Niet alleen in Afrika volgens mij.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:29 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Gaylord is een heel normale Afrikaanse naam. Is dat wat?
quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:36 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Hahaha nee dank je
[..]
AYA'BI//:NGA'.
Mijn vriend (en familie en ook een aantal vrienden waar ik het van weet) hebben allemaal als eerste naam een engelse naam en als 2e naam een afrikaanse naam. Niet persé swahili, soms ook iets van de stamtaal (Turkana in dit geval) en dan niet perse een naam met een betekenis in de directe vertaling.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 06:06 schreef elvy het volgende:
Hier (in Kenya) hoor je eigenlijk zo goed als nooit échte Swahili namen. Erg jammer vind ik. Het zijn hier juist meestal zeer christelijke/ bijbelse namen of (in mijn ogen) rare Engelse. Bijvoorbeeld Philomena of Immaculate als voorbeeld van bijbelse namen en Innocent (voor mannen!), Purity, Jackson, Dickson, als voorbeeld van de Engelse. Veel mensen hebben dan wel nog een "stam naam" maar dat is meestal geen Swahili. Aan de kust (waar de échte Swahili wonen) hoor je het wel iets meer, en ik heb het idee dat hoog opgeleide jonge Kenianen iets vaker voor Afrikaanse/ Swahili namen beginnen te kiezen voor hun kinderen. Maar veel inspiratie is hier wat dat betreft niet te halen helaas.
Tamu vind ik wel leuk, is ook in het Nederlands uit te spreken volgens mij, en betekend Zoet (maar dan meer zoals de americanen 'sweet!' gebruiken, dus ook: Lekker, en kan ook gebruikt worden in een andere context dan eten als iets goeds)
Volgens google translate betekent het "coulissen"quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:33 schreef Suikertante het volgende:
Nu ben ik nieuwsgierig, en als ik op plaatjes zoek met Google zie ik denk ik niet wat je bedoelt
Klaas, kan ik me voorstellen, Geert ook een beetje, Jan zeker, maar Piet wordt al wat lastiger in te beelden maar Henk!!!!!quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:50 schreef Kleurdoos het volgende:
jawel hoor
Klaas Piet jan Henk Geert Willem etc. is juist weer heel hip
ha ha ha, het is de laatste jaren redelijk stabiel met die naam zo te zien,quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:55 schreef Kleurdoos het volgende:
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/henk
Bij de top 1 meidennaam? Bedoel je de naam die op dit moment op 1 staat bij Meertens?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Oké wij hebben inspiratie nodig. Nou ja ik ben eruit qua jongensnaam maar vriend nog niet.
Welke jongens en meisjesnamen passen er bij de top 1 meidennaam?
nu niet meer dan?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 00:56 schreef Moody het volgende:
Mijn zoontje heet Stan. Vond ik 7 maand geleden een mooie nuchtere naam voor nu en voor de toekomst.
quote:
Ik ken een hele leuke Willem van 11 jaarquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Elin heeft een Klaas in de klas, superleuk
quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:13 schreef oh-oh het volgende:
[..]
maar dit was echt een gevalletje vader mocht de eerste naam kiezen, moeder die van de tweede
En dan niet Djerremie, maar gewoon Jerremie.quote:
jaquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:01 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Bij de top 1 meidennaam? Bedoel je de naam die op dit moment op 1 staat bij Meertens?
E enquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Oké wij hebben inspiratie nodig. Nou ja ik ben eruit qua jongensnaam maar vriend nog niet.
Klaas is hier kennelijk ook weer in. Ik vind het een vreselijke naamquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Elin heeft een Klaas in de klas, superleuk
Oh is Ean niet haar echte naam? Of snap ik het gewoon nietquote:
Oh ik vind Freek juist een hele leuke naam!quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:52 schreef Suikertante het volgende:
Evenals Freek. Vind ik ook niet echt mooi en komt ineens weer naar boven om me heen.
je kan ze ook beide niet leuk vindenquote:Op woensdag 3 april 2013 08:46 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Oh ik vind Freek juist een hele leuke naam!![]()
Maar ik ben dan weer wat minder van de Dylano's
Ean zijn de eerste letters van haar namen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:56 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh is Ean niet haar echte naam? Of snap ik het gewoon niet
Suikertante, die naam kun je echt niet meer overtreffen, ik zou de geboortekaartjes vast drukken.
ter inspiratiequote:Op dinsdag 2 april 2013 11:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Aah dat verklaart!quote:Op woensdag 3 april 2013 10:00 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ean zijn de eerste letters van haar namen.
Ze heeft al een topnaam dus dat kan haar al niet boeien..quote:Op woensdag 3 april 2013 10:23 schreef Kimmie het volgende:
Als je zo'n topnaam kiest dan zit je kind later altijd tenminste met 1 naamgenoot in de klas, is niet handig en niet leuk, dan krijg je ow jij bent Daan 1 en jij Daan 2
?? Mijn geheugen is echt stuk.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:29 schreef Limone het volgende:
[..]
Aah dat verklaart!
Je hebt weleens gezegd dat mensen het nog steeds voor elkaar krijgen om haar naam verkeerd uit te spreken/ te spellen "terwijl het zo'n veel voorkomende naam is"
"uuuuuh Ean?" Dacht ik toen, "nooit van gehoord, maar het zal wel aan mij liggen"![]()
Toevallig kom ik haar naam erg weinig tegen op school en nooit meer dan 1 in een klas.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:23 schreef Kimmie het volgende:
[..]
ter inspiratie
Boet
Inez (met accent op e dus geen Inus)
Als je zo'n topnaam kiest dan zit je kind later altijd tenminste met 1 naamgenoot in de klas, is niet handig en niet leuk, dan krijg je ow jij bent Daan 1 en jij Daan 2
ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dit dus niet zo is.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:23 schreef Kimmie het volgende:
[..]
ter inspiratie
Boet
Inez (met accent op e dus geen Inus)
Ja, het duurde bij mij ook even voor ik door had dat ze zo heette en geen Julia.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:56 schreef Juud79 het volgende:
Junia? Ik denk dan meteen, och erm, die vader was verkouden toen ie zijn kind kwam aangeven....
uhm, het is niet óf óf natuurlijk....quote:Op woensdag 3 april 2013 11:10 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Toevallig kom ik haar naam erg weinig tegen op school en nooit meer dan 1 in een klas.
En dan nog is het onze keuze geweest. Beter een naam die je vaker hoort dan waarvan iedereen denkt hoe???
Ook zo leuk om de hele dag op school MaaikeH.te hetenquote:Op woensdag 3 april 2013 11:53 schreef She-Wolf het volgende:
Bij mijn oudste dochter in de klas zitten twee Julia's en 1 Junia. En twee Maaikes. Mijn dochter duidt ze aan als Maaike H. en Maaike D. en bij de Julia's precies zo. Bij de jongens zijn er twee die Luuk heten. Verder komen er geen dubbele namen voor.
Nee, die discussie is onzin. Maar het is natuurlijk gewoon haar eigen keuze en goed recht om een top 10 naam te geven aan haar dochter, daar hoef je iemand toch niet om te bekritiseren? Dat is iets heel anders dan je kind een naam geven waar het geheid mee gepest wordt of waarmee je kind geboren wordt met een 10-0 achterstand.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:12 schreef Kimmie het volgende:
[..]
uhm, het is niet óf óf natuurlijk....
zeggeuh, ik roep net dat je lex amper hoort, zitten jullie m nu steeds in die lijstjes te proppen verdorie! jij ook al laatst Speeseend!quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:19 schreef Mangostine het volgende:
[..]
E en
Julia
Jolie
Isa
Roos
Lize
Lex
Niek
Stijn
Thijs
Daan
ik vond m juist leuk door Goudsmitquote:Op woensdag 3 april 2013 16:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja! Ik vind m eigenlijk best leuk nu de associatie met man-met-witte-baard naar de achtergrond verdwenen is! Pas maar op voor je 't weet is-ie top 10
Leuk, David. In welke categorie zit Rosalinde?quote:Op woensdag 3 april 2013 16:55 schreef Kleurdoos het volgende:
trouwens, ik was bij een jongensnaam toch niet voor Ezra gegaan maar voor David. Ik hou er wel van om een naam te hebben waarbij je niet gelijk in een categorie gedrukt wordt. zoals met Rosalinde en Desiree, of dilano shevani enzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet jij zeggen,quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 april 2013 17:14 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Moet jij zeggen,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb Goudsmit per ongeluk vermoord. Ik zei "die man gaat gewoon niet dood, die wordt 2359232" en de volgende dag ging hij doodquote:Op woensdag 3 april 2013 16:56 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik vond m juist leuk door Goudsmit
Dat jij nog vrij rondlooptquote:Op woensdag 3 april 2013 17:15 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik heb Goudsmit per ongeluk vermoord. Ik zei "die man gaat gewoon niet dood, die wordt 2359232" en de volgende dag ging hij dood![]()
Sorry nog he!
quote:Op woensdag 3 april 2013 17:15 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik heb Goudsmit per ongeluk vermoord. Ik zei "die man gaat gewoon niet dood, die wordt 2359232" en de volgende dag ging hij dood![]()
Sorry nog he!
Ik zie mijn kabouter zn naam ook steeds vaker terugkeren opeens! Niet dat het nou een heel zeldzame naam is, maar tochquote:Op woensdag 3 april 2013 16:52 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
zeggeuh, ik roep net dat je lex amper hoort, zitten jullie m nu steeds in die lijstjes te proppen verdorie! jij ook al laatst Speeseend!
De keuze is reuze, dat sowieso. En ik heb ook voor de meisjes geen top 10 naam gekozen omdat ik genoeg namen leuk vond die erbuiten vielen. Maar bepaalde users hier doen net alsof het bijna een misdaad is om je kind een populaire naam te geven. Ik wil dat relativeren door aan te geven dat het mij nooit wat heeft kunnen schelen dat ik een destijds populaire naam heb. Net als mensen die het 'zielig' vinden dat kinderen op een feestdag of in de vakantie jarig zijn. Misschien is het allemaal niet zo dramatisch voor het kind zelf.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:44 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat mensen het niet leuk vinden om de zoveelste 'Britt' te hebben. Dat je er niet door dood bent gegaan betekent niet dat er geen tussenweg is?!
Mee eens. Ik zat ergens op de middelbare school met 5 naamgenoten in een gymklas. Was eigenlijk best grappig, hadden we zo ons eigen team bij elkaar. Ik zou zelf niet snel voor een super populaire naam kiezen. Die van ons heeft een redelijk aparte, maar niet raar (althans dat vind ik zelfquote:Op donderdag 4 april 2013 10:32 schreef octopussy het volgende:
[..]
De keuze is reuze, dat sowieso. En ik heb ook voor de meisjes geen top 10 naam gekozen omdat ik genoeg namen leuk vond die erbuiten vielen. Maar bepaalde users hier doen net alsof het bijna een misdaad is om je kind een populaire naam te geven. Ik wil dat relativeren door aan te geven dat het mij nooit wat heeft kunnen schelen dat ik een destijds populaire naam heb. Net als mensen die het 'zielig' vinden dat kinderen op een feestdag of in de vakantie jarig zijn. Misschien is het allemaal niet zo dramatisch voor het kind zelf.
Ik vind nogeenElin wel heel zielig.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |