Niet alleen in Afrika volgens mij.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:29 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Gaylord is een heel normale Afrikaanse naam. Is dat wat?
quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:36 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Hahaha nee dank je
[..]
AYA'BI//:NGA'.
Mijn vriend (en familie en ook een aantal vrienden waar ik het van weet) hebben allemaal als eerste naam een engelse naam en als 2e naam een afrikaanse naam. Niet persé swahili, soms ook iets van de stamtaal (Turkana in dit geval) en dan niet perse een naam met een betekenis in de directe vertaling.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 06:06 schreef elvy het volgende:
Hier (in Kenya) hoor je eigenlijk zo goed als nooit échte Swahili namen. Erg jammer vind ik. Het zijn hier juist meestal zeer christelijke/ bijbelse namen of (in mijn ogen) rare Engelse. Bijvoorbeeld Philomena of Immaculate als voorbeeld van bijbelse namen en Innocent (voor mannen!), Purity, Jackson, Dickson, als voorbeeld van de Engelse. Veel mensen hebben dan wel nog een "stam naam" maar dat is meestal geen Swahili. Aan de kust (waar de échte Swahili wonen) hoor je het wel iets meer, en ik heb het idee dat hoog opgeleide jonge Kenianen iets vaker voor Afrikaanse/ Swahili namen beginnen te kiezen voor hun kinderen. Maar veel inspiratie is hier wat dat betreft niet te halen helaas.
Tamu vind ik wel leuk, is ook in het Nederlands uit te spreken volgens mij, en betekend Zoet (maar dan meer zoals de americanen 'sweet!' gebruiken, dus ook: Lekker, en kan ook gebruikt worden in een andere context dan eten als iets goeds)
Volgens google translate betekent het "coulissen"quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:33 schreef Suikertante het volgende:
Nu ben ik nieuwsgierig, en als ik op plaatjes zoek met Google zie ik denk ik niet wat je bedoelt
Klaas, kan ik me voorstellen, Geert ook een beetje, Jan zeker, maar Piet wordt al wat lastiger in te beelden maar Henk!!!!!quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:50 schreef Kleurdoos het volgende:
jawel hoor
Klaas Piet jan Henk Geert Willem etc. is juist weer heel hip
ha ha ha, het is de laatste jaren redelijk stabiel met die naam zo te zien,quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:55 schreef Kleurdoos het volgende:
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/henk
Bij de top 1 meidennaam? Bedoel je de naam die op dit moment op 1 staat bij Meertens?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Oké wij hebben inspiratie nodig. Nou ja ik ben eruit qua jongensnaam maar vriend nog niet.
Welke jongens en meisjesnamen passen er bij de top 1 meidennaam?
nu niet meer dan?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 00:56 schreef Moody het volgende:
Mijn zoontje heet Stan. Vond ik 7 maand geleden een mooie nuchtere naam voor nu en voor de toekomst.
quote:
Ik ken een hele leuke Willem van 11 jaarquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Elin heeft een Klaas in de klas, superleuk
quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:13 schreef oh-oh het volgende:
[..]
maar dit was echt een gevalletje vader mocht de eerste naam kiezen, moeder die van de tweede
En dan niet Djerremie, maar gewoon Jerremie.quote:
jaquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:01 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Bij de top 1 meidennaam? Bedoel je de naam die op dit moment op 1 staat bij Meertens?
E enquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Oké wij hebben inspiratie nodig. Nou ja ik ben eruit qua jongensnaam maar vriend nog niet.
Welke jongens en meisjesnamen passen er bij de top 1 meidennaam?
Klaas is hier kennelijk ook weer in. Ik vind het een vreselijke naamquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Elin heeft een Klaas in de klas, superleuk
Oh is Ean niet haar echte naam? Of snap ik het gewoon nietquote:
Oh ik vind Freek juist een hele leuke naam!quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:52 schreef Suikertante het volgende:
Evenals Freek. Vind ik ook niet echt mooi en komt ineens weer naar boven om me heen.
je kan ze ook beide niet leuk vindenquote:Op woensdag 3 april 2013 08:46 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Oh ik vind Freek juist een hele leuke naam!![]()
Maar ik ben dan weer wat minder van de Dylano's
Ean zijn de eerste letters van haar namen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:56 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh is Ean niet haar echte naam? Of snap ik het gewoon niet
Suikertante, die naam kun je echt niet meer overtreffen, ik zou de geboortekaartjes vast drukken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |