Facebook. Ik vraag me af of Twitter hem dezelfde voorkeursbehandeling geeft. :P
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 4 juni 2021 @ 21:45:25 #13
323401 Kijkertje
met filter
pi_199748086
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:58 schreef klappernootopreis het volgende:
Trump heeft officieel een ban gekregen van twee jaar van Facebook. Ik vraag me af of Twitter hem dezelfde voorkeursbehandeling geeft. :P
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199748282
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Soms is dat natuurlijk zo, maar vaak is dat inderdaad het gevolg van het oprekken van die definitie. Dan bereikt het het punt waarop het eigenlijk concreet niets meer betekent.
Het is denk ik wel goed om wat dingen uit elkaar te trekken. Het doel van Republikeinen zal zijn om henzelf een groot voordeel te geven en dientengevolge Democraten een groot nadeel.

Je kunt dan niet zeggen dat ze uit racistisch motief handelen of racist zijn op basis hiervan. Je kunt denk ik wel zeggen dat ze racistische districtslijnen trekken of dat het beleid hier racistisch is.

Echter, wat als ze bijvoorbeeld etnische data gebruiken om de lijntjes te trekken in plaats van partijdige registratiegegevens? Is dat wel simpelweg racistisch? Het motief zal waarschijnlijk hetzelfde zijn...
pi_199748385
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 21:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het is denk ik wel goed om wat dingen uit elkaar te trekken. Het doel van Republikeinen zal zijn om henzelf een groot voordeel te geven en dientengevolge Democraten een groot nadeel.

Je kunt dan niet zeggen dat ze uit racistisch motief handelen of racist zijn op basis hiervan. Je kunt denk ik wel zeggen dat ze racistische districtslijnen trekken of dat het beleid hier racistisch is.

Echter, wat als ze bijvoorbeeld etnische data gebruiken om de lijntjes te trekken in plaats van partijdige registratiegegevens? Is dat wel simpelweg racistisch? Het motief zal waarschijnlijk hetzelfde zijn...
Nee, maar het is ook niet zo heel relevant verder. Het is vooral anti-democratisch en dat is genoeg reden om tegen dat soort praktijken te zijn.

Het probleem is dat er een enorme logische valkuil zit in het idee dat alleen de uitkomst van een wet of beleid er toe zou doen. Je zou bijvoorbeeld dan ook kunnen zeggen dat het racistisch is dat bijna alle zwarte mensen (die stemmen) Democratisch stemmen. Dat is de uitkomst.
pi_199748669
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, maar het is ook niet zo heel relevant verder. Het is vooral anti-democratisch en dat is genoeg reden om tegen dat soort praktijken te zijn.

Het probleem is dat er een enorme logische valkuil zit in het idee dat alleen de uitkomst van een wet of beleid er toe zou doen. Je zou bijvoorbeeld dan ook kunnen zeggen dat het racistisch is dat bijna alle zwarte mensen (die stemmen) Democratisch stemmen. Dat is de uitkomst.
Ik denk niet dat iemand stelt dat alleen de uitkomst van wetgeving er toe doet, maar dat we allemaal het wel erover eens zijn dat hoewel de uitkomst niet het enige is wat van belang is, het alsnog wel van belang is? Er zit dus een logische valkuil in je inbreng hier en specifiek de stropop ;)

Verder zou je kunnen inbrengen dat willekeurig welke wetgeving altijd bepaalde etnische groepen benadeelt hoe subtiel dan ook en dan racistisch zou zijn, wat het meer een semantisch spelletje zou maken en vast niet bedoeld wordt in het VN verdrag. Maar ok, dan hadden ze zich duidelijker moeten uitdrukken...

Alsnog ben ik wel benieuwd naar het antwoord op de vraag: wat als etnische gegevens gebruikt zijn om districtslijnen te trekken?
  vrijdag 4 juni 2021 @ 22:24:56 #17
323401 Kijkertje
met filter
pi_199748678
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, maar het is ook niet zo heel relevant verder. Het is vooral anti-democratisch en dat is genoeg reden om tegen dat soort praktijken te zijn.

Het probleem is dat er een enorme logische valkuil zit in het idee dat alleen de uitkomst van een wet of beleid er toe zou doen. Je zou bijvoorbeeld dan ook kunnen zeggen dat het racistisch is dat bijna alle zwarte mensen (die stemmen) Democratisch stemmen. Dat is de uitkomst.
Het echte probleem is dat er beleid gemaakt kan worden waarvan je de motivatie van racisme nooit kunt aantonen ook al is dat wél het doel ervan en daarom is het belangrijk dat er niet alleen naar motivatie gekeken wordt.

Persoonlijk denk ik ook niet dat hier racisme de motivatie is maar het feit blijft dat een aantal maatregelen duidelijk gericht zijn op de zwarte bevolking omdat ze democratisch stemmen. Waarom zouden ze anders early voting op zondag willen beperken of de drive thru stemlocaties willen afschaffen? Dat zijn bij uitstek de bekende manieren waarop de zwarte bevolking stemt en het heeft helemaal niets te maken met het zgn 'veiliger' maken van de verkiezing.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199748730
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:24 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het echte probleem is dat er beleid gemaakt kan worden waarvan je de motivatie van racisme nooit kunt aantonen ook al is dat wél het doel ervan
Nee, dat is het dus niet. Als je het niet kunt aan tonen dan klopt je aanname gewoon niet. Je blijft het maar opzichtig proberen.

Bovendien is het gewoon enorm verspilde moeite en werkt het alleen maar averachts om allerlei dingen racisme te noemen zonder motivatie.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 22:32:14 #19
323401 Kijkertje
met filter
pi_199748770
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, dat is het dus niet. Als je het niet kunt aan tonen dan klopt je aanname gewoon niet. Je blijft het maar opzichtig proberen.
Ja dat is het dus wel. Counties met een hoofdmoot aan zwarte bevolking wordt getarget en hun manier van stemmen wordt getarget. Dat kan je wel blijven ontkennen maar leg anders even uit hoe bovengenoemde maatregelen bijdragen aan de veiligheid van de verkiezingen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199748779
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:32 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja dat is het dus wel. Counties met een hoofdmoot aan zwarte bevolking wordt getarget en hun manier van stemmen wordt getarget. Dat kan je wel blijven ontkennen
Dat doe ik helemaal niet.
  Overall beste user 2022 vrijdag 4 juni 2021 @ 22:35:20 #21
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199748807
twitter


Benieuwd of hij gaat liegen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 22:51:41 #22
323401 Kijkertje
met filter
pi_199749053
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat doe ik helemaal niet.
Ok maar dan is de raciale discriminatie toch duidelijk? Dat de onderliggende motivatie is dat ze democratisch stemmen doet daar niks aan af als het reslutaat hetzelfde is: het targeten van de counties met een grote groep zwarte stemmers die daardoor worden beperkt in hun stemrecht..
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199749074
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ok maar dan is de raciale discriminatie toch duidelijk?
Nee, want dat is niet de basis voor het beleid. Je zegt het zelf al:

quote:
maar het feit blijft dat een aantal maatregelen duidelijk gericht zijn op de zwarte bevolking omdat ze democratisch stemmen.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 22:54:01 #24
323401 Kijkertje
met filter
pi_199749083
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, want dat is niet de basis voor het beleid.
Maar wel het resultaat.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199749107
En we zijn dus weer terug bij af. :)
  vrijdag 4 juni 2021 @ 22:58:03 #26
323401 Kijkertje
met filter
pi_199749132
Ach ja dit vraagstuk zal uiteindelijk wel bij de SC terecht komen. Benieuwd wat de uitspraak gaat worden en vooral wat de redenering erachter zal zijn :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199749168
Een rechter verwacht dat je een aantijging kunt aantonen. Dat kun je niet, dus vang je bot. Daarnaast is de kans dat de SC er iets over wil zeggen sowieso klein, de Grondwet zegt niets over kieswetten en die zijn dus volledig door de Staten zelf te bepalen.
pi_199749171
Deze zaken zijn herhaaldelijk bij de SC gekomen. Maar laat ik de boel niet spoilen.
pi_199749350
Dat oefen je toch achter gesloten deuren8)7 in een kazerne bijv.
twitter
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:26:09 #30
323401 Kijkertje
met filter
pi_199749419
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
Deze zaken zijn herhaaldelijk bij de SC gekomen. Maar laat ik de boel niet spoilen.
Met de huidige samenstelling van de SC heb ik er ook een hard hoofd in -O-

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199749507
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Met de huidige samenstelling van de SC heb ik er ook een hard hoofd in -O-

[ twitter ]
Ja, goed, maar ik doelde op het verleden uiteraard. Om dan toch maar te "spoilen", er zijn best wat uitspraken geweest en politiek lijkt toch wel serieus van belang te zijn hierin. Het zijn nooit unanieme uitspraken. Verre van.

Een zaak waarin men het eens was in 2017 op de hoofdlijnen (ondanks de 3 dissenters op delen): Cooper v. Harris

Maar ja, die zaak ging onder meer over de vraag of je raciale data mocht gebruiken bij het tekenen van districten. Een vraag waarop ik eerder geen antwoord kreeg van MoreDakka.

[ Bericht 4% gewijzigd door SnertMetChoco op 04-06-2021 23:57:31 ]
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:58:41 #32
323401 Kijkertje
met filter
pi_199749826
Ah Lindell My Pillow Guy denkt Dominion wel aan te kunnen? :D

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199749852
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:33 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Maar ja, die zaak ging onder meer over de vraag of je raciale data mocht gebruiken bij het tekenen van districten. Een vraag waarop ik eerder geen antwoord kreeg van MoreDakka.
Volgens mij wel, waarom zou dat niet mogen?
pi_199749856
Zoals beloofd een humaner immigratiebeleid:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199749966
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Volgens mij wel, waarom zou dat niet mogen?
Hm, ik vermoed dat je mijn reactie hier gemist hebt: POL / [AMV] #974 Black voter suppression

Geen probleem verder natuurlijk. Ik kan een samenvatting typen, en dat komt in feite neer op dat je volgens mij geen raciale data mag gebruiken om je lijntjes te tekenen. Echter gaat een vonnis als dit verder en is altijd subtieler dan hier in een paar zinnen weergegeven kan worden.

Voor redenen, lees het vonnis, dat is denk ik beter dan dat ik het legalese ga zitten vertalen.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 05-06-2021 00:19:45 ]
pi_199750497
Obstruction dus :Y

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199751018
Oh ja, Matt Gaetz zit ook nog in de commissie. 😂
twitter
  Overall beste user 2022 zaterdag 5 juni 2021 @ 08:26:22 #38
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199751464
Het cancellen van een speech omdat er over zwarten werd gesproken leidt tot het cancellen van de hele organisatie.

Dus, beste Trumpfans, welk deel van cancelculture is terecht? Het eerste of de tweede?

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zaterdag 5 juni 2021 @ 10:21:49 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199752359
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 08:26 schreef Ulx het volgende:
Het cancellen van een speech omdat er over zwarten werd gesproken leidt tot het cancellen van de hele organisatie.

Dus, beste Trumpfans, welk deel van cancelculture is terecht? Het eerste of de tweede?

[ twitter ]
Ja, dit is wel heel pijnlijk. Cancel culture roepen en dat dit soort grappen uithalen? Ik wacht wel even op de outrage van FOX News en de trumpanzees.

quote:
The veterans group said Garrison and Cindy Suchan, chair of the Memorial Day parade committee and president of the Hudson American Legion Auxiliary, decided to “censor” retired Army Lt. Col. Barnard Kemter in a “premeditated” move. Kemter shared his Memorial Day speech in advance with Suchan, who asked him to remove a part of his speech, and he didn’t, according to the department.
Geen ongelukje of in het moment maar gewoon met opzet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 13:42:31 #40
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_199754553
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 05:38 schreef AnneX het volgende:
Oh ja, Matt Gaetz zit ook nog in de commissie. 😂
[ twitter ]
Zou de FBI Gaetz niet aftappen inmiddels? :)
Dan weten ze het gauw genoeg...

[ Bericht 2% gewijzigd door GarlandBriggs op 05-06-2021 13:43:34 (..) ]
  zaterdag 5 juni 2021 @ 14:12:20 #41
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199754922
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:42 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Zou de FBI Gaetz niet aftappen inmiddels? :)
Dan weten ze het gauw genoeg...
Ik betwijfel of de FBI in het geval Geatz deze methode gebruikt. Ze hebben namelijk een dikke vis in de fuik die een veel effectievere manier om Gaetz aan de schandpaal te nagelen beloofd.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zaterdag 5 juni 2021 @ 15:21:45 #42
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_199756129
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 14:12 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik betwijfel of de FBI in het geval Geatz deze methode gebruikt. Ze hebben namelijk een dikke vis in de fuik die een veel effectievere manier om Gaetz aan de schandpaal te nagelen beloofd.
Gaetz gaat eraan door Greenberg, dat lijkt zeker idd. Maar zou er geen onderzoek lopen naar wat Gaetz nog allemaal weet en wie hij nog weer kent? Zou me niet verbazen.
DeathSantis is bv geen onbekende (en generatiegenoot) van die twee en Roger Stone idem. En allemaal zijn het matties van The Former Guy.

Misschien te ver gezocht maar ik kan me voorstellen dat ze het onderzoek niet stoppen bij Gaetz maar dat ze juist met/bij hem verder gaan...
  zaterdag 5 juni 2021 @ 15:28:46 #43
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_199756343
- Leuk wel maar wat Trump jr uitkraamt is maar zelden relevant en totaal niet relevant in dit topic, sorry -

[ Bericht 93% gewijzigd door Tijger_m op 05-06-2021 17:54:45 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 5 juni 2021 @ 15:50:11 #44
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199756642
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 14:12 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik betwijfel of de FBI in het geval Geatz deze methode gebruikt. Ze hebben namelijk een dikke vis in de fuik die een veel effectievere manier om Gaetz aan de schandpaal te nagelen beloofd.
True, maar de andere partij kan ook worden afgeluisterd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zaterdag 5 juni 2021 @ 17:55:55 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199757829
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:42 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Zou de FBI Gaetz niet aftappen inmiddels? :)
Dan weten ze het gauw genoeg...
Dat zou best kunnen maar daar gaat de FBI zich dan zeker niet over uitlaten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 zondag 6 juni 2021 @ 12:54:59 #46
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199766870
Had Trump zijn pantalon achterstevoren aan?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 6 juni 2021 @ 12:57:42 #47
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199766899
twitter


:?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199767294
quote:
Donald Trump zegt tegen bezoekers in zijn ballingsoord in Florida dat hij verwacht dat hij in augustus zal worden hersteld in ambt van president van de Verenigde Staten. Hij heeft namelijk in november 2020 de verkiezingen gewonnen. Tegen de zomer zal daarvoor voldoende bewijs zijn, denkt hij.
https://www.welingelichte(...)-weer-president.html

Gelooft hij daar zelf wel in ? Dat zou pathetic zijn.. Een loser die niet kan accepteren dat hij een loser is en gaat fantaseren.
Of weet hij dat hij liegt, maar zegt zulke dingen om zijn aanhangers op te fokken.
Bijv Qanon... die heel graag in een staatsgreep van Trump willen geloven.

Of het is van beiden iets.
  Overall beste user 2022 zondag 6 juni 2021 @ 13:34:44 #49
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199767320
Zijn aanhangers willen dat geloven. Worden kwaad als het niet gebeurt. Gaan rellen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 6 juni 2021 @ 16:32:09 #50
323401 Kijkertje
met filter
pi_199771033
Ook Mark Meadows heeft verwoede pogingen gedaan om Trump's DOJ in te schakelen bij het onderzoeken van complottheorieen:

twitter


quote:
In Donald J. Trump’s final weeks in office, Mark Meadows, his chief of staff, repeatedly pushed the Justice Department to investigate unfounded conspiracy theories about the 2020 presidential election, according to newly uncovered emails provided to Congress, portions of which were reviewed by The New York Times.

In five emails sent during the last week of December and early January, Mr. Meadows asked Jeffrey A. Rosen, then the acting attorney general, to examine debunked claims of election fraud in New Mexico and an array of baseless conspiracies that held that Mr. Trump had been the actual victor. That included a fantastical theory that people in Italy had used military technology and satellites to remotely tamper with voting machines in the United States and switch votes for Mr. Trump to votes for Joseph R. Biden Jr.

None of the emails show Mr. Rosen agreeing to open the investigations suggested by Mr. Meadows, and former officials and people close to him said that he did not do so. An email to another Justice Department official indicated that Mr. Rosen had refused to broker a meeting between the F.B.I. and a man who had posted videos online promoting the Italy conspiracy theory, known as Italygate.

But the communications between Mr. Meadows and Mr. Rosen, which have not previously been reported, show the increasingly urgent efforts by Mr. Trump and his allies during his last days in office to find some way to undermine, or even nullify, the election results while he still had control of the government.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 6 juni 2021 @ 17:27:49 #51
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_199771880
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 12:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

:?
Volgens mij draagt hij incontinentiemateriaal/-luiers en dat geeft dit vreemde rimpeleffect.

Dit lees je ook veel terug van oa ouderenverzorgers.
Hij ziet er sowieso slecht uit...

[ Bericht 4% gewijzigd door GarlandBriggs op 06-06-2021 17:30:12 (..) ]
  Overall beste user 2022 zondag 6 juni 2021 @ 21:04:51 #52
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199775301
twitter


Republikeinen rammen de belemneringen door met gewone meerderheden. En fucking klapjosti wil daar geen wet tegen invoeren met alleen een gewone meerderheid.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 6 juni 2021 @ 21:38:12 #53
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199775836
twitter


Benieuwd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199776769
Vermoedelijk draagt trump een broek met elastische band, en een fake ritssluiting.
Gezien de kreukels ( die horen aan de achterkant) en de gladde voorkant ( hoewel opbollend vanwege buikvet / vetschort / inco, whatever) zonder fake ingestikte sluiting, is dit zeer verdacht voor verkeerd om aangetrokken.
Waar was zijn persoonlijke aide 8)7 nurse 8)7 secret service handler?
  zondag 6 juni 2021 @ 23:16:58 #55
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199777278
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 17:27 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Volgens mij draagt hij incontinentiemateriaal/-luiers en dat geeft dit vreemde rimpeleffect.

Dit lees je ook veel terug van oa ouderenverzorgers.
Hij ziet er sowieso slecht uit...
Hij heeft rust nodig, en zou eigenlijk in een gewatteerde cel op verhaal moeten komen. Altijd al gedacht dat je van overmatig golfen helemaal knetter wordt..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199777606
Een verdere analyse en comments zijn hier. Vers van de de twitter pers.


twitter
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 23:16 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Hij heeft rust nodig, en zou eigenlijk in een gewatteerde cel op verhaal moeten komen. Altijd al gedacht dat je van overmatig golfen helemaal knetter wordt..
  maandag 7 juni 2021 @ 00:08:30 #57
323401 Kijkertje
met filter
pi_199777620
Het probleem van Trump's narcisme laat natuurlijk ook helemaal niet toe dat hij er een punt achter zet. Hij MOET immers bewonderd worden?

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199777647
Of…of…of…liever deze ultieme vernedering ( die bij trump langsgaat, want hij leest de pers niet) of..of…het is in scène gezet.
Liever dit dan een veroordeling: “Vrijspraak wegens verregaande dementia praecox”

#bnw too much
pi_199777758
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 00:14 schreef AnneX het volgende:
Of…of…of…liever deze ultieme vernedering ( die bij trump langsgaat, want hij leest de pers niet) of..of…het is in scène gezet.
Liever dit dan een veroordeling: “Vrijspraak wegens verregaande dementia praecox”

#bnw too much
twitter


Ow…er zijn meer mensen, die dat vermoeden. En de schuld (van de zipperless pants) geven aan jarenlange drug abuse.
pi_199777782
OK. In mijn verdediging: er zijn er meer ingetrapt in de blijkbaar overbelichte en gemanipuleerde foto van de “omgekeerde broek”.
It was fun while it lasted.
twitter
pi_199777787
Maar Daniel Dale is toch die linkse leugenaar volgens het trollenleger?
  maandag 7 juni 2021 @ 00:59:08 #62
323401 Kijkertje
met filter
pi_199777822
Filibuster showdown coming up!

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 01:59:18 #63
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199777948
Mensen, alles leuk en aardig maar de volgende keer dat er tweets met de broek van Trump hier gepost worden gooi ik ze weg, het is totaal niet relevant voor de Amerikaanse politiek.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199778400
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 01:59 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Mensen, alles leuk en aardig maar de volgende keer dat er tweets met de broek van Trump hier gepost worden gooi ik ze weg, het is totaal niet relevant voor de Amerikaanse politiek.[/modbreak]
Deels was de ‘meevaller’ dat het niet eens meer ging over de inhoud van de speech. Overigens “same old, same old”.
En gedrag en presentatie van een ex-president in decline is in hindsight toch nog wel van belang in de Amerikaanse politiek gezien de invloed op huidige senatoren en gouverneurs?
  maandag 7 juni 2021 @ 08:24:03 #65
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199778543
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 01:59 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Mensen, alles leuk en aardig maar de volgende keer dat er tweets met de broek van Trump hier gepost worden gooi ik ze weg, het is totaal niet relevant voor de Amerikaanse politiek.[/modbreak]
Sowieso misschien een idee om weer eens een oproep te doen om minder tweets te spammen.
  maandag 7 juni 2021 @ 08:28:49 #66
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199778576
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 07:59 schreef AnneX het volgende:

[..]

Deels was de ‘meevaller’ dat het niet eens meer ging over de inhoud van de speech. Overigens “same old, same old”.
En gedrag en presentatie van een ex-president in decline is in hindsight toch nog wel van belang in de Amerikaanse politiek gezien de invloed op huidige senatoren en gouverneurs?
Juist. Politiek gaat meer en meer over poppetjes, en hoe ze zich gedragen. Als een politicus òns zélf geen relevant nieuws geeft dan kunnen we niet anders reageren dan op dit soort onderwerpen. Wanneer heb jij Trump voor het laatst iets zinvol of verstandigs horen zeggen, wanneer??
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 7 juni 2021 @ 08:47:26 #67
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199778686
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 00:46 schreef AnneX het volgende:
OK. In mijn verdediging: er zijn er meer ingetrapt in de blijkbaar overbelichte en gemanipuleerde foto van de “omgekeerde broek”.
It was fun while it lasted.
[ twitter ]
Fun. Het is tekenend dat ze het wel over zijn incontinentiebroek hebben, maar niet over zijn politieke rol die hij vermeend zou moeten spelen. Dan rest ons de terugkerende vraag aan de Trumptards: Wat is er verdomme nu zo goed aan het beleid van Trump???
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199780319
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 12:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

:?
Tja, misschien moet je bij dat soort onzin toch even wachten met posten. Je weet van te voren wel dat zoiets uiteindelijk op de fake-news stapel belandt. No way dat ze Trump met een broek achterstevoren op dat podium laten stappen. Vooraf wordt zo iemand bepoederd en gestyled.

En iedereen hier die vervolgens gaat lopen theoretiseren :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 7 juni 2021 @ 12:21:16 #69
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199781446
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:07 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Tja, misschien moet je bij dat soort onzin toch even wachten met posten. Je weet van te voren wel dat zoiets uiteindelijk op de fake-news stapel belandt. No way dat ze Trump met een broek achterstevoren op dat podium laten stappen. Vooraf wordt zo iemand bepoederd en gestyled.

En iedereen hier die vervolgens gaat lopen theoretiseren :')
Laat ik het zo stellen: Ik heb liever dat er iemand op dat podium staat die is verkleed als een clown , maar daartegen verstandige taal spreekt dan iemand in een strak pak die onzin en leugens uitkraamt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 maandag 7 juni 2021 @ 14:04:58 #70
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199782864
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:07 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Tja, misschien moet je bij dat soort onzin toch even wachten met posten. Je weet van te voren wel dat zoiets uiteindelijk op de fake-news stapel belandt. No way dat ze Trump met een broek achterstevoren op dat podium laten stappen. Vooraf wordt zo iemand bepoederd en gestyled.

En iedereen hier die vervolgens gaat lopen theoretiseren :')
Laat ik het zo stellen: Trump is de enige president die het voor elkaar wist te krijgen dat men factcheckers moest inschakelen om te bepalen of hij zijn broek niet achterstevoren droeg.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199783191
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 14:04 schreef Ulx het volgende:

[..]

Laat ik het zo stellen: Trump is de enige president die het voor elkaar wist te krijgen dat men factcheckers moest inschakelen om te bepalen of hij zijn broek niet achterstevoren droeg.
Wat natuurlijk onzin is. De memes die aan de rechterkant van het spectrum rondgaan bevatten allerlei leuke uit de context getrokken filmpjes van dementerende Bidens of Stroke-having Hillaries die ook factcheckers behoeven. Je moet gewoon iets kritischer zijn op welke tweet je hier post. Even onderzoek doen naar fact checks ofzo.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 7 juni 2021 @ 15:40:34 #72
323401 Kijkertje
met filter
pi_199784128
Het is (na maanden) eindelijk gelukt om Mo Brooks een dagvaarding te bezorgen voor zijn aandeel in de opstand bij het Capitool op 6 januari.

twitter


Dat ging via de email van zijn vrouw en daar was hij zo boos over dat hij op twitter een rant postte met een screenshot van het beeldscherm waar een briefje op geplakt zit met wachtwoorden :')

twitter


quote:
Matthew Kaiser, an attorney for Swalwell, said Sunday evening that "a private investigator had left the papers with Brooks' wife at their home," per CNN.

Philip Andonian, another attorney for Swalwell, told CNN the allegation that the papers were served improperly was "untrue." Kaiser added he looked forward to "reading the papers" should Brooks contest the matter in court.


[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 07-06-2021 15:53:49 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 7 juni 2021 @ 23:28:53 #73
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199790204
quote:
10s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:40 schreef Kijkertje het volgende:
Het is (na maanden) eindelijk gelukt om Mo Brooks een dagvaarding te bezorgen voor zijn aandeel in de opstand bij het Capitool op 6 januari.

[ twitter ]

Dat ging via de email van zijn vrouw en daar was hij zo boos over dat hij op twitter een rant postte met een screenshot van het beeldscherm waar een briefje op geplakt zit met wachtwoorden :')

[ twitter ]
[..]

Het is niet een kwestie eindelijk, maar meer een kwestie van zeker te zijn dat hij er niet onderuit kan glibberen. Ik vind drie maanden zelfs nog redelijk snel.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 7 juni 2021 @ 23:40:53 #74
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199790290
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 14:30 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Wat natuurlijk onzin is. De memes die aan de rechterkant van het spectrum rondgaan bevatten allerlei leuke uit de context getrokken filmpjes van dementerende Bidens of Stroke-having Hillaries die ook factcheckers behoeven. Je moet gewoon iets kritischer zijn op welke tweet je hier post. Even onderzoek doen naar fact checks ofzo.
De vraag is of beide kanten wat kriischer moeten zijn voor er iets wordt geplaatst. De aanname van interne kritiek door de user zelf zou ook voor de crew moeten betekenen dat er meer vrijheden kunnen ontstaan hier. Want op het moment wordt nogal krampachtig de kurk op de fles gehouden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 8 juni 2021 @ 00:22:59 #75
323401 Kijkertje
met filter
pi_199790506
Lordy there's a tape ....

twitter


quote:
During the roughly 40-minute call, Giuliani repeatedly told Yermak that Zelensky should publicly announce investigations into possible corruption by Biden in Ukraine, and into claims that Ukraine meddled in the 2016 election to hurt Trump. (These separate claims are both untrue.)

"All we need from the President [Zelensky] is to say, I'm gonna put an honest prosecutor in charge, he's gonna investigate and dig up the evidence, that presently exists and is there any other evidence about involvement of the 2016 election, and then the Biden thing has to be run out," Giuliani said, according to the audio. "... Somebody in Ukraine's gotta take that seriously."

The new audio demonstrates how Giuliani aggressively cajoled the Ukrainians to do Trump's bidding. And it undermines Trump's oft-repeated assertion that "there was no quid pro quo" where Zelensky could secure US government support if he did political favors for Trump.

The call was one of the opening salvos in the years-long quest by Trump and his allies to damage Biden and subvert the 2020 election process -- by soliciting foreign meddling, lying about voter fraud, attempting to overturn the results, and inciting the deadly January 6 assault on the Capitol.
NO QUID PRO QUO!

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 8 juni 2021 @ 01:02:58 #76
323401 Kijkertje
met filter
pi_199790612
Trump dacht dat de Democraten Biden zouden gaan vervangen door Hillary Clinton of Michelle Obama? :D

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 8 juni 2021 @ 02:14:33 #77
323401 Kijkertje
met filter
pi_199790672
Op-ed Joe Biden nav zijn aanstaande reis naar Europa:

twitter


quote:
On Wednesday, I depart for Europe on the first foreign travel of my presidency. It is a trip stacked with meetings with many of our closest democratic partners — including the Group of Seven nations, our NATO allies and the leadership of the European Union — before concluding by meeting with Vladimir Putin. In this moment of global uncertainty, as the world still grapples with a once-in-a-century pandemic, this trip is about realizing America’s renewed commitment to our allies and partners, and demonstrating the capacity of democracies to both meet the challenges and deter the threats of this new age.

Whether it is ending the covid-19 pandemic everywhere, meeting the demands of an accelerating climate crisis, or confronting the harmful activities of the governments of China and Russia, the United States must lead the world from a position of strength. Thanks to the American Rescue Plan and our domestic vaccination strategy, our economy is now growing faster than at any time in almost 40 years. We have created more jobs in the first four months of our administration than under any other president. Wages are increasing for American workers. And, as America’s economic recovery helps to propel the global economy, we will be stronger and more capable when we are flanked by nations that share our values and our vision for the future — by other democracies.

That’s the agenda I will advance at every stop. In the United Kingdom, after meeting with Prime Minister Boris Johnson to affirm the special relationship between our nations, I will participate in the G-7 summit. This group of leading democracies and economies has not met in person in two years due to the coronavirus. Ending this pandemic, improving health security for all nations and driving a robust, inclusive global economic recovery will be our top priorities.

Already, the G-7 finance ministers have made an unprecedented commitment to build momentum for a global minimum tax rate of at least 15 percent to end the race-to-the-bottom on corporate taxation. And with the United States back in the chair on the issue of climate change, we have an opportunity to deliver ambitious progress that curbs the climate crisis and creates jobs by driving a global clean-energy transition.

Just as it does at home, honing the ability of democracies to compete and protecting our people against unforeseen threats requires us to invest in infrastructure. The world’s major democracies will be offering a high-standard alternative to China for upgrading physical, digital and health infrastructure that is more resilient and supports global development.

As new technologies reshape our world in fundamental ways, exposing vulnerabilities like ransomware attacks and creating threats such as invasive AI-driven surveillance, the democracies of the world must together ensure that our values govern the use and development of these innovations — not the interests of autocrats.

Those shared democratic values are the foundation of the most successful alliance in world history. In Brussels, at the NATO summit, I will affirm the United States’ unwavering commitment to Article 5 and to ensuring our alliance is strong in the face of every challenge, including threats like cyberattacks on our critical infrastructure.

While in Brussels, I’ll meet with the president of the European Commission and the president of the European Council to discuss how the United States and Europe can work in close coordination on global challenges. We will focus on ensuring that market democracies, not China or anyone else, write the 21st-century rules around trade and technology. And we will continue to pursue the goal of a Europe whole, free and at peace.

So, when I meet with Vladimir Putin in Geneva, it will be after high-level discussions with friends, partners and allies who see the world through the same lens as the United States, and with whom we have renewed our connections and shared purpose. We are standing united to address Russia’s challenges to European security, starting with its aggression in Ukraine, and there will be no doubt about the resolve of the United States to defend our democratic values, which we cannot separate from our interests.

In my phone calls with President Putin, I have been clear and direct. The United States does not seek conflict. We want a stable and predictable relationship where we can work with Russia on issues like strategic stability and arms control. That’s why I acted immediately to extend the New START treaty for five years and bolster the security of the American people and the world.

At the same time, I have also imposed meaningful consequences for behaviors that violate U.S. sovereignty, including interference in our democratic elections. And President Putin knows that I will not hesitate to respond to future harmful activities. When we meet, I will again underscore the commitment of the United States, Europe and like-minded democracies to stand up for human rights and dignity.

This is a defining question of our time: Can democracies come together to deliver real results for our people in a rapidly changing world? Will the democratic alliances and institutions that shaped so much of the last century prove their capacity against modern-day threats and adversaries? I believe the answer is yes. And this week in Europe, we have the chance to prove it.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 8 juni 2021 @ 03:00:43 #78
323401 Kijkertje
met filter
pi_199790710
Eerst was dit ...

twitter


....toen kwam dit ...

twitter


... en nu ook nog ... (uit een langer draadje)

twitter


... en ik weet zeker dat er nog een onderzoek afgesloten werd door het DOJ dat met Trump te maken had (was het een Mueller-dingetje?) waar ik ff niet op kan komen :(

Er gebeuren rare dingen daar. Ik begin toch wel erg de indruk te krijgen dat het DOJ/Merrick Garland bezig is het straatje achter Trump/Barr schoon te vegen?

Het is iig duidelijk dat Garland niet het schoothondje van Biden is maar het heeft weinig met Justice te maken ;(

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 08-06-2021 04:29:58 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 juni 2021 @ 16:27:19 #79
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199796976
Oh, wat leuk. Mailtjes van Trump over de audit in Arizona zijn opgevraagd.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 17:16:31 #80
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199797475
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 16:27 schreef Ulx het volgende:
Oh, wat leuk. Mailtjes van Trump over de audit in Arizona zijn opgevraagd.

[ twitter ]
En hoeveel republikeinen hebben ze betrapt op fraude?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199801399
Eindelijk de juiste stok gevonden.

twitter
pi_199801460
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:53 schreef potjecreme het volgende:
Eindelijk de juiste stok gevonden.

[ twitter ]
Locker room banter noemen de republikeinse fatsoensrakkers dat toch vergoeilijkend?
  dinsdag 8 juni 2021 @ 23:49:08 #83
323401 Kijkertje
met filter
pi_199801750
Zonde van de tijd ook weer:

twitter


In 2011 had Manchin blijkbaar geen moeite met het aanpassen van de filibuster en uitgerekend nu moet hij dwarsliggen? 8)7

twitter


En in 2019 was hij nog voor de 'For The People Act' en nu niet meer? :')

twitter


[ Bericht 30% gewijzigd door Kijkertje op 09-06-2021 00:18:03 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199801846
Het is natuurlijk niet goed dat iemand in 10 jaar van gedachten kan veranderen :')
pi_199801960
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 00:24 schreef MoreDakka het volgende:
Het is natuurlijk niet goed dat iemand in 10 jaar van gedachten kan veranderen :')
Juist wel, daarom is het ook zo ironisch. Hij beroept zich steeds op zijn consequente stemgedrag in het verleden wb de filibuster (alsof dat een goed argument is) en dat blijkt niet eens zo te zijn. Door zijn ('principiele') besluit dat wetgeving in de Senaat doorgevoerd moet worden met ruime 'bipartisan' steun (60-40) kunnen de Republikeinen nu dus in allerlei staten in de VS stemonderdrukkende wetgeving doorvoeren zonder die ruime 'bipartisan' steun (met een simpele meerderheid). Waar ben je dan in godsnaam mee bezig?

Maar goed Manchin zegt het niet te kunnen verkopen aan zijn kiezers in West-Virginia (poll) en dat vindt hij blijkbaar veel belangrijker dan principieel achter een democratisch grondrecht als het stemrecht staan waar een grote meerderheid van de hele bevolking achter staat (poll). Ook die van West-Virginia dus dat lijkt me best te verkopen.



Veranderde hij maar van gedachten, als er ooit een gegronde reden voor was is het nu wel! De Republikeinen in de Senaat zijn ook helemaal niet van plan om maar iets qua wetgeving van enig belang met ruime 'bipartisan' steun te laten passeren, dat heeft McConnell al lang duidelijk gemaakt. Stel je voor zeg, dat zou een groot succes voor de Democraten betekenen en de kans dat veel meer mensen democratisch gaan stemmen wordt daar alleen maar groter van.

Het probleem zit in het feit dat met de filibuster de minderheid in de Senaat alle wetgeving in principe kan blokkeren, een soort dictatuur van de minderheid zeg maar. Het zou nog een ander verhaal zijn geweest als de Democraten wetgeving proberen te forceren waar de bevolking niet in ruime meerderheid achter staat maar daar valt de For the People Act echt niet onder, die is uitermate populair en long overdue....

En dankzij Manchin, (niet eens een Republikein, ook geen Independent, nee de Democraat Manchin!) gaat dat nu wsl voor de zoveelste keer wéér niet door :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 09-06-2021 06:46:47 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199803324
Er valt genoeg aan te merken op de For the People Act.
  woensdag 9 juni 2021 @ 10:34:13 #87
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199804027
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:53 schreef potjecreme het volgende:
Eindelijk de juiste stok gevonden.

[ twitter ]
Als Trump jr dit had gezegd stond het halve topic op zijn kop.
Bij deze kerel is het blijkbaar een non issue.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199804173
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Als Trump jr dit had gezegd stond het halve topic op zijn kop.
Bij deze kerel is het blijkbaar een non issue.
Het belangrijke verschil tussen de 2 heren is wel dat Biden Jr geen enkele politieke functie bekleed of heeft bekleed in de VS, terwijl Trump jr dat wel deed en doet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 10:59:53 #89
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199804418
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Als Trump jr dit had gezegd stond het halve topic op zijn kop.
Bij deze kerel is het blijkbaar een non issue.
Hunter Biden is een enorme klootzak die godzijdank geen enkele publieke positie heeft omdat hij daar totaal niet geschikt voor is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199804494
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Als Trump jr dit had gezegd stond het halve topic op zijn kop.
Bij deze kerel is het blijkbaar een non issue.
Deze kerel zijn ambitie is om een non issue te zijn.

trump jr. was officieel adviseur van de toemalig POTUS. en Trump probeerde een familie geslacht (soort amerikaanse adel ) op te bouwen.

Dus als Trump jr. een non issue wordt dan boeit ook niemand wat hij zegd. zolang hij politiek betrokken is en wil zijn....
pi_199804572
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:35 schreef MoreDakka het volgende:
Er valt genoeg aan te merken op de For the People Act.
Licht vooral toe.
What Would Goku Do
pi_199807145
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:35 schreef MoreDakka het volgende:
Er valt genoeg aan te merken op de For the People Act.
Maar dat is niet de reden dat Manchin tegen gaat stemmen, hij co-sponsorde de wet. Hij vindt dat er te weinig Republikeinen vóór gaan stemmen maar gek genoeg stemde Manchin wél voor de COVID Relief Bill die ook niet met een ruime bipartisan steun (via reconciliation) door de Senaat werd geloodst.

Joe Manchin cosponsored the voting-rights bill in 2019 that he's now blocking on the grounds that the GOP doesn't like it
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 9 juni 2021 @ 17:10:52 #93
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_199808506
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Als Trump jr dit had gezegd stond het halve topic op zijn kop.
Bij deze kerel is het blijkbaar een non issue.
Ik zie niemand hier Hunter Biden verdedigen maar zoals gezegd is het verschil dat Joe Biden z'n kinderen geen politieke functies geeft, en als ze geen politieke functie hebben heeft het geen invloed op de regering, ook al is ie een lul. Hij zit ook niet altijd bij Fox News (of een andere zender) z'n vader en de regering te verdedigen.

Je zag ook veel minder gedoe over Tiffany Trump's prive leven en uitspraken voor zover ik weet omdat zij geen politieke functie had en niet dagelijks bij Hannity liep te schreeuwen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_199810667
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 17:10 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik zie niemand hier Hunter Biden verdedigen maar zoals gezegd is het verschil dat Joe Biden z'n kinderen geen politieke functies geeft, en als ze geen politieke functie hebben heeft het geen invloed op de regering, ook al is ie een lul. Hij zit ook niet altijd bij Fox News (of een andere zender) z'n vader en de regering te verdedigen.

Je zag ook veel minder gedoe over Tiffany Trump's prive leven en uitspraken voor zover ik weet omdat zij geen politieke functie had en niet dagelijks bij Hannity liep te schreeuwen.
Ik zie die vraag vaker voorbij komen. Dit antwoord ook. Jammer dat ik me dan nooit kan herinneren of het dezelfde vragensteller was.
Het zou me namelijk niks verbazen. Dat ze het antwoord gewoon niet willen weten.
pi_199810936
quote:
6s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Maar dat is niet de reden dat Manchin tegen gaat stemmen, hij co-sponsorde de wet. Hij vindt dat er te weinig Republikeinen vóór gaan stemmen maar gek genoeg stemde Manchin wél voor de COVID Relief Bill die ook niet met een ruime bipartisan steun (via reconciliation) door de Senaat werd geloodst.

Joe Manchin cosponsored the voting-rights bill in 2019 that he's now blocking on the grounds that the GOP doesn't like it
Nee, Manchin is voor de John Lewis Voting Rights Advancement Act.

quote:
Instead of forcing the For the People Act through Congress, Manchin advocated for lawmakers to focus on passing the The John Lewis Voting Rights Advancement Act.
pi_199812914
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, Manchin is voor de John Lewis Voting Rights Advancement Act.
[..]

Ja NU is hij voor de John Lewis Act (een soort uitgeklede versie van de For the people Act waar hij nu tegen is) in de hoop dat de Republikeinen daar wel voor gaan stemmen wat natuurlijk ook niet gaat gebeuren :N
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199812934
quote:
82s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:57 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja NU is hij voor de John Lewis Act (een soort uitgeklede versie van de For the people Act waar hij nu tegen is) in de hoop dat de Republikeinen daar wel voor gaan stemmen wat natuurlijk ook niet gaat gebeuren :N
Gaan we zien.
pi_199812994
Je kunt natuurlijk ook Bernie Sanders zijn en tegen een zeer populaire bipartisan bill stemmen omdat heel misschien Jeff Bezos er in de toekomst van zou kunnen profiteren. Ook heel constructief.
pi_199813413
No comment @ https://lawandcrime.com/h(...)tter_impression=true
Read for yourself.

Enkele quote:” The just-released transcript of McGahn’s closed door testimony before the House Judiciary Committee contains a series of new answers and elaborations on details that were publicized in the Mueller Report.

Releasing the June 4th transcript on Wednesday, Judiciary Chair Jerry Nadler (D-N.Y.) said: “Mr. McGahn provided the Committee with substantial new information—including firsthand accounts of President Trump’s increasingly out of control behavior, and insight into concerns that the former President’s conduct could expose both Trump and McGahn to criminal liability.”

#interesting.
  donderdag 10 juni 2021 @ 00:03:26 #100
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_199813466
quote:
82s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:57 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja NU is hij voor de John Lewis Act (een soort uitgeklede versie van de For the people Act waar hij nu tegen is) in de hoop dat de Republikeinen daar wel voor gaan stemmen wat natuurlijk ook niet gaat gebeuren :N
Als Manchin met deze stunt voor elkaar krijgt dat de John Lewis Act er met Republikeinse steun door komt dan krijgt hij nog wel wat kudos. Ik verwacht het net als jij verder niet, maar enfin.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_199813557
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 00:03 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Als Manchin met deze stunt voor elkaar krijgt dat de John Lewis Act er met Republikeinse steun door komt dan krijgt hij nog wel wat kudos. Ik verwacht het net als jij verder niet, maar enfin.
Ja je weet maar nooit, er zijn ook nog andere mogelijkheden en de vraag is natuurlijk wat Manchin gaat doen als het allemaal niet werkt.

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 donderdag 10 juni 2021 @ 14:10:43 #102
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199818463
Voor McConnell hoeft de filibuster ook niet meer volgens mij.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 10 juni 2021 @ 16:08:18 #103
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199819523
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 23:03 schreef MoreDakka het volgende:
Je kunt natuurlijk ook Bernie Sanders zijn en tegen een zeer populaire bipartisan bill stemmen omdat heel misschien Jeff Bezos er in de toekomst van zou kunnen profiteren. Ook heel constructief.
Weet je pas wat constructief is? Een volksvertegenwoordiger (Gohmert-R) die van plan is om de baan van de maan te veranderen om klimaatveranderingen tegen te gaan.... Daar kan Greenpeace niet tegenop. :')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199819592
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:08 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Weet je pas wat constructief is? Een volksvertegenwoordiger (Gohmert-R) die van plan is om de baan van de maan te veranderen om klimaatveranderingen tegen te gaan.... Daar kan Greenpeace niet tegenop. :')
Hij geniet vast heel veel support voor dat plan.

Niet? Oh. Waarom post je er dan over?
pi_199819809
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hij geniet vast heel veel support voor dat plan.

Niet? Oh. Waarom post je er dan over?
Omdat het grappig is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 donderdag 10 juni 2021 @ 17:24:11 #106
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199820570
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:08 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Weet je pas wat constructief is? Een volksvertegenwoordiger (Gohmert-R) die van plan is om de baan van de maan te veranderen om klimaatveranderingen tegen te gaan.... Daar kan Greenpeace niet tegenop. :')
En het is ook niet zo gevaarlijk voor de burgers als die vaccins van Gates en Soros.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 10 juni 2021 @ 17:28:47 #107
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199820625
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hij geniet vast heel veel support voor dat plan.

Niet? Oh. Waarom post je er dan over?
Ik denk omdat je tegenwoordig niet de indruk wilt wekken dat je dit soort nieuw cancelt voordat het besproken is. Wat vind jij van dit plan van de Trump-partij?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:28:46 #108
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199823857
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hij geniet vast heel veel support voor dat plan.

Niet? Oh. Waarom post je er dan over?
Support vissen uit de krochten van flat earth wappies en gasten die denken dat we niet op de maan zijn geland. Idiocracy in optima forma.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199826091
twitter


But what about....

Wray vandaag bij de Oversight hearing:

twitter

twitter


[ Bericht 30% gewijzigd door Kijkertje op 10-06-2021 23:57:38 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 11 juni 2021 @ 04:05:41 #110
323401 Kijkertje
met filter
pi_199826763
Adam Schiff, zijn familie en medewerkers zijn ook onderzocht door Trump :')

twitter


quote:
As the Justice Department investigated who was behind leaks of classified information early in the Trump administration, it took a highly unusual step: Prosecutors subpoenaed Apple for data from the accounts of at least two Democrats on the House Intelligence Committee, aides and family members. One was a minor.

All told, the records of at least a dozen people tied to the committee were seized in 2017 and early 2018, including those of Representative Adam B. Schiff of California, then the panel’s top Democrat and now its chairman, according to committee officials and two other people briefed on the inquiry.

Prosecutors, under the beleaguered attorney general, Jeff Sessions, were hunting for the sources behind news media reports about contacts between Trump associates and Russia. Ultimately, the data and other evidence did not tie the committee to the leaks, and investigators debated whether they had hit a dead end and some even discussed closing the inquiry.

But William P. Barr revived languishing leak investigations after he became attorney general a year later. He moved a trusted prosecutor from New Jersey with little relevant experience to the main Justice Department to work on the Schiff-related case and about a half-dozen others, according to three people with knowledge of his work who did not want to be identified discussing federal investigations.

The zeal in the Trump administration’s efforts to hunt leakers led to the extraordinary step of subpoenaing communications metadata from members of Congress — a nearly unheard-of move outside of corruption investigations. While Justice Department leak investigations are routine, current and former congressional officials familiar with the inquiry said they could not recall an instance in which the records of lawmakers had been seized as part of one.

Moreover, just as it did in investigating news organizations, the Justice Department secured a gag order on Apple that expired this year, according to a person familiar with the inquiry, so lawmakers did not know they were being investigated until Apple informed them last month.

Prosecutors also eventually secured subpoenas for reporters’ records to try to identify their confidential sources, a move that department policy allows only after all other avenues of inquiry are exhausted.

The subpoenas remained secret until the Justice Department disclosed them in recent weeks to the news organizations — The Washington Post, The New York Times and CNN — revelations that set off criticism that the government was intruding on press freedoms.

The gag orders and records seizures show how aggressively the Trump administration pursued the inquiries while Mr. Trump declared war on the news media and perceived enemies whom he routinely accused of disclosing damaging information about him, including Mr. Schiff and James B. Comey, the former F.B.I. director whom prosecutors focused on in the leak inquiry involving Times records.
De stand van leak hunts van Trump tot nu toe:

twitter


En een reminder hoe Barr de vraag van Kamala Harris ontweek:

twitter


Commentaar Schiff:

twitter


[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 11-06-2021 04:54:11 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199827915
Machtsmisbruik van de vorige administratie hierboven. En al die mensen, die eraan hebben meegewerkt? En nog doen.

En dit bericht is over ‘spinning’ in Rusland:

twitter
  vrijdag 11 juni 2021 @ 16:16:31 #112
323401 Kijkertje
met filter
pi_199833000
Ook Swalwell moest natuurlijk onderzocht worden, de andere luis in de pels van Trump die in de House Intelligence Committee zat:

twitter

twitter


[ Bericht 30% gewijzigd door Kijkertje op 11-06-2021 16:31:58 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 11 juni 2021 @ 16:44:53 #113
323401 Kijkertje
met filter
pi_199833418
En Kurt Volker heeft dus idd onder ede gelogen om Trump (en zichzelf) te beschermen:

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 11 juni 2021 @ 22:48:04 #114
323401 Kijkertje
met filter
pi_199841076
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 11 juni 2021 @ 22:53:26 #115
323401 Kijkertje
met filter
pi_199841226
En Horowitz gaat eens kijken naar Trump's DOJ gebruik van subpoena power om zijn tegenstanders door te lichten:

twitter

twitter


DOJ inspector general to review Trump Justice Department's seizure of Democrats' phone data
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199843034
Achtergrondartikel over de tweedeling bij de GOP Arizona:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199843169
quote:
Weet je ook weer waar de prioriteiten liggen daar. Omtzigt zou er allang een autobom hebben gekregen.
What Would Goku Do
pi_199843279
Barr weet natuurlijk weer van niks ....

twitter


.... en Sessions had ook géééén idee!

twitter


mss is er binnen het DOJ een geheime Trump-minnende club die dat op eigen houtje deed. Soort 'deep state' zeg maar :+

[ Bericht 18% gewijzigd door Kijkertje op 12-06-2021 06:12:38 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 juni 2021 @ 14:32:27 #120
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199847281
quote:
Dat zou het in de EU ook wel zijn denk ik. Ik betwijfel of je dit soort gegevens openbaar mag maken. Het blijven prive-personen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199847315
quote:
Tja, het lijkt me nog steeds strafbaar om de fiscale gegevens van Jan en alleman te openbaren, ook als de linkervleugel dat allemaal prachtig vindt om stukjes over te typen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 juni 2021 @ 15:28:14 #122
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199848108
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:35 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja, het lijkt me nog steeds strafbaar om de fiscale gegevens van Jan en alleman te openbaren, ook als de linkervleugel dat allemaal prachtig vindt om stukjes over te typen.
Die gestaalde kaders met het rabiaat marxistische idee dat miljardairs ook inkomstenbelasting moeten betalen? Die linkervleugel?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199848157
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:28 schreef Ulx het volgende:
Die gestaalde kaders met het rabiaat marxistische idee dat miljardairs ook inkomstenbelasting moeten betalen? Die linkervleugel?
Nee hoor, de linkervleugel die afgedragen belasting deelt door vermogen en daar dan stukjes over publiceert als "this has never been done before". Ja, dat klopt, met een reden. Dat doet verder niets af aan het basale feit dat je iemands privégegevens niet zomaar kan publiceren, ook als je die niet aanstaan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199848237
Terecht natuurlijk dat het lek onderzocht wordt. Ik kan me echter voorstellen dat andere dingen een hogere prioriteit zouden hebben op het moment, whatever dat te betekenen heeft.
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 16:17:54 #125
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199848854
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
Terecht natuurlijk dat het lek onderzocht wordt. Ik kan me echter voorstellen dat andere dingen een hogere prioriteit zouden hebben op het moment, whatever dat te betekenen heeft.
Bijvoorbeeld het verwerken van belasting aangiftes van een jaar of 10 geleden van Dhr Trump of zo waar de IRS nog steeds niet aan toegekomen is? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 16:23:36 #126
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199848934
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:35 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja, het lijkt me nog steeds strafbaar om de fiscale gegevens van Jan en alleman te openbaren, ook als de linkervleugel dat allemaal prachtig vindt om stukjes over te typen.
Dat klopt: https://www.irs.gov/newsroom/taxpayer-bill-of-rights-8
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 17:52:35 #127
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199850318
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 01:51 schreef Kijkertje het volgende:
Achtergrondartikel over de tweedeling bij de GOP Arizona:

[ twitter ]
Op gegeven moment willen ook de republikeinen resultaten zien van die audit. Het heeft onderhand lang genoeg geduurt..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199850436
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 04:34 schreef Kijkertje het volgende:
Barr weet natuurlijk weer van niks ....

[ twitter ]

.... en Sessions had ook géééén idee!

[ twitter ]

mss is er binnen het DOJ een geheime Trump-minnende club die dat op eigen houtje deed. Soort 'deep state' zeg maar :+

Kan me nog herinneren dat Trump Obama probeerde te framen dat hij afgeluisterd was en dit een groot schandaal was. De werkelijkheid is uiteindelijk weer precies omgekeerd :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 12 juni 2021 @ 18:06:00 #129
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199850550
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Kan me nog herinneren dat Trump Obama probeerde te framen dat hij afgeluisterd was en dit een groot schandaal was. De werkelijkheid is uiteindelijk weer precies omgekeerd :')
De regel is nu dat elke keer dat Trump een van zijn tegenstanders ergens ban beschuldigd, je er geheid van uit kan gaan dat hij iets dergelijks zelf heeft geflikt. Op het moment dat zijn kleine vingertje gaat wijzen dan weten ze waar ze moeten zoeken.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zondag 13 juni 2021 @ 00:59:14 #130
323401 Kijkertje
met filter
pi_199859659
Weekend leesvoer:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 13 juni 2021 @ 23:50:38 #131
323401 Kijkertje
met filter
pi_199875211
McGahn's gegevens zijn blijkbaar ook opgevraagd:

twitter


Theorie waarom Sessions, Barr en ook Rosenstein zeggen niet op de hoogte te zijn geweest van het 'targeten' van Congresleden/medewerkers en familieleden. Woordspelletje om te verdoezelen dat ze wél op de hoogte waren van de subpoena's?

Draadje met uitleg:

twitter

twitter


[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 14-06-2021 00:30:11 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 14 juni 2021 @ 00:52:58 #132
323401 Kijkertje
met filter
pi_199875616
Susan Collins heeft weer eens een briljant idee :X

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 14 juni 2021 @ 02:05:35 #133
323401 Kijkertje
met filter
pi_199875856
Ook best triest dit. Lekker fundraisen over de ruggen van vrouwelijke progressieve Congresleden met een kleurtje, niet omdat hun functie daarmee in gevaar komt maar omdat dat het meeste geld oplevert.

twitter


quote:
None of the four members the PACs are targeting is particularly vulnerable, suggesting the goal of the expenditures is, at least, partly to raise more money for the PACs themselves.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 14 juni 2021 @ 05:23:24 #134
323401 Kijkertje
met filter
pi_199875975
Wel een interessant opniniestuk over de vraag wat er aan de hand is bij Biden's DOJ

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 14 juni 2021 @ 05:51:26 #135
323401 Kijkertje
met filter
pi_199876000
Ach hoe verrassend, McConnell is tegen de John Lewis Act:


twitter


Manchin is erg teleurgesteld :')

[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 14-06-2021 06:11:02 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199878643
quote:
6s.gif Op maandag 14 juni 2021 05:23 schreef Kijkertje het volgende:
Wel een interessant opniniestuk over de vraag wat er aan de hand is bij Biden's DOJ

[ twitter ]
En ik dacht dat Biden zich verre hield, zou houden van DOJ. O-) n.a.v.
“Biden’s DOJ” …
  maandag 14 juni 2021 @ 21:03:10 #137
8369 speknek
Another day another slay
pi_199886982
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 maandag 14 juni 2021 @ 21:11:32 #138
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199887221
Winner schijnt vrij te zijn gelaten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 14 juni 2021 @ 21:14:03 #139
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199887290
twitter


Lastig, maar de focus ligt bij de muur. Dat zal de burger tevreden stellen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 14 juni 2021 @ 22:21:05 #140
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199889221
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 14 juni 2021 @ 22:23:08 #141
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199889305
Binnenkort een gesprek tussen Biden en Putin. Ik denk dat ik een van de agendapunten nu wel weet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 juni 2021 @ 11:43:22 #143
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199894353
quote:
Klopt, Zelensky verbeterde het daarna ook zelf.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199906073
BUT HIS EMAILS!

Emails en documenten over Trump's pogingen om zijn DOJ onderzoeken te laten beginnen naar bogus fraudecomplotten.

Draadjes:

twitter

twitter

twitter


[ Bericht 23% gewijzigd door Kijkertje op 16-06-2021 04:15:43 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199906092
21 Republikeinen stemden tegen:

twitter


Gosar vindt dat Babbitt geëxecuteerd is door de Capitol Police:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199906100
Update rechtszaak Weisselberg:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 16 juni 2021 @ 02:45:41 #147
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199906172
quote:
6s.gif Op woensdag 16 juni 2021 01:18 schreef Kijkertje het volgende:
21 Republikeinen stemden tegen:

[ twitter ]

Gosar vindt dat Babbitt geëxecuteerd is door de Capitol Police:

[ twitter ]
Laat maar weer eens zien dat dit gewoon een poging tot coupe was. En het gaat verder met die gouverneur die Trump uitnodigd.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_199906175
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 02:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Laat maar weer eens zien dat dit gewoon een poging tot coupe was. En het gaat verder met die gouverneur die Trump uitnodigd.
Het is niet voor niks dat Republikeinen verwoede pogingen doen het onder het tapijt te schuiven:

Nog maar weer eens een bevestiging dat de FBI gewaarschuwd was, deze keer door Parler

twitter

twitter


En het is ook niet alsof het nooit meer kan gebeuren:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199920942
Garland heeft het onderzoek naar Bolton afgesloten.

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 17 juni 2021 @ 11:27:23 #150
8369 speknek
Another day another slay
pi_199923854
twitter




8)7.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199924002
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:27 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]

8)7.
Ja, in een tijd dat wij partij kiezen tussen democraten en republikeinen vergeten we nog wel eens dat het Amerikanen blijven. Hypocriet 101 :)

In ander nieuws: Chomsky & doom & gloom ;(

https://truthout.org/arti(...)val-to-retake-power/
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 donderdag 17 juni 2021 @ 14:19:55 #152
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199926645
Mag nieuwe feestdag Juneteenth worden uitgelegd op school of valt dat onder critical race theory?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199927671
Wat zijn gifjes toch mooi he.
pi_199928383
Toch beweging in de Manchin's starheid tov de filibuster?

twitter


quote:
"That's that's one of many good, good suggestions I've had," he said of lowering the cloture total from 60 to 55. Manchin went on to discuss the last time the cloture threshold was lowered, in the 1970s.

"I looked back ... when it went from 67 votes to 60 votes, and also what was happening, what made them think that it needed to change. So I'm open to looking at it, I'm just not open to getting rid of the filibuster, that's all," he said.

Manchin acknowledged that publicly he had drawn a line at 60, but said that he was open to other ideas. "Right now, 60 is where I planted my flag, but as long as they know that I'm going to protect this filibuster, we're looking at good solutions," he said. "I think, basically, it should be [that] 41 people have to force the issue versus the 60 that we need in the affirmative. So find 41 in the negative. ... I think one little change that could be made right now is basically anyone who wants to filibuster ought to be required to go to the floor and basically state your objection and why you're filibustering and also state what you think needs to change that'd fix it, so you would support it. To me, that's pretty constructive."

As an example, Manchin said that he was prepared to specify his objections to S. 1, the For the People Act. In the voting rights and democracy reform bill, he said, he opposed automatic voter registration because some rural voting locations don't have internet access to check a voter's eligibility. He also opposed a provision in the bill that restricted a state's ability to purge voter rolls, which he said would make the rolls less reliable. And he expressed reservations related to some of the campaign finance reform provisions, arguing they needed to apply equally to labor and business.

"I'm telling you why I'm against something. So I'm going to send to [No Labels leaders] Margaret [White] and to Nancy [Jacobson], everybody on the voting thing, what I support, and the voting changes that need to be made and what I oppose in S. 1. So at least I'm saying I'm against it for this reason, and here's the things I think can make a piece of legislation better. I think we all should do that. We should be responsible for that," he said.

Those specific objections, notably, were absent from a second Charleston Gazette-Mail opinion column written by Manchin last week, stating his opposition to the For the People Act. In the piece, Manchin argued that the bill was done in a "partisan manner" and that he objected to such a sweeping bill that is "solely supported by one party."

The column made no mention of Manchin's specific concerns about preserving the ability to purge voter rolls and same-day registration -- the objections that were given to No Labels and its audience of wealthy donors.


[ Bericht 59% gewijzigd door Kijkertje op 17-06-2021 15:57:15 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199928576
Interessante mogelijkheid wat geopperd wordt in die quote en wel vaker aan de orde is gekomen hier, is denk ik het omdraaien van de filibuster, zodat je niet meer 60 stemmen voor moet verzamelen, maar 41 tegen. Het is maar de vraag of het echt veel uit zou maken, maar je kunt je dan niet meer zo makkelijk verschuilen achter een ander.
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 16:36:27 #156
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199929211
De ACA heeft weer een horde genomen:

quote:
Affordable Care Act survives third Supreme Court challenge, as case from Trump administration and GOP-led states is rejected

The Supreme Court on Thursday dismissed the latest challenge to the Affordable Care Act, saying Republican-led states do not have the legal standing to try to upend the law.

Justice Stephen G. Breyer wrote the court’s 7 to 2 decision that preserves the law that provides millions of Americans with health coverage.

Justices Samuel A. Alito Jr. and Neil M Gorsuch dissented.

The decision meant the attempt to derail President Barack Obama’s landmark domestic achievement met the fate of past legal challenges, in 2012 and 2015.

The key issue this time was whether a 2017 decision by Congress to remove the penalty for not buying health insurance — the so-called individual mandate — meant that the law was unconstitutional and should be wiped from the books.

That would end popular provisions such as keeping young adults on their parents’ insurance policies, and ensuring coverage for those with preexisting medical conditions.

https://www.washingtonpos(...)5230cfac2_story.html
7-2 is een behoorlijk overtuigend met een conservatieve meerderheid in het SC. Dat is toch wel een doodsteek voor verdere pogingen om de ACA onderuit te halen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:46:32 #157
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199930446
9
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:19 schreef Ulx het volgende:
Mag nieuwe feestdag Juneteenth worden uitgelegd op school of valt dat onder critical race theory?
Het is een zoethoudertje. Je krijgt een vrije dag, maar je moet dan wel je stemrecht inleveren.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:58:42 #158
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199930626
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:36 schreef Tijger_m het volgende:
De ACA heeft weer een horde genomen:
[..]

7-2 is een behoorlijk overtuigend met een conservatieve meerderheid in het SC. Dat is toch wel een doodsteek voor verdere pogingen om de ACA onderuit te halen.
Allicht. De ACA is bedoeld voor de mensen, niet om een semi-commercieel zorgsysteem in leven te houden. De hele weerstand tegen ACA heeft grotendeels te maken omdat een afroamerikasn dit heeft ingevoerd. Obamacare. Klinkt bedreigender dan ACA. Maar het is hetzelfde. Toen enkele jaren geleden mensen werden interviewd over ACA zeiden die dat dit stukken beter was dan Obamacare. 8)7
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199935760
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:36 schreef Tijger_m het volgende:
De ACA heeft weer een horde genomen:
[..]

7-2 is een behoorlijk overtuigend met een conservatieve meerderheid in het SC. Dat is toch wel een doodsteek voor verdere pogingen om de ACA onderuit te halen.
twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 vrijdag 18 juni 2021 @ 18:57:21 #160
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199947976
twitter


Republikein die tegen onderzoek naar de aanval op het congres stemde wil een onderzoek naar de aanval op het congres nadat Carlson met een nieuw complot aan kwam kakken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 20:29:41 #161
323401 Kijkertje
met filter
pi_199949692
Het wordt steeds gekker 8)7

twitter


quote:
In the latest development in the partisan Republican “audit” of Arizona presidential votes, voting system data has been taken to a secret hideout in Montana.

An unsupervised driver transported copies of ballot data in a truck to a cabin in the community of Bigfork in northwest Montana, several media outlets reported.

The state Senate Republican liaison has “confirmed that copies of voting system data was sent to a ‘lab’ in Montana,” an observer wrote earlier this month on an “SOS” website set up by the office of Arizona Secretary of State Katie Hobbs (D). “He did not specify what security measures were in place, or what the lab in Montana will do with the data, or how long it will be in possession of the copies,” added the note.

Hobbs, who’s running for governor, called the Montana operation “madness.” She said audit organizers promised a “transparent” operation with cameras. “There was no camera in a cabin in Montana,” she said.

“You can’t make this stuff up,” Hobbs told CNN, which refers to the operation as a “fraudit.” “If it wasn’t happening right in front of our eyes, we wouldn’t believe it was happening.” (Check out the video above.)

Arizona Republic journalist Jen Fifield discovered that the cabin now holding the records is the residence of Ben Cotton, founder of digital company CyFIR, which is a subcontractor of the company running the recount. CyFIR’s parent company, Cyber Technologies, also run by Cotton, appears to have the same address in the Montana woods, which was tracked down by CNN this week.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199949789
quote:
81s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 20:29 schreef Kijkertje het volgende:
Het wordt steeds gekker 8)7

[ twitter ]
[..]

Dit begint meer als data harvest te klinken dan als een 'audit'... :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_199949878
De ballot data mogen toch niet eens de staat úit 8)7
pi_199950003
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 20:36 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dit begint meer als data harvest te klinken dan als een 'audit'... :{
Dat gevoel bekroop me ook.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 21:21:08 #165
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199950794
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 18:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Republikein die tegen onderzoek naar de aanval op het congres stemde wil een onderzoek naar de aanval op het congres nadat Carlson met een nieuw complot aan kwam kakken.
Doet het je wel afvragen in hoeverre fox news de touwtjes in handen heeft bij de GOP.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator zaterdag 19 juni 2021 @ 01:27:29 #166
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199954865
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:21 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Doet het je wel afvragen in hoeverre fox news de touwtjes in handen heeft bij de GOP.
Het is meer een symbiotische relatie, denk ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199968773
twitter


“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199969842
Helaasch voor de familie.

Overigens als dit het enige bericht is van de afgelopen 24 uur.
Dat waren nog eens tijden, bijv. 1 jaar geleden.
  zondag 20 juni 2021 @ 00:20:03 #169
323401 Kijkertje
met filter
pi_199969965
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:09 schreef AnneX het volgende:
Helaasch voor de familie.

Overigens als dit het enige bericht is van de afgelopen 24 uur.
Dat waren nog eens tijden, bijv. 1 jaar geleden.
Nou er gebeurt zat hoor. Wel allemaal van hetzelfde en nog steeds vanuit de Democraten geen daadkrachtig besluit hoe een eind te maken aan de ondemocratische wetgeving die de Republikeinen aan het doorvoeren zijn ;(

twitter


En dan heb je natuurlijk de narratieven die ze in het kader van de volgende midterms al aan pushen zijn zoals:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 20 juni 2021 @ 00:28:54 #170
323401 Kijkertje
met filter
pi_199970054
Pence is iig uitgerangeerd. Good riddance!

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199970075
quote:
6s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:28 schreef Kijkertje het volgende:
Pence is iig uitgerangeerd. Good riddance!

[ twitter ]
Mja, de reden dat hij uitgejouwd is, is klaarblijkelijk dat hij weigerde om de verkiezingsuitslag niet te aanvaarden. Ik weet niet hoe vrolijk je daarover moet zijn.
  zondag 20 juni 2021 @ 00:34:36 #172
323401 Kijkertje
met filter
pi_199970102
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Mja, de reden dat hij uitgejouwd is, is klaarblijkelijk dat hij weigerde om de verkiezingsuitslag niet te aanvaarden. Ik weet niet hoe vrolijk je daarover moet zijn.
Ja en daarna weigerde hij ook maar iets in het nadeel van Trump te zeggen qua verantwoordelijkheid voor het oproer bij het Capitol en nu wordt hij uitgejouwd :D

Net goed! :6
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 20 juni 2021 @ 00:36:47 #173
323401 Kijkertje
met filter
pi_199970121
Oh en Trump wil ook wel Speaker worden :D

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 20 juni 2021 @ 00:53:52 #174
323401 Kijkertje
met filter
pi_199970264
Tja dat krijg je dan met zo'n gouverneur:

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199970496
quote:
15s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:53 schreef Kijkertje het volgende:
Tja dat krijg je dan met zo'n gouverneur:

[ twitter ]
[ twitter ]
quote:
All five who contracted the virus were known not to be vaccinated and had a sore throat as their initial primary complaint.
Heeft niets met de gouverneur te maken. Mensen moeten gewoon hun vaccins halen.
  zondag 20 juni 2021 @ 01:34:11 #176
323401 Kijkertje
met filter
pi_199970506
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 01:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[..]

Heeft niets met de gouverneur te maken. Mensen moeten gewoon hun vaccins halen.
Of je draagt een masker waar nodig als je niet gevaccineerd bent. En natuurlijk kan DeSantis wel iets doen om dit soort situaties te voorkomen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199970536
Als het gaat om het krijgen of willen krijgen van vaccins zie je dat Republikeinen daar gemiddeld genomen mysterieus aanzienlijk minder zin in hebben. Kun je daar specifieke governors de schuld van geven? Niet zo direct waarschijnlijk, maar wel Republikeinse politici en hun propagandisten in meer generieke zin,
pi_199970538
quote:
3s.gif Op zondag 20 juni 2021 01:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Of je draagt een masker waar nodig als je niet gevaccineerd bent.
Of je neemt een vaccin. Heeft allebei niets te maken met de gouverneur.

quote:
En natuurlijk kan DeSantis wel iets doen om dit soort situaties te voorkomen.
Wat dan?
pi_199970543
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 01:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
Als het gaat om het krijgen of willen krijgen van vaccins zie je dat Republikeinen daar gemiddeld genomen mysterieus aanzienlijk minder zin in hebben. Kun je daar specifieke governors de schuld van geven? Niet zo direct waarschijnlijk, maar wel Republikeinse politici en hun propagandisten in meer generieke zin,
Er werken waarschijnlijk ook alleen maar Republikeinen in dat gebouw. Een aantal daar van hebben gegokt en verloren door het vaccin niet te nemen, vervelend voor die mensen en hun families maar dit is geen nieuws.
  zondag 20 juni 2021 @ 01:49:59 #180
323401 Kijkertje
met filter
pi_199970565
Als een governeur het goede voorbeeld geeft scheelt het al een heleboel. DeSantis heeft het tegendeel gedaan. Hij ging zelfs zover dat hij per executive order alle opgelegde boetes wegens het niet-dragen van een masker kwijtschold en verbood die nog langer op te leggen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199970567
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 01:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Of je neemt een vaccin. Heeft allebei niets te maken met de gouverneur.
[..]

Wat dan?
Het schrappen van alle coronamaatregelen lang voordat dat verantwoord is en bovendien het met terugwerkende kracht ongedaan maken van alle boetes voor het overtreden van deze maatregelen zal de vaccinatieweigeraars alleen maar sterken in hun overtuiging dat het allemaal maar onzin is.
  zondag 20 juni 2021 @ 01:58:07 #182
323401 Kijkertje
met filter
pi_199970593
Oh en er mag ook nooit een vaccinatiebewijs geeist worden voor bijeenkomsten.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199970601
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 01:50 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het schrappen van alle coronamaatregelen lang voordat dat verantwoord is en bovendien het met terugwerkende kracht ongedaan maken van alle boetes voor het overtreden van deze maatregelen zal de vaccinatieweigeraars alleen maar sterken in hun overtuiging dat het allemaal maar onzin is.
Het schrappen van de coronamaatregelen is absoluut verantwoord, dat heeft niets te maken met vaccinweigeraars. Draconische en totalitaire maatregelen opheffen kan niet afhankelijk zijn van irrelevante meningen van mensen die geen risico-afweging kunnen maken. Vaccinweigeraars hebben vrijwel altijd andere redenen om vaccins te weigeren. Moet DeSantis persoonlijk verantwoordelijk gehouden worden voor de domme beslissingen van deze mensen? Nee. Dus is het klaar. Zie:

quote:
One staffer in the department who worked closely with the other five and didn't contract the coronavirus was vaccinated.
Die collega heeft de juiste keuze gemaakt en heeft nergens last van gehad. Iedereen in Florida heeft al een flinke tijd de kans om een vaccin te halen, als je dat nu nog niet gedaan hebt is dat simpelweg alleen maar je eigen schuld.

[ Bericht 7% gewijzigd door MoreDakka op 20-06-2021 02:10:35 ]
  zondag 20 juni 2021 @ 02:21:05 #184
323401 Kijkertje
met filter
pi_199970682
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 02:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Tja helaas is het allemaal weer verpakt in een andere wet dus dat kan lang duren :{

Vandaar dat meteen vooraf dit soort onzin verbieden veel beter is.
Beter voor wie?

Cruise Lines Wrestle With Florida Ban on Vaccine Passports

State’s rule conflicts with CDC protocol requiring that most crew members, passengers be vaccinated
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199970687
quote:
6s.gif Op zondag 20 juni 2021 02:21 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Beter voor wie?

Cruise Lines Wrestle With Florida Ban on Vaccine Passports

State’s rule conflicts with CDC protocol requiring that most crew members, passengers be vaccinated
Voor de samenleving als geheel. Je gaat me toch niet vertellen dat we dystopische maatregelen toe moeten staan om de cruise sector te helpen? :D
  zondag 20 juni 2021 @ 02:23:42 #186
323401 Kijkertje
met filter
pi_199970693
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 02:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Voor de samenleving als geheel. Je gaat me toch niet vertellen dat we dystopische maatregelen toe moeten staan om de cruise sector te helpen? :D
Het is beter voor de samenleving als er meer doden vallen?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199970698
quote:
81s.gif Op zondag 20 juni 2021 02:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het is beter voor de samenleving als er meer doden vallen?
Dus je zegt hier dat het beter is om de samenleving gesloten te houden dan mensen vaccins aan te bieden?
  zondag 20 juni 2021 @ 02:26:30 #188
323401 Kijkertje
met filter
pi_199970700
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 02:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dus je zegt hier dat het beter is om de samenleving gesloten te houden dan mensen vaccins aan te bieden?
Nee dat zeg ik niet.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199970704
Schijnbaar is de cruise sector belangrijker dan de rest van de samenleving. Weten we dat ook weer ^O^
  zondag 20 juni 2021 @ 02:30:24 #190
323401 Kijkertje
met filter
pi_199970713
Wat een vreemde conclusies kunnen sommige mensen toch trekken 8)7

Het soort logica dat je op Fox News ook vaak ziet :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 20 juni 2021 @ 02:56:36 #191
323401 Kijkertje
met filter
pi_199970744
twitter

twitter


Maar neem als gouverneur vooral geen maatregelen hoor, dat is niet goed voor de samenleving en bovendien je verantwoordelijkheid niet! Maatregelen actief tegenwerken is echt zóveel beter! :')

Grote voordeel: je bent iig niet gediscrimineerd als je doodgaat :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 20-06-2021 04:16:12 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 20 juni 2021 @ 04:26:39 #192
323401 Kijkertje
met filter
pi_199970921
Sidney Powell mag op komen draven bij een sanction hearing wegens het maken van valse claims:

twitter


en nog meer van zulks :9

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 20 juni 2021 @ 04:53:27 #193
323401 Kijkertje
met filter
pi_199970970
OMG! Het zijn ook altijd de 'usual suspects' he! _O- :')

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 20 juni 2021 @ 10:20:27 #194
13309 nostra
ask why
pi_199972048
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 02:02 schreef MoreDakka het volgende:


Mwah, als Norwegian ervoor kiest om alleen gevaccineerde passagiers en crew toe te laten, moet Norwegian dat lekker zelf weten wat mij betreft. Dat is een stap verder dan het liften van allerlei ongebreidelde overheidsregeltjes waar DeSantis dan wél voortvarend in heeft gehandeld.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tijger_m op 20-06-2021 12:55:23 ]
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Overall beste user 2022 zondag 20 juni 2021 @ 12:41:16 #195
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199973539
twitter


Over DeathSantis gesprokem: Hij had inrijden op demonstraties toch gelegaliseerd nadat die gast van Charlottesville was opgepakt?

(Ook wordt er nu gesproken dat het een ongeluk was, maar waarom dan de bestuurder oppakken)
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zondag 20 juni 2021 @ 12:50:45 #196
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199973650
quote:
12s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:20 schreef nostra het volgende:

[..]

Mwah, als Norwegian ervoor kiest om alleen gevaccineerde passagiers en crew toe te laten, moet Norwegian dat lekker zelf weten wat mij betreft. Dat is een stap verder dan het liften van allerlei ongebreidelde overheidsregeltjes waar DeSantis dan wél voortvarend in heeft gehandeld.
Hij heeft bij wet verboden dat Norwegian zulke eisen mag stellen. Hij heeft ook een wet uitgevaardigd dat social media geen politici mag blokkeren behalve als het social media bedrijf een pretpark heeft in Florida. (Nee, dit verzin ik niet)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijger_m op 20-06-2021 12:55:47 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199974512
quote:
12s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:20 schreef nostra het volgende:

[..]

Mwah, als Norwegian ervoor kiest om alleen gevaccineerde passagiers en crew toe te laten, moet Norwegian dat lekker zelf weten wat mij betreft. Dat is een stap verder dan het liften van allerlei ongebreidelde overheidsregeltjes waar DeSantis dan wél voortvarend in heeft gehandeld.
Het is een stap verder, maar wel een goede stap wat mij betreft. Norwegian kan gewoon zelf er voor zorgen dat al hun crew gevaccineerd is.

Hier wordt er nu al een paar keer geinsinueerd dat DeSantis maatregelen moet nemen omdat een groep mensen er zelf voor kiest zich niet te vaccineren. Dat slaat natuurlijk nergens op
  Overall beste user 2022 zondag 20 juni 2021 @ 14:24:01 #198
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199974907
Wat we natuurlijk allemaal al wisten: Trumpisten zijn communisten. De GOP aanhang zijn de gestaalde kaders van de proletarische revolutie.

Dat tweet Rubio tenminste, en zou een Trump-aanhanger ooit leugens uitkramen?

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:04:33 #199
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199980484
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 14:24 schreef Ulx het volgende:
Wat we natuurlijk allemaal al wisten: Trumpisten zijn communisten. De GOP aanhang zijn de gestaalde kaders van de proletarische revolutie.

Dat tweet Rubio tenminste, en zou een Trump-aanhanger ooit leugens uitkramen?

[ twitter ]
Daar ben ik het volkomen mee eens. De Trump-republikeinen zijn zò xenofobisch dat ze het communisme verkiezen boven democratie. De rest kan geen vuist meer maken en zijn bang om toe te geven dat hun vijanden binnen hun eigen gelederen verkeren.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zondag 20 juni 2021 @ 19:42:20 #200
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199981227
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 14:24 schreef Ulx het volgende:
Wat we natuurlijk allemaal al wisten: Trumpisten zijn communisten. De GOP aanhang zijn de gestaalde kaders van de proletarische revolutie.

Dat tweet Rubio tenminste, en zou een Trump-aanhanger ooit leugens uitkramen?

[ twitter ]
Kan ik ergens een petitie tekenen om het oude Marxisme weer op de agenda te krijgen?

Ik ben die rechts/links identitywarfare spuugzat.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 20 juni 2021 @ 20:31:09 #201
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_199981964
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 13:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is een stap verder, maar wel een goede stap wat mij betreft. Norwegian kan gewoon zelf er voor zorgen dat al hun crew gevaccineerd is.

Hier wordt er nu al een paar keer geinsinueerd dat DeSantis maatregelen moet nemen omdat een groep mensen er zelf voor kiest zich niet te vaccineren. Dat slaat natuurlijk nergens op
Als de crew niet ziek wordt, maar de Norwegian straks dagenlang krantenvoorpagina’s en nieuwsuitzendingen haalt omdat het schip vanwege een corona-uitbraak aan boord nergens meer welkom is
1. Wie gaat dan de schuld krijgen, DeSantis , de kapitein, de bemanning of de rederij?
2. Wie draait op voor de kosten, DeSantis of de rederij?
  zondag 20 juni 2021 @ 22:03:56 #202
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199983382
quote:
81s.gif Op zondag 20 juni 2021 02:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het is beter voor de samenleving als er meer doden vallen?
Als je politieke redenen hebt om zinloze doden te riskeren wel. De vraag is: wat voor maatschappij wil je dan?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 14:43:46 #203
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199990264
twitter


Dit lijkt me toch wel een van mooiste resultaten van Bidens presidentschap. Gaat een verschil maken voor zó veel mensen. _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_199991281
Is dat een verkapte broedpremie?
pi_199991300
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 22:03 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Als je politieke redenen hebt om zinloze doden te riskeren wel. De vraag is: wat voor maatschappij wil je dan?
In ieder geval geen apartheidsstaat.
pi_199991357
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 15:49 schreef MoreDakka het volgende:
Is dat een verkapte broedpremie?
Het is een tijdelijke verruiming van de bestaande tax credits per kind als onderdeel van het corona steunpakket.
pi_199991622
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 15:54 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het is een tijdelijke verruiming van de bestaande tax credits per kind als onderdeel van het corona steunpakket.
Bedankt, dit soort informatie staat niet in tweets.
pi_199992387
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 15:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

In ieder geval geen apartheidsstaat.
:')
  maandag 21 juni 2021 @ 17:04:18 #209
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199992473
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

:')
Dat was het antwoord wat ik wilde geven, maar zelfs dit was al te veel.. -O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199992546
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

:')
Lach maar, maar verschillende rechten gebaseerd op vaccinatiestatus en leeftijd is niets anders dan dat. Er is nu een situatie waarin alle jongere mensen in Nederland een heleboel dingen niet mogen en zich aan allerlei beperkingen moeten houden die niet gelden voor oudere mensen. Dat wil je gewoon niet hebben, daar moet je niet aan willen beginnen. Een wet aannemen om dat tegen te houden is een uitstekend idee.
pi_199992673
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Lach maar, maar verschillende rechten gebaseerd op vaccinatiestatus en leeftijd is niets anders dan dat. Er is nu een situatie waarin alle jongere mensen in Nederland een heleboel dingen niet mogen en zich aan allerlei beperkingen moeten houden die niet gelden voor oudere mensen. Dat wil je gewoon niet hebben, daar moet je niet aan willen beginnen. Een wet aannemen om dat tegen te houden is een uitstekend idee.
Goed verhaal, helaas niet waar.
pi_199992726
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Goed verhaal, helaas niet waar.
Misschien dat ik het beter in een tweet had kunnen zetten.
pi_199992747
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Misschien dat ik het beter in een tweet had kunnen zetten.
Dan zou Willen Engnek vast trots op je zijn.
pi_199992758
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dan zou Willen Engnek vast trots op je zijn.
Wie?
  maandag 21 juni 2021 @ 17:26:15 #215
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199992765
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Lach maar, maar verschillende rechten gebaseerd op vaccinatiestatus en leeftijd is niets anders dan dat. Er is nu een situatie waarin alle jongere mensen in Nederland een heleboel dingen niet mogen en zich aan allerlei beperkingen moeten houden die niet gelden voor oudere mensen. Dat wil je gewoon niet hebben, daar moet je niet aan willen beginnen. Een wet aannemen om dat tegen te houden is een uitstekend idee.
Kom op zeg, ik zag een aantal weken geleden de terrassen tjokvol 30ers zitten. Er is een gegronde reden dat er meer beperkingen gelden voor deze categorie. Puur omdat ze zich niet houden aan de veiligheidsmaatregelen. we KUNNEN ons niet veroorloven dat ze zich hier gaan gedragen als bokkige republikeinen, die het coronavirus onwrikbaar in de samenleving hebben gezaaid. Als ze daar in een vroeg stadium iets aan hadden gedaan, dan was het niet zo uit de hand gelopen. Mijn schoonmoeder in de VS is formeel vermoord door dit bokkige gedrag. Ik vind dit meer dan genoeg. Loop dus niet te jammeren dat je beperkt ben in je vrijheid, de oudere generatie heeft hun familie al een jaar niet kunnen zien, dus zij lijden er veel meer onder dan de jongere generatie die alleen maar zitten te zeuren dat ze tijdelijk niet naar een disco, stadion of een café kunnen waar ze het virus kunnen verspreiden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199992778
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wie?
De salsapandemiedeskundoloog.
pi_199992808
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De salsapandemiedeskundoloog.
Volgens mij weet je zelf niet eens meer waar je het over hebt :')
pi_199992835
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Volgens mij weet je zelf niet eens meer waar je het over hebt :')
Over mensen die menen dat argumenten als "apartheid" en "holocaust" bijdragen aan een inhoudelijke discussie over coronamaatregelen.
pi_199992873
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Over mensen die menen dat argumenten als "apartheid" en "holocaust" bijdragen aan een inhoudelijke discussie over coronamaatregelen.
Ok leuk die spoken die je ziet, maar misschien kun je proberen om op die argumenten in te gaan.
pi_199992895
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ok leuk die spoken die je ziet, maar misschien kun je proberen om op die argumenten in te gaan.
Als jij met argumenten komt, zal ik erop ingaan.
Absurde vergelijkingen zijn geen argumenten.
pi_199992924
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:34 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als jij met argumenten komt, zal ik erop ingaan.
Absurde vergelijkingen zijn geen argumenten.
Al lang gedaan, hier ik help je even:
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Lach maar, maar verschillende rechten gebaseerd op vaccinatiestatus en leeftijd is niets anders dan dat. Er is nu een situatie waarin alle jongere mensen in Nederland een heleboel dingen niet mogen en zich aan allerlei beperkingen moeten houden die niet gelden voor oudere mensen. Dat wil je gewoon niet hebben, daar moet je niet aan willen beginnen. Een wet aannemen om dat tegen te houden is een uitstekend idee.
In Florida (en veel andere staten) kan deze situatie niet ontstaan en dat is iets heel goeds.
  maandag 21 juni 2021 @ 17:38:25 #222
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199992962
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Over mensen die menen dat argumenten als "apartheid" en "holocaust" bijdragen aan een inhoudelijke discussie over coronamaatregelen.
In dit licht gezien ben ik van mening dat de Trump-republikeinen het corona virus bijkans als een genocidetool hebben gebruikt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199993004
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Al lang gedaan, hier ik help je even:
[..]

In Florida (en veel andere staten) kan deze situatie niet ontstaan en dat is iets heel goeds.
Welke heleboel dingen mogen jongeren volgens jou nu niet die ouderen wel mogen behalve een kunstheup?
  maandag 21 juni 2021 @ 17:42:50 #224
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199993027
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Al lang gedaan, hier ik help je even:
[..]

In Florida (en veel andere staten) kan deze situatie niet ontstaan en dat is iets heel goeds.
Ik weet niet of je wel eens in Florida ben geweest, maar het gros van de bevolking leeft in closed communities, als je een andere wijk in wil dat moet je je melden bij een slagboom. puur om hispanics en donker gekleurde medemensen die geen bediende zijn te weren. Als we het dan toch over apartheid hebben.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199993055
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Welke heleboel dingen mogen jongeren volgens jou nu niet die ouderen wel mogen behalve een kunstheup?
Vanaf 26 juni vrijwel alles. Ouderen zijn allemaal volledig gevaccineerd terwijl dat voor jongeren nog tot ver in augustus gaat duren. Dus jongeren moeten of testen of alleen naar plekken gaan waar de beperkingen nog wel gelden.

Om nog maar niet te spreken over tieners die misschien zelfs met allerlei beperkingen weer naar school moeten straks in augustus. En we hebben geen flauw idee hoe lang die onzin gaat duren. Daarom moet je er dus nooit aan beginnen. In staten als Florida en Texas mogen mensen gewoon weer zelf bepalen waar ze naar toe gaan ongeacht hun leeftijd.
pi_199993083
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Vanaf 26 juni vrijwel alles. Ouderen zijn allemaal volledig gevaccineerd terwijl dat voor jongeren nog tot ver in augustus gaat duren. Dus jongeren moeten of testen of alleen naar plekken gaan waar de beperkingen nog wel gelden.

Om nog maar niet te spreken over tieners die misschien zelfs met allerlei beperkingen weer naar school moeten straks in augustus.
Dus jongeren mogen eveneens alles zonder dat iemand kan zien of ze gevaccineerd zijn, getest zijn (gratis) of corona gehad hebben?
En die zwarten destijds maar klagen over apartheid, terwijl hun leed toch maar klein bier was als je het vergelijkt met de kwellingen die onze jongeren moeten doorstaan. 8)7
pi_199993099
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:47 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dus jongeren mogen eveneens alles zonder dat iemand kan zien of ze gevaccineerd zijn, getest zijn (gratis) of corona gehad hebben?
Nee, je moet beter lezen.
  maandag 21 juni 2021 @ 17:49:34 #228
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199993121
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Vanaf 26 juni vrijwel alles. Ouderen zijn allemaal volledig gevaccineerd terwijl dat voor jongeren nog tot ver in augustus gaat duren. Dus jongeren moeten of testen of alleen naar plekken gaan waar de beperkingen nog wel gelden.

Om nog maar niet te spreken over tieners die misschien zelfs met allerlei beperkingen weer naar school moeten straks in augustus.
je hebt nog steeds niet begrepen dat deze regels er voor bedoeld zijn om andere generaties en zwakkeren in de samenleving te beschermen?

Zelfs al scheiten we het netjes in blokletters voor ze, dan valt het kwartje nog niet. :|W
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 18:06:05 #229
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199993436
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Misschien dat ik het beter in een tweet had kunnen zetten.
Goed idee. Dan staat die onzin tenminste niet hier.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 18:07:25 #230
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199993467
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ok leuk die spoken die je ziet, maar misschien kun je proberen om op die argumenten in te gaan.
Mischien niet want volgens mij heeft dat geen ruk met AMV te maken. Probeer het eens in BNW, daar zijn ze gek op dit soort termen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199999288
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Vanaf 26 juni vrijwel alles. Ouderen zijn allemaal volledig gevaccineerd terwijl dat voor jongeren nog tot ver in augustus gaat duren. Dus jongeren moeten of testen of alleen naar plekken gaan waar de beperkingen nog wel gelden.

Om nog maar niet te spreken over tieners die misschien zelfs met allerlei beperkingen weer naar school moeten straks in augustus. En we hebben geen flauw idee hoe lang die onzin gaat duren. Daarom moet je er dus nooit aan beginnen. In staten als Florida en Texas mogen mensen gewoon weer zelf bepalen waar ze naar toe gaan ongeacht hun leeftijd.
Begrijp ik nou goed dat jij hier het argument maakt dat dit discriminatie op basis van leeftijd is? En heb ik jou niet eerder horen zeggen dat de stembeperkingen die de republikeinen nu proberen door te voeren geen discriminatie is op basis van ras?
pi_200000611
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:38 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

In dit licht gezien ben ik van mening dat de Trump-republikeinen het corona virus bijkans als een genocidetool hebben gebruikt.
gast _O-
Zitten jullie nu bewust een zwaai naar extreem ultralinks/ mega-extrapolatie te maken om die gemene rechtse users van repliek te dienen? :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 21 juni 2021 @ 23:40:42 #233
323401 Kijkertje
met filter
pi_200002781
Wray mag wel weer eens aan de tand gevoeld worden:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200002836
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:31 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Begrijp ik nou goed dat jij hier het argument maakt dat dit discriminatie op basis van leeftijd is? En heb ik jou niet eerder horen zeggen dat de stembeperkingen die de republikeinen nu proberen door te voeren geen discriminatie is op basis van ras?
Natuurlijk, want dat is ook zo. Goed gelezen :)
  maandag 21 juni 2021 @ 23:52:55 #235
323401 Kijkertje
met filter
pi_200002911
Stemmen makkelijker en eerlijker maken is niet eerlijk. Logisch! :X

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 00:03:09 #236
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200002995
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 23:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Natuurlijk, want dat is ook zo. Goed gelezen :)
Dat is wel een hele vreemde gedachtengang, in de VS, waar dit topic over gaat, kan je als tiener (12-18) gewoon een vaccin krijgen als je dat wilt. Wil je dat niet, ook prima maar dan niet gaan janken en Apartheid roepen als je daardoor met consequenties te maken krijgt. Same voor volwassenen.

Als je zo voor zelfbeschikking en eigen keuzes bent dan ben je toch zeker ook voor het accepteren van consequenties?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 02:25:49 #237
323401 Kijkertje
met filter
pi_200003378
twitter


quote:
Former President Barack Obama on Monday called the filibuster a "tool for obstruction" and urged Republican senators not to use it to block a key vote on the For the People Act voting rights bill this week.

"Republicans in the Senate are lining up to try to use the filibuster to stop the For the People Act from even being debated," Obama said during a tele-town hall with former Attorney General Eric Holder and grassroots activists about the bill, which Senate Majority Leader Chuck Schumer, D-N.Y., will put to a procedural vote Tuesday to take up the measure. That motion is not expected to receive the 60 votes needed to overcome a filibuster and proceed to the bill.

"Think about this: In the aftermath of an insurrection, with our democracy on the line and many of the same Republican senators going along with the notion that somehow there were irregularities and problems with legitimacy in our most recent election, they're suddenly afraid to even talk about these issues and figure out a solution on the floor of the Senate," Obama said.

"That's not acceptable," he added.

Obama said the bill isn't perfect, but he touted several of its provisions, including one that would cut down on partisan gerrymandering. Allowing people in power to manipulate the boundaries of legislative districts had deepened the political divide in the country and made it "so that the incumbents can choose their voters, rather than the voters choosing their elected officials," he said.

The former president also pointed to provisions mandating early voting and increasing transparency on donations, and noted that Democratic senators have said they're open to compromises. The bill might undergo changes, but "we as a people should all say Senate, Congress, do something."

“Whatever else we may argue about, the one thing we should agree on the bedrock idea that we as Americans have been taught to take pride in, this is the fact that we’re a democracy,” Obama said.

“The issue of voting rights might not set off alarms for most of us,” but “the violence that occurred in the U.S. Capitol on Jan. 6th should remind us we can’t take our democracy for granted,” he said.
Is toch ook belachelijk dat de Republikeinen alleen een debat erover al weigeren terwijl het overgrote deel van de bevolking voor de nieuwe wetgeving is :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200003430
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 00:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is wel een hele vreemde gedachtengang, in de VS, waar dit topic over gaat, kan je als tiener (12-18) gewoon een vaccin krijgen als je dat wilt. Wil je dat niet, ook prima maar dan niet gaan janken en Apartheid roepen als je daardoor met consequenties te maken krijgt. Same voor volwassenen.

Als je zo voor zelfbeschikking en eigen keuzes bent dan ben je toch zeker ook voor het accepteren van consequenties?
Leuk geprobeerd maar dit doorzichtige trucje trapt niemand in natuurlijk. Je hebt volledig gelijk dat iedereen die dat wil een vaccin kan krijgen, dus moet je niet zeuren als je niet vaccineert en toch corona krijgt. Daar hoeft de rest van de samenleving geen rekening mee te houden en ook niet verantwoordelijk voor worden gehouden. Dat wordt wel gesuggereerd door een aantal posters hier door het constant te willen verbinden aan DeSantis.

Zijn wet om geen vaccinatiebewijzen toe te staan juich ik ook toe omdat ik de vergelijking met Nederland maken waar we nu een apartheidsstaat aan het optuigen zijn. En ja, dat noem ik zo omdat het zo is.

[ Bericht 7% gewijzigd door MoreDakka op 22-06-2021 03:23:59 ]
  dinsdag 22 juni 2021 @ 04:33:48 #239
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_200003481
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 03:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd maar dit doorzichtige trucje trapt niemand in natuurlijk. Je hebt volledig gelijk dat iedereen die dat wil een vaccin kan krijgen, dus moet je niet zeuren als je niet vaccineert en toch corona krijgt. Daar hoeft de rest van de samenleving geen rekening mee te houden en ook niet verantwoordelijk voor worden gehouden. Dat wordt wel gesuggereerd door een aantal posters hier door het constant te willen verbinden aan DeSantis.

Zijn wet om geen vaccinatiebewijzen toe te staan juich ik ook toe omdat ik de vergelijking met Nederland maken waar we nu een apartheidsstaat aan het optuigen zijn. En ja, dat noem ik zo omdat het zo is.
Tot je laatste twee zinnen ben ik het met je eens. Niet laten vaccineren is een eigen keuze, en als je dan doodgaat aan corona (of een zware versie te pakken krijgt), ja dat is je eigen schuld. Zeker in landen waar iedereen die het wil een vaccin kan hebben, moet men het allemaal zelf maar weten.

Ik woon in Californie en ben gisteren naar een live show geweest voor het eerst. Geen vaccinbewijs voor nodig, sommige mensen hadden nog mondkapjes op maar er werd niks gechecked. Voelde wel wat onwennig in de eerste 30 minuten eerlijk gezegd, maar ook wel fijn en als een soort opluchting. Eigen verantwoordelijkheid van iedere bezoeker verder, en het gaat hier ook erg goed met weinig besmettingen.

Wel vind ik dat een eigenaar van een bedrijf zelf mag bepalen hoe ze er mee omgaan. Dat heeft immers ook gevolgen. Vragen ze om een vaccinatiebewijs? Dan beperk je toch je mogelijke klandizie, eigen keuze. Daar hoeft de overheid je niks aan op te leggen, dat is de vrije markt. Als bar A om een vaccinatiebewijs vraagt en bar B niet, staat het je vrij om bij bar B dan iets te gaan drinken en dan loopt bar A omzet mis. Kan allemaal prima zonder dat de overheid zich daarmee gaat bemoeien.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 22 juni 2021 @ 05:08:32 #240
323401 Kijkertje
met filter
pi_200003512
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 04:33 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Tot je laatste twee zinnen ben ik het met je eens. Niet laten vaccineren is een eigen keuze, en als je dan doodgaat aan corona (of een zware versie te pakken krijgt), ja dat is je eigen schuld. Zeker in landen waar iedereen die het wil een vaccin kan hebben, moet men het allemaal zelf maar weten.

Ik woon in Californie en ben gisteren naar een live show geweest voor het eerst. Geen vaccinbewijs voor nodig, sommige mensen hadden nog mondkapjes op maar er werd niks gechecked. Voelde wel wat onwennig in de eerste 30 minuten eerlijk gezegd, maar ook wel fijn en als een soort opluchting. Eigen verantwoordelijkheid van iedere bezoeker verder, en het gaat hier ook erg goed met weinig besmettingen.

Wel vind ik dat een eigenaar van een bedrijf zelf mag bepalen hoe ze er mee omgaan. Dat heeft immers ook gevolgen. Vragen ze om een vaccinatiebewijs? Dan beperk je toch je mogelijke klandizie, eigen keuze. Daar hoeft de overheid je niks aan op te leggen, dat is de vrije markt. Als bar A om een vaccinatiebewijs vraagt en bar B niet, staat het je vrij om bij bar B dan iets te gaan drinken en dan loopt bar A omzet mis. Kan allemaal prima zonder dat de overheid zich daarmee gaat bemoeien.
Dit is wel een overzichtelijke samenvatting van de mogelijkheden voor bedrijven in Florida om DeSantis' order aan te vechten:

quote:
Potential Legal Challenges to Florida’s Executive Order regarding Vaccine Passports

One potential legal challenge to Florida’s order is that DeSantis has exceeded his authority under Florida’s Emergency Management Act. Despite the governor’s broad power under this law when a state of emergency is declared, challengers may argue that the governor exceeded his authority under the act by banning private businesses from implementing vaccine passport requirements.

Challengers may argue that the ban on businesses requiring proof of vaccination is too detached from actually protecting Floridians from COVID-19, the cause of the current state of emergency. On the other hand, however, the governor has broad powers under the act, including the power to create rules to combat COVID-19.

Challengers may also assert that the order impermissibly violates Floridians’ property rights.

Indeed, if a Florida state agency were to suspend or revoke a business’ license because of the business’ noncompliance with Executive Order No. 21-81, the agency would have to provide some form of due process, e.g., notice and a hearing, prior to the revocation or suspension of the license.

Failing to comply with these procedural requirements may very well violate the business’ property rights. Additionally, businesses that entered into contracts with the state prior to the executive order being issued will likely argue that the state cannot invalidate the contract because of noncompliance with the executive order because the executive order had not been issued when the business and state entered into the contract.

At the very least, businesses should be able to argue that they should receive compensation for services they performed under the contract prior to the issuance of the Florida order.

Bron
Overigens behoudt DeSantis zich nog wél het recht voor om vaccinaties af te kunnen dwingen:

quote:
It also prohibits businesses, government agencies and learning institutions from requiring patrons to show proof of vaccination or post-infection recovery from COVID-19 but doesn't stop them from imposing screening protocols based on government guidelines to protect the public health.

Worse, says R. Shawn McBride, a DeLand lawyer and cofounder of the American Freedom of Information Institute, it preserves the state's right to vaccinate anyone deemed a public health risk.

"It states on the one hand that no one can be forced away from general services in the state by not having COVID-19 vaccination proof, but it also states that the government has the right to force vaccinations," he said.

Bron


[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 22-06-2021 05:17:32 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200004532
In die zin eigenlijk vergelijkbaar met een omgekeerd rookverbod, zeg maar een rookgebod voor horeca, waar degene die een hoger risico neemt anderen ziek te maken per se binnengelaten moet worden.
pi_200005862
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 08:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
In die zin eigenlijk vergelijkbaar met een omgekeerd rookverbod, zeg maar een rookgebod voor horeca, waar degene die een hoger risico neemt anderen ziek te maken per se binnengelaten moet worden.
Die analogie gaat niet op, mensen zijn gevaccineerd tegen corona en niet tegen rook van anderen.
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 11:05:16 #243
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200005938
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Die analogie gaat niet op, mensen zijn gevaccineerd tegen corona en niet tegen rook van anderen.
Hoe weet je dat ze gevaccineerd zijn dan? Hebben die een sticker of zo?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200006036
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoe weet je dat ze gevaccineerd zijn dan? Hebben die een sticker of zo?
Waarom wil je dat weten?
pi_200007070
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:07 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

gast _O-
Zitten jullie nu bewust een zwaai naar extreem ultralinks/ mega-extrapolatie te maken om die gemene rechtse users van repliek te dienen? :')
Beetje overdreven idd. Zo iets verwacht ik dan weer wel van generalissimus Bolsonaro, niet van de republikeinse kliek die zo op jaknikkers en vriendjes werden uitgekozen dat ze te dom werden om die gekheid te proberen. Dat was eerder grove onkunde dan bewuste manipulatie
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_200007120
Zodat ik weet dat ik daar minder makkelijk covid van krijg aangezien ik imuun gecompromitteerde mensen in m'n leven heb en ik die niet wil besmetten doordat ik naast een groep jostis stond die maar heel erg anti mondkapjes zijn, want vrijheid.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_200012498
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 23:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Natuurlijk, want dat is ook zo. Goed gelezen :)
Dat je daar de inconsistentie niet van inziet verklaart een hoop van je zienswijzen. Die stellingen samen zijn namelijk een absurditeit.
pi_200014440
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 18:34 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Dat je daar de inconsistentie niet van inziet verklaart een hoop van je zienswijzen. Die stellingen samen zijn namelijk een absurditeit.
Nee hoor. Allebei gewoon waar, volledig onafhankelijk van elkaar.
  woensdag 23 juni 2021 @ 15:55:23 #249
71048 Tokay
makes your day!
pi_200025989
Ivanka Trump and Jared Kushner distance themselves from the former President and his constant complaints

https://edition.cnn.com/2(...)d-kushner/index.html

Dochterlief en schoonzoon nemen naar verluidt afstand van Donald Trump, zag ik net op CNN.
Ben benieuwd …
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  woensdag 23 juni 2021 @ 17:43:32 #250
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_200027807
quote:
4s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:55 schreef Tokay het volgende:
Ivanka Trump and Jared Kushner distance themselves from the former President and his constant complaints

https://edition.cnn.com/2(...)d-kushner/index.html

Dochterlief en schoonzoon nemen naar verluidt afstand van Donald Trump, zag ik net op CNN.
Ben benieuwd …
Als zij zelfs al door hebben dat Trump besmettelijker is dan het coronavirus, is het iets fundamenteel mis met de GOP. in de senaat.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 18:06:26 #251
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200028103
De uitspraken van het US SC druppelen binnen de afgelopen dagen nu het eind van hun sessie nadert en er zitten toch wel een aantal interessante zaken tussen.

Eerder deze week kwam de uitspraak met 9-0 over de NCAA wat zo ongeveer de hele toekomst van de NCAA op losse schroeven zette: https://www.npr.org/2021/(...)s-in-a-narrow-ruling

Let vooral op de minderheids schriftelijke uitleg van Kavanagh die gewoon heel duidelijk zegt dat deze ruling een beperkte werking heeft maar dat bij een volgende klacht het SC de zaak breder zal trekken. Nogal een schot voor de boeg.

En vandaag de uitspraak in de cheerleader zaak met 8-1:

quote:
The Supreme Court on Wednesday ruled for a Pennsylvania cheerleader whose profane off-campus rant cost her a spot on the squad, saying the punishment violated her First Amendment rights.

The court ruled 8 to 1 that the punishment was too severe, although it declined to say schools never have a role in disciplining students for off-campus speech.

“It might be tempting to dismiss B. L.’s words as unworthy of the robust First Amendment protections discussed herein,” Justice Stephen G. Breyer wrote in his 11-page majority opinion.

“But sometimes it is necessary to protect the superfluous in order to preserve the necessary.”

Brandi Levy — now an 18-year-old college student — was a frustrated ninth-grader when she lamented being passed over for the varsity cheerleading squad at Mahanoy Area High School. On a spring Saturday in her freshman year, she posted on Snapchat a photo of herself and a friend with upraised middle fingers and this rant:

“F--- school, f--- softball, f--- cheer, f--- everything.” It was sent to about 250 friends, including fellow cheerleaders at her school.

https://www.washingtonpos(...)450fdca7a_story.html
De enige tegenstem kwam van Thomas overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200029437
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:06 schreef Tijger_m het volgende:

En vandaag de uitspraak in de cheerleader zaak met 8-1:
[..]

De enige tegenstem kwam van Thomas overigens.
Die Thomas is echt een volslagen idioot :{ Goed om te zien dat de rest wel even oplet.
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 20:47:05 #254
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200031661
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik hoorde hier over bij Rachel Maddow. Tamelijk verontrustend, wat kan er gebeuren als we toestaan dat er een eind aan de Amerikaanse democratie komt.
We hebben daar niets over te zeggen, denk ik. Dat is voor de Amerikanen om uit te zoeken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200031999
Geen indoctrinatie van onze kinderen!

twitter


Leer het gevaar van communisme!

twitter


8)7
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200032037
Wat een dom gedoe. Schijtirritant dat die idioten van Fox dit soort dingen oppakken zodat ieder debat onmogelijk gemaakt wordt :{
pi_200035471
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

We hebben daar niets over te zeggen, denk ik. Dat is voor de Amerikanen om uit te zoeken.
Dat geldt zo’n beetje voor alles wat we hier posten, dacht ik? Of zit ik er dan grotelijks naast?
pi_200036870
twitter


Draadje met de tekst:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200037268
Universiteiten zijn een broedplaats voor linkse ideeen en DeSantis heeft er wat op gevonden! :')

twitter


quote:
In his continued push against the "indoctrination" of students, Gov. Ron DeSantis on Tuesday signed legislation that will require public universities and colleges to survey students, faculty and staff about their beliefs and viewpoints to support "intellectual diversity."

The survey will discern "the extent to which competing ideas and perspectives are presented" in public universities and colleges, and seeks to find whether students, faculty and staff "feel free to express beliefs and viewpoints on campus and in the classroom," according to the bill.

The measure, which goes into effect July 1, does not specify what will be done with the survey results. But DeSantis and Sen. Ray Rodrigues, the sponsor of the bill, suggested on Tuesday that budget cuts could be looming if universities and colleges are found to be "indoctrinating" students.

[..]
INDOCTRINATION! FEAR THE EDUCATED!


quote:
Chris Hayes: Why GOP fears voters who are educated on their politics

“[Republicans] have a political problem: winning over college educated voters,” says Chris Hayes. “But as opposed to thinking about what that would mean for reformulating the party … the solution they come up with is to take the sledgehammer of the state to the institutions of higher education.”
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200038065
Hóe stom kan iemand zijn, in deze functie en zich zo te kakken zetten ^p^

twitter


https://www.nbcnews.com/n(...)ntion-video-n1272129

Ad: “ Dit is de voormalig president van de National Rifle Association, de vuurwapenlobby in de VS, die een afstudeertoespraak oefent voor 3044 middelbare scholieren. Denkt hij.

In werkelijkheid is het een nepschool en doet hij mee aan een anti-wapenspotje.”
Tweet tekst van Kirsten Verdel.

[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 24-06-2021 09:08:12 ]
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:56:59 #261
8369 speknek
Another day another slay
pi_200043063
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 00:12 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Draadje met de tekst:

[ twitter ]
Het enige zinnige standpunt m.b.t. CRT.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 24 juni 2021 @ 15:09:45 #262
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_200043201
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 08:51 schreef AnneX het volgende:
Hóe stom kan iemand zijn, in deze functie en zich zo te kakken zetten ^p^

[ twitter ]

https://www.nbcnews.com/n(...)ntion-video-n1272129

Ad: “ Dit is de voormalig president van de National Rifle Association, de vuurwapenlobby in de VS, die een afstudeertoespraak oefent voor 3044 middelbare scholieren. Denkt hij.

In werkelijkheid is het een nepschool en doet hij mee aan een anti-wapenspotje.”
Tweet tekst van Kirsten Verdel.
Dit moet voelen als een mokerslag. Of een 40 mm caliber kogel in je bast..

[ Bericht 0% gewijzigd door klappernootopreis op 24-06-2021 15:21:07 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_200043341
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:09 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dit moet voelen als een mokerslag. Of een 40 mm caliber kogwl in je bast..
Of hij gooit er als ekte Rep nog een aanklacht en rechtszaak tegenaan als in “opgelicht”
Mag het hopen.
#Streisand effect.
  donderdag 24 juni 2021 @ 15:52:16 #264
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_200043760
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:21 schreef AnneX het volgende:

[..]

Of hij gooit er als ekte Rep nog een aanklacht en rechtszaak tegenaan als in “opgelicht”
Mag het hopen.
#Streisand effect.
Bij oplichting moet er financieel verlies zijn geleden. Ze hebben hoe dan ook gekregen waar ze naar hebben gevist, airplay. Alleen niet wat ze er van hebben verwacht. Ze kunnen misleiding claimen, maar daar hebben ze zelf te veel ervaring mee en een beetje rechter zal dit als hypocrisie terzijde schuiven.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_200047122
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juni 2021 00:12 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Draadje met de tekst:

[ twitter ]
Uitstekend verhaal van de generaal ^O^
pi_200047261
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200049286
quote:
Was dat ook niet één van Trump's grote beloften, om wat aan infrastructuur te doen? Biden krijgt nu al meer klaar in het eerste jaar dan Trump in vier ^O^
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 22:09:29 #268
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200049355
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Was dat ook niet één van Trump's grote beloften, om wat aan infrastructuur te doen? Biden krijgt nu al meer klaar in het eerste jaar dan Trump in vier ^O^
Trumps plan komt over 2 weken ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200049420
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Trumps plan komt over 2 weken ;)
Samen met de afschaffing van Obamacare :D
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 22:13:46 #270
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200049445
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Samen met de afschaffing van Obamacare :D
En het Trump healthcare plan, uiteraard. Komt allemaal over 2 weken.

Maar volgens Trump, bij zijn campagne in 2016, had de VS de infrastructuur van een 3e wereld land en hij zou daar wel even wat aan gaan doen. 4 jaar later doet Biden het wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200049450
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Was dat ook niet één van Trump's grote beloften, om wat aan infrastructuur te doen? Biden krijgt nu al meer klaar in het eerste jaar dan Trump in vier ^O^
Eerst nog maar zien of het door de Senaat komt. De resterende Republikeinse Senatoren staan een stuk cynischer tegenover Biden een "win" geven tegen willekeurig welke prijs.

Dan te denken dat de vorige clown van een president een bipartisan deal voor geld voor zijn "door Mexico betaalde" muur had en toen zelf de deal opzegde.
  Overall beste user 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 22:14:44 #272
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_200049467
Florida voert gedachtenpolitie in.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_200049480
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:14 schreef Ulx het volgende:
Florida voert gedachtenpolitie in.

[ twitter ]
11 berichten boven je: POL / [AMV] #974 Black voter suppression
pi_200049492
Wederom een kwestie van een echt probleem aanpakken met schijnoplossingen en symptoombestrijding :')
pi_200050257
twitter

Goh, er gebeurt iets. Tenminste.FWIW
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 23:10:12 #276
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200050457
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:57 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Goh, er gebeurt iets. Tenminste.FWIW
Er gebeurt heel wat maar het speelt zich vooral nog achter de schermen af, dat is op zich ook logisch want er moet bewijs verzameld worden, zaken moeten onderzocht worden en er moet beoordeeld worden wat er mee moet gebeuren. Maar de molens malen wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 23:12:24 #277
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200050481
Speaking of....

quote:
Inside the extraordinary effort to save Trump from covid-19

His illness was more severe than the White House acknowledged at the time. Advisers thought it would alter his response to the pandemic. They were wrong.

https://www.washingtonpos(...)enario-book-excerpt/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200050720
twitter

Op de Parkeerplaats…gaat lookalike Eric los: “infuriated”… :7
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 juni 2021 @ 00:10:12 #279
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_200051176
Precies 35 jaar nadat Roy Cohn disbarred werd. Op de dag af.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 00:21:07 #280
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200051245
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 00:10 schreef Ulx het volgende:
Precies 35 jaar nadat Roy Cohn disbarred werd. Op de dag af.
Coincidence? I think not ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 00:48:28 #281
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200051356
En om het thema "Speaking of.." nog even door te trekken:

quote:
Trump allies ask judge to dismiss lawsuits over false claims Dominion voting machines were rigged

President Donald Trump’s former lawyers and allies urged a federal judge in Washington on Thursday to throw out a trio of billion-dollar defamation lawsuits filed by Dominion Voting Systems over false claims that the company’s technology was used to rig the 2020 presidential election.

Dominion says the falsehoods spread by former Trump attorneys Sidney Powell and Rudolph W. Giuliani, in addition to MyPillow chief executive Mike Lindell, amounted to a “viral disinformation campaign” that damaged the company’s reputation and its business and led to death threats against employees.

In each lawsuit, Dominion uses the defendants’ words against them, citing dozens of public statements they made in media appearances and at public events spreading the lie that the voting machine company helped steal the election from Trump.

Whether the lawsuits are successful, however, will hinge on Dominion’s ability to show that false, factual statements harmed the company and that the three were acting with “actual malice” in making their remarks. The high burden is on Dominion to demonstrate that Trump’s allies knew their statements were false or made with a “reckless disregard for the truth.”

That is not an easy standard to meet, according to Roy Gutterman, a First Amendment expert and director of the Tully Center for Free Speech at Syracuse University’s law school.

“It’s more than just being irresponsible, it’s really ignoring information,” he said.

https://www.washingtonpos(...)450fdca7a_story.html
Er lopen ook nog 2 zaken van Dominion tegen FOX News en een rechtszaak van een ander bedrijf wat stemmachines maakt, Smartmatic, tegen FOX News.

To be continued...
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 01:08:02 #282
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200051437
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:29 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Op de Parkeerplaats…gaat lookalike Eric los: “infuriated”… :7
Voor de geinteresseerden, dit artikel geeft de reacties van de 5 rechters weer die de beslissing genomen hebben over Giuliani, het is nogal een medogenloze ontleding van de leugens van Giuliani en de leugens van de verkiezingsfraude:

quote:
The Ruling Suspending Rudy Giuliani's Law License Is Kind of Hilarious

Back in November, four top scholars on legal ethics argued in Slate that it was time for courts and state bar organizations to start disciplining lawyers who were pushing Donald Trump’s big lie that the 2020 election had been stolen from him.

A little more than seven months later, a committee of five judges from the Appellate Division of the New York Supreme Court, First Judicial Department have unanimously suspended Rudy Giuliani’s legal license pending a disciplinary hearing for false claims he made about election fraud as part of his representation of Trump.

Thursday’s ruling is unsparing with the five judges concluding:

there is uncontroverted evidence that [Giuliani] communicated demonstrably false and misleading statements to courts, lawmakers and the public at large in his capacity as lawyer for former President Donald J. Trump and the Trump campaign in connection with Trump’s failed effort at reelection in 2020.

https://slate.com/news-an(...)ended-hilarious.html
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 04:05:20 #283
323401 Kijkertje
met filter
pi_200051733
O ja die Trump Train die in Texas de Biden-Harris verkiezingsbus omsingelde. Een aantal daarvan was er op 6 jan in Washington ook bij. Niet verrassend natuurlijk.

twitter

twitter


quote:
The complaint alleges that the defendants -- named as Eliazar Cisneros, Hannah Ceh, Joeylynn Mesaros, Robert Mesaros, Dolores Park, and a Jane and John Doe -- conspired beforehand to surround and block the bus in violation of the Ku Klux Klan Act, passed by Congress in 1871 to prohibit the obstruction of free and fair elections via the coordinated intimidation of voters. As a result of their actions, they claim, the campaign was forced to cancel its stops in San Marcos and Austin out of fear for their safety.

The complaint also draws a line between the events of that day and the January 6 riot at the Capitol. The complaint notes that some of the individuals who were involved in planning the Trump Train incident on October 30 were also in Washington the day of the deadly insurrection. The complaint also notes members of the New Braunfels Trump Train were identified in media reports and on social media has "having taken part in the January 6, 2021 insurrection."
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 25 juni 2021 @ 05:29:42 #284
323401 Kijkertje
met filter
pi_200051806
Over indoctrinatie gesproken. Fox News doet daar zelf natuurlijk totaaaaal niet aan O-)

Om maar even een beeld te geven hoe ze zich daar opwonden over de verstandige woorden van Milley:

twitter

twitter


Ingraham stelt nu voor het leger maar te 'defunden' wegens verregaande wokeness

twitter

twitter


Had Milley maar gewoon die demonstranten neergeknald! Dat zou nog eens dapper zijn!

twitter


quote:
Titled "Frankly, We Did Win This Election: The Inside Story of How Trump Lost," the book reveals new details about how Trump's language became increasingly violent during Oval Office meetings as protests in Seattle and Portland began to receive attention from cable new outlets. The President would highlight videos that showed law enforcement getting physical with protesters and tell his administration he wanted to see more of that behavior, the excerpts show.

"That's how you're supposed to handle these people," Trump told his top law enforcement and military officials, according to Bender. "Crack their skulls!"

Trump also told his team that he wanted the military to go in and "beat the f--k out" of the civil rights protesters, Bender writes.

"Just shoot them," Trump said on multiple occasions inside the Oval Office, according to the excerpts.

[..]

At times, Milley also clashed with top White House officials who sought to encourage the then-President's behavior.

During one Oval Office debate, senior Trump adviser Stephen Miller chimed in, equating the scenes unfolding on his television to those in a third-world country and claiming major American cities had been turned into war zones.

"These cities are burning," Miller warned, according to the excerpts.

The comment infuriated Milley, who viewed Miller as not only wrong but out of his lane, Bender writes, noting the Army general who had commanded troops in Iraq and Afghanistan spun around in his seat and pointed a finger directly at Miller.

"Shut the f--k up, Stephen," Milley snapped, according to the excerpts.
Bij OAN willen ze de 'tienduizenden fraudeurs' executeren :')

twitter


[ Bericht 15% gewijzigd door Kijkertje op 25-06-2021 06:09:16 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 25 juni 2021 @ 05:59:22 #285
323401 Kijkertje
met filter
pi_200051822
Pence heeft zijn ruggengraat gevonden :?

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200052885
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 23:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er gebeurt heel wat maar het speelt zich vooral nog achter de schermen af, dat is op zich ook logisch want er moet bewijs verzameld worden, zaken moeten onderzocht worden en er moet beoordeeld worden wat er mee moet gebeuren. Maar de molens malen wel.
En Seth Abrahams onderzoekt met hulp van tweeps, publiceert als een malle zijn analyses en noemt personen in het complot rond en pre 6 januari jl. 8)7
Wat de fbi en DOJ ws in stilte onderzoeken.
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 11:22:57 #287
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200054503
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:20 schreef AnneX het volgende:

[..]

En Seth Abrahams onderzoekt met hulp van tweeps, publiceert als een malle zijn analyses en noemt personen in het complot rond en pre 6 januari jl. 8)7
Wat de fbi en DOJ ws in stilte onderzoeken.
Abrahams hoeft geen hard bewijs te hebben en zijn rol is essentieel anders, natuurlijk. FBI en DoJ moeten zaken beyond reasonable doubt kunnen bewijzen en dat is echt wel een heel stuk lastiger, bovendien wordt het als proces beinvloeding (prejudicial) gezien door rechters als FBI en DoJ hun onderzoek in de publiciteit gooien op dezelfde manier.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 11:51:53 #288
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_200054965
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
En om het thema "Speaking of.." nog even door te trekken:
[..]

Er lopen ook nog 2 zaken van Dominion tegen FOX News en een rechtszaak van een ander bedrijf wat stemmachines maakt, Smartmatic, tegen FOX News.

To be continued...
Die vierde alinea, hoe moeilijk is het te bewijzen dat de personen in kwestie zelf wisten dat hun beschuldigingen “false” waren, als ze nu om het hardst roepen dat ze niet gestraft hoeven te worden omdat geen zinnig mens zou geloven wat ze zeiden? 8)7 Met die uitspraken gooien ze dat bewijs toch zelf op tafel? Hoezo “high burden” ?
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 12:19:23 #289
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200055440
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:51 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Die vierde alinea, hoe moeilijk is het te bewijzen dat de personen in kwestie zelf wisten dat hun beschuldigingen “false” waren, als ze nu om het hardst roepen dat ze niet gestraft hoeven te worden omdat geen zinnig mens zou geloven wat ze zeiden? 8)7 Met die uitspraken gooien ze dat bewijs toch zelf op tafel? Hoezo “high burden” ?
Dat is nog niet zo simpel, denk ik, omdat je moet bewijzen dat ze wisten op het moment dat ze de uitspraken deden dat het niet waar was. Je moet dus bewijzen dat ze het wisten, niet alleen aannemelijk maken. Dat is best lastig.
Maar zelfs al wint Dominion niet, de zaak zal wel een aantal mensen dwingen met de billen bloot te gaan, Powell die als verdediging aanvoert dat alleen een wappie geloofde wat zij zei is natuurlijk fantastisch.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 13:44:37 #290
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_200056627
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 05:59 schreef Kijkertje het volgende:
Pence heeft zijn ruggengraat gevonden :?

[ twitter ]
Alvorens zijn eigen ruggengraat te hebben gevonden moest hij eerst even onder het onderste deel vsn Trumps ruggengraat wegkruipen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 25 juni 2021 @ 13:52:45 #291
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_200056729
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 05:29 schreef Kijkertje het volgende:
Over indoctrinatie gesproken. Fox News doet daar zelf natuurlijk totaaaaal niet aan O-)

Om maar even een beeld te geven hoe ze zich daar opwonden over de verstandige woorden van Milley:

[ twitter ]
[ twitter ]

Ingraham stelt nu voor het leger maar te 'defunden' wegens verregaande wokeness

[ twitter ]
[ twitter ]

Had Milley maar gewoon die demonstranten neergeknald! Dat zou nog eens dapper zijn!

[ twitter ]
[..]

Bij OAN willen ze de 'tienduizenden fraudeurs' executeren :')

[ twitter ]

Millery haalde onverbiddelijk en hard uit. Het geblaat op fox en oan is bunk. Het leger is zo onpartijdig als het maar kan. Ze zijn de peiler waar de VS die nog niet is aangetast. Gelukkig maar.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_200056746
Mijn hemel, die Amerikanen krijgen het niet kado. :lijstje:
Vermoedelijke Tijdlijn:
https://twitter.com/theplumlinegs/status/1408374106416979968?s=21
  vrijdag 25 juni 2021 @ 16:36:54 #293
323401 Kijkertje
met filter
pi_200058724
twitter


“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 25 juni 2021 @ 17:19:16 #294
323401 Kijkertje
met filter
pi_200059329
Georgia wordt aangeklaagd door het DOJ:

twitter

twitter

twitter

twitter


[ Bericht 16% gewijzigd door Kijkertje op 25-06-2021 17:24:42 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 25 juni 2021 @ 17:36:41 #295
323401 Kijkertje
met filter
pi_200059611
Oh en inmiddels is John Demers (aangesteld door Trump) opgestapt ivm het opvragen van gegevens van Congresleden. Ook hij wist van niks :')

twitter


quote:
John Demers, the top national security official at the Department of Justice, says he was unaware federal prosecutors had secretly obtained records concerning Democratic lawmakers, a move that generated intense controversy when it became public this month.

Demers, the highest-ranking Senate-confirmed Trump appointee still at the Justice Department, is stepping down later this week. He spoke Monday to the Los Angeles Times in a wide-ranging interview about his three-year tenure, including his division’s efforts to crack down on China’s intelligence-gathering, stymie foreign influence in elections and U.S. politics and improve oversight of how the U.S. government obtains warrants from an intelligence court to conduct surveillance.

The 49-year-old announced his departure days after news broke earlier this month that the Justice Department in February 2018 subpoenaed records from Apple. That subpoena, obtained as part of an investigation into leaks of classified information, ultimately swept up records concerning California Reps. Adam B. Schiff (D-Burbank) and Eric Swalwell (D-Dublin), both members of the House Intelligence Committee, as well as their relatives and staff members.

Demers took over as assistant attorney general for national security about two weeks after the prosecutors sent the subpoena to Apple. He said he was not told about the subpoena at the time; a spokesman later said Demers did not learn about it until last month.

Demers declined to comment on the issue, citing an investigation by the Justice Department’s Office of the Inspector General.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200059816
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 17:36 schreef Kijkertje het volgende:
Oh en inmiddels is John Demers (aangesteld door Trump) opgestapt ivm het opvragen van gegevens van Congresleden. Ook hij wist van niks :')

[ twitter ]
[..]

Met recht kun je het een zootje Nitwits noemen.🇺🇸
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 juni 2021 @ 19:35:08 #297
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_200061276
twitter


Witchhunt gejammer in 5.....4....3.. ..
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 juni 2021 @ 19:37:03 #298
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_200061302
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_200061771
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 19:35 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Witchhunt gejammer in 5.....4....3.. ..
Als ik het artikel goed begrijp zou het gaan om wat kleine betalingen waar verder nooit iemand voor aangeklaagd wordt? Als dat het is, dan is dat toch wel wat vreemd of niet dan?
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 juni 2021 @ 20:16:23 #300
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_200061956
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 20:06 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Als ik het artikel goed begrijp zou het gaan om wat kleine betalingen waar verder nooit iemand voor aangeklaagd wordt? Als dat het is, dan is dat toch wel wat vreemd of niet dan?
Law and Order hè? Dan krijg je dat.

Als de DA het bedrijf geinformeerd heeft dat dit te verwachten is dan verwacht ik dat er meer te vinden (of gevonden) is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_200062001
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 20:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Law and Order hè? Dan krijg je dat.

Als de DA het bedrijf geinformeerd heeft dat dit te verwachten is dan verwacht ik dat er meer te vinden (of gevonden) is.
Ik hoop het wel, want een enigszins legitieme claim dat het een heksenjacht zou zijn maakt alleen maar een martelaar van hem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')