Vorig topic: NWS / Twitteraars gentimideerd met huisbezoek extreemrechtsquote:Koolmees: OM onderzoekt radicaal-rechtse actieplatform Vizier op Links
Het Openbaar Ministerie doet onderzoek naar het radicaal-rechtse actieplatform Vizier Op Links. Dat heeft demissionair minister Wouter Koolmees (Integratie) gezegd in een debat in de Tweede Kamer.
Tegen het platform zijn meerdere aangiften gedaan vanwege een stickeractie, waarbij intimiderende stickers werden geplakt op de voordeur van opiniemakers met een linkse signatuur. Op de stickers stond de tekst: "Geobserveerde locatie. Deze locatie wordt geobserveerd door volgers van Vizier Op Links". Koolmees noemde dit intimiderend en normoverschrijdend.
SP-Kamerlid Renske Leijten vindt dat er te weinig aandacht is voor gevaar vanuit extreemrechtse hoek. Ze wil dat de overheid harder optreedt. Volgens Koolmees is er "langs verschillende wegen" aandacht voor extreemrechts: dat het OM een onderzoek is begonnen, laat volgens de demissionair minister zien dat er "wel degelijk" wordt gehandeld als zulke intimidatie zich voordoet. Ook wordt het platform genoemd in het dreigingsbeeld van de Nationaal Cordinator Terrorismebestrijding en Veiligheid.
Het platform werd in juni 2020 opgezet. Via de website worden regelmatig persoonlijke gegevens gedeeld van wetenschappers, activisten, opiniemakers en politici die als links worden gezien. Eerder werd het Twitteraccount Vizier op Links opgeschort vanwege het overtreden van de Twitter-regels.
https://nos.nl/artikel/23(...)form-vizier-op-links
Zijn verplaatst naar Telegram.quote:Op woensdag 26 mei 2021 08:13 schreef Twiitch het volgende:
Dacht dat die wel een stille dood gestorven waren na de Twitterban. Maar is dus nog bezig?
Er bestaan nog andere platforms dan Twitter.quote:Op woensdag 26 mei 2021 08:13 schreef Twiitch het volgende:
Dacht dat die wel een stille dood gestorven waren na de Twitterban. Maar is dus nog bezig?
https://www.aivd.nl/docum(...)ts-extremisme-geringquote:De onderzoeksgroep KAFKA (Kollektief Anti-Fascistisch en Kapitalistisch Archief) streeft er met AFA naar alles
wat als rechts wordt beschouwd te weren uit de publieke ruimte. Bij dit antidemocratische streven gebruiken AFA en KAFKA ondemocratische methoden. Voorbeelden hiervan zijn (het aanzetten tot) geweld, intimidatie en het verhullen van de eigen identiteit (aliasnamen) en de ware intenties waarbij naast een openlijke agenda een geheime agenda wordt gevoerd waarvan de inhoud indruist tegen de democratische rechtsorde..
Ah, de standaard alt-right reactie. Pavlov zou verheugd zijn te weten dat zijn theorie en experiment zo goed zijn aangeslagen .quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zo'n beetje alle agressieve uitspattingen in de maatschappij komt toch echt van links.
Ik heb er serieuze twijfels over of hier wel een rechtszaak in zit. Wat moet het zijn? Oproepen tot geweld? Opruiing?quote:Op woensdag 26 mei 2021 08:53 schreef ReplaR het volgende:
Behave die sticker actie zie ik niet waarom mensen hier problemen mee hebben.
Of wordt het spelletje niet eerlijk gespeelt?
Valt wel mee toch als we Akwasi als vergelijking nemenquote:Op woensdag 26 mei 2021 10:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik heb er serieuze twijfels over of hier wel een rechtszaak in zit. Wat moet het zijn? Oproepen tot geweld? Opruiing?
We zullen wel zien.quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:14 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Valt wel mee toch als we Akwasi als vergelijking nemen
Linkse sneeuwvlokjes worden bang van stickers.quote:Op de stickers stond de tekst: "Geobserveerde locatie. Deze locatie wordt geobserveerd door volgers van Vizier Op Links"
Ik laat de AIVD het woord voor mij doen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ah, de standaard alt-right reactie. Pavlov zou verheugd zijn te weten dat zijn theorie en experiment zo goed zijn aangeslagen .
Bovendien zou het 'komen' moeten zijn, aangezien het onderwerp van de zin ('Zo'n beetje alle agressieve uitspattingen in de maatschappij') meervoud is.
Alles wat zich voordoet als afa of aanhankelijk is veel erger. Meerdere malen in het verleden bewezen dat ze overstappen naar bedreigingen en zelfs geweld.quote:Op woensdag 26 mei 2021 09:59 schreef Montagui het volgende:
Niets mis met dit onderzoek naar extreem rechtse sentimenten. Ben benieuwd of ze m.b.t. VOL tot eenzelfde conclusie komen als m.b.t. hun counterpartij aan de linkerzijde Kafka.nl
[..]
https://www.aivd.nl/docum(...)ts-extremisme-gering
Ik zie wel wat overeenkomsten.
Oordeel zelf:
https://kafka.nl/
Dit artikel is best wel schokkend te noemen, goed dat kafka hen ontmaskert:quote:Op woensdag 26 mei 2021 09:59 schreef Montagui het volgende:
Niets mis met dit onderzoek naar extreem rechtse sentimenten. Ben benieuwd of ze m.b.t. VOL tot eenzelfde conclusie komen als m.b.t. hun counterpartij aan de linkerzijde Kafka.nl
[..]
https://www.aivd.nl/docum(...)ts-extremisme-gering
Ik zie wel wat overeenkomsten.
Oordeel zelf:
https://kafka.nl/
Meest recente stukje over Nikki Sterkenburg is hierin wel een mooi voorbeeld. Daar kun je echt lezen wat voor enorm verdienmodel hier eigenlijk inzit.quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:39 schreef cleanfreak het volgende:
Vizier op Links![]()
Zeer interessant om te lezen hoe de belangen clubjes en ons-kent-ons werkt. Oftewel hoe het er in de echte wereld aan toe gaat.
Antifa is maar 1 clubje uiteindelijk een zeer agressief clubje wat terrorisme niet schuwt.quote:
Ja, en noem eens het scala aan users dat die clubs op handen draagt als 'uitstekende clubs die bepaalde problemen feilloos blootleggen' en daarom nogal op de zenuwen werken van rechtse sneeuwvlokjes?quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Antifa is maar 1 clubje uiteindelijk een zeer agressief clubje wat terrorisme niet schuwt.
Maar je kan ook denken aan milieu activisten en dergelijke.
Groenlinks bv heeft geen enkel probleem om met Antifa samen te werken. Mensen stemmen op groenlinks en keuren dit dus goed.quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en noem eens het scala aan users dat die clubs op handen draagt als 'uitstekende clubs die bepaalde problemen feilloos blootleggen' en daarom nogal op de zenuwen werken van rechtse sneeuwvlokjes?
Dat is namelijk wel steeds een herhalend patroon. Enge rechtse club wordt besproken, users springen er meteen op om het over enge linkse clubs te hebben, pretenderen dat die enorme draagkracht hebben, terwijl alleen al op dit forum ze op een hand te tellen zijn. Laat staan dat ze continu in topics komen verklaren hoe 'uitstekend' ze zijn.
Dat is een truuk om een discussie te ontwijken die je niet wint, je noemt de ander gewoon radicaal.quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:50 schreef cleanfreak het volgende:
Ik begrijp de classificering van radicaal-rechts niet helemaal. Ik zou het meer onderzoeks journalistiek noemen. Zoals FTM bijvoorbeeld.
Hadden ze het daar maar bij gelaten. Die stickers? Dat had toch niet gehoeven.quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:50 schreef cleanfreak het volgende:
Ik begrijp de classificering van radicaal-rechts niet helemaal. Ik zou het meer onderzoeks journalistiek noemen. Zoals FTM bijvoorbeeld.
Als D'66 in die discussie links is, is er sowieso geen discussie.quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:50 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Groenlinks bv heeft geen enkel probleem om met Antifa samen te werken. Mensen stemmen op groenlinks en keuren dit dus goed.
En de tweede alt-right Pavlov reactie: whataboutism.quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles wat zich voordoet als afa of aanhankelijk is veel erger. Meerdere malen in het verleden bewezen dat ze overstappen naar bedreigingen en zelfs geweld.
Waar blijven die onderzoeken inderdaad?
Is dat diezelfde GL die het communisme komt invoeren en iedereen transgender wil maken?quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:50 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Groenlinks bv heeft geen enkel probleem om met Antifa samen te werken. Mensen stemmen op groenlinks en keuren dit dus goed.
Nee, je was te laat.quote:
Lees gewoon de PoHi van de goedpraters en je weet genoeg.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:27 schreef SicSicSics het volgende:
Werkelijk waar...
Nieuwsbericht:
Probleem X wordt aangepakt.
Reactie(s):
Waarom X? Y is ook heel erg. En Z kan ook niet. En ABC zijn super kut. Daar doet niemand wat aan. Het is een schande! Wat een land.
Of:
Probleem X is geen probleem. Ja, nou, misschien dat ze bij x te ver gingen, maar X op zichzelf is puur zuivere koffie. Behalve dan misschien toen en toen en zus en zo en daar en daarmee... Maar verder! X is top!![]()
Ik drink nog even een kopje thee en lees vrolijk mee.
Dat zijn alle 'nesnemgued' toch?quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Lees gewoon de PoHi van de goedpraters en je weet genoeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:32 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat zijn alle 'nesnemgued' toch?De ondeugende politiek incorrecte maffia.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg maar volk dat 'cuck' roept als je aangeeft niet dagelijks over een zwerver heen te zeiken of zo.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Niet hullie doen het ook, voornamelijk hullie doet het.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:25 schreef recursief het volgende:
Uitstekend. Ik zie trouwens dat alle te verwachten "maar-hullie-doen-het-ook"-argumenten ook weer in de strijd gegooid worden.
quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Niet hullie doen het ook, voornamelijk hullie doet het.
Er is nauwelijks extreem rechts geweld.
Wel praktisch alleen extreem links.
quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:27 schreef SicSicSics het volgende:
Werkelijk waar...
Nieuwsbericht:
Reactie(s):
Waarom X? Y is ook heel erg. En Z kan ook niet. En ABC zijn super kut. Daar doet niemand wat aan. Het is een schande! Wat een land.
Of:
Probleem X is geen probleem. Ja, nou, misschien dat ze bij x te ver gingen, maar X op zichzelf is puur zuivere koffie. Behalve dan misschien toen en toen en zus en zo en daar en daarmee... Maar verder! X is top!![]()
Geen behoefte aan een wedstrijdje ver pissen, maar voor de wet zou toch gewoon “gelijke monniken, gelijke kappen” moeten gelden.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Niet hullie doen het ook, voornamelijk hullie doet het.
Er is nauwelijks extreem rechts geweld.
Wel praktisch alleen extreem links.
precies ditquote:Op woensdag 26 mei 2021 11:59 schreef recursief het volgende:
Overigens wordt extreem links ook echt wel in de gaten gehouden. Maar dan moet je niet doen of alles linkser dan de VVD extreem links is.
Dat is prima omschreven en helemaal waar.quote:Op woensdag 26 mei 2021 12:01 schreef TweedeKlum het volgende:
Extreem is nooit goed, zodra de nuance wordt vergeten dooft de redelijkheid.
Probleem is dat dat soort informatie ook weg is als men zo’n site (misschien wel terecht) sluit vanwege stalking en/of bedreiging.quote:Op woensdag 26 mei 2021 08:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De stickeractie is wat sneu maar voor de rest is het een prima platform.
Maar legt lijnen bloot die men liever verborgen houdt.
quote:Op woensdag 26 mei 2021 08:43 schreef L_auteur het volgende:
[..]
Er bestaan nog andere platforms dan Twitter.
Maar hoezo wordt VOL ineens als extreem-rechts geframed? De stickeractie is misschien een extreem middel, misschien ook niet maar gewoon afkeurenswaardig. Extreem-rechts is echter een gedachtengoed en dat daar sprake van zou zijn behoeft onderbouwing, het is niets zo dat naarmate rechts links effectiever aanpakt het extremer rechts wordt.quote:Op woensdag 26 mei 2021 12:01 schreef TweedeKlum het volgende:
afa is dan per definitie een pavlov reactie. Puur in het leven geroepen om continu te wijzen naar rechts.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En de tweede alt-right Pavlov reactie: whataboutism.
Blijkbaar is het personeel van de webhost wel gedoxt om via deze manier te proberen de website het zwijgen op te leggen. Van de site https://vizieroplinks.org/donerenquote:Op woensdag 26 mei 2021 12:04 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Probleem is dat dat soort informatie ook weg is als men zo’n site (misschien wel terecht) sluit vanwege stalking en/of bedreiging.
Maar mag antifa wel doxxen?
quote:Vizier Op Links ligt constant onder vuur. Onze accounts bij onder andere Linktree, Paypal en Protonmail zijn geschorst door lastercampagnes van onze tegenstanders. Recent is personeel van onze webhost gedoxt waardoor wij gevraagd zijn om te vertrekken naar een andere hostingpartij.
Wat mij betreft niet, en ik heb dat hier ook nog niemand zien beweren.quote:
Ik loop hier ook vaak tegenaan. Wie bepaald wanneer iets radicaal-rechts, extreem-rechts, racistisch, facistisch etc is. Die termen worden zo vaak rondgesmeten dat ze hun echte waarde beginnen te verliezen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:50 schreef cleanfreak het volgende:
nu.nl is idd helemaal hetzelfde als berichten plaatsen om tegenstanders ff een huisbezoekje te brengenquote:Op woensdag 26 mei 2021 08:49 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
ze hebben prima artikelen wellicht dat de woke'ers dat niet bevallen maar wen er maar aan om de hypocrisie te doorbreken
en links heeft natuurlijk nu.nl met al haar zielige vluchtelingen en discriminatie verhalen
Zoals ik al in post #9 aanhaalde:quote:Op woensdag 26 mei 2021 12:11 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Blijkbaar is het personeel van de webhost wel gedoxt om via deze manier te proberen de website het zwijgen op te leggen. Van de site https://vizieroplinks.org/doneren
[..]
Andere meningen dan de hunne worden niet getolereerd en moeten bestreden worden, waarbij geweld geoorloofd is.quote:De onderzoeksgroep KAFKA (Kollektief Anti-Fascistisch en Kapitalistisch Archief) streeft er met AFA naar alles wat als rechts wordt beschouwd te weren uit de publieke ruimte.
loser [modbreak]quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En de tweede alt-right Pavlov reactie: whataboutism.
Ik ben erg benieuwd wat jij 'gedegen onderzoek' vindt, als jij denkt dat VOL 'gedegen onderzoek' doet.quote:Op woensdag 26 mei 2021 14:44 schreef Homey het volgende:
Vizier op Links is hooguit een rechts platform, wat gedegen onderzoek doet naar (extreem)links. Weinig extreem-rechts aan, maar heb kritiek op (extreem)links, en je bent meteen een radicaal. De standaard media noemt nooit extreem-links, dus mijn inziens stapt Vizier op Links in een gat.
Duidelijk is dat hun publicaties nogal onwelgevallig zijn voor de linkse media, politici en OM.
Die sticker actie was overigens oliedom.
Heb even gekeken en kan niets over migratie vinden op hun site.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
En waarom is Vizier op Links een rechts platform?
Omdat het over immigratie zeikt.
Zo snel is 'rechts' kennelijk tevreden. Echt alles is te herleiden tot dat issue, en dat verklaart ook waarom voor een hoop volk hier zaken al heel snel extreem-links zijn als je niet staat te springen om deportaties, grenstorens en afnemen van paspoorten.
Op de koop toe krijg je van zo'n Gobineau wannabe nog een sticker op je deur ook.
Probleem is wel dat het label extreem om die reden makkelijk wordt misbruikt om de ander weg te zetten als een gekkie.quote:Op woensdag 26 mei 2021 12:01 schreef TweedeKlum het volgende:
Wat is 'links activisme' precies?quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:38 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Heb even gekeken en kan niets over migratie vinden op hun site.
Kun je ons een voorbeeld laten zien?
Ben geen groot lezer van VOL stukken, maar wat ik wel van ze heb gezien was uiterst eenzijdig geschreven.quote:Op woensdag 26 mei 2021 14:44 schreef Homey het volgende:
Vizier op Links is hooguit een rechts platform, wat gedegen onderzoek doet naar (extreem)links. Weinig extreem-rechts aan, maar heb kritiek op (extreem)links, en je bent meteen een radicaal. De standaard media noemt nooit extreem-links, dus mijn inziens stapt Vizier op Links in een gat.
Duidelijk is dat hun publicaties nogal onwelgevallig zijn voor de linkse media, politici en OM.
Die sticker actie was overigens oliedom.
De wet? Dat is ouderwets, zeg maar dat politie en justitie wel optreedt tegen dingen die strafbaar zijn gesteld, en niet optreedt tegen dingen die niet strafbaar zijn gesteld? Dan zijn we weer heel hard op weg naar een rechtsstaat. Dat moeten we niet hebben, dan is de OvJ geen politiek instrument meer.quote:Op woensdag 26 mei 2021 12:44 schreef Harmankardon het volgende:
Op basis van welke wetsartikel is ‘intimiderend en normoverschrijdend’ verboden? Vaag verhaal.
Ik vroeg om een voorbeeld over migratie.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is 'links activisme' precies?
Een blik was verder genoeg: "Soros-kloon", "Racismegedram", "Zwarte Piet", "Dekolonisering", "Zwarte Piet", "Antidiscriminatiewet", "Zwarte Piet"...
Nee, helder.
Oh nee inderdaad, de aangehaalde zaken hebben niets te maken met migratie. Culturele verdunning. Soros. Omvolking. Dat soort spul.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:53 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik vroeg om een voorbeeld over migratie.
Kennelijk niet want dan zou de SP ook rechts zijn. Die is natuurlijk links. Evenals de PVV overigens die ook over immigratie zeikt.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
En waarom is Vizier op Links een rechts platform?
Omdat het over immigratie zeikt.
Zo snel is 'rechts' kennelijk tevreden.
De PVV wordt daar niet als links gezien medunkt (en hier ook niet trouwens, aangezien verstokte PVV'ers het hardst op links zeiken), en de SP zeikt wel over immigratie maar vergeet het lichtgetinte erbij te betrekken, dus dat telt niet.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:55 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Kennelijk niet want dan zou de SP ook rechts zijn. Die is natuurlijk links. Evenals de PVV overigens die ook over immigratie zeikt.
[ afbeelding ]
Enkel mensen van enige betekenis worden natuurlijk lastiggevallen. Bovendien is de relatieve anonimiteit op een forum zonder je echte naam wel fijn.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh nee inderdaad, de aangehaalde zaken hebben niets te maken met migratie. Culturele verdunning. Soros. Omvolking. Dat soort spul.
Shit, nu ben ik ook extreem-links... even de deur checken
Oh, dan is het goed.quote:Op woensdag 26 mei 2021 16:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Enkel mensen van enige betekenis worden natuurlijk lastiggevallen. Bovendien is de relatieve anonimiteit op een forum zonder je echte naam wel fijn.
Ik denk dat ze bij Vizier op Links de scheidingslijn leggen op progressief links. En enkel mensen die activistisch zijn in die hoek. En helaas is het ook in die hoek dat mensen werk en priv door elkaar halen en menen op welhaast religieuze wijze mensen te moeten bekeren met oneigenlijke middelen. Zoals een vakbond als de FNV omvormen tot een club voor je eigen woke agenda.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De PVV wordt daar niet als links gezien medunkt (en hier ook niet trouwens, aangezien verstokte PVV'ers het hardst op links zeiken), en de SP zeikt wel over immigratie maar vergeet het lichtgetinte erbij te betrekken, dus dat telt niet.
Zodra mensen 'woke' gaan gebruiken ga ik koffie drinken. Zwarte.quote:Op woensdag 26 mei 2021 16:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bij Vizier op Links de scheidingslijn leggen op progressief links. En enkel mensen die activistisch zijn in die hoek. En helaas is het ook in die hoek dat mensen werk en priv door elkaar halen en menen op welhaast religieuze wijze mensen te moeten bekeren met oneigenlijke middelen. Zoals een vakbond als de FNV omvormen tot een club voor je eigen woke agenda.
Je hebt de discussie gemist. Mevrouw heeft niet enkel een fout gemaakt. Ze heeft de assen omgedraaid en op basis daarvan een behoorlijk wat uitspraken gedaan over de PVV en haar achterban. Toen bleek dat het om de PvdA en haar achterban ging gaf ze niet thuis, waren dezelfde uitspraken plots niet meer toepasbaar schijnbaar.quote:Op woensdag 26 mei 2021 16:02 schreef Glazenmaker het volgende:
https://vizieroplinks.org/nikki-sterkenburg-linkse-kameleon
Gewoon je artikel beginnen met verdachtmakingen, omdat ze heeft samengewerkt met iemand anders die een fout heeft gemaakt in een presentatie en met iemand die geen fan van Omzigt was. Dan stel je als Visier op links deze niet irionische vraag: De vraag die zich opwerpt is natuurlijk: waarom verkeert Sterkenburg, als voormalig journalist, in zulk dubieus en gekleurd gezelschap?
En dit is dan een gedegen onderzoeksplatform met slimme stukjes. Jaja.
Mooi.quote:Op woensdag 26 mei 2021 16:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zodra mensen 'woke' gaan gebruiken ga ik koffie drinken. Zwarte.
Je mist het punt van mijn post nogal. Maar goed.quote:Op woensdag 26 mei 2021 16:05 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Je hebt de discussie gemist. Mevrouw heeft niet enkel een fout gemaakt. Ze heeft de assen omgedraaid en op basis daarvan een behoorlijk wat uitspraken gedaan over de PVV en haar achterban. Toen bleek dat het om de PvdA en haar achterban ging gaf ze niet thuis, waren dezelfde uitspraken plots niet meer toepasbaar schijnbaar.
Ja? Nou en?quote:Op woensdag 26 mei 2021 16:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je mist het punt van mijn post nogal. Maar goed.
Dat iemand creatief of dom is geweest met een grafiek betekent niet dat diegene voor eeuwig in het verdomhoekje moet zitten en niemand meer met haar zou moeten samenwerken. Wat VOL hier doet is ook precies waar Baudet en de rechtse media zo over moesten janken nadat mensen hem voor fascist uitmaakten na wat typisch extreem rechtse hondenfluitjes en een bezoek aan een nogal extreem linkse Amerikaan.
In het kort: VOL is blind door eigen partijdigheid, dom en hypocriet. En dat kun je uit de eerste 2 alinea's halen van een stukje.
VOL is partijdig, zonder meer. Dat hebben ze ook nooit onder stoelen of banken gestoken, hell het staat zelfs duidelijk in de naam.quote:Op woensdag 26 mei 2021 16:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je mist het punt van mijn post nogal. Maar goed.
Dat iemand creatief of dom is geweest met een grafiek betekent niet dat diegene voor eeuwig in het verdomhoekje moet zitten en niemand meer met haar zou moeten samenwerken. Wat VOL hier doet is ook precies waar Baudet en de rechtse media zo over moesten janken nadat mensen hem voor fascist uitmaakten na wat typisch extreem rechtse hondenfluitjes en een bezoek aan een nogal extreem linkse Amerikaan.
In het kort: VOL is blind door eigen partijdigheid, dom en hypocriet. En dat kun je uit de eerste 2 alinea's halen van een stukje.
En kijk eens in de Telegramgroep van VOL. Daar delen ze gewoon adressen en telefoonnummers van volgens hun linksen. Mensen kunnen zelf wel verzinnen wat andere gekkies daarmee gaan doen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ben geen groot lezer van VOL stukken, maar wat ik wel van ze heb gezien was uiterst eenzijdig geschreven.
Leuke analyse, maar niet zuiver op de graad, en daar zit het m nou in.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:27 schreef SicSicSics het volgende:
Werkelijk waar...
Nieuwsbericht:
Reactie(s):
Of:
En die anderen doen het in ieder geval een stuk beter.quote:Op woensdag 26 mei 2021 18:42 schreef tim020hoorn het volgende:
Wel mooi om te zien hoe sommigen het goedpraten "want anderen doen het ook"
Mijn naam komt ook op die Kafka site voor omdat ik ooit een keer iets geroepen heb in een dronken bui dus in hoeverre kun je dat serieus nemen?quote:Op woensdag 26 mei 2021 13:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zoals ik al in post #9 aanhaalde:
[..]
Andere meningen dan de hunne worden niet getolereerd en moeten bestreden worden, waarbij geweld geoorloofd is.
Er zijn mensen in dit topic die VOL gedegen onderzoeksjournalistiek noemen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 16:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja? Nou en?
Is het verboden partijdig, dom en hypocriet te zijn?
Want dan heb ik ook nog wel een lijstje.
Echt hilarisch dat gezinnen doodsbedreigingen binnenkrijgen ja. Jij lijkt het ene los te zien van de ander, maar ik heb er wat moeite mee.quote:Op woensdag 26 mei 2021 16:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
VOL is partijdig, zonder meer. Dat hebben ze ook nooit onder stoelen of banken gestoken, hell het staat zelfs duidelijk in de naam.
VOL is dom, dat met die stickers valt zeker te kwalificeren als dom. De rest meer als onderzoeksjournalistiek.
Hypocriet? Van VOL is al lange tijd duidelijk dat het dezelfde tactieken zal toepassen als haar linkse opponenten. Althans, dat stond eens op hun Twitter account.
VOL is volgens mij 1 persoon, en ik vind het vrij hilarisch hoe 1 rechts persoon die in zijn vrije tijd een beetje aan hobby onderzoeksjournalistiek doet zo veel paniek kan zaaien in activistische linkse kringen.
Ben ik het er verder mee eens, nee hoor. Die stickers gaan veel te ver, je moet mensen niet gaan lastig vallen op hun huisadres ook al is dat een beproefde tactiek van extreem links. Het is inmiddels veel te radicaal in mijn ogen en de schrijfsels zijn inmiddels ook niet echt opzienbarend meer.
Die oorspronkelijke groep is waarschijnlijk een libertarische eenling die door allerlei aberraties op links uit te lichten streeft naar de ridiculisering van maatschappelijke problemen als geheel, om z'n Hayek/Rand idealen salonfhig te maken; kijk alleen al naar de 'zelfstudie' en hoe graag ze melding maken van 'riante panden' van extreemlinkse figuren.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:11 schreef Nattekat het volgende:
Het was gewoon een prima groep die achter die naam schuil gaat. Pas sinds er wat mongolen met de naam aan de haal gingen is het een bende geworden, maar de oorspronkelijke groep is nog steeds prima
Tamelijk overdreven beschrijving van een sticker plakken. Alhoewel dat natuurlijk zeer onwenselijk is.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Echt hilarisch dat gezinnen doodsbedreigingen binnenkrijgen ja. Jij lijkt het ene los te zien van de ander, maar ik heb er wat moeite mee.
@Lord_Vetinariquote:Op woensdag 26 mei 2021 08:53 schreef ReplaR het volgende:
Behave die sticker actie zie ik niet waarom mensen hier problemen mee hebben.
Of wordt het spelletje niet eerlijk gespeelt?
Net zo min dat alles rechts van de PvdA extreem rechts is...quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:59 schreef recursief het volgende:
Overigens wordt extreem links ook echt wel in de gaten gehouden. Maar dan moet je niet doen of alles linkser dan de VVD extreem links is.
Maar wie beweert dat dan?quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Net zo min dat alles rechts van de PvdA extreem rechts is...
Wie beweert dat alles links van de VVD extreem links is?quote:
VOL doet dat. En in dit topic worden ook de randacties van extreem links, gewoon "links" genoemd.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wie beweert dat alles links van de VVD extreem links is?
quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zo'n beetje alle agressieve uitspattingen in de maatschappij komt toch echt van links.
quote:Op
woensdag 26 mei 2021 10:17 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Linkse sneeuwvlokjes worden bang van stickers.
Maar poeptaarten, ruiten ingooien en deuren met verf bekladen is wel ok.
Oh, nou heb ik ze niet heel fanatiek gevolgd dus het kan zijn dat ik dat gemist heb. Kun je voorbeelden tonen?quote:
Ze zijn toch ook links?quote:En in dit topic worden ook de randacties van extreem links, gewoon "links" genoemd.
Vraag het de AIVD. Die schijnen dat namelijk wel te doen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 18:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mijn naam komt ook op die Kafka site voor omdat ik ooit een keer iets geroepen heb in een dronken bui dus in hoeverre kun je dat serieus nemen?
Dus omdat het extreem-linkse Kafka zulke tactieken toepast, is het volgens jou prima om zo'n Sterkenburg te targetten, ondanks dat zij geen hol heeft te maken met Kafka?quote:Op woensdag 26 mei 2021 16:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
Hypocriet? Van VOL is al lange tijd duidelijk dat het dezelfde tactieken zal toepassen als haar linkse opponenten. Althans, dat stond eens op hun Twitter account.
Nope, maar hypocriet zijn ze hier niet in. Zelfs zeer duidelijk.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus omdat het extreem-linkse Kafka zulke tactieken toepast, is het volgens jou prima om zo'n Sterkenburg te targetten, ondanks dat zij geen hol heeft te maken met Kafka?
Typerend wel dat extreem rechts altijd zo loopt te janken over extreem links en andersom.quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:17 schreef Aurelius het volgende:
En radicaal rechts. Please. Enige wat hij deed was beschikbare informatie uit het publieke domein verzamelen en duiden.
Waarom zou ik dat soort acties niet veroordelen?quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:56 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nope, maar hypocriet zijn ze hier niet in. Zelfs zeer duidelijk.
Maar fijn om te horen dat je het taarten van Fortuyn en het besmeuren van de deur van Baudet en meer van dat soort acties streng veroordeeld.
Omdat ik je eigenlijk nog nooit heb horen uitspreken tegen acties van extreem links.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat soort acties niet veroordelen?
Jij bent hier degene die begrip toont voor de werkwijze van VoL.
Dat laatste klopt natuurlijk helemaal. Immers rechts heeft helemaal geen effectievere aanpak, maar je ziet wel aanwas bij ultra rechts momenteel. Dus die stelling dat rechts extremer wordt door een effectievere aanpak van links gaat niet bepaalt op.quote:Op woensdag 26 mei 2021 12:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar hoezo wordt VOL ineens als extreem-rechts geframed? De stickeractie is misschien een extreem middel, misschien ook niet maar gewoon afkeurenswaardig. Extreem-rechts is echter een gedachtengoed en dat daar sprake van zou zijn behoeft onderbouwing, het is niets zo dat naarmate rechts links effectiever aanpakt het extremer rechts wordt.
Ik spreek mij ook zelden tot nooit uit tegen acties van extreem-rechts, tenzij er in mijn ogen teveel goedpraters opduiken in een topic.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:04 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Omdat ik je eigenlijk nog nooit heb horen uitspreken tegen acties van extreem links.
Blijft ook altijd grappig als men uitgerekend jou voor links aanhoudt.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik spreek mij ook zelden tot nooit uit tegen acties van extreem-rechts, tenzij er in mijn ogen teveel goedpraters opduiken in een topic.
'Ooh, wat erg'-topics vind ik in de meeste gevallen vrij overbodig en ik voel mij vaak dan ook niet geroepen om een plichtmatig afkeuringsriedeltje af te steken, terwijl elk weldenkend mens zich afkeert van extremisme.
Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Als dat strafbaar is zullen we uiteindelijk ook achter de identiteit van de persoon erachter komen denk ik.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:06 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat laatste klopt natuurlijk helemaal. Immers rechts heeft helemaal geen effectievere aanpak, maar je ziet wel aanwas bij ultra rechts momenteel. Dus die stelling dat rechts extremer wordt door een effectievere aanpak van links gaat niet bepaalt op.
Maar goed, de stickeractie ... inderdaad afkeurenswaardig, ongetwijfeld door leeghoofden of extremisten bedacht. Misschien zelfs strafbaar en dat hoop ik. Het is hoog tijd dat Nederland weer eens leert wat een debat is, wat luisteren is in een discussie en niet zo het hoofd laat hangen naar frustratie (die oh zo menselijk is, maar afkeurenswaardig).
Ja het is goed met je. Dit soort semantische haarkloverij doe je maar lekker met jezelf. Ik denk dat je niet dom bent, dus gedraag je dan ook niet zo.quote:
Kap dan ook met dat "extreem-rechts" en aanverwant geneuzel. Want het begint ook enorm vermoeiend te worden dat alles wat niet in de kraam te pas komt en ook maar een centimeter rechts van de eigen visie ligt meteen wordt bestempeld als extreem, alt-right, bruinhemd, stormfront en weet ik veel wat voor superlatieven er altijd voorbijkomen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:39 schreef recursief het volgende:
Ja het is goed met je. Dit soort semantische haarkloverij doe je maar lekker met jezelf. Ik denk dat je niet dom bent, dus gedraag je dan ook niet zo.
Ik had het helemaal niet over extreem-rechts manquote:Op woensdag 26 mei 2021 21:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kap dan ook met dat "extreem-rechts" en aanverwant geneuzel. Want het begint ook enorm vermoeiend te worden dat alles wat niet in de kraam te pas komt en ook maar een centimeter rechts van de eigen visie ligt meteen wordt bestempeld als extreem, alt-right, bruinhemd, stormfront en weet ik veel wat voor superlatieven er altijd voorbijkomen.
quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik vind het grootste probleem in de politiek de versplintering. Nu is iedereen gedwongen om zich in de paar minuutjes spreektijd helemaal te richten op 'in de kijker spelen', de inhoud is ver te zoeken. Maar ook daar is iedereen vooral naar zichzelf aan het luisteren.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:11 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Als dat strafbaar is zullen we uiteindelijk ook achter de identiteit van de persoon erachter komen denk ik.
Met de huidige polarisatie zie ik een open debatcultuur steeds verder van onze samenleving staan. De tweede kamer is nou ook niet bepaald een lichtend voorbeeld. Iedereen draait zijn toneelstukje af, en vooraf kan je eigenlijk al de uitkomst voorspellen.
Als je naar het taalgebruik, de retoriek en de onderwerpen waar ze zich druk over maken kijkt, dan wijst ongeveer alles erop dat dit gewoon een projectje is uit het netwerkje van extreemrechts activisme.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wie beweert dat alles links van de VVD extreem links is?
VOL wordt meteen weggezet als "extreem rechts". Ik zou graag willen lezen waaruit dat allemaal blijkt.
De eindeloze stroom vreemdelingenhaattopics op dit forum liggen eerder kilometers rechts van de users die je aanspreekt.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kap dan ook met dat "extreem-rechts" en aanverwant geneuzel. Want het begint ook enorm vermoeiend te worden dat alles wat niet in de kraam te pas komt en ook maar een centimeter rechts van de eigen visie ligt meteen wordt bestempeld als extreem, alt-right, bruinhemd, stormfront en weet ik veel wat voor superlatieven er altijd voorbijkomen.
Dus pro ZP zijn is al verworden tot "extreem rechts" gedachtegoed? Lees ik dat nou goed?quote:Op woensdag 26 mei 2021 23:11 schreef Hexagon het volgende:
Als je naar het taalgebruik, de retoriek en de onderwerpen waar ze zich druk over maken kijkt, dan wijst ongeveer alles erop dat dit gewoon een projectje is uit het netwerkje van extreemrechts activisme.
Vooral een hoop geleuter over Zwarte Piet (dat lijkt ongeveer het belangrijkste onderwerp gevonden waarop extreemlinks en extreemrechts elkaar de tent uitvechten), allerlei plattitudes over D66-rechters en zogenaamde linkse indoctrinatie in het onderwijs. De hele bingokaart komt voorbij.
Maar vooral de enorme fixatie op een vrij kleine groep extreemlinkse activisten is doorgaans tekenend voor het feit dat we het hier met tegenovergestelde figuren te maken hebben. Een VVD'er maakt zich doorgaans niet druk om randzaken zoals KOZP en is 19 jaar na dato niet nog altijd aan het jammeren over Pim Fortuyn.
Ah, "de eindeloze stroom vreemdelingenhaat"... Juist ja...quote:Op woensdag 26 mei 2021 23:15 schreef Hexagon het volgende:
De eindeloze stroom vreemdelingenhaattopics op dit forum liggen eerder kilometers rechts van de users die je aanspreekt.
Nee want ik ben ook nog altijd pro-ZP, al wordt dat steeds eenzamer.quote:Op woensdag 26 mei 2021 23:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus pro ZP zijn is al verworden tot "extreem rechts" gedachtegoed? Lees ik dat nou goed?
Wat is volgens mij extreem rechts, wat dat niet is volgens jou?quote:Op woensdag 26 mei 2021 23:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ah, "de eindeloze stroom vreemdelingenhaat"... Juist ja...
Het gaat me gewoon om het oeverloze gejank dat alles bij oa types als jou meteen "extreem rechts" is... Je haalt het zelf nb. aan...
Hexa nog serieus nemen?quote:Op woensdag 26 mei 2021 23:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ah, "de eindeloze stroom vreemdelingenhaat"... Juist ja...
Het gaat me gewoon om het oeverloze gejank dat alles bij oa types als jou meteen "extreem rechts" is... Je haalt het zelf nb. aan...
Ja stop maar.quote:Op woensdag 26 mei 2021 23:15 schreef Hexagon het volgende:
De eindeloze stroom vreemdelingenhaattopics op dit forum...
Leg het maar uit:quote:Op woensdag 26 mei 2021 23:29 schreef Hexagon het volgende:
Wat is volgens mij extreem rechts, wat dat niet is volgens jou?
quote:Op woensdag 26 mei 2021 23:11 schreef Hexagon het volgende:
Als je naar het taalgebruik, de retoriek en de onderwerpen waar ze zich druk over maken kijkt, dan wijst ongeveer alles erop dat dit gewoon een projectje is uit het netwerkje van extreemrechts activisme.
Roeptoeteren over D66-rechters en linkse leraren, en een extreme focus op een randzaak als Zwarte Piet, dat is geen mainstream-rechts. Dat ziet iedereen die langer dan een half jaar de politieke scene volgt.quote:
Hij is juist heel zuiver op de graat.quote:Op woensdag 26 mei 2021 18:39 schreef SpaceOddity het volgende:
Leuke analyse, maar niet zuiver op de graad, en daar zit het m nou in.
Dat maakt niet uit, dat is juist het zuivere eraan. Het maakt niet uit wat X is, het gaat om de de slechte excuses die volgen.quote:Want want is dat "probleem X" nu precies?
Op zich ben ik het deels met je eens. Maar wat verwacht je?quote:Is het niet beter om te spreken over extremisme in z'n algemeen? Dat is toch werkelijk probleem X? Veel beter voor de inhoudelijk discussie. De opzet van het nieuwsbericht en dit topic zorgt er per direct al voor dat het vingerwijzen over en weer kickstart.
Want zoals je bij #23 kan zien; extremisme is niet voorbehouden aan rechts alleen, links kan er "ook wat van". (En ik laat islamitisch extremisme maar even achterwege, want dat is een verhaal apart als het aankomt op "extremisme").
Kunnen die domme "ach kijk, daar heb je de whataboutisms ook weer" comments ook gelijk achterwege blijven.
Het bekende verhaal natuurlijk. Als dit Vizier op Rechts was geweest was er niets getroffen aan maatregelen, sterker nog, het was waarschijnlijk toegejuicht. 'Goed dat via burgerinitiatieven een oog wordt gehouden op radicale tendensen bij rechts'.quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:17 schreef Aurelius het volgende:
[..]
En radicaal rechts. Please. Enige wat hij deed was beschikbare informatie uit het publieke domein verzamelen en duiden.
Alles wat rechtser is dan de VVD is toch ook zogenaamd radicaal dan wel extreemrechts? Een JA21 krijgt hier constant dat label toegegooid. Dus blijkbaar is er weer eens een dubbele standaard in het spel.quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:59 schreef recursief het volgende:
Omdat het dan makkelijker is om te demoniseren.quote:Op woensdag 26 mei 2021 12:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar hoezo wordt VOL ineens als extreem-rechts geframed? De stickeractie is misschien een extreem middel, misschien ook niet maar gewoon afkeurenswaardig. Extreem-rechts is echter een gedachtengoed en dat daar sprake van zou zijn behoeft onderbouwing, het is niets zo dat naarmate rechts links effectiever aanpakt het extremer rechts wordt.
Een logisch gevolg van het constant op n lijn liggen met, dan wel in de bres springen voor, links-en progressieve users. Dat creert natuurlijk een bepaald beeld.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Blijft ook altijd grappig als men uitgerekend jou voor links aanhoudt.
Blijft ook echt een kutterm dit h? Dit werkt altijd een beetje als volgt:quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:28 schreef Dejannn het volgende:
Omdat het dan makkelijker is om te demoniseren.
Ik zie nog steeds geen enkele onderbouwing waarom VoL extreem rechts zou zijn. Probeer het nog eens.quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Blijft ook echt een kutterm dit h? Dit werkt altijd een beetje als volgt:
Persoon1: Dit land gaat naar de kloten! Al die kut buitenlanders. En homo's. En Transgenders. En vrouwen die niet in de keuken willen blijven. Etc.
Persoon2: Wat ben je toch een enorme lul dat je dat zo zegt.
Persoon1: Ik word gedemoniseerd. Ik mag ook niks meer zeggen. Ik word gecanceld.
Nee, niet helemaal. Het werkt eerder zo:quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Blijft ook echt een kutterm dit h? Dit werkt altijd een beetje als volgt:
Persoon1: Dit land gaat naar de kloten! Al die kut buitenlanders. En homo's. En Transgenders. En vrouwen die niet in de keuken willen blijven. Etc.
Persoon2: Wat ben je toch een enorme lul dat je dat zo zegt.
Persoon1: Ik word gedemoniseerd. Ik mag ook niks meer zeggen. Ik word gecanceld.
Waarom. Ik heb ze nergens extreem rechts genoemd.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik zie nog steeds geen enkele onderbouwing waarom VoL extreem rechts zou zijn. Probeer het nog eens.
En de waarheid zit in het midden...quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:16 schreef Dejannn het volgende:
Nee, niet helemaal. Het werkt eerder zo:
Je verdedigt het ten volste. Daarom. Succes.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom. Ik heb ze nergens extreem rechts genoemd.
Het onderzoek lijkt mij meer dan terecht. Absoluut.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:59 schreef DarkwingDuck het volgende:
Je verdedigt het ten volste. Daarom. Succes.
Daar hebben we het niet over.quote:Op donderdag 27 mei 2021 11:15 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het onderzoek lijkt mij meer dan terecht. Absoluut.
Gedegen zoals het woordenboek aangeeft. Zoek dat zelf maar op.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd wat jij 'gedegen onderzoek' vindt, als jij denkt dat VOL 'gedegen onderzoek' doet.
Tipje: Onderzoek wat jouw persoonlijke gedachten bevestigt, is niet per definitie 'gedegen'.
Dan zou je eens moeten beginnen met dat ook te begrijpen. Wat VoL doet is allerminst ‘gedegen’, maar een manier van onderzoeken, waar Goebbels nog wat van had kunnen leren.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:08 schreef Homey het volgende:
[..]
Gedegen zoals het woordenboek aangeeft. Zoek dat zelf maar op.
Dat alles doet VoL niet, althans niet op hun site en ik heb het ook niet op Twitter gezien. VoL plaatst dingen en daar reageren mensen op, net zoals hier. Fok is ook niet verantwoordelijk voor de reacties van users.quote:Op donderdag 27 mei 2021 12:40 schreef recursief het volgende:
Het is toch helemaal niet interessant of VoL nu wel of niet extreemrechts is? Dat ze onder de loep liggen hebben ze te danken aan de manier waarop ze opereren, niet aan hun gedachtegoed.
Tegenstanders doxen en intimideren, hun aanhang die mensen thuis opzoekt, etc. Dat is waarom ze in beeld zijn bij het OM.
Het is in Nederland gelukkig niet strafbaar om communist te zijn of neonazi, zolang je je verder binnen de kaders van de wet gedraagt.
Wat een pijnlijke, bijzonder ongepaste en foutieve vergelijking.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan zou je eens moeten beginnen met dat ook te begrijpen. Wat VoL doet is allerminst ‘gedegen’, maar een manier van onderzoeken, waar Goebbels nog wat van had kunnen leren.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Laat het OM dat maar eens onderzoeken. Overigens heeft VoL wel tegenstanders gedoxt. Dat valt niet te ontkennen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:34 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat alles doet VoL niet, althans niet op hun site en ik heb het ook niet op Twitter gezien. VoL plaatst dingen en daar reageren mensen op, net zoals hier. Fok is ook niet verantwoordelijk voor de reacties van users.
Ik zal dat soort 'argumenten' eens toepassen in bijvoorbeeld het BIJ1 topic als lord R daar weer eens reageert.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat een pijnlijke, bijzonder ongepaste en foutieve vergelijking.
Heb je screenshots daarvan?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:39 schreef recursief het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Laat het OM dat maar eens onderzoeken. Overigens heeft VoL wel tegenstanders gedoxt. Dat valt niet te ontkennen.
Rrrrrrright, screenshots met huisadressen en telefoonnummers. Dat je het durft te vragen vind ik verbijsterend.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:45 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Heb je screenshots daarvan?
En ja, laat het OM het maar bekijken.
Allemaal gewoon openbaar.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:58 schreef recursief het volgende:
[..]
Rrrrrrright, screenshots met huisadressen en telefoonnummers. Dat je het durft te vragen vind ik verbijsterend.
recht op privacy (“Everyone has the right to respect for his private and family life, his home and his correspondence”).quote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:09 schreef Montagui het volgende:
[..]
Allemaal gewoon openbaar.
Kwalijker? is het mogelijke 'suggestieve' idee dat ervan uitgaat.
En dan ligt het er maar aan hoe je dat vanuit je eigen gedachtegoed interpreteert en of je daar gevolg aangeeft. Of dat nou stickers plakken is of aangifte wil doen.
Denk dat het best moeilijk wordt om de schuld (van wat dan ook) in de schoenen van VOL te schuiven.
Ik denk dat het probleem er vooral in zit dat niet bekend is wie achter VoL zit. Voor opruiing zie ik namelijk best aanknopingspunten maar als je niet weet wie je aan moet klagen dan wordt het lastig.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:09 schreef Montagui het volgende:
[..]
Allemaal gewoon openbaar.
Kwalijker? is het mogelijke 'suggestieve' idee dat ervan uitgaat.
En dan ligt het er maar aan hoe je dat vanuit je eigen gedachtegoed interpreteert en of je daar gevolg aangeeft. Of dat nou stickers plakken is of aangifte wil doen.
Denk dat het best moeilijk wordt om de schuld (van wat dan ook) in de schoenen van VOL te schuiven.
Je bent toch niet helemaal simpel? Je kan in een screenshot gewoon de gegevens blurren.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:58 schreef recursief het volgende:
[..]
Rrrrrrright, screenshots met huisadressen en telefoonnummers. Dat je het durft te vragen vind ik verbijsterend.
In Belgi werd enkele weken geleden net om die reden een huiszoeking verricht ivm een online magazine: Niet omdat de inhoud onwettig was, maar omdat een publicatie een verantwoordelijke uitgever moet hebben.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 22:07 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem er vooral in zit dat niet bekend is wie achter VoL zit. Voor opruiing zie ik namelijk best aanknopingspunten maar als je niet weet wie je aan moet klagen dan wordt het lastig.
Je kan ook gewoon niet de vermoorde onschuld spelen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 22:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Je bent toch niet helemaal simpel? Je kan in een screenshot gewoon de gegevens blurren.
Wat vind jij van groepen die winkeliers/bedrijven bedreigen als ze Zwarte Piet in hun etalage hebben/Zwarte Piet spullen produceren? En ik vraag dit gewoon om even duidelijk te hebben hoe je er in staat, want dat hele feest kan mij gestolen worden. Maar ik ben puur nieuwsgierig of dat je goedkeuring wel kan wegdragen. Oprechte vraag.quote:Op donderdag 27 mei 2021 12:40 schreef recursief het volgende:
Het is toch helemaal niet interessant of VoL nu wel of niet extreemrechts is? Dat ze onder de loep liggen hebben ze te danken aan de manier waarop ze opereren, niet aan hun gedachtegoed.
Tegenstanders doxen en intimideren, hun aanhang die mensen thuis opzoekt, etc. Dat is waarom ze in beeld zijn bij het OM.
Het is in Nederland gelukkig niet strafbaar om communist te zijn of neonazi, zolang je je verder binnen de kaders van de wet gedraagt.
Verbaast je dit van 1 van de grootste kneuzen van FOK! ? Deze man valt niet mee te praten. Het verbaast mij dat deze gek nog geen permban heeft en dat zeg ik als overwegend klassiek links persoon. Juist daarom, hij slaat alle discussies volledig dood met zijn extreme (volledig misplaatste) uitlatingen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat een pijnlijke, bijzonder ongepaste en foutieve vergelijking.
Wat is dat nou weer voor rare vraag? Alleen al de suggestie die je er mee wekt.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 22:54 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Wat vind jij van groepen die winkeliers/bedrijven bedreigen als ze Zwarte Piet in hun etalage hebben/Zwarte Piet spullen produceren? En ik vraag dit gewoon om even duidelijk te hebben hoe je er in staat, want dat hele feest kan mij gestolen worden. Maar ik ben puur nieuwsgierig of dat je goedkeuring wel kan wegdragen. Oprechte vraag.
Je kan ook gewoon het gebleurde bewijsmateriaal aanleveren in plaats van eromheen kronkelen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 22:34 schreef recursief het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon niet de vermoorde onschuld spelen.
Nee, zoek het maar uit. Je bent vermoeiend en kinderachtig. Welterusten.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon het gebleurde bewijsmateriaal aanleveren in plaats van eromheen kronkelen.
Je kan ook gewoon de OP lezen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon het gebleurde bewijsmateriaal aanleveren in plaats van eromheen kronkelen.
Zie tekst van RealistAtheist.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:40 schreef recursief het volgende:
[..]
Nee, zoek het maar uit. Je bent vermoeiend en kinderachtig. Welterusten.
Er is alleen geen Vizier op Rechts.quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:28 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Het bekende verhaal natuurlijk. Als dit Vizier op Rechts was geweest was er niets getroffen aan maatregelen, sterker nog, het was waarschijnlijk toegejuicht. 'Goed dat via burgerinitiatieven een oog wordt gehouden op radicale tendensen bij rechts'.
[..]
Alles wat rechtser is dan de VVD is toch ook zogenaamd radicaal dan wel extreemrechts? Een JA21 krijgt hier constant dat label toegegooid. Dus blijkbaar is er weer eens een dubbele standaard in het spel.
[..]
Omdat het dan makkelijker is om te demoniseren.
[..]
Een logisch gevolg van het constant op n lijn liggen met, dan wel in de bres springen voor, links-en progressieve users. Dat creert natuurlijk een bepaald beeld.
Ah, de "MSM" zijn niet te vertrouwen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:41 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Gedaan, staat geen bewijsmateriaal in. Next.
Ik vroeg om bewijsmateriaal, dat is niet aangedragen in de OP. Daar wees jij op bij de vraag naar bewijsmateriaal. En nu maak je er weer wat anders van.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ah, de "MSM" zijn niet te vertrouwen.
Fake News, Soros, Cultuur-marxisme. Let overigens op die 'zelfstudie' op die website.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ah, de "MSM" zijn niet te vertrouwen.
Zegt helemaal niemand in dit topic. Leuk die drogredenen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Fake News, Soros, Cultuur-marxisme.
Oh wacht nog even. Ongetwijfeld komt er direct nog iets over woke-isten die links georienteerd progressief het narratief overeind willen houden van het een of ander, om de cultuurmarxistische agenda erdoor te jassen en het volk te knechten.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 00:09 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zegt helemaal niemand in dit topic. Leuk die drogredenen.
Prima, ik wacht wel even op het citaat uit dit topic wat je aan gaat dragen waarin Soros, fake news en cultuur-marxisme langskomen.quote:
Hier blijkt vrij weinig uit afgaande op zijn postgedrag. Maar geloof vooral wat je wil geloven, ik snap natuurlijk dat het erg handig is om een "rechtsgeorinteerde" user te hebben die het min of meer constant eens is met alle linksgeorinteerden, en ook nog eens voor hen in bres springt bij kritiek. Dat moet dan natuurlijk wel een hele goede user zijn.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens, Koos is echt rechts. Traditioneel rechts. Zeg maar zonder overal direct buitenlanders, linkse docenten, woke media en andere bullshit bij te betrekken. Gewoon kleine overheid, decentralisatie, vrije markt... dat soort spul.
Grappig, je bewijst hier weer eens hoe je in het duister tast als het om politieke voorkeuren aankomt. Misschien vandaar ook wel het vorige stukje over Koos. Je hebt namelijk geen idee.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar goed, ik heb het tegen de opperhopman van de altrechtse brigade alhier.
Wanneer is iets een 'publicatie'?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 22:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In Belgi werd enkele weken geleden net om die reden een huiszoeking verricht ivm een online magazine: Niet omdat de inhoud onwettig was, maar omdat een publicatie een verantwoordelijke uitgever moet hebben.
Que???quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er is alleen geen Vizier op Rechts.
GPDR is niet het probleem van VOL, maar van de persoon in casu zelf of andere partijen die de info openbaar hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 22:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
recht op privacy (“Everyone has the right to respect for his private and family life, his home and his correspondence”).
Ze "processen" persoonlijke data, dus in principe is GDPR van toepassing. Dat die overtreden wordt spreekt voor zich (legitieme reden, toestemming van de betrokkene...).
Alleen is hij dat dus nietquote:Op zaterdag 29 mei 2021 10:25 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Hier blijkt vrij weinig uit afgaande op zijn postgedrag. Maar geloof vooral wat je wil geloven, ik snap natuurlijk dat het erg handig is om een "rechtsgeorinteerde" user te hebben die het min of meer constant eens is met alle linksgeorinteerden, en ook nog eens voor hen in bres springt bij kritiek. Dat moet dan natuurlijk wel een hele goede user zijn.
[..]
Grappig, je bewijst hier weer eens hoe je in het duister tast als het om politieke voorkeuren aankomt. Misschien vandaar ook wel het vorige stukje over Koos. Je hebt namelijk geen idee.
Jammerdebammer maar dit is kroegpraat. GDPR gaat over de rechten van personen en plichten van verwerkers van persoonsgegevens. De wet maakt daarbij geen onderscheid tussen wel of niet openbaar gemaakte data.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 10:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
GPDR is niet het probleem van VOL, maar van de persoon in casu zelf of andere partijen die de info openbaar hebben gemaakt.
Mag toch hopen dan dat VOL, als ook sites als Kafka.nl, Facebook. Twitter en wat voor site dan ook daar aan getoets worden?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:29 schreef recursief het volgende:
[..]
Jammerdebammer maar dit is kroegpraat. GDPR gaat over de rechten van personen en plichten van verwerkers van persoonsgegevens. De wet maakt daarbij geen onderscheid tussen wel of niet openbaar gemaakte data.
Interessant, weer dat alt-right labeltje. Je moet geen termen gebruiken die je niet correct kunt definiren en toepassen. Vanuit dat oogpunt wel opmerkelijk dat je zelf over terminologie begint. Wellicht ligt daar ook het probleem wel een beetje. De woorden die ik gebruik kan ik prima definiren en op een juiste manier toepassen binnen een bepaalde context. Dat kan van jou niet worden gezegd, zo blijkt hier weer.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alleen is hij dat dus nietMaar ik snap dat dat moeilijk te bevatten is wanneer je inderdaad een geheel eigen terminologie aanhangt.
Of, en dat kan ook, omdat je zo ver in die altrechtse stront zit dat je niet eens meer door hebt hoe het ook alweer was, mensen met normale politieke opvattingen. Dan is, niet geheel onverwacht, eenieder al heel snel een van die 'linksgeorinteerde narratief pushende woke-isten', ook een uitgesproken klassieke liberaal als Koos.
Vent, je weet kennelijk nog steeds niet eens wat politiek rechts en links betekenen in je kruistocht tegen de woke-isten.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:41 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Interessant, weer dat alt-right labeltje. Je moet geen termen gebruiken die je niet correct kunt definiren en toepassen. Vanuit dat oogpunt wel opmerkelijk dat je zelf over terminologie begint. Wellicht ligt daar ook het probleem wel een beetje. Meeste van de woorden die ik gebruik kan ik prima definiren en op een juiste manier toepassen binnen een bepaalde context. Dat kan van jou niet worden gezegd zo blijkt hier weer.
Deze oneliner vol projectie gaat het niet voor je oplossen. Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vent, je weet kennelijk nog steeds niet eens wat politiek rechts en links betekenen in je kruistocht tegen de woke-isten.
Dat hoeft ook niet, elke post van je hand toont dat namelijk zelf feilloos aan.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:43 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Deze oneliner vol projectie gaat het niet voor je oplossen. Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Dat is een beetje een probleem. Daar is de Autoriteit Persoonsgegevens voor, maar die hebben onvoldoende capaciteit om elke zaak te onderzoeken. Alternatief is dat je als benadeelde zelf naar de rechter stapt, maar dat is duur en nogal lastig als je niet weet wie je moet dagvaarden.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mag toch hopen dan dat VOL, als ook sites als Kafka.nl, Facebook. Twitter en wat voor site dan ook daar aan getoets worden?
In een volgende discussie mag je mij gewoon progressief links noemen hoor. Mijn schrijfsels lijken dan wel conservatief gematigd rechts en ik geef vaak af op progressief links maar schijn bedriegt. Of zoiets.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:43 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Deze oneliner vol projectie gaat het niet voor je oplossen. Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
quote:Op woensdag 26 mei 2021 11:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De ondeugende politiek incorrecte maffia.
Zeg maar volk dat 'cuck' roept als je aangeeft niet dagelijks over een zwerver heen te zeiken of zo.
Dit dus, boehoe een stickertje. Typisch weer dat het uitsluitend gaat over rechtse kanalen, antifa etc. is ‘activistisch’ dus goed.quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:17 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Het nieuws is dat het OM VoL onderzoekt. Dus nogal logisch dat het dan in dit verband niet over Kafka of antifa gaat.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 19:21 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Dit dus, boehoe een stickertje. Typisch weer dat het uitsluitend gaat over rechtse kanalen, antifa etc. is ‘activistisch’ dus goed.
VoL is nu in het nieuws, vandaar dat het er nu over gaat. Maar er zijn zeker ook linkse groeperingen die dit doen, zodra dat gebeurd zal het wel weer nieuws worden en zal er wel weer een topic geopend worden.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 19:21 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Dit dus, boehoe een stickertje. Typisch weer dat het uitsluitend gaat over rechtse kanalen, antifa etc. is ‘activistisch’ dus goed.
Een sticker plakken lijkt mij vooralsnog minder bedreigend dan je huis volkalken, demonstraties met geweld verstoren, aanslagen plegen of daadwerkelijke moord.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 19:26 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
VoL is nu in het nieuws, vandaar dat het er nu over gaat. Maar er zijn zeker ook linkse groeperingen die dit doen, zodra dat gebeurd zal het wel weer nieuws worden en zal er wel weer een topic geopend worden.
En thuis lastiggevallen worden door andersdenkenden is nooit grappig.
M.i. wordt vanuit de 'rechtse' users niets gebagatelliseerd of gedeflecteerd, maar meer in een context geplaatst.quote:Op zondag 30 mei 2021 00:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
Rare reflex in dit topic van mensen van wie je zou verwachten dat ze normaal rechts zijn om achterlijkheid als dit te bagatelliseren of deflecteren onder het motto van "extreem-links doet het ook *snotter*".
Winkels affikken vrouwen verkrachten, plunderen. Zwarte criminelen vereren. Daar hebben communisten geen enkele problemen mee. Maar wanneer je voor je eigen blanke identiteit opkomt, shut it down!quote:Op zondag 30 mei 2021 00:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
Rare reflex in dit topic van mensen van wie je zou verwachten dat ze normaal rechts zijn om achterlijkheid als dit te bagatelliseren of deflecteren onder het motto van "extreem-links doet het ook *snotter*".
Hier is een voorbeeld van bagateliseren en deflecteren tegelijkquote:Op zondag 30 mei 2021 00:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
M.i. wordt vanuit de 'rechtse' users niets gebagatelliseerd of gedeflecteerd, maar meer in een context geplaatst.
Vanuit de 'rechtse' users wordt de stickeractie ook niet geapplaudiseerd, integendeel, men keurt het af.
Zijn linkse users ook in staat tot een dergelijke zelfreflectie?
Ik zie acties van extreem-linkse groepen of uberhaupt andere groepen niet bepaald relevant voor dit topic, want rare whataboutism, tenzij er context aangebracht wordt van "zoveel doden vanuit deze hoek, maar geen actie en nu wel hier" ofzo. Het geneuzel van "andere groepen doen het ook" snap ik echt niet... alsof je wel identificeert met deze mongolen.quote:Een sticker plakken lijkt mij vooralsnog minder bedreigend dan je huis volkalken, demonstraties met geweld verstoren, aanslagen plegen of daadwerkelijke moord.
Niettemin vind ik de stickeractie een vorm van glijdende schaal die kan leiden tot de escalerende acties zoals die van extreem links.
Personen doxxen en bedreigen hier is links zelf zeer bedreven in. Jarenlange oefening hebben zij onder de gelederen. En ze krijgen hier hulp bij van media en de politiek. Zie bv de rechtzaak tegen die politie agent die george floyd zou hebben vermoord. Dat is geen eerlijk proces geweest. De slinksen moeten niet zo janken. Iets met gelijke munt enzo.quote:Op zondag 30 mei 2021 00:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hier is een voorbeeld van bagateliseren en deflecteren tegelijk
[..]
Ik zie acties van extreem-linkse groepen of uberhaupt andere groepen niet bepaald relevant voor dit topic, want rare whataboutism, tenzij er context aangebracht wordt van "zoveel doden vanuit deze hoek, maar geen actie en nu wel hier" ofzo.
Misschien is een lesje geschiedenis best wel interessant voor jouw en de jouwen.quote:Op zondag 30 mei 2021 00:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hier is een voorbeeld van bagateliseren en deflecteren tegelijk
[..]
Ik zie acties van extreem-linkse groepen of uberhaupt andere groepen niet bepaald relevant voor dit topic, want rare whataboutism, tenzij er context aangebracht wordt van "zoveel doden vanuit deze hoek, maar geen actie en nu wel hier" ofzo.
Ik heb Rara, RAF, Janmaat en Fortuyn bewust meegemaakt hoor, los van het feit dat dit een raar verwijt zou zijn. Je gaat niet in op wat ik zeg, wat wat jammer is.quote:Op zondag 30 mei 2021 00:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
Misschien is een lesje geschiedenis best wel interessant voor jouw en de jouwen.
Serieus man. De stcikeracties valt in het niet tegenover
[..]
Blijkbaar ben je een jong iemand die geen weet heeft van bv Rara, RAF, Janmaat en Fortuyn. Geeft niet, deze maatschappij is niet ontstaan bij jouw geboorte, er is een geschiedenis aan voorafgegaan. Lijkt me zinvol om je eerst in te lezen voordat je nog meer onwaarheden, vuilheid en laster gaat verkondigen.
Juist wel!quote:Op zondag 30 mei 2021 00:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Raar verwijt. Ik leefde ten tijde van Rara, RAF, Janmaat en Fortuyn. Je gaat niet in op wat ik zeg, wat wat jammer is.
Ik ben dat in zijn geheel niet vergeten. Je kunt deze stickermongolen afwijzen en bv. ook Volkert van de Graaf of Rara of RAF. Sterker, dat is heel simpel, want ik identificeer me niet met een Volkert van de Graaf ofzo en vind zijn moord verschrikkelijk. Waarom zou je berhaupt beginnen over andere terreur "van de andere kant", terwijl je het niet eens bent met die idioten? Het lijkt op bagatelliseren en deflecteren.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:02 schreef Montagui het volgende:
[..]
Juist wel!
Ben je al die kwalijke acties vergeten? En vind je deze stickeractie veel kwalijker? Of wat?
Nee? Blijkbaar heb je een probleem met (begrijpend) lezen.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik ben dat in zijn geheel niet vergeten. Je kunt deze stickermongolen afwijzen en bv. ook Volkert van de Graaf of Rara of RAF. Sterker, dat is heel simpel, want ik identificeer me niet met een Volkert van de Graaf ofzo en vind zijn moord verschrikkelijk. Waarom zou je berhaupt beginnen over andere terreur "van de andere kant", terwijl je het niet eens bent met die idioten? Het lijkt op bagatelliseren en deflecteren.
Dat vind jij.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:08 schreef trein2000 het volgende:
Ik zie dat “hullie deden het ook” het argument is? Ik neem aan bij gebrek aan echte argumenten.
Dat VoL is een bedreiging voor het open publieke debat en daarmee voor de vrijheid in Nederland.
Ze doen aan bedreiging en intimidatie, daarmee onderdrukken ze stemmen die hun onwelgevallig zijn. Op een manier die niet past bij een vrij en open debat.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat vind jij.
Ik ben voor vrijheid van meninsguiting, ook al is dat niet de mijne.
Ik zou graag van jou horen waarin of waarom VOL de vrijheid van Nederland bedreigd.
Een statemen hebben we niets aan, Onderbouwing graag.
Onjuist. VOL zelf bedreigt niet, Vol zelf intimideert niet. Althans niet meer dan een site als Kafka.nl ter linkerzijde. Zolang Kafka mag bestaan mag ook VOL bestaan.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze doen aan bedreiging en intimidatie, daarmee onderdrukken ze stemmen die hun onwelgevallig zijn. Op een manier die niet past bij een vrij en open debat.
Vrij en open debat hebben we niet meer. Rechtse meningen worden gecensureerd of weggezet als gevaarlijk (militaire hackers en politiek erop). MSM berichten alleen eenzijdig en slinks. Maar zwarte criminelen worden vereerd (de ene crimineel is de ander niet volgens slinks). En antifa homotjes worden direkt vrijgelaten nadat zij plunderingen en grootschalige brandstichting verrichtten. Deze hypocrisie noemen ze ook wel clownworld.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze doen aan bedreiging en intimidatie, daarmee onderdrukken ze stemmen die hun onwelgevallig zijn. Op een manier die niet past bij een vrij en open debat.
Ze stellen die stickers ter beschikking voor op de slaapkamerdeur? Dat geloof je toch zelf niet?quote:Op zondag 30 mei 2021 01:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Onjuist. VOL zelf bedreigt niet, Vol zelf intimideert niet. Althans niet meer dan een site als Kafka.nl ter linkerzijde. Zolang Kafka mag bestaan mag ook VOL bestaan.
En nee, dit is geen whataboutism, maar gewoonweg eerlijk naar elkaar zijn.
Hak, hak, hak, hak, hak, en ondertussen zie je die balk in je eigen ogen niet meer.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze stellen die stickers ter beschikking voor op de slaapkamerdeur? Dat geloof je toch zelf niet?
Die dingen hebben maar n doel en dat is op z’n minst het actief faciliteren van dergelijke praktijken. Die wanstaltige tweets nog daargelaten.
Fijn dat ik even als links wordt weggezet. Ben ik niet.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:40 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hak, hak, hak, hak, hak, en ondertussen zie je die balk in je eigen ogen niet meer.
Ik, en mede 'rechtse' users hebben allang aangegeven dat die stickeractie te ver gaat.
Ik vraag alleen maar om zelfreflectie.
Ik zeg nergens dat jij links bent?quote:Op zondag 30 mei 2021 01:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Fijn dat ik even als links wordt weggezet. Ben ik niet.
Ik zie ook totaal niet in welke zelfreflectie ik zou moeten tonen? Dat ik intimidatie afkeur? Dacht het niet.
Wat boeit dat in vredesnaam. Al marcheren de extreem-linkse milities door de straten. Dan nog is er geen reden om je tot dat niveau te verlagen. Het is belangrijk om je te blijven uitspreken tegen dat soort ongein.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat jij links bent?
Zie mijn voorgaande reacties. Wat VOL nu doet haalt het qua kwalijkheid nog nergens t.o.v. wat in het verleden door extreem links is uitgehaald, tot moord toe. Ik vind het wel een glijdende schaal.
En ik vind het belangrijk om extreem links erbij te halen omdat we daarmee extreem rechts tijdig een halt kunnen toeroepen voordat zij hetzelfde begaan als extreem links in het verleden.
Eens.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat boeit dat in vredesnaam. Al marcheren de extreem-linkse milities door de straten. Dan nog is er geen reden om je tot dat niveau te verlagen. Het is belangrijk om je te blijven uitspreken tegen dat soort ongein.
Ja joh. Sleep het volgende irrelevant punt er maar weer bij.quote:Op zondag 30 mei 2021 01:56 schreef Montagui het volgende:
[..]
Eens.
Ik heb niets te maken met extreme geluiden.
Waarom ben ik dan nu bv ineens 'wit'? ipv gewoon blank?
Door dat via het nieuws nu ineens mainstream is geworden schiet ik in een verdedigingsmodus. IK BEN NIET WIT.
IK ben een homo sapiens, net als die gast in Nigeria. HIJ/ZIJ is mijn gelijke.
Iedereen die polasrieert is mijn vijand.
Sommige mensen? Volgens de mainstream media ben ik nu wit.quote:Op zondag 30 mei 2021 02:24 schreef sp3c het volgende:
Je bent niet ineens wit
Sommige mensen gebruiken wit IPV blank, dat is niet hetzelfde
Als jij voor blank gaat dan ben jij voor jou gewoon blank, lekker belangrijk verder
Gewoon niet kijkenquote:Op zondag 30 mei 2021 10:54 schreef Montagui het volgende:
[..]
Sommige mensen? Volgens de mainstream media ben ik nu wit.
Dat zij maar eens ophouden met meegaan met dat soort woke racisme en gewoon blanke mensen benoemen zoals ze zijn, blank.
En de media (in al haar vormen) is nog altijd bij uitstek een uniek instrument voor indoctrinatie en polarisatie.
Of gewoon niet over je heen laten lopen..quote:
quote:Op zondag 30 mei 2021 10:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
Of gewoon niet over je heen laten lopen..
Dus de term blank gebruiken is niet racistisch maar wit dan weer wel. Goed verhaal.quote:Op zondag 30 mei 2021 10:54 schreef Montagui het volgende:
[..]
Sommige mensen? Volgens de mainstream media ben ik nu wit.
Dat zij maar eens ophouden met meegaan met dat soort woke racisme en gewoon blanke mensen benoemen zoals ze zijn, blank.
En de media (in al haar vormen) is nog altijd bij uitstek een uniek instrument voor indoctrinatie en polarisatie.
Lees het boek van Gloria Wekker eens waarin ze de term wit ipv blank introduceert in het Nederlands en wat haar achterliggende reden is.quote:Op zondag 30 mei 2021 14:00 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dus de term blank gebruiken is niet racistisch maar wit dan weer wel. Goed verhaal.
Dus het is juist goed dat VOL nu wordt onderzocht?quote:Op zondag 30 mei 2021 01:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat jij links bent?
Zie mijn voorgaande reacties. Wat VOL nu doet haalt het qua kwalijkheid nog nergens t.o.v. wat in het verleden door extreem links is uitgehaald, tot moord toe. Ik vind het wel een glijdende schaal.
En ik vind het belangrijk om extreem links erbij te halen omdat we daarmee extreem rechts tijdig een halt kunnen toeroepen voordat zij hetzelfde begaan als extreem links in het verleden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 06-06-2021 17:42:55 ]Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
Waarom zou ik? Iedereen mag binnen de wettelijke kaders zijn mening ventileren. Dat jij mensen met wie je het niet mee eens bent het liefst monddood maakt moet je zelf maar weten.quote:Op zondag 6 juni 2021 11:32 schreef Starhopper het volgende:
Ze zijn weer terugDat ze zsm weer verdwijnen. Allemaal reporten bij twitter aub
Omdat er in de bio een linkje staat naar hun dubieuze telegramgroepquote:Op zondag 6 juni 2021 12:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Iedereen mag binnen de wettelijke kaders zijn mening ventileren. Dat jij mensen met wie je het niet mee eens bent het liefst monddood maakt moet je zelf maar weten.
quote:Op zondag 6 juni 2021 14:47 schreef Starhopper het volgende:
Omdat er in de bio een linkje staat naar hun dubieuze telegramgroep
quote:
Schrikbarend inderdaad deze autoritaire tendensen. En dan ook nog proberen anderen hierin mee te krijgen. Nee, dit is niet wat je moet willen natuurlijk.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Iedereen mag binnen de wettelijke kaders zijn mening ventileren. Dat jij mensen met wie je het niet mee eens bent het liefst monddood maakt moet je zelf maar weten.
En ik snap niet waarom nikonlover zichzelf probeert in te likken bij links, zodra ze erachter komen dat het een FVD fan was cancellen ze hem net zo goed.quote:Op zondag 6 juni 2021 16:20 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Schrikbarend inderdaad deze autoritaire tendensen. En dan ook nog proberen anderen hierin mee te krijgen. Nee, dit is niet wat je moet willen natuurlijk.
Gaan ze ook stickertjes plakken?quote:Op zondag 6 juni 2021 19:49 schreef ReplaR het volgende:
[..]
En ik snap niet waarom nikonlover zichzelf probeert in te likken bij links, zodra ze erachter komen dat het een FVD fan was cancellen ze hem net zo goed.
quote:Op zondag 6 juni 2021 11:32 schreef Starhopper het volgende:
Ze zijn weer terugDat ze zsm weer verdwijnen. Allemaal reporten bij twitter aub
[ twitter ]
Jippie!quote:Op maandag 7 juni 2021 16:59 schreef Starhopper het volgende:
Het is gelukt! Ze zijn weer weg
[ twitter ]
[ twitter ]
Als mensen zo hun best doen om anderen monddood te maken dan zal de boodschap die verkondigd word wel zeer interessant zijn. Vanavond even Telegram op mijn telefoon zetten om te kijken waar alle ophef nou werkelijk over gaat. Sinds ze van Twitter af zijn heb ik het eigenlijk niet meer meegekregen.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:59 schreef Starhopper het volgende:
Het is gelukt! Ze zijn weer weg
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik heb ze weinig zien doen dat nou echt ophef zou moeten veroorzaken. Het was voornamelijk een beetje cynisch, sarcastisch grappig gelul. Was het echt niet overal mee eens ofzo, maar het kwam nauwelijks als dreigend over. Meer een beetje kroegpraat.quote:Op maandag 7 juni 2021 17:32 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Als mensen zo hun best doen om anderen monddood te maken dan zal de boodschap die verkondigd word wel zeer interessant zijn. Vanavond even Telegram op mijn telefoon zetten om te kijken waar alle ophef nou werkelijk over gaat. Sinds ze van Twitter af zijn heb ik het eigenlijk niet meer meegekregen.
Oohja, want adressen delen en dat er vervolgens volgers die personen gaan bedreigen, dat is ok jaquote:Op maandag 7 juni 2021 17:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb ze weinig zien doen dat nou echt ophef zou moeten veroorzaken. Het was voornamelijk een beetje cynisch, sarcastisch grappig gelul. Was het echt niet overal mee eens ofzo, maar het kwam nauwelijks als dreigend over. Meer een beetje kroegpraat.
Maar ja, tegen de partij in he, dat mag niet in Nederland.
Dat is lang niet zo erg als moslims en linksen die een meisje intimideren hoor.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja, want adressen delen en dat er vervolgens volgers die personen gaan bedreigen, dat is ok ja
Door wie zijn er lui bedreigd dan?quote:Op maandag 7 juni 2021 20:49 schreef Starhopper het volgende:
Oohja, want adressen delen en dat er vervolgens volgers die personen gaan bedreigen, dat is ok ja
Vizier op Links heeft adressen en telefoonnummers geplaatst van stoute linksche deugmenschen. En vervolgens zijn volgers van VoL die mensen gaan bedreigen.quote:
Oh? Bedreigd ja? Door wie? En hoe, met wat?quote:Op maandag 7 juni 2021 21:17 schreef Starhopper het volgende:
Vizier op Links heeft adressen en telefoonnummers geplaatst van stoute linksche deugmenschen. En vervolgens zijn volgers van VoL die mensen gaan bedreigen.
Zie OP vorige deel: NWS / Twitteraars gentimideerd met huisbezoek extreemrechtsquote:Op maandag 7 juni 2021 21:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh? Bedreigd ja? Door wie? En hoe, met wat?
Dus nu moet ik zelf gaan uitzoeken wat de "bedreigingen" precies behelsen? In de OP staat 1 keer een naar eigen zeggen "bedreiging" genoemd en dat gaat om die ontslagen muts van We Promise die haar eigen "stickeractie" (lees: vandalisme) op had getuigd. Dus dat neem ik met een paar fikse korrels zout.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:20 schreef Starhopper het volgende:
Zie OP vorige deel: NWS / Twitteraars gentimideerd met huisbezoek extreemrechts
Radicaal links-en autoritaire voorkeuren worden dan ook niet onder stoelen of banken gestoken en censuur bij andersdenkenden wordt sterk toegejuicht. Volgens mij werd er in ander topic ook al geflirt met Antifa. Het spreekt natuurlijk allemaal boekdelen.quote:Op maandag 7 juni 2021 17:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jippie!weer met succes een politieke tegenstander modddood gemaakt! Snel neem een Stalin shotje, trek je Mao shirt aan en aanbid Lenin nog even meer
.
Maar mensen die bewezen uit oorlogsgebieden komen die als enige doel hebben het westen te vernietigen moeten we terug halen, die zijn lang niet zo gevaarlijk als stickerplakkers!!!
Commie scum.
Volgens mij is de interpretatie van bedreiging in deze gevallen dat er een sticker is geplakt op het woonadres. Niet meer en niet minder. Ik ben benieuwd of een rechter dat ook als bedreiging zal zien.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus nu moet ik zelf gaan uitzoeken wat de "bedreigingen" precies behelsen? In de OP staat 1 keer een naar eigen zeggen "bedreiging" genoemd en dat gaat om die ontslagen muts van We Promise die haar eigen "stickeractie" (lees: vandalisme) op had getuigd. Dus dat neem ik met een paar fikse korrels zout.
Dus nog maar een keer, waar kan ik feiten lezen over de zg. "bedreigingen"?
In deel 1 werd dat nog "intimidatie" genoemd en daar ga ik wel in mee. Maar ook in het eerste deel is niet duidelijk geworden of het VOL was die die stickers geplakt heeft.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:41 schreef DarkwingDuck het volgende:
Volgens mij is de interpretatie van bedreiging in deze gevallen dat er een sticker is geplakt op het woonadres. Niet meer en niet minder. Ik ben benieuwd of een rechter dat ook als bedreiging zal zien.
In deel 3 wordt het een aanslag genoemd.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
In deel 1 werd dat nog "intimidatie" genoemd en daar ga ik wel in mee. Maar ook in het eerste deel is niet duidelijk geworden of het VOL was die die stickers geplakt heeft.
Als @Starhopper het volgende deel opent wel ja...quote:Op maandag 7 juni 2021 21:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
In deel 3 wordt het een aanslag genoemd.
Voor zover ik weet is VoL 1 persoon. Lijkt me sterk dat hij/zij het land door gaat om in het geheim stickers te plakken.
En ja, het is mijn inziens intimidatie.
Dat doen de volgers van VoL. Net als de figuren die dreigtelefoontjes doen.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
In deel 1 werd dat nog "intimidatie" genoemd en daar ga ik wel in mee. Maar ook in het eerste deel is niet duidelijk geworden of het VOL was die die stickers geplakt heeft.
Harry Hol...quote:
quote:Berckmoes-Duindam beschuldigt Hol in de mail tevens van laster en smaad.
Oohja, want een factcheck is laster en smaad natuurlijkquote:Op maandag 7 juni 2021 22:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Harry Hol..._!
Die wordt nogal eens bedreigd is het niet?
[ twitter ]
[ twitter ]
En oh ja, hij is zelf ook niet vies van een potje laster en smaad:
[..]
Die komediant kan wel meer zeggen...quote:Op maandag 7 juni 2021 22:12 schreef Starhopper het volgende:
Oohja, want een factcheck is laster en smaad natuurlijk
In de video weerlegt Hol uitspraken die gedaan zijn in een recente video van de omroep.
De uitspraken/factchecks kan hij onderbouwen. Hij plaatst onder elke video een lijstje bronnen.quote:
Ik heb het tot op heden geen adressen of telefoonnummers zien langskomen in de Telegram groep waar ik sinds eind deze middag lid van ben.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat doen de volgers van VoL. Net als de figuren die dreigtelefoontjes doen.
VoL weet dondersgoed dat als ze telefoonnummers en adressen plaatsen dat er mensen zijn die gaan dreigen en intimideren.
Omdat ze voorzichtiger zijn geworden misschien?quote:Op maandag 7 juni 2021 22:21 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik heb het tot op heden geen adressen of telefoonnummers zien langskomen in de Telegram groep waar ik sinds eind deze middag lid van ben.
Als oud-politici het smaad en laster vinden zal er wel een kern van waarheid in zitten.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:21 schreef Starhopper het volgende:
De uitspraken/factchecks kan hij onderbouwen. Hij plaatst onder elke video een lijstje bronnen.
Jij bent goed op de hoogte? Zat je ook in die groep?quote:Op maandag 7 juni 2021 22:23 schreef Starhopper het volgende:
Omdat ze voorzichtiger zijn geworden misschien?
Dat je het nu niet ziet wil niet zeggen dat ze het in het verleden niet regelmatig hebben gedaan.
Ik heb daar een tijdje meegelezen inderdaad.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij bent goed op de hoogte? Zat ook in die groep?
Hoeveel nummers en adressen heb je voorbij zien komen?quote:Op maandag 7 juni 2021 22:25 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb daar een tijdje meegelezen inderdaad.
Nou, mooi dan toch dat ze zich hebben aangepast. Win/win voor iedereen.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat ze voorzichtiger zijn geworden misschien?
Dat je het nu niet ziet wil niet zeggen dat ze het in het verleden niet regelmatig hebben gedaan.
Ik heb niet zitten turven maar best veel.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoeveel nummers en adressen heb je voorbij zien komen?
Uiteraard...quote:Op maandag 7 juni 2021 22:40 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb niet zitten turven maar best veel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |