SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is zodat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.
Bron: https://www.ad.nl/gezin/g(...)er-nu-alxe~a9d49ae7/quote:Gezin breidt voor 11e keer uit: na Alex, Axel, Xela, Lexa, Xael, Xeal, Exla, Leax, Xale, Elax is er nu… Alxe
Het Belgische stel Gwenny Blanckaert en Marino Vaneeno verwelkomden onlangs hun elfde kindje. Een gezin met elf kinderen is op zich al heel uitzonderlijk, maar alle kinderen hebben ook nog eens dezelfde vier letters in hun naam. Alex (13), Axel (12), Xela (11), Lexa (10), Xael (9), Xeal (8), Exla (5), Leax (4), Xale (2) en Elax (1) hebben er met Alxe een kersvers zusje bij. ,,Af toe krijgen we negatieve reacties, maar daar trekken we ons niets van aan", zegt hun moeder. ,,Wij houden van onze kinderen.”
Ik moet eerlijk bekennen dat ik sommige namen best aardig vindquote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:09 schreef Burdie het volgende:
Feest voor de letters A-E-L-X.
[..]
Bron: https://www.ad.nl/gezin/g(...)er-nu-alxe~a9d49ae7/
In mijn herinnering is dit eerder besproken, inclusief alle opties voor toekomstige kinderen, maar ik kan het nergens vinden..
Ze hebben er nu een nieuwe bij: Alxe. Bij ieder nieuw kind komen ze weer in het nieuws.quote:
Dat snap ik, maar ik reageerde op Burdie en dat dit eerder is besprokenquote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ze hebben er nu een nieuwe bij: Alxe. Bij ieder nieuw kind komen ze weer in het nieuws.
Arthurquote:Op vrijdag 21 mei 2021 05:57 schreef Jolido het volgende:
Onze 3e zoon is onderweg maar wij zijn echt inspiratieloos. Op dit moment hebben wij al een M.ees en een Th.omas. Het leek ons in eerste instantie wel leuk als de 3e ook zou eindigen op een S maar hier komen we al helemaal niet uit.
Jullie nog suggesties?
Voor mijn gevoel passen wel in het rijtje thuis:quote:Op vrijdag 21 mei 2021 05:57 schreef Jolido het volgende:
Onze 3e zoon is onderweg maar wij zijn echt inspiratieloos. Op dit moment hebben wij al een M.ees en een Th.omas. Het leek ons in eerste instantie wel leuk als de 3e ook zou eindigen op een S maar hier komen we al helemaal niet uit.
Jullie nog suggesties?
Thijs (Matthijs)quote:Op vrijdag 21 mei 2021 05:57 schreef Jolido het volgende:
Jullie nog suggesties?
Floris vind ik zo leukquote:Op vrijdag 21 mei 2021 08:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Thijs (Matthijs)
Mats
Floris
Guus
Bas (Sebas)
Joris
Elias
Niels
Floris al te kakquote:Op vrijdag 21 mei 2021 08:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Floris vind ik zo leukHelaas vond vriend hem te kak
Ik heb de berichtgeving omtrent kind nummer 10 helemaal gemist. Ze timmeren in elk geval goed aan de weg. Ze is nog steeds jonger dan ik was toen ik mijn eerste kreeg, dus ze kan makkelijk Michelle Duggar in gaan halen.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 14:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ze hebben er nu een nieuwe bij: Alxe. Bij ieder nieuw kind komen ze weer in het nieuws.
Edit; waar jij naar linkte was kind 9. Axle is kind 11.
Al deze namenquote:Op vrijdag 21 mei 2021 08:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Floris al te kak
Die grens ligt voor mij ergens voorbij Roderick![]()
Bij Soneal in de klas:
Floris
Florian
Fabian
En ze kunnen nog heel goed met elkaar ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:26 schreef douche-eendje het volgende:
Ik kan ook wel wat inspiratie gebruiken. Voor een meisje zijn we er al helemaal uit, maar ook deze keer is het weer een uitdaging voor een jongen.
Ragna?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
Ik kan ook wel wat inspiratie gebruiken. Voor een meisje zijn we er al helemaal uit, maar ook deze keer is het weer een uitdaging voor een jongen.
Héél even dacht ik dat je kind Borian heetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
maar mijn hoofd bleef even hangen bij Florian.
Resistance is futile.
Hier juist andersom: jongensnaam gaat wel goedkomen (voor een eventueel broertje voor bovengenoemde kaknaamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.) maar meisjesnaam wordt nog wel een dingetje...
Hier stonden voor een jongen op het lijstje bij de oudste o.a. Pepijn en Tobias, is dat wat voor jullie?
Ik welquote:Op dinsdag 22 juni 2021 21:02 schreef Zusje123 het volgende:
Vandaag kwam ik C.hinouke en J.oomay tegen. Weet nog niet zo goed wat ik daarvan vind...
Wat natuurlijk een geweldige naam is, dus logischquote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Héél even dacht ik dat je kind Borian heet![]()
![]()
maar mijn hoofd bleef even hangen bij Florian.
Mwah.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 22:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat natuurlijk een geweldige naam is, dus logisch
Ik vind het eigenlijk niet eens zo verkeerdquote:Op vrijdag 2 juli 2021 07:32 schreef winterteen02 het volgende:
Wij hebben onze kindje 2 stoere voornamen gegeven, hij heet Fox-Wolf
Alleen jammer dat het een troll en Sandra-Kim kloon is, vorige keer een verhaal over een kind dat Tineke-Karel heette ofzo, niet exact die namen maar wel dat idee.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk niet eens zo verkeerd
Ik las dit over het dochtertje van een NOS presentatrice en moest hier wel om lachen. Zouden er mensen zijn die Taylor op z’n Nederlands uitspreken? Taailor? Tailor?quote:De naam van het kleine meisje moet op z’n Engels worden uitgesproken, “net als bij haar moeder” en betekent ‘maker’, zo staat op de geboortekaart. De ouders hebben de naam bedacht “tijdens de Netflix-show van comedian Taylor Tomlinson”. De tweede naam Susie is een vernoeming naar Susie Wolff, “tot op heden de laatste vrouw die heeft deelgenomen aan een Formule 1-weekend”.
Ik vind Amber op z’n Engels uitspreken in Nederland een stuk discutabeler, dat is toch compleet onlogisch? En ik zie ook niet hoe je Taylor Nederlands uitspreekt neequote:Op donderdag 15 juli 2021 15:45 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik las dit over het dochtertje van een NOS presentatrice en moest hier wel om lachen. Zouden er mensen zijn die Taylor op z’n Nederlands uitspreken? Taailor? Tailor?
Hmmm meer omdat zij altijd Amber op zn Nl wordt genoemd en overduidelijk wil dat je Ember zegt (ook niet echt op zn Engels maar op zn Dunglish als ik het haar zelf hoor zeggen).quote:Op donderdag 15 juli 2021 15:45 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik las dit over het dochtertje van een NOS presentatrice en moest hier wel om lachen. Zouden er mensen zijn die Taylor op z’n Nederlands uitspreken? Taailor? Tailor?
Misschien is ze bang dat de naam met een Nederlandse tongval genoemd wordt. Dan krijg je 'Teler'.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ja dat snap ik opzich wel, Amber kun je ook wel op verschillende manieren uitspreken. Maar om bij zo’n naam als Taylor nog even nadrukkelijk te vermelden dat je het op z’n Engels uitspreekt lijkt me een beetje overbodig. Maargoed, wie weet zijn er wel mensen die anders Taailor of Tailor zouden zeggen, je weet het niet.
Dan moet ze vooral zelf lekker doorgaan met Èmber zeggenquote:Op maandag 19 juli 2021 20:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien is ze bang dat de naam met een Nederlandse tongval genoemd wordt. Dan krijg je 'Teler'.
Ik ken heel dat mens niet eigenlijkquote:Op maandag 19 juli 2021 21:01 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dan moet ze vooral zelf lekker doorgaan met Èmber zeggenklinkt niet echt Engels zoals ze t zelf zegt.
Mijn stem gaat uit naar Bloemquote:Op donderdag 29 juli 2021 20:45 schreef CaVaBien het volgende:
Er zijn 2 zusjes in de wijk die Vlin.der en Ma.an heten. Hun moeder is zwanger en krijgt weer een meisje. Ik ben benieuwd hoe ze de baby gaan noemen. Sterre? Zon? Parkiet?
Wij hebben een jongensnaam en een meisjesnaam bedacht. Het was een hele zoektocht, omdat mijn man een andere afkomst heeft dan ik. Hij vond bepaalde namen raar klinken en ik wilde graag Turkse namen, omdat de baby al zijn (niet Turkse) achternaam krijgt. Maar we zijn er dus uit. Mijn hormonen zijn blij
quote:Op donderdag 29 juli 2021 20:46 schreef MaJo het volgende:
Ik zag laatst het toppunt van de apostrof: Joy's![]()
Ik denk Lente. Of zus.quote:Op donderdag 29 juli 2021 20:45 schreef CaVaBien het volgende:
Er zijn 2 zusjes in de wijk die Vlin.der en Ma.an heten. Hun moeder is zwanger en krijgt weer een meisje. Ik ben benieuwd hoe ze de baby gaan noemen. Sterre? Zon? Parkiet?
Wij hebben een jongensnaam en een meisjesnaam bedacht. Het was een hele zoektocht, omdat mijn man een andere afkomst heeft dan ik. Hij vond bepaalde namen raar klinken en ik wilde graag Turkse namen, omdat de baby al zijn (niet Turkse) achternaam krijgt. Maar we zijn er dus uit. Mijn hormonen zijn blij
Wauw. Ik heb er serieus 3 minuten naar gestaard voordat ik ‘m door hadquote:Op donderdag 29 juli 2021 20:46 schreef MaJo het volgende:
Ik zag laatst het toppunt van de apostrof: Joy's![]()
Nee, Heaven niet. Da's te tokkie voor dat soort mensen. Lente is ook inderdaad een kanshebber.quote:
O god....dat wordt een S.torm of idd een Blo.em.quote:Op donderdag 29 juli 2021 20:45 schreef CaVaBien het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd om welke naam het gaat, want ik lees terug en het is al even geleden dat een naam echt compleet werd afgezekenquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het toch altijd wat confronterend als hier mensen namen compleet afzeiken die ik echt tof vind... ligt dat aan mij? Vast wel he? #onzekerheiddentop
Leuk toch dat iedereen zijn eigen smaak heeftquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het toch altijd wat confronterend als hier mensen namen compleet afzeiken die ik echt tof vind... ligt dat aan mij? Vast wel he? #onzekerheiddentop
Zeggen ze dat dan zo tegen je dat ze de naam van je oudste niets vinden?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:24 schreef Jentin het volgende:
Ik zou dat ook niet leuk vinden, maar verder zou ik m’n schouders erover ophalen. De naam van mijn dochter - of de versie met een letter verschil - is nogal populair, dus ik lees heel vaak dingen als ‘Nou, liever de naam drie keer moeten spellen dan een Phi waarvan er zes in de klas zitten’ of ‘zo’n stomme toptiennaam’. Het is leuker om te lezen dat iedereen ‘m geweldig vindt, maar dat zit er toch niet in![]()
De naam van mijn oudste vinden sommigen ook maar niks. Prima, noemen ze hun baby’s lekker anders
Ik vind Zus ook leuk. Ik noem mijn zusje zo. Nooit bij haar voornaam, altijd zus. En zij bij mijquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:35 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik vind bijvoorbeeld Zus echt een hele leuke naam. Het boeit me echt niet wat mensen online vinden van een naam verder.
Maar toen ik met mijn jongste voor het eerst naar huis ging uit het ziekenhuis (met taxi vanwege redenen) zei de taxi chauffeur echt bulderend van het lachen toen ik de naam zei wie noemt het kind nou zo.. niet echt aardig zeker niet omdat het niet echt goed ding met de jongste. Dat vond ik toen wel echt heel verdrietig. Like zat ik daar met een kind die veel meegemaakt had en zit je even lekker de naam af te kraken.
Is wel eens gebeurd. Ook een keer: ‘Had er dan Ivar van gemaakt, dat is wél leuk.’quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zeggen ze dat dan zo tegen je dat ze de naam van je oudste niets vinden?
Heet je kind Ivan? Dat is toch een hele normale naamquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:21 schreef Jentin het volgende:
[..]
Is wel eens gebeurd. Ook een keer: ‘Had er dan Ivar van gemaakt, dat is wél leuk.’![]()
En jezus wat lullig, Buda
Ik snap dat wel. Mijn kinderen hebben ook niet veel voorkomende namen. Geen gekke spelling dus, maar niet veel voorkomend ansich. Ikzelf ook niet. M’n man kent 96161772 mensen met dezelfde naamcombinatie als hij.quote:Op donderdag 29 juli 2021 20:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap ook niet zo waarom een kind persé een unieke naam moet hebben (in dit geval de spelling).
Maar de namen van jouw kinderen bestonden wel al. Waar zij op doelde zijn de écht unieke namen, als in: de enige zijn met Djoizz in plaats van Joyce.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:30 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik snap dat wel. Mijn kinderen hebben ook niet veel voorkomende namen. Geen gekke spelling dus, maar niet veel voorkomend ansich. Ikzelf ook niet. M’n man kent 96161772 mensen met dezelfde naamcombinatie als hij.
Ik heb ook nooit gehoord dat men de namen van U. en Z. niet mooi vond. Juist het tegenovergestelde.
Ja, dat zeg ik ook. Ze bestonden al, maar komen heel weinig voor. Maar ik had ook kunnen kiezen voor Muhammed en Fatma.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:32 schreef Viv het volgende:
[..]
Maar de namen van jouw kinderen bestonden wel al. Waar zij op doelde zijn de écht unieke namen, als in: de enige zijn met Djoizz in plaats van Joyce.
Gemiste kansquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:41 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik ook. Ze bestonden al, maar komen heel weinig voor. Maar ik had ook kunnen kiezen voor Muhammed en Fatma.
Vind ik ook, maar dat betekent dus niet dat mensen ‘m automatisch waarderenquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heet je kind Ivan? Dat is toch een hele normale naam
Haha. U.’s tweede naam is wel A.li en dat is een bewuste vernoeming geweest naar Imam A.li.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:44 schreef Viv het volgende:
[..]
Gemiste kans![]()
Mijn man en ik grapten altijd dat we een zoon Aziz zouden noemen.
Afzeiken is wat sterk uitgedrukt, maar mijn kinderen hadden dus best maan, bloem en vlinder kunnen heten...quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:18 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik ben nu wel benieuwd om welke naam het gaat, want ik lees terug en het is al even geleden dat een naam echt compleet werd afgezeken
Mijn naam komt hier ook niet vaak voor, maar ga je naar België en Frankrijk dan komt ie best vaak voor. Het is een typische Franse naam. Omdat hier weinig voor komt wordt ik heel vaak C.laudia genoemdquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:11 schreef oh-oh het volgende:
Mijn naam komt ook niet vaak voor maar is wel heel gewoon en niks raars. Ben wel benieuwd of ie na dit jaar meer gehoord gaat worden nav de Disney film![]()
Mijn zusje heeft een naam die je veel meer hoort maar die moet echt altijd spellen.
Dewi/Davy/Demi???
Ik zou dat ook wel hebben denk ikquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:26 schreef mootie het volgende:
Een collega heeft onlang een R.imke gekregen.
Heel kinderachtig van me, maar ik kan er niet mee omgaan
Laat mij dan maar lichtgeraakt zijn, maar ik zou het dus niet zo tof vinden als mensen mijn kinderen continu stom noemen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:35 schreef oh-oh het volgende:
Kind van mijn nichtje heet Storm, mijn broertje zei oh stom, dus we noemen hem allemaal Stom, maar ik vind Storm best een leuke naam. Mijn nichtje kan daar overigens gewoon om lachen en ze noemt hem zelf ook zo als het uit komt. Maar goed sommige mensen vinden alles meteen afzeiken. Ook daar doe je niet veel tegen
dat is begrijpelijk, maar emotioneel worden omdat anderen een naam die jij je kinderen niet hebt gegeven niet mooi vinden is wel een beetje zonde van de energie hoor Tinkquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Laat mij dan maar lichtgeraakt zijn, maar ik zou het dus niet zo tof vinden als mensen mijn kinderen continu stom noemen.
Of toch gewoon echt Sjaak, past helemaal in de retro trend...quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:56 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik had mijn kind ook beter Djai’que kunnen noemen denk ik. Was wel hipper geweest.
Dit dus, die doet het zelf ook, dus wat is het probleem dan?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:50 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik denk dat het key is in deze dat de moeder onboard is.
Z. heeft toch juist een top 10 naam met een andere spellingquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:30 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik snap dat wel. Mijn kinderen hebben ook niet veel voorkomende namen. Geen gekke spelling dus, maar niet veel voorkomend ansich. Ikzelf ook niet. M’n man kent 96161772 mensen met dezelfde naamcombinatie als hij.
Ik heb ook nooit gehoord dat men de namen van U. en Z. niet mooi vond. Juist het tegenovergestelde.
Lijkt me ook wel vermoeiend als mensen daar over doorgaanquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:45 schreef Jentin het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar dat betekent dus niet dat mensen ‘m automatisch waarderen
Overigens zegt mijn schoonmoeder nog steeds wel eens dat we Phi’s derde naam als roepnaam hadden moeten kiezen. Het kind is drie, laat het los![]()
Het is een hele andere naam.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 16:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Z. heeft toch juist een top 10 naam met een andere spellingOf is het in het Turks echt een hele andere naam?
[..]
Lijkt me ook wel vermoeiend als mensen daar over doorgaan![]()
Zelf krijgen we alleen maar positieve reacties op de naam van zoonlief, maar je weet natuurlijk nooit wat er achter je rug om wordt gezegd
Oh wat grappig! Omdat het zo op elkaar lijkt ging ik er eigenlijk vanuit dat het de Turkse spelling was, weer wat geleerdquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 16:51 schreef arvensis het volgende:
[..]
Het is een hele andere naam.Niet eens Turks, maar Koerdisch volgens mij.
Het toont wel gelijkenissen met de top 10 Nederlandse naam, maar daar staat het los van.
De Turkse versie is Sare.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 17:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh wat grappig! Omdat het zo op elkaar lijkt ging ik er eigenlijk vanuit dat het de Turkse spelling was, weer wat geleerd
Ik vind het juist wel leuk dat je originele namen hebt gekozen. Ik kan me voorstellen dat je als Turks/Marokkaans kind best kan balen als je allemaal dezelfde namen hebt, het maakt je toch wat minder uniek.
Mijn man vond de naam die ik voor onze dochter fantastisch vond echt heel erg stom. Vreselijk vond hij hem. Maar ik was er al zo aan gehecht. Uiteindelijk gewoon gaan gebruiken en nu vindt hij hem leuk.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:06 schreef Tink89 het volgende:
Maar je hebt nu op Insta wel een hele vage Fok! kennis die een dochter heeft die zo heetquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:41 schreef oh-oh het volgende:
Ik riep in mn studententijd al dat ik als ik ooit een dochter zou krijgen die Ava zou noemen. Twee vriendinnen hebben daarom die naam niet gebruikt terwijl ze dat wel wilden. Beter hadden ze even gecheckt met me of ik nog wel kinderen wilde eigenlijkEn nu baal ik dat niet een van hun een leuke Ava heeft
Oh echt?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 17:20 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Maar je hebt nu op Insta wel een hele vage Fok! kennis die een dochter heeft die zo heet
quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 17:21 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh echt?
Goede smaak wel!!!
Je hoort m echt heel weinig he?
Een naam in de hoek van Welmoed/Edelheid? Ben nu wel benieuwdquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 20:59 schreef Ceviche het volgende:
Ik snap de namendiscussie wel, ik volg dit topic ook een beetje omdat ik min of meer verwacht dat de naam van zoon hier ooit eens opduikt![]()
Die heeft een oudgermaanse naam die niet meer voorkomt, dat is dus gewoon een bestaande naam maar omdat niemand die kent vindt men het al snel een vreemde naam.
De helft van de naam is in de hoek van zus/bloem/mens en de andere helft is een normale naam (bijvoorbeeld als in Boudewijn), mocht hij het later verschrikkelijk vinden kan hij nog door het leven als Bouke![]()
De naam past wel echt perfect bij hem overigens
Wel in die hoek ja, ik vind Welmoed een hele mooie naamquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 21:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Een naam in de hoek van Welmoed/Edelheid? Ben nu wel benieuwdIk vind het altijd erg mooie namen maar zelf zou ik het niet geven.
Das toch wel een hele gangbare naam? Ken er vier. Van oude oom tot kleuter uit de buurtquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 23:05 schreef arvensis het volgende:
Ik hoorde gister een R.ein in de speeltuin. Die had ik nog niet gehoord.
Ik cringe al bij Liselot, laat staan bij zoietsquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 22:13 schreef Jentin het volgende:
Ik kom net een Lise-Loth tegen. Kudo’s voor originaliteit
Of ze wist niet dat het Rein moest zijnquote:Op woensdag 4 augustus 2021 12:18 schreef MaJo het volgende:
Rein is een hele normale (oude) mannen naamik ken iemand die haar kind Rijn heeft genoemd, dat is dan weer wat hipper
Nee was echt een bewuste keuzequote:Op woensdag 4 augustus 2021 13:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Of ze wist niet dat het Rein moest zijn
De hond van mijn ouders heet Boudewijnquote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:08 schreef oh-oh het volgende:
Rein vind ik leuk, net als Rijk, en Boudewijn vind ik helemaal leuk.
Ik zal mijn hondennamenlijstje weer eens aanvullen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Maes is nu ook hip, dus rijn kan vast ookquote:Op woensdag 4 augustus 2021 12:18 schreef MaJo het volgende:
Rein is een hele normale (oude) mannen naamik ken iemand die haar kind Rijn heeft genoemd, dat is dan weer wat hipper
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:49 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Maes is nu ook hip, dus rijn kan vast ook
Lol, ik ging het ook net opzoeken omdat ik Maas wel ken als naam, bij vooral oudere mannen idd.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:04 schreef Limone het volgende:
[..]Ik ken een Maas (al wat ouder) en ik was benieuwd wat Meertens nou van die naam vond. Daar staat dat het van oorsprong een Utregse verkorting is van Thomas, haha, ik hoor het Lenie van de Takkestraat zo zeggen.
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/verklaring/naam/Maas
ZOMG had je je wachtwoord weer gevonden?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:52 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind Rijk en Rein best leuk, maar wat kort. In tegenstelling tot de trend tegenwoordig houd ik juist van lange(re) namen. Korte namen klinken vaak hard, en zo weinig melodieus. Klinkt ook raar als ik het zo schrijf, maar smaak is zo lastig uit te leggen..
Ben jij die van de laatste draak?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:25 schreef oh-oh het volgende:
Mijn wachten is beloond hoor, ik heb Disney merch met mijn naam, en eigen Funkopops
Ik ook. In deze tijd kun je die thuis, vanuit je luie stoel, alsnog bestellen, maar vroeger ging dat niet. Heb een keer een stempel met m'n naam besteld. Eindelijk iets met m'n naam! Volgens mij heb ik hem zelfs nog. Zo'n 25 jaar na dato. Ergens in m'n doos met jeugdherinneringen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik was vroeger als kind zijnde elke keer diep teleurgesteld wanneer ik voor een molen met bekers of sleutelhangers stond en mijn naam er weer niet bij zat![]()
Daar hebben de kinderen van @:F_r geen last van![]()
Hier idem. M'n dochter heeft allemaal gangbare, voorspelbaar geschreven, namen. Ik weet hoe het is om een aparte naam te hebben, dat wilde ik niet voor haar.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:47 schreef F_r het volgende:
De namen van mijn kinderen zijn heel gangbaar. Dus hoogstens dat je hoort weer zo'n top 10 naam. Bewuste keuze hier.
Ik zag ooit in België een beker met mijn naam. Heb 'm gelijk gekocht toenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:37 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik ook. In deze tijd kun je die thuis, vanuit je luie stoel, alsnog bestellen, maar vroeger ging dat niet. Heb een keer een stempel met m'n naam besteld. Eindelijk iets met m'n naam! Volgens mij heb ik hem zelfs nog. Zo'n 25 jaar na dato. Ergens in m'n doos met jeugdherinneringen.
Niet met een y, met een j, en het is niet echt een naam hoor, het is een titel.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:32 schreef SQ het volgende:
In India is dat toch ook gewoon een top 10 naam?
Yes dat ben ikquote:
Wij vonden het mooie namen. De naam van mijn jongste kun je wel op 2 manieren schrijven. Ik had geen zin om per se een aparte naam te zoeken terwijl wij deze namen gewoon mooi vinden. En van creatieve spelling ben ik niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:02 schreef Franny_G het volgende:
En waarom bewust een gangbare top-tien naam? Zodat er geen opmerkingen over komen, of iedereen meteen de naam goed begrijpt en goed schrijft?
Mijn tweede naam is 'Natalie'. Die was er vaak nog wel. Dus had een sleutelhanger met die naam.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:53 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb een niet-gangbare naam (hoewel maar 1 letter verschillend van een top10-naam) en ik vind het heel leuk juistik heb altijd toffe gesprekken over mijn naam. Hoewel ik als kind ook wel baalde als er geen sleutelhangers waren inderdaad
Mijn tweede naam is nog minder gangbaar dan mijn eerstequote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:20 schreef Celestien het volgende:
[..]
Mijn tweede naam is 'Natalie'. Die was er vaak nog wel. Dus had een sleutelhanger met die naam.
Bij mij waren dat altijd alleen de vrachtwagens met blauwe lettersquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik was vroeger als kind zijnde elke keer diep teleurgesteld wanneer ik voor een molen met bekers of sleutelhangers stond en mijn naam er weer niet bij zat![]()
Daar hebben de kinderen van @:F_r geen last van![]()
Daarom wilde ik Rembrandt! Werd gevetood. Zo flauw. Net als Ravi (te hip) en Arthur (geen argumenten gehoord). Het is een wonder dat we wederom een naam hebben gevonden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:38 schreef Franny_G het volgende:
Onze jongste heeft een ouderwetse naam. Een vader van een vriendje zei: die naam past voor mijn gevoel alleen bij oude mannen.. Maar dat is ook precies wat wij willen: oude namen weer laten herleven.
.
Grappig. Mijn kinderen hebben juist ook niet-gangbare namen omdat ik het zelf heel fijn vond om een naam te hebben die ik verder nergens hoorde.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:41 schreef Celestien het volgende:
[..]
Hier idem. M'n dochter heeft allemaal gangbare, voorspelbaar geschreven, namen. Ik weet hoe het is om een aparte naam te hebben, dat wilde ik niet voor haar.
Wij zien de charme ook wel, hoor.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Grappig. Mijn kinderen hebben juist ook niet-gangbare namen omdat ik het zelf heel fijn vond om een naam te hebben die ik verder nergens hoorde.
Zekerquote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:19 schreef Franny_G het volgende:
Ja Lemijn, het is schandalig dat dat dus helemaal langs me heen is gegaan!
Was die voor mij bestemd?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:15 schreef oh-oh het volgende:
Gebruikt je dochter dan al haar namen ook? Ik ben vernoemd naar mijn oma's daarom heb ik drie namen maar ik gebruik die echt nooit. Hooguit m'n voorletters...
Rembrandt is echt fantastischquote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:18 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Daarom wilde ik Rembrandt! Werd gevetood. Zo flauw. Net als Ravi (te hip) en Arthur (geen argumenten gehoord). Het is een wonder dat we wederom een naam hebben gevonden.
Ahwww nu ben ik vergeten wat de naam ook alweer is geworden en je verhaal is pleitequote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:18 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Daarom wilde ik Rembrandt! Werd gevetood. Zo flauw. Net als Ravi (te hip) en Arthur (geen argumenten gehoord). Het is een wonder dat we wederom een naam hebben gevonden.
Yes, omdat je het zo nadrukkelijk over haar namen hebt, of heeft ze een dubbele voornaam?quote:
Voornamelijk om aan te geven dat we bij alle namen van dezelfde gedachten uitgingen. Niet bewust een eenvoudige als start en daarna wat meer bijzondere namen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:05 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Yes, omdat je het zo nadrukkelijk over haar namen hebt, of heeft ze een dubbele voornaam?
De naam van jouw jongste staat ook al jaren op mijn lijstjequote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:38 schreef Franny_G het volgende:
Haha, ja dat is waar, ik had ook nooit iets met mijn naam erop. Overigens is er uiteraard een groot grijs gebied. De naam van onze oudste is niet gangbaar, toch kent vrijwel iedereen de naam eigenlijk wel.
Onze jongste heeft een ouderwetse naam. Een vader van een vriendje zei: die naam past voor mijn gevoel alleen bij oude mannen.. Maar dat is ook precies wat wij willen: oude namen weer laten herleven.
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom is dat erg? De oe bestaat elders ook niet maar ik zou mijn kind toch rustig Loes of Roeland noemen. Of gaat het om de beginletter?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:52 schreef Gentianella het volgende:
[..]
De naam van jouw jongste staat ook al jaren op mijn lijstjeMaar dan met IJ ipv Y. Mijn vriend vindt het ook mooi, maar durft het niet aan omdat de IJ buiten Nederland eigenlijk niet bestaat. (En we zouden wel echt IJ willen en niet Y.)
Dat laatste vind ik ook wel een pluspunt ja. Ik kom weleens namen tegen waarvan ik denk, arme kinderen...quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 07:53 schreef twist02 het volgende:
Hier ook bewust voor gangbare en niet verkeerd-te-schrijven namen gekozen.
Mijn voor- en achternaam moest ik altijd spellen vroeger (en nu m'n getrouwde achternaam ook), niet eens omdat ze zo vreemd zijn, maar gewoon op meerdere manieren geschreven kunnen worden.
Helaas bleek dat de naam van de oudste alsnog op verschillende manieren geschreven wordt(i/ie/y), maar daar hebben we dan wel echt de meest gangbare versie van, dus dat gaat bijna altijd goed.
Jongste is echt compleet foolproof gelukkig
En allebei maar 3 letters, dus ze kunnen binnen no time hun eigen naam schrijven
Gaat om de beginletter inderdaad. ‘Lemijn’ bijvoorbeeld zou geen probleem zijnquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 03:32 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Waarom is dat erg? De oe bestaat elders ook niet maar ik zou mijn kind toch rustig Loes of Roeland noemen. Of gaat het om de beginletter?
Hier dus ook, exact. M'n voornaam is niet bijzonder verder, maar er zit een dubbele letter in die je niet uitspreekt. Hij had er net zo goed niet kunnen staan, dus je kan het mensen niet eens kwalijk nemen dat ze het verkeerd schrijven. M'n achternaam heeft het bekende 's' of 'z' en 'oe' of 'ui' probleem.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 07:53 schreef twist02 het volgende:
Hier ook bewust voor gangbare en niet verkeerd-te-schrijven namen gekozen.
Mijn voor- en achternaam moest ik altijd spellen vroeger (en nu m'n getrouwde achternaam ook), niet eens omdat ze zo vreemd zijn, maar gewoon op meerdere manieren geschreven kunnen worden.
Dat is wel superfijn! En korte namen zijn ook zo lekker vlot. Houd er wel van!quote:Zo, Helaas bleek dat de naam van de oudste alsnog op verschillende manieren geschreven wordt(i/ie/y), maar daar hebben we dan wel echt de meest gangbare versie van, dus dat gaat bijna altijd goed.
Jongste is echt compleet foolproof gelukkig
En allebei maar 3 letters, dus ze kunnen binnen no time hun eigen naam schrijven
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:52 schreef Gentianella het volgende:
[..]
De naam van jouw jongste staat ook al jaren op mijn lijstjeMaar dan met IJ ipv Y. Mijn vriend vindt het ook mooi, maar durft het niet aan omdat de IJ buiten Nederland eigenlijk niet bestaat. (En we zouden wel echt IJ willen en niet Y.)
Oh wat leuk! We krijgen ook best vaak te horen dat mensen de naam heel leuk vinden. Ja, die beginletter is inderdaad wel wat lastig, daarom kozen wij voor Y, al klopt dat dan eigenlijk weer niet met de uitspraak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Wat heb ik gewonnenquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 11:22 schreef CaVaBien het volgende:
Het zusje van de buurmeisjes is geboren en ze heet..... Bloem! Volgens mij werd dat al geraden
Overigens was het niet bedoeld om de namen af te zeiken. Ik vond de combinatie van namen alleen bijzonder.
Begin nu toch nieuwsgierig te worden, Franny_Gquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 09:45 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Oh wat leuk! We krijgen ook best vaak te horen dat mensen de naam heel leuk vinden. Ja, die beginletter is inderdaad wel wat lastig, daarom kozen wij voor Y, al klopt dat dan eigenlijk weer niet met de uitspraak.
Uhhmmm... even tellen, hoor. Mijn voornaam (alleen de eerste) en m'n familienaam: 17.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 11:33 schreef oh-oh het volgende:
Mijn voornaam + achternaam is 7 letters in totaal
Oef, dat is een flinke, zeg.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 12:27 schreef Ceviche het volgende:
Ik kende iemand met voornaam+van+achternaam met in totaal 23 letters.
Die had geen dubbele voornaam overigens.
Een oud-hollandse naam die met een IJ begint, zoveel zijn er nietquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 12:11 schreef Celestien het volgende:
[..]
Begin nu toch nieuwsgierig te worden, Franny_G
Verder dan IJsbrand en IJtzen kom ik nietquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 12:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Een oud-hollandse naam die met een IJ begint, zoveel zijn er niet
Ik ging er altijd vanuit dat jij June heettequote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:04 schreef June. het volgende:
Ik vond het vroeger ook altijd vervelend als mensen mijn naam verkeerd schreven en idd dat nergens je naam te vinden wasTegenwoordig heb ik hem wel eens gehoord (dochter van Ronnie Flex heeft dezelfde naam, maar de mijnes is met een y).
Ik heb er ook 23quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 12:27 schreef Ceviche het volgende:
Ik kende iemand met voornaam+van+achternaam met in totaal 23 letters.
Die had geen dubbele voornaam overigens.
IJze. Of is dat IJtzen op zijn makkelijk?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Verder dan IJsbrand en IJtzen kom ik niet
Ik vind het wat respectloos om iemands naam verkeerd te schrijven, vooral zakelijk gezien. Alsof ik m'n naam verkeerd spel ter afsluiting van een mail... Als ik zelf mail krijg van, zeg, Hélène-Antoinette, dan is dat de naam die bovenaan mijn reply naar haar staat. En niet 'Heleen' of 'Helene'. Er staat 'Hélène-Antoinette', want zo heet ze.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:04 schreef June. het volgende:
Ik vond het vroeger ook altijd vervelend als mensen mijn naam verkeerd schreven en idd dat nergens je naam te vinden was![]()
Oh ja, eens. Zo had ik een collega die mijn naam consequent verkeerd schreef. Im groette dan dus ook altijd met de juiste schrijfwijze terug maar die hint kwam nooit over.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 20:29 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik vind het wat respectloos om iemands naam verkeerd te schrijven, vooral zakelijk gezien. Alsof ik m'n naam verkeerd spel ter afsluiting van een mail... Als ik zelf mail krijg van, zeg, Hélène-Antoinette, dan is dat de naam die bovenaan mijn reply naar haar staat. En niet 'Heleen' of 'Helene'. Er staat 'Hélène-Antoinette', want zo heet ze.
Eens hoor, helemaal als je het gewoon kunt overnemen vind ik het echt een teken van dikke desinteresse als je niet even de moeite neemt om iemands naam goed te lezen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 20:29 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik vind het wat respectloos om iemands naam verkeerd te schrijven, vooral zakelijk gezien. Alsof ik m'n naam verkeerd spel ter afsluiting van een mail... Als ik zelf mail krijg van, zeg, Hélène-Antoinette, dan is dat de naam die bovenaan mijn reply naar haar staat. En niet 'Heleen' of 'Helene'. Er staat 'Hélène-Antoinette', want zo heet ze.
Ik heb die fout wel ooit gemaakt. echt nog gezocht of het een man of vrouw was. Maar kreeg het niet gevonden. Nu gebruik ik maar gewoon meneer/mevrouw + achternaam als ik het niet weet.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 20:40 schreef arvensis het volgende:
Oh, zo mee eens.
Maar ik word gekker van mensen die er meteen van uit gaan dat ik een man ben en mij aanspreken als “de heer arvensis”. Ik snap het, mijn naam is ze onbekend, maar zeg dan op z’n minst de heer/mevrouw. Of google het, dan kom je op m’n LinkedIn-pagina waar ook een foto staat. Dat is in ieder geval wat ik doe bij (voor mij) onbekende namen.
De vraagsteller begint?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 21:27 schreef F_r het volgende:
Ik ben nu natuurlijk wel benieuwd naar al de namen hier. Ik ken wel wat Turkse namen ook namen waarvan ik nog nooit gehoord had.
Jij kent mijn naamquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 21:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
De vraagsteller begint?
Ik kan er altijd slecht tegen als namen hier besproken worden maar dan niet gewoon de naam genoemd wordt. Ik ben daar veel te nieuwsgierig voor
Jouw naam wel ja, maar niet van de kinderenquote:
Ik deed het toen ik nog onvolwassen was wel expres om mensen te ziekenquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 20:29 schreef Celestien het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 20:37 schreef June. het volgende:
[..]
Oh ja, eens. Zo had ik een collega die mijn naam consequent verkeerd schreef. Im groette dan dus ook altijd met de juiste schrijfwijze terug maar die hint kwam nooit over.
Ik ook niet. Ik heb geen geheimen voor fokquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 22:04 schreef Celestien het volgende:
Ik ga de naam van m'n dochter niet posten, maar zou er geen probleem mee hebben om m'n eigen voornaam hier neer te zetten
* Celestien krijgt ineens een plannetje voor je verjaardagscadeauquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 06:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik heb geen geheimen voor fok
Mijn naam is niet uniek in NL, hij wel komt voor. Maar niet vaak genoeg voor een kekke sleutelhanger of mok.
Dan geven we elkaar een sleutelhangerquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 09:58 schreef Celestien het volgende:
[..]
* Celestien krijgt ineens een plannetje voor je verjaardagscadeau
Ik ben wel benieuwdquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 06:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik heb geen geheimen voor fok
Mijn naam is niet uniek in NL, hij wel komt voor. Maar niet vaak genoeg voor een kekke sleutelhanger of mok.
Misschien eens op vakantie naar Argentinië?quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 10:42 schreef F_r het volgende:
Ik wil ook een sleutelhanger.
Ik heb best wel een bekende naam maar niks keks te vinden.
Daar dacht ik ook al aan jaquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 13:19 schreef Aure het volgende:
Secret Sleutelhanger, en dat je dan sleutelhangers met namen maakt voor je lootje +kinderen van je lootje
Mijn naam komt nu veel vaker voor dan toen ik klein was, dus ik herken dat sprongetje welquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 17:28 schreef Kyara het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden dus serieus een sleutelhanger met mijn naam erop gekocht. Gewoon omdat hij er was. Elke keer weer zoeken tussen die rekken en nooit je naam vinden. Dat gevoel dat hij er dan ineens wel wel tussen hangt, echt, zelfs als 30-er doet je hart dan nog een sprongetje.
Of ik ben gewoon raar, dat is ook nog een mogelijkheid
Hele normale naam, bij iedereen wel bekend. Maar ook weer niet zo veelvoorkomend dat er veel van dat soort meuk te krijgen was. Kinderen trouwens zelfde idee qua namen. Hele normale en bekende namen maar nooit met meerdere in een klas of zo.
Dat was de jongenlijn van het merk Lief. Reden om het niet te kopen overigens, alsof alle meisjes lief zijn en alle jongens stoer, getver.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:51 schreef mousemicky het volgende:
In de categorie bijzondere namen, bij F zit komend jaar een jongetje in de klas met de naam Stoer... Wellicht waren die fan van dat merk waarop dat met grote letters stond (bestaat dat nog eigenlijk?)...
In de parallelklas zit een Vino (ja, met een N dus), dat kan ik niet loskoppelen van het beeld van een vader en moeder met een grote wijnkelder.
Ja, da's dus ook altijd mijn eerste gedachte bij zulke namenquote:Op zondag 8 augustus 2021 09:09 schreef MaJo het volgende:
En dan blijkt Stoer een iel mannetje met een bril
Waarbij je meteen denkt aan de schilder die wat vollere vrouwen schilderdequote:Op zondag 8 augustus 2021 19:47 schreef krijtlijk het volgende:
Ik hoorde laatst de naam R.ubens, Ruben ken ik wel maar met een s erachter vind ik het meer een achternaam.
Ik ben eigenlijk wel heel erg blij met mijn naam.quote:Op zondag 8 augustus 2021 19:48 schreef Celestien het volgende:
Sleutelhangers: check!
We kiezen mooie namen voor onze kinderen, maar hoe hadden jullie willen heten, als je nu de keuze had gehad?
Voor mij is dat 'Nora'.
Ik heb nooit een sleutelhanger kunnen vinden met mijn naam, maar ben op zich wel tevreden. Maar met mijn achternaam wat minder, ik kan het zelf niet fatsoenlijk uitspreken als ik duidelijk moet articuleren.quote:Op zondag 8 augustus 2021 19:48 schreef Celestien het volgende:
Sleutelhangers: check!
We kiezen mooie namen voor onze kinderen, maar hoe hadden jullie willen heten, als je nu de keuze had gehad?
Voor mij is dat 'Nora'.
Voor het gemak is je eerste officiële naam vooral handig als roepnaam.... als het je derde officiële naam is dan heb je er meestal nog niets aanquote:Op zondag 8 augustus 2021 20:53 schreef Aure het volgende:
Ik ben niet ontevreden over mijn roepnaam, maar voor het gemak was één van mijn officiële namen handiger geweest als roepnaam
Wel als ik mij moet identificeren bij het postkantoor voor een pakketje en daar mijn roepnaam op staatquote:Op zondag 8 augustus 2021 21:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor het gemak is je eerste officiële naam vooral handig als roepnaam.... als het je derde officiële naam is dan heb je er meestal nog niets aan
Ik weet niet of alle namen voluit op mijn rijbewijs staan, en iedere keer mijn paspoort meenemen begin ik ook niet aan.quote:Op zondag 8 augustus 2021 23:24 schreef Aure het volgende:
[..]
Wel als ik mij moet identificeren bij het postkantoor voor een pakketje en daar mijn roepnaam op staatAls dat een van mijn officiële namen zou zijn, scheelt dat een hoop uitleg, ook als het de tweede ipv de eerste is (ik heb geen derde
)
Ik heb een IDkaart standaard bij, daar staan mijn twee namen iig wel voluit opquote:Op zondag 8 augustus 2021 23:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet of alle namen voluit op mijn rijbewijs staan, en iedere keer mijn paspoort meenemen begin ik ook niet aan.
Grappig, ik vind Karlijn echt helemaal geen stoere naam, maar dat komt misschien door de Karlijnen/Carlijnen die ik ken. Zijn allemaal wat verlegen, teruggetrokken en zachte types.quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb nooit gehad dat ik ontevreden over mijn naam was en ben. Ik ben er eigenlijk wel blij mee. Maar als ik naar mezelf kijk, past toch meer iets als Karlijn bij me denk ik. Een beetje een kruising tussen vrouwelijk en stoer
Had een klasgenootje uit zeeland ook, daar is het blijkbaar niet heel gek om dit te doen.quote:Op zondag 8 augustus 2021 23:38 schreef Leandra het volgende:
Ik neem mijn paspoort echt niet mee om iets op te halen, dan gebruik ik mijn rijbewijs, waar alleen mijn eerste naam voluit staat (anders past het niet eens) maar mijn roepnaam is mijn derde naam, en die kunnen ze dan dus niet zien.
Maar dan nog, ik zie hier nog steeds geboortekaartjes "Johanna Geertruida, we noemen haar Naomi"
En dan staat er dus gewoon Johanna G. op het rijbewijs, of Johanna Geertruida op de ID-kaart of het paspoort van Naomi.
Nou het is maar net wie je hebt bij een afhaalpunt, hoewel het bij mijn vaste postNL punt altijd goed gaat hoor. En tegenwoordig hoef ik het wel minder vaak uit te leggen dan pak en beet 5 jaar geleden.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:08 schreef oh-oh het volgende:
Bij afhalen maakt het toch helemaal niks uit? Tenminste, bij Post.nl punten mag iedereen je pakje afhalen met zijn of haar id.
Het was bij GLS/DPD/UPS. Geen idee meer welke want de afhaalpunten van die vervoerders zaten bij elkaar. Inmiddels gelukkig niet meer want bij die winkel waren de openingstijden altijd een verrassing.quote:Op maandag 9 augustus 2021 12:08 schreef oh-oh het volgende:
Bij afhalen maakt het toch helemaal niks uit? Tenminste, bij Post.nl punten mag iedereen je pakje afhalen met zijn of haar id.
Dat dacht ik dus ook al. Ik ben verder niet gedoopt en heb ook geen nabije familie wiens doopnamen afwijken van de officiële namen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:25 schreef lunapuella het volgende:
In principe zijn doopnamen de namen waarmee je gedoopt wordt. Die kunnen in theorie afwijken van de namen in je paspoort. In de praktijk is dat niet zo vaak. Maar niet iedere tweede/derde naam is dus per definitie een doopnaam.
Ja joh? Nu maak je me wel nieuwsgierig!quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:25 schreef LeSage het volgende:
Ik ben ook heel tevreden met mijn naam, ook al zijn er mensen die het zielig voor me vinden (maar écht dus, die reacties krijg ik).
Ja, dat is dus ook precies waar man en ik voor gegaan zijn bij de kinderen: allebei 3 letters, geen extra voornamen (dopen was sowieso nooit aan de orde bij deze rasechte atheïstquote:En nog fijner: geen extra voor- of doopnamen. Ik heb nooit gezeik met tickets boeken, voorletters die niet kloppen, dat soort ongein.
4 letters, that’s it.
Ik heb er twee. Voornamen dus. De tweede is Natalie. Daarmee heb ik zo'n 17 jaar gepost op dit forumquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 20:25 schreef LeSage het volgende:
Ik ben ook heel tevreden met mijn naam, ook al zijn er mensen die het zielig voor me vinden (maar écht dus, die reacties krijg ik).
En nog fijner: geen extra voor- of doopnamen. Ik heb nooit gezeik met tickets boeken, voorletters die niet kloppen, dat soort ongein.
4 letters, that’s it.
Kun je niet een Les Miserables verwijzing doen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 22:17 schreef eponine het volgende:
Ik heb 1 naam. Mijn broer ook. Allebei dezelfde beginletter. Vet onhandig met post enzo toen we nog thuis woonden!
Oh en ik vond mijn naam vroeger vreselijk want lang (9 letters) en 3 lettergrepen, maar nu vind ik hem prima en zou ik echt niet weten hoe ik dan anders had moeten heten. Maar vroeger wilde ik Mandy of Peggy of iets anders hips heten![]()
![]()
Zoon heeft twee namen en baby zal ook twee namen krijgen omdat ik dat gewoon mooier vind![]()
A.s. vrijdag weten we of we op zoek kunnen naar een jongens- of meisjesnaam. Jongensnaam zal weinig problemen geven denk ik. En nu hebben we wel een meisjesnaam besproken waar we allebei enthousiast over zijn, maar iemand met wie ik vroeger (veel) (heel veel) om ging en nog steeds contact mee heb heet dus ook zo. Zou dat voor jullie een reden zijn om een naam niet te geven?
quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 22:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Kun je niet een Les Miserables verwijzing doen?
Ha nog zo'n fanquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 22:52 schreef eponine het volgende:
[..]aangezien man en ik daar zo’n 11x geweest zijn zou dat niet eens zo gek zijn, haha! Cosette en Eponine
(m’n schoonvader heet overigens hetzelfde als één van de studenten)
Klopt, zou prima kunnen idd! Maar we hebben al teveel mensen met een M als beginletter in de familie vind ik (inclusief ikzelf) dus het is in mijn hoofd geen optiequote:Op dinsdag 10 augustus 2021 22:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ha nog zo'n fanIk zit tegen de 20x aan denk ik maar ik weet het niet meer precies
Het is jammer dat de namen zo ontzettend Frans zijn, al zou de naam van je schoonvader nog wel kunnen (ik neem aan dat hij Marius heet en niet Enjolras)
Ik ken een gezin waarbij de vader, moeder én hun 3 kinderen dezelfde voorletter hebben.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 23:41 schreef laziness het volgende:
Tja manlief en ik hebben ook dezelfde voorletter. Ik vind het altijd wel grappig dat sinds we getrouwd zijn we allebei K. Lutjebroek zijn.
Kind er ook nog bij vonden we wel iets te ver gaan aangezien we maar één voornaam wilden geven.
Ja ik ook. Sommigen doen het er juist om maar het geeft wel een beetje een jut en jul gevoel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 23:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik ken een gezin waarbij de vader, moeder én hun 3 kinderen dezelfde voorletter hebben.
Ik heb hetzelfde met mijn man, ik bestel pakketjes enzo daarom maar gewoon op mijn meisjesnaamquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 23:41 schreef laziness het volgende:
Tja manlief en ik hebben ook dezelfde voorletter. Ik vind het altijd wel grappig dat sinds we getrouwd zijn we allebei K. Lutjebroek zijn.
Kind er ook nog bij vonden we wel iets te ver gaan aangezien we maar één voornaam wilden geven. Maar als het echt DE naam was geweest had ik me er niet door tegen laten houden. Nu heb ik bij officiële instanties wel aangeven partnernaam-meisjesnaam maar in de praktijk is het anders als nog wel duidelijk voor wie de post is. En zo niet, geen geheimen
Ik ook, het zou mijn keuze niet zijnquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 23:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik ken een gezin waarbij de vader, moeder én hun 3 kinderen dezelfde voorletter hebben.
Het gezin waaruit mijn vriend komt heeft dat ook, ik zie er de humor niet van inquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 23:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat leuk! Dus toch maar Cosette doenquote:Op woensdag 11 augustus 2021 14:27 schreef eponine het volgende:
Nou… we konden eerder terecht voor de 20-weken echo en kunnen dus op zoek naar een meisjesnaam, dit wordt leuk![]()
In mijn rijbewijs staat meisjesnaam e/v mansnaam (e/v = echtgenoot van), in mijn paspoort alleen meisjesnaam. En ik heb gekozen voor mansnaam-meisjesnaam bij ons trouwen in 2012 en mijn huidige paspoort is van 2017. Dus eigenlijk blijft je meisjesnaam gewoon je "echte" achternaam. Voor alles waarbij ik me moet legitimeren (ook vliegtickets etc) gebruik ik dus mijn meisjesnaam om gedoe te voorkomen.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 14:34 schreef MaJo het volgende:
Ik gebruik tegenwoordig mijn getrouwde naam maar daar heb ik wel vaak problemen mee. Mijn getrouwde naam staat nog niet in mijn paspoort of rijbewijs dus ik kan nooit bewijzen dat ik echt zo heet. Heb er al vaak problemen mee gehad, bij het halen van paketten, tentamen doen en laatst mijn identiteit verifiëren voor mijn creditcard. Heel irritanthet lijkt wel alsof je tegenwoordig meer gedwongen wordt om met je meisjesnaam te doen.
Klinkt meer alsof je gedwongen wordt de naam te gebruiken die je op je officiële documenten hebt staan?quote:Op woensdag 11 augustus 2021 14:34 schreef MaJo het volgende:
Ik gebruik tegenwoordig mijn getrouwde naam maar daar heb ik wel vaak problemen mee. Mijn getrouwde naam staat nog niet in mijn paspoort of rijbewijs dus ik kan nooit bewijzen dat ik echt zo heet. Heb er al vaak problemen mee gehad, bij het halen van paketten, tentamen doen en laatst mijn identiteit verifiëren voor mijn creditcard. Heel irritanthet lijkt wel alsof je tegenwoordig meer gedwongen wordt om met je meisjesnaam te doen.
Dit is trouwens niet wat ze ons hebben voorgespiegeld bij het kiezen van de naam. Toen is echt heel duidelijk gezegd dat het ervoor of -achter plakken van de naam van de ander altijd zou betekenen dat die naam ook in het paspoort zou komen.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 14:42 schreef Viv het volgende:
[..]
In mijn rijbewijs staat meisjesnaam e/v mansnaam (e/v = echtgenoot van), in mijn paspoort alleen meisjesnaam. En ik heb gekozen voor mansnaam-meisjesnaam bij ons trouwen in 2012 en mijn huidige paspoort is van 2017. Dus eigenlijk blijft je meisjesnaam gewoon je "echte" achternaam. Voor alles waarbij ik me moet legitimeren (ook vliegtickets etc) gebruik ik dus mijn meisjesnaam om gedoe te voorkomen.
Kwestie van een nieuw paspoort en/of rijbewijs aanvragen, dan staat er wel e/v achternaam partner in, indien je gekozen hebt om die ook te voeren.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 14:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh, dat zou ook kunnen idd... dat je die keuze gewoon hebt als je niet voor het gebruiken van de naam gekozen hebt, want ik kan me niet herinneren dat ik moest/mocht kiezen of er e/v Mansnaam in zou komen, maar dat was dus nog in de tijd dat ik officieel nog voor Leandra Meisjesnaam-Mansnaam gekozen had.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 15:13 schreef lunapuella het volgende:
Of je er e/v PartnersNaam bij hebt staan, staat los van je eigen naamvoering. Ik heb mijn geboortenaam aangehouden maar er staat wel e/v op mijn id-kaart. Daar krijg je zelf de keuze in wanneer je het document afvraagt. Ik heb het wel gedaan omdat de kinderen zijn achternaam hebben en ik zo een officiële link tussen ons kan tonen.
Ik heb die keus volgens mij niet. Ik heb destijds bij de ondertrouw oid aangegeven dat ik ook in de toekomst alleen met mijn geboortenaam door het leven wilde gaan. Voor zover ik me kan herinneren heb ik sindsdien ook niet de optie gehad haar naam toe te voegen in mijn paspoortquote:Op woensdag 11 augustus 2021 15:13 schreef lunapuella het volgende:
Of je er e/v PartnersNaam bij hebt staan, staat los van je eigen naamvoering. Ik heb mijn geboortenaam aangehouden maar er staat wel e/v op mijn id-kaart. Daar krijg je zelf de keuze in wanneer je het document afvraagt. Ik heb het wel gedaan omdat de kinderen zijn achternaam hebben en ik zo een officiële link tussen ons kan tonen.
Bij mijn paspoort hebben ze dat kennelijk niet gevraagd en bij mijn rijbewijs wel.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 15:16 schreef Leandra het volgende:
ik kan me niet herinneren dat ik moest/mocht kiezen of er e/v Mansnaam in zou komen
En dit:quote:Op woensdag 11 augustus 2021 16:10 schreef Leandra het volgende:
De gemeente Amsterdam legt eea hier vrij duidelijk uit:
https://www.amsterdam.nl/(...)A918-EF6A27D790B5%7D
https://www.amsterdam.nl/(...)AE34-37814660D2F0%7Dquote:Uw officiële achternaam verandert niet
Als u in Nederland trouwt of een geregistreerd partnerschap aangaat, houdt u in uw paspoort uw eigen geboortenaam. Dat is uw officiële (juridische) achternaam. Deze verandert niet door de keus voor naamgebruik.
Dan heeft de gemeente Utrecht het destijds verkeerd vermeld. Daar werden we echt gewaarschuwd: "Als je kiest voor 'naamgebruik', krijg je e/v of p/v.”. Of zou dat 15 jaar geleden gewoon anders zijn geweest dan nu?quote:Op woensdag 11 augustus 2021 16:10 schreef Leandra het volgende:
De gemeente Amsterdam legt eea hier vrij duidelijk uit:
https://www.amsterdam.nl/(...)A918-EF6A27D790B5%7D
In je paspoort heb je toch ook het e/v? Misschien ergens een vinkje verkeerd staan?quote:Op woensdag 11 augustus 2021 14:42 schreef Viv het volgende:
[..]
In mijn rijbewijs staat meisjesnaam e/v mansnaam (e/v = echtgenoot van), in mijn paspoort alleen meisjesnaam. En ik heb gekozen voor mansnaam-meisjesnaam bij ons trouwen in 2012 en mijn huidige paspoort is van 2017. Dus eigenlijk blijft je meisjesnaam gewoon je "echte" achternaam. Voor alles waarbij ik me moet legitimeren (ook vliegtickets etc) gebruik ik dus mijn meisjesnaam om gedoe te voorkomen.
Ik moest lachenquote:Op woensdag 11 augustus 2021 14:59 schreef Clubsoda het volgende:
Meisjesnaam, wat een mal woord vind ik dat tochIk weet nog dat ik het woord leerde toen ik een jaar of 10 was. Mijn moeder had haar eigen naam gehouden dus het fenomeen zei me niets. Maar ik speelde met een klasgenootje en haar moeder heette geloof ik Jantje (of een andere verkleinde mannennaam) en iemand vroeg haar wat de meisjesnaam van haar moeder was. Ik dacht oprecht dat Jantje haar jongensnaam was en dat ze ook nog een meisjesnaam had, zoiets als Marie ofzo
Het duurde echt jaren voordat ik snapte dat je dat dient te gebruiken voor je eigen achternaam
Leuk verhaal: vlak voor we gingen trouwen verliep mijn paspoort dus ik dacht ik wacht een paar dagen en dan vraag ik een nieuwe aan op de dag dat we trouwen. Wij trouwen, ik vraag een paspoort aan, blijkt de verwerkingstijd van je achternaam een week te zijnquote:Op woensdag 11 augustus 2021 14:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Klinkt meer alsof je gedwongen wordt de naam te gebruiken die je op je officiële documenten hebt staan?
Als je bij je huwelijk hebt aangegeven beide namen te willen voeren, staan ze ook allebei op je volgende identiteitsbewijs. Tot die tijd heb je nou eenmaal maar voor 1 naam bewijs.
Óf je moet er een paar centen voor over hebben, als je het echt belangrijk vindt, en gewoon een nieuw paspoort of rijbewijs gaan halen
Volgens mij is dat inderdaad wel hoe het werktquote:Op woensdag 11 augustus 2021 15:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit is trouwens niet wat ze ons hebben voorgespiegeld bij het kiezen van de naam. Toen is echt heel duidelijk gezegd dat het ervoor of -achter plakken van de naam van de ander altijd zou betekenen dat die naam ook in het paspoort zou komen.
Was voor ons reden om het niet te doen, dus ik heb geen idee of jij een uitzondering of de regel bent![]()
Voor niet-hetero stellen is dat niet aan te raden, er zijn behoorlijk wat landen waar ze daar niet zo cool mee omgaan.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 19:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Volgens mij is dat inderdaad wel hoe het werktWaarom zou jij de naam van je vrouw niet in je paspoort willen hebben dan?
Jeetje helemaal niet bij stilgestaan (zoals het hoort). Maar inderdaad, dan snap ik het wel jaquote:Op woensdag 11 augustus 2021 19:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Voor niet-hetero stellen is dat niet aan te raden, er zijn behoorlijk wat landen waar ze daar niet zo cool mee omgaan.
Ik heb geen idee, ik kan me ook niet herinneren dat ik gekozen heb voor e/v op mijn paspoort en rijbewijs, dat is volgens mij gewoon gebeurd omdat ik gekozen had als Meisjesnaam-Mansnaam te worden aangeschreven door de overheid.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan heeft de gemeente Utrecht het destijds verkeerd vermeld. Daar werden we echt gewaarschuwd: "Als je kiest voor 'naamgebruik', krijg je e/v of p/v.”. Of zou dat 15 jaar geleden gewoon anders zijn geweest dan nu?
Oh ja, misschien zeg ik dat ook welquote:Op woensdag 11 augustus 2021 19:27 schreef Mrs.Peel het volgende:
De term 'geboortenaam' gebruik ik altijd, dat zegt meteen wat je bedoelt.
Ik heb ook m'n eigen naam gehoudenquote:Op woensdag 11 augustus 2021 17:14 schreef oh-oh het volgende:
Haha mijn zusje wil bij trouwen haar eigen naam houden ipv de super Hollandse naam van haar man en kinderen.
Haar vriend ( al bijna 30 jaar samen en drie kinderen ) wil dat ze per se zijn naam neemt als ze trouwen.
Die gaan echt nooit trouwen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |