SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
Jeez. Super creatief en exotisch!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:25 schreef snoopy het volgende:
Mijn laatste post:
http://www.focus-wtv.be/n(...)le-4000263933895.htm
en allemaal voor je eigen lol ook. Achterlijk!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:39 schreef Kleurdoos het volgende:
wat ben je dan een eikel zeg, als je je kinderen zo te kakken zet
Ik zeg net tegen mijn vriend omg inteelt koppiesquote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:53 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn god, die foto van het gezin vorig jaar.... niet de snuggerste koppies ook![]()
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Ze heeft wel een beetje last van l'axné
Zou toch geinig zijn als ze nog één kind krijgt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:42 schreef Sjeen het volgende:
En nu nog een Leax en een Laex bakken... Oeh en Exal, Elax, Xale, Axle, nog opties te over.
Mja. Kunnen ze niet zoveel aan doen. Ik zou dit ff weghalen, vind het wel sneu voor die kinders als ze (of hun klasgenoten) hun foto terugvinden met die tekst erbijquote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:58 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik zeg net tegen mijn vriend omg inteelt koppies![]()
Ze zien er al niet heel wijs en slim enzo uit en dan die namen
Of Myyrrdiirrquote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:09 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Zou toch geinig zijn als ze nog één kind krijgt.
William..
Indrukwekkende monobrow ook wel.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:58 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik zeg net tegen mijn vriend omg inteelt koppies![]()
Ze zien er al niet heel wijs en slim enzo uit en dan die namen
[ afbeelding ]
Snap ik ook nietquote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:57 schreef amaranta het volgende:
Ik ken ook iemand die van dat soort 'eisen'aan de namen van haar kinderen heeft gesteld.
Alle namen evenveel letters, en ze beginnen allemaal met dezelfde letter.
Daar ga ik niet mee akkoord, na die eerste twee zijn ze volledig de mist in gegaan....quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, moet ze zelf weten. Zijn wel oké namen.
Het is gelukkig niet Henk, Hnek, Hekn.
Lol..quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:42 schreef Kleurdoos het volgende:
de familie heeft er weer een parel bij
Wij zijn trotse ouders en grote broer geworden van onze lieve D elano M artin P rins
wel knap trouwens, en ouders en grote broer worden
Ik probeer te bedenken hoe dat kan, maar word niet erg blij van de optiesquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:42 schreef Kleurdoos het volgende:
de familie heeft er weer een parel bij
Wij zijn trotse ouders en grote broer geworden van onze lieve D elano M artin P rins
wel knap trouwens, en ouders en grote broer worden
aan de groepsfoto van toen ze er nog 5 hadden te zien zitten er wel 2 tweelingen bij.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:26 schreef Spees_Eend het volgende:
Trouwens... whut... 6 kinderen op je 23e![]()
Niet eens trui, dat dacht ik ook namelijk al...quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:21 schreef trui het volgende:
Gefeliciteerd Tante KD!
[..]
aan de groepsfoto van toen ze er nog 5 hadden te zien zitten er wel 2 tweelingen bij.
maar wat een triestigheid....
Ik had het over de namen die mijn vriendin aan haar kinderen heeft gegeven.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:27 schreef Lessien01 het volgende:
[..]
Daar ga ik niet mee akkoord, na die eerste twee zijn ze volledig de mist in gegaan....
Sorry verkeerd gelezen!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:58 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik had het over de namen die mijn vriendin aan haar kinderen heeft gegeven.
Die alexfamillie is inderdaad insane.
Die hebben zich vast laten inspireren door het ghetto-namen filmpje op YouTubequote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:18 schreef Kleurdoos het volgende:
babybytes:
Deshanthony
Anthonischa
broer en zus
Ja, jayms Dean vond ik ook wel bijzonder jaquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:32 schreef Limone het volgende:
oooh babybytes!![]()
![]()
Jayms Dean
Deylan
Ghijs
Bayley (meisje)
Ghijs valt echt uit de toon. Dat is meer een soort wannabe kaque.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:32 schreef Limone het volgende:
oooh babybytes!![]()
![]()
Jayms Dean
Deylan
Ghijs
Bayley (meisje)
Deze heb ik nu een paar keer hardop uitgesproken maar mij lukt het niet. Ligt misschien aan mijn dialect (Z-O Brabant). Wordt een soort Fgeegk. Misschien met een rollende R en Gooische tweede R dat het makkelijker loopt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:32 schreef Lamb29 het volgende:
Pareltjes weer idd
Op t kdv hier zit een F reerk..
Moest er eerst enorm aan wennen, maar ondertussen kan ik hem uitspreken en vind hem iig leuker dan Freek.
True, alhoewel Gronings t ook altijd goed doetquote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:15 schreef Kleurdoos het volgende:
ah freurk?
ik klink alleen twents als ik boos ben of grapjes maak, want grapjes klinken leuker op zijn twents
Ik ben echt heel erg benieuwd naar jullie naam.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:16 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
True, alhoewel Gronings t ook altijd goed doet
Maargoed, 2 tukkers hier, dus dat klinkt nog wel regelmatig
Dat laatste denk ikquote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:58 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Deze heb ik nu een paar keer hardop uitgesproken maar mij lukt het niet. Ligt misschien aan mijn dialect (Z-O Brabant). Wordt een soort Fgeegk. Misschien met een rollende R en Gooische tweede R dat het makkelijker loopt.
Nee dat niet idd.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:44 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ken ook een Freerk. Kan het wel uitspreken maar je krijgt er niet een ontspannen mondgevoel van ofzo.
Hahaha...ik hoor helemaal in mijn hoofd wat je bedoelt. Ik had ooit een Limburgse leraar die het Engelse woord N@tschool uitsprak als Natskoellll.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Limburgers die spreken die laatste l altijd heel 'overdreven' uit.
Paulll Roelllll
Ja ik hoor het hem zeggen ja.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:52 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Hahaha...ik hoor helemaal in mijn hoofd wat je bedoelt. Ik had ooit een Limburgse leraar die het Engelse woord N@tschool uitsprak als Natskoellll.
Oh, als ik het typ is het helemaal niet grappig. Maar jij snapt vast meteen wat ik bedoel
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:58 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Deze heb ik nu een paar keer hardop uitgesproken maar mij lukt het niet. Ligt misschien aan mijn dialect (Z-O Brabant). Wordt een soort Fgeegk. Misschien met een rollende R en Gooische tweede R dat het makkelijker loopt.
Flyers van m'n schildergebeuren brengen, die krijgen alle zwangere vrouwen hier in een cadeautasje, grapjurk.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:17 schreef Pvoesss het volgende:
Meev is echt naamverkrachten!
Maar uhhh wat deed jij bij de verloskundige?
Een soort Freeerik of als ik erg mijn best doe (en het dus fouter gaat) wordt het Free-urk. Komt ook door de keel-r, die maakt het er niet mooier op.quote:
Ai, mijn moeder zei altijd Pauwel. En er is dat kinderliedje van Pauwel Jonas.quote:
Dat is toch zo'n Keltische naam die op allerlei manieren geschreven wordt ondanks gelijke uitspraak? Mab en Mav = Meave. Dan kan die fonetische M eev er ook wel bij.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:11 schreef innepin het volgende:
Ik spotte bij de verloskundige een M e e v.
Nou vind ik Maeve prachtig, maar Meev?
Ook nog gespot: D jolaija.![]()
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:57 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dat is toch zo'n Keltische naam die op allerlei manieren geschreven wordt ondanks gelijke uitspraak? Mab en Mav = Meave. Dan kan die fonetische M eev er ook wel bij.
bron: Samaire Armstrong - Biographyquote:Her name is pronounced Sah-mee-rah
Her parents initially pronounced her name "Sam-air" for 3 months until they were taught how to pronounce it in its proper Irish form.
Heb je al gekeken op google? Da's nl niet zo moeilijk te vinden.quote:Op woensdag 27 maart 2013 00:44 schreef NITROHOSS het volgende:
Zijn er ook sites waar je kan zoeken op thema?
Ik heb een absolute zwak voor Siobhan en Phoebe maar het is nooit een optie geweest.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:52 schreef She-Wolf het volgende:
Net als de Welshe naam Myrddin. Of Siobhan. En dat mensen jou dan raar aankijken als je het wel uitspreekt zoals het hoort.
En dan te bedenken dat we hem expres geen Graham genoemd hebben omdat dit samen met Bram niet echt dwingt tot een goede uitspraak.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:16 schreef She-Wolf het volgende:
Nieggel![]()
Ik vind Siobhan en vooral Phoebe ook heel leuk, maar idd. Mensen hebben nu al genoeg moeite met het uitspreken van de namen van mijn dochters. En dat had ik niet echt verwacht. Vooral Eeeeevan of Ievan niet.
o god heb je hem hierquote:Op woensdag 27 maart 2013 00:52 schreef NITROHOSS het volgende:
Ik zou gewoon door wat thema's willem bladeren.... Kan ik ook thema's als paardenverzorger, krijgsheer en landwerker overslaan. Licht vind ik bijvoorbeeld wel een mooi thema... Kwam voorbij met de naam Eoin... Die naam werd helaas weggestemd....
Gefeliciteerd meneerquote:Op woensdag 27 maart 2013 00:44 schreef NITROHOSS het volgende:
Omg..... Wat een drama om namen te verzinnen zeg... Meisjesnamen... Geen probleem... Jongensnamen...
Kom ik hier terecht...
Ik ben nu door een heleboel namen gegaan... Jammer dat de moeder en ik nog niet op 1 lijn en smaak zitten
Zijn er ook sites waar je kan zoeken op thema?
Dat was mijn andere associatie inderdaad. Maar ik vermoed dat een groot deel van de mensen daar niet aan denkt. Of ze dan wel aan Arisch denken is een tweede natuurlijkquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:20 schreef She-Wolf het volgende:
Het doet mij eerder denken aan Ares, god van de oorlog. Ik vind het wel een mooie naam.
Dat vind ik niet eens gekquote:Op woensdag 27 maart 2013 10:52 schreef She-Wolf het volgende:
Net als de Welshe naam Myrddin. Of Siobhan. En dat mensen jou dan raar aankijken als je het wel uitspreekt zoals het hoort.
ik ook hoor, dus ik heb het in de roepnaam zelfs gedaanquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:43 schreef Limone het volgende:
Toch vind ik zo'n familienamenlijn ook wel weer bijzonder .
Ik vind Ierse namen heel mooi, maar wel echt voor Ierse mensen of in Ierland.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:38 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat vind ik niet eens gek. Zo'n onbekende namen in NL en ook nog een compleet andere uitspraak van klinkers/klanken. Ik heb er echt niéts mee, met die Ierse en Welshe namen in Nederland.
Aram een idee?quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:38 schreef Limone het volgende:
Ares staat hier op het lijstje. Het is ook een naam die voortkomt uit 'Adriaan' en alle jongens binnen mijn man's familie (maar eigenlijk ook vrouwen, dus eigenlijk iedereen) geboren vanaf 1300 hebben een Adriaan-achtige naam.
Ik vind het alleen zo'n lelijke naam
Wat dacht je van mensen die hun dochter een Welsh naam geven het vrolijk op z'n Hollands uitspreken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:38 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat vind ik niet eens gek. Zo'n onbekende namen in NL en ook nog een compleet andere uitspraak van klinkers/klanken. Ik heb er echt niéts mee, met die Ierse en Welshe namen in Nederland.
Ik heb 'm wel eens gehoord als Sjobhjanquote:Op woensdag 27 maart 2013 16:26 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Wat dacht je van mensen die hun dochter een Welsh naam geven het vrolijk op z'n Hollands uitspreken.
"Siejoban, ruim je speelgoed eens op!"
Je kunt het ook zo uitspreken:quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik vind Ierse namen heel mooi, maar wel echt voor Ierse mensen of in Ierland.
Ik ken een Soairse hier, dat is altijd lachen als mensen haar naam lezen en haar dan willen roepen of zo
Elmoquote:Op woensdag 27 maart 2013 16:36 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Je kunt het ook zo uitspreken:
Mooooiquote:Op woensdag 27 maart 2013 16:55 schreef GotC het volgende:
Wel is duidelijk dat mocht het een meisje worden, ze mijn 2e naam krijgt, zoals alle vrouwen in m'n Schotse familie. Mijn namen zijn Grace Leighton
Katequote:Op woensdag 27 maart 2013 18:10 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Mooooi![]()
Hier hebben we al een aantal namen. Mocht het een meisje zijn staat een van de namen sowieso al voor 99% vast, zou zowel als eerste of 2e naam kunnen.
Iemand tips voor een multi-culti naam waar geen 'el' in zit en die liever niet eindigt op een 'a'?
Mijn smaak:
Ik wil Olivia erg mooi maar icm achternaam niet zo. Rosalie prachtig maar dat wordt bij mij Ggrossalie en vriendlief vindt het ook niet zo. Grace vind ik ook mooi maar lijkt teveel op mijn 2e naam en wil niet vernoemen. Met multi-culti bedoel ik geen Shaniqua of Kay-leigh ofzomaar ivm ons kleurtje en helft van de familie in buitenland moet je er alle kanten mee op kunnen.
Wie biedt?
Norah vind ik geweldig maar dat wordt Noga hierquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:50 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Kate
Norah
Leah
Ruby
Sam
Liz
Liv
Lou
Skylar
quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:45 schreef Spirit82 het volgende:
Baby's met een kleurtje zijn zooooo mooooiiii![]()
Sorry voor offtopic
quote:
Lieve namen zijn datquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:52 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Norah vind ik geweldig maar dat wordt Noga hier
Ruby en Liv vind ik ook leuk, ga ik eens in de groep gooien hier.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:54 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Lieve namen zijn datMaar wel voor stoere meisjes met donkerblauwe shirtjes *droom*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doris
Ellis
Ivy
Nour
Tamar
Lucie
Emily
Zarah
Fiona
Lily
Suzie
Julie
Isabella
Lila
quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:07 schreef Spees_Eend het volgende:
Okee, tweede ronde!Ivy en Lucie/ySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doris
Ellis
Ivy
Nour
Tamar
Lucie
Emily
Zarah
FionaMaar niet zo mooi met de naam die we al hebben.
De rest vind ik maar zozo.
Lilian is hier trouwens een kanshebber!
Had er nog een paar bij gezet in een editquote:Op woensdag 27 maart 2013 19:10 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ivy en Lucie/yMaar niet zo mooi met de naam die we al hebben.
De rest vind ik maar zozo.
Lilian is hier trouwens een kanshebber!
Zoëquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:10 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Mooooi![]()
Hier hebben we al een aantal namen. Mocht het een meisje zijn staat een van de namen sowieso al voor 99% vast, zou zowel als eerste of 2e naam kunnen.
Iemand tips voor een multi-culti naam waar geen 'el' in zit en die liever niet eindigt op een 'a'?
Mijn smaak:
Ik wil Olivia erg mooi maar icm achternaam niet zo. Rosalie prachtig maar dat wordt bij mij Ggrossalie en vriendlief vindt het ook niet zo. Grace vind ik ook mooi maar lijkt teveel op mijn 2e naam en wil niet vernoemen. Met multi-culti bedoel ik geen Shaniqua of Kay-leigh ofzomaar ivm ons kleurtje en helft van de familie in buitenland moet je er alle kanten mee op kunnen.
Wie biedt?
Ik hoor er altijd "wiiiiiiiiiiiiiiiii!!!" in een olifantenstemmetje bijquote:Op woensdag 27 maart 2013 19:12 schreef Suikertante het volgende:
Imani
Robyn
Thamar
Lily
Ezra
(Flappe, ik word altijd blij van jouw plaatje)
Oooh! Elmoquote:Op woensdag 27 maart 2013 16:36 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Je kunt het ook zo uitspreken:
Jill, Julianne, Noor en Philine zijn afgeschoten.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Zoë
Julianne
Sara
Jill
Noor
Ester
Philine
Teddy
Trish
Suzan
Simon
David
Dean
Owen
Paul
Oliver
nooooooh!quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:33 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Jill, Julianne, Noor en Philine zijn afgeschoten.![]()
Oliver staat hier al op de lijst
Dus dat! Ik schrijf m gewoon op en herhaal het later nog eens. Maar ook die uitspraak is best lastig. Mijn vriend zou automatisch Philinah zeggen. de uh kan hij niet zo goed uitspreken. Zo zijn er al eerder namen om die reden weggestopt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:36 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nooooooh!ik zag echt wel vlechtjes en blauw shirtje bij Philine.
In Swahili wordt de SJ meer SJH en ze leggen automatisch de klemtoon verkeerd. Sj-haa-noe ofzoquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:40 schreef snoopy het volgende:
Ik ken een Janou en da's toch best makkelijk uit te spreken voor iedereen 'Sjanoe'
Ja, dat beeld heb ik er vooral bij, middelbare leeftijd vrouwquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:55 schreef Suikertante het volgende:
Skylar is toch ook de vrouw van Breaking Bad? Ook niet zo'n positieve associatie, maar als je eigen kind zo heet vergeet je die associaties zo volgens mij.
Grappig. Ik had Skylar zelf echt nóóit in het rijtje Crystal en Amber geplaatst. Maar 't hoeft natuurlijk nog steeds niet te gelden voor Nederland. Mijn naamquote:Op donderdag 28 maart 2013 08:28 schreef Kleurdoos het volgende:
ff googlen
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message568123/pg1
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. komt in Amerika alleen nog voor bij 86+ jarige vrouwen met kraakstemmen. En hier deel ik 'm met 50.000 leeftijdsgenoten.
[ Bericht 0% gewijzigd door Spees_Eend op 28-03-2013 13:56:49 ]
Liever ShaniquiwiwiUwaÓlequote:Op donderdag 28 maart 2013 08:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ik lees net in het andere topic dat jij straks weet of je een Qualeesha of een BaronLeVhon krijgt, spannend!
Nou daar kun je dan iig op wachten tot ze 10 zijn ofzoquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:08 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Liever ShaniquiwiwiUwaÓle
leuk als ze voor t eerst hun eigen naam kunnen schrijven
quote:
Uhuh. Volgens mij heb je zojuist stiekem jullie meisjesnaam prijsgegevenquote:Op donderdag 28 maart 2013 11:37 schreef Suikertante het volgende:
Er staan intussen allemaal "hoe is het nu met" filmpjes op YouTube, anders had ik de naam ook niet kunnen spellen hoor
Gaylord is een heel normale Afrikaanse naam. Is dat wat?quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:10 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Mooooi![]()
Mijn smaak:
Wie biedt?
Als je dan echt Afrikaans wil zou ik meteen zo'n klikgeluid met je tong als naam kiezen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:29 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Gaylord is een heel normale Afrikaanse naam. Is dat wat?
k vind Silas zóóó cool! Maar dan wel uitgesproken als Sielas.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:03 schreef Kleurdoos het volgende:
Sylar ja
en in vampire diaries is t Silas (sailas)
Hahaha nee dank jequote:Op donderdag 28 maart 2013 13:29 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik wil het zelf ook uit kunnen spreken he.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:55 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Als je dan echt Afrikaans wil zou ik meteen zo'n klikgeluid met je tong als naam kiezen.
Niet alleen in Afrika volgens mij.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:29 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:36 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Hahaha nee dank je
[..]
AYA'BI//:NGA'.
Mijn vriend (en familie en ook een aantal vrienden waar ik het van weet) hebben allemaal als eerste naam een engelse naam en als 2e naam een afrikaanse naam. Niet persé swahili, soms ook iets van de stamtaal (Turkana in dit geval) en dan niet perse een naam met een betekenis in de directe vertaling.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 06:06 schreef elvy het volgende:
Hier (in Kenya) hoor je eigenlijk zo goed als nooit échte Swahili namen. Erg jammer vind ik. Het zijn hier juist meestal zeer christelijke/ bijbelse namen of (in mijn ogen) rare Engelse. Bijvoorbeeld Philomena of Immaculate als voorbeeld van bijbelse namen en Innocent (voor mannen!), Purity, Jackson, Dickson, als voorbeeld van de Engelse. Veel mensen hebben dan wel nog een "stam naam" maar dat is meestal geen Swahili. Aan de kust (waar de échte Swahili wonen) hoor je het wel iets meer, en ik heb het idee dat hoog opgeleide jonge Kenianen iets vaker voor Afrikaanse/ Swahili namen beginnen te kiezen voor hun kinderen. Maar veel inspiratie is hier wat dat betreft niet te halen helaas.
Tamu vind ik wel leuk, is ook in het Nederlands uit te spreken volgens mij, en betekend Zoet (maar dan meer zoals de americanen 'sweet!' gebruiken, dus ook: Lekker, en kan ook gebruikt worden in een andere context dan eten als iets goeds)
Volgens google translate betekent het "coulissen"quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:33 schreef Suikertante het volgende:
Nu ben ik nieuwsgierig, en als ik op plaatjes zoek met Google zie ik denk ik niet wat je bedoelt
Klaas, kan ik me voorstellen, Geert ook een beetje, Jan zeker, maar Piet wordt al wat lastiger in te beelden maar Henk!!!!!quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:50 schreef Kleurdoos het volgende:
jawel hoor
Klaas Piet jan Henk Geert Willem etc. is juist weer heel hip
ha ha ha, het is de laatste jaren redelijk stabiel met die naam zo te zien,quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:55 schreef Kleurdoos het volgende:
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/henk
Bij de top 1 meidennaam? Bedoel je de naam die op dit moment op 1 staat bij Meertens?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Oké wij hebben inspiratie nodig. Nou ja ik ben eruit qua jongensnaam maar vriend nog niet.
Welke jongens en meisjesnamen passen er bij de top 1 meidennaam?
nu niet meer dan?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 00:56 schreef Moody het volgende:
Mijn zoontje heet Stan. Vond ik 7 maand geleden een mooie nuchtere naam voor nu en voor de toekomst.
quote:
Ik ken een hele leuke Willem van 11 jaarquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Elin heeft een Klaas in de klas, superleuk
quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:13 schreef oh-oh het volgende:
[..]
maar dit was echt een gevalletje vader mocht de eerste naam kiezen, moeder die van de tweede
En dan niet Djerremie, maar gewoon Jerremie.quote:
jaquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:01 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Bij de top 1 meidennaam? Bedoel je de naam die op dit moment op 1 staat bij Meertens?
E enquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Oké wij hebben inspiratie nodig. Nou ja ik ben eruit qua jongensnaam maar vriend nog niet.
Klaas is hier kennelijk ook weer in. Ik vind het een vreselijke naamquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Elin heeft een Klaas in de klas, superleuk
Oh is Ean niet haar echte naam? Of snap ik het gewoon nietquote:
Oh ik vind Freek juist een hele leuke naam!quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:52 schreef Suikertante het volgende:
Evenals Freek. Vind ik ook niet echt mooi en komt ineens weer naar boven om me heen.
je kan ze ook beide niet leuk vindenquote:Op woensdag 3 april 2013 08:46 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Oh ik vind Freek juist een hele leuke naam!![]()
Maar ik ben dan weer wat minder van de Dylano's
Ean zijn de eerste letters van haar namen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:56 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh is Ean niet haar echte naam? Of snap ik het gewoon niet
Suikertante, die naam kun je echt niet meer overtreffen, ik zou de geboortekaartjes vast drukken.
ter inspiratiequote:Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Aah dat verklaart!quote:Op woensdag 3 april 2013 10:00 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ean zijn de eerste letters van haar namen.
Ze heeft al een topnaam dus dat kan haar al niet boeien..quote:Op woensdag 3 april 2013 10:23 schreef Kimmie het volgende:
Als je zo'n topnaam kiest dan zit je kind later altijd tenminste met 1 naamgenoot in de klas, is niet handig en niet leuk, dan krijg je ow jij bent Daan 1 en jij Daan 2
?? Mijn geheugen is echt stuk.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:29 schreef Limone het volgende:
[..]
Aah dat verklaart!
Je hebt weleens gezegd dat mensen het nog steeds voor elkaar krijgen om haar naam verkeerd uit te spreken/ te spellen "terwijl het zo'n veel voorkomende naam is"
"uuuuuh Ean?" Dacht ik toen, "nooit van gehoord, maar het zal wel aan mij liggen"![]()
Toevallig kom ik haar naam erg weinig tegen op school en nooit meer dan 1 in een klas.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:23 schreef Kimmie het volgende:
[..]
ter inspiratie
Boet
Inez (met accent op e dus geen Inus)
Als je zo'n topnaam kiest dan zit je kind later altijd tenminste met 1 naamgenoot in de klas, is niet handig en niet leuk, dan krijg je ow jij bent Daan 1 en jij Daan 2
ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dit dus niet zo is.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:23 schreef Kimmie het volgende:
[..]
ter inspiratie
Boet
Inez (met accent op e dus geen Inus)
Ja, het duurde bij mij ook even voor ik door had dat ze zo heette en geen Julia.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:56 schreef Juud79 het volgende:
Junia? Ik denk dan meteen, och erm, die vader was verkouden toen ie zijn kind kwam aangeven....
uhm, het is niet óf óf natuurlijk....quote:Op woensdag 3 april 2013 11:10 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Toevallig kom ik haar naam erg weinig tegen op school en nooit meer dan 1 in een klas.
En dan nog is het onze keuze geweest. Beter een naam die je vaker hoort dan waarvan iedereen denkt hoe???
Ook zo leuk om de hele dag op school MaaikeH.te hetenquote:Op woensdag 3 april 2013 11:53 schreef She-Wolf het volgende:
Bij mijn oudste dochter in de klas zitten twee Julia's en 1 Junia. En twee Maaikes. Mijn dochter duidt ze aan als Maaike H. en Maaike D. en bij de Julia's precies zo. Bij de jongens zijn er twee die Luuk heten. Verder komen er geen dubbele namen voor.
Nee, die discussie is onzin. Maar het is natuurlijk gewoon haar eigen keuze en goed recht om een top 10 naam te geven aan haar dochter, daar hoef je iemand toch niet om te bekritiseren? Dat is iets heel anders dan je kind een naam geven waar het geheid mee gepest wordt of waarmee je kind geboren wordt met een 10-0 achterstand.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:12 schreef Kimmie het volgende:
[..]
uhm, het is niet óf óf natuurlijk....
zeggeuh, ik roep net dat je lex amper hoort, zitten jullie m nu steeds in die lijstjes te proppen verdorie! jij ook al laatst Speeseend!quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:19 schreef Mangostine het volgende:
[..]
E en
Julia
Jolie
Isa
Roos
Lize
Lex
Niek
Stijn
Thijs
Daan
ik vond m juist leuk door Goudsmitquote:Op woensdag 3 april 2013 16:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja! Ik vind m eigenlijk best leuk nu de associatie met man-met-witte-baard naar de achtergrond verdwenen is! Pas maar op voor je 't weet is-ie top 10
Leuk, David. In welke categorie zit Rosalinde?quote:Op woensdag 3 april 2013 16:55 schreef Kleurdoos het volgende:
trouwens, ik was bij een jongensnaam toch niet voor Ezra gegaan maar voor David. Ik hou er wel van om een naam te hebben waarbij je niet gelijk in een categorie gedrukt wordt. zoals met Rosalinde en Desiree, of dilano shevani enzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet jij zeggen,quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 april 2013 17:14 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Moet jij zeggen,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb Goudsmit per ongeluk vermoord. Ik zei "die man gaat gewoon niet dood, die wordt 2359232" en de volgende dag ging hij doodquote:Op woensdag 3 april 2013 16:56 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik vond m juist leuk door Goudsmit
Dat jij nog vrij rondlooptquote:Op woensdag 3 april 2013 17:15 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik heb Goudsmit per ongeluk vermoord. Ik zei "die man gaat gewoon niet dood, die wordt 2359232" en de volgende dag ging hij dood![]()
Sorry nog he!
quote:Op woensdag 3 april 2013 17:15 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik heb Goudsmit per ongeluk vermoord. Ik zei "die man gaat gewoon niet dood, die wordt 2359232" en de volgende dag ging hij dood![]()
Sorry nog he!
Ik zie mijn kabouter zn naam ook steeds vaker terugkeren opeens! Niet dat het nou een heel zeldzame naam is, maar tochquote:Op woensdag 3 april 2013 16:52 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
zeggeuh, ik roep net dat je lex amper hoort, zitten jullie m nu steeds in die lijstjes te proppen verdorie! jij ook al laatst Speeseend!
De keuze is reuze, dat sowieso. En ik heb ook voor de meisjes geen top 10 naam gekozen omdat ik genoeg namen leuk vond die erbuiten vielen. Maar bepaalde users hier doen net alsof het bijna een misdaad is om je kind een populaire naam te geven. Ik wil dat relativeren door aan te geven dat het mij nooit wat heeft kunnen schelen dat ik een destijds populaire naam heb. Net als mensen die het 'zielig' vinden dat kinderen op een feestdag of in de vakantie jarig zijn. Misschien is het allemaal niet zo dramatisch voor het kind zelf.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:44 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat mensen het niet leuk vinden om de zoveelste 'Britt' te hebben. Dat je er niet door dood bent gegaan betekent niet dat er geen tussenweg is?!
Mee eens. Ik zat ergens op de middelbare school met 5 naamgenoten in een gymklas. Was eigenlijk best grappig, hadden we zo ons eigen team bij elkaar. Ik zou zelf niet snel voor een super populaire naam kiezen. Die van ons heeft een redelijk aparte, maar niet raar (althans dat vind ik zelfquote:Op donderdag 4 april 2013 10:32 schreef octopussy het volgende:
[..]
De keuze is reuze, dat sowieso. En ik heb ook voor de meisjes geen top 10 naam gekozen omdat ik genoeg namen leuk vond die erbuiten vielen. Maar bepaalde users hier doen net alsof het bijna een misdaad is om je kind een populaire naam te geven. Ik wil dat relativeren door aan te geven dat het mij nooit wat heeft kunnen schelen dat ik een destijds populaire naam heb. Net als mensen die het 'zielig' vinden dat kinderen op een feestdag of in de vakantie jarig zijn. Misschien is het allemaal niet zo dramatisch voor het kind zelf.
Ik vind nogeenElin wel heel zielig.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |